Itse suunnittelen MB:n aika uutta farkkua ostaa.
Jos vertaa suomalaisessa kaupassa n. 17000 euron mersua,
niin onko järkeä harkita saman ostoa Saksasta ?
Käytännön kokemuksia ?
Kannattaako tuoda Saksasta ?
24
1510
Vastaukset
- suomiauto...
Ei kannata. Osta Suomesta vaan, vaihtoarvo säilyy. Saksassa on kaikki ruuvattuja kaiken lisäksi.
- Hyviä tuontiautoja
Naurettavaa tietämättömyyttä! Muka suolaliuoksessa ajetun auton arvo säilyy? Et ole ihan viisas. Ja Saksan ruuvatuista autoista: 30% on ruuvattu. Suomessa tätä asiaa ei koskaa ole tutkittu mutta jos tutkittaisiin, voitaisiin nähdä, kuinka konna suomalainen on. Siten, kannattaa olla hiljaa kun ei tiedä mitään!
- Mersun hakenut
Siinä puhuu tosi kokemuksen ääni! Millähän perusteella kaikki Saksan tuonnit ruuvattuja ja Suomessa ei liene tuon satuilijan mukaan ainuttakaan!
Kysy Mersun merkkiliikkeestä Saksassa ja saat joka ikisestä puskurin maalauksestakin kuvat ja laskun kopiot. Monessako Suomen liikkeessä saat moiset dokumentit? Ai niin, Suomessahan ovat kaikki autot ruuvaamattomia ja kolhimattomia.
Ei sieltä halvemmalla saa, mutta varusteilla, joita Suomen mersuissa voi vain haaveilla.
- Ei koskaan Suomi au
Tuolla hinnalla eitaida saada Suomesta kovin nuorta muuta mersua kuin Helsinkiläisen taksin :( .Laita vähän lisää rahaa auton hankintaan saat Saksasta hyvän ja hyvin varustellun mersun. Mittarin lukemaan voit luottaa kun haet sen MB merkkiliikkeestä
- Pikkusko
Noissa hintaluokissa et pääse voitolle, johtuen hakukustannuksista.
Voittoa aletaan tekemään, jos tuot Mersua, joka maksaa Saksassa n. 17- 18k, Suomessa vastaavat n. 30 k - talvivarustuspuute
Ei kantsi! Saksan mersuissa on huonompi lämmityslaite ja ei tehdasruosteenestoa ollenkaan.
Ainoastaan ns. winterpaket tehdasvarustellut autot sopivat pohjolan oloihin. Eroja mm. moottorinohjausjärjestelmässä yms. - Joo2
Vai huonompi lämmityslaite!!! Olet tainnu kuunnella Vehon myyjän tarinoita. Ei kannata ihan kaikkea uskoa.
- rinkelinokka
Jos ei ole varaa ostaa sitä autoa Suomesta, niin ei kannata hakea Saksastakaan. Ja aivan ilman sarvia ja hampaita sanottuna! Mutta jos on varaa, niin voi iloisen yllätyksen kokea tuontiauton löytäessään.
- 7 tuonut, kaikki +++++
Saksasta ne "suomimersutkin" on tulleet, presiis samoja laitteita. Jos se Defan töpseli puuttuu, niin voivoi. Webasto ainoo oikee varuste muutenkin.
Nykysaksalaisissa ei ruuvaamisongelmaa enää, kilsoja seurataan joka välissä ja ruuvaaminen on ollut sielläkin rikos oliko 2006 alkaen. Vanhat loppuun asti poljetut vessat sit erikseen, sama kai se mitä mittari näyttää jos sininen käry kertoo missä mennään.
- ...)...
Loppuhinnat tulevat verojen ja hakukustannusten jälkeen olemaan melko samat. Erona on;
- saat Avantgarden Elegancen hinnalla
- kivenhakkaumat puuttuvat
- vähemmän kylmäkäynnistyksiä
- kori paremmassa kunnossa
Auton paperit ja kilometrit luonnollisesti tarkastettava hyvin. Jos aiot pitää auton itselläsi pidemmän aikaa, niin mielestäni kannattaa hakea.- noin alkuun...
Kori paremmassa kunnossa?? Saksassa vasta suolataan.
Pieni akku ja heti pitää hommata lohkolämmårit ja mahdollisesti isompi laturi. - Jooopas
noin alkuun... kirjoitti:
Kori paremmassa kunnossa?? Saksassa vasta suolataan.
Pieni akku ja heti pitää hommata lohkolämmårit ja mahdollisesti isompi laturi.Isoimpi akku on halvempi saksassa ja lohkolämppärin asennuksen voi neuvotella ...
Laturi on sama. - Marcelin
noin alkuun... kirjoitti:
Kori paremmassa kunnossa?? Saksassa vasta suolataan.
Pieni akku ja heti pitää hommata lohkolämmårit ja mahdollisesti isompi laturi.Saksassa suolataan mutta kausi on lyhyt, viime talvena ei esim. ollut lunta ollenkaan pohjoisessa ja vuosi sitten lunta oli kk ajan. Ei Suomen suolausmääriä voita kukaan, se on sairasta kylvämistä heti kun mittari vaipuu nollan alle. Eikä ole olemassa mitään pikku akkuja tai lohkolämmittiimiä, joita välttämättä pitää hommata. Autoista löytyy kyllä webastoja vaikkakin harvemmin kuin Suomessa. Eikä kannata väitellä asioista koska asun täällä Saksassa ja tiedän, mitä täällä tapahtuu.
- Autosaksasta
Mainostanpa autoani tässä mikäli joku arpoo tuontiautojen kanssa. Tuon siis omasta käytöstäni A4:sen suomeen nyt kesälomalla. Käy vilkaisemassa ja ota yhteyttä! http://www.nettiauto.com/audi/a4/6504800
- Jaska valkakoskelta
Sanoisin että iliman muuta kannattaa. Toki varovainen saa olla, huijareita on siellä kuin suomessakin!
Toki kun järjen kanssa ostelet saat Saksasta ainakin 100 kerta paremman auton kuin ns.suomiautot(=loppunajettu puhkiruostunut karavalakki).
Unohda Esson baarin hönöjen jutut mittarin ruuvaajista: Saksassa mittarin ruuvaaminen ON RIKOS JOSTA SEURAA RANGAISTUS! Suomessa mittarin ruuvaaminen EI OLE KIELLETTYÄ!
ELi jos ns. turvalliset kilometrit haluat välttää suomiautoja kuin ruttoa!
Mutta miksi saksanmaalta? Poikkea toki kauniiseen Itävaltaan, tässä vain muutama syy miksi:
- toisin kuin Saksassa Itävallassa nopeudet moottoritiellä on rajoitettu--> autoja ei kaahata puhki kuten Saksassa.
- Itävallasa autot on katsestettava vuoden välein, toisin kuin Sakasassa. Lisäksi Itävallassa jää merinnät rekisteriin ja kilometrit otetaan ylös. Niin halutessasi saat tulosteen tästä rekisteristä(vaatii omistajan suostumuksen!)
- Itävallassa autot maksevat hieman enemmän kuin Saksassa, tästä syystä niistä myös pidetään paempaa huolta.
- jos innostut Itävallan reissun tekemän, kannattaa muuten ilman muuta katsella dieselin koneita. Tässä kerron syyn: bensa ja diesel maksavat Itävallassa samanverran, lisäksi dieselautoista menee pienenpi vero. -Onko siis ihemekkään, että Itävallassa on Euroopan ylivoimaisesti suurin dieselautokanta(yli 80%, vertaa esim. suomen noin 9%)- Jos missä
suolataan niin juuri Itävallassa ja myös etelä-Saksassa. Tulee käytyä joka talvi alpeilla hiihtämässä ja samalla myös seurattua paikallista autokalustoa. Ruoste on siellä vakava tauti ja kylissä talojen pihoissa on paljon autoja jotka on poistettu liikenteestä pahojen ruostevaurioiden takia. Talvi ja samalla aika jolloin tiet pidetään paljaina suolan avulla on pitempi kuin Suomessa.
- kisuhiiriko
Hehe,
Itävallassa ei todellakaan suolatra, vaan käytetään lumikertjuja.
Otahan selvää, ennenkuin tulet provoilemaan!- Selvää tulee
otettua säännöllisesti talvisin monena viikonloppuna Alpeille Baijerista ajellessa. Reilu sadan kilometrin matka menee äkkiä paljailla suolatuilla teillä liikkuessa. Tirolissa kylät ovat pääasiassa kilometrin korkeudessa ja sinne ajaa vaikka kesärenkailla jos ei juuri silloin satu lumimyräkkä kohdalle. Tosin kitkoillahan täällä ajetaan. Ketjuja ei ole onneksi tarvinnut vielä koskaan. Tervetuloa katsomaan tilannetta ensi talvena niin näet itsekin omin silmin että ilman suolaa täällä vallitsisi täysi katastrofi. Raskas liikenne jumittaisi hetkessä kaiken muun liikenteen kaikilla teillä. Nämä jutut avautuvat sinullekin ehkä vasta sitten kun uskallat tulla Suomesta ulos maailmanmenoa katselemaan. Muuten, lumiketjut vaaditaan usein kun liikutaan korkealla mutta jostain syystä siellä liikkuu Itävallassa kovin vähän ihmisiä omilla autoillaan. Paikallisilla useimmiten nelivetokalustoa.
- kisuhiiriko
Selvää tulee kirjoitti:
otettua säännöllisesti talvisin monena viikonloppuna Alpeille Baijerista ajellessa. Reilu sadan kilometrin matka menee äkkiä paljailla suolatuilla teillä liikkuessa. Tirolissa kylät ovat pääasiassa kilometrin korkeudessa ja sinne ajaa vaikka kesärenkailla jos ei juuri silloin satu lumimyräkkä kohdalle. Tosin kitkoillahan täällä ajetaan. Ketjuja ei ole onneksi tarvinnut vielä koskaan. Tervetuloa katsomaan tilannetta ensi talvena niin näet itsekin omin silmin että ilman suolaa täällä vallitsisi täysi katastrofi. Raskas liikenne jumittaisi hetkessä kaiken muun liikenteen kaikilla teillä. Nämä jutut avautuvat sinullekin ehkä vasta sitten kun uskallat tulla Suomesta ulos maailmanmenoa katselemaan. Muuten, lumiketjut vaaditaan usein kun liikutaan korkealla mutta jostain syystä siellä liikkuu Itävallassa kovin vähän ihmisiä omilla autoillaan. Paikallisilla useimmiten nelivetokalustoa.
Maybe, but just maybe Tirolin alppialueilla voidaan suolata silloin tällöin, tosin tätäkään en usko.
Unohdat kuitenkin mainita, että mainitsemillasi seuduilla asuu muutama prosentti Itävallan väestöstä ja siis myös muutama prosentti maan autokannasta.
Suurin kanta tottakai Wienin laaksossa, jossa talvella ei juuri lunta näy, elkä takuulla suolaakaan =DD (ei toki lumiketjujakaan) ;)
- Saksasta 80%
"Vaihtoautot tuodaan Saksasta – halvempiakin maita on"
"Suomeen tuotiin viime vuonna liikenteen turvallisuusvirasto Trafin mukaan lähes 22 000 käytettyä henkilöautoa. Niistä suurin osa, noin 80 prosenttia, tulee viranomaisarvioiden mukaan Saksasta. "
"Suurin osa Suomeen tuoduista käytetyistä autoista on noin neljä vuotta vanhoja, selviää Euroopan komission vuonna 2010 tekemästä raportista."
- http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/09/24/vaihtoautot-tuodaan-saksasta-halvempiakin-maita-on/201413253/304 - Helsinki-Muchen
Kannattaa ostaa jo siksi että Veho ei saa myytyä mitään. Itse en ole EU liittymisen jälkeen ostanut Suomasta mitään näistä :
-viiniä
-vaatteita
-televisioita
-Polkupyöriä
-autoja. nyt alla 911 4x4 ja MB Viano 4x4
-moottoripyöriä, nyt alla BMW ja KTM
Säästöä noin 25-70% Suomen hinnoista... - Globetrotteri
TV:t saa kyllä Suomesta siihen hintaan ettei kannata Saksasta rahdata/tilata.
55'' Full HD samsunki tuli muutama viikko sitte ostettua, esim. 4HDMI liitännällä, kahdella usbilla, toinen tallentava ym. ym. mitä en edes tarvi ja hinta oli 498€. - 314
Kommentoin vähän vanhaa viestiketjua, mutta olen samaa mieltä nimim. "Helsinki-Muchen"in kanssa.
Aina kun käyn Saksassa autolla, tuon auton kantavuuden puitteissa alkoholijuomia ja vaatteita sekä sellaista tavaraa joka säilyy - mm. täyssäilykkeitä, joita muutenkin ostaisin täältä. Useimmat hinnat ovat saksalaisessa Lidlissä Suomen vastaavia halvempia.
Lisäksi valinnanvaraa kaikilla aloilla on enemmän, ei vain Suomen K ja S-kaupat.
Joku kysyy heti, että saatko matkakulut maksetuksi?
En saa, mutta ns. sesonkiajan ulkopuolella tammi-helmikuussa suora lauttayhteys on Ruotsin kautta ajoa edullisempi, jos vaivännäölle laskee hintaa.
Matkustaminen edellyttää tietenkin vapaa-aikaa hieman enemmän, mutta esim.
tulevan Pääsiäisen yhteydessä ennättää hyvin käydä Pohjois-Saksassa, koska kaupat ovat la 04.04.2015. auki. - ei aina italiasta
Asun täällä Saksan lähellä ja valinnan varaa on paljon. Kannattaa selvitellä tapauskohtaisesti ihan veroja myöden kokonaiskustannukset. Autot ovat paremmin varusteltuja ja paremmassa kunnossa täällä. Ota yhteyttä, jos joku asia alkaa kiinnostaa enemmän: italovehicoli(at)gmail.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070