APUA PIKAISESTI? Epäilen että minulla on kurkkupaise. Kaikki alkoi pari viikkoa sitten kun oikeanpuoleinen nielurisa turposi ja oli vaaleassa peitteessä. Oikeanpuoleiset imusolmukkeet ovat edelleen turvoksissa ja oikeaa korvaa vihlaisee niellessä. Kävin haartmannin päivystyksessä reilu viikko sitten, otettiin CRP (42) ja nieluviljely angiinaa epäillen, tulos oli negatiivinen. Kuume mitattiin ja oli 38, enään ei tunnu kuumeiselle. Viimeviikon aikana ehti jo helpottaa mutta kurkkasin eilen kurkkua. Nielurisa on kasvanut suuremmaksi ja valkoista peitettä on enemmän. Oikeastaan yksi iso valkoinen läntti. Olen 18v.
Voiko tämä olla kurkkupaisetta? Jos ei niin mitä?
Voiko puhkaisun tehdä nukutuksessa? Kammoan piikkejä ja lääkäreitä..
Onko puhkaisu kivulias? Kiitos valmiiksi teille jotka vastaatte!
Kurkkupaise?
4
247
Vastaukset
- Problem95
Lisäyksenä vielä että ei ole leukalukkoa, kykenen kyllä syömään kiinteää ruokaa.
- lääkärille mars
Mene lääkärille ja heti huomenna.
- oli sekin kokemus
Minulla oli agiina14-vuotiaana neljä kertaa. Tuli myös kurkkupaise. Makasin sairaalassa viikon ja senkka oli korkealla. Kume nousi melkein 40- kymmeneen. Lääkärin mukaan oli verenmyrkytyksen rajoilla ja myös tila oli alussa hengenvaarallinen. Maksin liian kauan kotona.
Se oli silloin 70-luvun alussa. Muistan kun lääkäri tuli ja sanoi, että kun hän et nyt vain pääsisi tästä karkuun. Otti pääni kainaloonsa ja pyysi avaamaan suun niin suurelle kuin seitsemän leivän uuni. Sitten sanoi hoitajalle, että anna teräväkärkinen puukko ja sitten vain survaisi kurkustani paiseen auki. Hirveästi pursui kaarimaljaan verta ja varmaan siinä oli mukana märkääkin. Yökkäsin kun lämpimät, suolaiset verimaksat kiikkuivat suupielistäni ja lömpsähtelivät maljaan.
Mitään puudutusta ei laitettu. En tuntenut kipua, mutta inhottava toimenpide se oli. Sitä ihmettelen, että miksi lääkäri noin puhui minun kuulten. Muutenkin oli yksinäinen ja orpo tunne vieraiden keskellä lasaretissa. Olisi voinut jutella hoitajan kanssa ihan eri tavalla.
No kuume laski välittömästi ja voin syödä ja juoda. Se avaaminen ja antibiootti puri tehokkaasti.
Tällainen oli minun kokemus. Olen aivan varma, että nykyään ei tuollaista enää tapahdu. Toimenpiteet ovat siistejä ja lääkäritkin puhut eri tavalla potilaan kuullen. - Problem95
Joo voi olla. Oireeni tosin enemmän täsmäävät tuohon mononukleoosiin eli pusutautiin. Käyn vielä huomenna terkkarissa näyttämässä kurkkua. Tosiaan ei ole leukalukkoja ja kiinteää ruokaa voin syödä vaivatta, nieltäessä vain pienesti vihlaisee kurkkua enään. En ole tietääkseni tätä lapsena sairastanut ja poikaystäväni on. Hänet tapasin 2kk sitten ja pusutautihan voi itää 50 vrk ennen kuin puhkeaa tautiin. Nieluviljely näytti angiinan suhteen negatiivista joten tämä on virustauti. Pusutautihan voi kestää sen 3 viikkoa.. kiitos silti tille vastauksista! :) Neuroottisena ihmisenä on toki helppoa pelätä pahinta :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!591718Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1321388Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701241La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10836- 64811
- 69691
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39531- 36477
- 45476
- 52442