Varokaa silti

tosi1

Tällä palstalla on joukko erittäin agressiivisia arvostelijoita. Muistakaa, että lopulta seisotte yksin Jumalan edessä, viimeisellä tuomiolla. Silloin ei ole enää tukena toisten herjaajien joukko. Osalla arvostelijoita liikutaan jo Pyhän Hengen pilkka-alueella
Olisi parempi vain kavahtaa syntiä, tehdä parannusta, ja maltillisesti ja totuudessa arvostella.

16

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joten ...

Ja arvostella ja kaivaa sitä syntiään ennen kaikkea oman nuttunsa alta. Ja sitten kun alkaa olla omistaan vapaa ja iloita elämästään niin ei sitä pahaa enää muista tarkkailla lähimmäistenkään vaelluksesta. Ja kun siitä toisen pahasta ei joudu etes tilille tuomion päivänä.

• arvostelija

Ekmanit lähtivät siten Roomaan kumartamaan marianpatsasta ja paavia, siinä kaksi esimerkkiä äärikarimaaatisista harhaoppisista.
        Loput löydätte keskustelusta " IHMEET OVAT VÄKEVÄ EKSYTYS ", jos totuus kiinnostaa.
        1.Korinttolaiskirje:
        14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

• Aloittajan viesti on helluntailaisuutta parhaimmillaan. Nykyisin, kun äärikarismaattinen harhaoppi leviää vauhdilla Helluntailiikkeen piirissä, on erittäin hyvä, että varoittajia löytyy. On ilo todeta, että näistä harhaopeista varoittajia löytyy vielä muutamia Helluntaiherätyksenkin piiristä, vaikka Helluntaiherätyksen helluntaikirkkolainen johto pyrkii kaikin tavoin estämään "henkien ja voiteluiden" koettelemisen. Raamattu myös kehottaa varoittamaan harhaopeista.

• tosi1

Ei Helluntaiherätys estä henkien koettelemista, mutta ne ei vastaa mitään, jos joku sanoo jotain. Ne kuuntelee vaan. Puhuvat sitten itse kyseiselle henkilölle. uskon näin tapahtuneen Selkomaan asiassakin. Ei siellä Ristin Voitossa turhaan ollut kirjoitusta: "Miten on, Selkomaa, eikö pitäisi johtaa ihmiset , ei raamatun ulkopuolisiin kokemuksiin, vaan rakentavaan uskonelämään.

• Hengen pilkasta !

Tuosta Hengen pilkasta nousi mieleeni seuraava Sanan kohta eli tuo jae 29 varsinkin :

Heprealaiskirje 10
      28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
      31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Jos vertaamme sitä sitten seuraavaan Sanan kohtaan:

Heprealaiskirje 6
      4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
      5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

Ja verrataan myös seuraavaan:

Heprealaiskirje 12
      16 ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
      17 Sillä te tiedätte, että hänet sittemminkin, kun hän tahtoi päästä siunausta perimään, hyljättiin; sillä hän ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän kyynelin sitä pyysi.

Nyt jos noiden toisten Sanan paikkojen kautta ja kanssa luemme seuraavan Sanan kohdan johon useasti vedotaan, niin miten ymmärrämme asian ???

Mark. 3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

Nähdäkseni siis USKOSTA LUOPUNUT syyllistyy siihen Hengen pilkkaan, ja siten ei noiden muiden Sanan kohtien mukaan LUOPUNEELLA ei ole enää mahdollisuutta peruutukseen !

Joten TAAS näemme, että jos yhtä jaetta vain tutkitaan ja sitten hutkitaan, niin hutkitaan pahasti pieleen !

Sanaa tulee tutkia laajemmin ja syvemmin ja vain siten se aukeaa oikein, eli kapea alainen yhden kohdan tulkinta voi helposti johtaa harhaan ja ihan vääriin tulkintoihin !

Tämä asia aukeni minullekin vasta tätä kirjoittaessa, joten sitä kannattaa koetella ja tutkia yhä syvemmin, mutta itselleni Herra avasi sen siis nyt ja minä siten sen nyt näin ymmärrän ja tähän luotan !

Mutta koetelkaa toki se on jokaisen Uskovan velvollisuus !!!

• Niin. Jumalan sana on tarkoitettu enemmänkin tien viitaksi kuin tallattavaksi!

• Rapanhapakko

Tosi1 (ai että "tosi" :- ) )

>>>> Muistakaa, että lopulta seisotte yksin Jumalan edessä, viimeisellä tuomiolla.

• tosi1

En tarkoita suinkaan kaikkia arvostelua, että ne on paha, mutta kokonaisuudessaan joskus näillä palstoilla tulee varottava tunne. Ne pahimmat rienaajat tuskin on helluntailaisia. jos olisivat, asia olisi mielestäni vielä pahempi.
        Eli jos arvostelee, asian mitä sanoo, pitäisi olla edes totta.

• tosi1
        tosi1 kirjoitti:

En tarkoita suinkaan kaikkia arvostelua, että ne on paha, mutta kokonaisuudessaan joskus näillä palstoilla tulee varottava tunne. Ne pahimmat rienaajat tuskin on helluntailaisia. jos olisivat, asia olisi mielestäni vielä pahempi.
        Eli jos arvostelee, asian mitä sanoo, pitäisi olla edes totta.

Lisään vielä:Anteeksi yksi ylilyönti:Yksi puoli asioissa, joka ei mene Pyhän Hengen pilkan puolelle ollenkaan on 1,Valhetellen he puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.Tässä kohtaa Raamattu ei puhu mitään Pyhän Hengen pilkasta.2.Sitten on olemassa sielullisuutta. Ei kaikki ole demoneista ja Saatanasta, on myös sielullisuutta.3.Sitten on Pyhän Hengen pilkka. Kun Toronto-ilmiö oli ollut ja mennyt, siitä oli toivuttu, kysyin eräältä vanhemmalta saarnaajalta, oliko se Toronto-ilmiö demonista. Hän ei vastannut, vaikka juuri hänen saarnansa sai Toronto-ilmiön aikana minut näkemään, missä siinä Torontossa oli vika. Ne julistivat tunteita ja kokemuksia. Evankeliumi jäi taka-alalle.Silloin opin tämän varovaisuuden.

• Rapanhapakko
        tosi1 kirjoitti:

Lisään vielä:Anteeksi yksi ylilyönti:Yksi puoli asioissa, joka ei mene Pyhän Hengen pilkan puolelle ollenkaan on 1,Valhetellen he puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.Tässä kohtaa Raamattu ei puhu mitään Pyhän Hengen pilkasta.2.Sitten on olemassa sielullisuutta. Ei kaikki ole demoneista ja Saatanasta, on myös sielullisuutta.3.Sitten on Pyhän Hengen pilkka. Kun Toronto-ilmiö oli ollut ja mennyt, siitä oli toivuttu, kysyin eräältä vanhemmalta saarnaajalta, oliko se Toronto-ilmiö demonista. Hän ei vastannut, vaikka juuri hänen saarnansa sai Toronto-ilmiön aikana minut näkemään, missä siinä Torontossa oli vika. Ne julistivat tunteita ja kokemuksia. Evankeliumi jäi taka-alalle.Silloin opin tämän varovaisuuden.

Kuules kun koko uskontosi (ja se on nimenomaan uskonto) on pahantahtoista bullshittiä. Tai sano suoraan, haluamasi uskonnon mukaan: Joutuuko jo kuollut ateistivaarini Helevettiin? Entäs vanhempani, tapaluterilaiset, joita eivät opit kiinnosta? Onko maailmankaikkeuden Jumala Vanhan testamentin Jahve? Tai ainakin oliko Jeesus tuohon aikaan samaa mieltä? Siis haluamasi uskonnon, siis oman silmät sulkevan halusi mukaan? Jos, niin lopeta ja pyydäpä nätisti anteeksi. Heti. Jos et niin ajattele, niin haloo, onneksi et olekaan oikeasti kristitty sen enempää kuin minäkään.

Ja Pyhän Hengen pilkasta: Pyhä Henki imee Mohammedin "slerbaa" Helevetissä!
        (Onnistuinpa pilkkaamaan kahta uskontoa yhtäaikaa. Te ette lähetä tapporyhmää, muslimit saattaisivat :-)

• tosi1
        Rapanhapakko kirjoitti:

Kuules kun koko uskontosi (ja se on nimenomaan uskonto) on pahantahtoista bullshittiä. Tai sano suoraan, haluamasi uskonnon mukaan: Joutuuko jo kuollut ateistivaarini Helevettiin? Entäs vanhempani, tapaluterilaiset, joita eivät opit kiinnosta? Onko maailmankaikkeuden Jumala Vanhan testamentin Jahve? Tai ainakin oliko Jeesus tuohon aikaan samaa mieltä? Siis haluamasi uskonnon, siis oman silmät sulkevan halusi mukaan? Jos, niin lopeta ja pyydäpä nätisti anteeksi. Heti. Jos et niin ajattele, niin haloo, onneksi et olekaan oikeasti kristitty sen enempää kuin minäkään.

Ja Pyhän Hengen pilkasta: Pyhä Henki imee Mohammedin "slerbaa" Helevetissä!
        (Onnistuinpa pilkkaamaan kahta uskontoa yhtäaikaa. Te ette lähetä tapporyhmää, muslimit saattaisivat :-)

Matt.12:31 selitys Novumista:"Tässä tarkoitetaan ihmisen omaksumaa asennetta.Alkutekstin sana ilmaisee äärettömän karkeaa rikkomusta, syytöstä,että Pyhä Henki olisi jotain väärää ja saastaista, jotain saatanallista.Juutalaiset olivat vaarassa tehdä tämän synnin väittäessään Jeesuksen olevan yhteistyössä riivaajien päämiehen kanssa ja ihmeen tapahtuneen tämän voimalla. Syy siihen, että syntiä ei voida saada anteeksi ei ole se,että Herra ei voisi tai haluaisi tehdä sitä. Syy on se,että ihminen on paatunut ja katumaton.Hän ei edes halua saada anteeksi.Levottomuus siitä, onko tehnyt yämän synnin, osoittaa, ettei ole sitä tenyt.

• Rapanhapakko
        tosi1 kirjoitti:

Matt.12:31 selitys Novumista:"Tässä tarkoitetaan ihmisen omaksumaa asennetta.Alkutekstin sana ilmaisee äärettömän karkeaa rikkomusta, syytöstä,että Pyhä Henki olisi jotain väärää ja saastaista, jotain saatanallista.Juutalaiset olivat vaarassa tehdä tämän synnin väittäessään Jeesuksen olevan yhteistyössä riivaajien päämiehen kanssa ja ihmeen tapahtuneen tämän voimalla. Syy siihen, että syntiä ei voida saada anteeksi ei ole se,että Herra ei voisi tai haluaisi tehdä sitä. Syy on se,että ihminen on paatunut ja katumaton.Hän ei edes halua saada anteeksi.Levottomuus siitä, onko tehnyt yämän synnin, osoittaa, ettei ole sitä tenyt.

Luitko sä ollenkaan mitä yllä sanoin?
        Lue uudestaan ja liikuttele huuliasi että itsekin kuulet.

• suuri on uskosi
        Rapanhapakko kirjoitti:

Ai että ihan arvelet jonkun lukevan tarujasi no huh huh se on kyllä jo suuren luokan uskoa se !

en ole sellaiseen uskoon vielä juuri törmännytkään ennen näitä päiviä.

• Rapanhapakko kirjoitti:

@Rapanhapakko... Minun mikrosiruketjussa yks tosi kiukkuinen uskis on sitä mieltä että olen tehnyt pyhän hengen pilkan jota ei saa koskaan anteeksi jumalalta. Ihan turhaa edes yrittäkään, paitsi että en minä hihujen jumalalta muutenkaan olisi sitä oletettua pyhän hengen pilkkää olisi anteeksipyytänytkään.

Luimpa tuossa aikani kuluksi sinun viestisi ja sanoisin että nythän meitä on kaksi.

Helevettiin mennään. On siellä ainakin kavereita.

Näitten kiukkuhihujen kanssa en samaan taivaaseen olis halunnutkaan.

• tosi1
        sarisusannass73 kirjoitti:

@Rapanhapakko... Minun mikrosiruketjussa yks tosi kiukkuinen uskis on sitä mieltä että olen tehnyt pyhän hengen pilkan jota ei saa koskaan anteeksi jumalalta. Ihan turhaa edes yrittäkään, paitsi että en minä hihujen jumalalta muutenkaan olisi sitä oletettua pyhän hengen pilkkää olisi anteeksipyytänytkään.

Luimpa tuossa aikani kuluksi sinun viestisi ja sanoisin että nythän meitä on kaksi.

En minä ole kiukkuinen. Olen huolissani. Jos (toistan:jos)ihmiset ovat vaarassa mennä Pyhän Hengen pilkan puolelle, haluan varoittaa, muuten minun Jumalani voi vetää minut tilille, jos en edes varoita
        .Ei se mikrosiru-asia ole pyhän Hengen pilkka. mielestäni ihminen voi uskoa, että pedon merkki on ehkä mikro-siru, jos se tulee oikeaan käteen tai otsaan.
        Pyhän Hengen pilkka oli, kun ihmiset sanoivat Jeesuksen tehneen ihmeteon Belsebulin voimalla.

• Rapanhapakko
        sarisusannass73 kirjoitti:

Sarisusanna:
        Onhan meitä paljon enemmänkin, suurin osa kansasta. Harva vaan jaksaa kiinnostua saati aggrettua hihhulien reippaasti vähemmistökultin jutuista. Minullakin se on kummaa (kun ei uskistaustaa edes ole) , kai sitten jostain tieteellisestä rehellisyydestä tai oikeastaan neuroottisuudesta HUOLESTUIN, josko niissä olisi jotain Perää. Aikani testailin, ja nyt olen pelkästään svidduuntunut niihin yksilöinä. Ja vaadin niiltä henkilökohtaista vastuuta ilkeistä paaskapuheistaan.

Näin maallisena huomiona, että hetken harkitsin rekisteröityä vain saadakseni sinuun yhteyden silleen romanttis-seksuaalisesti. Kun olet niin kiva misu. Mutta kun jutuistasi hokasin, että sinulla jo on mies... niin korkean moraalin miehenä tietenkin pidättäydyn moisesta vonkaamisesta, se on mulla törkeilyn ehdoton raja :-) Ei käy flaksi, ei :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      118
      6144
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      3956
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3315
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2793
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      273
      1795
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1463
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1416
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1310
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe