Ehkäisypuikko kokemuksia

ei hormoonia ikinä

Oon lukenut netin läpi ja kavereilta kysellyt ja valmistajien sivut ja kaikki mahdolliset ottanut selvää, gynekologilta myös. Mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, gynis ehdotti minipillereitä (kun en ole viiteen vuoteen hormonaalista käyttänyt, juurikin todella karseiden sivuvaikutusten takia) ja mietin ja sit luin mitä kaikkea niistäkin hitto voi tulla... en haluais. Tähän asti pärjännyt kortsulla, mut nyt sitten on mies joka ei kortsun kanssa pysty. Että risoo.,.. hän ei ole koskaan tarvinut ja ei vaan pysty suoriutumaan, kuulemma menee niin tunto yms jen. Joopa joo, kas kummaa miten se suurimmalta osalta kuitenkin sujuu.

No, joka tapauksessa. Gyniksen mielestä ei missään nimessä sovi ehkäisypuikko "oikeaan ehkäisyyn", eli silloin vaan kun ei niin väliä jos lapsi tulisikin. Valmistajan sivuilla on oikein käytettynä ehkäisyprosentti kondomin luokkaa, eli hyvin lähellä sataa. En usko että hekään sinne saavat nakella mitä tietoja tahansa, siinä pitää se 10 minsaa odottaa vähintään.

Kaverit ovat käyttäneet, ja ei ole yllärilapsia tullut. Mutta on kuulemma vähän sottaista puuhaa, siis että nesteet valuu sitten ulos. Ja kuumotusta tai kirvelyä on ollut? Mutta kertokaa kokemuksia? Ootteko testanneet ja onko hankalaa? Tietty pitää ennakoida, että sit ei ihan heti voi käydä tositoimiin.
Lähinnähän tässä suurin huoli on se että onko luotettava. Gynikset järjestäen sanoo ettei ole, mutta kokemuksien (muiden, itse en ole vielä testannut) kautta on. En löytänyt tästä asiasta ketjua tai ainakaan mitään valaisevaa täältä.
Kokemuksia kaivataan! En ole taipuvainen kuivuuteen (päinvastoin) eli tuleeko sitten tosi "märkää"? Onko laitossa mitään vaikeeta? (ilmeisesti työnnetään vaan niin syvälle kuin saa?) Miten se ulostulo, valuuko se sitten vaan itekseen pois, mutta voiko tulla kesken kaiken? Miten suuseksi? Haittaako jos se on jo laitettu ja sitten aletaan suuseksiin?
Help! :D

3

2348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+12

No se ei riitä yksinään, kuten gynekologikin sinulle totesi, eli kondomin kanssa on tarkoitus käyttää. Se ettei lähipiirisi ole raskaaksi tullut ei kerro asiasta mitään. Tuskin kaikki tuttusi käyttävät samaa ehkäisyä...

Miksi et hommaa kuparikierukkaa? Kerrot ettei hormonaalinen sovi ja kuitenkin sinulle on ehdotettu minipillereitä? Eli lääketieteellisesti sinulla ei ole mitään kontraindikaatiota minipillereille, eikä näin ollen laastarille, hormonikierukalle ja renkaalle??!!

Ja totta kai Patentex Oval valuu, siitä puikostahan tulee vaahtoa, se muuttuu nestemäiseksi....Ja siitä tulee "märäksi".

Jokos niitä on taas tullut apteekkeihin myyntiin? Ei ainakaan tovi sitten ollut eikä YA näytä edelleenkään niitä myyvän. Vai tilatako aioit ulkomailta?

Kai mies on käynyt kattavissa sukupuolitautitesteissä jos aiotte ilman kondomia jatkossa olla?

• Pessaari!

Meillä puikon tuntuma häiritsi nimenomaan miestä, vaikka itse olen allergikko. Että lyhyeen jäi kokeilu.

Yksi vaihtoehto on pessaari. Sitäkin olen kokeillut, ja sillä tulin raskaaksi ihan omaa mokaa (ja raskaus päätyi keskenmenoon). Säästelin sperimisidejä, eikä sitä tullut joka kerran käytettyä. Aikaa on ainakin vuosikymmen. Ehkäisyneuvolan terkkari mittasi oikean pessaarikoon, ja systerini osti sen Ruotsista. Nykyään varmaan pessaareita saa netistäkin, jos tietää oikean koon. Spermisidejä se tarvitsee myös kaverikseen. Hankalin puoli on, että sitä on pidettävä sisällä aika pitkä aika vielä yhdynnän jälkeen.

Oikeastaan mukavaa, että muistin koko jutun. Voisi harkita vielä uudelleen pessaarin hankkimista, kun itselläni raskauden todennäköisyys alkaa olla olematon jo iänkin vuoksi.

• Pessaari!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe