Voxra 150mg+Sertralin 100mg, voinko juoda alkoholia?

ainutkertainen loma

Kärsin masennuksesta ja siihen on hoitona Voxra 150mg ja Sertralin 100mg päivittäin. En normaalisti käytä alkoholia lainkaan, mutta nyt olen lähdössä lomalle ulkomaille ja ystäväni tulevat tarjoamaan minulle alkoholia. Voinko siis juoda? Vai pitääkö jättää lääkkeet ottamatta jos juon enemmän kuin 2 alkoholiannosta.

15

4034

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainutkertainen loma

Tietääkö kukaan??

• ilkka.

aivan huoletta voit juoda, nuo on mietoja masennuslääkkeitä, ja alhaisella annosmäärällä.

itellä 300mg ketipinor, 45mg mirtazapin, 40mg diapam, 150mg venlaflax päivittäin lääkkeenä, ja viikossa juon 2kertaa 24-pakkauksen olutta baarissa viinaa

• Vaikea ennakoida

Katso potilasohje ja tarvittaessa ota yhteyttä lääkäriin. Yleensä ottaen voidaan todeta, että molemmat ovat psykoaktiivisia aineita, joten saanet jonkinlaisen sekavaikutuksen. En osaa arvioida millainen soppa se on. Jättämällä väliin annoksia voit taas saada vieroitusoireita.

• voijjeeesssuus

Ei juma, ei taida masennus paljon haitata kun alko on tärkeempi kun olotila! Järki käteen. Kai sä aikuisena ihmisenä voit sanoa, että en nyt ota!

• ainutkertainen loma

@voijjeeessssuuus
      Ei tässä ole tullut ihmeemmin alkoholia otettua koko elämän aikana. Ja viiteen vuoteen en ole juonut pisaraakaan. Nyt olen viimein toipumassa syvästä masennuksesta ja palkitsen itseni etelän-lomalla... Ihan kuule on tarpeeksi masennus tässä vuosien ajan haitannut, joten ajattelin että voisin kerrankin olla kuin normaalit ihmiset ja nauttia pari drinkkiä. Mutta hyvä kun valaisit, ettei kannata ottaa. Ei kannata nauttia, pitää olla loppuikänsä masennuspotilas ja olla absolutisti kuin joku alkoholisti...

• jokaisen lääkken

kanssa voi ottaa alkoholia jos haluaa mutta omalla vastuulla...

ei siinä mitää lääkärin lupii tarvitse kyllä ainakin ite on näin tullut tehtyä eikä ole ollut ongelmia...

• ainutkertainen loma

Tottahan toki tulen keskustelemaan asiasta lääkärini kanssa.
      Kysyin asiaa lähinnä tältä palstalta toivoen, että jollain olisi ollut kokemusta asiasta ja olisin ollut kiinnostunut tietämään näistä kokemuksista.

• faktaaa

1. peruslääkkeiden kanssa kuten burana,panadol jne...

voi ottaa huoleta alkoholia näillä ei ole mitään vaikutusta...

2. antibiootit näiden kanssa ei kannata ottaaa alkoa jos haluaa näistä parhaan tehon irti.... mutta voi ottaa jos haluaa mutta sitten ei välttämättä antbiootti vaikuta...

3. voimakkaat lääkkeet kuten bentsot, voimakkaat kipulääkkeet, masennus ja mielialam unilääkkeet ja johdannais lääkkeet...

niin näiden kanssa kannataa tietää rajansa suurimman osan kanssa lähtee muisti tietyn pisteen jälkeen kun alkoholia ottaa ja sitten ei tiedä mitä tapahtuu ja tekee...

tämä omasta kokemuksesta ja muiden!

• zazazanor

Ei sinun tarvitse ottaa yhtää alkoholia. Voxra on puhdasta anfetamiinia siinä ei ole mitään muuta vaikuttavaa ainetta otat niitä hiukan enemmän niin vauhtia piisaa ja kivaa on.

• sdfsadfgdsfhgfgh

vai että puhdasta aNfetamiinia...

joo o , ottaa vaan enemmän niin saa kouristuskohtaus ja saa lanssikyydin

• Samn

Pakkausselosteessa varmaankin mainitaan ettei alkoholin käyttöä suositella hoidon aikana. Itse olen kyllä masennuslääkkeitä käyttäessäni ottanut muutaman eikä ole haitannut.

• ainutkertainen loma

En tule keskittymään lomallani alkoholinjuontiin, vaan nähtävyyksien katseluun ja shoppailuun jne. Madrid vain sattuu olemaan yöelämältään kovin vilkas paikka, joten siihenkin tutustumme, mutta alkoholin käytön kanssa tulen olemaan varovainen. Pari drinkkiä aion ottaa ja välillä alkoholitonta. :) Varmasti menee jo tuokin päähän kun en alkoholia muuten ota, edulliseksi tulee. lol
      Koen kommentit Voxran olemisesta amfetamiinia kovin huvittavana... Eihän asia kuitenkaan ihan näin ole jos tarkkoja ollaan. Juuri olin psykiatrini kanssa puhelimessa koskien lääkkeiden mukaan ottamista ja mitään lääkkeistäni ei luokitella huumausaineeksi.

• Ei todellakaan

Tiedät mutta kerron kuitenkin:
      Voxra alkoholin kanssa

Alkoholi voi vaikuttaa siihen, miten Voxra vaikuttaa ja joskus harvoin yhdessä käytettynä ne voivat vaikuttaa hermoihin tai henkiseen tilaan.

Jotkut huomaavat olevansa herkempiä alkoholin vaikutuksille, kun he ottavat Voxraa. Lääkäri voi ehdottaa, että et juo alkoholia (olutta, viiniä tai väkeviä juomia) Voxra-hoidon aikana tai kehottaa juomaan mahdollisimman vähän. Jos kuitenkin juot nyt runsaasti, älä lopeta äkillisesti: se voi altistaa sinut kouristuksille.

Sertralin Orion hoidon aikana on vältettävä alkoholin nauttimista.

Yhteisvaikutusta ei tiedä kukaan - täysin tapauskohtaista. Ilmeisesti alkoholi on tärkeämpi kuin päihteetön tulevaisuus. Itse kannat seuraukset...

• näinitsetässäpohdin

Juo maltillisemmin ja kato miten vaikuttaa. Alkoholi vaikuttaa serotoniinia nostavasti, samoin kun sertralin (monimutkaisemmin kylläkin, tai ainakin sen pitäs nostaa serotoniinitasoja..........), voxra taas dopamiinia ja kaiketi noradrenaliinia jolloinka voi olla kiukku herkemmässä, eli voi olla et saat jonku vihasuuskohtauksen kännissä, ainakin jos sulla on semmoseen taipumusta. Ei mul ny muit haittavaikutuksii tuu mielee, ite oon juonu alkoholii iha hyvi molemmil kuureil.

• OFFTOPIC

Mun mielest voxra kyl vaikuttaa heikentävästi alkoholin tehoon, se on amfetamiinijohdannainen, joten voi sitä kautta sitte. Moniha ottaa pirii jos haluu "selventyy" humalatilasta :D Mut tossahan voi olla se et juo sit vahingos iha yli ku tuntuu iha selvältä ja sit onki fyysiset haittavaikutukset vaarana. Nostaa myös pulssia eli krapulas saattaa sit voxran kans pulssit huitoo aika korkeel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      347
      2784
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1026
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      944
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      923
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe