Ehkäisypuikko kokemuksia

ei hormoonia ikinä

Oon lukenut netin läpi ja kavereilta kysellyt ja valmistajien sivut ja kaikki mahdolliset ottanut selvää, gynekologilta myös. Mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, gynis ehdotti minipillereitä (kun en ole viiteen vuoteen hormonaalista käyttänyt, juurikin todella karseiden sivuvaikutusten takia) ja mietin ja sit luin mitä kaikkea niistäkin hitto voi tulla... en haluais. Tähän asti pärjännyt kortsulla, mut nyt sitten on mies joka ei kortsun kanssa pysty. Että risoo.,.. hän ei ole koskaan tarvinut ja ei vaan pysty suoriutumaan, kuulemma menee niin tunto yms jen. Joopa joo, kas kummaa miten se suurimmalta osalta kuitenkin sujuu.

No, joka tapauksessa. Gyniksen mielestä ei missään nimessä sovi ehkäisypuikko "oikeaan ehkäisyyn", eli silloin vaan kun ei niin väliä jos lapsi tulisikin. Valmistajan sivuilla on oikein käytettynä ehkäisyprosentti kondomin luokkaa, eli hyvin lähellä sataa. En usko että hekään sinne saavat nakella mitä tietoja tahansa, siinä pitää se 10 minsaa odottaa vähintään.

Kaverit ovat käyttäneet, ja ei ole yllärilapsia tullut. Mutta on kuulemma vähän sottaista puuhaa, siis että nesteet valuu sitten ulos. Ja kuumotusta tai kirvelyä on ollut? Mutta kertokaa kokemuksia? Ootteko testanneet ja onko hankalaa? Tietty pitää ennakoida, että sit ei ihan heti voi käydä tositoimiin.
Lähinnähän tässä suurin huoli on se että onko luotettava. Gynikset järjestäen sanoo ettei ole, mutta kokemuksien (muiden, itse en ole vielä testannut) kautta on. En löytänyt tästä asiasta ketjua tai ainakaan mitään valaisevaa täältä.
Kokemuksia kaivataan! En ole taipuvainen kuivuuteen (päinvastoin) eli tuleeko sitten tosi "märkää"? Onko laitossa mitään vaikeeta? (ilmeisesti työnnetään vaan niin syvälle kuin saa?) Miten se ulostulo, valuuko se sitten vaan itekseen pois, mutta voiko tulla kesken kaiken? Miten suuseksi? Haittaako jos se on jo laitettu ja sitten aletaan suuseksiin?
Help! :D

3

2290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+12

No se ei riitä yksinään, kuten gynekologikin sinulle totesi, eli kondomin kanssa on tarkoitus käyttää. Se ettei lähipiirisi ole raskaaksi tullut ei kerro asiasta mitään. Tuskin kaikki tuttusi käyttävät samaa ehkäisyä...

Miksi et hommaa kuparikierukkaa? Kerrot ettei hormonaalinen sovi ja kuitenkin sinulle on ehdotettu minipillereitä? Eli lääketieteellisesti sinulla ei ole mitään kontraindikaatiota minipillereille, eikä näin ollen laastarille, hormonikierukalle ja renkaalle??!!

Ja totta kai Patentex Oval valuu, siitä puikostahan tulee vaahtoa, se muuttuu nestemäiseksi....Ja siitä tulee "märäksi".

Jokos niitä on taas tullut apteekkeihin myyntiin? Ei ainakaan tovi sitten ollut eikä YA näytä edelleenkään niitä myyvän. Vai tilatako aioit ulkomailta?

Kai mies on käynyt kattavissa sukupuolitautitesteissä jos aiotte ilman kondomia jatkossa olla?

• Pessaari!

Meillä puikon tuntuma häiritsi nimenomaan miestä, vaikka itse olen allergikko. Että lyhyeen jäi kokeilu.

Yksi vaihtoehto on pessaari. Sitäkin olen kokeillut, ja sillä tulin raskaaksi ihan omaa mokaa (ja raskaus päätyi keskenmenoon). Säästelin sperimisidejä, eikä sitä tullut joka kerran käytettyä. Aikaa on ainakin vuosikymmen. Ehkäisyneuvolan terkkari mittasi oikean pessaarikoon, ja systerini osti sen Ruotsista. Nykyään varmaan pessaareita saa netistäkin, jos tietää oikean koon. Spermisidejä se tarvitsee myös kaverikseen. Hankalin puoli on, että sitä on pidettävä sisällä aika pitkä aika vielä yhdynnän jälkeen.

Oikeastaan mukavaa, että muistin koko jutun. Voisi harkita vielä uudelleen pessaarin hankkimista, kun itselläni raskauden todennäköisyys alkaa olla olematon jo iänkin vuoksi.

• Pessaari!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe