Raamattua olen lueskellut miltei koko ikäni noin 60 vuotta ja tullut yhä varmemmaksi että, Helluntaiseurakunta on raamatullisin seurakunta uskoontulemis, uudestisyntymis ja kasteen osalta raamatullisin seurakunta mitä voin olla. Onhan sitten joitakin vapaita suuntia toki raamatullisia myöskin, mutta Helluntailaisuus on niistä numero1.
Hyvää helluntaita, muistellaan Pyhää Henkeä, tai pikemmin kaikkia yhdessä Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.
Helluntaiseurakunta on raamatullisin.
97
594
Vastaukset
- yhtä kaikki.
Jokainen lahko on omasta mielestään raamatullisin.
Helluntailahko on yksi tuhansista lahkoista.- pehmopappa
Niinhän ne ulkopuolella olevat pilkkaavat Raamatussakin Jumalan seurakuntaa.
Ap. t. 24:14
"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,"
http://saarna.1g.fi/pori_lahetyssrk/viljanen_altti_2.mp3 - yhtä kaikki.
pehmopappa kirjoitti:
"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,"
http://saarna.1g.fi/pori_lahetyssrk/viljanen_altti_2.mp3Sinä olet ulkopuolinen kun katsoo tuhansien lahkojen näkökulmasta.
Minä olen ulkopuolinen koskien samoja tuhansia lahkoja, plus tämän sinun lahkosi näkökulmasta.
Tämä ei ole pilkaamista. Tämä on faktaa. - pehmopappa
yhtä kaikki. kirjoitti:
Sinä olet ulkopuolinen kun katsoo tuhansien lahkojen näkökulmasta.
Minä olen ulkopuolinen koskien samoja tuhansia lahkoja, plus tämän sinun lahkosi näkökulmasta.
Tämä ei ole pilkaamista. Tämä on faktaa.Jumala etsii katuvia syntisiä.
Etpä kertonut mikä porukka tai kuka saa sinut tällä möykkäämään, ehkä olet yksi palstan ei-kristillisistä jehovan todistajista? Oli miten oli, Jeesus Kristus voi vapauttaa sinut tuosta vihastasi Jumalan seurakuntaa kohtaan, todellisuudessa sodit itse Jeesusta Kristusta vastaan. Toki lievetävä asianhaara voi olla, jos olet tietämättömyydessä, mutta taivaaseen ei toki tietämöttömyys vie, sillä jokaisella on mahdollisuus kysyä oikealta Jumalalta mikä on totuus ja tehdä parannus ja koea Jeesuksen veren armo synneistään.
http://saarna.1g.fi/pori_lahetyssrk/viljanen_altti_2_1.mp3 - yhtä kaikki.
pehmopappa kirjoitti:
Jumala etsii katuvia syntisiä.
Etpä kertonut mikä porukka tai kuka saa sinut tällä möykkäämään, ehkä olet yksi palstan ei-kristillisistä jehovan todistajista? Oli miten oli, Jeesus Kristus voi vapauttaa sinut tuosta vihastasi Jumalan seurakuntaa kohtaan, todellisuudessa sodit itse Jeesusta Kristusta vastaan. Toki lievetävä asianhaara voi olla, jos olet tietämättömyydessä, mutta taivaaseen ei toki tietämöttömyys vie, sillä jokaisella on mahdollisuus kysyä oikealta Jumalalta mikä on totuus ja tehdä parannus ja koea Jeesuksen veren armo synneistään.
http://saarna.1g.fi/pori_lahetyssrk/viljanen_altti_2_1.mp3Oli miten oli, helluntalaisusuus on yksi tuhansista lahkoista.
Kaikki lahkot tulkitsevat Raamattua ainoalla oikealla tavalla, silti kaikki lahkot ovat eri mieltä siitä mitä Raamattu opettaa ja miten sitä tulkitaan.
Helluntalaisuus ei ole mikään poikkeus. Helluntalaisuus on täsmälleen samalla viikalla muiden lahkojen ja jopa muiden uskontojen kanssa.
Ainoa yhteinen nimitäjä kaikilla uskonnoilla ja lahkoilla on se, että jokainen niistä on se ainoa oikea. - ei jokainen !
yhtä kaikki. kirjoitti:
Oli miten oli, helluntalaisusuus on yksi tuhansista lahkoista.
Kaikki lahkot tulkitsevat Raamattua ainoalla oikealla tavalla, silti kaikki lahkot ovat eri mieltä siitä mitä Raamattu opettaa ja miten sitä tulkitaan.
Helluntalaisuus ei ole mikään poikkeus. Helluntalaisuus on täsmälleen samalla viikalla muiden lahkojen ja jopa muiden uskontojen kanssa.
Ainoa yhteinen nimitäjä kaikilla uskonnoilla ja lahkoilla on se, että jokainen niistä on se ainoa oikea.Aika paljastaa kunkin lahkon ja kirkon julistuksen, ovatko valhetta vai totuutta julistaneet.
- taikauskoton
ei jokainen ! kirjoitti:
Aika paljastaa kunkin lahkon ja kirkon julistuksen, ovatko valhetta vai totuutta julistaneet.
Ei itseasiassa paljasta. Kun kuolema tulee, ihminen ei enää huomaa olleensa väärässä. Siitä syystä (taika)usko siirtyy sukupolvelta toiselle, joska kukaan ei koskaan saa tietää, että kuollut tuhlasi (ainoan) elämänsä tuohon Jumala/Jeesus-soopaan.
- ei helluntailainen
yhtä kaikki. kirjoitti:
Sinä olet ulkopuolinen kun katsoo tuhansien lahkojen näkökulmasta.
Tämä ei ole pilkaamista. Tämä on faktaa." Jokainen lahko on omasta mielestään raamatullisin."
Ap puhuikin RAAMATUN NÄKÖKULMASTA !
Ja jos vertaa esim. katolilaisuuteen, siellä palvotaan Mariaa, Paavi on lähes jumalan veroinen jonka sanaa uskotaan, eikä Raamattuun! ect. Ev.lut kastaa vauvana, mistä Raamattu ei mitän puhu.
Mormonit, heillä ei ole mitään tekemistä Raamatun opin kanssa.
Samoin Jehovalaiset.Siinä muutama esim.
Eli lähimpänä Raamattua on hell. muut vapat suunnat. - turha kirja
ei helluntailainen kirjoitti:
" Jokainen lahko on omasta mielestään raamatullisin."
Ap puhuikin RAAMATUN NÄKÖKULMASTA !
Ja jos vertaa esim. katolilaisuuteen, siellä palvotaan Mariaa, Paavi on lähes jumalan veroinen jonka sanaa uskotaan, eikä Raamattuun! ect. Ev.lut kastaa vauvana, mistä Raamattu ei mitän puhu.
Mormonit, heillä ei ole mitään tekemistä Raamatun opin kanssa.
Samoin Jehovalaiset.Siinä muutama esim.
Eli lähimpänä Raamattua on hell. muut vapat suunnat.Ramattu on sellainen sillisalaatti ja puurovellisekoitus että siitä saa väännettyä juuri sitä mitä itse haluaa.
- Kova tuomio!
pehmopappa kirjoitti:
http://saarna.1g.fi/pori_lahetyssrk/viljanen_altti_2.mp3Pehmopappa onkin näköjään kova pappa tuomitsemaan muut kuin helluntailaiset "ulkopuolella oleviksi", toisin sanoen uskon ja Jumalan valtakunnan ulkopuolella oleviksi. Eli siis sellaiset menevät
Pehmopapan mukaan tulijärveen, vaikka olisivatkin uskovaisia, koska eivät ole helluntailaisia. Muutahan eivät tuon Pehmopapan analyysin mukaan voi olla pelastuvia uskovaisia kuin "sisäpuolella olevat" helluntailaiset. turha kirja kirjoitti:
Ramattu on sellainen sillisalaatti ja puurovellisekoitus että siitä saa väännettyä juuri sitä mitä itse haluaa.
* Tai sitten jos uskoo lapsen mielisesti, mitä on kirjoitettu, kyselemättä, ja Jumalan Henki vastaa nöyrään katuvaan syntisen rukoukseen, ja Jeesus on pelastaja !
Kova tuomio! kirjoitti:
Pehmopappa onkin näköjään kova pappa tuomitsemaan muut kuin helluntailaiset "ulkopuolella oleviksi", toisin sanoen uskon ja Jumalan valtakunnan ulkopuolella oleviksi. Eli siis sellaiset menevät
Pehmopapan mukaan tulijärveen, vaikka olisivatkin uskovaisia, koska eivät ole helluntailaisia. Muutahan eivät tuon Pehmopapan analyysin mukaan voi olla pelastuvia uskovaisia kuin "sisäpuolella olevat" helluntailaiset.*Ei pehmopappa ole sellista koskaan sanonut. Mutta joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi päästä Jumalan valtakuntaan. Mikään vesi kaste ei voi ketään uudestisynnyttää, koska se tapahtuu vain ja ainoastaan Jumalan Hengen kasteessa, sisäisesti, jossa tapahtumassa saadaan Pyhän Hengen sinetti vakuudeksi, että olen Jumalan lapsi. Henki rinnassa todistaa, todeksi uudestisyntymisen !
- Ymmärrettävää
turha kirja kirjoitti:
Ramattu on sellainen sillisalaatti ja puurovellisekoitus että siitä saa väännettyä juuri sitä mitä itse haluaa.
Olen lukenut ja kuullut (varmaan monet muutkin) useiden Raamattua hyvin tunteneiden julistajien opetusta eri Raamatun kohdista. Yksittäisisä jakeista aina laajempiin kokonaisuuksiin löytyy (usein taustatietoa) valtavan syvällisiä oivalluksia. Nämä verkostoituvat toisaalta monimutkaisesti, mutta ymmärrettävästi muihin raamatunkohtiin. Raamattu on todella nerokas ja moniulotteinen (sisältää jopa hyvin ymmärrettäviä hieman piilotettuja "koodeja") opetuskirja ja samalla "elävää sanaa", jonka Pyhä Henki aukaisee. Nämä aluksi monimutkaisilta tuntuvat opetukset saavat vahvistuksia, kun huomaa useiden "oppineiden" päätyvän samoihin tulkintoihin.
Kuitenkin vasta uskoon tullut muutamia kuukausia Raamattua tutkinut henkilö osaa Raamatusta paljon välttämätömistä perusasioista...Oikeat yhtenevät tulkinnat ovat vallalla uskovilla taustasta huolimatta yksinkertaisissa ja hyvin syvällisissä raamatuntulkinnoissa...pääsääntöisesti. Sen huomaa yleensä helposti, jos joku yrittää kohtia korkkiruuville vääntää; mieleisekseen. Raamatun havaitsee todella viisaaksi ilmoitukseksi ja teokseksi....Jumalan Sanaa.
Kuuntelin juuri äsken vanhaa Urho Muroman saarnaa uskosta
ja uskoon tulemisesta.
En havainnut tuossa saarnassa mitään epäraamatullista.
Jokaisen virkkeen Muroma ankkuroi lujasti Raamatun Sanaan.
Siinä ei ollut myöskään yhtään vitsiä tai kevennystä.
Minua sellaiset häiritsevät aina.
Kerran vein erään selvästi etsikon paikalla olleen miehen
helluntaiseurakunnan kokoukseen.
Vieraileva saarnaaja nauratti lennokkaalla puheellaan yleisöä
ja myös lavalla istuvaa saarnaajien joukkoa.
Tilaisuuden jälkeen tuo mies, jonka olin kokoukseen vienyt,
sanoi minulle hyvin vakavaan sävyyn:
"Tuollainen ei minuun tehoa".
Kun Pyhä Henki saa kirkastaa Kristusta,
niin silloin seurakunnan kokoontuminen on raamatullinen.- nfowief
Taitaa olla Muromat vähissä kansan kirkossa, eikä he ainakaan saa touutta jullistaa synnistä...
mutta näin meillä julistetaan edelleen:
http://www.saarna.net/saarna.php?id=2438 >>Kun Pyhä Henki saa kirkastaa Kristusta,
niin silloin seurakunnan kokoontuminen on raamatullinennfowief kirjoitti:
Taitaa olla Muromat vähissä kansan kirkossa, eikä he ainakaan saa touutta jullistaa synnistä...
mutta näin meillä julistetaan edelleen:
http://www.saarna.net/saarna.php?id=2438Altti Viljasen julistama sanoma
on aina jäänyt kerralla mieleen minullekin.
Mutta sitten on sellaisiakin puhujia,
joiden sanomasta en muista kuin
aina toistuvat samat vitsit,
jotka jostain syystä aina naurattavat kuulijoita.
Tällaisia vitsailuja en esimerkiksi luterilaisen kirkon
saarnastuolista muista koskaan kuulleeni.jukka.finland kirjoitti:
>>Kun Pyhä Henki saa kirkastaa Kristusta,
niin silloin seurakunnan kokoontuminen on raamatullinenKun nyt helluntaita vietetään
ja siihen samoinkuin raamatulliseen oppiin
aloituksessakin viitataan,
niin tulee mieleeni yksi raamattutunti
Pyhän Hengen kasteesta ja armolahjoista.
Puhuja oli luterilainen nainen.
Silloin ei vielä naispappeja ollut.
Mutta tuo raamattutunti oli ehdottomasti
paras ja selkein ja puhtaan raamatullinen opetus
tästä aiheesta, jonka koskaan olen kuullut.- tätäkin se on
kalamos kirjoitti:
Kun nyt helluntaita vietetään
tästä aiheesta, jonka koskaan olen kuullut.No et sitten ole kovin usein ollut helluntain kokouksissa jos parasta on ollut luterilainen selitys Pyhän Hengen alueesta, kun jokainen tietää että kirkossa ei paljoa Henki ilmene !
Oletko vähän tosikko, en ole kuullut koskaan vitsinä puhutta juttua helluntaissa, mutta usein kylläkin elämisen koomisille asioille, joille on yhtymäkohta puheen aiheeseen olen kuullut useinkin, eikä ne minua ainakaan häiritse, paremminkin kertoo että elossa ollaan ja tunnetaan monia tuntemuksia sen varrella.
Frank Mangs kertoo kirjassaan kuinka oli puhumassa vanhassa rukoushuoneessa jossa kesken puheen lattia putos alas puoli metriä väen painosta ja lahoamisesta johtyuen.
Mangs sanoo, tuon alemmaksi ette enää pääse tässä kokouksessa, joka oli koominen lausahdus koomiseen asiaan.
EI Jumalan taivas mene rikki vaikka joku joskus näkee asioita moneltakin puolelta. - ei helluntailainen
Urho Muroma onkin yksi harvoista Raamattuun perustavista papeista. Olen itsekkin kuunnellut hänen puheitaan.
Uskovia löytyy varmasti monestakin eri liikkeestä, mutta kyse olikin opista, ei yksittäisistä ihmisistä. - .--.
kalamos kirjoitti:
Altti Viljasen julistama sanoma
on aina jäänyt kerralla mieleen minullekin.
Mutta sitten on sellaisiakin puhujia,
joiden sanomasta en muista kuin
aina toistuvat samat vitsit,
jotka jostain syystä aina naurattavat kuulijoita.
Tällaisia vitsailuja en esimerkiksi luterilaisen kirkon
saarnastuolista muista koskaan kuulleeni." Tällaisia vitsailuja en esimerkiksi luterilaisen kirkon
saarnastuolista muista koskaan kuulleeni. "
En minäkään, mutta väliin olen toivonut, että kertois pappi edes hyvän vitsin, niin ei ois niin kuivaa.. - .--.
kalamos kirjoitti:
Kun nyt helluntaita vietetään
tästä aiheesta, jonka koskaan olen kuullut." Puhuja oli luterilainen nainen. "
Oliko Mailis Janatuinen ? Hän tuntee sanan ja julistaa hyvin.
http://ilosanomapiiri.fi/mailis.shtml ei helluntailainen kirjoitti:
Urho Muroma onkin yksi harvoista Raamattuun perustavista papeista. Olen itsekkin kuunnellut hänen puheitaan.
Uskovia löytyy varmasti monestakin eri liikkeestä, mutta kyse olikin opista, ei yksittäisistä ihmisistä.Minä tiedän useita Raamattuun perustavia pappeja.
.--. kirjoitti:
" Puhuja oli luterilainen nainen. "
Oliko Mailis Janatuinen ? Hän tuntee sanan ja julistaa hyvin.
http://ilosanomapiiri.fi/mailis.shtmlMailis Janatuinen on todella Sanantunteva julistaja.
Mutta minä en tiedä, kuka tuo nainen oli,
josta kerroin. Kuulin tuon puheen aikoinaan kasetilta,
vieraillessani eräässä vapaakirkollisessa kodissa.
Tuosta tapahtumasta on aikaa vuosikymmeniä.
Mieleeni jäi vain niin kertakaikkisen selkeä
ja raamatullinen opetus tästä asiasta,
mikä hiukan hämmensi minua silloin,
sillä helluntailaisena minulle oli syntynyt vähän sellainen käsitys,
että luterilaiset eivät tiedä näistä asioista paljonkaan.tätäkin se on kirjoitti:
No et sitten ole kovin usein ollut helluntain kokouksissa jos parasta on ollut luterilainen selitys Pyhän Hengen alueesta, kun jokainen tietää että kirkossa ei paljoa Henki ilmene !
Oletko vähän tosikko, en ole kuullut koskaan vitsinä puhutta juttua helluntaissa, mutta usein kylläkin elämisen koomisille asioille, joille on yhtymäkohta puheen aiheeseen olen kuullut useinkin, eikä ne minua ainakaan häiritse, paremminkin kertoo että elossa ollaan ja tunnetaan monia tuntemuksia sen varrella.
Frank Mangs kertoo kirjassaan kuinka oli puhumassa vanhassa rukoushuoneessa jossa kesken puheen lattia putos alas puoli metriä väen painosta ja lahoamisesta johtyuen.
Mangs sanoo, tuon alemmaksi ette enää pääse tässä kokouksessa, joka oli koominen lausahdus koomiseen asiaan.
EI Jumalan taivas mene rikki vaikka joku joskus näkee asioita moneltakin puolelta.Minä kuuntelin kerran radiosta "Livets Ordin jumalanpalvelusta Uppsalasta. Ulf Ekman saarnasi herätyssaarnan. Totesin vaimolle saarnan jälkeen: "Ekmanin saarna oli paras herätyssaarna minkä olen koskaan kuullut". Siinä oli kaikki tykötarpeet jotta yksilöihminen voi tulla uskoon ja pelastua. Ekman esitti vielä asian erittäin selväsanaisesti ja uskoisin Pyhän Hengen voitelussa.
Ihmettelin tätä puhetta kovasti koska olen aina pitänyt Ulf Ekmania harhaoppisena. Mutta tähän saarnaan sanoi henkeni koko ajan aamenta.tätäkin se on kirjoitti:
No et sitten ole kovin usein ollut helluntain kokouksissa jos parasta on ollut luterilainen selitys Pyhän Hengen alueesta, kun jokainen tietää että kirkossa ei paljoa Henki ilmene !
EI Jumalan taivas mene rikki vaikka joku joskus näkee asioita moneltakin puolelta.tätäkin se on
Minä olen saanut nähdä ja kokea
varsin paljon Pyhän Hengen ilmenemistä
juuri luterilaisissa tilaisuuksissa.- tomis...
kalamos kirjoitti:
tätäkin se on
juuri luterilaisissa tilaisuuksissa.>>kalamos8.6.2014 21:010 SULJE
tätäkin se on
juuri luterilaisissa tilaisuuksissa. tomis... kirjoitti:
>>kalamos8.6.2014 21:010 SULJE
tätäkin se on
juuri luterilaisissa tilaisuuksissa.Aivan. Samoin itse Raamattutekstien
lukeminen on kirkossa
aina sellaisella kunnioituksella tapahtuvaa,
että jokainen, jolla on Hengen korvat,
voi kuulla silloin Jumalan puhetta.
Nimimerkki 'tätäkin se on'
ehkä viittasi Pyhän Hengen ilmenemisellä
johonkin muuhun.
Ja minä olen varsin paljon saanut
kokea myös tuota kaikkea muuta
Pyhän Hengen ilmenemistä luterilaisessa kirkossa..--. kirjoitti:
" Tällaisia vitsailuja en esimerkiksi luterilaisen kirkon
saarnastuolista muista koskaan kuulleeni. "
En minäkään, mutta väliin olen toivonut, että kertois pappi edes hyvän vitsin, niin ei ois niin kuivaa..Joo, sama täällä.
sarisusannass73 kirjoitti:
Joo, sama täällä.
Jos olen oikein ymmärtänyt sen,
mitä tällä palstalla olet itsestäsi kertonut,
niin sinä olen ollut joskus mukana
jossain kristillisessä yhteisössä,
joka on ollut luonteeltaan karismaattinen
- ainakin jonkin määritelmän mukaan.
Ja kuitenkin nyt olet antanut ymmärtää,
että sinä et usko Raamatun Jumalaan.
Siis ei uusi elämä synny muutoin kuin Sanan kautta.
Se ei synny lennokkaiden puheiden vaikutuksesta.
Tarvitaan Sanan kylvö ja kastelu.
Eikä tuo Sanan kylvä ja kastelu tapahdu niin,
että kerrotaan hyvä vitsi jos toinenkin saarnan lomaan.
Sanan kylvä ja kastelu tapahtuu silloin,
kun Sanan saarna saa kuulijat pyyhkimään kyyneleitä silmistään.
Silloin Pyhä Henki voi todella synnyttää uutta,
mikä sitten puhkeaa taimelle.kalamos kirjoitti:
Jos olen oikein ymmärtänyt sen,
mitä tällä palstalla olet itsestäsi kertonut,
niin sinä olen ollut joskus mukana
jossain kristillisessä yhteisössä,
joka on ollut luonteeltaan karismaattinen
- ainakin jonkin määritelmän mukaan.
Ja kuitenkin nyt olet antanut ymmärtää,
että sinä et usko Raamatun Jumalaan.
Siis ei uusi elämä synny muutoin kuin Sanan kautta.
Se ei synny lennokkaiden puheiden vaikutuksesta.
Tarvitaan Sanan kylvö ja kastelu.
Eikä tuo Sanan kylvä ja kastelu tapahdu niin,
että kerrotaan hyvä vitsi jos toinenkin saarnan lomaan.
Sanan kylvä ja kastelu tapahtuu silloin,
kun Sanan saarna saa kuulijat pyyhkimään kyyneleitä silmistään.
Silloin Pyhä Henki voi todella synnyttää uutta,
mikä sitten puhkeaa taimelle.Mä luulen että se sun kaveris ei vakuuttunut sunkaan jutuistaan sen enempää kuin sen vitsailijankaan.
Ja turha sun on mua alkaa kategorioimaan, ongelmasi on sun omissa harhaisissa kuvitelmissasi.
Laitoin sulle muutaman kyssärin uuteen aloitukseen.
Jos olet nopea voit niihin vastata. Koko ketju on täynnä"rakkaudellisten"uskovien helvetintuomionjulistusta joten se tullaan poistamaan asiattomana.
Tällainen profetia. Katsotaan toteutuuko.sarisusannass73 kirjoitti:
Mä luulen että se sun kaveris ei vakuuttunut sunkaan jutuistaan sen enempää kuin sen vitsailijankaan.
Ja turha sun on mua alkaa kategorioimaan, ongelmasi on sun omissa harhaisissa kuvitelmissasi.
Laitoin sulle muutaman kyssärin uuteen aloitukseen.
Jos olet nopea voit niihin vastata. Koko ketju on täynnä"rakkaudellisten"uskovien helvetintuomionjulistusta joten se tullaan poistamaan asiattomana.
Tällainen profetia. Katsotaan toteutuuko.Olemmeko ehkä kuitenkin samaa mieltä siitä,
että ei kuiva maa saa uutta siementä
eikä tule kastelluksi hyvistä vitseistä?
Vielä vuosia myöhemmin tapasin
tuon miehen, josta kerroin,
ja hän muistutti minua siitä,
mistä me keskenämme silloin olimme keskustelleet,
ja hän kiitti minua niistä keskusteluista.
Ne olivat jääneet lähtemättömästi hänen mieleensä.kalamos kirjoitti:
Olemmeko ehkä kuitenkin samaa mieltä siitä,
että ei kuiva maa saa uutta siementä
eikä tule kastelluksi hyvistä vitseistä?
Vielä vuosia myöhemmin tapasin
tuon miehen, josta kerroin,
ja hän muistutti minua siitä,
mistä me keskenämme silloin olimme keskustelleet,
ja hän kiitti minua niistä keskusteluista.
Ne olivat jääneet lähtemättömästi hänen mieleensä.Ehkä hän oli vain kohtelias.
Ja pappi huumorimiehiä.- löytänyt
tätäkin se on kirjoitti:
EI Jumalan taivas mene rikki vaikka joku joskus näkee asioita moneltakin puolelta." EI Jumalan taivas mene rikki vaikka joku joskus näkee asioita moneltakin puolelta. "
Ei niin , eikä aina tarvitse olla ryppyotsainen, kyllä Jumalallakin riittää huumorintajua, sieltä kai sen olemme perineet.
Itse luin nuorena uskovana paljonkin F.Mangsin kirjoja ja pidin niistä.
Samoin muistan muinoisen Eino Heinosen, hän puhui asiaa, mutta oli myös humorintajuinen ihminen.
" Minä olen saanut nähdä ja kokea
juuri luterilaisissa tilaisuuksissa."
Minä en ! Mutta toivon, että sekin aika koittaa, että Jumalantulet puhaltavat kirkoissa ja ihmiset ETSIVÄT JUMALAA ! Papeista alkaen.Muutaman uskovan papin kyllä tiedän. Ja sen huomaa heti puheesta.
Yleensä he ovat Sleystä tai Raamattuopiston väkeä. - .--.
kalamos kirjoitti:
Mailis Janatuinen on todella Sanantunteva julistaja.
Mutta minä en tiedä, kuka tuo nainen oli,
josta kerroin. Kuulin tuon puheen aikoinaan kasetilta,
vieraillessani eräässä vapaakirkollisessa kodissa.
Tuosta tapahtumasta on aikaa vuosikymmeniä.
Mieleeni jäi vain niin kertakaikkisen selkeä
ja raamatullinen opetus tästä asiasta,
mikä hiukan hämmensi minua silloin,
sillä helluntailaisena minulle oli syntynyt vähän sellainen käsitys,
että luterilaiset eivät tiedä näistä asioista paljonkaan." sillä helluntailaisena minulle oli syntynyt vähän sellainen käsitys,
että luterilaiset eivät tiedä näistä asioista paljonkaan. "
Luulin, että olet Ev.lut.kuuluva.Mutta itse en karsinoi uskovia sentakia mihin he kuuluvat,usko yhdistää. löytänyt kirjoitti:
" EI Jumalan taivas mene rikki vaikka joku joskus näkee asioita moneltakin puolelta. "
Ei niin , eikä aina tarvitse olla ryppyotsainen, kyllä Jumalallakin riittää huumorintajua, sieltä kai sen olemme perineet.
Itse luin nuorena uskovana paljonkin F.Mangsin kirjoja ja pidin niistä.
Samoin muistan muinoisen Eino Heinosen, hän puhui asiaa, mutta oli myös humorintajuinen ihminen.
" Minä olen saanut nähdä ja kokea
juuri luterilaisissa tilaisuuksissa."
Minä en ! Mutta toivon, että sekin aika koittaa, että Jumalantulet puhaltavat kirkoissa ja ihmiset ETSIVÄT JUMALAA ! Papeista alkaen.Muutaman uskovan papin kyllä tiedän. Ja sen huomaa heti puheesta.
Yleensä he ovat Sleystä tai Raamattuopiston väkeä.Oletko ollut luterilaisissa rukousilloissa?
- Hyvää Helluntaita
Helluntailaisuus on paljon suurempi kuin ev.lut kirkko maailmalla, että ei ole oikeastaan lahko ollenkaan helluntailaisuus. ;)
- luepa lisää sanaa
Aika pitkälle isien perinnäissääntöihin pitäytyvä uskonyhteisö.
Ei se eroa siinä mielessä muusta uskonnollisuuden nimissä elävistä kristillisyyden hapatteista.
Siitä olen onnellinen, etten ole lapsuudestani hapattunut kristillisyyteen niin, että se olisi tarttunut liiveihin nuo perinnäisopit, vaan sain vasta armeijan aikana kosketuksen sanaan. Siksi pääsin tavallaan puhtaalta pöydältä liikkeelle ja Sanan perusteella sitten katson asioita.
Siksi tuntien myös helluntalaisuuden, en mitenkään lyhyenjuoksun suhteen, jos 40 vuotta ihmiselämässä tuotakin olen tarkastellut, voin asiani näin todeta.
Paljon on ihmisopin hapatetta, on ollut, on lisää tullut ja helluntalaisuuskin on karsinut lisäätulleesta jo osaa pois. Mutta hapatetta riittää, jos sitä raamattuun vertaa.
Sitten, mitä sitä vertaa "kilpaileviin", ei ne paljonkaan puhtaammalta pöydältä käy keskustelua. Tavallaan haetaan ajatusta, että kenellä olisi oikeus julstautua siksi jumalaksi, että voi kertoa olemassaolevan välimihen oikeudesta seistä Jumalan ja tämän pelastettavan ihmisen välissä. Ne ovat taas omia lukujansa ne.
Jos helluntlaaisuus löytäisi raamatulliset käsitteet pelastusasiassa syvemmin, niin ottaisivat mallia, esim. helluntalaisesta kansainvälisestä seurakunnasta, ei luterilaisesta pohjasta, vaikkapa raamatullisen lepopäivän kohdalla.
Perkaisivat hapatetta "pakanallisen joulu"- ihmisoppikäsitteen äärellä.
Jeesus syntyi lehtimajajuhlien aikana.
Pääsiäinen, se on pakanauskovilla sitten taas oma-aikainen juhla, ei etsi paikkaansa siinä, että mikä on raamatullinen vuosi- ajankohta. Mutta sitähän ei tarvitse toisaalta viettää, Uudessaliitossa. Uhri on annettu ja tilalla on Herran kuoleman muistojuhla, ja niin usein, kun te sitä vietätte, tehkää se Hänen muistokseen jne.
Eli jos näitä kristillis- isienoppihapatteita tarkastelee, niin perattavaa on, että kuolemanenkeli kulkisi ohi..... veren merkin tähden.
Mutta, onhan se helluntalaisuus yksi palvelupaikka, jossa kumarretaan ihmiskätten tehdyn alttarin äärellä jumalaa ja sanotaan herran, herra.
Sekä suun tunnustuksen kautta hyljätään Jeesuksen opetus Jumalan tahdon suhteen, että vähennetään siitä omaan tarkoitukseen jotain ja niin opetetaan, vaikka sekin on Uudenliiton opetuksen mukaan kielletty.
Ei ole Jumalan tahto sydämessä, niinkuin pitäisi olla, vaan hyvän ja pahantiedon puun hedelmän mukaan on nautittu ja julistauduttu olevamme jumalia.
Olisiko siinä tomumajalle pureskeltavaa. En minä turhaa Herrani nimeä mainitse,, sillä sen tähden olen joutunut hylkäämään ihmisopit, vaikka siellä helluntalaisuudessa.
Kannattaa lukea enemmän Jumalan Sanaa ja senkautta hyljätä perinnäissäännöt sydämeltä.- esimerkkinä
Apostolinen helluntalaisuus pitää sapatin raamatullisena lepopäivänä.
Toimii monissa maissa.
viite kirjoituksiini. - toinen esimerkki
Mat 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Mat 5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Mat 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Mat 5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
Mat 5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Mat 5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Mat 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jumalan Sanan kumosi helluntalaisuudessa arvostettu saarnaaja sunnuntaipäiväkokouksessa, kun joku Jumalan kansanjäsen yli 25 vuotta sitten kysyi tilaisuudessa.
Saarnaaja pitäytyi Jumalan tahdossa 9- käskyn kohdalla kunnioittamaan Jumalaa, mutta kiitti ihmisen käskyä sunnuntain kohdalla ja siinä otti kiinni perinnäisäännöstä. Pitäen niin lujasti, että tavallaan sylki Sapatin Herran silmille.
Raamatussa ei ole muuta lepopäivää, kuin Jumalan erottama ja pyhittämä, eikä muuta ole lupa opettaakaan, niinkauan kuin taivas ja maa on.
Joka opetttaa, olkoon vaikka kuinka arvostettu, kirjailija, raamatunopettaja, sekä saarnamies, niin harhaan menee. Hakee paikkaansa taivasta, jossa häntä kutsutaan vähäisimmäksi, eikä tahdo Jumalan kiitosta opetuksestaan. - Dingeridoo
toinen esimerkki kirjoitti:
Mat 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Mat 5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Mat 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Mat 5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
Mat 5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Mat 5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Mat 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jumalan Sanan kumosi helluntalaisuudessa arvostettu saarnaaja sunnuntaipäiväkokouksessa, kun joku Jumalan kansanjäsen yli 25 vuotta sitten kysyi tilaisuudessa.
Saarnaaja pitäytyi Jumalan tahdossa 9- käskyn kohdalla kunnioittamaan Jumalaa, mutta kiitti ihmisen käskyä sunnuntain kohdalla ja siinä otti kiinni perinnäisäännöstä. Pitäen niin lujasti, että tavallaan sylki Sapatin Herran silmille.
Raamatussa ei ole muuta lepopäivää, kuin Jumalan erottama ja pyhittämä, eikä muuta ole lupa opettaakaan, niinkauan kuin taivas ja maa on.
Joka opetttaa, olkoon vaikka kuinka arvostettu, kirjailija, raamatunopettaja, sekä saarnamies, niin harhaan menee. Hakee paikkaansa taivasta, jossa häntä kutsutaan vähäisimmäksi, eikä tahdo Jumalan kiitosta opetuksestaan.Mistä te sapattiveuhtanat oikein sikiätte! Hus, takaisin kiven alle siitä! Aloitus ei anna mitään aihetta alkaa paasata omaa perinnäissääntöään täällä! Hä pe ä!
- esimerkki 3
toinen esimerkki kirjoitti:
Joka opetttaa, olkoon vaikka kuinka arvostettu, kirjailija, raamatunopettaja, sekä saarnamies, niin harhaan menee. Hakee paikkaansa taivasta, jossa häntä kutsutaan vähäisimmäksi, eikä tahdo Jumalan kiitosta opetuksestaan.Siksi kiitin Herraani siitä lapsuudestani, että ateisisen vanhempain maidossa en oppinut perinnäissääntöihin. Piti lähteä Sanaan puhtaalta pöydältä.
Enkä kahlatakseni raamatun, löytänyt lepopäivälle mitään muuta pohjaa, kuin luomisen, Jumalan erottaman ja Pyhittämän päivän.
Se on Aadamia varten annettu ja se kelpaa minulle.
Siksi kunnioitan Jumalani päivää ja siksi minun Herrani, Lunastajani ja Armahtajani on Sapatin Herra. Lepään hänessä ja pääsen Sapatinlepoon.
Sekä soisin kaikkialle maailman kansalaisille vapauden päästä palvelemaan tätä Sapatin Herraa, edes kerran viikossa. Se on Jumalan erottama ja Pyhittämä kaikkialle.
Täällä olemme kermakupissa, kun päiviä on vapaata, mutta kaikkialla ei ole näin.
Siksi se on muistutus tähän aikaan ja siksi sen näin ymmärrän taivaallisena tarkoituksena, että pelastussuunnitelma on käden ojennuksen päässä.
Sen arvovalta on Jumalassa ja sen maailmanalaajuinen asia, enkä lähden muuttamaan sitä ihmiskäsityksiin ja vesittämään.
Rooma, se tavallaan ollut ihmistä orjuuttamassa tavalla tahi toisella.
Siksi sen tarkoitus on tässäkin muuttaa käsitys Jumalasta. ja näin sana hapate kertoo sen, että tulee isien opit. Toinen ja kolmas polvi kadottaa sen idean ja Pyhyyden asiaan ja alkavat opettaa ihmiskäskyjä.
Sitten kiivaillaan ja aamennetaan ihmisoppeja ja hoetaan herra, herraa sen arvomaailman ääressä.
Mutta, Hänen tähdensä katson asiaa syvemmälle, enkä lähde hapatteisiin mukaan.
Se on pantu sydämeeni Uudessa liitossa, että kulkisin sillä tiellä, jonka Jumala on viitoittanut omalle kansalleen. - pohdipa vähän.
Dingeridoo kirjoitti:
Mistä te sapattiveuhtanat oikein sikiätte! Hus, takaisin kiven alle siitä! Aloitus ei anna mitään aihetta alkaa paasata omaa perinnäissääntöään täällä! Hä pe ä!
Älä väheksu Jumalan lakia, armonkansalaisena. Siitä on kyse.
On tehtävä ero, niin ihmiskäskyistä ja siksi totuus aina on esissä teillä luettavissa.
Lopunaikana tullaan ennalleenasettamaan raamatullisia asioita. Tämä on yksi.
Ei kannata pitää perinneopeista kiinni. Perinneopit ovat riittävästi vuodattaneet vaikka Jumalankansalaisten verta.
.... Mieti, kumoaako Jumala tahtonsa, koska sen päämäärä on rakkaus! - niin miettiä kannatt
Dingeridoo kirjoitti:
Mistä te sapattiveuhtanat oikein sikiätte! Hus, takaisin kiven alle siitä! Aloitus ei anna mitään aihetta alkaa paasata omaa perinnäissääntöään täällä! Hä pe ä!
Kun ajattelette meidän aikaamme. Meillä on hyviä esimerkkejä nähtävänä pienellä aika-akselilla, kuinka kumotaan Jumalan suunnitelmallisuus.
Ehkä tässä olemme samanmielisiä, mutta asia on yhtäläinen.
Eedenissä, Aadam ja Eeva. Se yhtälö on raamatullinen ja heille on siunaus.
Lisääntykää ja täyttäkää maa, esim. Se liittosuhde on raamatullinen.
Entä tänään?? Eikö juuri tuota vastaan rakenneta oikein uutta perinnäisääntöoppia.?!!
kyllä. Ja ja jos Herran tulo viipyy, tulevat jälkipolvet sitten kiistelevät sen puolesta.
Jos joku sitten pyrkii oikomaan siihen Jumalan tahtokäsitteeseen, on uusia dinkeridoita, jotka polkevat Sanan ja jakavat häpeäpisteitä Jumalaansa kohtaan, kun harhaa oiotaan.
Olkoon tämä sellainen esimerkki, jonka lähtökohdat ovat samalla viivalla.
Me valitaan ja me kumarretaan sitä, mitä sydämessä koetaan oikeaksi.
Mittatikku on toisilla sana ja toisilla ihmisopit.
Jumala sanoi..... se painaa aika paljon.... ja Hänen edessään sitten saamme häpeillä, mutta, minua ei kyllä nyt hävetä yhtään.
1Mo 2:1 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
1Mo 2:2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
1Mo 2:3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
kyse on aina Jumalan omalle kansalleen annettava asia.
2Mo 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti;
viittaan siksi tuohon, koska sen asettajan nimi on päivän merkityksessä HERRAN.
Siis meidän täytyy ymmärtää, mitä Aadam on saanut.
Ateisteille se on aivan sama, mitä he tekevät. Helmet on sikakaukalossa.
Mutta, Jumalan kansalle se on arvo.
Siksi se on siunaus aadamia varten. ja aadam kumartaa Luojaansa tässäkin asiassa. - laki oli ja meni
esimerkkinä kirjoitti:
Toimii monissa maissa.
viite kirjoituksiini.Pidätkö myös pientä lapiota aina mukanasi kuten lain pitäjä tekee ?
eli älä viitsi höpöttää mitään sapateista. - sa pattia
esimerkki 3 kirjoitti:
Siksi kiitin Herraani siitä lapsuudestani, että ateisisen vanhempain maidossa en oppinut perinnäissääntöihin. Piti lähteä Sanaan puhtaalta pöydältä.
Enkä kahlatakseni raamatun, löytänyt lepopäivälle mitään muuta pohjaa, kuin luomisen, Jumalan erottaman ja Pyhittämän päivän.
Se on Aadamia varten annettu ja se kelpaa minulle.
Siksi kunnioitan Jumalani päivää ja siksi minun Herrani, Lunastajani ja Armahtajani on Sapatin Herra. Lepään hänessä ja pääsen Sapatinlepoon.
Sekä soisin kaikkialle maailman kansalaisille vapauden päästä palvelemaan tätä Sapatin Herraa, edes kerran viikossa. Se on Jumalan erottama ja Pyhittämä kaikkialle.
Täällä olemme kermakupissa, kun päiviä on vapaata, mutta kaikkialla ei ole näin.
Siksi se on muistutus tähän aikaan ja siksi sen näin ymmärrän taivaallisena tarkoituksena, että pelastussuunnitelma on käden ojennuksen päässä.
Sen arvovalta on Jumalassa ja sen maailmanalaajuinen asia, enkä lähden muuttamaan sitä ihmiskäsityksiin ja vesittämään.
Rooma, se tavallaan ollut ihmistä orjuuttamassa tavalla tahi toisella.
Siksi sen tarkoitus on tässäkin muuttaa käsitys Jumalasta. ja näin sana hapate kertoo sen, että tulee isien opit. Toinen ja kolmas polvi kadottaa sen idean ja Pyhyyden asiaan ja alkavat opettaa ihmiskäskyjä.
Sitten kiivaillaan ja aamennetaan ihmisoppeja ja hoetaan herra, herraa sen arvomaailman ääressä.
Mutta, Hänen tähdensä katson asiaa syvemmälle, enkä lähde hapatteisiin mukaan.
Se on pantu sydämeeni Uudessa liitossa, että kulkisin sillä tiellä, jonka Jumala on viitoittanut omalle kansalleen.ja sinun pointtisi on sapattiharha johon olet juuttunut ja jota julistat joka paikakan mihin sisään pääset !
hoijaa. - yrittänyt kuunnella
esimerkkinä kirjoitti:
Toimii monissa maissa.
viite kirjoituksiini.esimerkkinä. . Taitaa olla hyvin pieni vähemmistö, joka pitää Raamatullisen sapatin helluntailaisuudessa. Missään ei heitä näy eikä ääni kuulu.
- näin seon
yrittänyt kuunnella kirjoitti:
esimerkkinä. . Taitaa olla hyvin pieni vähemmistö, joka pitää Raamatullisen sapatin helluntailaisuudessa. Missään ei heitä näy eikä ääni kuulu.
Niin täällä, kun olemme Rooma/sakemanni perinnäissääntöjen kautta hapatettu luterilaisuuteen ja hänen raam. käännökseensä. Tuon perinnäissääntöopin peite on suomalaistenkin uskonnollisuuden silmillä.
Mutta muutalla on Apostolinen helluntalaisuus olemassa. - tottakai, ..
sa pattia kirjoitti:
ja sinun pointtisi on sapattiharha johon olet juuttunut ja jota julistat joka paikakan mihin sisään pääset !
hoijaa.Niin, ateistille on sapatti- harha ja myös sapatin Herra.
näin seon kirjoitti:
Niin täällä, kun olemme Rooma/sakemanni perinnäissääntöjen kautta hapatettu luterilaisuuteen ja hänen raam. käännökseensä. Tuon perinnäissääntöopin peite on suomalaistenkin uskonnollisuuden silmillä.
Mutta muutalla on Apostolinen helluntalaisuus olemassa.* Mikään aito helluntai seurakunta ei vietä sabattia, aivan turhaa parjausta. Sabatin Herra Jeesus on siitä uudestisyntyneen vapauttanut, eikä sitä koskaan ole pakanoille annettukaan, laki annettiin yksinomaan juutalaislle, ei muille.
- kokouksissa käynyt !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mikään aito helluntai seurakunta ei vietä sabattia, aivan turhaa parjausta. Sabatin Herra Jeesus on siitä uudestisyntyneen vapauttanut, eikä sitä koskaan ole pakanoille annettukaan, laki annettiin yksinomaan juutalaislle, ei muille.
Näin on totuus mikään aito helluntai-seurakunta ei vietä Sabbattia, vaan kokoukset ovat sunnuntaisin.
On niitä harhaoppeja myös helluntaiseurakunnissa. Mm. nämä:
- Jumala on kolme persoonaa.
- Jumala tuli ihmiseksi.
- Jumala kuoli.
- Jumala itki.
- Jumala lähti asunnostaan.
- Jumala on ihmisjumala tai Jumala-ihminen.
- Jumala on vain kolmen persoonan käsite ja HÄN on vailla omaa identiteettiä.
- Kohdistetaan rukouksia Jeesukselle ja pyhälle hengelle, vaikka rukoukset pitäsi kohdistaa Isälle, ainoalle Jumalalle, Jeesuksen nimessä.
- Uskoontulleita ei kasteta heti kun tulevat kääntymykseen, vaan lähes aina viivytellen.
- Opetetaan että uskovaisissa ei voi olla demoneja.
- Ei kerrota että kaikki uudestisyntyneet voivat ajaa ulos demoneja.
- Kerrotaan harvoin, tai ei lainkaan, että kaikki uskovaiset voivat parantaa sairaita.
- Opetetaan että kielilläpuhuminen on merkiksi uskoville Pyhän Hengen kasteesta.
- Pidetään yllä puoluejärjestelmää jossa helluntaiseurakunta, tai helluntai-usko on kaikista raamatullisin.
- Annetaan välillä ymmärtää että JHWH on kaksi taikka kolme persoonaa.
- Ei opeteta että uudestisyntyminen tapahtuu tekemällä parannuksen synneistä ja ottamalla vesikasteen jolloin saadaan Pyhän Hengen lahjan tottelevaisuuden kautta, vaan että se tapahtuu kun rukoilet tämän 2 minuutin "pelastusrukouksen".
- Siellä opetetaan lähes aina ainoastaan sanojen kautta, mutta ei tekojen kautta.
- Opetetaan kuiskaten, että Jeesus on se sama ainut Jumala jolle hän huusi, "Jumalani, Jumalani".
- Opetetaan että Jeesus puhalsi ulos persoonan omasta suustaan, silloin kun hän puhalsi ja sanoi, "Ottakaa Pyhä Henki".
- Kielletään Isän ja Pojan, opettamalla että he ovat yksi ja sama olemus.
- Opetetaan että kaikesta tärkein käsky on kaksiosainen, mutta ei huomioida että se on kolmiosainen jossa kirkkaampana komeilee käsky siitä että Jumala, JHWH, on YKSI.
- Opetetaan että Jumala on kolme, mutta ei yksi.
- Opetetaan että pastoreita pitää tukea kymmenyksien maksamisella.
- Pidetään yllä pastorien virkoja vaikka ne ovat täysin epäraamatullisia, sillä nykyään on vallalla yleinen pappeus ja vanhimmisto on ainoa johtajuuteen liittyvä palveluvirka.
- Siunataan erikseen palkattuja evankelistoja ja jarrutetaan "ei-siunattuja" evankelistoja.
- Tekevät opetuslapsia rekisteröityneelle yhdistykselle, mutta vain harvoin Jeesukselle.
Terveisin: Pete
(38 vuotta sisäpiiriläinen/helluntailainen)- sanasta opittua...
Pistit aika litanian asiaan.
Meidän kaikkien täytyy sanoa se, myös jumalan_pete, että meistä ei ole mittaamaan Jumalan persoonallisuutta. Siksi ihminen sanoittaa Jumalan olemusta, jopa niin, että käyttää Jumalan persoonallisuuksia.
Ei siitä pääse mihinkään. Siksi myös Sana puhuu meidän tietomme vajavuudesta sen, että tämä vajavuus on koko ihmiselämän kestävä, kunnes kuoleman jälkeen, ylösnousemuksessa, saamme sen "kaiken tiedon" .
Näin ollen voimme pukea sanoin, että tämän vajavuutemme tähden joudumme pukemaan Jumalan, Hänen pelastussuunnitelman tähden noihin muotoihin.
Isä- Poika ja Pyhä Henki. Eli Hän on yksi tuossa kokonaisuudessa.
Siksi Hän on se, joka Hän on. Ei siittä pete päästä mihinkään.
Loihan Jumalan ihmisen omaksi kuvakseen. Tämän kautta lähdetään liikkeelle, kun jo ennen tätä luomistapahtumaa Jumala päätti pelastaa ihmisen.
Pelastussuunnitelman toteutus on juuri, että hän itse tuli Pojassa, lihaan tulleessa tänne alas. Siiten Pyhän Hengen kautta, vaimon siemenen osassa.
Se on lupaus ja on Uusi Aadam, jossa ei vikaisuutta ole.
Mutta, onhan Jumalan ominaisuus raamatussa mainittu "enkeliksi" palavassa pensaassa. ts. lähettiläs. ts. me ihmisenä tarvitaan saadaksemme tartuntapintoja iankaikkisuuden puolelle, näitä Jumalan erilaisia kohtaamismuotoja, jossa Jumala on.
Mutta, Jumala on PYHÄ. Ja tämän Pyhyyden kautta, asetettu Jumalan tahto, on Jumalan valtakunta, jossa on rajat maailmaan, joka erottaa Hänen kansansa maailman valtakunnista ja kansoista.
Siksi Jumalan laki, on vanhurskas ja Pyhä, murtamaton, jonka päämäärä on aina rakkaus, rakkaus omilleen, jotka ottavat sen vastaan.
Se osoittaa lakina Pyhyyden. jossa lepää kaikki. Se osoittaa synnin. Mutta osoittaa sen, että Uusi Aadam. Jeesus, tämä Voideltu, eli, täytti, sen ja tarjoaa omilleen armon kautta mahdollisuuden pelastua. Astua Hänen valtakuntaansa sisälle ja ottaa vastaan sen Jumalan tahto sydämeen, elääkseen siinä Pyhän Hengen kautta.
Joka on voima ja mahdollisuus elää joka päivä.
Tehdä sydämessä niitä valintoja, jossa tämä toteutuu, kuuliaisuuden kautta.
Sitähän tämä Jeesus oli eli kuuliaisuudessa ja kehottaa meitä elämään myös, että olisimme Isän lapsia, joka on taivaassa, eli juuri siinä Pyhyydessä.
Siksi sana on lähtökohta, johon on otettava kantaa, rakastanko sitä, otanko sen vastaan, elänkö siinä ja jos elän, se alkaa jokaisen kohdalla henkilökohtaisesti rakentamaan sitä Jumalan huonetta tähän aikaan.
Se on Jumalan työ meissä ja se on Jumalan asumus täällä.
Siksi on perattava ihmisiopit ja käskyt pois, eikä kumarrettava niissä, että joku ihminen olisi välimiehenä ihmiskäskyin rakentamassa eri peruskivelle.
Näin se on minun kohdalla valintaa, ja niin jokaisen, joka Hänen nimeään tunnustaa. Siitä se lähtee etenemään. - onko niin
sanasta opittua... kirjoitti:
Meidän kaikkien täytyy sanoa se, myös jumalan_pete, että meistä ei ole mittaamaan Jumalan persoonallisuutta. Siksi ihminen sanoittaa Jumalan olemusta, jopa niin, että käyttää Jumalan persoonallisuuksia.
Ei siitä pääse mihinkään. Siksi myös Sana puhuu meidän tietomme vajavuudesta sen, että tämä vajavuus on koko ihmiselämän kestävä, kunnes kuoleman jälkeen, ylösnousemuksessa, saamme sen "kaiken tiedon" .
Näin ollen voimme pukea sanoin, että tämän vajavuutemme tähden joudumme pukemaan Jumalan, Hänen pelastussuunnitelman tähden noihin muotoihin.
Loihan Jumalan ihmisen omaksi kuvakseen. Tämän kautta lähdetään liikkeelle, kun jo ennen tätä luomistapahtumaa Jumala päätti pelastaa ihmisen.
Pelastussuunnitelman toteutus on juuri, että hän itse tuli Pojassa, lihaan tulleessa tänne alas. Siiten Pyhän Hengen kautta, vaimon siemenen osassa.
Mutta, onhan Jumalan ominaisuus raamatussa mainittu "enkeliksi" palavassa pensaassa. ts. lähettiläs. ts. me ihmisenä tarvitaan saadaksemme tartuntapintoja iankaikkisuuden puolelle, näitä Jumalan erilaisia kohtaamismuotoja, jossa Jumala on.
Mutta, Jumala on PYHÄ. Ja tämän Pyhyyden kautta, asetettu Jumalan tahto, on Jumalan valtakunta, jossa on rajat maailmaan, joka erottaa Hänen kansansa maailman valtakunnista ja kansoista.
Siksi Jumalan laki, on vanhurskas ja Pyhä, murtamaton, jonka päämäärä on aina rakkaus, rakkaus omilleen, jotka ottavat sen vastaan.
Se osoittaa lakina Pyhyyden. jossa lepää kaikki. Se osoittaa synnin. Mutta osoittaa sen, että Uusi Aadam. Jeesus, tämä Voideltu, eli, täytti, sen ja tarjoaa omilleen armon kautta mahdollisuuden pelastua. Astua Hänen valtakuntaansa sisälle ja ottaa vastaan sen Jumalan tahto sydämeen, elääkseen siinä Pyhän Hengen kautta.
Sitähän tämä Jeesus oli eli kuuliaisuudessa ja kehottaa meitä elämään myös, että olisimme Isän lapsia, joka on taivaassa, eli juuri siinä Pyhyydessä.
Siksi sana on lähtökohta, johon on otettava kantaa, rakastanko sitä, otanko sen vastaan, elänkö siinä ja jos elän, se alkaa jokaisen kohdalla henkilökohtaisesti rakentamaan sitä Jumalan huonetta tähän aikaan.
Siksi on perattava ihmisiopit ja käskyt pois, eikä kumarrettava niissä, että joku ihminen olisi välimiehenä ihmiskäskyin rakentamassa eri peruskivelle.
Näin se on minun kohdalla valintaa, ja niin jokaisen, joka Hänen nimeään tunnustaa. Siitä se lähtee etenemään.Onkos jumalanpeten seurakunnassa miten monta jäsentä ?
ihanko on jopa kaksi eli harhautunut ja sen vaimo, vai..! * Terveisin: Pete
(38 vuotta sisäpiiriläinen/helluntailainen)
* Huonosti pete on Raamatunsa lukenut, ja on pahasti eksyksissä ! Varokaa peten uskontoa !- Jumala on yksi
Kiitos , sinä kirjoitat raamattuun mukaan et ihmisten mielen mukaiseksi etkä ihmisten opetusten mukaisesti vain JUMALAN SANAN MUKAAN, sinun kirjoitus. Päivän Sana (Osa 2/365): USKOTKO VARMASTI?Oli se viimeinen pisara, ymmärsin että koko uskon kuvani oli vääriin (helluntailainen olin) se oli taistelua päästä tuosta harhaoppista pois mikä vieläkin niin kovasti vaikuttaa kristikunnassa tuo Nikean kokous. Haluan kysyä lupa jos saan julkaista Päivän Sana (Osa 2/365): USKOTKO VARMASTI? palstalle
- Pete on oikeassa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Terveisin: Pete
(38 vuotta sisäpiiriläinen/helluntailainen)
* Huonosti pete on Raamatunsa lukenut, ja on pahasti eksyksissä ! Varokaa peten uskontoa !Pitäis palvoa IHMISJUMALASI, minä palvon Israelin Jumala , Jeesuksen nimessä. Pete puhu ramattuun mukan sinä puhut ihmisten rakennettu dogmeihin kautta . Samanlailla kuin juutalaisilla on talmud ja opettavat sen mukaan raamattua. Kaikki mitä minä teen niin teen sen Jeesuksen nimessä Israelin Jumalalle. Tutki historia ja raamattua, joten laittaa suu kiinni ja ymmärrä että rikot Jumalan ensimmäinen käsky osallistumalla epäjumalan palvontaan . Jeesus on opettaja , ylipappi, Jumalan poika, messias, välimies, mutta kuitenkin ihminen !
"Kolminaisuusopetus otettiin kristinuskon muodostuviin institutionaalisiin ja maallistuneihin kirkkoihin kauan Jeesuksen päivien ja Raamatun valmistumisen jälkeen. Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta, se omaksui sen. Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta. Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäinen kristittyjen deismi....muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina." historioitsija Willy Duranta samanlaisia historiallisia kirjoituksia löytyy vaikka kuinka paljon, googla vaikka tammuz ja semiramis. - Pete on oikeassa
sanasta opittua... kirjoitti:
Näin se on minun kohdalla valintaa, ja niin jokaisen, joka Hänen nimeään tunnustaa. Siitä se lähtee etenemään.>>Siksi Jumalan laki, on vanhurskas ja Pyhä.
Jumala on yksi kirjoitti:
Kiitos , sinä kirjoitat raamattuun mukaan et ihmisten mielen mukaiseksi etkä ihmisten opetusten mukaisesti vain JUMALAN SANAN MUKAAN, sinun kirjoitus. Päivän Sana (Osa 2/365): USKOTKO VARMASTI?Oli se viimeinen pisara, ymmärsin että koko uskon kuvani oli vääriin (helluntailainen olin) se oli taistelua päästä tuosta harhaoppista pois mikä vieläkin niin kovasti vaikuttaa kristikunnassa tuo Nikean kokous. Haluan kysyä lupa jos saan julkaista Päivän Sana (Osa 2/365): USKOTKO VARMASTI? palstalle
Kiitos kysymästä. Saat lainata ihan vapaasti. Ole hyvä!
- ihmistä liikaa...
Yleensä laulut ""uudet voitelut helluntain ja voimaasi tarviin ...""
Pitkälle ne on vain huulten sanoja, koska uutta voitelua ei anneta laittomuuksiin.
Liian paljon näen lihan hengen julistusasiaa, joka on lähtenyt väärälle pohjalle.
Onko näin, valaisten asiaa, onko taroitus ylistää [[ vain ]] Pyhää Henkeä??
Näin se valitettavasti on.... Mitä Pyhä Henki taas tekee??? Kirkastaa Kristusta.
Eli se tähtäyspiste on harhautunut. Se ei ole Jumalan pelastussuunnitelman kesuspisteessä.
Jos se olisi, maassamme olisi tilanne aivan toinen ......
"Helluntalaisuus" on tavallaan nimensä ottanut raamatusta helluntaitapahtumasta.
Ja sitten ikäänkuin tehnyt siitä nykyaikana kauppanimikkeen, jossa yksin ainoastaan omistaisi "oikean" julistusmuodon.
Siitä kumpuaa esim. Torontolaisuus, joka harhautti helluntalaisuutta 20 vuotta.
No, nyt RV- lehti repii itseään irti. Mutta, ajatelkaa hukkaan mennyttä aikaa.
Mutta, sitten mennää toiseen muotomenoon.
Pistäkää se Risti keskuudessanne oikeaan paikkaan. Hyljätkää perinnäisoppien kirjot. Voisi päästää sitten hengellisesti asiassa eteenpäin.
ts. Jumalan tahto 10.ksi se sydämeen, sekä arkielämään kuuliaisuus.
Sitten voisi poistaa ihmiskorotukset seurakunnissa.. ts. tittelit pois.
Siinä olisi alkua.
- hu huu
Ja mihinkäs asti tämä edellinen selittäjä on mahtranut päästä ?
Kerro osite mihin voin tulla vaivojeni kanssa, ok !
melko varmasti edustat jotain yhdenmiehen ainoaa oikeaa ja puskista huutelet milloinmitäkin, eikö niin ! - näin on asia
Mutta tosi on, että helluntai edustaa tässä maassa lähinnä Apostolista linjaa niin opissa kuin elossakin.
ja siihen hellutaihin ei kuulu ollenkaan nämä kolmoskehän alapuoliset sekoilijat ei hkirkkopöhöt eikä mikään yhdenmiehen ministry, siihen kuuluu se jonka aikana helluntaista tuli se noin 250 seurakunnan herännyt liike, ja joka on tehnyt kaiken mitä tehty on ennen näitä kaikenmailman sekottajien kolmiloikkaoppeja.- totta... puhut
Hyvä kun käytit sanaa ""tässä maassa"" kun olemme luterilaisuuden hapattamia.
Siksi muualla maapallollamme helluntaiseurakunta, siis nimeähän lainataan raamatusta todistamaan jostain, helluntai ja Pyhän Hengen vuodatusta, niin se raamatullisempi helluntalaisuus käyttääkin nimessään Apostolinen kirkko.
Apostolic Church of God 7th Day.
Eli apostolisena aikana Herran kansalaiset pitivät sapatin kunniassa.
http://www.apostolic7day.org/index.cfm?i=2720&mid=1000&id=122319
huom. Helluntalaisten kyyhky logo.
Nykynen maassamme oleva helluntalaisuus on luterilais- helluntalainen juuri sunnuntain perusteella, joka on ihmiskäsky.
Todella siinä sanoit "näin on asia" totuuden. Kiitos siitä.
Hieman reippaampa musiikkia. edesmennyt Mauri Wiksten toteaisi, että suomalaiset ovat hieman hitaita tämän äärellä.
http://vimeo.com/88628100
- KTS (Ei kirj.)
Helluntaiherätys on ok kunhan hapatteeksi ei ole työnnetty sontaoppeja kuten tempoiluja, humpuukiennustuksia, mikrosiruja, reptiilejä, ufoja, New World Orderia, sapattipapatuksia, joulun vihhaamisia, kalenterileveilyä, henxelinpaukuttelua sun muuta kristillistä siionismia.
- voivoivoi
Mutta kun on aikuisten kuuliaisuuskaste ja ehtoollinen, joka on pelkkää leipää ja mehua...
Sitten vielä se uskonratkaisu- ja pyhitysoppi. - Rapanhapakko
1.) Mitä väliä sillä on, mikä on "raamatulllista"?
Miten teille hihhuleille kaikissa suunnassa on merkityksellistä, onko joku "raamatullista"? Minulle jopa jehovan todistajat ovella lapsellista lehteään tyrkyttäessään vakuuttivat: "Tämä on raamatullinen julkaisu". Entäs vaikka olisikin? Entäs sitten, so what? Ehkäpä harekrisnojen kirjat ovat "Vedakirjamaisia julkaisuja", ja muslimien jutut "Koraanillisia" mutta entäs sitten vaikka olisivatkin? Kiven alla kasvaneita juntteja, jos teille ei tule mieleen ihmetellä samaa omankin uskontonne kirjasta.
2.) Jaa niin tietenkin ajattelette, että juuri Raamattu (muttei vaikkapa Koraani tai Mormonin kirja ym) on "Jumalan sana". Mistä moisen kuvitelman olette repineet? Aloittajallakin on mennyt Raamatun luku hukkaan, kóska häntä ei kiinnosta, mikä se Raamattu on ja miten se on syntynyt. Ei mikään yhtenäinen kirja, vaan sekava ja ristiriitainen ihan ihmisten kirjoittama ja ihan ihmisten komiteatyönä nitoma kirjaKOKOELMA.
Ja sekä luonnontieteellisesti että historiallisesti enimmäkseen perätöntä aikansa fantasiaa ja propagandaa. VT kirjoittajiensa eli pronssikautisten paimentolaisten moraalin matalalla tasolla kaikkine raakuuksineen.
3.) Ei ole edes mahdollista löytää Raamatun kirjakokoelmasta mitään yhtenäistä oppia tai "punaista lankaa". Ei edes UT:sta. Kaikilla eri kirkoilla ja lahkoilla on oma tulkintansa, kaikki yhtä hatusta vetäen perustellen. Jos joku väittää tietävänsä Raamatusta jonkun yhtenäisen pin, hän on kulttiinsa ohjelmoitu ääliö tai sitten valehtelee. Jolloin varsinkaan ei voi puhua "Jumalan sanasta", vaan sen mahtailevan ihmisen omasta sanasta. Ja uudestaan: vaikka siellä joku yhtenäinen oppi olisikin, niin entäs sitten? Koraani on tässä yhtenäisempi, mutta entäs sitten?
4:) Te ette varmaan professori Heikki Räisästä pidä minään (koska valehtelette Pyhän Hengen teille puhuvan), mutta tässä Heikki Räisänen aihetta sivuten:
(tässä enimmäkseen ex-lestadiolaisille mutta asia sopii aktiivihellareillekin)
http://freepathways.wordpress.com/2010/03/25/heikki-raisanen/
"Jos luterilainen kirkko ja muut kristilliset kirkot olisivat rehellisiä, ne myöntäisivät sen ilmiselvän tosiasian, että niiden opit perustuvat sopimuksenvaraisiin valikoimiin Raamatun kohtia ja tiettyinä kirkkohistoriallisina tilanteina tärkeäksi koettuja ajatuksia. Näin sanoo s yksi maailman arvostetuimmista Raamatun tuntijoista, Uuden testamentin tutkimuksen emeritusprofessori Heikki Räisänen.
Kristityllä ihmisellä on todellisuudessa täysi vapaus olla uskomatta sitä, mitä ei enää voi uskoa. Mitään ”alkuperäistä”, yhtä muuttumatonta oppia ja uskoa ei ole ollut koskaan olemassakaan, vaan heti alun pitäen kristinuskossa esiintyi monia erilaisia tulkintoja.
Raamattua ei siksi pitäisi korottaa liian korkealle jalustalle. Kristinuskon kehitystä tutkiessaan Räisänen on todennut Raamatun eri osien pitkälle tuntemattomiksi jääneiden kirjoittajien ristiriitaiset ainekset ja kirjaan sisältyvät jopa räikeät eettiset ongelmat moraaliselta kannalta. Oman vakaumuksensa suhteen professori tunnustautuu yhtäkaikki kristityksi - kulttuurisyistä."- pahaa hajua kuplii
Hyvä kirjoitus!
Kaikki tuubanjauhanta on sinulle hyvää kirjoitusta !?
hapan on todella rapakko jossa edellinenkin makaa pitkin pituuttaan, ja siihen on sinullkain on halu asettua makuulle, ihmeelliset on muutamien halut ! pahaa hajua kuplii kirjoitti:
Kaikki tuubanjauhanta on sinulle hyvää kirjoitusta !?
hapan on todella rapakko jossa edellinenkin makaa pitkin pituuttaan, ja siihen on sinullkain on halu asettua makuulle, ihmeelliset on muutamien halut !Hapanrapakko on todellisuudessa jonkun sadun mielikuvitushahmo, mutta en muista mikä fantasiakirja oli kyseessä. Rapanhapakko selvittäköön jos jaksaa.
Sull on ihmeellisiä kuvitelmia. Seisooko sulla kun saat kiusata hulluilla fantasioillasi niihin viattomia kansalaisia?- Rapanhapakko
Hapanrapakko on todellisuudessa jonkun sadun mielikuvitushahmo, mutta en muista mikä fantasiakirja oli kyseessä. Rapanhapakko selvittäköön jos jaksaa.
Sull on ihmeellisiä kuvitelmia. Seisooko sulla kun saat kiusata hulluilla fantasioillasi niihin viattomia kansalaisia?Rapanhapakko on peräti kristillishenkisen C.S. Lewisin Narniakirjojen sankareita. Pitkäkoipinen räpyläjalkainen pessimistinen urospuolinen suistokainen. Ilmetty minä :-)
- ala mäki
Rapanhapakko kirjoitti:
Rapanhapakko on peräti kristillishenkisen C.S. Lewisin Narniakirjojen sankareita. Pitkäkoipinen räpyläjalkainen pessimistinen urospuolinen suistokainen. Ilmetty minä :-)
Tämä ss näyttää menevän päivä päivältä sekavammaksi !
mutta täältä ei pääse eroon, ei sitten millään mikä on syy moiseen takiaisuuteen.
- helluntalaisuus..
http://www.apostolic7day.org/?i=2720&mid=3
Helluntalaissivulta suomalaiseen helluntalaiseen raamatullista opetusta syntiä vastaan. ts. voisi täydentää se uskontunnustuksemme tuolta veljiltä. - ei hellari
Raamattu ei missään kohden sano sanaakaan helluntaiseurakunnasta eikä mistään muustakaan kirkkokunnasta. Raamattu kertoo ainioastaan paikkakunnalla olevasta uudestisyntyneistä ja uskoontulonsa jälkeen uskovien upotuskasteella käyneistä koostuvasta paikkakunnan nimellä kulkevasta seurakunnasta. Mitään muita seurakuntia ei Raamatussa ole, ellei sitten oteta lukuun VT:n puhetta Israelin seurakunnasta!
Jos puystyt toteen näyttämään Raamatusta ssiellä olevan helluntaiseurakunta nimen, niin osoita se Raamatun Sanasta kertomalla missä sellainensana ja ajatus on! Pysytään seurakuntaopetuksessakin Raamatun mukaisessa opetuksessa, eikä muokata sitä oman mielen tai näkemyksen mukaisesti! * Niin on, ja on aina ollut, kiitos Tomis !
- Nyt kertomaan
Ei ole vaikka kuinka väitätte niin! Laittakaapa Raamatun kohtia palstalle, jossa sanotaan helluntaiseurakunta! Mutta se ei saa olla mikään eri kirkkoisten raamatusta, vaan Jumalan Sansta peräisin olevaa tekstiä! Jos ette laita tekstiä, niin osoitatte olevanne naurettavia valehtelijoita tomis ja mohikaani!
- tomis...
Nyt kertomaan kirjoitti:
Ei ole vaikka kuinka väitätte niin! Laittakaapa Raamatun kohtia palstalle, jossa sanotaan helluntaiseurakunta! Mutta se ei saa olla mikään eri kirkkoisten raamatusta, vaan Jumalan Sansta peräisin olevaa tekstiä! Jos ette laita tekstiä, niin osoitatte olevanne naurettavia valehtelijoita tomis ja mohikaani!
>>Laittakaapa Raamatun kohtia palstalle, jossa sanotaan helluntaiseurakunta!
- ei hellari
tomis... kirjoitti:
>>Laittakaapa Raamatun kohtia palstalle, jossa sanotaan helluntaiseurakunta!
Raamatussa on seurakunnilla aina nimi! Esim. Korintton seurakunta, Jerusalemin seurakunta, Efeson seurakunta, jne...! Mutta koskaan eikä missään kohden Raamatussa lue Jerusalemin helluntaiseurakunta, Filadelfian luterilainen seurakunta, Rooman katolinen seurakunta, jne...
Seurakunnat kulkivat aina paikkakuntansa nimellä ja ne koostuivat uudestisyntyneistä uskovista jotka olivat uskovana kastettu upotus kasteella Raamatun mukaisesti! Tällaista seurakuntaa ei nykyisin ole, vaan ihmiset ovat karsinoineet uskovien joukot eri karsinoihin. Se ei ole Jumalan Sanan mukaista!
Ei ihmisten todellakaan tarvise mennä hömpötyksiin, mutta on tärkeää noudattaa seurakuntatotuutta niin kuin Raamattu opettaa, eikä ylistellä omaa joukkoaan raamatullisemmaksi! - kuunnel laan
ei hellari kirjoitti:
Raamatussa on seurakunnilla aina nimi! Esim. Korintton seurakunta, Jerusalemin seurakunta, Efeson seurakunta, jne...! Mutta koskaan eikä missään kohden Raamatussa lue Jerusalemin helluntaiseurakunta, Filadelfian luterilainen seurakunta, Rooman katolinen seurakunta, jne...
Seurakunnat kulkivat aina paikkakuntansa nimellä ja ne koostuivat uudestisyntyneistä uskovista jotka olivat uskovana kastettu upotus kasteella Raamatun mukaisesti! Tällaista seurakuntaa ei nykyisin ole, vaan ihmiset ovat karsinoineet uskovien joukot eri karsinoihin. Se ei ole Jumalan Sanan mukaista!
Ei ihmisten todellakaan tarvise mennä hömpötyksiin, mutta on tärkeää noudattaa seurakuntatotuutta niin kuin Raamattu opettaa, eikä ylistellä omaa joukkoaan raamatullisemmaksi!No mikäs se olisi sitten se Raamatullinen nimi vaikkapa nyt Rovaniemen kaupunkikokonaisuuden uskoville, kerro, että he voisivat palata Raamatullisuuteen oppisi mukaan ?
ei hellari kirjoitti:
Ei ihmisten todellakaan tarvise mennä hömpötyksiin, mutta on tärkeää noudattaa seurakuntatotuutta niin kuin Raamattu opettaa, eikä ylistellä omaa joukkoaan raamatullisemmaksi!Ei jaksa enää jankata, jos ei seurakunta miellytä niin ei ja sillä siisti. Voitte olla viisaita, minulle on Heeluntaiseurakunta silti Jumalan seurakuntiin ja pysyy.Piste.
- Kerropas jo!
tomumaja- kirjoitti:
Ei jaksa enää jankata, jos ei seurakunta miellytä niin ei ja sillä siisti. Voitte olla viisaita, minulle on Heeluntaiseurakunta silti Jumalan seurakuntiin ja pysyy.Piste.
Olet hyvin kaitainen silloin! Jos heelluntaiseurakunta on sinulle oikea seurakunta Raamatussa! Et tunne silloin juuri ollenkaan Raamattua! Etkä ole vieläkään kertonut missä kohdin Raamatussa mainitaan sana helluntaieurakunta? Alapa tomis kertoa, kun kerran päättelet sen olevan raamatullinen seurakunta! Raamatun jakeita siis tänne, joissa sanotaan helluntaiseurakunta! Sitten vasta uskomme väitteesi, kun sen voit Raamtulla todistaa! Meitä on paljon, jotka haluamme saadaa vastauksesi!
- uskovien lauma
Oikea uskovien lauma ja Jumalan lasten seurakunta löytyy Rauhanyhdistyksen piiristä. Siellä saarnataan syntien anteeksi antamusta... Jeesuksen nimessä....
- naulanreikää isommak
hohoijaa...toivotaan että joskus vielä saat silmäsi ihan auki asti ja hoksaat millaisesta listanaulan reijästä olet asioita katsonut !
- Ei löydy!
Ei löydy!
- mikä on
No mikä se nyt on hukassa ? Isoäitikö.
- Pasi Toivonen
Eilisen Israel-tilaisuudessa Josef Shulam ja Keijo Lindeman yrittivät käännyttää helluntailaiset juutalaisuuteen. Tilaisuuden lopuksi lausuttiin "Herran siunaus" (Herra siunatkoon sinua Israel...)
Lindeman ei lausunut loppu-osaa, eli Isän, ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Luultavasti siksi että hän ei usko että Jeesus on Jumala.
Näin helluntaiseurakunnissa. Jokainen voi itse päätellä onko raamatullista vai ei.- tosi1
Keijo lindeman ei tietääkseni ole helluntailainen. Hän lähti Helluntaiherätyksestä jo kauan sitten kirjoitettuaan jonkun kirjan, jota arvosteltiin.
- mistä näitä piisaa
taas puhut sitä ihtiään..!
jos et tiedä yksikön ja monikon eroa niin jopa voisit googlettaa, ja hoksata että oho yks tilaisuus ei olekkaan helluntaiseurakunnat.
- ..........
Hädässä ystävä tunnetaan, näin Jeesuskin opetti, auttaminen on raamatullista.
Pääsin pois sieltä kiitos Jumalalle. - vahvempi usko
Olen itse luterilainen, mutta kyllä suurimmaksi osaksi allekirjoitan aloittajan havainnot. Aika nopeasti uskoon tulemiseni jälkeen aloin huomata, että helluntaiseurakunnat ovat raamatullisimpia, evankeliumin ydinsanomaa pidetään mielestäni selkeimmin hellareiden keskuudessa esillä. On myös paljon ns. pietistisiä luterilaisia ihmisiä, jotka ovat raamatullisia, mutta perus ev. lut. kirkossa on yhteiskunnallinen liberaaliteologia hapattanut paljon...
Hellareissa on kulttuurisena elementtinä sellainen, jota kutsutaan äärikarismaattisuudeksi, mikä toisinaan jopa haastaa terveen, raamatullisen opin, mutta pääsääntöisesti helluntailaisuus taitaa olla terveemmällä pohjalla kuin ev.lut.kirkko tänä päivänä.
Ihmiset nyt ovat mitä ovat aina. Puhun pelkästään opista. - Kerropas jo!
Siispä jälleen kaksi helluntailaisuuden tukipönkää on tavattu suuresta valheesta! Ei löytynyt yhtään Raamatun kohtaa jossa olisi mainittu sana helluntaiseurakunta! Valetta on siis kerskauksenne!
- Heli10
Kyllä minun tukuoönkäni on Jeesus ja Jumalan Sana.Helluntailaisuus tulee siellä jossain kolmantena.
- Heli10
Heli10 kirjoitti:
Kyllä minun tukuoönkäni on Jeesus ja Jumalan Sana.Helluntailaisuus tulee siellä jossain kolmantena.
Tuli niin huono teksti, että täytyy korjata. Kyllä minun tukipönkäni on Jeesus ja Jumalan Sana .Helluntailaisuus tulee siellä jossakin kolmantena.
- Kerropas jo!
Heli10 kirjoitti:
Tuli niin huono teksti, että täytyy korjata. Kyllä minun tukipönkäni on Jeesus ja Jumalan Sana .Helluntailaisuus tulee siellä jossakin kolmantena.
Oletkos sinä heli 10 sitten mohikaani tai toumaja? Kun vastaat! Monellako eri nimellä kuljet täällä nickeinesi? Minun tukipönkäni ei ole ainakaan helluntailaisuus! Heikoilla olisi, jos niin olisi!
- Rebekka.
Helluntailaisuus ja seurakunnat ovat mielestäni lähinnä Raamatun opetusta seurakuntamallista. Tosin nykyään se ei enää ole uskovien yhteisö pelkästään, sillä seurakuntakuri on vedellä laimennettu sekin.
- ArmonKalliolla
Tuossa alkukommentissa tuntuu olevan pikkuista ylpeyttä, kun ollaan numero ykkösiä.. Mä luulen että ei olla, eikä kukaan voi ylpeillä oikeaoppisuudellaan. Lucifer oli ensimmäinen, joka lankesi tuohon ajatukseen ja halusi nostaa itsensä Jumalan veroiseksi. Varokaa ettette lankea..
- ArmonKalliolla
Mihis kaikki hävis? Eiks me ollakkaan numero ykkösiä ja tarkalleen Jumalan tahdossa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525941
- 515414
- 533778
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1043588- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451903