Seurustelen ihanan pojan kans. Haluttais kumpikin kokeilla ekaa kertaa mutta mulle on opetettu että esiaviollinen seksi on syntiä. Yritin etsiä raamatusta tälle perusteluja mutta en löytänyt. Onko esiaviollinen seksi syntiä raamatun mukaan? Pitääkö oottaa avioliittoon asti että päästään kokeilemaan seksiä?
onko esiaviollinen seksi syntiä?
120
5632
Vastaukset
- pitää odottaa
Kyllä se vain niin on, että papin aameneen on odotettava. Itsekin sen tiesin, mutta silti langettiin siihen esiaviolliseen seksiin. Tuli tunto kipeäksi, ettei jaksanut olla Jumalan sanalle kuuliainen. Niin kauan se hiersi, että sai luotettavalle rippi-isälle tunnustaa synnin ihan nimellisenä ja kuulla ihanan synninpäästön. Nyt ollaan naimisissa ja kyllä sitä kuule näin jälkeen päin ihmettelee, että miksi ei nuorena malttanut odottaa papin aamenta, onhan tuota ehtinyt avioelämää. Ole kuuliainen omantuntosi äänelle, pidä usko ja hyvä omatunto. Me saimme Jumalan armosta syntimme anteeksi, koskaan et kuitenkaan voi etukäteen tietää, saatko sinä. Tänä päivänä, jos kuulet Hänen äänensä, älä paaduta sydäntäsi, ettet synnin petoksen kautta paatuisi. Tänään on armon päivä, huomenna kenties on myöhäinen ja ovet katua vasten suljetaan. Voi tulla itku ja vaikerrus, mutta ovea ei avata, jos liian myöhään kolkuttaa. Kuoleta rakas ystävä lihan himot hengen miekalla ja pane synti syntinä pois. Niin eläen ei tarvitse katua.
- uskovainentyttö1111
Kiitos vastauksesta. Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin kymmenen käskyn listassa lukee että älä tee aviorikosta. Se tarkoittanee että esiaviollinen seksi on syntiä.
- olet oikeassa
uskovainentyttö1111 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin kymmenen käskyn listassa lukee että älä tee aviorikosta. Se tarkoittanee että esiaviollinen seksi on syntiä.
Aviorikos tarkoittaa kaikkea avioliiton ulkopuolista seksiä. Esiaviollinen seksi tapahtuu avioliiton ulkopuolella ja on siksi syntiä. Sitäkin kannattaa pohtia, miten kipeitä haavoja jää sieluun, jos alkaa esiaviolliseen seksiin ja seurustelu päättyykin eroon. Olet antanut itsestäsi sielusi syvimmästä pois jotain ja se, jolle avasit sylisi, meneekin pois. Jumala on säätänyt aviokäskyn suojellakseen ihmisiä, ei kiusatakseen ihmisiä.
- ghjkl11
No oletko miettinyt kuka sen käskyn asetti ja milloin?
Jumala ja Jeesus ei ainakaan.
Ja Jumala ja Jeesus ei ole avioliittoakaan asettantut vaikka Jeesuskin oli Kaanan häissä.
Joten
Miksi Jumalan tai/ja Jeesuksen olis pitänyt olla niin tyhmä, että kieltäs aviorikoksen kun eivät olleet aviliilloa asettaneet.
SIIS SELITYS ONGELMALLE ON SAATANAA PALVELEVIE SEKOILUT RAAMATTUAKIN VÄÄRENTÄESSÄÄN! - lkjhgytf
olet oikeassa kirjoitti:
Aviorikos tarkoittaa kaikkea avioliiton ulkopuolista seksiä. Esiaviollinen seksi tapahtuu avioliiton ulkopuolella ja on siksi syntiä. Sitäkin kannattaa pohtia, miten kipeitä haavoja jää sieluun, jos alkaa esiaviolliseen seksiin ja seurustelu päättyykin eroon. Olet antanut itsestäsi sielusi syvimmästä pois jotain ja se, jolle avasit sylisi, meneekin pois. Jumala on säätänyt aviokäskyn suojellakseen ihmisiä, ei kiusatakseen ihmisiä.
"älä tee aviorikosta" käskyn asettaa saatanaa palvelevat herrat jotta ei aviossa olevat uskovaiset nuss... eiku irstailisivat itsensä helevettiin.
- Näinkin
Parempi on naida kuin palaa, kunhan ei pala pohjaan. Käytä ehkäisyä ja voit sitten pyytää anteeksi pikku siskoltasi joka ei vielä osaa puhua. Näin toimii oikea vl.
- tarkistanut
ghjkl11 kirjoitti:
No oletko miettinyt kuka sen käskyn asetti ja milloin?
Jumala ja Jeesus ei ainakaan.
Ja Jumala ja Jeesus ei ole avioliittoakaan asettantut vaikka Jeesuskin oli Kaanan häissä.
Joten
Miksi Jumalan tai/ja Jeesuksen olis pitänyt olla niin tyhmä, että kieltäs aviorikoksen kun eivät olleet aviliilloa asettaneet.
SIIS SELITYS ONGELMALLE ON SAATANAA PALVELEVIE SEKOILUT RAAMATTUAKIN VÄÄRENTÄESSÄÄN!"No oletko miettinyt kuka sen käskyn asetti ja milloin?
Jumala ja Jeesus ei ainakaan."
Raamatun perusteella asia ei ole noin kuin väität.
"Niin Jumala puhui kaiken tämän: - - Älä tee aviorikosta." (2. Moos. 20:1, 14.)
"Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle. Hän istuutui, ja opetuslapset tulivat hänen luokseen. Silloin hän alkoi puhua ja opetti heitä näin: - - "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan." (Matt. 5:1-2, 27-28.) - 6+5
olet oikeassa kirjoitti:
Esiaviolliset suhteet estävät tai ainakin hidastavat todellisen rakkaussuhteen syntymistä. Sillä uskottomuus tulevalle puolisolle, (vaikkakin tuntemattomalle), on myös uskottomuutta. Samoin oman tulevan puolison kanssa tapahtuneet kokeilut voivat heijastua alitajunnan kautta nykyiseen suhteeseen. Nimittäin pelko toisen luotettavuudesta jäytää. "Jos mieheni oli minun kanssani sukupuoliyhteydessä jo ennen meidän antautumistamme elinikäiseen liittoomme, eikö hän voi tehdä sen nytkin toisen kanssa". näin perusturvallisuus järkkyy.
6+5 kirjoitti:
Esiaviolliset suhteet estävät tai ainakin hidastavat todellisen rakkaussuhteen syntymistä. Sillä uskottomuus tulevalle puolisolle, (vaikkakin tuntemattomalle), on myös uskottomuutta. Samoin oman tulevan puolison kanssa tapahtuneet kokeilut voivat heijastua alitajunnan kautta nykyiseen suhteeseen. Nimittäin pelko toisen luotettavuudesta jäytää. "Jos mieheni oli minun kanssani sukupuoliyhteydessä jo ennen meidän antautumistamme elinikäiseen liittoomme, eikö hän voi tehdä sen nytkin toisen kanssa". näin perusturvallisuus järkkyy.
6 5. Riippuu sinusta millainen vaimo olet. Jos yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ei ole, seksi ei ole tyydyttävää ja ollaan yhdessä vain siksi että pappi sanoi aamenen, niin silloin asiat eivät ole kohdallaan. On sama mitä on kokeiltu mutta kun se oikea napsahtaa kohdalle, silloin ei muisteta enää menneitä. Se liitto toimii niinkuin pitääkin.
- pink world view
lappix kirjoitti:
6 5. Riippuu sinusta millainen vaimo olet. Jos yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ei ole, seksi ei ole tyydyttävää ja ollaan yhdessä vain siksi että pappi sanoi aamenen, niin silloin asiat eivät ole kohdallaan. On sama mitä on kokeiltu mutta kun se oikea napsahtaa kohdalle, silloin ei muisteta enää menneitä. Se liitto toimii niinkuin pitääkin.
"On sama mitä on kokeiltu mutta kun se oikea napsahtaa kohdalle, silloin ei muisteta enää menneitä. Se liitto toimii niinkuin pitääkin."
Uskomatonta soopaa, pari vuotta menee yleensä uuden suhteen alkaessa toisen lumoissa. Sitten alkaa arki, joka ei automaattisesti toimi niin kuin pitää, vaan joka kovalla työllä toimii niin kuin pitää. Tarvitaan toisen kuuntelemista ja itsensä ilmaisemista, tarvitaan anteeksiantamista ja anteeksipyytämistä. Huonona päivänä kaivetaan menneistä exät, hyvänä niistä ei välitetä. Tule pois sieltä unelmiesi satumaailmasta ja ala elää oikeaa elämää, niin suhteesikin alkavat kestää. - pink world view
pink world view kirjoitti:
"On sama mitä on kokeiltu mutta kun se oikea napsahtaa kohdalle, silloin ei muisteta enää menneitä. Se liitto toimii niinkuin pitääkin."
Uskomatonta soopaa, pari vuotta menee yleensä uuden suhteen alkaessa toisen lumoissa. Sitten alkaa arki, joka ei automaattisesti toimi niin kuin pitää, vaan joka kovalla työllä toimii niin kuin pitää. Tarvitaan toisen kuuntelemista ja itsensä ilmaisemista, tarvitaan anteeksiantamista ja anteeksipyytämistä. Huonona päivänä kaivetaan menneistä exät, hyvänä niistä ei välitetä. Tule pois sieltä unelmiesi satumaailmasta ja ala elää oikeaa elämää, niin suhteesikin alkavat kestää.Jatkan, että olen itse yhä puolisoni lumoissa, mutta en 24/7. On hetkiä, jolloin näen hänet maailman ärsyttävimpänä ihmisenä, sitten taas maailman ihanimpana ihmisenä. Minulla on yksi ainoa suhde ja se on kestänyt, mutta kaikki ei ole toiminut napsahtamalla niin kuin pitää, vaan molemminpuolisella kovalla työllä. Olen törmännyt moniin kukasta kukkaan ainoaa oikeaa loputtomasti etsiviin, joiden vaaleanpunainen unelmamaailma estää heitä aikuistumasta ja tunnustamasta tosiasioista reaalimaailman arkisuudesta.
Raamattu ei kiellä esiaviollista seksiä; olihan se tapa niin, että kun oltiin rakasteltu, se oli jo meidän tapainen avoliitto. "Papin aamenet" on ollut vasta 1500- luvulta meillä. Mutta jos rakastelee, eikä kuitenkaan mene avioon sen kanssa, se on sitten jo Raamatun kannalta kielteistä. Tosin Raamatun mukaan niitä vaimoja ja sivuvaimoja saa olla, eli niin monen kanssa kun rakasteli, niin monta vaimoakin oli.
Jumala on antanut yhden poikkeuksen: jos löytää sotaretkeltä naisen, saa hänet tuoda kotiin, ja rakastella. Ja jos nainen ei miellytäkään siinä mielessä, niin hänet saa panna pois.
Voi olla viisainta, ettei katso Raamatusta kovin tarkasti.- 22222
lkjhgytf kirjoitti:
"älä tee aviorikosta" käskyn asettaa saatanaa palvelevat herrat jotta ei aviossa olevat uskovaiset nuss... eiku irstailisivat itsensä helevettiin.
kaikkihan tuon tietää että uuteen raamattuun onihminen lieventänyt pykälän älä tee huorin -> aviorikosta..
edelleenkään Jla ei salli huorintekemistä ja kyllä ne siellä raamatussa on selitettyk kun jaksaa selvittää - Väsähtynyt vihaaja
Olen unelmia tuulessa.Huomisen sykäys etsii minun vallatonta purkausreittiäni.
En mahda mitään tälle kiukattavalle tunteen saarelle.
Jokseenkin väsyneenä vanhuksena inhoan sydämmeni juuresta kemin poliisia. pink world view kirjoitti:
Uskomatonta soopaa, pari vuotta menee yleensä uuden suhteen alkaessa toisen lumoissa. Sitten alkaa arki, joka ei automaattisesti toimi niin kuin pitää, vaan joka kovalla työllä toimii niin kuin pitää. Tarvitaan toisen kuuntelemista ja itsensä ilmaisemista, tarvitaan anteeksiantamista ja anteeksipyytämistä. Huonona päivänä kaivetaan menneistä exät, hyvänä niistä ei välitetä. Tule pois sieltä unelmiesi satumaailmasta ja ala elää oikeaa elämää, niin suhteesikin alkavat kestää.pink world view. On toiminut erinomaisesti jo yli 40 vuotta, joten älä opeta isääsi naimaan....:= )))
- 2+2
lappix kirjoitti:
pink world view. On toiminut erinomaisesti jo yli 40 vuotta, joten älä opeta isääsi naimaan....:= )))
Mutta älä sinä opeta ihmisiä huoruuteen!
Löydät Raamatusta, mikä on sellaisten ihmisten osa, jotka uskovaisuuden varjolla opettavat, mikä on oikea tapa tehdä syntiä. 2+2 kirjoitti:
Löydät Raamatusta, mikä on sellaisten ihmisten osa, jotka uskovaisuuden varjolla opettavat, mikä on oikea tapa tehdä syntiä.Sinulle ei kuulu se mitä itse kukin tekee. Hoida vaan omat juttusi äläkä puutu siihen mitä muut tekee. Tämä on hyvä neuvo jokaiselle tekopyhälle "uskovaiselle".
Et ole kenenkään tuomari, muista se.- Vakava asia
Sama täällä. Ei odotettu ja tulin raskaaksi. Tuli syytöksiä monelta suunnalta, mutta parempi näin kuin että olisi vedetty kortongit päälle, tämä on minun mielipiteeni. Ja sen jälkeen on tullut useampia lapsia :) Onnellisesti naimisissa oltu jo vuosia.
- 5+18
Näinkin kirjoitti:
Parempi on naida kuin palaa, kunhan ei pala pohjaan. Käytä ehkäisyä ja voit sitten pyytää anteeksi pikku siskoltasi joka ei vielä osaa puhua. Näin toimii oikea vl.
Hyi
- ghfghgf
Kukapa minä olen sanomaan mitään, mutta sanon kuitenkin. Häissä jokainen hiukankin ajattelevampi häävieras näkee, onko hääpari vielä viaton. Se näkyy heidän kasvoistaan. Kyllä kannattaa odottaa. Sanoo yksi, joka ei tajunnut odottaa. Yksi kumppani koko elämäksi, niin Jumala sen tarkoitti. Se on kaunis asia. Yhteiskunnan peruspylväitä.
- hoh-hoijaa
2+2 kirjoitti:
Löydät Raamatusta, mikä on sellaisten ihmisten osa, jotka uskovaisuuden varjolla opettavat, mikä on oikea tapa tehdä syntiä.Jotenkin tuntuu, että taas menivät huoruus ja haureus sekaisin aitoon vl-tyyliin.
- Kyllikki_Nyrkki
olet oikeassa kirjoitti:
Vai, että oikein avioRIKOS? Millainen mahtaa olla avioRIKKOMUS? Onko myös rikoksen yritys säädetty rangaistavaksi?
- Anonyymi
Se on ennen ollut käännettynä älä tee huorin. Huoraaminen oli juutalaisilla kielletty ja taas kristityille uudessa liitossa tuli samoin välttää huoruutta ettei vahingoita vartaloaan ( raiskaajille ei ole näitä opetettu että ruumis ja sielu vahingoittuu siinä) ja mitään rikosta ei tietysti tapahdu missään jos ei raiskaa murhaa käytä väkivaltaa tai varasta toisen omaisuutta älä himoitsee mitään mikä on toisen omaa tai älä varasta käskyt juutalaisille tai kristityillä taas on omat neuvot uudessa testamentissa että ottaa yhden puolison jos on pappi mutta muille tuli ohjeeksi saa asua yhdessä jos toinen on muuta uskontoa ja erota koska ei ole toinen kristitty tai välttää huoraamista tätä ei kannata raiskatuille enää jauhaa heiltä on viety ihmisyys valinnan vapaus ja oikeudet.Jos pettää puolisoaan toisen kanssa tämä nykyään siihen käännetty sana rikos ei kuulu siihen oikeasti se on edelleen se sama vanha huoraaminen.Avioparit elää kriisejä suhteessaan ja käy vieraissa joskus kun ollaan eroamassa ei osata enää olla yhdessä kuin riidellä.Siinä ei ole mitään ihmeellistä joskus käy niin että rakkaus loppuu.Huoraaminen sinänsä ei ketään vahingoita ellei tauteja tule mutta siinä jää pettymyksiä ja epävarmuutta elämään siksi kannattaa hillitä himojaan että elämässä on tietty rauha.Sellainen suhde että molemmat pettää on erittäin raskasta epävarmuutta ja siksi on parempi erota reilusti.Avioliitto on lähinnä koko rakkaudesta tai lapsen tekoa varten ja nykyään on ehkäisy välineet että voi hallita montako lasta tekee montako pystyy kouluttamaan ja elättämään.On pareja jotka ei saa lapsia ollenkaan koskaan tai toinen heistä ei saa silti he ovat onnellisia.On pareja että on tullut keskenmenoja eikä vaan normaalia raskautta lähde tulemaan ei pidä masentua hyvä niin elämä on hyvää muutenkin.Tekee työtä auttaa muita pitää ystäviä.Sitten on niitä kun haluaa elää yksin ettei pariudu sekin on oikein hyvä.Olemme erilaisia ja tämä on nyt on ihan perus kristittyjen yhteenveto sieltä vanhoista texteistä mitä ei saisi muutella noin.Rikollisuus on ihan eri asia kuin jonkun kanssa naiminen.
- Anonyymi
olet oikeassa kirjoitti:
Ensinnäkin mitään rikosta ei tapahdu jos nai toisen kanssa ilman pakottamista ja sen nimi on pettäminen tai muiden kanssa naiminen mutta sellaista kuin esi avio ei ole edes olemassa ! Mikä ihmeen esi avio.Koittakaa tulla järkiinne jo.Nuoret rakastuu menee naimisiin omia aikojaan heillä on oma elämä edessä.Jos tulee sorruttua seksiin niin ettei kumppani olekaan se elämän kumppani niin se on niitä usein sattumia mokia elämässä ja miehet joutuu maksamaan elatusmaksut sen 18 vuotta mikäli raskaaksi siinä sattuu tulemaan.On pareja jotka on ihastunut nainut tullut raskaaksi mennyt naimisiin että lapsi saa virallisesti vanhemmat ja eronneet sitten.Lapsesta on yhteishuoltajuus.Tai on eletty avoparina tehty lapsia eikä haluta naimisiin virallisesti koskaan silti eletään yhdessä kuolemaan asti.Tai on pareja erottu tehty vielä yksi kierros että ekat lapset sitten tilat toisen kanssa ja elävät uusioperheissä.Jeesus kehottaa kristittyjä hoitamaan toisia auttamaan ja kantamaan heikkojen kuormia eikä syyttämään tai lisäämään taakkoja.Näin me normaalikristityt ei lahkoiset otamme Jeesuksen ohjeita arkielämäänkin lähimmäisen rakkauden kautta emme tuomitse syyttele.Hoida sinäkin sydämen rakkaus asiat kuntoon sydämellä Jeesus on rakkaus hän nimittäin ei hylkää vaikka ihmiset hylkäisi.En minä sinua jätä en hylkää en aja ketään pois en heitä ulos ketään sitä joka minun luokseni tulee en heitä ulos älä usko lahkovihaajia.
- Anonyymi
tarkistanut kirjoitti:
"No oletko miettinyt kuka sen käskyn asetti ja milloin?
Jumala ja Jeesus ei ainakaan."
Raamatun perusteella asia ei ole noin kuin väität.
"Niin Jumala puhui kaiken tämän: - - Älä tee aviorikosta." (2. Moos. 20:1, 14.)
"Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle. Hän istuutui, ja opetuslapset tulivat hänen luokseen. Silloin hän alkoi puhua ja opetti heitä näin: - - "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan." (Matt. 5:1-2, 27-28.)2 Mooses 20 käsky juutalaiselle on OIKEASTI ÄLÄ TEE HUORIN . ÄLÄ VÄÄNNÄ KUEROON KIRJOITUKSIA SYNAGOGA. SE ON ÄLÄ HUORAA JUUTALAINEN MOOSES KÄSKY
- Anonyymi
helsinkijokkeri kirjoitti:
Raamattu ei kiellä esiaviollista seksiä; olihan se tapa niin, että kun oltiin rakasteltu, se oli jo meidän tapainen avoliitto. "Papin aamenet" on ollut vasta 1500- luvulta meillä. Mutta jos rakastelee, eikä kuitenkaan mene avioon sen kanssa, se on sitten jo Raamatun kannalta kielteistä. Tosin Raamatun mukaan niitä vaimoja ja sivuvaimoja saa olla, eli niin monen kanssa kun rakasteli, niin monta vaimoakin oli.
Jumala on antanut yhden poikkeuksen: jos löytää sotaretkeltä naisen, saa hänet tuoda kotiin, ja rakastella. Ja jos nainen ei miellytäkään siinä mielessä, niin hänet saa panna pois.
Voi olla viisainta, ettei katso Raamatusta kovin tarkasti.OLETTE NYT SYNAGOGALLA MOOSES JA MOOSES MIEHEN PAHAT TEOT KOSTETAAN SEN MOOSES POJALLE ette ole edes kristittyjä.
- AnonyymiUUSI
lkjhgytf kirjoitti:
Tunnettu saarnamies tunki molonsa mun suuhun ja samoista asioista saarnaa itse. Feikki jätkä ja pedari. Olin 15-v. silloin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tunnettu saarnamies tunki molonsa mun suuhun ja samoista asioista saarnaa itse. Feikki jätkä ja pedari. Olin 15-v. silloin.
Voi helvetin saatana jumalauta perkele
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Arvelin kanssa et oot 15 vuotias puhujan tehtävissä on mukava olla
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Arvelin kanssa et oot 15 vuotias puhujan tehtävissä on mukava olla
Onneksi nyt ei sentään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi nyt ei sentään
Niinhän ne selittää et kaikki on puhujia
- Plomps
Jos on lestadiolainen, niin parasta on noudattaa määräyksiä, ettei tarvitse sitten tehdä asiasta parannusta. Lisäksi on huomattava, että ehkäistä ei saa, joten seurauksena olisi ehkä raskaus. Jos suunnitelmat menevät bänks, niin siinä sitä sitten tyttö on yksin sen vauvansa kanssa.
Mitä tulee Raamattuun, niin ainakin vanhassa testamentissa esiintyy monenlaista sekoilijaa. David vietteli naimisissa olevan naisen ja vieläpä tapatti tämän miehen. Salomo oli varsinainen pukki, jolla oli satoja vaimoja. Vasta uuden testamentin puolella korostetaan nykyistä kristillistä avioliittokäsitystä.
Jos mennään nykyaikaan, niin ratkaisu riippuu siitä miten avioliitto määritellään. Jos se katsotaan puhtaasti yhteiskunnalliseksi asiaksi, niin on tietysti samantekevää milloin yhdyselämä aloitetaan kunhan kumpikin on tarpeeksi vanha. Katolisilla avioliitto on sakramentti, joten esiaviolliset suhteet ovat siellä täysin kiellettyjä. Eri asia on noudatetaanko niitä.
Luterilaisen kirkon kanta on epämääräinen. Suurin osa n.s. kirkkouskovaisista lienee ottanut hieman förskottia. Sen sijaan konservatiiviset yhteisöt, kuten lestat, hellarit, kansanlähetys y.m. kieltävät jyrkästi esiaviolliset suhteet.- Daavid ja Salomo
Daavidista todetaan selvästi, että hän teki syntiä. Salomon vaimojen määrää olen itsekin hämmästellyt. "Hänellä oli seitsemänsataa kuninkaallista vaimoa ja kolmesataa sivuvaimoa, ja he veivät hänen sydämensä harhaan." Ei Salomo oikeasti harrastanut seksiä niin monen vaimon kanssa, vaan VT:n säädöksissä leskivaimoja naitettiin rikkaille sukulaisille. Suurin osa Salomon vaimoista oli siten vaimoja vain oikeudellisesti. Miten mies oikeasti edes ehtisi harrastaa seksiä 700 vaimon ja 300 "sivuvaimon" kanssa? Vaikka kyvyt riittäisivät joka illalle, yksi kierros veisi melkein kolme vuotta.
- kjhgf
ei se ole rikollisten lestadiolaisten mielestä syntiä.
http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
herransa tässäkin tunnustanut opettaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
Jeesuksen Nimeen valehdellen;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
"teuta
21.6.2011 18:31
KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
"Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!"
leuhkivat rippi ja salarippi rituaalein suojattuja pedofiili rikollisillaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
"teuta
22.4.2011 22:35
Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
sitten salassa n.7-13,
VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää. "- Vl-Vilkku anteeksi
Eli vl:t ovat paljon pidemmällä pahuudessa eläviä kuin eslestat tuon mukaan.
- tuossa
Tuossa tuo "Jeesus on tie" -nimimerkki vaikuttaa kyllä enemmän vapaiden suuntien kirjoittajalta kuin vl:lta.
- tilanne muuttunut
Vl-Vilkku anteeksi kirjoitti:
Sekä vl:ista että el:istä on tullut pedofiilejä ilmi tuon jälkeen. Hurtigin tutkimuksessa vl-pedofiilejä oli 156, uhreja satoja. El-pedofiilejä on tiedossa toistakymmentä.
Sivuston http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Lestadiolaisuus vl:ia arvioidaan olevan Suomessa yli 100 000 ja el:ia alle 10 000. Suhteessa 150 on 100 000:sta yhtä paljon 15 on 10 000:sta.
Ei siis voida sanoa varmasti, kummissa on suhteellisesti enemmän lapsia seksuaalisesti hyväksikäyttäneitä, vl:issa vai el:issa. - kjhgf
Vl-Vilkku anteeksi kirjoitti:
herransa tässäkin tunnustanut opettaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
Jeesuksen Nimeen valehdellen;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
"teuta
21.6.2011 18:31
KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."
lestadiolasten "jeesuksella" on ilmeisesti helevetin suuri syntisäkki!
Siis esim. rikoksien sovittaminen rippi ja salarippi rituaalein on RIKOS!
Tuollaiset saatanallisuuden torven soittaja pedofiilien suojelijoina eivät ole ihmisarvoisia vaan pedoja pahempia sairaita sontaluukku kyykäärmeitä helevetistä tänne lähetettyinä.
Hengellisesti tapatte rikollisina lapsi parkoja rippi ja salarippi rituaaleissa lapsia helevetillänne hiljaisiksi pelotellen.:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
"teuta
14.5.2011 16:22
Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
kun mitä siinä lukee .."
Näitä sairaita riittää lestadiolaisuudessa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
"Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!"
Ei ole. Kunhan nyt joku määrittelee ensin mikä raamatullinen merkitys on ateistipapin taikka maistraatin tuomarin muodollisuudella, jotka tapakristilliset kutsuvat vihkimiseksi.
- Söhö vasta sitten
Menee synnin luvallisuuden puolelle jos söhöö ennen avioliittoon vihkimistä.
- Termit
Sullon menny termit sekaisin. Synnin luvallisuus on sitä, että sallii itselleen jonkin synnin. Näissä tapauksissa kysymys lienee ennemmin syntiin "joutumisesta" tai "lankeamisesta" vähemmän tahallisesti.
T. Ex-vl - luvatta_pitkään_toiminut
Vieläkö syntilupia jaetaan seurojen väliajalla ja jälkeen?
- pettynyt5
Ei ole kiva jos sude päättyy, ja kun yhdyntä ei ollut edes mukavaa. Tulevalta aviopuolisolta jää pois koskemattomuuden ilo.
Minä olin tosi pettyny, kun puolisoni hakkui, että minusta ei pyty edes nauttimaa, kun saan liian nopeasti orgasmin. Myöhemmin vertasi minua, etten ole EX:sän veroinen, jolla oli hyvä tahti. Tuli kyllä niin pahamieli ,ettei koko seksi kiinnosta ollenkaan.
Varmaan puolisoakin harmittaa koko toilailu läpi elämän.
Olen jutellut puolison EX:sän kanssa. Myös hänellä on ongelmia ollut vanhasta seksisuhteesta terapioiden kera.
Huorintekeminen on pahutta puolisoakohtaan, joten Jumala on halunnut suojella ihmistä ja asettamalla huorintekemisen synniksi. Synti turmelee ihmisen.
Jos aviolittoa ei olisi ajatelkaa, kuinka moni olisi yksinhuoltaja. - Tuohan tiedetään
Ehdottomasti on vl-opin mukaan syntiä ja vielä pahempaa sellaista kuin jälkiaviollinen seksi.
Ihmisten tekemiä uskonnollisia moraalisääntöjä ei tarvitse noudattaa. Ne ovat ihmisten tekemiä.
Jokainen säätää itse elämäänsä joka tasolla, minkä oikeaksi havaitsee.
Maailman toimivin avoliitto oli Aatamin ja Eevan välinen liitto.
Pitää muistaa etteä avioliittoinstituutiokin on kirkon ja ihmisten tekemä, puhumattakaan rituaalista, jota kutsutaan vihkimiseksi.- typykkä9
Onko sitte suukottelu syntiä?
Itse kuitenkin ajattelen että pelkkä usko Jeesukseen pelastaa. Ja jos vaikka harrastaiski seksiä ennen avioliittoa niin ei ihminen joudu kadotukseen jos on usko Jeesukseen. Teoilla tai tekemättä jättämisillä ei ole mitään merkitystä pelastumisen suhteen Raamatun mukaan. Toki usko varjeltuu jos elää niin kuin raamatussa sanotaan. Esim. Esiaviollinen seksi mielletään raamatussa synniksi mutta jos sitä rupeaa tekemään niin ei se vie taivaspaikkaa kunhan uskoo Jeesuksen pelastus työhön. - 11+9
typykkä9 kirjoitti:
Itse kuitenkin ajattelen että pelkkä usko Jeesukseen pelastaa. Ja jos vaikka harrastaiski seksiä ennen avioliittoa niin ei ihminen joudu kadotukseen jos on usko Jeesukseen. Teoilla tai tekemättä jättämisillä ei ole mitään merkitystä pelastumisen suhteen Raamatun mukaan. Toki usko varjeltuu jos elää niin kuin raamatussa sanotaan. Esim. Esiaviollinen seksi mielletään raamatussa synniksi mutta jos sitä rupeaa tekemään niin ei se vie taivaspaikkaa kunhan uskoo Jeesuksen pelastus työhön.Huomaatko itse, miltä tuo kuulostaa!
Olet siis hyväksynyt itsellesi synnin harjoittamisen. Hyväksyt sen, että voit tehdä syntiä ja luotat, että Jumala antaa sitten katumuksen armon. Ja sitten, kun saat katumuksen armon, niin pyydät asian anteeksi esim. ripissä.
Tuo luvallisuus on vakavampi asia tässä.
Haluat käyttää Jumalaa syntien anteeksiantoautomaattina.
Onko se vanhoillislestadiolaisen opetuksen mukaista?
Onko niin, että vain vanhoillisiin kuulumattomat joutuvat katumaan, pyytämään syntejään anteeksi ja tekemään parannuksen, mutta ei vanhoillislestadiolaiset.
Kyllä kristityllä on jatkuva syntien anteeksiantamus, mutta katumattomat ihmiset eivät saa syntejään anteeksi missään seurakunnassa. - Vaara vaanii
typykkä9 kirjoitti:
Itse kuitenkin ajattelen että pelkkä usko Jeesukseen pelastaa. Ja jos vaikka harrastaiski seksiä ennen avioliittoa niin ei ihminen joudu kadotukseen jos on usko Jeesukseen. Teoilla tai tekemättä jättämisillä ei ole mitään merkitystä pelastumisen suhteen Raamatun mukaan. Toki usko varjeltuu jos elää niin kuin raamatussa sanotaan. Esim. Esiaviollinen seksi mielletään raamatussa synniksi mutta jos sitä rupeaa tekemään niin ei se vie taivaspaikkaa kunhan uskoo Jeesuksen pelastus työhön.Suukottelu on ihanaa, mutta siinä piilee miekka! Se vie lähemmäs seksihaluja, joten?
Kannattaa seurustella riittävän kauan ja olla varma, että juuri hänen kanssaan elän lopun elämääni. Moni onkin varoittanut mahdollisista seurauksista eli raskaaksi tulon todennäköisyydestä.
Säästä itsesi puolisollesi.
Täällä on moraalisaarnaajia, jotka osoittavat sormellaan muita. Tosiasiassa jos ollaan oikein raamatullisia, mitään avioliittoa eikä esiaviollisuuta ole olemassakaan, koska Raamattu sanoo.
Ef. 5:31
"Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja LIITTYY vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
Ei tarvita pappia eikä tuomaria, ei limousiinia, ei ryynisadetta, ei morsiuskimppua, ei boolia, ei kameroita eikä mitään muutakaan, Kaikki mitä mainitsin ovat ihmiskeksintöä. ei jumalan.
Mutta tekopyhä kirkko ja maalliset säädökset ovat keksineet avioliittoon vihkimisen. Ymmärrättekö että asia on todella näin.- voi herra isä
Niin ovatko ne yhden illan panokset niitä " vaimoja" häh pöljäke !
- kirjoitat roskaa
Vihkiseremonia tarvitaan, koska "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla" (2. Kor. 13:1. Matt. 18:16. 5. Moos. 19:15. 4. Moos. 35:30. 5. Moos. 17:6. Hepr. 10:28.) Se, kuka vihkii (pappi vai tuomari), on kirkkojärjestyksessä ja maallisessa laissa säädettävä asia. "Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa." (Room. 13:1.) Meidän maassamme avioliitto vahvistetaan papin aamenella tai tuomarin siivilivihkimisellä, joten esiaviollinen seksi (joka on irtoseksiä) on yksiselitteisesti syntiä. Avioliittohan on yhdeksi lihaksi tulemista, ei vain henkisesti, vaan myös fyysisesti seksin muodossa: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi." (Mark. 10:7,8.) Millainen seremonia järjestetään, on niin ikään morsiusparin (naisen) itsensä päätettävissä oleva asia. Mitä tulee VT:n moniavioisuuteen, niin se ei ole enää UT:n aikana voimassa, kuten Jeesuksen ja Paavalin sanoista ilmenee: "Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen."" (Mark. 10:11-12.) "--haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa." (1. Kor. 7:2.)
kirjoitat roskaa kirjoitti:
Vihkiseremonia tarvitaan, koska "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla" (2. Kor. 13:1. Matt. 18:16. 5. Moos. 19:15. 4. Moos. 35:30. 5. Moos. 17:6. Hepr. 10:28.) Se, kuka vihkii (pappi vai tuomari), on kirkkojärjestyksessä ja maallisessa laissa säädettävä asia. "Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa." (Room. 13:1.) Meidän maassamme avioliitto vahvistetaan papin aamenella tai tuomarin siivilivihkimisellä, joten esiaviollinen seksi (joka on irtoseksiä) on yksiselitteisesti syntiä. Avioliittohan on yhdeksi lihaksi tulemista, ei vain henkisesti, vaan myös fyysisesti seksin muodossa: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi." (Mark. 10:7,8.) Millainen seremonia järjestetään, on niin ikään morsiusparin (naisen) itsensä päätettävissä oleva asia. Mitä tulee VT:n moniavioisuuteen, niin se ei ole enää UT:n aikana voimassa, kuten Jeesuksen ja Paavalin sanoista ilmenee: "Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen."" (Mark. 10:11-12.) "--haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa." (1. Kor. 7:2.)
Se oli Mooseksen aikan muttei enää vuonna 2014. Sitäpaitsi ne määräykset ja lait koskivat vain israelilaisia, ei suomalaisia.
- kirjoitat roskaa
lappix kirjoitti:
Se oli Mooseksen aikan muttei enää vuonna 2014. Sitäpaitsi ne määräykset ja lait koskivat vain israelilaisia, ei suomalaisia.
Ihan ovat kaikki lainaukset UT:sta tuossa, viittauksia on VT:henkin. Vähintään kahden todistajan sanalla vahvistaminen on voimassa myös Suomen lainsäädännössä, ei vain Raamatussa. Esiaviollinen seksi on Raamatun vastaista au-seksiä, avioliittoa ei ole solmittu eikä todistajin vahvistettu.
kirjoitat roskaa kirjoitti:
Ihan ovat kaikki lainaukset UT:sta tuossa, viittauksia on VT:henkin. Vähintään kahden todistajan sanalla vahvistaminen on voimassa myös Suomen lainsäädännössä, ei vain Raamatussa. Esiaviollinen seksi on Raamatun vastaista au-seksiä, avioliittoa ei ole solmittu eikä todistajin vahvistettu.
Älä puhu roskaa. Jokainen tekee minkä parhaaksi näkee eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Jos joku haluaa elää 3500 vuotta vanhoissa aavikkokansan säännöissä ja laissa, niin siitä vaan.
Jokainen vastaa ITSE teoistaan riippumatta siitä mitä ne ovat.
- Tee Oikein
Kirje Heprealaisille 13:4 tuo selkeesti esiin että Jumala tulee tuomitsemaan haureelliset ja aviorikkojat.Koska sinä et ole naimisissa seksi ennen avioliittoa olisi haureutta.
Jumala kaikessa viisauressaan on tämän hyvän käskyn meille tehnyt,hän kun tietää ihmisten kokeiluhalun.
Mailma on pullollaan ihmisten epäonnistuneita kokeilun tuloksia,särkyneitä sydämmiä,ei toivottuja raskauksia,sukupuolitauteja.
Vaikka ei tämän ohjeen nourattaminen helppoa olekkaan tässä seksiä pursuavas mailmas,etsi raamatun totuus ja tee sen mukaan. - kohti kundaliinia
Sano kylläseksi kunnes tulet kylläseksi. Antaa mennä vain, sillä vaimon himoitseminenkin on huoruutta:
"27. IV. Te kuulitte sanotuksi vanhoille: ei sinun pidä huorin tekemän.
28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo vaimon päälle himoitaksensa häntä, hän teki jo huorin hänen kanssansa sydämessänsä". Kuka teistä heittää ensimmäisen kiven ? Miettikääpäs kuka teistä on muuten synnitön ilman haureussyntejä?
- 0+0
mitäs se tähän kuuluu kuka on synnitön !?
etkö mitään pöljempää keksinyt. - kjhugytfrd
Jaa, että kun yksi saatanaa palveleva lestadiolais lauma raiskaa "pikku Maijan" niin ei ole syntiä vaikka kun muutkin sonniyhdistyksen jäsen niin tekee, VAI???
Oppinne on perkeleestä! 0+0 kirjoitti:
mitäs se tähän kuuluu kuka on synnitön !?
etkö mitään pöljempää keksinyt.Kyllä se kuuluu. Tekopyhät uskispaskiaiset luulevat olevansa muita parempia ja puhtaita pulmusia. Jeesus kutsui sellaisia kyykäärmeitten sikiöiksi. Jessellä paloivat hihat sellaisten itsensäylentäjien kanssa.
- jauhin mylly
lappix kirjoitti:
Kyllä se kuuluu. Tekopyhät uskispaskiaiset luulevat olevansa muita parempia ja puhtaita pulmusia. Jeesus kutsui sellaisia kyykäärmeitten sikiöiksi. Jessellä paloivat hihat sellaisten itsensäylentäjien kanssa.
Kumarra vaan sitä poroasi taas ja ole vaiti muutama aika.
olet palstan yks onnettomimmista tyhjänjauhajista. - siv.seur.
jauhin mylly kirjoitti:
Kumarra vaan sitä poroasi taas ja ole vaiti muutama aika.
olet palstan yks onnettomimmista tyhjänjauhajista.Ainoa jolla on perusteita näyttää asian todellisen laidan.
- jhugytfr
Eikai, ainakaan vl mielestä...
Kukaan niistä "pikku Maija" lauma raiskaajistakaan ei mennyt tietääkseni "pikku Maijan" kanssa avioliittoon... tai olivatko he "naimassa" olevia ukkomiehiä.
vl "Jeesukseksi" itseään uskova uskonveli poliisi pelasti lauma rikolliset... - pahapakana
"Seurustelen ihanan pojan kans. Haluttais kumpikin kokeilla ekaa kertaa mutta mulle on opetettu että esiaviollinen seksi on syntiä. Yritin etsiä raamatusta tälle perusteluja mutta en löytänyt. Onko esiaviollinen seksi syntiä raamatun mukaan? Pitääkö oottaa avioliittoon asti että päästään kokeilemaan seksiä?"
Ei ole syntiä, koska syntiä ei ole oikeasti olemassakaan. Kyseessä on taikauskoisten ihmisten keksimä käsite.
Unohda se raamattu ja nauti elämästä. Harrasta seksiä jos siltä tuntuu tai ole harrastamatta jos et halua. Elät itse omaa elämääsi itseäsi varten, tee päätökset sen mukaan mitä itse haluat elämältäsi. - +Catholic+
Esiaviollinen seksi on syntiä.
Seksi ennen tai jälkeen muodollisen rituaalin ( vihkimisen ) jälkeen ei ole syntiä.
Vain ahdasmieliset uskikset ovat sitä miletä.
Sana esiaviollinen on sekin ihmiskeksintö.- 20+18
On aivan tyypillistä, että ihmiset hyväksyvät synnin siihen mittaan, mihin ovat itsekin langenneet!
Kristitty ihminen pitää synnin syntinä silloinkin, kun on itse siihen heikkoudessaan itsekin langennut!
Yksi yleisin syy joutua epäuskoon on se, ettei pidä Jumalan Sanaa oikeana. Toinen on katumattomuus ja kolmas se, ettei anna lähimmäiselleen anteeksi.
Esitä Raamatusta missä papin pitää vihkiä kirkossa parin ollakseen "virallisessa avioliitossa". Eli mikä luku ja jae Raamatussa vaatii joko papin taikka tuomarin vihkimistä.?
Jollet sitä löydä, ei seksi ole missään vaiheessa syntiä. Se on vain ahdasmielisten ja luuloja täynnä olevien tekouskovaisten omaa keksintöä.- 14+13
Kun olet sitten saanut ajatuksen, että tuo neitonen olisi hyvä puoliso itsellesi, niin missä vaiheessa sitten on sinun uskovaisena miehenä sopivaa harrastaa seksiä hänen kanssaan?
Raamatussa puhutaan Josefista, joka oli Jeesuksen äidin Marian kanssa kihloissa. Hänestä kerrotaan, että hän ei ollut kajonnut seksuaalisesti morsiameensa. Myös maria vastaa enkelille, ettei hän ole ollut miehen kanssa yhdynnässä.
No niin sinulle siis on sopivaa harrastaa seksiä jo ennen kihlautumista!
Raamatussa on opetus, että jokaisella olkoon yksi puoliso ja avioliitto on elinikäinen. Juutalaiset kysyivät avioliitosta Jeesukselta. Voi lukea niistä.
Vanhan testamentin puolella nainen, joka oli harrastanut esiaviollista seksiä kivitettiin. Mies sai erota vaimostaan, mutta hänen oli annettava tälle erokirja siksi, että häntä ei olisi kivitetty. Kaikki naiset elivät siis parisuhteessa tai vanhempiensa kodissa. erokirjan saanut saattoi elää yksinäisenä naisena ja oli ymmärtääkseni vapaa menemään uudelleenkin naimisiin.
Jeesus vahvisti avioliiton menemällä itsekin häihin ja tekemällä siellä ensimmäisen ihmetekonsa.
Ei Jeesus tullut kumoamaan Vanhaa testamenttia vaan täyttämään. Uuden testamentin aikaan moniavioisuus poistui Jeesuksen omalla opetuksella. Jeesus muutenkin paransi naisen asemaa yhteiskunnassa.
"
Niin, haluaisitko Lappix, että kaikki nuoret neitoset olisivat "koekäytettyjä" ennen avioliittoa?
Oletko itse uskottava hengellinen opettaja, kun hyväksyt huoruuden?
Kuten olen aiemmin moneen kertaa todennut, jokainen tekee minkä oikeaksi kokee. Lisäksi sinun pitää ehdottomasti muistaa, ettei kenenkään pidä ruveta lähimmäisen tuomariksi. Jokainen vastaa henkilökohtaisesti kaikista teoistaan ei sinulle, ei papille eikä uskonnollisille liikkeille vaan Jumalalle.
Matt. 12:31
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta
Myös huoraaminen, joksi sinä sukupuolista kanssakäymistä kutsut, annetaan anteeksi, vaikka se olisi tapahtunut ennen leipäpapin rituaalista aamenta.
Oletko samaa mieltä kanssansi, vai etkö usko Raamatun sanaa?- 6+11
Toki anteeksiantamus on myös siitä synnistä niille, jotka katuvat eli toivovat sitä, etteivät olisi tulleet tehneeksi sitä.
Jos pitää jotakin asiaa syntinä ja katuu siihen lankeamistaan, ei pidä sitten vähätellä sitä, tai jopa hyväksyä sitä julkisella nettipalstalla.
Olen tuomitsemassa vain sen, että opetat ihmisiä välinpitämättömyyteen tai toisin sanoen antamaan periksi vihollisen vaikutuksille. Synti ei ole vähäpätöinen asia.
On sanottu, että Jumalan "hartiat" eivät kipeydy, jos Hän jonkun ihmisen tekee köyhäksi tai rikkaaksi, mutta lunastaminen synnistä ja perkeleen orjuudesta on maksanut hänen henkensä ja verensä häpeällisessä kuolemassa ihmisten pilkatessa.
Halun toivottaa elämääsi Taivaan isän suurinta Siunausta ja sitä, että saat kokea Jumalan Rauhaa ja vapautta. 6+11 kirjoitti:
Toki anteeksiantamus on myös siitä synnistä niille, jotka katuvat eli toivovat sitä, etteivät olisi tulleet tehneeksi sitä.
Jos pitää jotakin asiaa syntinä ja katuu siihen lankeamistaan, ei pidä sitten vähätellä sitä, tai jopa hyväksyä sitä julkisella nettipalstalla.
Olen tuomitsemassa vain sen, että opetat ihmisiä välinpitämättömyyteen tai toisin sanoen antamaan periksi vihollisen vaikutuksille. Synti ei ole vähäpätöinen asia.
On sanottu, että Jumalan "hartiat" eivät kipeydy, jos Hän jonkun ihmisen tekee köyhäksi tai rikkaaksi, mutta lunastaminen synnistä ja perkeleen orjuudesta on maksanut hänen henkensä ja verensä häpeällisessä kuolemassa ihmisten pilkatessa.
Halun toivottaa elämääsi Taivaan isän suurinta Siunausta ja sitä, että saat kokea Jumalan Rauhaa ja vapautta.Teidän lestadiolaisten seuroissa saa halpaa armoa nostamalla käden ylös. Siinä annetaan kaikki synnit anteeksi, jopa huoruuskin, joten itsehän olette systeeminne hyväksyneet. Niin se toimii maallisessa ihmisten rakentamissa uskonnoissa.
Eri asia on sitten kun jokainen seisoo lopulta kaikkitietävän jumalan edessä.
Siellä jokainen vastaa lopulta tekemisistään eikä maalliset leipäpappien eikä saarnamiesten synninpäästöt merkitse yhtään mitään.- voi teitä käärmeensi
lappix kirjoitti:
Teidän lestadiolaisten seuroissa saa halpaa armoa nostamalla käden ylös. Siinä annetaan kaikki synnit anteeksi, jopa huoruuskin, joten itsehän olette systeeminne hyväksyneet. Niin se toimii maallisessa ihmisten rakentamissa uskonnoissa.
Eri asia on sitten kun jokainen seisoo lopulta kaikkitietävän jumalan edessä.
Siellä jokainen vastaa lopulta tekemisistään eikä maalliset leipäpappien eikä saarnamiesten synninpäästöt merkitse yhtään mitään.vain jumalan pillkkaa ei anneta anteeksi opettaa raamattu - muut kyllä. onko tää hankala käsittää. raamattua ei pidä tulkita itselleen sopivaksi - siinä on vain yks oikee tulinta. ei nää mitään vl sääntöjä ole.
voi teitä käärmeensi kirjoitti:
vain jumalan pillkkaa ei anneta anteeksi opettaa raamattu - muut kyllä. onko tää hankala käsittää. raamattua ei pidä tulkita itselleen sopivaksi - siinä on vain yks oikee tulinta. ei nää mitään vl sääntöjä ole.
Mark. 3:28
Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
Mark. 3:29
mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Huoruuskin annetaan anteeksi, kunhan menet sinne seuroihin ja nostat kättäsi. Siinä sujutetaan silloin kaikki muutkin synnit. Niin helpoksi uskonnot ovat sen tehneet. Oletko samaa mieltä, vai puhuuko Raamattu puppua?
Tuo jos
- hueiye
Joko sinut "uskovainentyttö 1111" on tunnistettu, lieneekö jo isokin joukko kokeneita puhujia pyrkinyt synninpäästöön....
- 17534A
Uskovaiset muistuttavat, että tällä palstalla eivät uskovaiset kirjoittele. Joten ole varovainen noiden vastausten kanssa.
- nottajotta
Satunnainen seksi voi olla hyvinkin nautinnollista, eikä yhden yön jutuissa ole mitään pahaa jos molemmat ovat sinkkuja eivätkä kaipaa vakinaisempaa suhdetta. Yhden yön juttu onnistuu, kun pitää mielessä muutaman nyrkkisäännön.
- Valitse kumppani, jota pidät kuumana. Ethän halua kauhistella aamulla, millaisen monsterin vierestä heräät.
- Menkää mieluummin naisen asuntoon. Se on todennäköisesti siistimpi.
- Vinkatkaa turvatoimeksi jollekin ystävälle, minne olette menossa. Liikkeellä kun on kaikenlaista kulkijaa.
- Harrastakaa turvaseksiä! Et koskaan tiedä, kenen kanssa tuntematon kumppani on aiemmin puuhaillut.
- Kokeilkaa eri asentoja - vakikumppanin kanssa seksielämä voi helposti urautua.
- Keksi hyvä selitys, jonka varjolla voit poistua pikaisesti. Tarkoitushan ei ollut sitoutua!
- Älä häpeile tai nolostele jälkikäteen. Kaikilla on oikeus nauttia seksistä.- lyhyesti
Esiaviollinen seksi on syntiä Jumalan edessä.
- Uskovainen pappi
Kyllä kristillisyydessä on ihan Raamatun opetuksen pohjalta nähty esiaviollinen seksi synniksi, Avioliiton solmiminen oli vanhassa testamentissa julkinen tapahtuma. Mies/vaimo lähti omasta kodistaan ja väki juhli sitä. Ei noissa esiaviollisissa nurkka-hommissa tätä julkista viestiä, että olemme pari, anneta seurakunnalle eikä yhteiskunnalle. Siksi me tahdomme suviseuroissakin kilvoitella tämän puhtauden puolesta itsemme ja lähimmäisten parhaaksi.
Ei se ole syntiä, vain kirkot ja uskonnot ovat tehneet sukupuolisesta kanssakäymisestä syntiä.
Mutta kun pappi sattui vastaamaan, vieläpä uskovainenkin, niin kerroppa missä kohden Raamattua pari pitää vihkiä avioliittoon? Minäpä odottelen vastausta.- Ateisti
HAHAHAHA vitun luuserit uskotte jumalaan :D:D:DD:D:D:D:D:D:D
- Tietotuusjaelämä
Kysyn uskotteko Raamattuun? Missä kirkossa ja minkä niminen pappi vihki Aatamin ja Eevan. Raamattu ei tunne avioliittoon vihkimistä papin eikä maistraatissa tuomarin toimesta. Se on pelkästään tapakristillinen kirkollinen rituaali tai kahden ihmisen yhdistyessä heidän lailliset oikeudet yhdessäolossa.
Sellaista kuin esiaviollinen seksi ei ole olemassa koska silloin kun mies yhtyy naiseen he ovat yhtä lihaa. Vain maallinen laki määrittelee avioliiton jolla ei ole Raamatun kanssa mitään tekemistä.- otettava.huomioon
Kristitty on velvollinen kuitenkin noudattamaan maallista lakia, jos se ei ole ristiriidassa Jumalan lain kanssa.
Room.13:
"1. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3. Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4. sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6. Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7. Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia."
1. jakeen "Jumalan asettamat" ei merkitse, että Jumala olisi asettanut maallisen vallan, vaan Hän sallii sen hallinnon siihen aikaan saakka, kun Jumalan Valtakunta ottaa maan hallinnan käsiinsä.
Esivallat pitävät siihen asti järjestystä yllä, ettei anarkia pääse valtaan. Tämä on "Jumalan säätämys"
- Hilppa58
Minusta se ei ole syntiä, koska rakastamme toisiamme ja olemme menossa naimisiin lähiaikoina.
- SRKn_kanta_puuttuu
Minusta jälkiaviollinen seksi on syntiä.
- hkhjkjkjhkjhk
Raamatun mukaan miehen ja naisen liitto alkaa sukupuoliyhteydestä. Raamattu ei puhu mitään papin aameneista eikä vihkitoimitukseta, vaan siitä miten mies yhtyy naiseen ja nämä tulevat yhdeksi lihaksi.
Puheet esiaviollisesta seksistä ovat vanhinten peronnäissääntöjä, eivät Raamatun sanaa. - alkutie
Tietysti on kiva rakastella. kuitenkin on niin paljon muuta mitä voitte tehdä toisillenne, ilman että tarvitsee pelätä raskautta. Hyväilkää toisiaanne, keskustelkaa miten haluatte tulla hyväillyksi ja kuinka usein. Opetelkaa tuntemaan toistenne kaipaus.
Minusta hyväily on usein yhtä ihanaa kuin itse rakastelu. Sitä paitsi on hyvä oppia tietämään mistä toinen pitää.
Sinä olet tyttö. Opeta kaverisi tuntemaan miten nautit eniten. Pidä huoli siitä että hän oppii pitämään tärkeänä että sinä tulet tyydytetyksi, eikä vaan luule että kaikki toimii automaattisesti, muutoin hän ei tajua että ainoastaan hän saa nautinnon, sinä kenties et ehdi edes kunnolla kiihottua ja et tule tyydytetyksi.
Kaiken tämän voi tehdä ilman että täytyy rakastella oikeasti. Kun opitte hyväilemään toisianne eri tavoin, ei tunnu niin pitkältä odottaa lopullista vihkimistä ja ei tarvitse jännittää tuleeko raskaaksi .
Kun itse rakastelen, varmaan suurin osa ajasta menee hyväilyyn. Minulle on tärkeää että kaverini saa tyydytyksen ja hän pitää huolen minun tyydyttämisestäni.
Muistakaa kuitenkin, että ihmiset kiintyvät toisiinsa ja mitä läheisempi suhde, sitä pahempi asia on hylätä kumppaninsa ja sitä enemmän tulee sydänsuruja. Ellette ole varmoja suhteestanne, odottakaa. Hylkääminen on Raamatun vastaista, sen sijaan avioliiton alkumuodot vaihtelee.- kyllitätiä
voisitko vielä piirtää tarkemmat ohjeet, sellaiset kristilliset toki !
- Yksin_Jeesus
"Todellista, ”tosi” rakkautta on se, johon ei liity tarvetta koskettaa toisen ruumista, hyväillä, syleillä sitä. Kokemus sanoo, että muussa tapauksessa rakkaus on helposti vaarassa: ajallisuuden ja ruumiillisuuden vaatimuksesta heräävä halu nostaa päätään ja uhkaa vangita rakkauden, pakottaa sen suuntautumaan yksipuoliseen päämäärään.
Sukupuolihimo on rakastavalle menetys. Halu voi herätä jo käden koskettaessa ja pidellessä toisen kättä. Tämä kosketus saattaa eksyttää rakkauden ahtaaseen aitaukseen. Se harhautuu pysähtymään pelkän sukupuolisuuden, seksuaalielämän rajoihin. Ja siten alistumaan riippuvaiseksi ruumiin kykeneväisyydestä.
Rakkaus ei siedä vankeutta. Kaikki todellinen rakkaus on vapaata. Sidottu, pakonalainen rakkaus on mahdottomuus.
Jos sukupuolinen halu vangitsee rakkauden, se menettää ominaisluonteensa: muuttuu rakkaudesta sukupuolivietiksi ja samalla määrärajoissaan tavoitelluksi nautinnoksi.
Monillakaan ei ole käsitystä rakkaudesta. Sanaa käytetään liian usein väärin.
Loppujen lopuksi me emme tiedä juuri mitään todellisesta rakkaudesta, siitä jota apostoli Paavali kuvaa ensimmäisessä korinttolaiskirjeessä. Kuinka "rakkaus ei etsi omaansa".
Ihmishakuinen rakkaus etsii auttamatta omaansa. Se pyrkii yhdessäoloon rakastetun kanssa. Kaikkein selvimmin tämä käy ilmi sukupuolivaltaisessa rakkaudessa ja siinä, josa rakkauden kohde halutaan omistaa.
Erikseen on rakkaus, joka kohdistuu tiettyyn naiseen, tiettyyn "omaan" lapseen, tiettyyn kansaan, maahan, tietyyn ideologiaan – tosin kaiken tämänkin voi ajatella mahtuvan rajoittamattoman rakkauden piiriin.
"Onneton rakkaus" on ilmiö, jota ei esiinny muualla kuin viettielämässä. Samoin mustasukkaisuus, omistushalun tuntomerkki. Aistillisuudesta irtautunut rakkaus tuottaa aina iloa, sitä mitä sanotaan ”onneksi” ja vapaudeksi.
Näin siksi, että se on avointa, mihinkään suuntaan karsinoimatonta. Se elää riippumattomana ulkoisista ehdoista ja toiveista, kuvitelmista, pettymyksen ja romahduksen pelosta. Sillä ei ole minkäänlaista tyydytyksen tai ”vastarakkauden” vaatimuksia. Läpikotaisin puhdistuneena ja vapautuneena sillä on vain yksi ominaisuus ja yksi tarve: rakastaminen." - aviovuode
Jumala loi miehen ja naisen välille myös eros rakkauden eli romanttisen rakkauden.
Siihen liittyy myös sukupuolisuhteista nauttiminen aviomiehen ja vaimon välillä, ja tuloksena on suvun jatkaminen, lisääntyminen kuten Jumala sanoi vihkiessään Aadamin ja Eevan.
Mutta Raamatun mukaan sukupuolisuhteet kuuluvat vain avioliittoon. Ilman virallista vihkimistä, ne ovat haureutta ja vakavaa syntiä. - häh
1.Tessalonikalaiskirje:
4:1 Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
4:2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
4:3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4:4 että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
4:5 ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
4:6 ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
4:7 Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=1te 4
1.Korinttolaiskirje:
7:1 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä. - tosiaankin
Tietenkin kysymyksen asettaja lienee löytänyt ratkaisun ongelmaansa neljässä vuodessa, vaikka suomalaiset ovatkin tunnetusti hitaita.
- likainen.palsta
Pari voi syyllistyä haureuteen, vaikka se pidättyisikin yhdynnästä.
”Haureutta” (por·neiʹa) vastaavan alkukielisen kreikkalaisen sanan merkitys on laaja. Se tarkoittaa kaikenlaisia avioliiton ulkopuolisia sukupuolisuhteita, ja keskeistä siinä on sukupuolielinten väärinkäyttö. Haureuteen sisältyy siis paitsi yhdyntä myös muun muassa toisen sukupuolielinten kiihottaminen sukupuolisen tyydytyksen saamiseksi samoin kuin anaalinen ja suuseksi.
Joku sanoi täällä, että eihän se ole haureutta, jos ei siitä maksa!!!
Jos siitä vielä maksaisi, niin se olisi jo prostituutiota.
Israelissa niistä kai puhuttiin temppelihuorina.- paratiisissa
Sinulla olisi varmaan ollut vaikeaa paratiisissa. Olisit varmaan tullut neuroottiseksi.
Ajattele kuinka kaikki kukkien pölytyksestä perhosten ilmaantumiseen ja eläinten kiimakausiin on pelkkää seksiä. Perhosten ainoa tehtävä on rakastaa ja munia kukkien lehdille.
Miten sinulle olisi käynyt jos joku Eeva olisi tullut syliisi istumaan? - likainen.palsta
Ei siellä ole tällaista ajattelua, Aadam ja Eeva olivat alasti eivätkä leikkineet moraalittomilla ajatuksilla, sellaista ei heidän mieleensäkään tullut. Vasta synnin tehtyään he havaitsivat alastomuutensa ja peittelivät sitä.
- haureutta
Nämä eivät peittele, vaikka odottaisi hengellistä palstaa, niin tuleekin Jallu-palsta, ja vielä teltat suviseuroissa-jutut.
- Yksin_Jeesus
"On virhe ajatella, että pitäessään avioliiton ulkopuolista sukupuolielämää ”pahana”, Kirkko pitäisi sitä selkeästi ”hyvänä” avioliitossa, sillä sukupuolielämä, avioliitossa tai ei, kuuluu ”tähän maailmaan”, sikäli kuin se on himoa – maailmaan, jonka ”muoto on katoamassa” ja joka nykyisessä muodossaan ei tule perimään Taivasten Valtakuntaa. Ja koska sukupuolielämä on ilmausta ”tämän maailman” elämää muodostavasta ja määrittävästä ”lihan himosta, silmien pyyteestä ja elämänkorskasta”, se kuuluu lain, ei armon, alaisuuteen. Lain alaisuus ei tarkoita, että se olisi tuomittavaa, vaan sitä että sitä säädellään elämän kokonaisnäkemyksen valossa, alisteisena tälle näkemykselle, sisältyneenä sen rajoihin, siinä järjestyksessä, joka tässä maailmassa on ainoa suoja pimeitä ja järjettömiä itsetuhoisia voimia vastaan. Jos sukupuolielämä on ”kielletty” avioliiton ulkopuolella ja ”sallittu” sen sisällä, johtuu tämä siitä, että avioliitto – huolimatta omasta rappeutuneisuudestaan tässä langenneessa maailmassa – kuuluu korkeampaan elämännäkemykseen, jonka on mahdollista saavuttaa Jumalan Valtakunta, kun taas pelkkä ”luonnollisten” viettien ja yllykkeiden tyydyttäminen, niin luonnolliselta ja täyttymyksen tuottavalta kuin se voikaan vaikuttaa, ei kuulu tähän näkemykseen, vaan johtaa lopulta itsetuhoon ja siten paljastuu ”luonnon vastaiseksi”. Laki ei voi kirkastaa ja lunastaa, mutta se voi kuitenkin rajat antamalla ja tiettyä järjestystä ylläpitämällä viitata itsestään poispäin, langenneen luonnon ulkopuolelle, antamaan ihmiselle tietoisuuden korkeammasta elämännäkemyksestä ja saada hänet pyrkimään sitä kohden. Ja juuri tästä syystä Kirkko tuomitsee demonisina kaikki ”seksuaalista vapautumista” vaativat ideat ja trendit eri yhteyksissään. Jos sukupuolielämä – sen ymmärtäminen ja oikein arvostaminen – on ollut Kirkolle moraalisuuden varsinainen ”koetinkivi”, ei tämä johdu ”lihaa” koskevasta patologisesta ja syyllisyydentuntoisuudesta pakkomielteestä, kuten monet näinä aikoina tuntuvat ajattelevan. Itse asiassa tämä sairaalloinen ja pakkomielteen omainen tylsistyneisyys on tullut yhä enenevässä määrin tavaramerkiksi ”seksuaaliselle vapautumiselle” eli kaikille yrityksille tehdä seksistä – ja vain seksistä – koko ihmiselämän ja rakkauden ainoa sisältö. Päinvastoin, koska Kirkko tietää ihmisen todellisen olemuksen ja kutsumuksen, Kirkko tietää myös, että moinen vapautuminen johtaa ihmisen täydelliseen orjuuteen ja itsetuhoon.
Kirkon silmissä se mitä ihmisten ”ruumiillisina olentoina ja maailmassa asuvina” on mahdollista tehdä ja mitä heidän tuleekin tehdä on hyväksyä – nöyrästi ja kuuliaisesti – Jumalan ilmaisema laki, joka vapauttaa, ainakin jossain määrin, hänet seksuaalisuuden pimeästä ja järjettömästä hirmuvallasta – laki, joka tekee sukupuolielämästä rakkauden palvelijan, vaikkakin kahtiajakoisen, eikä sen herraa ja koko sisältöä. Laki ei ”pyhitä” sukupuolielämää, eikä liioin ”kiroa” sitä. Mutta paljastamalla ihmiselle totuuden sukupuolielämästä, sen traagisesta ja väistämättömästä kaksijakoisuudesta, Kirkko auttaa ihmistä säilyttämään näyn omasta todellisesta olemuksestaan ja taistelemaan sen eheyden puolesta, toisin sanoen etsimään armoa." - Anonyymi
paratiisissa kirjoitti:
Sinulla olisi varmaan ollut vaikeaa paratiisissa. Olisit varmaan tullut neuroottiseksi.
Ajattele kuinka kaikki kukkien pölytyksestä perhosten ilmaantumiseen ja eläinten kiimakausiin on pelkkää seksiä. Perhosten ainoa tehtävä on rakastaa ja munia kukkien lehdille.
Miten sinulle olisi käynyt jos joku Eeva olisi tullut syliisi istumaan?Totta.Siksi on parempi pysyä erossa huorista.
- Anonyymi
Totta.Huora ei tunne sanaa rakkaus mutta tuntee sanan synti.
- vähän.seurannut
Kysymys vl-tytöille 16 vuotta:
Onko teistä yhtään enää neitsyttä?- Havaintoja
Valitettavasti en voi vastata kun vain yksi ehto noista täytyy.
- Mätä24
Haista paska tämä palsta! Kirjoitat pitkän jutun ja kaikki vaan katoaa hetkessä. Useasti käynyt. En kirjoita enää koskaan.
- Anonyymi
Seksi on syntia ylipaataan, ihmisen kuuluu elaa selibaatissa, kaikki jotka ei at harrastan seksi a elavat terveellisesti ja vanhemmiksi, seksi EI KUULU ihmisen elamaan
- Anonyymi
Nussiminen ennen virallista avioliittoon vihkimistä on pahimman laatuista syntiä.
- Anonyymi
No ei oo, jos ei käytä ehkäsyä!
Ehkäsyn kanssa se esiavioseksittely on syntiä.
Siementä ei saa hukata!
- Anonyymi
Minulla opetettiin etta seksi ja seurustelu on syntia, saastaista. Kasvoin maalaiskylassa jossa oltiin vastaan kaikkea seksuaalisuutta. Faija oli kommunisti eika hyvaksynyt minulle tyttoystavaa, olisi pitanyt Olla yksin. Faija ei hyvaksynyt harrastuksia, Jo's ei ollut toissa piti vain maata, ei saanut lukeakaan, kaikki oli turhanpaivaista. Kavereita ei saanut Olla, vain toita, toita, ja toita.
- Anonyymi
Lähde nyt pois heti mooseksessa synagogalta siinä on kovat kiroukset kivittämiset elukkauhrit
- Anonyymi
No ei tietenkään ole.
- Anonyymi
>....Onko esiaviollinen seksi syntiä raamatun mukaan? Pitääkö oottaa avioliittoon asti että päästään kokeilemaan seksiä?
Raamatullisessa mielessä näyttää olevan niin, että mies ja nainen ovat naimisissa ensimmäisestä yhdynnästä. Ei siis periaatteessa ole mahdollista esiaviollinen seksi, kun sillä hetkellä on sitten naimisissa. Ongelma voi olla enemmän se, jos ihmiset eroavat ja menevät naimisiin jonkun muun kanssa, koska se on sitten aviorikos ja Raamatun perusteella väärin. Siksi olisi fiksua miettiä onko varma, että haluaa mennä naimisiin.
"ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Matt. 19:5-6 - Anonyymi
Ota perseeseen, äläkä mieti liian vakavia.
- Anonyymi
Ei muuta kun paneskelemaan, se on tuossa iässä hupaista touhua. Mutta kandee käyttää kumia.
- Anonyymi
Se on huoruuden synti!
- Anonyymi
Asiantuntijoiden pitäisi marssia esiin uskojensa kanssa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5043971a-1157-41e1-bc0e-c3b3efb3fb47
- Anonyymi
Totta mooses se esiaviollinen mulukun upottaminen pimpukkaan/ pyllykkään on syntiä.
Mutta onhan se kivaa!
Ja onneksi se jeesus on kuollu esiaviollisen yhtymisenkin vuoksi, ni meidän uskovaisten ei tarvihe silleesti miettiä tekemisiämme.
Pannaan menemään ja mennään panemaan! - Anonyymi
Ei ole. Kysy neuvoja terveydenhoitajalta, älä papilta. Henkilökohtaiset asiat eivät kuulu kenellekään. Naimisin meneminen ei ole kristillisyyttä vaan normaali tapahtuma. Papin vihkiminen on vain seurakunnalle saman asian virallistamista ja juhlistamistakin.
- Anonyymi
Kaikenlainen seksi on syntiä.
Kaikeksi onneksi se jeesus kuoli seksiyntienkin takia.
Kannatta siis rietastella koko "rahan" edestä. jeesus on seksisynnitkin sovittanut siellä getsemanetin ristillä roikkuessaan.- Anonyymi
Korjaus: jeesus roikkui siellä genesaretin kukkulalla
- Anonyymi
Mun vanhemmat Oliva seksuaalikielteisia, ei saanut Olla tyttoystavaa, piti vain tehda toita, ei saanut Olla myos kavereita kauan. Faija oli kommunisti ja ihaili neuvostoliittoa mutsi lestadiolaiset mutta suvaitsevampi kuin ukko. Faija mielesta kaikki on turhanpaivaista paitsi tyo, minun piti antaa kaikki Rahat faijalle, se haluisi etta pysyn Aina poikamiehena. Faija itse luki pornolehtia, piti seksuaalisesti paska hajusta, se tykkasi tyhjentaa likakaivo ja paska huussin paljain kasin, eika han peseytyny paljon koskaan
- Anonyymi
On.
- Anonyymi
Islaminuskoiset seurustelijat aloittelevat yhtymällä naisen anukseen . Se ei ole uskon vastainen . Joten rohkeasti siihen .
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi5094682Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743286Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1491616Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m23152117-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais331397- 831334
Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta181127Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen591039- 58978
Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.73975