Lepo – se että palautuu kunnolla, nukkuu 8 tuntia HYVÄÄ JA KATKEAMATONTA UNTA joka yö. Eikö vain? Jos et nuku, et jaksa treenata ja kaikki on turhaa. Vaikka vajaalla unella treenaa., se ei hyödytä. Myöskin ennen känni-iltaa ja siitä aiheutuvaa krapulaa on myöskin turha treenata, koska krapula tuhoaa treenin.
Mutta mikä auttaa parempaan uneen?
Tärkeintä treenissä ja urheilussa yleensä on
4
99
Vastaukset
- Kyllä se niin on
Asiaa!
"nukkuu 8 tuntia HYVÄÄ JA KATKEAMATONTA UNTA"
En ole koskaan elämässäni nukkunut katkeamattomia yöunia, johtuen siitä kun olen sairastanut kaksi kertaa aivoihin kohdituvasta sairaudesta...no olen toki ollut muissa maailmoissa menneessä 5vrk. tajuttomana mut´ sitähän ei nukkumiseksi lasketa.
Lapsuudestani perhetuttaviemme poika, nykyisin unitohtori Markku Partinen on sanonut että tärkeintä on että nukkuu vuorokaudessa esim. se 8 tuntia vaikka pätkissä.....
Ja tulosta aikoinaan syntyi minulla.....ja näin 61 vuotiaanakaan en siitä huonokuntoisemmasta päästä lain oooooo.....leposykekin alle viiskyt viel....
Muutama vuosi sitten viallista sydäntäin tutkittiin perusteellisesti, sydänläärin lausunnossa lukee esim: Ns. urheilijan sydän....en kysynyt oiskohan juoksijan vai voimailijan....- Unta kaaliin
Kyllä 8 tunnin uni ja suhteellisen katkeamattomana on se juttu. Jos nukkuu vaikka tunnin pätkissä, uni ei virkistä.
"Mikä auttaa parempaan uneen"? Treenit aamupäivisin. On vaan harvojen mahdollisuus!
Jos alkuillasta vetää todella tiukan treenin niin, ainakin minulla, elimistö jää ylikierroksille ja hyvä, syvä uni on vain utopiaa.
Nyt 7-kymppisenä siihen on ollut mahdollisuus viimeiset 10-vuotta ja pahoittelen kaikkien niiden puolesta jotka ovat siitä estyneet.
Tämä pitäisi olla mahdollista kaikille.
Puoli tuntia heräämisen jälkeen hutut naamaan.
Pari tuntia myöhemmin salille.
Hedelmää ja heraa luukkuun. Jotkut tietysti käyttäisivät jotain palkkaria.
Rauhoittelua ja parin tunnin kuluttua päivän pääateria.
Iltapäivänokoset, 0,5 - 1 tunti.
Jne.
Ei tuo varmaan ole mikään hieno ohjelma mutta ainakin parempi kuin nuorena töiden jälkeen äheltämään punttien kanssa jolloin mitään ei saanut rytmitetyksi kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202