Panadol ei vaikuta

Kokemuksia?

Mulla ei tunnu olevan itään vaikutusta panadol, paramax yms. lääkkeistä.
Eräs anestesialääkäri kertoi että on n. 10% ihmisistä joilla elimistö ei prosessoi parasetamolia oikein.

Onko muilla kokemusta asiasta?

7

5318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan perussettiä

      Todellinen luku lienee paljon suurempi kuin 10 %. Harvalla pelkkä parasetamoli yksinään toimii. Syytä en tosin ole tiennyt. Nyt selvisi sekin. Itselläni tosin parasetamoli toimii Ketessen tehostajana migreenikohtaukseen. Jos otan tämän yhdistelmän ajoissa niin en välttämättä tarvitse kallista täsmää ollenkaan.

    • 987456

      Itselläni Panadol 500mg ei sano mitään, että vaatii kyllä sen 1000mg kerralla, että päänsärky kaikkoaa. Burana on parempi ja paljon nopeampi vaikutukseltaan.

      • Normaalia!

        Lääkärit ohjeistaa yleensä ottamaan Panadolia kerralla 2 kpl 500 mg (tai yksi 1 g tabletti) jotta syntyy riittävä teho. Yksi 500 mg pilleri voi todellakin olla tehoton.

        Kaikki eivät voi käyttää Buranaa ja vastaavia lääkkeitä.


      • Ap...
        Normaalia! kirjoitti:

        Lääkärit ohjeistaa yleensä ottamaan Panadolia kerralla 2 kpl 500 mg (tai yksi 1 g tabletti) jotta syntyy riittävä teho. Yksi 500 mg pilleri voi todellakin olla tehoton.

        Kaikki eivät voi käyttää Buranaa ja vastaavia lääkkeitä.

        Minä otin 3x500 panadolia eikä ollut mitään vaikutusta.
        Lääkäri kauhisteli kun kerroin, meisasi että olisi pitänyt olla aika tokkurassa.

        Panadol ei vaikuta kipuihin eikä vaikuta muutenkaan, aivan kuin kalkkitablettia olisi syönyt.
        Tiedän että maksa poksahtaa tuollaisella syömisellä joten en ole syönytkään niitä noiden kokeilujen jälkeen.
        Tosin kokeilin paramaxia kun ajattelin että se on eri lääke mutta ei silläkään ollut mitään vaikutusta.
        Myös panadol extend, yhtä tyhjän kanssa.

        tramalilla on jotain vaikutusta joten syön niitä sitten.


      • Normaalia!
        Ap... kirjoitti:

        Minä otin 3x500 panadolia eikä ollut mitään vaikutusta.
        Lääkäri kauhisteli kun kerroin, meisasi että olisi pitänyt olla aika tokkurassa.

        Panadol ei vaikuta kipuihin eikä vaikuta muutenkaan, aivan kuin kalkkitablettia olisi syönyt.
        Tiedän että maksa poksahtaa tuollaisella syömisellä joten en ole syönytkään niitä noiden kokeilujen jälkeen.
        Tosin kokeilin paramaxia kun ajattelin että se on eri lääke mutta ei silläkään ollut mitään vaikutusta.
        Myös panadol extend, yhtä tyhjän kanssa.

        tramalilla on jotain vaikutusta joten syön niitä sitten.

        Mitä kauhistelemista tuollaisessa annostuksessa on, ellet sitten jättänyt jotain kertomatta. Kolme 500 mg Panadol tablettia kerta-annoksena ei ole vielä kovin suuri, kun normaaliannostus on 2 x 500 mg. Tuo Panadol Extendkään ei ole paljon vahvempi (665 mg). Lääkkeen ohjeissa suositeltava suurin päiväannos aikuiselle on 6 x 500 mg.

        Panadol (GlaxoSmithKline Oy) ja Paramax (VITABALANS) on eri lääketehtaiden tuotenimiä, kummassakin sama vaikuttava aine, parasetamoli.


    • Anonyymi

      Yhtä tyhjän kanssa on panadol selkäkipuun.Ei mitään vaikutusta,

    • Anonyymi

      Eri kipulääkkeet auttaa vähän erilaisiin kipuihin.
      Päänsärkyyn voi auttaa joku toinen lääke, joka ei autakaan vaikka vatsakipuun.
      Hermokipuun on yleensä eri kipulääkkeet, jne.
      Lääkkeen sisältämä lääkeaine vaikuttaa siihen, mihin kipuun mikäkin auttaa, jos auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe