Fifteen-leiri

PekkaZ

Onko tapana pitää 'rippijuhlat'? Lahjoineen ja muistamisineen kun nuori on ollut leirillä?

42

5211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökj

Jotkut pitävät suuretkin julhlat jotkut julhivat vain lähipiirin keksken, mutta kai jokainen jonkinlaiset rippijuhlat järjestää.

• PekkaZ

Minusta tämä on aika outoa jollakin tapaa. Lapsi leirille ja sukulaisilta rahat pois.

• .--.-- :(
        PekkaZ kirjoitti:

Minusta tämä on aika outoa jollakin tapaa. Lapsi leirille ja sukulaisilta rahat pois.

"Onko tapana pitää 'rippijuhlat'? Lahjoineen ja muistamisineen kun nuori on ollut leirillä? "

Kyse ei ole RIPPILEIRISTÄ ! Milloin ja mitä kukakin juhlii on oma asia.

"Lapsi leirille ja sukulaisilta rahat pois" Oletko ihan fiksu ?

• mene rahoinesi hauta
        PekkaZ kirjoitti:

Sinun viestisi se tässä outo on.
        Jos olet niin pihta ettet malta antaa sukulaislapsellesi rahaa etes rippipäivänä, ole antamatta mutta anna toiseten juhlia siitä huolimatta.

• Pekkapuupää.
        PekkaZ kirjoitti:

Ei vaan periaatteellinen asia tämä on. Matkitaan luterilaisuuden oppeja, onko tarkoitus olla ei niin valtaväestöstä poikkeavaa, omat rippileiritkin. Ja juhlat päälle..

• papupata
        Pekkapuupää. kirjoitti:

Ei vaan periaatteellinen asia tämä on. Matkitaan luterilaisuuden oppeja, onko tarkoitus olla ei niin valtaväestöstä poikkeavaa, omat rippileiritkin. Ja juhlat päälle..

" onko tarkoitus olla ei niin valtaväestöstä poikkeavaa, omat rippileiritkin. "

Nimesi mukainen taidat todellakin olla se EI edelleenkään ole RIPPILEIRI ! Vapaissa suunnissa ei tarvitse käydä kurssia avioliittoon päästäkseen.

• Kova valhe.
        papupata kirjoitti:

Nimesi mukainen taidat todellakin olla se EI edelleenkään ole RIPPILEIRI ! Vapaissa suunnissa ei tarvitse käydä kurssia avioliittoon päästäkseen.

Heititpä kovan valheen: "...käydä kurssia avioliittoon päästäkseen.". Rippikoulu ei ole kurssi, joka pitää käydä päästäkseen avioliittoon. Rippikoulu antaa oikeuden kirkolliseen avioliittoon vihkimiseen ja kummina toimimiseen, mutta avioliittoon pääsee maistaraatissakin ilman rippikoulua! Rippikoulu iu siis ole välttämätön.

Lisäksi oikeus kirkolliseen vihkimiseen on ainoastaan rippikoulun yhteiskunnallinen sivutuote, sillä rippikoulun tarkoituksena on, kuten kirkko sen määrittelee, se, että "rippikoululainen vahvistuu siinä uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan, johon hänet on pyhässä kasteessa otettu, kasvaa rakkaudessa lähimmäiseen ja elää rukouksessa ja seurakuntayhteydessä".
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rippikoulu

Sinun mielestäsi siis uskossa vahvistuminen, lähimmäisenrakkaus, rukoilu ja seurakuntayhteys ovat pahoja asioita, kun halveksit rippikoulua.

• kerrothan
        Kova valhe. kirjoitti:

Heititpä kovan valheen: "...käydä kurssia avioliittoon päästäkseen.". Rippikoulu ei ole kurssi, joka pitää käydä päästäkseen avioliittoon. Rippikoulu antaa oikeuden kirkolliseen avioliittoon vihkimiseen ja kummina toimimiseen, mutta avioliittoon pääsee maistaraatissakin ilman rippikoulua! Rippikoulu iu siis ole välttämätön.

Lisäksi oikeus kirkolliseen vihkimiseen on ainoastaan rippikoulun yhteiskunnallinen sivutuote, sillä rippikoulun tarkoituksena on, kuten kirkko sen määrittelee, se, että "rippikoululainen vahvistuu siinä uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan, johon hänet on pyhässä kasteessa otettu, kasvaa rakkaudessa lähimmäiseen ja elää rukouksessa ja seurakuntayhteydessä".

Sinun mielestäsi siis uskossa vahvistuminen, lähimmäisenrakkaus, rukoilu ja seurakuntayhteys ovat pahoja asioita, kun halveksit rippikoulua.

Mutta luterilaisessa kirkossa ei pääse avioon jos ei ole käynyt rippikoulua.

Tämä on totuus eikä se muuksi siitä kiertelemällä muutu!

'rippikoulun tarkoituksena on, kuten kirkko sen määrittelee, se, että "rippikoululainen vahvistuu siinä uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan, johon hänet on pyhässä kasteessa otettu,'

Vai että kaste ja rippikoulu on luterilaisilla pääsy yhteyteen kolmiyhteisen Jumalan kanssa?

Missäs se Raamattu tuollaista opettaa??

• puupää.
        papupata kirjoitti:

Väittääkö joku ettei fiftenleirin idea olisi kopasattu luterilaisten rippileiristä ?

• Taas valhe.
        kerrothan kirjoitti:

Mutta luterilaisessa kirkossa ei pääse avioon jos ei ole käynyt rippikoulua.

Tämä on totuus eikä se muuksi siitä kiertelemällä muutu!

'rippikoulun tarkoituksena on, kuten kirkko sen määrittelee, se, että "rippikoululainen vahvistuu siinä uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan, johon hänet on pyhässä kasteessa otettu,'

Vai että kaste ja rippikoulu on luterilaisilla pääsy yhteyteen kolmiyhteisen Jumalan kanssa?

Missäs se Raamattu tuollaista opettaa??

"Vai että kaste ja rippikoulu on luterilaisilla pääsy yhteyteen kolmiyhteisen Jumalan kanssa?" Lukiko tuolla, että rippikoulu on pääsy yhteyteen Jumalan kanssa? Etkö osaa lukea, vai vihaatko uskoa, jota kirkko edellyttää? Miksi kieroilet, onko se helluntailaisuutta?

• kurkkaas naapuriin
        mene rahoinesi hauta kirjoitti:

Sinun viestisi se tässä outo on.
        Jos olet niin pihta ettet malta antaa sukulaislapsellesi rahaa etes rippipäivänä, ole antamatta mutta anna toiseten juhlia siitä huolimatta.

Tänä aikana on suorastaan köyhyyttä työttömillä. Moni haluaisi antaa vaikka mihin hyvään, mutta jos aina pitää tinkiä perheen ruuasta antaminen, ei siitä voi sanoa pihtaamiseksi. Arjen realismia se on monelle.

• älä opeta harhaa
        Kova valhe. kirjoitti:

" käydä kurssia avioliittoon päästäkseen."

Kaikki tuntemani ev.lut.lapset menevät rippikouluun päästäkseen kirkossa vihille.
        "Sinun mielestäsi siis uskossa vahvistuminen, lähimmäisenrakkaus, rukoilu ja seurakuntayhteys ovat pahoja asioita, kun halveksit rippikoulua. "

Älä puhu roskaa, kukaan noista ed. mainituista ei ole USKOSSA ! Tuossa alla olevassa R-paikassa ei puhuta RIPPIKOULSTA MITÄÄN ! Se on vain ev.lut.kirkon hapatus kuten lapsikastekkin.

Kirje efesolaisille 1

Hänessä on teihinkin, sittenkuin

olitte kuulleet totuuden sanan,

pelastuksenne evankeliumin,

uskoviksi tultuanne

pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti..

• päkäpöksy
        puupää. kirjoitti:

Väittääkö joku ettei fiftenleirin idea olisi kopasattu luterilaisten rippileiristä ?

" Väittääkö joku ettei fiftenleirin idea olisi kopasattu luterilaisten rippileiristä ? "

Väittää ! Siellä EI LUETA katekismusta.

• ::)(
        älä opeta harhaa kirjoitti:

" käydä kurssia avioliittoon päästäkseen."

Kaikki tuntemani ev.lut.lapset menevät rippikouluun päästäkseen kirkossa vihille.
        "Sinun mielestäsi siis uskossa vahvistuminen, lähimmäisenrakkaus, rukoilu ja seurakuntayhteys ovat pahoja asioita, kun halveksit rippikoulua. "

Älä puhu roskaa, kukaan noista ed. mainituista ei ole USKOSSA ! Tuossa alla olevassa R-paikassa ei puhuta RIPPIKOULSTA MITÄÄN ! Se on vain ev.lut.kirkon hapatus kuten lapsikastekkin.

Kirje efesolaisille 1

Hänessä on teihinkin, sittenkuin

olitte kuulleet totuuden sanan,

pelastuksenne evankeliumin,

uskoviksi tultuanne

pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti..

Rippikoulu on paljon muutakin kuin portti avioon. Ja hyvä se sellaisenakin olisi.

Omat nuoreni olivat molemmat tyytyväisiä rippileireihinsä. Nuorempi toimi myöhemmin isoisenakin useilla leireillä, saaden niistä pientä palkkaakin.
        . Isoistoiminta antaa muutenkin eväitä elämään ,tukihenkilö toimintaan, sosiaalisiin taitoihin ,jopa ammatinvalintaan, samoin kuin koko rippikoulu yleensäkin on vain myönteinen, nuorta vahvistava seurakunnan antama hengellinen koulutus elämää varten.

Rippikouluaika muistetaan yleensä hamaan vanhuuteen nuoruuden ihanana muistona, samoin kuin rippipait, isoiset ja leiritoverit.

• kivat muistot

Nuorelle (ainakin minulle) rippileiri on se suuri juhla.
      Siellä nuori saa useimmiten kokea sitä, mistä kotona ei puhuta (ei ennen eikä jälkeen)

• usko tyhmentää

Ne ei ole mitään tosiasioita joita rippileirillä puhutaan vaan erehtyväisten ihmisten uskomuksia.

• kivat muistot
        usko tyhmentää kirjoitti:

Ne ei ole mitään tosiasioita joita rippileirillä puhutaan vaan erehtyväisten ihmisten uskomuksia.

Kyllä se oli minulle täyttä totta, että menetin poikuuteni siellä.

• mikä ihmeen rippi

mikä se sellainen rippileiri on ?

mitä siellä ripitetään ja miksi ja miksi sitä pit¨ää juhlia?

• mieti sitä !

Rippikoulu on evlut.kirkon LUPA MENNÄ kirkossa vihille ! Noin pähkinänkuoressa.
        Toivottavasti myös aika jolloin nuori löytäisi Jeesuksen elämänsä Herraksi. Eikä söisi ja joisi tuomioksensa, ehtoollisella.
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 11

1. Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.

23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24. kiitti, mursi ja sanoi:
        "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:

"Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan,

te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan,

hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.

28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta,

syö ja juo tuomioksensa.

• jalkapuurippi..

Jalkapuu kirkonovella on oiva rippileiri. Kirkkoon menijät katseillaan luo rippitunnelman. Sitten saarnan ja kolehdin jälkeen, kun öylätin äärellä käytiin ryyppämässä synnit anteeksi. pääsi jalkapuusta irti, sitten ripitetty Jumalanpalveluksen jälkeen.

Eli rippileirejä on monenlaisia.

ts. kotimaan elokuvista pääsee hyvin selvyyteen jalkapuuripistä.

Saattaisi toimia tänäänkin hyvin kirkoissa, kun joku vilkuilee toisen emäntää tai isäntää, niin pappi pistää jalkapuuhun.
        Syksyllä siirrettäisiin sitten alttarille se jalkapuu, niin ei niin kylmä veto käy ovista sitten ripittäytyvän hartioihin.

• outoa
        mieti sitä ! kirjoitti:

Toivottavasti myös aika jolloin nuori löytäisi Jeesuksen elämänsä Herraksi. Eikä söisi ja joisi tuomioksensa, ehtoollisella.

23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".

"Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;

syö ja juo tuomioksensa.

Outoa kiristämistä tuollainen, ettei vihitä jos ei ole käynyt 15v rippikoulua.

Eihän rippikoululla pitäisi olla mitään tekemistä vihille menon kanssa.

Kaikenlaista kiristämistä sitä onkin.

Tietääkseni helluntaissa ei ole tuollaista ihmisten määräilemistä.

• vihitty tai ei.
        mieti sitä ! kirjoitti:

syö ja juo tuomioksensa.

Saahan sitä vihille mennä Maistraatissa. Helppo ja yksinkertainen, kuten meikälaisen vihkimisen kohta, akataa saadessa.
        Eikä se niin huonosti ole mennyt, pyöreät vuodet laskien 40 on takana.

Tosin tuo koulukaveri, jolla on perhettä, aikuiset lapset, on emäntänsä kanssa ollut varmaan samat pyöreät vuodet.
        Hän teki niin, että vihkiytyi samalla tavalla, kuin Vl- ikaan, eli vei telttaan ja sehän riitti sitoumukseen.

Ei se ulkoiset toisten sanomat löpinät muuta sidoksen pitävyyttä.

Nykyään, kun tämä moniavioisuus, rakkaus on kuulema ikuista, mutta kohde vaihtuu, niin vaihtavat muijaa ja muijat vaihtaa ukkoja, vaikka kuinka on pappi aamentanut monta kertaa, niin uudestaan vaan.

Jos ne tuossa luterlilaisessa on uudelleen kastet.... eiku uudelleen naitettuja.
        Naitetaan vaan uudelleen. ja uudelleen ja uudelleen ja mites se oli?

uudelleen.

• KTS (Ei kirj.)

Rippikouluteinit on yleisesti ottaen parempia Raamatun ja kristinopin asiantuntijoita kuin netissä roikkuvat kaiken maailman povaripellet ja massikkalaista skeidaa posmottavat, opillisesti huonosaattoiset eksyttäjät!

• Citizen Kane

Pakotat suustani hiljaisen aamenen, senkin rättipää jihadisti! :)

• valtava rippiusko

Ai siitäkö se johtuu, että tuolla kännissä kohlaavat ja toisiaan sohlaavat? Taisi tulla liikaa rahaa rippijuhlissa. Mikä on koko rippijuhlan tarkoitus? Vai onko näin, että lutterin opin mukaan 15v on se inä kun taivaan portit avautuu kun lapsikasteen autuus vahvistetaan? Eikös se lapsikasteen armo kannakkaan kauemmas? Tuolla ne ripille päässeet pullo kädessä osoittavat luterilaisen kirkon pelastusoppia ja veet ja peet lentää kun kännissä hoiperrellen muistellaan ripille pääsyä.

• KTS (Ei kirj.)
        valtava rippiusko kirjoitti:

Ai siitäkö se johtuu, että tuolla kännissä kohlaavat ja toisiaan sohlaavat? Taisi tulla liikaa rahaa rippijuhlissa. Mikä on koko rippijuhlan tarkoitus? Vai onko näin, että lutterin opin mukaan 15v on se inä kun taivaan portit avautuu kun lapsikasteen autuus vahvistetaan? Eikös se lapsikasteen armo kannakkaan kauemmas? Tuolla ne ripille päässeet pullo kädessä osoittavat luterilaisen kirkon pelastusoppia ja veet ja peet lentää kun kännissä hoiperrellen muistellaan ripille pääsyä.

"...pullo kädessä .... veet ja peet lentää ... kännissä hoiperrellen..."

Taijat puhua Keuruun konffasta.

• lämpöpumppu

Olipa niin valtavan typerä kommentti tuo valtavalta rippiuskoiselta, että luulisi perämelan olevan taas asialla.

Rippikouluissa ja -leireillä on usein uskovia pappeja ja nuorisotyöntekijöitä.
      Olen itse kuullut kuinka he ovat julistaneet synnit ja vanhurskaudet aivan oikein nuorten vanhempien ollessa kuulolla.

Missään helluntaikokouksessa ei ole niin montaa uskomatonta kuulolla kuin rippikouluissa on.

• herää jo rippiunestasi

Kannattaisi sinunkin jo herätä karuun totuuteen, kun lapsena valelleet tuolla kännissä seilaavat, siinä ei kuule rippikoulut auta, jos ei parannusta tehdä.Eikä parannusta tarvita kun lapsikaste pelastaa. Olen nähnyt lukemattoman määrän kännisiä isosia, jotka kännissä sössöttää lapsikasteen armosta.

• kaikkia hulluja!!
        herää jo rippiunestasi kirjoitti:

Kannattaisi sinunkin jo herätä karuun totuuteen, kun lapsena valelleet tuolla kännissä seilaavat, siinä ei kuule rippikoulut auta, jos ei parannusta tehdä.Eikä parannusta tarvita kun lapsikaste pelastaa. Olen nähnyt lukemattoman määrän kännisiä isosia, jotka kännissä sössöttää lapsikasteen armosta.

Niin ne kännää helarienkin lapset, vaikkeivat olekaan OIKEAA rippikoulua käyneet, vaan jäljitelmän. Kännäävät ja nussivat toisiaan "konffassaan" tupakat huulessa roikkuen::::....:NÄHTY ON!!

Mikä sulla on rippikoulua ja rippikoulun käyneitä vastaan?! Kateus kun omassa helari- seurakunnassa ei sellaista ole, et sallisi toistenkaan käydä, haluaisit riistää nuorilta ripille pääsyn kateuksissasi!!

• Waltava rippiusko 2
        kaikkia hulluja!! kirjoitti:

Niin ne kännää helarienkin lapset, vaikkeivat olekaan OIKEAA rippikoulua käyneet, vaan jäljitelmän. Kännäävät ja nussivat toisiaan "konffassaan" tupakat huulessa roikkuen::::....:NÄHTY ON!!

Mikä sulla on rippikoulua ja rippikoulun käyneitä vastaan?! Kateus kun omassa helari- seurakunnassa ei sellaista ole, et sallisi toistenkaan käydä, haluaisit riistää nuorilta ripille pääsyn kateuksissasi!!

Miksi iniset kännisistä? Onko joku väittänyt, että näitä kännisiä ei olisi joka ryhmästä? Etkö tajua, että katekismus uskonne mukaan ripille päässyt on tullut uskoon tai vahvistanut lapsivalelunsa ja sitten senjälkeen kunnon kännit samoin kuin nämä isoiset, jotka opastavat rippiläisiä ovat uskossaan kännissä! Valtava rippiusko sanon minä oikein avot! Miksi pitää olla kateellinen tällaiselle uskonto järjestelmälle millä ei ole mitään tekemistä Uuden Testamentin kanssa. Ihmettelen tällaisia ohi ampujia, jotka eivät edes tajua mitä ihmiset täällä kirjoittaa. Ja vielä kertaukseksi, helluntailaisuus tai konfrenssissa heiluminen ei ole ketään pelastanut vaan usko Jeesukseen, jota ei saada vauvan liruttamisella eikä rippikouluissa, jos edes ymmärrät mitä kirjoitan. Joten verratessasi hellari lapsia siihen, että tässä puhutaan koko ajan kuinka lutterin opin mukaan pelastatutaan lapsikaste rippi eli lirutuksen vahvistus ja sinä alat vouhoomaan kännisistä hellari lapsista! Hohhoijaa, häviääkö siellä ripillä ymmärrys kykykin vai kuinka?

• äyskäri.

Siis voi o0lla uskovia pappeja, mikä lienee uudestisyntyneitten pappien prosentuaalinen määrä olla lutheruksessa?? Kerro myös se kuinka paljon papit eivät usko siihen mitä pitäisi opettaa.

• exkarismaanikko

ei se auta kaatuilutkaan eikä voitelut eikä muukaan karismaattinen pöllöys

• ihmettelvä:

Konfirmaation jälkeen nuori voi osallistua myös ehtoolliselle sekä toimia kummina . Myös näihin annetaan rippileirillä kristillistä opetusta, samoin kuin koko elämää varten. Moni nuori tulee leirillä uskoon.

Rippikoulu on aivan eri asia kuin "fifteen" leirit.(Miksiköhän muuten nimi pitää olla englanniksi, jos kuitenkin suomalaisesta toiminnasta on kyse?)

• 9-0

Ja helluntailaiset eivät saa edes vihkilupaa leiriltään!! Mikä lienee heidän leirinsä tarkoitus?

• sadetippa
        9-0 kirjoitti:

Ja helluntailaiset eivät saa edes vihkilupaa leiriltään!! Mikä lienee heidän leirinsä tarkoitus?

Voisiko joku lutterin katekismus uskolainen näyttää selkeästi Uuden Testamentin sivuilta a) vauvakasteen, siis esimerkki ja selkä opetus kuinka vauva pitää liruttaa b) rippikoulu käytännön, kuinka usko sitten vahvistetaan jälkikäteen lirutuksen saaneille

Ihan riittää kaksi kohtaa ja jos ei löydy, niin toivoisin, että lopettaisitte näiden harhojenne nimittämisen kristilliseksi opiksi ja alkaisitte käyttää vaikka sanaa, lutterin liruttelu oppi tai vaikka katollisen hapatuksen jämä oppi.

• 40 vuotta hellarina
        sadetippa kirjoitti:

Voisiko joku lutterin katekismus uskolainen näyttää selkeästi Uuden Testamentin sivuilta a) vauvakasteen, siis esimerkki ja selkä opetus kuinka vauva pitää liruttaa b) rippikoulu käytännön, kuinka usko sitten vahvistetaan jälkikäteen lirutuksen saaneille

Ihan riittää kaksi kohtaa ja jos ei löydy, niin toivoisin, että lopettaisitte näiden harhojenne nimittämisen kristilliseksi opiksi ja alkaisitte käyttää vaikka sanaa, lutterin liruttelu oppi tai vaikka katollisen hapatuksen jämä oppi.

Ihan hyvä, että penskat vaikka sitten puoliväkisin joutuvat lukemaan raamattua, opettelemaan muutamat asiat ulkoa, kyllä sieltä jotain korvien väliin jää ja osoitekin rukoukselle jää mieleen sitten, kun on sen aika. Siihen lisättynä vanhempien ja isovanhempien ja kummien rukoukset matkan varrella, niin eiköhän Jumala pidä kiinni lapsestaan.

• 5+18
        sadetippa kirjoitti:

no ei siellä Uuden Testamentin sivuilla puhuta mitään käden nostamisesta ja alttarille tulostakaan.

• Jeesus on tie
        5+18 kirjoitti:

no ei siellä Uuden Testamentin sivuilla puhuta mitään käden nostamisesta ja alttarille tulostakaan.

Onko halusi haastaa vain riitaa?

• 2#*19
        sadetippa kirjoitti:

Tän viikon Ristin Voitossa kerrotaan kuinka Saalemin pastori Yrjölä kastoi erään Suomesta karkotetun turvasäilössä: "kastoin hänet vesipullosta vettä päälle valelemalla Kristuksen seuraajaksi ja seurakuntaperheen jäseneksi"

• Kiitos riparista.

Rippikoulu on ollut vuosisatojen ajan, ja pysyy.

On vuosi vuodelta suositumpi, nuoret oma-aloitteisesti haluavat sinne, tuskin kukaan on pakottamassa heitä sinne, enää nykyaikana.

Ripari kuuluu nuoruuteen, ja lämmöllä sitä muistellaan vielä vanhuudessa. Se on kaunis perinne ja näin ev.lut seurakunta pitää huolta lapsistaan ja ottaa heidät seurakuntaan mukaan.

.Kiitos Jumalalle rippileireistä.

Olkaa te helluntailaiset iloisia omasta leiristänne, on todella rumaa ja tyhmää yrittää tuhota toisilta riparin iloa.

• uusi elämä

Usko syntyy sydämessä Pyhän Hengen vaikutuksesta, silloin ihminen uudestisyntyy, Jeesus sanoi 'jos ette synny uudesti ylhäältä ette voi nähdä Jumalan valtakuntaa'. Ihminen itse kyllä tietää milloin Pyhä Henki on tullut asumaan, siihen ei kukaan kait laita mitään sääntöä miten se tapahtuu, vain että ihminen vastaanottaa pelastuksen ja armon. Sen jälkeen Raamatun opetuksen mukaan otetaan kaste.
      Yksinkertaista.
      Jeesus sinua auttakoon etsinnöissäsi.

• Anonyymi

Meillä ei pidetty mitään juhlia. En osannut edes ajatella, mutta joillakin ilmeisesti oli. Ihan huippu leiri oli ollut. Olisi juhlan kyllä ansainnut!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3612
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2987
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2794
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2143
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      117
      1332
    Aihe