Tärkeintä treenissä ja urheilussa yleensä on

Unet kuntoon

Lepo – se että palautuu kunnolla, nukkuu 8 tuntia HYVÄÄ JA KATKEAMATONTA UNTA joka yö. Eikö vain? Jos et nuku, et jaksa treenata ja kaikki on turhaa. Vaikka vajaalla unella treenaa., se ei hyödytä. Myöskin ennen känni-iltaa ja siitä aiheutuvaa krapulaa on myöskin turha treenata, koska krapula tuhoaa treenin.

Mutta mikä auttaa parempaan uneen?

4

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se niin on

      Asiaa!

    • "nukkuu 8 tuntia HYVÄÄ JA KATKEAMATONTA UNTA"

      En ole koskaan elämässäni nukkunut katkeamattomia yöunia, johtuen siitä kun olen sairastanut kaksi kertaa aivoihin kohdituvasta sairaudesta...no olen toki ollut muissa maailmoissa menneessä 5vrk. tajuttomana mut´ sitähän ei nukkumiseksi lasketa.

      Lapsuudestani perhetuttaviemme poika, nykyisin unitohtori Markku Partinen on sanonut että tärkeintä on että nukkuu vuorokaudessa esim. se 8 tuntia vaikka pätkissä.....

      Ja tulosta aikoinaan syntyi minulla.....ja näin 61 vuotiaanakaan en siitä huonokuntoisemmasta päästä lain oooooo.....leposykekin alle viiskyt viel....

      Muutama vuosi sitten viallista sydäntäin tutkittiin perusteellisesti, sydänläärin lausunnossa lukee esim: Ns. urheilijan sydän....en kysynyt oiskohan juoksijan vai voimailijan....

      • Unta kaaliin

        Kyllä 8 tunnin uni ja suhteellisen katkeamattomana on se juttu. Jos nukkuu vaikka tunnin pätkissä, uni ei virkistä.


    • "Mikä auttaa parempaan uneen"? Treenit aamupäivisin. On vaan harvojen mahdollisuus!

      Jos alkuillasta vetää todella tiukan treenin niin, ainakin minulla, elimistö jää ylikierroksille ja hyvä, syvä uni on vain utopiaa.

      Nyt 7-kymppisenä siihen on ollut mahdollisuus viimeiset 10-vuotta ja pahoittelen kaikkien niiden puolesta jotka ovat siitä estyneet.

      Tämä pitäisi olla mahdollista kaikille.
      Puoli tuntia heräämisen jälkeen hutut naamaan.
      Pari tuntia myöhemmin salille.
      Hedelmää ja heraa luukkuun. Jotkut tietysti käyttäisivät jotain palkkaria.
      Rauhoittelua ja parin tunnin kuluttua päivän pääateria.
      Iltapäivänokoset, 0,5 - 1 tunti.
      Jne.

      Ei tuo varmaan ole mikään hieno ohjelma mutta ainakin parempi kuin nuorena töiden jälkeen äheltämään punttien kanssa jolloin mitään ei saanut rytmitetyksi kunnolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe