En tiedä milloin oma elämäni on alkanut suistua sille raiteelle, jolla se nyt matkaa. Vähitellen olen omaksunut ikäänkuin mantrakseni sellaisen lausahduksen, joka sisältää sanat: "en todella tarvitse ketään".
Saatan törmätä mukaviin ihmisiin, sellaisiin joiden kanssa joku viettäisi loppuelämänsä, mutta en kykene tarttumaan kehenkään. En enää sure sitä, että uudet tuttavuuteni menevät ja tulevat. Oikeastaan ahdistun siitä, jos joku kiintyy minuun liikaa. "tutustumis-hylkäämisketju" jatkaa kasvuaan.
Edes seksi ei pidä mielenkiintoani yllä. Olen huomannut alkaneeni välttää sitä, sillä päinvastoin kuin ajatellaan, monille miehille se on rakkauden osoitus.
Kukaan samalla raiteella?
Raiteilta pois
3
757
Vastaukset
- .........
Siltähän tuo tuntuu...välillä on niin yksin että tekee mieli huutaa et joku tänne ja äkkiä....mutta sitten kun se joku tuleekin niin lähen äkkiä karkuun....ei uskalla enää näyttää tunteita vaikka niitä olisikin...asenne on sellainen että en tartte ketään...vaikka oikeesti tarttenkin....
- voipi
johtua myös iästä. Jossakin vaiheessa ihminen alkaa kiinnittämään enemmän huomiota itseensä, eikä elä muiden kautta, vaan itsensä. Se on ihan normaalia valmentautumista vanhemmuuteen. Ihmisessä tapahtuu fyysisiä ja psyykkisiä muutoksia siihen, mitä luonto odottaa, vaikka ei itse sitä lisääntymistä suunnittelisikaan. On aika ottaa itse vastuuta. On ihan tervettä irrottautua muista ihmisistä ja ymmärtää, ettei heidän kauttaa saa sitä mitä elämältä odottaa, vaan itsensä. Panosta itseesi ja siihen mitä haluat tehdä. Jos voit tehdä sen jonkun kanssa, niin hyvä. Mutta jos et, niin ei haittaa. On terveelistä, että elämä muuttuu siihen, että tekee itselleen hyvää, eikä painoarvona ole enää muut ihmiset. Näin voi antaa myös muille paljon pyyteettömämmin, kun teko on itse tarkoitus, eikä esim. tee sitä vain sen takia, että säilyttää ystävyyden tms.
- Hämmentynyt
Tiedän mitä tuolla raiteella olo on, pitkään samalla rataosuudella matkasin, jokainen ihminen oli mahdollisuus johon en osannut tarttua.Tuli ihminen, hyvin hiljaa, ei vaatinut, antoi aikaa, kuitenkin viestittäen välittämistään. Nyt huomaan etsiväni sivuraidetta jonne ehkä uskaltaisin hänen kanssaan - ehkä, mutta se on minulta jo hyvin paljon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"1119531Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1686062Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1595387Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El305358Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään484299Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m873531Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta783499En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102921Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1212902Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä492822