"Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään."
Tämä sana on toteutunut Herran palvelijan Teuvo Sunin elämässä. Jumalan sana tekee sen, minkä lupaa. Amen.
Miksi Teuvon teksit purevat?
53
207
Vastaukset
Ei taida olla ainut,yhdessä voivat,tehdä paljonkin kun rukoilemme ihmisten pulesta,että saisivat armon avuksensa oikeaan aikaan.
Tietoisestiko pilkkaat Pyhää Henkeä rukoilemalla Jumalan paaduttamien ihmisten puolesta?
Etkö ymmärrä, mitä tämä Jeesuksen ilmoitus Isälleen merkitsee:
"Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.
"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle.
He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi ja tietävät nyt, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on tullut sinulta.
Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."TeuvoSuni kirjoitti:
Tietoisestiko pilkkaat Pyhää Henkeä rukoilemalla Jumalan paaduttamien ihmisten puolesta?
Etkö ymmärrä, mitä tämä Jeesuksen ilmoitus Isälleen merkitsee:
"Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.
"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle.
He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi ja tietävät nyt, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on tullut sinulta.
Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."*Tietoisestiko pilkkaat Pyhää Henkeä rukoilemalla Jumalan paaduttamien ihmisten puolesta?*Enkä pilkaa eikö, Jeesus tullut syntiens vuoksi kärsimään ristin kuoleman?
kuulija1 kirjoitti:
*Tietoisestiko pilkkaat Pyhää Henkeä rukoilemalla Jumalan paaduttamien ihmisten puolesta?*Enkä pilkaa eikö, Jeesus tullut syntiens vuoksi kärsimään ristin kuoleman?
Jeesus ei rukoile tämän maailman puolesta. Sitä työtä tekee tämän maailman jumala, Saa-ta-na, joka tällä Paavalille sanelemalla opillaan mitätöi Kristuksen pelastuskäskyt:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Jeesuksen käskyistä et löydä tuollaista pelastusohjetta, vaan nämä:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
"Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos."
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni."
Ja tuo risti ei ole tekopyhien kaulassa roikkuva risti.
Miksi sinäkään et ole pystynyt noudattamaan tätä Jeesuksen viimeistä käskyä, vaan olet tullut esiintymään täällä hänen omanaan, vaikka et ole Pyhää Henkeä saanut:
"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
Pyhän Hengen kastepaikka sijaitsee ahtaan portin ja ahtaan oven takana.TeuvoSuni kirjoitti:
Jeesus ei rukoile tämän maailman puolesta. Sitä työtä tekee tämän maailman jumala, Saa-ta-na, joka tällä Paavalille sanelemalla opillaan mitätöi Kristuksen pelastuskäskyt:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Jeesuksen käskyistä et löydä tuollaista pelastusohjetta, vaan nämä:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
"Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos."
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni."
Ja tuo risti ei ole tekopyhien kaulassa roikkuva risti.
Miksi sinäkään et ole pystynyt noudattamaan tätä Jeesuksen viimeistä käskyä, vaan olet tullut esiintymään täällä hänen omanaan, vaikka et ole Pyhää Henkeä saanut:
"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
Pyhän Hengen kastepaikka sijaitsee ahtaan portin ja ahtaan oven takana.Jeesus kuoli kokomaailma ihmisten syntie puolesta,mutta rukilee vain niiden puolesta,jotka Isä on antanu poijalle ettei he joutuisi hukkaan yhdessä tämän maailman kanssa. Joka ei ole minu puolella on minua vastaan,sanoo Jeesus itsekin.
Minun pyhästä hengestä,et tiedä yhtään mitään,mitä armolahjoa omistan,sitä ei ulkopuoliset tiedä.
Käytä sanaa vain että voisit korstaa omaa,pimeyttäsi sillä yritä hämä henkeä et siinä kuitenkaan onnistu.
Joka ei ota ristä ja seuraa minua hän ei ole sovelias minulle,sanoo Jeesus itse.kuulija1 kirjoitti:
Jeesus kuoli kokomaailma ihmisten syntie puolesta,mutta rukilee vain niiden puolesta,jotka Isä on antanu poijalle ettei he joutuisi hukkaan yhdessä tämän maailman kanssa. Joka ei ole minu puolella on minua vastaan,sanoo Jeesus itsekin.
Minun pyhästä hengestä,et tiedä yhtään mitään,mitä armolahjoa omistan,sitä ei ulkopuoliset tiedä.
Käytä sanaa vain että voisit korstaa omaa,pimeyttäsi sillä yritä hämä henkeä et siinä kuitenkaan onnistu.
Joka ei ota ristä ja seuraa minua hän ei ole sovelias minulle,sanoo Jeesus itse.Viestisi on Saa-ta-nan antama erinomainen tulkinta Pyhästä Hengestä, joka ei sen mukaan tiedä yhtään mitään.
Siksi se sisältää myös Pyhän Hengen pilkan.
Siksi Jeesus sinullekin sanoo:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
"En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."
Kaltaisesi tekopyhitetyt kyllä seuraavat Jeesusta häneen nimeensä luottaen, vaikka Kristukselta saatava iankaikkisen elämän hääpuku; Pyhä Henki puuttuu.
Siksi heidän kohtalonsa on tällainen:
"onet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'TeuvoSuni kirjoitti:
Viestisi on Saa-ta-nan antama erinomainen tulkinta Pyhästä Hengestä, joka ei sen mukaan tiedä yhtään mitään.
Siksi se sisältää myös Pyhän Hengen pilkan.
Siksi Jeesus sinullekin sanoo:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
"En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."
Kaltaisesi tekopyhitetyt kyllä seuraavat Jeesusta häneen nimeensä luottaen, vaikka Kristukselta saatava iankaikkisen elämän hääpuku; Pyhä Henki puuttuu.
Siksi heidän kohtalonsa on tällainen:
"onet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'Et tajua kirjoitustasi,ollenkaan,paholaisella ei ole mitään tekemitä hengen kanssa,minun elämässäni.
Enkä kulje sen ohjenuorassa,kirjoitusten tunteminen tuo elämän,miksi pitää kääntä päälaeleen kirjoitusten ymmärtäminen. Matt 22:29
Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matt 12:24
Joh 5:39
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.Joh 5:40kuulija1 kirjoitti:
Et tajua kirjoitustasi,ollenkaan,paholaisella ei ole mitään tekemitä hengen kanssa,minun elämässäni.
Enkä kulje sen ohjenuorassa,kirjoitusten tunteminen tuo elämän,miksi pitää kääntä päälaeleen kirjoitusten ymmärtäminen. Matt 22:29
Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matt 12:24
Joh 5:39
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.Joh 5:40Jos olisit Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut, et Paavalin tavoin kirjoittelisi nimimerkillä, vaan väestörekisterissä olevalla nimelläsi.
Sillä kaikkia pahantekijät Saa-ta-na pitää piilossa - lahkojohtajia lukuunottamatta:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."
Pyhä eli Totuuden Henki toimii näin:
"Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuskin tätäkään ymmärrät, vaikka kuulut tähän joukkoon:
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie."TeuvoSuni kirjoitti:
Jos olisit Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut, et Paavalin tavoin kirjoittelisi nimimerkillä, vaan väestörekisterissä olevalla nimelläsi.
Sillä kaikkia pahantekijät Saa-ta-na pitää piilossa - lahkojohtajia lukuunottamatta:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."
Pyhä eli Totuuden Henki toimii näin:
"Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuskin tätäkään ymmärrät, vaikka kuulut tähän joukkoon:
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie."*Jos olisit Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut, et Paavalin tavoin kirjoittelisi nimimerkillä, vaan väestörekisterissä olevalla nimelläsi.* Sillä ei ole merkitystä,onko nimellä tai nimimerkillä kirjoitettu,henki ei ole niistä riipuvainen millään tavoin,henki on joka vain Jeesusta kirkastaa ei kirjoittan mekitystä.
*Tuskin tätäkään ymmärrät, vaikka kuulut tähän joukkoon:* minun tekoni on esillä ovat aina tiedän täysin mitä tarkoita.
*"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie*
En kulje omia teitäni,sen se päättyi nelkäymmentä votta sitten, viitat ovat raamatun sivulla sillon en ole eksyksissä.kuulija1 kirjoitti:
*Jos olisit Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut, et Paavalin tavoin kirjoittelisi nimimerkillä, vaan väestörekisterissä olevalla nimelläsi.* Sillä ei ole merkitystä,onko nimellä tai nimimerkillä kirjoitettu,henki ei ole niistä riipuvainen millään tavoin,henki on joka vain Jeesusta kirkastaa ei kirjoittan mekitystä.
*Tuskin tätäkään ymmärrät, vaikka kuulut tähän joukkoon:* minun tekoni on esillä ovat aina tiedän täysin mitä tarkoita.
*"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie*
En kulje omia teitäni,sen se päättyi nelkäymmentä votta sitten, viitat ovat raamatun sivulla sillon en ole eksyksissä.Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneiden viitat ovat syvällä sydämessä, kuten Johannes todistaa:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta.
Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."
Jeesus puhui omista todistajistaan, ei kirjoitusten varassa elävistä.
Miksi et pysty todistamaan tärkeintä: Miten Kristus sinulle ilmesty, mistä synnistä hän sinut kiinniotti, ja minkälaisen tehtävän antoi?TeuvoSuni kirjoitti:
Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneiden viitat ovat syvällä sydämessä, kuten Johannes todistaa:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta.
Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."
Jeesus puhui omista todistajistaan, ei kirjoitusten varassa elävistä.
Miksi et pysty todistamaan tärkeintä: Miten Kristus sinulle ilmesty, mistä synnistä hän sinut kiinniotti, ja minkälaisen tehtävän antoi?Nuoren olin siivo syntinen eläjä,kunnes san ilmaisi että kaikki ovat synti tehneet ja ovat joumlakirkkautta vailla,heräsi kysymys mitä se synti jota olen tehnyt,en ole rikkonut yhteiskuntaa vastaa missän olo muodossa. Kuitenkin olen syntinen,en ole nudattunu kaikia neuvo kuin olisi pitänyt noudatta.
Kuoleman pelko noussi mieleen entäjos tänään kuolen,mihin joudun siinä nousi seitten sen asia joka piti korja,rangaistuksessa on pelkoa enkä halunut elään enään pelon vallassa,sain avun Jeesukselta kansanlähetyksen työntekijan välityksellä.
Voi sitä riemua kun pelko hävisi,sen sueurausenkun sain anteetksi vihreeni Jeesuksen veren kautta,näin pieniä kieliä ymmpärlläni,en silloin tienyt mitä ne olivat,uskova kertoi ne ovat pyhän hengen sinetti sun sydämmessäsi,siis silmillä havaittu tuntu mahdottomalta vaikka totta se oli.
Elmä muuttui siitä huolimatta vaikka olin siivosti evlävä nouri mies.
Ilmestyminen kirkkaiden kielin ympäriilä olevat,seurasi todellinen kiitollisuus sisimmässä,pelko kaikkosi totaalisesti.
TeuvoSunikuulija1 kirjoitti:
Nuoren olin siivo syntinen eläjä,kunnes san ilmaisi että kaikki ovat synti tehneet ja ovat joumlakirkkautta vailla,heräsi kysymys mitä se synti jota olen tehnyt,en ole rikkonut yhteiskuntaa vastaa missän olo muodossa. Kuitenkin olen syntinen,en ole nudattunu kaikia neuvo kuin olisi pitänyt noudatta.
Kuoleman pelko noussi mieleen entäjos tänään kuolen,mihin joudun siinä nousi seitten sen asia joka piti korja,rangaistuksessa on pelkoa enkä halunut elään enään pelon vallassa,sain avun Jeesukselta kansanlähetyksen työntekijan välityksellä.
Voi sitä riemua kun pelko hävisi,sen sueurausenkun sain anteetksi vihreeni Jeesuksen veren kautta,näin pieniä kieliä ymmpärlläni,en silloin tienyt mitä ne olivat,uskova kertoi ne ovat pyhän hengen sinetti sun sydämmessäsi,siis silmillä havaittu tuntu mahdottomalta vaikka totta se oli.
Ilmestyminen kirkkaiden kielin ympäriilä olevat,seurasi todellinen kiitollisuus sisimmässä,pelko kaikkosi totaalisesti.
TeuvoSuniKiitos todistuksestasi, joka paljasti todeksi sen, ettet Kristukselta ole Henkeä ja tehtävää saanut, vaan Antikristuksen valheen hengen jonkun Kansanlähetys- lahkon porttopaimenen käsien alta.
Miksi et ole pystynyt noudattamaan edes tätä Raamatun käskyä:
"Harkitse kätten päällepanemista tarkoin, jotta et joutuisi osalliseksi toisten synteihin. Säilytä itsesi puhtaana."
Ihmiseen turvautumalla olet saanut päällesi Jumalan kirouksen lisäksi myöskin omien syntien liisäksi kannettavaksi Kansanlähetys-lahkon syntejä:
"Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."
Tämä, minkä minä olen saanut todeksi elää, on jäänyt sinulta saavuttamatta:
"Siunattu on se mies (ja nainenkin), joka luottaa Herraa ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää jelteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.
Petollinen on ihmissydän, paha ja parantumaton vailla vertaa!
Kuka sen tuntee? Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän
salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan,
miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät."
Siksi olet jäänyt osattomaksi myöskin tästä Jeesuksen lupauksesta:
"Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta."
Ja oli tyydyttävä kuuntelemaan vain Kansanlähetys-lahkon porttopaimenen puhetta.TeuvoSuni kirjoitti:
Kiitos todistuksestasi, joka paljasti todeksi sen, ettet Kristukselta ole Henkeä ja tehtävää saanut, vaan Antikristuksen valheen hengen jonkun Kansanlähetys- lahkon porttopaimenen käsien alta.
"Harkitse kätten päällepanemista tarkoin, jotta et joutuisi osalliseksi toisten synteihin. Säilytä itsesi puhtaana."
Ihmiseen turvautumalla olet saanut päällesi Jumalan kirouksen lisäksi myöskin omien syntien liisäksi kannettavaksi Kansanlähetys-lahkon syntejä:
"Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."
"Siunattu on se mies (ja nainenkin), joka luottaa Herraa ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää jelteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.
"Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta."
Ja oli tyydyttävä kuuntelemaan vain Kansanlähetys-lahkon porttopaimenen puhetta.Vain sen minkä henki kehoitta tekemään,en laske käsiäni jokaisen päälle,vain niiden jota jeesus on saanut työtehtäviinsä .
Kansan lähetys on evankeljumin asialla,evankelioikaan kansa,evankelioimaan kansoja,rukos on herra käännä kansojen sydämmet Jumalan puoleen,että pelastuisivat.- TMarko
TeuvoSuni kirjoitti:
Kiitos todistuksestasi, joka paljasti todeksi sen, ettet Kristukselta ole Henkeä ja tehtävää saanut, vaan Antikristuksen valheen hengen jonkun Kansanlähetys- lahkon porttopaimenen käsien alta.
Ja oli tyydyttävä kuuntelemaan vain Kansanlähetys-lahkon porttopaimenen puhetta."Harkitse kätten päällepanemista tarkoin, jotta et joutuisi osalliseksi toisten synteihin. Säilytä itsesi puhtaana."
Oletko koskaan pysähtynyt tarkemmin miettimään mitä esim tämäkin kehoitus käytännössä voisi tarkoittaa?
Minä voin antaa esimerkin.
Ajatellaan vaikkapa tilannetta että seurakunnassa olisi vasta uskoon tullut innokas mies joka näyttää kaikin puolin nuhteettomalta ja hän kovasti tahtoo palvella seurakuntaa omalla ajallaan ja voimillaan. Hän näyttää olevan kovasti innostunut seurakunnassa järjestämään vaikkapa jonkinlaista työtä joka palvelisi lapsia. Hän ehdottaa ja puhuu asian puolesta ja saa monia veljiä vakuuttumaan että tämä olisi hieno työmuoto palvella Jumalaa ja seurakuntaa. Hän saa monia innostumaan asiasta ja niin jotkut veljet ovat jo valmiita siunaamaan tämän veljen tähän työhön vastuuseen. Sinun sisimmässäsi Jumalan henki kuitenkin varoittaa. Jokin ei ole kohdallaan. Et ole hengessäsi tästä asiasta ollenkaan vakuuttunut. Et saa hengessäsi rauhaa tässä asiassa vaikka kuinka rukoilisit asiaa ja lopulta tulet tulokseen ettet tahdo siunata tätä veljeä tähän työhän. Ja tämän päätöksesi jälkeen henki antaa sinulle rauhan asiassa että olet toiminut oikein. Muut kuitenkin päättävät siunata veljen idean ja nimittävät hänet työhän kätten päälle panemisella ja työ alkaa.
Vuosia myöhemmin paljastuu hirvittävä virhe. Veljet jotka eivät olleet rukouksessa asiaa tutkineet olivat antaneet siunauksensa pedofiilille, joka synti oli vielä silloin pimeyden kätkössä, mutta myöhemmin paljastui. Veli joka oli rukouksessa asiaa tutkinut ei saanut Jumalan hengeltä myönteistä vahvistusta siunata tuota miestä työhönsä. Mutta jos hän ei olisi kuunnellut henkeä vaan ihmisiä niin hänkin olisi tullut osalliseksi tuon pedofiilin syntiin antamalla hänelle tukensa ja hyväksyntänsä tehdä tuollaista työtä.
Tässä mielessä Paavalin varoitus on erittäin aiheellinen.
Seurakunnan eri tehtäviin pyrkivät tulee tarkoin koitella ennen kuin heille annetaan isoja vastuita ja tehtäviä. Vastakääntyneiden kohdalla on olemassa suuria vaaroja jos heitä aletaan siunailemaan liian hätiköidysti eri tehtäviin. On suuri vaara joutua itse osalliseksi heidän salaisiin synteihinsä jotka eivät ole vielä tulleet valoon. Tuollainen esimerkki jonka yllä kerroin tahraa koko seurakunnan maineen kun tuollainen mies oli päässyt tuollaiseen tehtävään. Hänen syntinsä tuli koko seurakunnan synniksi. kuulija1 kirjoitti:
Vain sen minkä henki kehoitta tekemään,en laske käsiäni jokaisen päälle,vain niiden jota jeesus on saanut työtehtäviinsä .
Kansan lähetys on evankeljumin asialla,evankelioikaan kansa,evankelioimaan kansoja,rukos on herra käännä kansojen sydämmet Jumalan puoleen,että pelastuisivat.Sinun uskoontulosi on erinomainen esimerkki siitä, miksi Saa-ta-nasta tuli koko ihmiskunnan eksyttäjä.
Ja kaikkien kaltaisesi vihan kohde on Totuuden Henki.
Joka ei taatusti kehota ketään ihmistä laitta,maan käsiä toisten pään päälle, sillä pelastukseen ei tarvita porttopappeja vaan ainoastaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyminen ja kutsu:
"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.
Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet."
Siitä lähtien on Jumala tästä rajusta eksytyksestä kaikki omansa etsinyt, ja pelastanut:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."TMarko kirjoitti:
Oletko koskaan pysähtynyt tarkemmin miettimään mitä esim tämäkin kehoitus käytännössä voisi tarkoittaa?
Minä voin antaa esimerkin.
Ajatellaan vaikkapa tilannetta että seurakunnassa olisi vasta uskoon tullut innokas mies joka näyttää kaikin puolin nuhteettomalta ja hän kovasti tahtoo palvella seurakuntaa omalla ajallaan ja voimillaan. Hän näyttää olevan kovasti innostunut seurakunnassa järjestämään vaikkapa jonkinlaista työtä joka palvelisi lapsia. Hän ehdottaa ja puhuu asian puolesta ja saa monia veljiä vakuuttumaan että tämä olisi hieno työmuoto palvella Jumalaa ja seurakuntaa. Hän saa monia innostumaan asiasta ja niin jotkut veljet ovat jo valmiita siunaamaan tämän veljen tähän työhön vastuuseen. Sinun sisimmässäsi Jumalan henki kuitenkin varoittaa. Jokin ei ole kohdallaan. Et ole hengessäsi tästä asiasta ollenkaan vakuuttunut. Et saa hengessäsi rauhaa tässä asiassa vaikka kuinka rukoilisit asiaa ja lopulta tulet tulokseen ettet tahdo siunata tätä veljeä tähän työhän. Ja tämän päätöksesi jälkeen henki antaa sinulle rauhan asiassa että olet toiminut oikein. Muut kuitenkin päättävät siunata veljen idean ja nimittävät hänet työhän kätten päälle panemisella ja työ alkaa.
Vuosia myöhemmin paljastuu hirvittävä virhe. Veljet jotka eivät olleet rukouksessa asiaa tutkineet olivat antaneet siunauksensa pedofiilille, joka synti oli vielä silloin pimeyden kätkössä, mutta myöhemmin paljastui. Veli joka oli rukouksessa asiaa tutkinut ei saanut Jumalan hengeltä myönteistä vahvistusta siunata tuota miestä työhönsä. Mutta jos hän ei olisi kuunnellut henkeä vaan ihmisiä niin hänkin olisi tullut osalliseksi tuon pedofiilin syntiin antamalla hänelle tukensa ja hyväksyntänsä tehdä tuollaista työtä.
Tässä mielessä Paavalin varoitus on erittäin aiheellinen.
Seurakunnan eri tehtäviin pyrkivät tulee tarkoin koitella ennen kuin heille annetaan isoja vastuita ja tehtäviä. Vastakääntyneiden kohdalla on olemassa suuria vaaroja jos heitä aletaan siunailemaan liian hätiköidysti eri tehtäviin. On suuri vaara joutua itse osalliseksi heidän salaisiin synteihinsä jotka eivät ole vielä tulleet valoon. Tuollainen esimerkki jonka yllä kerroin tahraa koko seurakunnan maineen kun tuollainen mies oli päässyt tuollaiseen tehtävään. Hänen syntinsä tuli koko seurakunnan synniksi.Koko seurakunta systeemi, on Saa-ta-nan Paavalille syöttämää erinomaista valheen opetusta.
Paavali varmasti tiesi, mitä Jumala oli temppelien tuhosta ja papeista ilmoittanut, mutta ihmiskunnian tavoittelu jätti totuudet unholaan.
Kun Jeesus oli Golgatalla menettänyt henkensä, niin temppelin eisripun repeäminen oli merkki siitä, että Jumala poisti papit omasta käytöstään:
"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.
Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet."
Siitä lähtien on Jumala tästä rajusta eksytyksestä kaikki omansa etsinyt, ja pelastanut:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Tämä Paavalin ilmoitus näiden ihmiskäsin tehtyjen jumalanhuoneitten todellisesta jumalasta on yhtäpitävä Jeesuksen kuin myös Jumalan ilmoitusten kanssa:
"Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. Ja minä sanon teille, että te ette minua näe ennen kuin sinä päivänä, jona sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'"
"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia.
Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."
Jeesuksen noustessa ristiltä taivaaseen, Jumala toteutti profeetoilleen antaman ilmoituksen temppelin ja pappien hylkäämisestä.
300 vuoden aikana Jesajasta Malakiaan oli Jumalla vain 15 valittua, taistelemassa totuudesta luopuneita pappeja ja lainopettajia vastaan. Ja tässä syy Vanhan liiton tuhoon:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."
Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:
"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.
Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.
Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."
Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:
"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."
Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmisto veljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat, jne
Kaikkein mahtavaimmat arvonimet on Saa-ta-na antanut ortodokseille; Hänen Erinomaisuutensa, His Eminence, Hänen Pyhyytensä, His All Holines, Hänen Kaikki Pyhyytensä, His B
eatitude, Hänen Autuutensa, Korkeasti Siunattu, Korkeasti Pyhitetty.
Ja ihme olisi ollut, jos ei tällaisilla arvonimillä olisi saatu paria miljardia ihmistä maailmassa uskomaan, että Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa palvelijoita nämä kaikki varmasti ovat. Kun joka puolella maailmaa loistavissa temppeleissään häntä palvelevat.- TMarko
TeuvoSuni kirjoitti:
Koko seurakunta systeemi, on Saa-ta-nan Paavalille syöttämää erinomaista valheen opetusta.
Paavali varmasti tiesi, mitä Jumala oli temppelien tuhosta ja papeista ilmoittanut, mutta ihmiskunnian tavoittelu jätti totuudet unholaan.
Kun Jeesus oli Golgatalla menettänyt henkensä, niin temppelin eisripun repeäminen oli merkki siitä, että Jumala poisti papit omasta käytöstään:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Tämä Paavalin ilmoitus näiden ihmiskäsin tehtyjen jumalanhuoneitten todellisesta jumalasta on yhtäpitävä Jeesuksen kuin myös Jumalan ilmoitusten kanssa:
"Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. Ja minä sanon teille, että te ette minua näe ennen kuin sinä päivänä, jona sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'"
"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia.
Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."
Jeesuksen noustessa ristiltä taivaaseen, Jumala toteutti profeetoilleen antaman ilmoituksen temppelin ja pappien hylkäämisestä.
300 vuoden aikana Jesajasta Malakiaan oli Jumalla vain 15 valittua, taistelemassa totuudesta luopuneita pappeja ja lainopettajia vastaan. Ja tässä syy Vanhan liiton tuhoon:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."
Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:
"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.
Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.
Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."
Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:
"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."
Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmisto veljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat, jne
Kaikkein mahtavaimmat arvonimet on Saa-ta-na antanut ortodokseille; Hänen Erinomaisuutensa, His Eminence, Hänen Pyhyytensä, His All Holines, Hänen Kaikki Pyhyytensä, His B
eatitude, Hänen Autuutensa, Korkeasti Siunattu, Korkeasti Pyhitetty.
Ja ihme olisi ollut, jos ei tällaisilla arvonimillä olisi saatu paria miljardia ihmistä maailmassa uskomaan, että Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa palvelijoita nämä kaikki varmasti ovat. Kun joka puolella maailmaa loistavissa temppeleissään häntä palvelevat."Koko seurakunta systeemi, on Saa-ta-nan Paavalille syöttämää erinomaista valheen opetusta." - Teuvo
Apostolit, profeetat, opettajat, kaitsijat, vanhimmat ym seurakunnan palvelijat olivat olemassa jo ennen Paavalia.
Eikä Paavali mitään temppeleitä rakentanut. Kyllä sinä sen varmasti itsekin tiedät. Kun Paavali astui kuvioihin mukaan niin oli olemassa jo seurakunta johon Jumala lisäsi päivittäin uusia uskovia. Paavali oli yksi heistä.
Suosittelen lukemaan kertaukseksi apostolien tekoja. Esim käsien päälle paneminen ei ollut Paavalin keksintö seurakunnassa.
Ja koko seurakunta toiminta eri tehtävineen on nähtävissä selvästi apostolien tekojen kirjaa luettaessa.
Laitan tähän nyt vielä muutamia otteita apostolien tekojen kirjasta.
"he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen,
ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä. "
"Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen" Apostolien teot 8:17
"Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus"
"Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään. "
"Paavali pani kätensä heidän päälleen"
jne... TMarko kirjoitti:
"Koko seurakunta systeemi, on Saa-ta-nan Paavalille syöttämää erinomaista valheen opetusta." - Teuvo
Apostolit, profeetat, opettajat, kaitsijat, vanhimmat ym seurakunnan palvelijat olivat olemassa jo ennen Paavalia.
Eikä Paavali mitään temppeleitä rakentanut. Kyllä sinä sen varmasti itsekin tiedät. Kun Paavali astui kuvioihin mukaan niin oli olemassa jo seurakunta johon Jumala lisäsi päivittäin uusia uskovia. Paavali oli yksi heistä.
Suosittelen lukemaan kertaukseksi apostolien tekoja. Esim käsien päälle paneminen ei ollut Paavalin keksintö seurakunnassa.
Ja koko seurakunta toiminta eri tehtävineen on nähtävissä selvästi apostolien tekojen kirjaa luettaessa.
Laitan tähän nyt vielä muutamia otteita apostolien tekojen kirjasta.
"he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen,
ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä. "
"Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen" Apostolien teot 8:17
"Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus"
"Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään. "
"Paavali pani kätensä heidän päälleen"
jne...Tästä se ihmiskäsien lopun ajan uskonoppi alkunsa sai:
"Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat."
Vuonna 96 Pyhä Henki onneksi paljasti Johannekselle, miten Kristukselle kihlatusta morsiamesta, seurakunnasta tuli tämä lopun ajan suuri portto, kun se hyväksyi paimenikseen Totuuden Hengestä osattomat ihmiset:
Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut autiomaahan. Minä näin naisen, joka istui helakanpunaisen pedon selässä. Peto oli yltympäri täynnä siihen kirjoitettuja herjaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Naisen puku hohti purppuraisena ja helakanpunaisena, hänen yllään kimalsivat kulta, jalokivet ja helmet, ja kädessään hän piti kultaista maljaa, joka oli täynnä hänen haureutensa iljetystä ja saastaa.
Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."*
Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni."
Tällainen on sinunkin rakas seurakuntasi. Nuo herjaavat nimet ovat kaikkien niiden porttojen nimiä, jotka Saa-ta-na on armo-opillaan omakseen saanut.
Joiden nimiä olen tänne monessa viestissä viestittänyt.
Siksi Jeesus Kristus kutsuu valitut näistä pois ennen kuin saapuu ne kaikki tuhoamaan:
"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.
Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."- TMarko
TeuvoSuni kirjoitti:
Tästä se ihmiskäsien lopun ajan uskonoppi alkunsa sai:
"Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat."
Vuonna 96 Pyhä Henki onneksi paljasti Johannekselle, miten Kristukselle kihlatusta morsiamesta, seurakunnasta tuli tämä lopun ajan suuri portto, kun se hyväksyi paimenikseen Totuuden Hengestä osattomat ihmiset:
Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut autiomaahan. Minä näin naisen, joka istui helakanpunaisen pedon selässä. Peto oli yltympäri täynnä siihen kirjoitettuja herjaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Naisen puku hohti purppuraisena ja helakanpunaisena, hänen yllään kimalsivat kulta, jalokivet ja helmet, ja kädessään hän piti kultaista maljaa, joka oli täynnä hänen haureutensa iljetystä ja saastaa.
Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."*
Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni."
Tällainen on sinunkin rakas seurakuntasi. Nuo herjaavat nimet ovat kaikkien niiden porttojen nimiä, jotka Saa-ta-na on armo-opillaan omakseen saanut.
Joiden nimiä olen tänne monessa viestissä viestittänyt.
Siksi Jeesus Kristus kutsuu valitut näistä pois ennen kuin saapuu ne kaikki tuhoamaan:
"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.
Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan.""Tästä se ihmiskäsien lopun ajan uskonoppi alkunsa sai:" -Teuvo
Taas puhut ihan omiasi sillä mainitsemasi "ihmiskäsien lopun ajan uskonoppi" oli toiminnassa jo ennen Paavalia Pietarin ja Johanneksen toiminnassa:
"Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. " - Ap. t. 8:17 TMarko kirjoitti:
"Tästä se ihmiskäsien lopun ajan uskonoppi alkunsa sai:" -Teuvo
Taas puhut ihan omiasi sillä mainitsemasi "ihmiskäsien lopun ajan uskonoppi" oli toiminnassa jo ennen Paavalia Pietarin ja Johanneksen toiminnassa:
"Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. " - Ap. t. 8:17Uskotko sinä todella, että apostolien toimintaa matkimalla sinä toteutat Jumalan tahtoa?
Aivankuin koko ihmiskunnan kaikki uskonelämä olisi jäädytetty apostolien ajan tasolle?
Etkö usko mitä Pyhä Henki Johannekselle näytti Patmos-saaren vankeudessa?
Vuonna 96 oli Paavalin perustamista seitsemästä seurakunnasta enää vain kaksi, joissa vielä noudatettiin totuutta, ja pian nekin häipyivät Saa-ta-nan pohjattomaan suohon.
Palveliko - uskosi mukaan - Paavalin armo-opilla, ilman Pyhää Henkeä toimiva Diotres Efeson seurakuntaa jaTotuuden Henkeä, kun Johannes hänelle kirjoitti:
"Kirjoitin muutaman sanan seurakunnalle, mutta Diotrefes, joka mahtailee sen johtajana, ei pidä meitä missään arvossa.
Siksipä minä sinne tultuani aionkin huomauttaa hänelle siitä, mitä hän oikein tekee levittäessään meistä pahoja puheita.
Eikä hänelle sekään riitä. Hän kieltäytyy itse ottamasta veljiä vastaan, estää niitä, jotka haluavat sen tehdä, ja jopa erottaa heitä seurakunnasta."
Kun Johannes sitten Efesoon palattuaan kävi Diotrefestä tästä muistuttamasta, hän joutui passitetuksi Patmos-saarelle vankeuteen, pois seurakunnalta totuutta vaatimasta:
"Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."
Meillä on todella se suuri ero, että sinä julistat etupäässä Paavalia, ja minä todistan Kristuksen totuudesta.TeuvoSuni kirjoitti:
Sinun uskoontulosi on erinomainen esimerkki siitä, miksi Saa-ta-nasta tuli koko ihmiskunnan eksyttäjä.
Ja kaikkien kaltaisesi vihan kohde on Totuuden Henki.
Joka ei taatusti kehota ketään ihmistä laitta,maan käsiä toisten pään päälle, sillä pelastukseen ei tarvita porttopappeja vaan ainoastaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyminen ja kutsu:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."sitä suurta eksytystä ei ole edes vielä tullut. Totuuden henkeä ei voi vihata,vaan sen jonka jontaman on opetuslapsia voi vihata,jeesuksen nimen takia.
Teuvo Sunikuulija1 kirjoitti:
sitä suurta eksytystä ei ole edes vielä tullut. Totuuden henkeä ei voi vihata,vaan sen jonka jontaman on opetuslapsia voi vihata,jeesuksen nimen takia.
Teuvo SuniTäydellistä Saa-ta-nan ilosanomaa julistat, kun samalla pilkkaat Pyhää Henkeä, mitätöimällä tämän Jeesuksen ilmoituksen:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden."
Etkä sinäkään tee poikkeusta.TeuvoSuni kirjoitti:
Täydellistä Saa-ta-nan ilosanomaa julistat, kun samalla pilkkaat Pyhää Henkeä, mitätöimällä tämän Jeesuksen ilmoituksen:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden."
Etkä sinäkään tee poikkeusta.En tee poikeusta,
Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu. Mark 13:13.
Sulle taitaa olla Raamatunsa,kaikea muuta käytät sitä partaksesi toisia.kuulija1 kirjoitti:
En tee poikeusta,
Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu. Mark 13:13.
Sulle taitaa olla Raamatunsa,kaikea muuta käytät sitä partaksesi toisia.Saa-ta-nan opetusten mukaisesti sinä tänne Raamatun kirjoituksia jäljennät, kun Kansanlähetuysläisen ihmisen käsien alta saamaasi Veren voimaa pidät Kristuksen Henkenä.
Ja Jumalan paaduttamana et enää kysele, miksi Kristus ei ole minulle ilmestynyt, ja Henkeään antanut
Sillä hänen Totuuden tie alkaa tästä:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."TeuvoSuni kirjoitti:
Saa-ta-nan opetusten mukaisesti sinä tänne Raamatun kirjoituksia jäljennät, kun Kansanlähetuysläisen ihmisen käsien alta saamaasi Veren voimaa pidät Kristuksen Henkenä.
Ja Jumalan paaduttamana et enää kysele, miksi Kristus ei ole minulle ilmestynyt, ja Henkeään antanut
Sillä hänen Totuuden tie alkaa tästä:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."*Saa-ta-nan opetusten mukaisesti sinä tänne Raamatun kirjoituksia jäljennät,*
sinä sen talutusnuoraan,aitausessa josta et pääse pois.
Ei tarvitsekaan koska asuun minussa,on jotkuvasti ohjaamassa.kuulija1 kirjoitti:
*Saa-ta-nan opetusten mukaisesti sinä tänne Raamatun kirjoituksia jäljennät,*
sinä sen talutusnuoraan,aitausessa josta et pääse pois.
Ei tarvitsekaan koska asuun minussa,on jotkuvasti ohjaamassa.Tämän todistuksesi mukaan sinä sait Saa-ta-nan enkelin elämääsi ohjaamaan:
"kuulija1
17.6.2014 17:00
Nuoren olin siivo syntinen eläjä,kunnes san ilmaisi että kaikki ovat synti tehneet ja ovat joumlakirkkautta vailla,heräsi kysymys mitä se synti jota olen tehnyt,en ole rikkonut yhteiskuntaa vastaa missän olo muodossa. Kuitenkin olen syntinen,en ole nudattunu kaikia neuvo kuin olisi pitänyt noudatta.
Ilmestyminen kirkkaiden kielin ympäriilä olevat,seurasi todellinen kiitollisuus sisimmässä,pelko kaikkosi totaalisesti."
Jumalan pelko sinusta katosi, kun sait tilalle rakkauden Saa-ta-nan valheisiin.
Sillä Kristuksen Hengestä osattomaan ihmiseen turvautuminen toi päällesi ikuisen Jumalan kirouksen:
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu. "TeuvoSuni kirjoitti:
Tämän todistuksesi mukaan sinä sait Saa-ta-nan enkelin elämääsi ohjaamaan:
"kuulija1
17.6.2014 17:00
Ilmestyminen kirkkaiden kielin ympäriilä olevat,seurasi todellinen kiitollisuus sisimmässä,pelko kaikkosi totaalisesti."
Jumalan pelko sinusta katosi, kun sait tilalle rakkauden Saa-ta-nan valheisiin.
Sillä Kristuksen Hengestä osattomaan ihmiseen turvautuminen toi päällesi ikuisen Jumalan kirouksen:
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu. "Empä usko paholaisen valheisiin,kerran on sellaisn jeesus johon voin täysin luottaa,kerran on minut lunastanut kuolemalta.
Empä usko paholaisen valheisiin,kerran on sellaisn jeesus johon voin täysin luottaa,kerran on minut lunastanut kuolemalta.
TeuvoSuniNäin käy jokaiselle Jumalan paaduttamalle, joka ihmiskäsien alta on imenyt itseensä Paholaisen valheen hengen.
Minä olen syytön siihen, että sinä olet tässä joukossa:
"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Niin paljon olen sinullekin totuutta julistanut - että olisit varmasti vielä pystynyt sanoutumaan irti tuon porttopapin valheen hengestä, jota Paholaisen vaikutuksesta uskoit Pyhäksi Hengeksi - jos Jumala ei olisi jo sinua paaduttanut.TeuvoSuni kirjoitti:
Näin käy jokaiselle Jumalan paaduttamalle, joka ihmiskäsien alta on imenyt itseensä Paholaisen valheen hengen.
Minä olen syytön siihen, että sinä olet tässä joukossa:
"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Niin paljon olen sinullekin totuutta julistanut - että olisit varmasti vielä pystynyt sanoutumaan irti tuon porttopapin valheen hengestä, jota Paholaisen vaikutuksesta uskoit Pyhäksi Hengeksi - jos Jumala ei olisi jo sinua paaduttanut.*Niin paljon olen sinullekin totuutta julistanut - että olisit varmasti vielä pystynyt sanoutumaan irti tuon porttopapin valheen hengestä, jota Paholaisen .*Kun minulla ei ole senkanssa mitääntekemistä, pyhä henki ei paaduta se ohjaa ja opetta,Jeesukse kristuksen tuntemista.
*Niin paljon olen sinullekin totuutta julistanut - että olisit varmasti vielä pystynyt sanoutumaan irti tuon porttopapin valheen hengestä, jota Paholaisen .*Kun minulla ei ole senkanssa mitääntekemistä, pyhä henki ei paaduta se ohjaa ja opetta,Jeesukse kristuksen tuntemista.
TeuvoSuniViimeisellä tuomiolla sen sinäkin näet ja kuulet, miksi uskoit Kansanlähetysläisen porttopaimenen henkeä Pyhäksi Hengeksi.
Kaikkeni olen tehnyt sinunkin kohdallasi:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi."TeuvoSuni kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla sen sinäkin näet ja kuulet, miksi uskoit Kansanlähetysläisen porttopaimenen henkeä Pyhäksi Hengeksi.
Kaikkeni olen tehnyt sinunkin kohdallasi:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi."Kuka on porttopainen Kansanlähtyksessä,tuo esille ne,joutut mieti vähän mitä ajatelet.
Jeesus on tehnyt sovitukesn minukohdalla,ei kukaan muu,hän on maksanut kalliin hinna. Minun ohjeen on Raamatun sanassa ei ihmisen sanlemat asia.kuulija1 kirjoitti:
Kuka on porttopainen Kansanlähtyksessä,tuo esille ne,joutut mieti vähän mitä ajatelet.
Jeesus on tehnyt sovitukesn minukohdalla,ei kukaan muu,hän on maksanut kalliin hinna. Minun ohjeen on Raamatun sanassa ei ihmisen sanlemat asia.Sinäkin olet porttopaimen, koska saatanallisen ihmisopin paimen on sinut omakseen siunannut.
Jos olisit todellisuudessa Kristuksen kohdannut, ja häneltä Hengen ja tehtävän saanut, esiintyisit täällä rehellisesti omalla nimelläsi, etkä saatanallisen nimimerkin taakse piiloutuneena, kuten kaikki kaltaisesi pahantekijät:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."TeuvoSuni kirjoitti:
Sinäkin olet porttopaimen, koska saatanallisen ihmisopin paimen on sinut omakseen siunannut.
Jos olisit todellisuudessa Kristuksen kohdannut, ja häneltä Hengen ja tehtävän saanut, esiintyisit täällä rehellisesti omalla nimelläsi, etkä saatanallisen nimimerkin taakse piiloutuneena, kuten kaikki kaltaisesi pahantekijät:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."*Sinäkin olet porttopaimen,*en voi olla koska en ole seurakunnassa vastuun kantaja,ei ole pallalistaa ainuttakaan työntekijää. Puhun Jeesuksen antamalla autoriteetillä.
En kaihda valona kujon valossa eteen päin,sinun pyykinen terveytesi on pimeydessä,anna Jeesuksen on tuoda se päivän valoon,vai pelkääkö sitä.kuulija1 kirjoitti:
*Sinäkin olet porttopaimen,*en voi olla koska en ole seurakunnassa vastuun kantaja,ei ole pallalistaa ainuttakaan työntekijää. Puhun Jeesuksen antamalla autoriteetillä.
En kaihda valona kujon valossa eteen päin,sinun pyykinen terveytesi on pimeydessä,anna Jeesuksen on tuoda se päivän valoon,vai pelkääkö sitä.Jeesus ei sanonut:
Kun Kansanlähetyksen porttopaimen sinua kutsuu, sinä pelastut.
Vaan:
"Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois."
Ja Isä Jumala ei varmasti johdata ketään valittuaan minkään seurakunnan porttopaimenen käsien alle.
Miksi sinä yhä vain roikut - Pyhää Henkeä herjaten - lisäämässä tämän keskustelun suosiota.
Menisit puhumaan valheitasi omaan aloitukseesi: "Suuri ahdinko 26.6 kuulija1"TeuvoSuni kirjoitti:
Jeesus ei sanonut:
Kun Kansanlähetyksen porttopaimen sinua kutsuu, sinä pelastut.
Vaan:
"Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois."
Ja Isä Jumala ei varmasti johdata ketään valittuaan minkään seurakunnan porttopaimenen käsien alle.
Miksi sinä yhä vain roikut - Pyhää Henkeä herjaten - lisäämässä tämän keskustelun suosiota.
Menisit puhumaan valheitasi omaan aloitukseesi: "Suuri ahdinko 26.6 kuulija1"Jumlan san ei ole valhetta.
kuulija1 kirjoitti:
Jumlan san ei ole valhetta.
Mutta kaikkien näiden porttoseurakuntien sanat ovat valhetta:
adventistit
aglikaanit
agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonvirtalaiset
baalbelklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
slevy:n miespapit
slevy:n naispapit
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
jehovalaiset
Jeesuksen pyhän veren papit
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kansanraamattuseuralaiset
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelaiset
kotikirkkolaiset
kulmakivenseurakuntalaiset
kulmakiviseurakuntalaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
petripaavolalaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
perjantaikristuksellelaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
riverseurakuntalaiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
suomenraamattuopistolaiset
teologisetinstuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
timoteusyhteisöläiset
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
tunnustukselliset luterilaiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
Kun nämä saavat kuulla vaikka yhden lauseen totuutta, se kirotaan heti, ja vieläpä Raamattuun vedoten:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
Tällaisen totuuden halveksijan ovat Saa-ta-nan valheen sanat sinustakin tehneet.
- TMarko
Tähän aloitukseen tekee mieli laittaa vain rakkaan veljemme Paavalin varoitus näistä purijoista.
"Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä. "- palstaa lukenut
Sydämen kyllyydestä suusi TMarko puhuu:
"Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät." palstaa lukenut kirjoitti:
Sydämen kyllyydestä suusi TMarko puhuu:
"Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät."Olet perillä totuudesta, sillä oikeilla sanoilla tälle Jumalan paaduttamalle vastasi, sillä hänen rakkautensa Paavaliin johtuu tästä samankaltaisuudesta:
"En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."- TMarko
TeuvoSuni kirjoitti:
Olet perillä totuudesta, sillä oikeilla sanoilla tälle Jumalan paaduttamalle vastasi, sillä hänen rakkautensa Paavaliin johtuu tästä samankaltaisuudesta:
"En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."Paavalin kirje roomalaisille kuvaa erittäin hyvin luonnollisen ihmisen elämää lain alla. Juuri tuollainen on luonnollinen ihminen joka yrittää elää lain mukaan niin kuin Paavali kuvailikin. Paavali entisenä fariseuksena tiesi kyllä mikä ero oli yrittää elää lain mukaan ilman Kristuksta ja mikä ero on elää Hengen lain mukaan Kristuksessa. Jokainen joka on elänyt ilman Kristusta voi todistaa tuon olevan totta mitä Paavali sanoo. Ja jokainen joka on saanut Kristuksen Hengen sisimpäänsä voi myös ylistää ja kiittää Jumalaa siitä pelastuksesta ja vapautuksesta joka on Kristuksessa.
Ja sitä paitsi Paavali kertoo totuuden hänen ja lukijoiden tilasta jo tuon 7:n luvun alussa. Tämän jälkeen hän vain haluaa selventää sitä mitä elämä olisi ja on turmeltuneen luontomme vallassa:
"5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. "
Paavali oli jo siis kertonut heidän päässeen tuosta turmeltuneen luonnon tilasta jo vapaaksi mistä Teuvo otti lainauksen, mutta Teuvo ei jostain syystä tahdo lainata sitä kohtaa mikä kertoo totuuden Paavalin todellisesta tilasta. Hänen mustamaalaus Paavalista kun kumotaan näillä Paavalin omilla sanoilla: " Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. " TMarko kirjoitti:
Paavalin kirje roomalaisille kuvaa erittäin hyvin luonnollisen ihmisen elämää lain alla. Juuri tuollainen on luonnollinen ihminen joka yrittää elää lain mukaan niin kuin Paavali kuvailikin. Paavali entisenä fariseuksena tiesi kyllä mikä ero oli yrittää elää lain mukaan ilman Kristuksta ja mikä ero on elää Hengen lain mukaan Kristuksessa. Jokainen joka on elänyt ilman Kristusta voi todistaa tuon olevan totta mitä Paavali sanoo. Ja jokainen joka on saanut Kristuksen Hengen sisimpäänsä voi myös ylistää ja kiittää Jumalaa siitä pelastuksesta ja vapautuksesta joka on Kristuksessa.
Ja sitä paitsi Paavali kertoo totuuden hänen ja lukijoiden tilasta jo tuon 7:n luvun alussa. Tämän jälkeen hän vain haluaa selventää sitä mitä elämä olisi ja on turmeltuneen luontomme vallassa:
"5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. "
Paavali oli jo siis kertonut heidän päässeen tuosta turmeltuneen luonnon tilasta jo vapaaksi mistä Teuvo otti lainauksen, mutta Teuvo ei jostain syystä tahdo lainata sitä kohtaa mikä kertoo totuuden Paavalin todellisesta tilasta. Hänen mustamaalaus Paavalista kun kumotaan näillä Paavalin omilla sanoilla: " Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. "Miksi Paavali kuitenkin jäi loppuelämäkseen synnin siteisiin?
Montako kertaa tämä on toistettava?
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.
Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas."
Turhaan Paavali vielä 14 vuoden kuluttua Kristuksen kutsusta odotti hänen voimaansa; Pyhää Henkeä.
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."- Onko liioittelua
TeuvoSuni kirjoitti:
Miksi Paavali kuitenkin jäi loppuelämäkseen synnin siteisiin?
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.
Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas."
Turhaan Paavali vielä 14 vuoden kuluttua Kristuksen kutsusta odotti hänen voimaansa; Pyhää Henkeä.
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."Älä vastaa, jos et halua? Pitääkö paikkaansa, että 14 vuotinen ystäväsi olisi 192 cm pitkä? Rehvastelee tuolla lestapalstalla olevansa sen mittainen.
Onko liioittelua kirjoitti:
Älä vastaa, jos et halua? Pitääkö paikkaansa, että 14 vuotinen ystäväsi olisi 192 cm pitkä? Rehvastelee tuolla lestapalstalla olevansa sen mittainen.
Ei hän ainakaan silloin, kun hänet viimeksi tapasin, ollut lähelläkään tuota pituutta.
Voi kuitenkin olla niin, että Saa-ta-nan veren voima on hänet noin pitkäksi venyttänyt.
Pelkuruuden henkeä se ei ole kuitenkaan pystynyt poistamaan.TeuvoSuni kirjoitti:
Ei hän ainakaan silloin, kun hänet viimeksi tapasin, ollut lähelläkään tuota pituutta.
Voi kuitenkin olla niin, että Saa-ta-nan veren voima on hänet noin pitkäksi venyttänyt.
Pelkuruuden henkeä se ei ole kuitenkaan pystynyt poistamaan.Puhuisit edes tässä asiassa totta Teuvo.
- Onko liioittelua
TeuvoSuni kirjoitti:
Pelkuruuden henkeä se ei ole kuitenkaan pystynyt poistamaan.No sitähän arvelinkin, että taas valehtelee, tai on tosiaan viime aikoina Pirkka verilettuja syömällä venähtänyt.
Lähetääkö Jeesus Kristus kaikki pelastamansa Saatanan enkelin kuritettavaksi, kuten Paavalillekin käv?
Ja siitä syystä tiesi tulevansa tuomituksi, kun alkoi levittää Saatanan valheita Jumalan opetuksina:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? "- Koskeeko se
Miten se totuus puree, ja milloin se puree?
Omasta kokemuksesta tiedän, että se koskee, kun kaksiteräisellä miekalla ihmisestä totuutta esille kaivetaan.
Tuollainen kaivelu aiheuttaa Jumalan paaduttamissa "Jeesuksen omissa", vain vihan ja raivon totuuden tuojaa kohtaan, koska itse eivät enää pysty totuuden tielle kääntymään.
Kyllä Paavalikin tämän tiesi:
"Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.
He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.
Mutta Saa-ta-nan erinomaisten ilmestysten ja opetusten seurauksena hänestä itsestään tuli ihmisten halujen mukainen opettaja.
Jonka satoa on tämäkin keskustelupalsta tulvillaan.
.- Sellaisia sankareita
Oletteko muuten huomanneet, että Asko A....n nimellä kirjoitetut sikailut loppui siihen, kun joku uhkasi lähettää tekstiviestit kyseisille henkilöille.
- Sellaisia sankareita
Sellaisia sankareita kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet, että Asko A....n nimellä kirjoitetut sikailut loppui siihen, kun joku uhkasi lähettää tekstiviestit kyseisille henkilöille.
Korjaan, sellainen sankari!
- Asko Autio
Sellaisia sankareita kirjoitti:
Ai niinkö? voi kauhistus että nyt pelottaa.
- Tekstarit lähtee
Asko Autio kirjoitti:
Ai niinkö? voi kauhistus että nyt pelottaa.
Katotaas nyt mitä uskallat A.A.n nimissä räkiä.
- aivan.
aivan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191622
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35849Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29829Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50746Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?35730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42689Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653