MIKSI MINÄ RUPESIN USKOMAAN?

toisinajattelija777

Mä tässä rupesin funtsiin. Tosiaan itse olen aina pelännyt niin paljon Jumalaa, että en olis edes uskaltanu jättää uskonratkaisua tekemättä sen takia, jos kerran voi saada anteeks. Paavalikin sen hiffas heti, kun Jeesus sitä kohtas, että minä olen tainnut olla vähän väärillä teillä... Kyllä se tosiaan olis hirmuista langeta Jumalaan käsiin niitten juttujen kanssa mitä itsekin on joskus tehny. Mut tosiaan, jos Jumala ei ole kutsunut, niin ei sitten voida vaatiakaan, että nyt pitäis uskoa. Mutta sitten kun alkaa kiinnostaa, tai omaatuntoa painaan, niin sillon kannattaa lähteä tähän usko-juttuun mukaan. Joskus on helpompaa, joskus vaikeempaa, mut ainakin saa levon sielulle. Se on varma, että Jumala kyllä kutsuu, koska Jumala haluaa olla meidän kaikkien kanssa. Eikä se oo vaan sitä syntiä ja helvettiä sitten vuodesta toiseen, vaan päin vastoin iloa, onnea ja rauhaa! Sellaista mielekkyyttä elämään. Mä oon sillä Peter Barryn ajatuksella leikitelly, et parempi se on uskoa Jumalaan ja huomata, että Jumalaa ei olekaan, kun olla uskomatta vain huomatakseen, että Jumala on. Kyllä se varmaan ottais päähän huomata, et olis sitä Jeesuksen viitoittamaa tietä seuraamalla oikeesti voinu päästä Taivaaseen, missä kaikki olis oikeesti ollu ihan hyvin. Jumalankaan tuomio ei ollut meille, vaan sielunviholliselle, ja se tuomio langetettiin kun Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista. Jotenkin musta tuntuu aina, että Jeesus ei edes tahtois meitä tuomita, mutta kun Jumala on täysin 100% oikeudenmukainen, niin Hänen täytyy se tehdä. Ja sit kun miettii, et Jumala teki aivan kaiken, sovitti siis AIVAN KAIKEN. Jotenkin kertoo, että se Jumalan rakkaudellinen sovituskin lahjotetaan meille ihan ilmaiseksi, kaikille jotka tahtoo vaan päästä sisälle elämään. Niinku Stryper laulaa: "Heaven is for those who choose" - Taivas on niille, jotka sen valitsevat!

Aina on helpompi uskoa, jos tahtoo olla hyvä ja jos ei tahdo, että vääryys voittaa. Jumalan hyvyyttä ja hyvää tahtoa ei voi nimittäin kiistää, jos lukee Raamattua. Jeesuksen persoonaan voi vaan rakastua, kun lukee, mitä kaikkea hän teki ja miten opetti. Se oli sitä radikaaleinta rakkautta, mitä maailma on koskaan nähnyt! Mitäs siihen sanotte? :)

0

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Ole rohkeampi kuin koskaan

        ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
        Ikävä
        93
        1955
      2. Oulussa puukotettu lasta

        Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
        Perussuomalaiset
        417
        1532
      3. Mitä tekisit jos

        täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
        Ikävä
        91
        1293
      4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

        Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
        Tv-sarjat
        13
        1079
      5. Milloin olet viimeksi nähnyt

        Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
        Ikävä
        72
        1021
      6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

        Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
        Suomalaiset julkkikset
        10
        986
      7. Ääripersu puukotti taas.

        Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
        Oulu
        179
        969
      8. Miten ihmeessä

        on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
        Ikävä
        49
        949
      9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

        😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
        Luterilaisuus
        247
        906
      10. Pelkäätkö että olisin

        Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
        Ikävä
        74
        827
      Aihe