Vapareiden anteeksipyyntö

Vapari valheet

Nyt kun on käynyt täysin selväksi että vapaa-ajattelijat ovat kirjoitelleet tai viitanneet selviä valheita arkkipiispa Johanssonista, niin voisiko vapaa-ajattelijat julkaista eroakirkosta tai omalla sivullaan julkisen anteeksipyynnön näistä perättömistä ja mustamaalavista valheista. Viittaan siis ateistien väitteisiin siitä että Johansson olisi halunnut tappaa ateisteja ja vapaa-ajattelijoiden julkaisemaan juttuun jossa se lainaa kansallissosialistista kirjailijaa ja väittää Johanssonin halunneen tappaa juutalaiset.

29

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaisiko lähteä siitä että se joka virheen on pannut liikkelle pyytää anteeksi, eli olisiko se Suomen Kuvalehti?

      • Jori Mäntysalo

        Jep, ja valheen ja erehdyksen rajaakin voisi vielä miettiä.


      • Vapari valheet
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

        Jep, ja valheen ja erehdyksen rajaakin voisi vielä miettiä.

        Voisiko yhdistyksenne pyytää anteeksi "erehdystänne"?

        Jonkinlainen virallinen tunnustus nyt kuitenkin olisi paikallaan!


    • Voihhhh...
      • Vapari valheet

        Päätit sitten jatkaa valehtelua, juuri samaa valhetta joka todistettiin valheeksi.


      • adf
        Vapari valheet kirjoitti:

        Päätit sitten jatkaa valehtelua, juuri samaa valhetta joka todistettiin valheeksi.

        Missä se todettiin valheeksi? Olet jauhanut tätä samaa juttua useammalla palstalla mutta sinulla ei ole mitään lähteitä esittää.


    • szdfdf

      haist huilu

      • ¤¤¤¤¤¤

        Menkää kiukuttelemaan Suomenkuvalehden toimitukseen ja vaatimaan
        lähteet. Miksi kirkko ei ryhtynyt vaatimaan selvitystä kun kyseinen
        kirjoitus julkaistiin?
        Julkaisut eivät ole lukijoiden vastuulla.


      • Vapari valheet

        Keskusteluketjussa ei ollut kyse musiikki-instrumenteista vaan vaparien valheista ja anteeksipyytämisestä. Jos anteeksipyyntöä ei tipu niin kävisi edes lupaus että lopetatte Johanssonista valhetelemisen, se ei ole reilua kaikkien noiden valheiden jälkeen, jotka on paljastettu. Toisekseen ei sekään ole hyvä että vainajasta puhutaan pahaa.


    • zyrt

      Lopeta jo tuon kammottavan äijän puolustaminen. Älytöntä melskaamista ja sinulle erittäin noloa että kehut miestä joka vihasi ateisteja, naisia ja työläisiä.

      • Vapari valheet

        Onko sinulla lähteitä väitteesi tueksi, jos on niin kerro. Onko Johansson todellakin sanonut että hän "vihaa ateisteja, naisia ja työläisiä"?


      • Jori Mäntysalo
        Vapari valheet kirjoitti:

        Onko sinulla lähteitä väitteesi tueksi, jos on niin kerro. Onko Johansson todellakin sanonut että hän "vihaa ateisteja, naisia ja työläisiä"?

        Sain vinkin lukea K. A. Fagerholmin muistelmia, niissä kuulemma on jotain Johanssonista. Katsellaan jos jaksaisi itse; mutta voi tuota joku muukin kaivaa ja raportoida muille.


      • Vapari valheet
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

        Sain vinkin lukea K. A. Fagerholmin muistelmia, niissä kuulemma on jotain Johanssonista. Katsellaan jos jaksaisi itse; mutta voi tuota joku muukin kaivaa ja raportoida muille.

        Fagerholm oli punikkiateisti, mikäs siinä jos hänen muistelmissaan on lähteet aikalaisteksteihin eli käytännössä sanomalehteen joka julkaisi Johanssonin puheen tai haastattelun. Muu on ateisti propagandaa ja punikkien juonia.


      • Hyvä periaate
        Vapari valheet kirjoitti:

        Fagerholm oli punikkiateisti, mikäs siinä jos hänen muistelmissaan on lähteet aikalaisteksteihin eli käytännössä sanomalehteen joka julkaisi Johanssonin puheen tai haastattelun. Muu on ateisti propagandaa ja punikkien juonia.

        Muistathan soveltaa samaa periaatetta myös kertomuksiin Jeesuksesta.

        Muu on kirkon propagandaa ja pappien juonia.


    • Älä luota vapariin

      Kummalista että vaparit ei vieläkään suostu rehellisesti vetämään sanojaan takaisin anteeksipyynnön kera. Kaikki normaalit ihmiset olisi ajat sitten tehneet niin. Mutta vaparit ei ole normaaleja vaan patologisia valehtelijoita.

      • Minua hämmästyttää se että et jahtaa Suomen Kuvalehteä lainkaan. Heidänkin julkaisustaan löytyy väite Johanssinsta, mutta vaaditko sinä heiltä anteeksipyyntöä? Haukutko Suomen Kuvalehteä patologisiksi valehtelijoiksi koska ei ole vielä ilmaantunut oikaisua lehdessä esitettyyn väitteeseen? Miksi sinä jahtaat vain ja ainoastaan Vapaa-ajattelijoita etkä tunnettua laajalevikkistä lehteä jossa väite on myös julkaistu?


      • Vapari valheet
        rainbowshy kirjoitti:

        Minua hämmästyttää se että et jahtaa Suomen Kuvalehteä lainkaan. Heidänkin julkaisustaan löytyy väite Johanssinsta, mutta vaaditko sinä heiltä anteeksipyyntöä? Haukutko Suomen Kuvalehteä patologisiksi valehtelijoiksi koska ei ole vielä ilmaantunut oikaisua lehdessä esitettyyn väitteeseen? Miksi sinä jahtaat vain ja ainoastaan Vapaa-ajattelijoita etkä tunnettua laajalevikkistä lehteä jossa väite on myös julkaistu?

        Juutalaisväite julkaistiin kylläklin vapareiden omassa lehdessä.


      • Vapari valheet kirjoitti:

        Juutalaisväite julkaistiin kylläklin vapareiden omassa lehdessä.

        Ahaa, eli siis Suomen Kuvalehden ei tarvitse mielestäsi pyytää anteeksi omaa virhetään, koska vapareiden lehdessä on ollut toinen virhe aiemmin?


      • Vapari valheet
        rainbowshy kirjoitti:

        Ahaa, eli siis Suomen Kuvalehden ei tarvitse mielestäsi pyytää anteeksi omaa virhetään, koska vapareiden lehdessä on ollut toinen virhe aiemmin?

        Suomen kuvalehteen on lähetetty oikaisupyyntö. Että turha lällättää vaparilällätystä.


      • Vapari valheet kirjoitti:

        Suomen kuvalehteen on lähetetty oikaisupyyntö. Että turha lällättää vaparilällätystä.

        Lähestymistavat ovat selvästi erilaiset: Suomen kuvalehdelle lähetät oikaisupyynnön, vapareista mellastat palstalla. Mistä johtuvat erilaiset tavat käsitellä asiaa riippuen siitä kuka sen tekee?


      • Vapari valheet
        rainbowshy kirjoitti:

        Lähestymistavat ovat selvästi erilaiset: Suomen kuvalehdelle lähetät oikaisupyynnön, vapareista mellastat palstalla. Mistä johtuvat erilaiset tavat käsitellä asiaa riippuen siitä kuka sen tekee?

        Vaparit ovat toistaneet palstalla kyseistä valhetta, Suomen kuvalehti kirjoitti yhden artikkeli jolloin sitä voidaan pitää huonona tai laiskana journalismina. Sen sijaan vaparit ovat mellastaneet täällä toistuvasti samojen valheiden kanssa. Miksi et tahdo pyytää anteeksi tai et tahdo että vapaa-ajattelijat pyytäisivät anteeksi valhetta? Väitätkö vieläkin että kyseessä ei ole epätotuus?


      • Vapari valheet kirjoitti:

        Vaparit ovat toistaneet palstalla kyseistä valhetta, Suomen kuvalehti kirjoitti yhden artikkeli jolloin sitä voidaan pitää huonona tai laiskana journalismina. Sen sijaan vaparit ovat mellastaneet täällä toistuvasti samojen valheiden kanssa. Miksi et tahdo pyytää anteeksi tai et tahdo että vapaa-ajattelijat pyytäisivät anteeksi valhetta? Väitätkö vieläkin että kyseessä ei ole epätotuus?

        Olen saanut yhden esimerkin siitä että Vapaa Ajattelija -lehdessä on esitetty kommentti Johanssonista ja natsisympatioista, kun kyselin missä vapaa-ajattelijat ovat julkaisseet tietoa Johanssonista ja ateistien tappamisesta.

        Kysytäänpä sitten näin: ketkä sellaiset henkilöt tällä palstalla ovat varmuudella Vapaa-ajattelijoita ja varmuudella toistaneet jotain Johanssonista mikä ei pidä paikkaansa?

        Minä pitäisin soveliaan sellaista menettelyä että Vapaa-ajattelija lehti julkaisisi oikaisun siitä yhdestä väitteestä vuoden 2003 lehdessä, jolle ei ole löytynyt kunnollista väitettä, mutta on kokonaan toinen juttu että onko Vapaa-ajattelijain liitto vastuussa siitä mitä jotkut nimimerkit täällä kirjoittelevat, kun kirjoittajat suurimmaksi osaksi ovat anonyymejä. Tällä palstalla esitetyt näkemykset ovat kirjoittajien omia, eivätkä edusta Vapaa-ajattelijain liiton tai minkään sen jäsenyhdistyksen kantaa ellei kirjoituksessa suoraan siteerata jotain jonka yhdistyksen edustaja allekirjoittaa.


      • Vapari valheet
        rainbowshy kirjoitti:

        Olen saanut yhden esimerkin siitä että Vapaa Ajattelija -lehdessä on esitetty kommentti Johanssonista ja natsisympatioista, kun kyselin missä vapaa-ajattelijat ovat julkaisseet tietoa Johanssonista ja ateistien tappamisesta.

        Kysytäänpä sitten näin: ketkä sellaiset henkilöt tällä palstalla ovat varmuudella Vapaa-ajattelijoita ja varmuudella toistaneet jotain Johanssonista mikä ei pidä paikkaansa?

        Minä pitäisin soveliaan sellaista menettelyä että Vapaa-ajattelija lehti julkaisisi oikaisun siitä yhdestä väitteestä vuoden 2003 lehdessä, jolle ei ole löytynyt kunnollista väitettä, mutta on kokonaan toinen juttu että onko Vapaa-ajattelijain liitto vastuussa siitä mitä jotkut nimimerkit täällä kirjoittelevat, kun kirjoittajat suurimmaksi osaksi ovat anonyymejä. Tällä palstalla esitetyt näkemykset ovat kirjoittajien omia, eivätkä edusta Vapaa-ajattelijain liiton tai minkään sen jäsenyhdistyksen kantaa ellei kirjoituksessa suoraan siteerata jotain jonka yhdistyksen edustaja allekirjoittaa.

        Eli anteeksipyyntöä ei heru, se on käynyt selväksi. Entä edes sen myöntäminen ja asiantilan ja artikkelin korjaaminen totuutta vastaavaksi? Onko liikaa pyydetty?

        Voitteko edes lopettaa Johanssonin mustamaalamisen?


      • Vapari valheet kirjoitti:

        Eli anteeksipyyntöä ei heru, se on käynyt selväksi. Entä edes sen myöntäminen ja asiantilan ja artikkelin korjaaminen totuutta vastaavaksi? Onko liikaa pyydetty?

        Voitteko edes lopettaa Johanssonin mustamaalamisen?

        Täytyypä sanoa, että ainoat keskustelut joissa olen koko aiheeseen koskaan törmännyt ovat näitä "vapari valheet" -avauksia joissa tätä Johansson-asiaa toitotetaan rasittavuuteen asti. Muuten olisin täysin tietämätön koko jutusta.

        Onnittelut, että olet itse pitänyt asiaa menestykkäästi esillä - yhdenkään vaparin en ole nähnyt tätä tekevän. Tosin, en olekaan keskusteluja aktiivisesti seurannut ennen tätä vuotta.


      • Vapari valheet
        jimmyogg kirjoitti:

        Täytyypä sanoa, että ainoat keskustelut joissa olen koko aiheeseen koskaan törmännyt ovat näitä "vapari valheet" -avauksia joissa tätä Johansson-asiaa toitotetaan rasittavuuteen asti. Muuten olisin täysin tietämätön koko jutusta.

        Onnittelut, että olet itse pitänyt asiaa menestykkäästi esillä - yhdenkään vaparin en ole nähnyt tätä tekevän. Tosin, en olekaan keskusteluja aktiivisesti seurannut ennen tätä vuotta.

        Totta viimeisen kuukauden aikana olen pitänyt asiaa esillä koska olen halunnut laittaa valheille pisteen kumoamalle ne. Mutta vaparit eivät totuudesta välitä, ehkä siksi he kieltävät Jumalankin.


      • Vapari valheet kirjoitti:

        Eli anteeksipyyntöä ei heru, se on käynyt selväksi. Entä edes sen myöntäminen ja asiantilan ja artikkelin korjaaminen totuutta vastaavaksi? Onko liikaa pyydetty?

        Voitteko edes lopettaa Johanssonin mustamaalamisen?

        Voin esittää lehden toimitukselle pyynnön julkaista oikaisun jossa todetaan että vuonna 2003 lehdessä on julkaistu tietoja joita ei ole kyetty varmentamaan. Ehkä olisit itsekin voinut sen alunperinkin esittää, kuten toisen lehden kanssa toimit? Minä en ole itse tuossa lehden toimikunnassa joten en voi tietenkään luvata että oikaisu julkaistaan, mutta lupaan kuitenkin että välitän tämän pyynnön heille.

        Minä en voi vastata muiden kuin itseni puolesta siihen mustamaalausasiaan: minä en ole sellaista itse koskaan esittänyt joten voiko sellaista lopettaa mitä ei ole edes aloittanut? Riittääkö jos kerron etten ole aikeissa kommentoida piispa Johanssonin tekemisiä mitenkään jatkossakaan?


      • Vapari valheet kirjoitti:

        Totta viimeisen kuukauden aikana olen pitänyt asiaa esillä koska olen halunnut laittaa valheille pisteen kumoamalle ne. Mutta vaparit eivät totuudesta välitä, ehkä siksi he kieltävät Jumalankin.

        Kukaan ei ole siis aktiivisesti esittänyt koko juttua ja kyseenalaista "kunnianloukkausta" esillä, paitsi sinä. Minusta vaikuttaa siltä, että olet vain halunnut mätkiä vapaa-ajattelijoita suurentelemalla jotakin vanhaa erehdystä.

        Kunnianloukkaus edellyttäisi mielestäni jotenkin tarkoituksellista toimintaa, tässä vaikuttaa olevan enemmän erehdys. Suomen Kuvalehtikin on niitä harvoja (ainoa?) suomalainen lehti, joka tekee monipuolisia ja yleensä laajasti taustoitettuja juttuja. Ehkäpä heillekin sattuu erehdyksiä lähteiden kanssa. Luulisi, että sinun olisi kannattanut hyökätä kuvalehteä vastaan, sen lukijakunta kuintekin taitaa olla vielä toistaiseksi paljon vapaa-ajattelijoiden lehtiä enemmän.

        Kummalllista että väität haluavasi laittaa valheelle pisteen, kun olet ainoa joka tätä asiaa on jaksanut jauhaa. Mitäpä jos olisit ensin asiallisesti lähestynyt molempien lehtien toimituksia perusteluinesi? Minun mielikuvani nyt on se, että sinä itse olet pilannut Johansson-paran mainetta tällä loputtomalla jankkaamisella foorumilla, jolla ei alkuperäisen "loukkauksen" kanssa taida olla mitään tekemistä. Ei tästä mitään järin hyvää kuvaa ole tullut.


    • Taisteleva Ateisti

      Mihin ihmeeseen perustuu olettamus siitä, että Suomen Kuvalehden julkaisema tieto olisi valhetta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe