"Texasin republikaanit haluavat homoseksuaalit käännytysterapiaan
Terveydenhoidon ja mielenterveyden asiantuntijoiden mielestä homoseksuaalien "käännyttäminen" heteroiksi on hyödytöntä ja jopa haitallista.
Texasin osavaltion republikaanit ovat vuosikokouksessaan hyväksyneet kannanoton, jossa ilmaistaan tuki psykoterapialle, jonka tarkoituksena on käännyttää homoseksuaalit heteroiksi. Asiasta kertoo CNN-uutiskanava.
Fort Worthiin kokoontuneet noin 10 000 puolue-edustajaa uskoivat, että käännytysterapia on tehokas tapa muuttaa homot heteroiksi. Kannanotossa todetaan, että käännytysterapia on laillinen hoitomuoto, ja ettei mitään säädöksiä tule asettaa sen esteeksi, jotta kaikki hoitoa haluavat voisivat päästä sen piiriin.
Kannanottoa oli ajanut puolueohjelmaan erityisesti konservatiivisia perhearvoja edistävä Texas Eagle Forum -järjestö. Sen puheenjohtaja Cathie Adams kertoo tietävänsä useita tapauksia, joissa käännytysterapia on toiminut.
Texasin republikaanit paheksuivat samassa yhteydessä Kalifornian ja New Jerseyn osavaltioita, jotka ovat kieltäneet käännytysterapian alaikäisiltä.
Yhdysvaltain tärkeimmät hoitoalan ammattiliitot, eli lääkärien, psykologien ja psykiatrien ammattiliitot vastustavat käännytysterapiaa. Tieteellistä näyttöä hoitojen tehosta ei ole ja jopa niiden turvallisuus asiakkaan näkökulmasta on kyseenalainen.
Yhdysvaltain psykologiliiton mukaan yritykset muuttaa henkilön seksuaalista orientaatiota voivat aiheuttaa merkittäviä riskejä kohdehenkilön mielenterveydelle. Seuraamuksina voi olla mm. masennusta, päihteiden väärinkäyttöä, erakoitumista, heikentynyt itsetunto ja itsemurha-ajatukset."
http://yle.fi/uutiset/texasin_republikaanit_haluavat_homoseksuaalit_kaannytysterapiaan/7288370
Kovasti uskiksia kiinnostaa ihmisten seksuaalinen identiteetti ja kovasti myös tuntuvat haluavan sitä mieleisekseen muuttaa.
Texas, uskonnollinen takapajula
31
154
Vastaukset
- avaa silmäsi
"Yhdysvaltain tärkeimmät hoitoalan ammattiliitot" ovat tietysti demokraatteja, eli Obaman kannattajia, jotka ovat sitä mieltä, että myöskään abortti ei ole naisille haitallinen, vaikka totuus on toinen.
Etkö näe, että kyseessä on poliittinen peli johon meidän Ylekin ottaa osaa. Jos homouden taustalla on kipeät ja traumaattiset lapsuuden kokemukset, niin ei varmaan kaikkien psyyke kestä sitä, että joutuu kipeät asiat kohtaamaan. Siihen pitäisi saada oikeaa terapiaa. Miten Obaman hallitus tämän järjestäisi? On psrempi, että homot homostelee ja pitää traumansa sisällään. Niitä traumoja on USA:ssa muutenkin joka toisella. Sotilaista ja naisista lähtien.- ....-
Älä viitsi lipsua itse asiasta. Sinulla ei ole mitään todisteita siitä, että homoseksuaalisuus johtuisi traumaattisista lapsuuden kokemuksista. Kipeiden asioiden kohtaaminen, kun puhutaan homoseksuaaleista, tarkoittaa juuri sitä, että yhteiskunta syrjii heitä härskisti.
Voit abortista tehdä oman aloituksen, tämä ketju ei käsittele sitä. "Jos homouden taustalla on kipeät ja traumaattiset lapsuuden kokemukset, niin ei varmaan kaikkien psyyke kestä sitä, että joutuu kipeät asiat kohtaamaan."
Näin TosiUskovat varmasti haluaisivat uskoa, että seksuaalisuuden taustalla on lapsuudenaikaiset kokemukset. Harmi, ettei hihhulien märkä päiväuni eli Jahve tarjonnut kirjassaan homoille muuta terapiaa kuin kivitystä, jos kerran olivat niin syyttömiä käytöksensä.- avaa silmäsi
....- kirjoitti:
Älä viitsi lipsua itse asiasta. Sinulla ei ole mitään todisteita siitä, että homoseksuaalisuus johtuisi traumaattisista lapsuuden kokemuksista. Kipeiden asioiden kohtaaminen, kun puhutaan homoseksuaaleista, tarkoittaa juuri sitä, että yhteiskunta syrjii heitä härskisti.
Voit abortista tehdä oman aloituksen, tämä ketju ei käsittele sitä.Tutkimukset on sen mukaisia kumpi porukka on vallan kahvassa. Näin se maailma makaa, mutta usko mitä uskot.
"Etkö näe, että kyseessä on poliittinen peli johon meidän Ylekin ottaa osaa. "
En näe, koska en jaa vainoharhojasi.avaa silmäsi kirjoitti:
Tutkimukset on sen mukaisia kumpi porukka on vallan kahvassa. Näin se maailma makaa, mutta usko mitä uskot.
"Tutkimukset on sen mukaisia kumpi porukka on vallan kahvassa."
Eivät ole.
" Näin se maailma makaa, mutta usko mitä uskot. "
Se makaa sillä tavalla vain vainoharhoissasi. Mikä ihme sinut saa uskomaan salaliittoihin, johon osallistuvat tuhannet ammattilaiset?
Jos nämä homojen vastustajien "tutkimukset" jatkuvasti saavat huomautuksia vääristelyistä, miksi niin ei tapahdu myös puolueettomille tutkimuksille?- ....-
avaa silmäsi kirjoitti:
Tutkimukset on sen mukaisia kumpi porukka on vallan kahvassa. Näin se maailma makaa, mutta usko mitä uskot.
Tarkoitatko että psykologiliitto on puoluepoliittisesti jakautunut? Texas on republikaanienemmistöinen osavaltio. Sinun väitteesi perusteella voisi siis myös kuvitella, että psykologiliittokin jakautuisi poliittisesti.
Käytit sanontaa "vallan kahvassa" Onko sinulla jotain näyttöä siitä, että hoitoalojen ammattiliitot Yhdysvalloissa tekaisevat tutkimustuloksia sen perusteella minkä puolueen kannattajia näissä ammattiliitoissa on? - avaa silmäsi
ertert kirjoitti:
"Etkö näe, että kyseessä on poliittinen peli johon meidän Ylekin ottaa osaa. "
En näe, koska en jaa vainoharhojasi.Tämä "vainoharhaisuus" liitetään tällä palstalla uskoviin ihmisiin, mutta olenko jossain kohtaa kertonut olevani uskonnollinen? Otin asiaan kantaa puhtaasti poliittisesta näkökulmasta. Eli itse olet nyt tässä asiassa vainoharhainen. Entä jos olen ateisti, mutta en ole erityisen suvaitsevainen homostelun suhteen, ja että sitä tuodaan esiin kokoajan enemmän ja enemmän? Homoja en vihaa. Mutta voinko vetää johtopäätöksen, että tällä palstalla ateistit eivät kammoa tai erityisesti välttele homostelua, kun tuo uutinen haluttiin tänne tuoda uskovien niittaamiseksi seinälle?
- avaa silmäsi
....- kirjoitti:
Tarkoitatko että psykologiliitto on puoluepoliittisesti jakautunut? Texas on republikaanienemmistöinen osavaltio. Sinun väitteesi perusteella voisi siis myös kuvitella, että psykologiliittokin jakautuisi poliittisesti.
Käytit sanontaa "vallan kahvassa" Onko sinulla jotain näyttöä siitä, että hoitoalojen ammattiliitot Yhdysvalloissa tekaisevat tutkimustuloksia sen perusteella minkä puolueen kannattajia näissä ammattiliitoissa on?Pitääkö se rautalangasta vääntää? Jotkut tutkimukset ovat sopivampia kuin toiset. Ja usein ne ei ole tutkimuksia ollenkaan vaan "hutkimuksia". Eli sen mukaan miten "parhaaksi" ne kansakunnalle on.
- ....-
avaa silmäsi kirjoitti:
Pitääkö se rautalangasta vääntää? Jotkut tutkimukset ovat sopivampia kuin toiset. Ja usein ne ei ole tutkimuksia ollenkaan vaan "hutkimuksia". Eli sen mukaan miten "parhaaksi" ne kansakunnalle on.
Siis onko sinulla niitä todisteita vai ei?
- avaa silmäsi
....- kirjoitti:
Siis onko sinulla niitä todisteita vai ei?
Netistä löytyy vaikeista ja vähemmän vaikeista aiheista pilvin pimein keskenään ristiriitaisia tai puutteellisia tutkimuksia. Voisi kysyä niin päin, että miten tällaisesta aiheesta edes voisi olla joku "virallinen totuus", joka kaadettaisiin kansan niskaan? Mietipä sitä.
- ....-
avaa silmäsi kirjoitti:
Netistä löytyy vaikeista ja vähemmän vaikeista aiheista pilvin pimein keskenään ristiriitaisia tai puutteellisia tutkimuksia. Voisi kysyä niin päin, että miten tällaisesta aiheesta edes voisi olla joku "virallinen totuus", joka kaadettaisiin kansan niskaan? Mietipä sitä.
Eli sinulla ei ole mitään todisteita siitä, että Yhdysvaltojen hoitoalojen ammattiliitot jullkaisisivat tekaistuja tutkimustuloksia.
- avaa silmäsi
....- kirjoitti:
Eli sinulla ei ole mitään todisteita siitä, että Yhdysvaltojen hoitoalojen ammattiliitot jullkaisisivat tekaistuja tutkimustuloksia.
Voi löytää itseäsi miellyttävän tutkimustuloksen. Sehän on tärkeintä sinulle, eikö niin.
- ....-
avaa silmäsi kirjoitti:
Voi löytää itseäsi miellyttävän tutkimustuloksen. Sehän on tärkeintä sinulle, eikö niin.
Sinä esitit väitteen, joten todista väitteesi todeksi.
- zyrt
avaa silmäsi kirjoitti:
Tämä "vainoharhaisuus" liitetään tällä palstalla uskoviin ihmisiin, mutta olenko jossain kohtaa kertonut olevani uskonnollinen? Otin asiaan kantaa puhtaasti poliittisesta näkökulmasta. Eli itse olet nyt tässä asiassa vainoharhainen. Entä jos olen ateisti, mutta en ole erityisen suvaitsevainen homostelun suhteen, ja että sitä tuodaan esiin kokoajan enemmän ja enemmän? Homoja en vihaa. Mutta voinko vetää johtopäätöksen, että tällä palstalla ateistit eivät kammoa tai erityisesti välttele homostelua, kun tuo uutinen haluttiin tänne tuoda uskovien niittaamiseksi seinälle?
Miksi sekoitat politiikan terveydenhuollon tutkimustuloksiin?
Vaikea ajatellakaan että olisit ateisti. Kirjoitustyylisi ei viittaa sinne päinkään. Päinvastoin, varsinkin kun lukee tuon viimeisen lauseesi. Niin AVAA SILMÄSI.
Itse elin jo heteroelämää, eikä minulla ole lapsuuden traumoja. Mutta nykyään elän homoelämää, eikä mikään terapia eikä pakkosyöttö olisi tilannetta muuttanut. Silti katson, ettei ole huono asia, jos saa vain olla onnellinen missä liitossa vain niin kokee. Jos kokee heteroliiton hyväksi, niin hienoa hänelle.- avaa silmäsi
helsinkijokkeri kirjoitti:
Niin AVAA SILMÄSI.
Itse elin jo heteroelämää, eikä minulla ole lapsuuden traumoja. Mutta nykyään elän homoelämää, eikä mikään terapia eikä pakkosyöttö olisi tilannetta muuttanut. Silti katson, ettei ole huono asia, jos saa vain olla onnellinen missä liitossa vain niin kokee. Jos kokee heteroliiton hyväksi, niin hienoa hänelle.Mikä mahtaa tehdä ihmisistä niin rakkauden nälkäisiä, että jo teineille kelpaa kuka tahansa, joka huomiota osoittaa? Sinun mielestäsi kyse ei ole mistään traumoista vaan normaalista toiminnasta. Monesti ihmiset käsittelevät traumansa vasta kypsemmällä iällä, koska sitten vasta siihen kykenevät. Vakka kaikki muut palstan ateistit taputtaisivat karvaisia käsiään tuon sinun "vaihdoksesi takia", niin minä en sitä tee.
avaa silmäsi kirjoitti:
Mikä mahtaa tehdä ihmisistä niin rakkauden nälkäisiä, että jo teineille kelpaa kuka tahansa, joka huomiota osoittaa? Sinun mielestäsi kyse ei ole mistään traumoista vaan normaalista toiminnasta. Monesti ihmiset käsittelevät traumansa vasta kypsemmällä iällä, koska sitten vasta siihen kykenevät. Vakka kaikki muut palstan ateistit taputtaisivat karvaisia käsiään tuon sinun "vaihdoksesi takia", niin minä en sitä tee.
Mikähän trauma on mahtanut aiheuttaa vasenkätisyyteni?
Meinaan onko homoseksuaalisuus ihmisen synnynnäisistä ominaisuuksista ainoa jota pidät pelkästään traumojen aiheuttamana, vai onko niitä muitakin?- luis5
avaa silmäsi kirjoitti:
Mikä mahtaa tehdä ihmisistä niin rakkauden nälkäisiä, että jo teineille kelpaa kuka tahansa, joka huomiota osoittaa? Sinun mielestäsi kyse ei ole mistään traumoista vaan normaalista toiminnasta. Monesti ihmiset käsittelevät traumansa vasta kypsemmällä iällä, koska sitten vasta siihen kykenevät. Vakka kaikki muut palstan ateistit taputtaisivat karvaisia käsiään tuon sinun "vaihdoksesi takia", niin minä en sitä tee.
"Mikä mahtaa tehdä ihmisistä niin rakkauden nälkäisiä, että jo teineille kelpaa kuka tahansa, joka huomiota osoittaa?"
Niinkö sinulle kävi? Entä saitko vastarakkautta? avaa silmäsi kirjoitti:
No, ei minullakaan mitään traumoja ole lapsena ollut, joten en osaa ajatella niitä muillakaan homoilla. Sen mitä olen lukenut, niin eniten traumoja tulee silloin, kun nuori tiedostaa homoutensa, ja joutuu asiaa salailemaan, ja pahimmassa tapauksessa joutuu lopulta perheensä hylkäämäksi. Se on monelle kuin maailmanloppu, ja traumaattinen kokemus.
Minäkin todella käsittelin asian "kypsemmällä iällä", ja aloin elää sitä elämää, jota olisi pitänyt alunperinkin. Mutta en nuorena ollut niin rohkea, enkä halunnut kokea hyljeksyntää. Mutta sitten koko suku hylkäsi minut, eli aavistin jo nuorena homon kohtalon. Oli jonkinlaista itsesuojeluvaistoa, mutta samalla itsensä pettämistä.
Mutta republikaanit haluavat selvästi saada homojutuillaan selvän pesäeron demokraatteihin, ja toivoa vaaleissa parempaa menestystä. Voi niin käydäkin, koska USA:ssa on vielä paljon suoranaista homovihaa.avaa silmäsi kirjoitti:
Pitääkö se rautalangasta vääntää? Jotkut tutkimukset ovat sopivampia kuin toiset. Ja usein ne ei ole tutkimuksia ollenkaan vaan "hutkimuksia". Eli sen mukaan miten "parhaaksi" ne kansakunnalle on.
"Pitääkö se rautalangasta vääntää?"
Minulla ei ole ainakaan mitään haluja luottaa kaltaisesi idiootin vainoharhaisiin hölinöihin. Nytkin hyvin huomaa, miten kierrät kehää, kun et pysty perustelemaan väitettäsi.avaa silmäsi kirjoitti:
Tämä "vainoharhaisuus" liitetään tällä palstalla uskoviin ihmisiin, mutta olenko jossain kohtaa kertonut olevani uskonnollinen? Otin asiaan kantaa puhtaasti poliittisesta näkökulmasta. Eli itse olet nyt tässä asiassa vainoharhainen. Entä jos olen ateisti, mutta en ole erityisen suvaitsevainen homostelun suhteen, ja että sitä tuodaan esiin kokoajan enemmän ja enemmän? Homoja en vihaa. Mutta voinko vetää johtopäätöksen, että tällä palstalla ateistit eivät kammoa tai erityisesti välttele homostelua, kun tuo uutinen haluttiin tänne tuoda uskovien niittaamiseksi seinälle?
"Tämä "vainoharhaisuus" liitetään tällä palstalla uskoviin ihmisiin, mutta olenko jossain kohtaa kertonut olevani uskonnollinen?"
Minä liitin sen sinuun, eikä sillä ole mitään merkitystä, oletko sinä uskonnolline vai et.
"Eli itse olet nyt tässä asiassa vainoharhainen."
Höpöhöpö -> "Etkö näe, että kyseessä on poliittinen peli johon meidän Ylekin ottaa osaa. "
Se, että tieteellinen taho tekee selvityksen, ei tee siitä automaattisesti poliittista peliä. Lisäksi tekstistäsi löytyi vainoharhaisia väitteitä, joita en viitsinyt edes lainata, mutta lainauksessasi esimerkiksi tulee esiin se, että vainoharhaisesti luulet, että YLEllä olisi jokin kanta niihin asioihin.- ateistix
avaa silmäsi kirjoitti:
" Jotkut tutkimukset ovat sopivampia kuin toiset. Ja usein ne ei ole tutkimuksia ollenkaan vaan "hutkimuksia"."
. Voitko antaa edes yhden esimerkin? En nyt tarkoita sinun mutuasi, vaan ihan konkreettisen esimerkin tuollaisesta toiminnasta.
- zyrt
Se on monellakin tapaa takapajula. Stetsonit päässä soittavat kantria ja tanssivat rivitanssia! Jumala loi kaiken ja sillä sipuli ja kaikilla pitää olla oikeus käyttää asetta, vastustaa homoja ja kunnollista kouluopetusta. Texasissa on voimassa kuolemanrangaistus ja kyllä sitä ahkerasti on käytettykin.
- tollolandia
Rebublikaaneissa on suurin osa tuon maan tolloista.
- Jippikaijee!
Republikaanimainen ajatuksenjuoksu lyhyesti:
"Gay people can't do this. Women shouldn't be able to do that. But touch my semiautomatic rifle and you're attacking my rights." ....-
Tämä konservatiivisten uskovien lähes sairaalloinen mielenkiinto nimenomaan homoseksuaalisuuteen on lähes sairasta. Vaikka samat konservatiivit tollot voivat muhinoida kimpassa puolisonsa, dildon ja pumpattavan Barbaran kanssa, niin silti ne makkarista päästyään alkaa rääkkymään jotain homoseksuaalisuudesta tai seksistä ylipäätään. Mahtaako oma kristillinen omatunto kolkuttaa.
Perusteluna se, että sama Texasin runkkariporukka, joka tämänkin idean kehitti, vetää käteen netissä, niin että visat ja Amerikan expressit vain vinkuu.
Tuolta raamattuvyöhykkeeltä kun ostetaan USA:n eniten nettiseksipalveluita.
Texasin rebublikaanit "kristityt" ovatkin ehkä kristikunnan moraalista pohjasakkaa, Vatikaanin ohella, ja tietenkin meidän karismaattisten kristittyjemme esikuvia.
On meidän tolloilla esikuvat.- ....-
Saavatko nuo punaniskat jotain eroottisia väristyksiä homoseksuaalisuudesta, kun noin kiihkeästi sitä vastustavat. Alkaa hieman tuntua siltä.
Heidän perustexasilainen eri sukupuolta olevien avioliitto ei siitä muuksi muutu, vaikka samaa sukupuolta olevillekin taattaisiin samat lailliset oikeudet. Toivon tosiaan, että lopettaisivat tuon puoskaroinnin, sillä siitä on inhimillisyys kaukana.
- Tarkastettu
Tarkastettu
- sdghjklu
Tuo on typerää. Tarkastele mitä huvittaa, mutta ei tuo ole mitään keskustelua.
- 5 5
Kiero ajatelma. Ensin yhteiskunta ja varsinkin uskonnolliset ryhmät tekevät syrjinnällään homoseksuaalien elämän helvetiksi ja sitten tämä sakki tarjoaa eheytystä ja sitä joka siihen suostuu ei enää kiusata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37519Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3832018Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2681705Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291663Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2921375- 741124
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61809- 47796
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749