Mä tässä rupesin funtsiin. Tosiaan itse olen aina pelännyt niin paljon Jumalaa, että en olis edes uskaltanu jättää uskonratkaisua tekemättä sen takia, jos kerran voi saada anteeks. Paavalikin sen hiffas heti, kun Jeesus sitä kohtas, että minä olen tainnut olla vähän väärillä teillä... Kyllä se tosiaan olis hirmuista langeta Jumalaan käsiin niitten juttujen kanssa mitä itsekin on joskus tehny. Mut tosiaan, jos Jumala ei ole kutsunut, niin ei sitten voida vaatiakaan, että nyt pitäis uskoa. Mutta sitten kun alkaa kiinnostaa, tai omaatuntoa painaan, niin sillon kannattaa lähteä tähän usko-juttuun mukaan. Joskus on helpompaa, joskus vaikeempaa, mut ainakin saa levon sielulle. Se on varma, että Jumala kyllä kutsuu, koska Jumala haluaa olla meidän kaikkien kanssa. Eikä se oo vaan sitä syntiä ja helvettiä sitten vuodesta toiseen, vaan päin vastoin iloa, onnea ja rauhaa! Sellaista mielekkyyttä elämään. Mä oon sillä Peter Barryn ajatuksella leikitelly, et parempi se on uskoa Jumalaan ja huomata, että Jumalaa ei olekaan, kun olla uskomatta vain huomatakseen, että Jumala on. Kyllä se varmaan ottais päähän huomata, et olis sitä Jeesuksen viitoittamaa tietä seuraamalla oikeesti voinu päästä Taivaaseen, missä kaikki olis oikeesti ollu ihan hyvin. Jumalankaan tuomio ei ollut meille, vaan sielunviholliselle, ja se tuomio langetettiin kun Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista. Jotenkin musta tuntuu aina, että Jeesus ei edes tahtois meitä tuomita, mutta kun Jumala on täysin 100% oikeudenmukainen, niin Hänen täytyy se tehdä. Ja sit kun miettii, et Jumala teki aivan kaiken, sovitti siis AIVAN KAIKEN. Jotenkin kertoo, että se Jumalan rakkaudellinen sovituskin lahjotetaan meille ihan ilmaiseksi, kaikille jotka tahtoo vaan päästä sisälle elämään. Niinku Stryper laulaa: "Heaven is for those who choose" - Taivas on niille, jotka sen valitsevat!
Aina on helpompi uskoa, jos tahtoo olla hyvä ja jos ei tahdo, että vääryys voittaa. Jumalan hyvyyttä ja hyvää tahtoa ei voi nimittäin kiistää, jos lukee Raamattua. Jeesuksen persoonaan voi vaan rakastua, kun lukee, mitä kaikkea hän teki ja miten opetti. Se oli sitä radikaaleinta rakkautta, mitä maailma on koskaan nähnyt! Mitäs siihen sanotte? :)
MIKSI MINÄ RUPESIN USKOMAAN?
toisinajattelija777
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134598Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3583879Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363476Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk193128Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122563- 2802380
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3221807- 1001802
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi471493Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81183