Tomumajan aloittamassa ketjussa "Helluntailaisuus on raamatullisin" on mielestäni jäänyt riittävää huomiota vaille tämä kirjoitus:
ihmistä liikaa...
8.6.2014 12:39
>Yleensä laulut ""uudet voitelut helluntain ja voimaasi tarviin ...""
Pitkälle ne on vain huulten sanoja, koska uutta voitelua ei anneta laittomuuksiin.<
Asia oli minulle eilen ajankohtainen ihan maallisessa mielessä. Koska Mestarinikin kertoi paljon vertauksia tavallisesta elämästä, kerron seuraavan tapahtuman vertauksena:
En ollut aikoihin käyttänyt ompelukonetta. Ajattelin jo kysyä ongelmaan neuvoa veljeltäni, joka on tosi taitava ompelukoneen ja saumurin käyttäjä. Kone ei nimittäin suostunut tekemään kunnollista saumaa, vaan sylttäsi langat sekaisin tuon tuostakin. Jouduin purkamaan ommelta ja aloittamaan aina alusta. Ihmettelin, mistä koneen toimimattomuus johtui. Olen lähimpieni mielestä aika pitkäjännitteinen enkä anna helposti periksi, jos laitteet eivät toimi. Yritän aina uudestaan, ja yleensä olen onnistunutkin korjaushommissani, joskus aika vaativissakin, vaikka itse sanon. Mekaaniset laitteet ovat mielenkiintoisia.
Nyt ei mikään näyttänyt auttavan. Ohjekirjaa en ole lukenut sen jälkeen, kun olen koneen hankkinut ja uskoin tietäväni kaiken siitä. Tarkistin langat, neulat ja kaikki asiaan liittyvät kohdat koneesta. Irrotin sukkulan osiin ja kasasin takaisin. Lopulta otin ohjekirjan käteen ja aloin tutkia, mistä vika voisi johtua. Kirjan loppupuolella oli otsikko:
Voitelu: "Koneen puolakotelo ja sen ura tulee puhdistaa harjalla ja voidella määräajoin ja aina, jos se tuntuu toimivan huonosti. Puolakotelon nuppiin on myös syytä laittaa tippa öljyä".
Siinäpä se!
Puhdistin koneen ohjeen mukaan ja laitoin voiteluöljyä neuvottuihin osiin, ja kohta kone toimi taas kuin unelma. Ompelu onnistui ja sain työn tehtyä ilman velipojan ohjeita. Ehkä sain vähän öljyä myös omaan "nuppiini".
Kokemus puhutteli minua nyt, kun luin alussa mainitun kirjoituksen. Kiitos sen kirjoittajalle.
Meidän hengellinen elämämme, sisäinen koneistommekaan ei toimi ilman, että luemme ohjekirjaamme Raamattua ja saamme uutta voitelua ja voimaa Sanan ja Pyhän hengen kautta.
Ei pidä luulla, niin kuin minä luulin, että kaikki on jo tiedossa ja osaan asiat riittävän hyvin ilman vanhan kertausta ja uuden oppimista. Raamattu on valtava kirjasto ja aarreaitta, josta löytyy aina uutta. Ei sekään ole haitaksi, jos voi joskus kysyä neuvoa paremmin tietäviltä veljiltä tai sisarilta, kun itse ei ymmärrä jotakin. Me uskovat, ja minun mielestäni ihmiset yleensä, olemme toisiamme varten. Ei kukaan ole vain itseään varten.
2. Kor. 4:5
Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
Voitelusta
16
93
Vastaukset
- otin opiksi
Näkyy tulleen tuplat. Tätä en osaa itse korjata, vaan pyydän luotsilta tai ylläpidolta apua. Kiitos.
Ompelukone toimii, kun sitä huoltaa ja muistaa voidella riittävän usein oikealla voiteluöljyllä. Hengellisen elämään onkin parasta voitelua lukea Raamattua eikä hakea väärää voitelua kaikenmaailman karismaattisten pastorien käsien alta.
Minä etsin jumalaa enkä löytänyt tästäkään ketjusta muutakuin ihmismielen pönkitystä omiin vanhoihin uskomuksiin jotka on ihmisistä lähtöisin.
Ja nää on hurmoksissa...jostain ompelukoneesta, johon ei tasan tarkkaan mikään jumala liity.- otin opiksi
mazdels
En ole koskaan hakenut mitään voitelua kenenkään pastorin käsien alta. Olen luottanut Jumalan Sanaan. Kertomukseni pointti olikin juuri siinä. Sinä ilmeisesti ymmärsit, mistä olen iloinen.
Kaikenmaailman karismaattisten "voitelijoiden" toiminnassa on liikaa ihmistä niin kuin alussa mainitsemani nimimerkki "ihmistä liikaa" on kirjoittanut. Jumalan hengen vaikutusta lieneekö nimeksikään. En tiedä, kun en ole niissä piireissä liikkunut.
Sen tiedän ja olen kokenutkin, että aitoa raamatullista karismaattisuutta on olemassa, mutta se ei rahasta ihmisiä, ei ylennä itseään eikä tee lähimmäiselle mitään pahaa. Osaan tunnistaa ja erottaa aidon ja epäaidon hengellisen toiminnan. otin opiksi kirjoitti:
mazdels
En ole koskaan hakenut mitään voitelua kenenkään pastorin käsien alta. Olen luottanut Jumalan Sanaan. Kertomukseni pointti olikin juuri siinä. Sinä ilmeisesti ymmärsit, mistä olen iloinen.
Kaikenmaailman karismaattisten "voitelijoiden" toiminnassa on liikaa ihmistä niin kuin alussa mainitsemani nimimerkki "ihmistä liikaa" on kirjoittanut. Jumalan hengen vaikutusta lieneekö nimeksikään. En tiedä, kun en ole niissä piireissä liikkunut.
Sen tiedän ja olen kokenutkin, että aitoa raamatullista karismaattisuutta on olemassa, mutta se ei rahasta ihmisiä, ei ylennä itseään eikä tee lähimmäiselle mitään pahaa. Osaan tunnistaa ja erottaa aidon ja epäaidon hengellisen toiminnan.Joo, ymmärsin mitä kirjoituksellasi tarkoitit. Itsekin jonkun verran tiedän ompelukoneista, lähinnä teollisuusompelukoneista, joten oikein hoidettuna kone toimii moitteettomasti ja tekee hyvän jäljen, joka kestää.
Mielestäsi "voitelu" -vertauksesi oli hyvä. Erityisesti nyt, kun Suomen hengellisessä kentässä on vääriä voiteluaineita liikkeellä pilvin pimein.- Näin pyydän
Jumala olkoon sinun sielulle armollinen.
- Näin pyydän
Näin pyydän kirjoitti:
Jumala olkoon sinun sielulle armollinen.
Oli tarkoitettu sarisusannass73:lle
- Kirrrkkaus
Voitelu on vanhanaikaista jos Polvijärven pastoria on uskominen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12292869Joo-joo-siunattu ompelukone kun se toimii juuri niin kuin ohjekirjassa sanotaan-ja sitten muistetaan raamattu.
Ihmismielen tekosia. Raamattukin on ihmisten luoma kirja.- Miksi ihmeessä ?
sarisusannass73 kirjoitti:
Joo-joo-siunattu ompelukone kun se toimii juuri niin kuin ohjekirjassa sanotaan-ja sitten muistetaan raamattu.
Ihmismielen tekosia. Raamattukin on ihmisten luoma kirja.Miksi ihmeessä SS73 kirjoittelet täällä ?
Siis vastustat Raamatun Totuuksia ja uskovia, saatko jotakin "kiksejä" uskovien ja raamatun pilkkaamisesta ???
Eikö sinulla ole parempaa tekemistä, tai seuraa ???
Onhan Suomi24:lla vaikka kuinka eri keskustelu osioita, etkö löydä samankaltaisia keskustelijoita, joiden kanssa voisit jakaa asioita, ilman että tarvitsee muiden uskoa tai elämän perustoja yrittää murtaa ja pilkata ja ivata ? - otin opiksi
sarisusannass73 kirjoitti:
Joo-joo-siunattu ompelukone kun se toimii juuri niin kuin ohjekirjassa sanotaan-ja sitten muistetaan raamattu.
Ihmismielen tekosia. Raamattukin on ihmisten luoma kirja."Joo-joo-siunattu ompelukone kun se toimii juuri niin kuin ohjekirjassa sanotaan-ja sitten muistetaan raamattu."
Lienetkö koskaan tutustunut metaforiin ja / tai allegorioihin.
Nehän ovat Jeesuksen ja apostolien opetuksessa jatkuvasti esillä. Raamatusta niitä löytyy vaikka kuinka paljon myös VT:n puolelta. Antoisia lukuhetkiä ja Jumalan siunausta!
En ole hurmoksissa ompelukoneesta enkä muutenkaan.
Olen vain tyytyväinen sekä koneen toimimisesta että Jumalan hyvyydestä, kun Hän puhuu tavalla ja toisella.
Epäilen, että näistä ketjuista et löydä Jumalaa ainkaan niin kauan kuin asennoidut Jumalaan ja muihin ihmisiin ja heidän kirjoituksiinsa noin nurjalla tavalla. Uskon Jumalan puhuvan vielä sinullekin tavalla tai toisella. Älä silloin torju Hänen puhettaan. Hän voi yllättää sinut myönteisesti, koska Hän rakastaa sinua.
Siis vastustat Raamatun Totuuksia ja uskovia, saatko jotakin "kiksejä" uskovien ja raamatun pilkkaamisesta ???
Eikö sinulla ole parempaa tekemistä, tai seuraa ???
Onhan Suomi24:lla vaikka kuinka eri keskustelu osioita, etkö löydä samankaltaisia keskustelijoita, joiden kanssa voisit jakaa asioita, ilman että tarvitsee muiden uskoa tai elämän perustoja yrittää murtaa ja pilkata ja ivata ?Kaikella on määräaika, myös ss73 pilkallisilla kirjoituksilla.
Halleluja, kun ompelukone toimii juuri niinkuin ohjeessa sanotaan- ihan niin kuin raamattu.
Missä perustelut?
Miten niin niinkuin raamattu? Kirja jossa kuviataan sotia tappamista insestiä ja puhuvia puita ja eläimiä?
Kuka uskoo?- Aasiko äänessä?
Kyllä täällä nyt ainakin käärmeet ja aasit puhuu.
Raamatullisin seurakunta on Kristuksen ruumis. Mitään muuta seurakuntaa ei ole edes olemassakaan, joten tästä asiasta ei edes voi kiistellä.
- otin opiksi
jari-pekka
Viestisi on väärässä asiayhteydessä.
Voisitko vastata ketjuun, jossa tomumaja esittää mielipiteensä
"Helluntaiseurakunta on raamatullisin"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12295125
Tämä keskustelu ei käsittele helluntaiseurakuntaa eikä yleensä seurakuntakysymyksiä. Toivon, ettei tähän liitetä asiaan kuulumattomia kiistakysymyksiä. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226292Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631584020Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503335Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772839Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2771838Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341516- 871426
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1691348Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141293