Ihmishenki on mittaamattoman arvokas lähtökohtaisesti, mutta tässä maailmassa yksilöihin istahtaa vääriä luonteenpiirteitä, politiikka on valtapeliä, ahneutta ja kaikenlaisia kiistoja uskonnoista muihin aatesuuntiin ja niiden välillä kilpaillaan jopa sotien. Näitä vääriä luonteenpiirteitä tuuppaa olemaan joka puolellayleisesti valtaan pyrkivillä.
Se kertoo ihmislajin kehittymättömyydestä älyllisellä tasolla, sillä kansat suovat vallan itse johtajilleen. Myös ihmislajin muu kontrollikyky omasta planeetastaan on olematonta liikakansoituksesta liikakulutukseen.
Kilpailu ulottuu väärällä tavalla väärille osa-alueilla, jossa uhreina ovat ihmiset itse ja koko elonkehä.
Tämä on sairaan kilpailun maailma, ei tasapainon ja harmonian maailma. Ihminen voisi tehdä asiat toisin, mutta valta on liian laajalti väärissä käsissä eikä kellään ole oikeastaan uskoa aloitta rakentamaan harmonisempaa maailmaa. Itseasiassa se vaatii maailmanlaajuisia sopimuksia ja tehtävä voitaisiin laittaa alkuun aseiden riisunnalla.
Armeijoiden resurssit voitaisiin kääntää vaikkapa ihmistä ja koko planeetan elonkehää tasapainottavaan tieteeseen ja ympäristön suojelemiseen.
Mutta sehän on vain epärealistista haaveilua-valitettavasti, kuten koko tämä ajatusvirtani tässä.
Ihmiskunta on eläintasolla
6
<50
Vastaukset
- kamaIaa
Ihmiskunnan historia on ollut verinen ja sitä se on yhä. Ei ole pitkä aika siitä kun keskellä Eurooppaa teloitettiin tuhansia ihmisiä.
Kauan ei ole siitäkään kun Afrikassa tapettiin 800 000 ihmistä. Tappajat kulkivat yön pimeydessä talosta taloon viiltäen kaikilta kurkut auki.
Tässä linkki tuoreeseen uutiseen http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article2306590.ece- ei ole hääviä ei
Koko ajan tapetaan joka puolella, jossain yksittäisiä surmia toisaalla on Boko Haramia, Talibania, ISISTÄ jne. eikä kaikista hirvityksistä edes tiedetä.
- hiyci
"Ihmishenki on mittaamattoman arvokas lähtökohtaisesti,"
No kun ensimmänen lause jo menee väärin, niin enempää ei viitsi lukea.
Ei se ihmishenki mitään arvokas ole. Pommi-iskuissakin tuohotuneet tavarat ovat suurempi menetys kuin kuollee ihmiset. - quis on
Laulut muuttuvat...muuttuuko ihminen?
http://www.youtube.com/watch?v=Tmy6G222LuI - ttkkl
Riittävän huuman saa, kun laittaa 20% appelsiinimehua ja loput vettä. Ei tarvitse usein juoda. Ja huumeet voi unohtaa!
- Dawn of Apocalypse
Ihminen on luolamies ja puoliapina edelleen. Kilpailuvietti on kova. Ei siitä ole evoluutionäärisesti pitkä aika, kun puusta laskeuduttiin. Teknologinen kehitys on alkanut rinnallamme ja kehittyy nopeammin, kuin ihminen. Singulariteetin tapahtuessa, se kiihtyy entisestään ja jättää ihmiskunnan. Tämän rajoittuneen ihmisapinan.
Meillä on aivot, joilla ajatella. Harva käyttää niitä siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628