Mä tässä rupesin funtsiin. Tosiaan itse olen aina pelännyt niin paljon Jumalaa, että en olis edes uskaltanu jättää uskonratkaisua tekemättä sen takia, jos kerran voi saada anteeks. Paavalikin sen hiffas heti, kun Jeesus sitä kohtas, että minä olen tainnut olla vähän väärillä teillä... Kyllä se tosiaan olis hirmuista langeta Jumalaan käsiin niitten juttujen kanssa mitä itsekin on joskus tehny. Mut tosiaan, jos Jumala ei ole kutsunut, niin ei sitten voida vaatiakaan, että nyt pitäis uskoa. Mutta sitten kun alkaa kiinnostaa, tai omaatuntoa painaan, niin sillon kannattaa lähteä tähän usko-juttuun mukaan. Joskus on helpompaa, joskus vaikeempaa, mut ainakin saa levon sielulle. Se on varma, että Jumala kyllä kutsuu, koska Jumala haluaa olla meidän kaikkien kanssa. Eikä se oo vaan sitä syntiä ja helvettiä sitten vuodesta toiseen, vaan päin vastoin iloa, onnea ja rauhaa! Sellaista mielekkyyttä elämään. Mä oon sillä Peter Barryn ajatuksella leikitelly, et parempi se on uskoa Jumalaan ja huomata, että Jumalaa ei olekaan, kun olla uskomatta vain huomatakseen, että Jumala on. Kyllä se varmaan ottais päähän huomata, et olis sitä Jeesuksen viitoittamaa tietä seuraamalla oikeesti voinu päästä Taivaaseen, missä kaikki olis oikeesti ollu ihan hyvin. Jumalankaan tuomio ei ollut meille, vaan sielunviholliselle, ja se tuomio langetettiin kun Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista. Jotenkin musta tuntuu aina, että Jeesus ei edes tahtois meitä tuomita, mutta kun Jumala on täysin 100% oikeudenmukainen, niin Hänen täytyy se tehdä. Ja sit kun miettii, et Jumala teki aivan kaiken, sovitti siis AIVAN KAIKEN. Jotenkin kertoo, että se Jumalan rakkaudellinen sovituskin lahjotetaan meille ihan ilmaiseksi, kaikille jotka tahtoo vaan päästä sisälle elämään. Niinku Stryper laulaa: "Heaven is for those who choose" - Taivas on niille, jotka sen valitsevat!
Aina on helpompi uskoa, jos tahtoo olla hyvä ja jos ei tahdo, että vääryys voittaa. Jumalan hyvyyttä ja hyvää tahtoa ei voi nimittäin kiistää, jos lukee Raamattua. Jeesuksen persoonaan voi vaan rakastua, kun lukee, mitä kaikkea hän teki ja miten opetti. Se oli sitä radikaaleinta rakkautta, mitä maailma on koskaan nähnyt! Mitäs siihen sanotte? :)
MIKSI MINÄ RUPESIN USKOMAAN?
toisinajattelija777
0
62
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408