Jyrisee/tärisee aina rattia käännettäessä. Jyrinä voimistuu käännettäessä enemmän ja on voimakkaimmillaan ratin ääriasennossa. Jyrinä kuuluu myös vaikka veto ei ole päällä, tosin tällöin vaimeammin.
Tähän mennessä tehdyt toimenpiteet joilla ei ole ollut vaikutusta:
- kilven laakeri vaihdettu
- ristinivelet vaihdettu
- moottorin linjaus tarkastettu
- vetolaitteen saranatappien liukulaakeriprikat vaihdettu
- ohjaustehostimen öljyä lisätty
Vetolaite on alpha1 gen2.
Onko alan miehillä ideoita mitä vielä voisi yrittää?
Mercruiser 4.3 jyrisee kääntyessä
22
2396
Vastaukset
- HoxMiesMiiies
Tere, Hox tässä morjensta pöytään.
Osta UUSI! Laitteesi on vuodelta miekka ja kilpi. Osta uusi ja vähäpäästöinen laite!
HOX HOX- --neuvoja kaivataan-
Tere tere, laite on vuodelta 2004, joten ei mikään muinaisjäänne vielä.
- dsgrg
Vaikuttaako trimmin asento asiaan? Parantaen tai huonontaen?
- --neuvoja kaivataan-
Trimmin asento vaikuttaa siten, että jos nostaa vähän trimmiä ylös niin värinä vähenee.
- kiintiöhomo
Täriseekö vedolla vai ilman?
Tehostimen pumppu kunnossa tai työsylinteri mennyt/menossa hajalle?- --neuvoja kaivataan-
Tärisee vedolla ja ilman. Ja tärinä jää päälle vaikka ratin liike pysähtyy vetolaitteen ollessa käännettynä.
--neuvoja kaivataan- kirjoitti:
Tärisee vedolla ja ilman. Ja tärinä jää päälle vaikka ratin liike pysähtyy vetolaitteen ollessa käännettynä.
Tuo kyllä edelleen kuullostaa vetonivelongelmalta. En koskaan ole niitä nivelristikoita Merccariin vaihtanut, mutta ainakin VP:n nivelissä pitää osata tehdä se oikein (mikä ei sinänsä ole vaikeaa).
- Kiintiöhomo
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tuo kyllä edelleen kuullostaa vetonivelongelmalta. En koskaan ole niitä nivelristikoita Merccariin vaihtanut, mutta ainakin VP:n nivelissä pitää osata tehdä se oikein (mikä ei sinänsä ole vaikeaa).
Niin vaikuttaa olevan. Ristikkonivel laitettu huonosti, lukkoprikka irti tai laittamatta, kuppi ei ole mennyt pohjaan, tms.
Perä irti ja tutkimaan, ei ole iso homma loppujen lopuksi. - --neuvoja kaivataan-
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Vai voisiko sittenkin olla moottorin linjauksessa jotain häikkää?
- --neuvoja kaivataan-
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Vai voisiko sittenkin moottorin linjauksessa olla jotain häikkää?
- --neuvoja kaivataan-
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Mikä aiheuttaa sen, että trimmiä nostaessa ääni vähenee huomattavasti?
- Nffddf
Mikä aiheuttaa sen, että trimmiä nostaessa ääni vähenee huomattavasti?
Ristinivelen kulma muuttuu
- Tiedonantajaa
Vika voi johtua tekemistänne toimenpiteistä tai jostain muusta.
- höh
Sitä kutsutaan kavitoinniksi.
Se on normaalia- poipoikjhiugy
Jos kavitoi laiturissa ilman vetoa, niin ei voi kun ihmetellä...
- Nivelasiantuntija
Kyllä vaikuttaa vahvasti nivelvialta kirjoittamasi perusteella.
Missä on nivelet vaihdettu? ja onko ne varmasti asennettu oikein kuten ristikkonivelet pitää asentaa??
Ellei niin "jyrinä" ei lopu ennen ristinivelten asentamista oikein, elikä oikeaan asentoon toisiinsa nähden.- en osaa.
Miten ristinivelet voi asentaa toisiinsa nähden väärin alphan vetarissa?
- --neuvoja kaivataan-
Itse olen nivelet vaihtanut enkä ymmärrä miten ne voisi asentaa väärin jos ne ylipäätään paikoilleen saa?
- outoa on
Itse olen nivelet vaihtanut enkä ymmärrä miten ne voisi asentaa väärin jos ne ylipäätään paikoilleen saa?
Itse huomasin kun vaihdoin vetoakselin ristiniveliä, että uusien ristikoiden mukana tulleet c-sokat olivat n. Puoli milliä ohuemmat. Jos niitä käyttäisi, niin ristikko ei välttämättä ole keskellä. Olen ostanut ristikoita kahdesta eri paikasta ja alphan ja omc cobran vetariin kaikissa sama juttu. Piti kasata vanhoilla sokilla.
- Vanha kettu
Itsellä oli aikoinaan Merc 5.0 alpha one kokoonpanossa täsmälleen samanlainen vika. Nivelet vaihdettiin ja hetken päästä räminä alkoi taas. Kävi ilmi että vetolaite oli joskus saanut melko kovan osuman ja ei ollut täysin linjassa koneen kanssa. Eli vaikka tilalle vaihdettiin ehjät nivelet ne rikkoutuivat melko nopeasti uudestaan.
- Asiaa seurannut
Tuliko kuntoon ja mikä oli vikana?
- luettua
Vetolaite oli joskus saanut melko kovan osuman ja ei ollut täysin linjassa koneen kanssa, tilalle vaihdettiin ehjät nivelet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu862247Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4332140Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771442Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101420- 671313
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071065Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811032Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2571023Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.2691017Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all15952