APUA PIKAISESTI? Epäilen että minulla on kurkkupaise. Kaikki alkoi pari viikkoa sitten kun oikeanpuoleinen nielurisa turposi ja oli vaaleassa peitteessä. Oikeanpuoleiset imusolmukkeet ovat edelleen turvoksissa ja oikeaa korvaa vihlaisee niellessä. Kävin haartmannin päivystyksessä reilu viikko sitten, otettiin CRP (42) ja nieluviljely angiinaa epäillen, tulos oli negatiivinen. Kuume mitattiin ja oli 38, enään ei tunnu kuumeiselle. Viimeviikon aikana ehti jo helpottaa mutta kurkkasin eilen kurkkua. Nielurisa on kasvanut suuremmaksi ja valkoista peitettä on enemmän. Oikeastaan yksi iso valkoinen läntti. Olen 18v.
Voiko tämä olla kurkkupaisetta? Jos ei niin mitä?
Voiko puhkaisun tehdä nukutuksessa? Kammoan piikkejä ja lääkäreitä..
Onko puhkaisu kivulias? Kiitos valmiiksi teille jotka vastaatte!
Kurkkupaise?
4
238
Vastaukset
- Problem95
Lisäyksenä vielä että ei ole leukalukkoa, kykenen kyllä syömään kiinteää ruokaa.
- lääkärille mars
Mene lääkärille ja heti huomenna.
- oli sekin kokemus
Minulla oli agiina14-vuotiaana neljä kertaa. Tuli myös kurkkupaise. Makasin sairaalassa viikon ja senkka oli korkealla. Kume nousi melkein 40- kymmeneen. Lääkärin mukaan oli verenmyrkytyksen rajoilla ja myös tila oli alussa hengenvaarallinen. Maksin liian kauan kotona.
Se oli silloin 70-luvun alussa. Muistan kun lääkäri tuli ja sanoi, että kun hän et nyt vain pääsisi tästä karkuun. Otti pääni kainaloonsa ja pyysi avaamaan suun niin suurelle kuin seitsemän leivän uuni. Sitten sanoi hoitajalle, että anna teräväkärkinen puukko ja sitten vain survaisi kurkustani paiseen auki. Hirveästi pursui kaarimaljaan verta ja varmaan siinä oli mukana märkääkin. Yökkäsin kun lämpimät, suolaiset verimaksat kiikkuivat suupielistäni ja lömpsähtelivät maljaan.
Mitään puudutusta ei laitettu. En tuntenut kipua, mutta inhottava toimenpide se oli. Sitä ihmettelen, että miksi lääkäri noin puhui minun kuulten. Muutenkin oli yksinäinen ja orpo tunne vieraiden keskellä lasaretissa. Olisi voinut jutella hoitajan kanssa ihan eri tavalla.
No kuume laski välittömästi ja voin syödä ja juoda. Se avaaminen ja antibiootti puri tehokkaasti.
Tällainen oli minun kokemus. Olen aivan varma, että nykyään ei tuollaista enää tapahdu. Toimenpiteet ovat siistejä ja lääkäritkin puhut eri tavalla potilaan kuullen. - Problem95
Joo voi olla. Oireeni tosin enemmän täsmäävät tuohon mononukleoosiin eli pusutautiin. Käyn vielä huomenna terkkarissa näyttämässä kurkkua. Tosiaan ei ole leukalukkoja ja kiinteää ruokaa voin syödä vaivatta, nieltäessä vain pienesti vihlaisee kurkkua enään. En ole tietääkseni tätä lapsena sairastanut ja poikaystäväni on. Hänet tapasin 2kk sitten ja pusutautihan voi itää 50 vrk ennen kuin puhkeaa tautiin. Nieluviljely näytti angiinan suhteen negatiivista joten tämä on virustauti. Pusutautihan voi kestää sen 3 viikkoa.. kiitos silti tille vastauksista! :) Neuroottisena ihmisenä on toki helppoa pelätä pahinta :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061