Herzog keskustelu cityseurakunnassa

asuska

4.6.2014 klo 17.00 oli Helsingin cityseurakunnan tiloissa avoin keskustelu David Herzogista, johon osallistui kahdeksan ihmistä. Paikalla oli Mika Jantusen "tiimistä" viisi ihmistä (David Herzogin kannattajia) sekä minä ja kaksi veljeä. Kiitokseni kaikille keskusteluun osallistuneille mahdollisuudesta vaihtaa ajatuksia Raamatun opetuksista sekä ongelmista, jotka liittyvät David Herzogin opetukseen, julistukseen sekä hänen toimintaansa. Tuon lyhyesti esille sen mistä keskustelimme ja mikä oli yhteinen johtopäätös keskustelustamme.

Kopsin tuolta. http://www.kotipetripaavola.com/avoinkeskusteluherzogista.html

Tossa oli mulle ihan uusia näköaloja. Selvensi Herzogin harhoja ja raamatun totuutta.

23

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20 + 13

      Ei kuolleessa ruumiissa enää henkiä ole. En ole Petrin kanssa samaa mieltä tuosta, että koskettamalla kuollutta, saisi jonkun hengen. Itsekin olen joutunut työni puolesta koskemaan kuolleisiin. Riivaajahenget tulevat vähän eritavalla ihmiseen ja nekään eivät ole sama asia, kuin vainajahenget, jotka nekään ei lähde ruumiista. Riivattu ihminen tunnistetaan jo käytöksestä.

      • Ajankohdan merkitys

        Tässä tapauksessa Herzog meni pyydettynä ajankohtana tiettyyn paikkaan tietyn ruumiin luokse. Kaikelle on aikansa, kaikelle on paikkansa.

        " Kaikella on määrähetkensä,
        aikansa joka asialla taivaan alla.
        Aika on syntyä
        ja aika kuolla,
        aika on istuttaa
        ja aika repiä maasta"

        Saarnaaja 3: 1 -2

        Syntymän määrähetken ja kuoleman määrähetken väliin mahtuu muitakin määrähetkiä.


      • 20 + 13
        Ajankohdan merkitys kirjoitti:

        Tässä tapauksessa Herzog meni pyydettynä ajankohtana tiettyyn paikkaan tietyn ruumiin luokse. Kaikelle on aikansa, kaikelle on paikkansa.

        " Kaikella on määrähetkensä,
        aikansa joka asialla taivaan alla.
        Aika on syntyä
        ja aika kuolla,
        aika on istuttaa
        ja aika repiä maasta"

        Saarnaaja 3: 1 -2

        Syntymän määrähetken ja kuoleman määrähetken väliin mahtuu muitakin määrähetkiä.

        Kuitenkaan kuolleissa ei asustele riivaajat.


      • vainajahenget
        20 + 13 kirjoitti:

        Kuitenkaan kuolleissa ei asustele riivaajat.

        Vainaja-ja tietäjähenget tulevat sinne, missä niille ihminen sydämensä avaa.


      • Lillukankukka

        MInäkin olen moneen kuolleeseen joutunut koskemaan enkä pahaahenkeä itseeni saanut, tietääkseni. Mutta nää tyypit jotka hakevat kuolleilta tai haudoilta voitelua ovat tapaus erikseen.


      • 18+7
        20 + 13 kirjoitti:

        Kuitenkaan kuolleissa ei asustele riivaajat.

        Aikaisemmin liikkuessani hautausmaalla, ajattelin jotenkin, että haudoissa olisi vielä jotain henkiä. Joitain vuosia sitten koin saaneeni Herralta henkien erottamisen armolahjan. Sen jälkeen käydessäni hautausmaalla, olen kokenut hengessäni selvästi, että yhdessäkään haudassa ei ole enää minkäänlaisia henkiä.


      • 18+7
        18+7 kirjoitti:

        Aikaisemmin liikkuessani hautausmaalla, ajattelin jotenkin, että haudoissa olisi vielä jotain henkiä. Joitain vuosia sitten koin saaneeni Herralta henkien erottamisen armolahjan. Sen jälkeen käydessäni hautausmaalla, olen kokenut hengessäni selvästi, että yhdessäkään haudassa ei ole enää minkäänlaisia henkiä.

        Toki voihan esim Jumalan Henki vaikuttaa kuolleenkin ruumiin kautta, kuten Vahassa Testamentissa on esimerkki.


    • Sana

      Katsoin Hertzogin kokouksia Tv-7 :ltä ja ahdistuin kovasti niistä kolehtipuheista. Herzog sanoi, että älkää laittako kolikoita vaan laittakaa seteleitä, että Jumala siunaa. Moonet ottivat tilisiirtolomakkeita kun ei ollut seteleitä, toivon että ihmiset eivät tehneet velkaa tällaisten puheiden jälkeen.
      Jumalan sanaa Hertzog ei lukenut eikä puhunut, sehän on ainoa tienviitta. Jeesus sanoi " te eksytte kun ette tunne kirjoituksia".

    • piakaakko

      Herzog sokaisee uskonnollisen ihmisen pään ja sydämen.

      • Marienelle

        Hänhän puhui nimenomaan pitkään siitä mikä on uskonnollisen ihmisen ja uskovaisen ero. Hän sanoi uskonnollisuutta tekopyhyydeksi ja ei uskonut sellaisten olevan uskossa. Silloin kun kuunnellaan " väärällä korvalla" tai väärässä asenteessa ollaan sokeita kuulemaan ja ymmärtämään totuus. Katso ettet osoittaudu taistelevasii itse Jumalaa vastaan.


      • ei käsien alle enää
        Marienelle kirjoitti:

        Hänhän puhui nimenomaan pitkään siitä mikä on uskonnollisen ihmisen ja uskovaisen ero. Hän sanoi uskonnollisuutta tekopyhyydeksi ja ei uskonut sellaisten olevan uskossa. Silloin kun kuunnellaan " väärällä korvalla" tai väärässä asenteessa ollaan sokeita kuulemaan ja ymmärtämään totuus. Katso ettet osoittaudu taistelevasii itse Jumalaa vastaan.

        Tuossapa tyylipuhdas uuskarismaattinen vastaus.


      • Jumala???
        Marienelle kirjoitti:

        Hänhän puhui nimenomaan pitkään siitä mikä on uskonnollisen ihmisen ja uskovaisen ero. Hän sanoi uskonnollisuutta tekopyhyydeksi ja ei uskonut sellaisten olevan uskossa. Silloin kun kuunnellaan " väärällä korvalla" tai väärässä asenteessa ollaan sokeita kuulemaan ja ymmärtämään totuus. Katso ettet osoittaudu taistelevasii itse Jumalaa vastaan.

        Voisiko Herzog olla jumala? No, ehkä omasta mielestään.


    • Valonlapsia

      http://www.kotipetripaavola.com/vastausherzoginpuolustajille.html

      Kiihkoton ja asiallinen esitys Herzogin harhoista.

    • Gunnevi

      PALJON KIITOKSIA LINKISTÄ ! :)

      JUMALAN SIUNAUSTA SINULLE !

    • tähänkö on tultu

      Tämä on kyllä jo älytöntä. Kristikunta (siis ne jotka ovat uskossa) jakaantuu närkjään pikkuhiljaa mutta lopullisesti Jeesuksen opetuslapsiin ja Herzogin ja muiden uusia oppeja opettavien opetuslapsiin.

    • äläeksy
    • megahertsipelle

      Petri on hyvä opettaja mutta yksi asia ei nyt ole uskottava . Jokainen meistä harhautuu jossain asiassa.
      Torinon käärinliinassa ei voi olla kukaan muu kuvattuna kuin ylösnoussut Jeesus Kristus, mikään muu ei voi olla todisteiden mukaan mahdollista .
      Mutta tästä jankkaaminen saa ny olla. Asiaan uskominen ei ole pelastuskysymys.

      • vajaata kaikki

        Joo, on sieltä "norsunluutornista" hyvä laukoa sitä yhtä oikeata
        totuutta.


      • desibelipellet

        Petri se vaan soittelee hilpeesti hanurilla... kyllä me kaikki tiedetään mistä päin se ääni žuuluu. Eikö helppo heikki järvinen ole myös paikalla. Entinen kaupparatsu nykyinen saarnamies myynti artikkeli vaan vaihtunut.


    • Herästystäkö?

      Oli miten oli. Näkemässäni tapahtuman mainoksessa ei edes mainita, että kyseessä olisi kristillinen tai edes hengellinen tapahtuma, saati sitten viitata millään muotoa Jeesukseen. Tosin annetaan ymmärtää, että ihmeitä olisi tarjolla. Tämä vastaa varmaan pitkälti linjaa siitä, mitä mielletään evankeliumin sisällöksi.

    • todellakinjoo

      Hyvä havainto.

    • lahtiska

      Ei hyvä juttu ollenkaan. En kannata Herzogia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe