Katsoin Usko-Tv:n nettilähetyksen Hyvä Sanoman tilaisuudesta 20.6.2014 klo 16.00 - 18.00. Tilaisuus herätti minussa seuraavia ajatuksia.
Marko Selkomaa näpäytti selvästi puheessaan vanhempia helluntaiuskovia herätyksen tulon esteistä. Selkomaa otti esimerkin eräästä vanhasta helluntailaulusta. Laulussa lauletaan "Voimaasi tarviin oi Jumalani, tuon uuden voitelun helluntain. Tulkoompa hiljaa tai myrskyn lailla, voimaasi tarviin oi Jumalain" (muistinkohan sanat täysin oikein?).
Selkomaa pilkkasi vanhempia uskovia, muuttamalla laulun sanoja: "Tulkoompa hiljaa, ja vieläkin hiljaa" jne.. Hän otti siinä yhteydessä esimerkkejä, kuinka jotkut uskovat rukoilevat, että "voitelu" ja herätys tulisivat ainoastaan niin, että lauletaan Hengellisen laulukirjan tai "pitkän laulukirjan" lauluja ja että "voitelussa" ei esiintyisi mitään suurempia "ääniä" ja ilmiöitä. Selkomaa totesi vielä, että tässä tapauksessa voitelut voivat tulla niin hiljaa, ettei niitä edes kuule.
Selkomaan sanoma oli se, että voitelu ja herätys eivät voi tulla, kuin ainoastaan kovan metelin ja epäjärjestyksen kautta. Se on selvästi perinteisen helluntailaisuuden vastainen herätyksen ilmenemismuoto.
Selkomaa kehotti puheessaan uskovia rukoilemaan paikallaan ja kehotti puhumaan kielillä. Hän ei puhunut mitään kielten tulkkaamisesta. Epäjärjestys kokouksessa oli kuultavissa selvästi netin kauttakin, taustalla yhteeen ääneen kililläpuhumisena. Tämä oli raamatunvastaista opetusta.
Olen katsonut muutamia Selkomaan saarnoja Usko-Tv:n kautta. Selkomaalla on ikävä tapa käskyttää kuulijoitaan. Näin tapahtui tässäkin kokouksessa. Hän nostatti ihmisiä ylös ja kehotti kohottelemaan käsiä ylös, jotta kylmässä teltassa tarkenisi. Selkomaa huudatti kuulijoillaan herätyksen perään. Joukossa oli toki muutamia, jotka nostivat kätensä Selkomaan kysyessä, ketkä eivät toivo herätystä. Selkomaa pyysi selvästi närkästyneenä näitä henkilöitä tulemaan kokouksen jälkeen rukoustelttaan rukoilemaan, ilmeisesti "uudistumaan" ja parannusta tekemään.
Halukkuus uskoontuloon ilmaistaan nykyään helluntailaispiireissä niin, ettei sitä saa kukaan muu nähdä. Selkomaa käskyttää kokouksissaan uskovia laittamaan silmät kiinni silloin, kun pyydetään uskoontuloon halukkaita nostamaan käsi ylös. Miksi tämä on tehty salaiseksi? Raamatussa Jeesus sanoo: "Joka tunnustaa minut ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan Isäni edessä". Kun uskoontulosta tehdään jo näin salainen, miten on asian laita myöhemmin? Aikaisemmin helluntaiseurakunnissa esitettyyn alttarikutsuun ei liittynyt tuollaista salailua.
Kokouksen loppuvaiheessa Selkomaa vaikutti hyvin hermostuneelta. Hän jakoi jatkuvasti ohjeita rukouspalvelijoilleen ja kehotti heitä nopeampaan toimintaan, että mahdollisimman moni saisi siunauksen. Selkomaa on muissakin tilaisuuksissa käyttäytynyt juuri samalla tavalla. Kyllä tähänkin on varattava aikaa riitävästi ja tuollainen käskyttäminen häiritsee sekä avustajia että autettavia.
Tilaisuudessa Selkomaa kertoi hänen kokouksisaan tulleen uskoon 230 henkilöä tämän vuoden aikana. Se ei kerro mitään siitä suuresta herätyksestä, jota on hehkutettu tapahtuvan juuri Selkomaan kokouksissa. Selkomaa ei kertonut myöskään sitä, kuinka moni noista henkilöistä on edelleen uskossa.
Helluntaikirkon hallitseman Hyvä Sanoman ja Aikamedian valinta vuoden kirjaksi / kirjailijaksi ei liene ollut kenellekään yllätys. Tietysti Selkomaa, kukapa muukaan.
Selkomaa Hyvä Sanoman tilaisuudessa Konferenssissa 2014
76
546
Vastaukset
- DoctorT
Olen ollut Marko Selkomaasta VAIN YHTÄ MIELTÄ, ja sen merkit ovat nyt tapissaan!!
Hänen työnsä ja persoonansa ROMAHDUS on tämän kesän ja syksyn todellisuutta.
Tie, jolla hän on ollut ja jolla hän on "edistynyt" yhä pidemmälle, on kadotuksen tie. Kuten Markku Koivistonkin ylpeys, kovuus, harhaoppisuus ja Jumalan halveksiminen sen osoitti. Selkomaan kohtalo on Koiviston kohtalo,
Sitä en voi mennä sanomaan, että lankeemuksen alue olisi sama, mutta joka tapauksessa Jumala tulee pisteen tuolle Hänen nimissään tapahtuvalle hulluudelle pistämään!!
Tästä olen varoittanut ja tästä olen puhunut. Kukaan ei halua kuulla, on parempi luulla!- hätäonsuuri
Olen kyllä samaa mieltä kansassi, Itse Selkomaata kohtaan ihmisenä en sano hyvää enkä pahaa, mutta opetus on monessa vastoin Raamattua ja Raamatun Henkeä. Varsinainen käskyttäjä ja itse valtias puhuja korokkeella, pilkkaa jopa vanhojen h-veteraanien lauluja.
Tulee pakosta mieleen Markku Koivisto, Finnilä, heillä oli tasan sama tyyli, käskyttää veljiä ja mikä pahinta, Herraa ja Pyhää Henkeä, he alistivat Jumalankin käskyläisekseen, ja nyt Selkomaa tekee aivan samoin, sama eksytyksen henki, ja eikö nämä kaikki herrat ole hakeneet voitelua haudoilta, ja ovat sen myös saaneet.?
Oli ko. kokouksen lopussa tyhjyyteen tuijottava pelokas ja eksyneen oloinen, sääliksi kävi.Jos joskus on ollut valtuudet Pyhältä Hengeltä, nyt ei ole, itseään täynnä rikä kukaan saanut siinä kokouksessa hänen kauttaan taivaasta yhtään mitään.
Miksi nämä antikristillisen hengen lähettiläät pääsevät uudestaan ja uudestaan valtaan, kuinka kukaan isoisista ei näitä huijareita tunnista heti alkuun, ja tavallista tallaajaa ei kukaan kuule eikä usko, hengellistä sokeutta. - Hävetkää!
hätäonsuuri kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä kansassi, Itse Selkomaata kohtaan ihmisenä en sano hyvää enkä pahaa, mutta opetus on monessa vastoin Raamattua ja Raamatun Henkeä. Varsinainen käskyttäjä ja itse valtias puhuja korokkeella, pilkkaa jopa vanhojen h-veteraanien lauluja.
Tulee pakosta mieleen Markku Koivisto, Finnilä, heillä oli tasan sama tyyli, käskyttää veljiä ja mikä pahinta, Herraa ja Pyhää Henkeä, he alistivat Jumalankin käskyläisekseen, ja nyt Selkomaa tekee aivan samoin, sama eksytyksen henki, ja eikö nämä kaikki herrat ole hakeneet voitelua haudoilta, ja ovat sen myös saaneet.?
Oli ko. kokouksen lopussa tyhjyyteen tuijottava pelokas ja eksyneen oloinen, sääliksi kävi.Jos joskus on ollut valtuudet Pyhältä Hengeltä, nyt ei ole, itseään täynnä rikä kukaan saanut siinä kokouksessa hänen kauttaan taivaasta yhtään mitään.
Miksi nämä antikristillisen hengen lähettiläät pääsevät uudestaan ja uudestaan valtaan, kuinka kukaan isoisista ei näitä huijareita tunnista heti alkuun, ja tavallista tallaajaa ei kukaan kuule eikä usko, hengellistä sokeutta.AP.lle
"Selkomaan sanoma oli se, että voitelu ja herätys eivät voi tulla, kuin ainoastaan kovan metelin ja epäjärjestyksen kautta. Se on selvästi perinteisen helluntailaisuuden vastainen herätyksen ilmenemismuoto."
ÄLä pane sanoja toisen suuhun mitkä ei sinne kuulu !Koska sitä sanotaan VALEHTELUKSI !
" Selkomaa kehotti puheessaan uskovia rukoilemaan paikallaan ja kehotti puhumaan kielillä. Hän ei puhunut mitään kielten tulkkaamisesta."
Uskova rakentaa itseään puhuessaan kielillä, ei AINA TARVITSE SELITTÄÄ !
Nyky helluntailaisuudessa kiellilläpuhuminen on niin harvinaista, että siksi hän kehoitti virittäämään palavaksi armolahjan:
Toinen kirje Timoteukselle 1
6. Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.
7. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
9. hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella,
ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
10. mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta,
joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,
" opetus on monessa vastoin Raamattua ja Raamatun Henkeä. "
Kerro esimerkki ja laita linkki ko. kokouksesta.
" Hänen työnsä ja persoonansa ROMAHDUS on tämän kesän ja syksyn todellisuutta."
Ja siitähän sinä ja saa tana iloitsisitte, jos niin kävisi.
Montako ihmistä on SINUN KAUTTASI ja julistuksesi kautta TULLUT USKOON ? Montako parantunut ?
Ihmettelen teitä jotka aina vaan etsitte ketä voisitte syytttää ja miten tuli sammuisi.
Jos Jumalan valtakunnan työ olisi TEIDÄN vallasanne, se olisi kuopattu jo aikaa sitten.
Onneksi ei ole sillä JUMALA PITÄÄ ITSE TYÖSTÄÄN HUOLEN, teistä raukoista huolimatta!
Jos Jeesus kulkisi keskellämme näkyvänä te sanoisitte:
Evankeliumi Johanneksen mukaan 6
. 42. ja he sanoivat:
"Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?" ...
Miten te sokeat neuvotte muita, kun ette itse tunne JUMALAA ! Hävetkää! kirjoitti:
AP.lle
"Selkomaan sanoma oli se, että voitelu ja herätys eivät voi tulla, kuin ainoastaan kovan metelin ja epäjärjestyksen kautta. Se on selvästi perinteisen helluntailaisuuden vastainen herätyksen ilmenemismuoto."
ÄLä pane sanoja toisen suuhun mitkä ei sinne kuulu !Koska sitä sanotaan VALEHTELUKSI !
" Selkomaa kehotti puheessaan uskovia rukoilemaan paikallaan ja kehotti puhumaan kielillä. Hän ei puhunut mitään kielten tulkkaamisesta."
Uskova rakentaa itseään puhuessaan kielillä, ei AINA TARVITSE SELITTÄÄ !
Nyky helluntailaisuudessa kiellilläpuhuminen on niin harvinaista, että siksi hän kehoitti virittäämään palavaksi armolahjan:
Toinen kirje Timoteukselle 1
6. Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.
7. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
9. hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella,
ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
10. mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta,
joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,
" opetus on monessa vastoin Raamattua ja Raamatun Henkeä. "
Kerro esimerkki ja laita linkki ko. kokouksesta.
" Hänen työnsä ja persoonansa ROMAHDUS on tämän kesän ja syksyn todellisuutta."
Ja siitähän sinä ja saa tana iloitsisitte, jos niin kävisi.
Montako ihmistä on SINUN KAUTTASI ja julistuksesi kautta TULLUT USKOON ? Montako parantunut ?
Ihmettelen teitä jotka aina vaan etsitte ketä voisitte syytttää ja miten tuli sammuisi.
Jos Jumalan valtakunnan työ olisi TEIDÄN vallasanne, se olisi kuopattu jo aikaa sitten.
Onneksi ei ole sillä JUMALA PITÄÄ ITSE TYÖSTÄÄN HUOLEN, teistä raukoista huolimatta!
Jos Jeesus kulkisi keskellämme näkyvänä te sanoisitte:
Evankeliumi Johanneksen mukaan 6
. 42. ja he sanoivat:
"Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?" ...
Miten te sokeat neuvotte muita, kun ette itse tunne JUMALAA !"Hävetkää" -nimimerkille:
Tuo lainaamasi kohta kirjoituksestani on minun oma mielipiteeni Selkomaan saarnan perustella, joten et voi syyttää minua valehtelijaksi. Selkomaan sanomiset ovat omassa aloitustekstissäni lainausmerkeissä.
Raamatussa on selvät ohjeet kielilläpuhumiselle ja "kaikki yhteen ääneen" ei ole Raamatun mukaan sallittu muoto seurakunnankokouksissa. Eikä se käy ilmi edes tekstiisi lainaamistasi raamatunlauseista.
Ei kai tarkoitus ole kilpailla siitä, kuinka monta ihmistä kenenkin kautta tulee uskoon? Jos Selkomaan opin mukaista uskoa pidetään oikeana uskona, on parempi, ettei kukaan edes tule uskoon. Ihmeparantumisia ei ole Selkomaan kokouksista raportoitu. Uskoontulot ovat Selkomaan tilaisuuksissa hänen oman kertoman mukaan 230 henkilöä. Sitä ei kerrottu, kuinka moni heistä on tänä päivänä uskossa.- ed.
mazdels kirjoitti:
"Hävetkää" -nimimerkille:
Tuo lainaamasi kohta kirjoituksestani on minun oma mielipiteeni Selkomaan saarnan perustella, joten et voi syyttää minua valehtelijaksi. Selkomaan sanomiset ovat omassa aloitustekstissäni lainausmerkeissä.
Raamatussa on selvät ohjeet kielilläpuhumiselle ja "kaikki yhteen ääneen" ei ole Raamatun mukaan sallittu muoto seurakunnankokouksissa. Eikä se käy ilmi edes tekstiisi lainaamistasi raamatunlauseista.
Ei kai tarkoitus ole kilpailla siitä, kuinka monta ihmistä kenenkin kautta tulee uskoon? Jos Selkomaan opin mukaista uskoa pidetään oikeana uskona, on parempi, ettei kukaan edes tule uskoon. Ihmeparantumisia ei ole Selkomaan kokouksista raportoitu. Uskoontulot ovat Selkomaan tilaisuuksissa hänen oman kertoman mukaan 230 henkilöä. Sitä ei kerrottu, kuinka moni heistä on tänä päivänä uskossa."Tuo lainaamasi kohta kirjoituksestani on minun oma mielipiteeni Selkomaan saarnan perustella, joten et voi syyttää minua valehtelijaksi "
Niin juuri, laitoit Selkomaan suuhun OMAN mielipiteesi. Hän EI noin sanonut.
" Ei kai tarkoitus ole kilpailla siitä, kuinka monta ihmistä kenenkin kautta tulee uskoon? "
EI, mutta kauttasi ei voi tulla ketään uskoon, koska et ole itse selvillä vesillä!
" Raamatussa on selvät ohjeet kielilläpuhumiselle ja "kaikki yhteen ääneen" ei ole Raamatun mukaan sallittu muoto seurakunnankokouksissa "
Liioittelua, Paavali puhuu yhdessä kohtaa ITSESTÄÄN:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14
19. mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni,
opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia;
mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. "
Selkomaan tapauksessa ei ollut kyse OPETTAMISESTA, vaan armolahjan käytöstä tai uudelleen virittämisestä.
Apostolien teot 19
6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
" Selkomaan opin mukaista uskoa pidetään oikeana uskona, on parempi, ettei kukaan edes tule uskoon."
Eli haluat ihmisten hukkuvan ? Ja kukaanhan ei tule "selkoman uskoon"
Vaan Jeesukseen !
"Sitä ei kerrottu, kuinka moni heistä on tänä päivänä uskossa. " Pitäisikö heidän lähettää raportti SINULLE uskossa olostaan joka päivä ?
" Ihmeparantumisia ei ole Selkomaan kokouksista raportoitu. "
Selkomaa itse on kertonut , että ihmisiä on parantunut. ed. kirjoitti:
"Tuo lainaamasi kohta kirjoituksestani on minun oma mielipiteeni Selkomaan saarnan perustella, joten et voi syyttää minua valehtelijaksi "
Niin juuri, laitoit Selkomaan suuhun OMAN mielipiteesi. Hän EI noin sanonut.
" Ei kai tarkoitus ole kilpailla siitä, kuinka monta ihmistä kenenkin kautta tulee uskoon? "
EI, mutta kauttasi ei voi tulla ketään uskoon, koska et ole itse selvillä vesillä!
" Raamatussa on selvät ohjeet kielilläpuhumiselle ja "kaikki yhteen ääneen" ei ole Raamatun mukaan sallittu muoto seurakunnankokouksissa "
Liioittelua, Paavali puhuu yhdessä kohtaa ITSESTÄÄN:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14
19. mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni,
opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia;
mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. "
Selkomaan tapauksessa ei ollut kyse OPETTAMISESTA, vaan armolahjan käytöstä tai uudelleen virittämisestä.
Apostolien teot 19
6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
" Selkomaan opin mukaista uskoa pidetään oikeana uskona, on parempi, ettei kukaan edes tule uskoon."
Eli haluat ihmisten hukkuvan ? Ja kukaanhan ei tule "selkoman uskoon"
Vaan Jeesukseen !
"Sitä ei kerrottu, kuinka moni heistä on tänä päivänä uskossa. " Pitäisikö heidän lähettää raportti SINULLE uskossa olostaan joka päivä ?
" Ihmeparantumisia ei ole Selkomaan kokouksista raportoitu. "
Selkomaa itse on kertonut , että ihmisiä on parantunut.Älä nyt uskovana henkilönä viitsi valehdella, että olisin laittanut Selkomaan suuhun oman mielipiteeni. Lue tekstini uudestaan, kun olet rauhoittunut, ja ajatuksen kanssa.
Tuskin kukaan tuleekaan kauttani helluntaiseurakunnan uskonkäsityksen mukaiseen uskoon, koska en hyväksy edes helluntailaista uskonkäsitystä kokonaisuutena.
Kielilläpuhumisesta on Raamatussa annettu selvät ohjeet, joita myös useat helluntailaisetkin noudattavat. Kielilläpuhuminen on aina selitettävä, eikä monta henkilöä saa kerrallaan puhua. Tätä ohjetta valitettavasti rikotaan helluntaiseurakunnissa yleisesti. Onneksi sentään nykyään kovaääninen kielilläpuhuminen on vähäisempää, toki suhinaa ja muminaa kuulee joka kokouksessa.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Selkomaa on virittelemässä armolahjoja uudelleen. Ja todellakin virittelemässä niitä äärikarismaattiseen, selkomaalaiseen suuntaan, joka ei ole raamatullinen.
Mieluummin olkoon ihmiset uskomatta, jos vaihtoehtona on Selkomaan harhaan vievä opetus. Selkomaan usko ei ole raamatunmukaista uskoa Jeesukseen ja hän eksyttää ihmisiä kauemmaksi todellisesta Jumalasta.
Uskoontuloista olisi hyvä tehdä seurantaa seurakunnissa. Se olisi helppoakin, jos seurakunnat huolehtisivat vastauskoontulleistaan paremmin. Nythän taitavat uskoontulleet jäädä heitteille uskonratkaisunsa jälkeen. Tärkeintä kun näyttää olevan vaan se, että mahdollisimman moni tekee uskonratkaisun. Uskon kestävyydellä ja jatkuvuudella ei näytä olevan merkitystä.
Selkomaa kannattajineen voi kertoa sitä ja tätä parantumisista. Dokumentoituja parantumisia ei valitettavasti hänenkään tilaisuuksista ole. Ja korostan edelleen sitä, että Jumala voi parantaa sairaita, mutta hän ei jostakin syystä tee näin nykyaikana.- ed.
mazdels kirjoitti:
Älä nyt uskovana henkilönä viitsi valehdella, että olisin laittanut Selkomaan suuhun oman mielipiteeni. Lue tekstini uudestaan, kun olet rauhoittunut, ja ajatuksen kanssa.
Tuskin kukaan tuleekaan kauttani helluntaiseurakunnan uskonkäsityksen mukaiseen uskoon, koska en hyväksy edes helluntailaista uskonkäsitystä kokonaisuutena.
Kielilläpuhumisesta on Raamatussa annettu selvät ohjeet, joita myös useat helluntailaisetkin noudattavat. Kielilläpuhuminen on aina selitettävä, eikä monta henkilöä saa kerrallaan puhua. Tätä ohjetta valitettavasti rikotaan helluntaiseurakunnissa yleisesti. Onneksi sentään nykyään kovaääninen kielilläpuhuminen on vähäisempää, toki suhinaa ja muminaa kuulee joka kokouksessa.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Selkomaa on virittelemässä armolahjoja uudelleen. Ja todellakin virittelemässä niitä äärikarismaattiseen, selkomaalaiseen suuntaan, joka ei ole raamatullinen.
Mieluummin olkoon ihmiset uskomatta, jos vaihtoehtona on Selkomaan harhaan vievä opetus. Selkomaan usko ei ole raamatunmukaista uskoa Jeesukseen ja hän eksyttää ihmisiä kauemmaksi todellisesta Jumalasta.
Uskoontuloista olisi hyvä tehdä seurantaa seurakunnissa. Se olisi helppoakin, jos seurakunnat huolehtisivat vastauskoontulleistaan paremmin. Nythän taitavat uskoontulleet jäädä heitteille uskonratkaisunsa jälkeen. Tärkeintä kun näyttää olevan vaan se, että mahdollisimman moni tekee uskonratkaisun. Uskon kestävyydellä ja jatkuvuudella ei näytä olevan merkitystä.
Selkomaa kannattajineen voi kertoa sitä ja tätä parantumisista. Dokumentoituja parantumisia ei valitettavasti hänenkään tilaisuuksista ole. Ja korostan edelleen sitä, että Jumala voi parantaa sairaita, mutta hän ei jostakin syystä tee näin nykyaikana." Ja korostan edelleen sitä, että Jumala voi parantaa sairaita, mutta hän ei jostakin syystä tee näin nykyaikana. "
Pitääkö Jumalan kysyä lupa sinulta ? Tai ilmoittaa sinulle jokainen parantunut ?
"Uskoontuloista olisi hyvä tehdä seurantaa seurakunnissa. Se olisi helppoakin, jos seurakunnat huolehtisivat vastauskoontulleistaan paremmin"
Tuosta olen samaa mieltä, "vauvoja" ei saisi jättää ilman hoitoa !
Muuhun postaukseen en enää vastaa, koska joko olet tyhmempi, kuin luulin tai muuten vain sokea !
Ja tekstiesi mukaan et ole uskossa, vaan katkeroitunut luopio, jos olet uskossa ollutkaan.?
Selvitä ENSIN suhteesi Jumalan kanssa ja tule vasta sitten neuvomaan miten jnk.ihmisen tai JUMALAN tulisi toimia.
Ja ps. En ole mikään henkilöpalvoja, mutta en hyväksy ihmisen lyttämistä , joka julistaa Jumalan sanaa, ja niin kauan, kun kukaan teistä lyttääjistä,
ei KYKENE OSOITTAMAAN, missä M.Sekomaa puhuu RAAMATUN VASTAISESTI OLEN hänen puolellaan. Tai oikeammin olen RAAMATUN PUOLELLA !
Raamattu käskee siunata veljiä ja sisaria, kuten myös ISRAELIA, joka on edelleen Jumalan omaisuuskansa !
Ensimmäinen Pietarin kirje 3
.. vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
Kirje roomalaisille 12
1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet,
antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi,
Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan,
vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta,
tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii,vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu;
jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan;
toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
- Little people
Sain linkin Selkooman kirjaan (skannattuja sivuja), siellä hän kertoi voitelun välittämisestä ja siitä minkälainen voitelu on kyseessä. Voitelu tarttuu välimatkankin päästä kun hän osoittaa jotakin ja sanoo "Tulta!" ja sitten on esimerkkejä kuin joku kokee "kuin häntä lyötäsiin nyrkillä mahaan", toinen yrittää sammuttaa polttavaa tuntemusta käsistään ja kolmannelle tulee palorakkuloita suuhun kun "tuli" pääsee irti.
Olin aika ällistynyt ja pöyristynyt kun luin tämän. Onkohan tämä totta, ja mistä kirjasta skannattu? Luulin että on kyse ihan perusevankelistasta.
Meno kuulosti aivan samalta, mitä olen lukenut/nähnyt Toronto-ilmiöstä.Se kuulostaa myös samalta kuin Todd Bentleyn ("kick her in the face!") agressiivinen voitelu.
Miten tämä voi emnnä läpi? Minne on hukkunut tietous todellisesta Pyhästä Hengestä. Surettaa myös pilkka edellisiä uskovien sukupolvia kohtaa, jos tällaista tekstiä tuli. Todellinen voitelu voi tulla myös ihan hiljaa!
Itse olen palannut ihaniin vanhoihin Hengellisen laulukirjan lauluihin -ja virsiin. Mikä hengellisen elämän syvyys ja viisaus ja ilo. Transsiylisityshöttö kyllästyttää.- möhhe
Olet oikeassa, kyseessä on edelleen Torontoilmiö ja sen jälkimainingit eikä Selkomaa todellakaan ole mikään parantajaevankelista. Hän käyttää kundalinivoimaa luullen sitä Pyhän Hengen voimaksi.
Harhassa. - hedelmistä teidät tu
möhhe kirjoitti:
Olet oikeassa, kyseessä on edelleen Torontoilmiö ja sen jälkimainingit eikä Selkomaa todellakaan ole mikään parantajaevankelista. Hän käyttää kundalinivoimaa luullen sitä Pyhän Hengen voimaksi.
Harhassa.Sinä se kundaliinivoimalla toimit ja luulet muidenkin niin tekevän.
Jos olisit Jumalan voimalla toimiva, et parjaisi ihmistä täällä vaan kuluttaisit aikasi rukoillen sen puolesta, että jos Selkomaan toiminta ei ole Jumalasta, hän tekee siitä lopun, mutta jos se on Jumalasta, Hyvä Sanoma pääsee leviämään mahdollisimman laajasti kauttaan. - hätäonsuuri
hedelmistä teidät tu kirjoitti:
Sinä se kundaliinivoimalla toimit ja luulet muidenkin niin tekevän.
Jos olisit Jumalan voimalla toimiva, et parjaisi ihmistä täällä vaan kuluttaisit aikasi rukoillen sen puolesta, että jos Selkomaan toiminta ei ole Jumalasta, hän tekee siitä lopun, mutta jos se on Jumalasta, Hyvä Sanoma pääsee leviämään mahdollisimman laajasti kauttaan.Olet eksytetty samaan Selkomaa "fire fire " valheeseen, kuin itse vieraan tulen alttarille tuojakin, varo vaan, ettet itsekin lankea samaan eksytykseen ?
- Kollaa -14
hedelmistä teidät tu kirjoitti:
Sinä se kundaliinivoimalla toimit ja luulet muidenkin niin tekevän.
Jos olisit Jumalan voimalla toimiva, et parjaisi ihmistä täällä vaan kuluttaisit aikasi rukoillen sen puolesta, että jos Selkomaan toiminta ei ole Jumalasta, hän tekee siitä lopun, mutta jos se on Jumalasta, Hyvä Sanoma pääsee leviämään mahdollisimman laajasti kauttaan.Ei apostoli Paavalikaan jäänyt rukoilemaan Jumalaa, että Paavalin perustamiin seurakuntiin pesiytyneet valheopettajat sieltä katoaisivat tai sydämet kääntyisivät totuuteen. Paimenkirjeen Paavali kirjoitti ja ilmoitti olevansa tilanteesta tietoinen, tulevansa paikan päälle ja ottavansa selvää näiden opetuksista ja " voimasta".
Yleisen pappeuden nimissä täällä tiedustellaankin, millä " voimalla " näitä ihmeitä tehdään. Kysymys on aiheellinen ja aina ajankohtainen. Varsinkin, kun tämä kaikki on jo nähty aiemmin.
Latter-rain-liikkeen kapinakenraalit työnnettiin pelastusveneeseen 40-luvulla, kun eivät taipuneet Sanan alle. Takaisinsolutusta ovat suorittaneet siitä asti.
Apujoukkoja ovat saaneet yllättäviltä tahoilta- ekumeeninen infiltraatio on jo pitkällä.
Ja kun linjat vedetään suoriksi, huomataan, että vihollinen on selustassa.
Päiväkäsky kuuluukin; taktiset joukot vedettävä pois. Miracle-linja hylättävä Uudelleenjärjestäytyminen kohteessa Bible.
5. Moos.12:29-30
Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joita sinä menet karkoittamaan tieltäsi, ja kun olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän maahansa,
niin varo, sittenkuin he ovat hävitetyt sinun tieltäsi, ettet kietoudu heidän pauloihinsa, heitä seuraamaan, ja ettet etsi heidän jumaliansa ja kysy: 'Miten oli näiden kansojen tapana palvella jumaliansa, että minäkin tekisin niin?'
- tuoteselosteet
Marko Selkomaa on ihminen josta on tehty suuri, suurempi kuin monista muista ihmisistä.
Jos joku ihminen tahtoo olla kovin suuri, edessä on väistämättä romahdus.
Marko Selkomaa on kuin tuote, uusi Ylivainio tälle ajalle.
Helluntaikirkolla ei ole oikeastaan mitään tavanomaista suurempaa esiteltäväksi, joten Selkomaan kaltaiselle jalustalle nostetulle tähdelle on tilausta.
Hänellä ei näytä olevan mitään erityistä lahjaa tai kykyä menestyä hengellisessä työssä, mutta kun häntä tarpeeksi mainostetaan, aina riittää niitä jotka tulevat suurta miestä katsomaan.- Kupla puhkeaa.
Näin Niilo Yli-Vainio. Ihminen voi ajatella herätyksen kaavan. Ihminen ajattelee, että herätys tulee, kun toimitaan tietyllä tavalla. Kun järjestetään kokoukset oikein, mainostetaan, valitaan parhaat miehet puhumaan, kootaan suuri kuoro ja soittokunta laulamaan ihania lauluja, puhutaan niin että rapingit tippuu, vedotaan, uhkaillaan, luvataan... Saarnapöntössä on kerrottu yhtä paljon valeita kuin kapakoiden pöydissä. On oltu hyvää tarkoittaen epärehellisiä ja toimittu koko ajan Jumalan nimissä. Kyllä kaikkeen on Jumala nimi kuule ehditty sotkea... Jumalalta ei ole muistettu kysyä, tai on kysytty ja itse vastattu. Ja niin menee kaikki muuten oikein hyvin, kokoukset onnistuvat, mutta herätystä ei tule. Ei tule, vaikka kaikki tehtiin oikein. Lähde: Mauno Saari Saarnaaja.
- muistaja
Kupla puhkeaa. kirjoitti:
Näin Niilo Yli-Vainio. Ihminen voi ajatella herätyksen kaavan. Ihminen ajattelee, että herätys tulee, kun toimitaan tietyllä tavalla. Kun järjestetään kokoukset oikein, mainostetaan, valitaan parhaat miehet puhumaan, kootaan suuri kuoro ja soittokunta laulamaan ihania lauluja, puhutaan niin että rapingit tippuu, vedotaan, uhkaillaan, luvataan... Saarnapöntössä on kerrottu yhtä paljon valeita kuin kapakoiden pöydissä. On oltu hyvää tarkoittaen epärehellisiä ja toimittu koko ajan Jumalan nimissä. Kyllä kaikkeen on Jumala nimi kuule ehditty sotkea... Jumalalta ei ole muistettu kysyä, tai on kysytty ja itse vastattu. Ja niin menee kaikki muuten oikein hyvin, kokoukset onnistuvat, mutta herätystä ei tule. Ei tule, vaikka kaikki tehtiin oikein. Lähde: Mauno Saari Saarnaaja.
"Näin Niilo Ylivainio. Ihminen voi ajatella herätyksen kaavan." Niilo Yli -Vainio oli Jumalan mies. Silloin oli todella herätys. Ihmisiä tuli uskoon. He pysyivätkin uskossa. Heitä myös parani. Niilon saarnat olivat Sanan julistusta, jossa Jeesus oli keskeisellä sijalla.
Kuuntelin sen kokouksen. En kokenut siinä mitään pilkkaa ketään kohtaan. Marko kertoi siinä, että Jumala harvoin paketoi herätyksen sellaiseen muottiin, kun me haluaisimme. Herätys voi tulla hiljaa tai myrskyn lailla. Ei siinä mielestäni ollut missään mielessä pilkkaa. En ymmärrä, kuinka aloittaja sen niin koki.
- leena21
olen samaa mieltä .olin itse kokouksessa uskon Jeesukseen enkä kokenut hengessäni mitään ristiriitaa puheessa. Tulee mieleen sana fariseuksista, jotka estävät muilta tulon Jumalan valtakuntaan.
- näin se on
Olen vanhimmasta päästä helluntailaisia enkä kokenut Selkomaan millään tavalla pilkanneen meitä vanhemman polven helluntailaisia.
Päinvastoin minua siunasi että Jumalalla on valjastettuna tällaisia hyvän sanoman esille tuojia, jotka tekevät sitä sydämellään kaikkensa antaen ja se oli aistittavissa Selkomaasta ja siksi nämä, jotka täällä ovat muutenkin aina arvostelemassa evankeliumin työtä, ovat tässä kohtaa saatanan työkavereina puhumassa pahaa hyvän sanoman esille tuojista.
Näiltä nikeiltä, kuten Doctor T ja Mazdels ei koskaan saa lukea foorumilla minkäänlaista hyvää sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, mutta aina kun saavat aiheen repiä jostain jotain arvostelun aihetta, he ovat suuna ja päänä näissä ketjuissa.- möh
Näin se on, hyväksytkö sinä oikeasti Selkomaan torontotaustan? Hänhän on hakenut "voitelunsa", jota tänä päivänäkin levittää eteenpäin, juuri näistä vaarallisen harhaisista toronto/lakeland-piireistä.
Selkomaan toiminta on suora jatkumo Nokiamissiolle. Ettekö ihmiset oikeasti huomaa ilmiselviä yhtäläisyyksiä? - herätkää vainoojat
möh kirjoitti:
Näin se on, hyväksytkö sinä oikeasti Selkomaan torontotaustan? Hänhän on hakenut "voitelunsa", jota tänä päivänäkin levittää eteenpäin, juuri näistä vaarallisen harhaisista toronto/lakeland-piireistä.
Selkomaan toiminta on suora jatkumo Nokiamissiolle. Ettekö ihmiset oikeasti huomaa ilmiselviä yhtäläisyyksiä?Ei Selkomaalla ole mitään toronttotaustaa!
Ei Selkomaa ole hakenut voiteluansa mistään vaarallisista harhaisista toronto/lakeland-piireistö!
Savon perukoilla pienessä kyläpahasessa tullut uskoon ja siellä saanut Pyhän Hengen kasteen uskoontulonsa jälkeen, eikä missään toronto/lakeland piireissä.
Mitään euoraa jatkumoa Nokiamissiolle.
Etkö huomaa ettei ole mitään yhtäläisyyksia väittämiesi asioiden kanssa??
Selkomaa on erittäin nöyrä ja avoin Hyvän Saoman julistaja ja siksi häntä vainotaa, kuten vainottiin Hyvää Sanomaa, Jeesusta Kristusta itseäänkin! - hätäonsuuri
herätkää vainoojat kirjoitti:
Ei Selkomaalla ole mitään toronttotaustaa!
Ei Selkomaa ole hakenut voiteluansa mistään vaarallisista harhaisista toronto/lakeland-piireistö!
Savon perukoilla pienessä kyläpahasessa tullut uskoon ja siellä saanut Pyhän Hengen kasteen uskoontulonsa jälkeen, eikä missään toronto/lakeland piireissä.
Mitään euoraa jatkumoa Nokiamissiolle.
Etkö huomaa ettei ole mitään yhtäläisyyksia väittämiesi asioiden kanssa??
Selkomaa on erittäin nöyrä ja avoin Hyvän Saoman julistaja ja siksi häntä vainotaa, kuten vainottiin Hyvää Sanomaa, Jeesusta Kristusta itseäänkin!Väärä tieto, selkomaa on entisiä toronto vouhottajia, ja nokiamission sisäpiiriläisiä. On se kumma kun kun sinäkään " vanha-helluntailainen" et näe mikä valhe-evankeliumin, ei suinkaan ilosanoman , lähettiläs marko on.? Vieraine fire tulineen vahingoittaa ihmisiä. Vahanajan Pyhä Henki, eikä Hän ole muuttunut selkomaan eksytyksen mukaiseksi, Pyhä Henki ilmeni AINA hyvänä-Henkenä, ei koskaan tehnyt mitään vahinkoa, eikä ryömittänyt ja möyristellyt lattioilla.
Pyhä Henki avas omattunnot käsittämään syyllisyytensä Jumalan lain edessä, ohjas syntiset Kristuksen luo, AINA, eikä vain joskus, itkettiin ja naurettiin Hänen syleilyssään, kun Hän Jeesuksen veren kautta vapautettuja syntisä pääsi hoitamaan, maistanut kokenut olen. Nämä fire jutut on syvyydestä. - ???
hätäonsuuri kirjoitti:
Väärä tieto, selkomaa on entisiä toronto vouhottajia, ja nokiamission sisäpiiriläisiä. On se kumma kun kun sinäkään " vanha-helluntailainen" et näe mikä valhe-evankeliumin, ei suinkaan ilosanoman , lähettiläs marko on.? Vieraine fire tulineen vahingoittaa ihmisiä. Vahanajan Pyhä Henki, eikä Hän ole muuttunut selkomaan eksytyksen mukaiseksi, Pyhä Henki ilmeni AINA hyvänä-Henkenä, ei koskaan tehnyt mitään vahinkoa, eikä ryömittänyt ja möyristellyt lattioilla.
Pyhä Henki avas omattunnot käsittämään syyllisyytensä Jumalan lain edessä, ohjas syntiset Kristuksen luo, AINA, eikä vain joskus, itkettiin ja naurettiin Hänen syleilyssään, kun Hän Jeesuksen veren kautta vapautettuja syntisä pääsi hoitamaan, maistanut kokenut olen. Nämä fire jutut on syvyydestä.Oliko Jeesus syvyydestä kun sanoi: Luuk. 12:49. Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
- hätäonsuuri
??? kirjoitti:
Oliko Jeesus syvyydestä kun sanoi: Luuk. 12:49. Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
No ei Jeesus kyllä tarkoittanut tavallista tulta, joka voi vahingoittaa, jos siihen koskee, tai tuli koskettaa ihoamme. Pyhän Henen tuli ei vahingoita ketään, eikä se ilmene tavallisena tulena, vaan voiteluna ja Opettajana Raamatuissa.
Tämä Jeesuksen tarkoittama tuli vuodatettiin " kaikenlihan päälle " ensimmäisenä helluntaina. Luuk. 2:1-4. Lue ! - näin se on
hätäonsuuri kirjoitti:
No ei Jeesus kyllä tarkoittanut tavallista tulta, joka voi vahingoittaa, jos siihen koskee, tai tuli koskettaa ihoamme. Pyhän Henen tuli ei vahingoita ketään, eikä se ilmene tavallisena tulena, vaan voiteluna ja Opettajana Raamatuissa.
Tämä Jeesuksen tarkoittama tuli vuodatettiin " kaikenlihan päälle " ensimmäisenä helluntaina. Luuk. 2:1-4. Lue !Pyhän Hengen tulta Selkomaakin tarkoittaa.
- hätäonsuuri
näin se on kirjoitti:
Pyhän Hengen tulta Selkomaakin tarkoittaa.
Eipäs, luulee vaan, lue linkkejä joita palstalla on, hän heittelee oikeaa tulta joka polttaa käsiin rakkoja, hän itse kertoo näistä kirjassaan, hän kyllä LUULEE sitä PH:n tuleksi, mutta se onkin hänen eksymyksensä aiheuttaja, mies on eksynyt väärään tuleen, jota kuvittelee aidoksi, vaan ei oo kuin vierasta tulta tarjoaa Jumalan alttarilla.
- DoctorT
Kun ihmiset ovat sokeutuneet TOTUUDELLE, näyttää kaikki huseeraaminen ja tulenviskely hyvinkin hengelliseltä!
Hengellistä se voikin olla, MUTTA EI JUMALAN HENGEN aikaansaamaa. Siksi sitä voi tarkastella myös oikeilla laseilla ja havaita lusteen vallanneen kylvövakkasen!
Selkomaa on kylvänyt enempi lustetta kuin vehnää. Vehnä on vain täyteaineena,jotta kansa sen söisi!! Ja syönyt on ja voinut pahoin,myös he, jotka täällä Selkomaata nostavat ja puolustavat.
Niin kävi Koivistonkin seuraajille.- ohoh
Tuo joku puheensa esille ja perustele Raamatulla, missä kohtaa hän kylvää lustetta.
- paikalla ollut
Markon pääpointti mielestäni oli että Jumala toimii joskus tavalla mikä järisyttää näitä meidän totuttuja käytäntöjä ja rakenteita, eikä varmaankaan tarkoittanut pilkata ketään.
- Aukki Hekki
Itse tutustuin tähän Selkomaahan kun hän vaikutti Helsingin lähetysseurakunnassa. Jossain ulkomailla ilmeisesti alkoi reissaamaan ennen sieltä lähtöään kun sellaista musiikkia soitatti kokouksissaan mikä siihen aikaan liitettiin "torontoherätys" tai "uusi viini" Mitä mieltä olette tästä toisesta helppoheikki - tyylisestä julistajasta Mika Yrjölä samanlainen ketku tuntuu olevan tosin ei taida olla tunnettu kuin Selkomaa. Ne on tehneet paljon yhteistyötä.
- Valitettavaa
Kyllä te jaksatte parjata Jumalan palvelijoita näillä palstoilla.
Kaikki on vajavaisia, se on selvä. Marko on voittanut monta sielua Herralle ja hänen kauttaan on ihmisiä parantunut, siitä ei päästä mihinkään.. Te kai yritätte saada Jumalan ennenaikaisen tuomion päällenne..- Heli Korpela
Tuossa ylemmässä kirjoituksessa nähdään, että on Selkomaalaisuutta kuten oli Koivistolaisuuttaki. Selkomaan opetuslapsia. Kun selvisi Koivistosta että homo on. Niin katosi pois kuvioista. Samalla tavalla monien silmät on avautuneet myös toronlaisuuden eksytyksestä. Harhaanjohdettuja on niin monia ikävä kyllä ne juoksee noiden kokouksissa.
- minä12345
SIis kyllähän julistajien puheet saa ja pitääkin arvostella, Raamattuhan jopa kehottaa siihen. Kunhan se tapahtuu Raamatun pohjalta.
Itse en huomannut Selkomaan puheissa eilen mitään harhaoppista. Sieltä tuli ihan selvää tekstiä synnintunnosta, parannuksen teosta ja Jeesuksen rististä. Hänen rukouspalvelutyylissään en kyllä sitten ihan kaikkea allekirjoittanut. Mutta jos siellä jotkut ihan oikeasti ovat tehneet parannusta synneistään ja tulleet uskoon, se on tietysti hyvä asia. Jumalalle kiitos siitä.
Tällä palstalla kyllä osataan vääntää ja kääntää ja juoruilla ja parjata. Miettikää nyt hyvät ihmiset ihan oikeasti minkälaisen kuvan tällainen loanheitto antaa Kristuksen seurakunnasta! Kuka semmoiseen porukkaan haluaa tulla jossa ihmiset lyövät toisiaan Raamatulla päähän, purkavat katkeruuttaan ja ovat mielestään aina oikeassa? Suomessa on paikkakuntia, joissa uskovat tunnetaan ainoastaan siitä miten hyviä he ovat tappelemaan toisiaan vastaan.
Samalla kannattaa muistaa että jokaisesta turhasta sanasta meidän pitää tehdä tuomiopäivänä tiliä.
- DoctorT
Aukki Heikki puhuu asiaa!
Mika Yrjölä kuuluu ihan samaan genreen kuin Selkomaakin. Lprssa aikoinaan Yrjölän johdolla pidettiin hengellisiä diskoja savukoneineen ja värivaloineen. Missiona oli riistää tanssi saa...nalta!!
Sellainen mies ja patsastelija on MY. Selkomaa on harhaopettaja! - eikö mikään riitä
Älkääs ny omia ampuko, hei.Jotain rajaa.
- arvioikaa
Jep, eri mieltä voi olla - ja ollaan! - mutta on kyse Herran rakkaista, kuten me ollaan itsekin. Asioista voi ja pitää silti puhua!
- Valitettavaa
Taas Heli rikkoi yhtä käskyä: Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Kumma, että sä näet Selkomaalaisuutta ja Koivistolaisuutta.... Koivistosta olen kuullut, en tunne. Selkomaan tunnen, mutta kuinka sä väität näkeväsi jotain Selkomaalaisuutta?
Pitääkö kaikkeen ja kaikkiin saada joku nimilappu, kuten Selkomaalaisuus? Selitä nyt mitä se oikein on, että minäkin ymmärrän..Olen asunut viimeiset 45 vuotta pois suomesta, joten olen siinä asiassa ulkona.. En minä ole häntä harhaoppiseksi nähnyt, vaikka en kaikkiin jujuihin yhdykään..- Kuusmaa
Mitäs siinä saivartelet!!?? "Selkomaalaisuus" tarkoittaa tietysti hänen opetuslapsiaan jotka menevät aina sinne missä tuo julistaja milloinkin on puhumassa. Kun katsotaan hengelliset ilmoitukset osastoa vaikka Helsingin sanomista. Kyllä fontti on on isompi ja boldaus kun on nimekäs julistaja puhumassa. Tulipa hän sitten ulkomailta tai suomesta. "Valitettavaa" nimimerkin aivojen kapasiteetti vaan on niin rajallinen ettei hänenlaistensa kanssa ole mahdollisuus keskustella säätä tärkeämmistä asioista. Asiat kääntää ja vääntää kuin pahempiki savolainen :)
Salli mun nauraa "en minä häntä harhaoppiseksi jne..jne." Se on ihan sama kuin sanoisit en ole rasisti mutta... toisinsanoen olet edellämainittujen suuntausten asialla varmaan siellä Herzhog kokouksissakin vakionaama siellä ulkomailla. Ulkomaillahan moni muuten sekoaa kun tekee niitä Kanadaan ja muutamiin muihin paikkoihin ristiretkiä ja sitten tullaan "uudistuneena" tänne Suomeen julistamaan sitä mitä siellä ulkomailla oli vastassa. Sitä paitsi nyt ole kyse suomen tilanteesta josta avoimesti kirjoitat olevasi "ulkona" joten ehkä kannattaa keskittyä nykyisen asuinmaan asioihin eikä puuttua sellaisiin sieltäkin käsin mistä ei ole ajantasaista tietoa.
- Konfan taso
Helluntailaisten touhut on menossa uhkaavasti alapuolelle minkäänlaisten arvostelu asteikkojen. Katselen "YC goes Konfa" - lähetystä. Alussa vaan maallisia oldies renkutuksia mm. Dancing in the moonlight jne. soitettiin yleisö liekeissä. Ja nyt siellä siellä hattiwatit vaan vinkuu ja pomppii. Jeesu vaan huutavat siellä. Ihan maallisella show:lla alkoi koko juttu nyt. Näköjään toi juttu, että pitää olla huono suomi nee-keriä esillä joka paikassa on nyt tullut noihinkin juttuihin.
- S.A.
>>> Selkomaa pilkkasi vanhempia uskovia, muuttamalla laulun sanoja: "Tulkoompa hiljaa, ja vieläkin hiljaa"
>>> Selkomaan sanoma oli se, että voitelu ja herätys eivät voi tulla, kuin ainoastaan kovan metelin ja epäjärjestyksen kautta. Se on selvästi perinteisen helluntailaisuuden vastainen herätyksen ilmenemismuoto.
VÄÄRISTELET Marko Selkomaan sanoja aivan tietoisesti!!! Jos haluat hyökätä jotain vastaan, niin miksi sinun pitää tehdä se VALEHTELEMALLA? Tai, no, valheellahan kristittyjä vastaan yleensäkin on hyökätty; ei siinä mitään uutta ole. Olet vain yksi lenkki valehtelijoiden ketjussa.
Savolaisella huumorilla Selkomaa kyllä muutti tuota vanhaa laulua. Mutta hyvänen aika - jos väität herra M, että VANHOJA uskovia sillä olisi pilkattu, niin olet kyllä aika tietämätön helluntailaisuudesta! Nykyäänhän voi olla enemmän sellaista asennetta, että asioiden pitäisi tapahtua siististi ja sivistyneesti.En vääristele Selkomaan sanoja. Hän otti puheessaan esimerkin juuri tuosta laulusta ja noilla sanoilla, jotka kirjoitin lainausmerkeissä. Selkomaan saarnasta kävi hyvin selville se, että herätys ja "voitelu" eivät voi tulla hiljaa. Selkomaahan totesi samassa yhteydessä pilkallisesti, että "jos herätys tulee hiljaa, se voi tulla niin hiljaa, ettei sitä edes kuule", antaen ymmärtää että näin herätystä ei tule ollenkaan.
Kyllä Selkomaan mukaan herätys ja voitelu edellyttävät kovaa meteliä ja kaikenlaista muuta epäjärjestystä. Ja tällaisen äärikarismaattisen toiminnan ja käsityksen herätyksen oikeasta esiintymismallista näyttää Helluntaikirkon määräysvallassa oleva Helluntaiherätyksen johtokin hyväksyvän.- S.A.
mazdels kirjoitti:
En vääristele Selkomaan sanoja. Hän otti puheessaan esimerkin juuri tuosta laulusta ja noilla sanoilla, jotka kirjoitin lainausmerkeissä. Selkomaan saarnasta kävi hyvin selville se, että herätys ja "voitelu" eivät voi tulla hiljaa. Selkomaahan totesi samassa yhteydessä pilkallisesti, että "jos herätys tulee hiljaa, se voi tulla niin hiljaa, ettei sitä edes kuule", antaen ymmärtää että näin herätystä ei tule ollenkaan.
Kyllä Selkomaan mukaan herätys ja voitelu edellyttävät kovaa meteliä ja kaikenlaista muuta epäjärjestystä. Ja tällaisen äärikarismaattisen toiminnan ja käsityksen herätyksen oikeasta esiintymismallista näyttää Helluntaikirkon määräysvallassa oleva Helluntaiherätyksen johtokin hyväksyvän.Vääristelyä on sellainen, jos esittää jonkun sanat aivan toisessa valossa kuin mitä ne on sanottu.
Lisäksi tulkitset täysin väärin sen, että herätys ja voitelu Selkomaan sanojen mukaan EDELLYTTÄISIVÄT kovaa meteliä ja muuta epäjärjestystä. Laitat asiat väärään järjestykseen.
Mutta totuus on, että herätykset eivät välttämättä ole siistejä, sivistyneitä ja hillittyjä. Kun ihmiset vapautuvat siteistään, niin ei kaikki tapahdu välttämättä aivan hiljaa! - pehmopappa
S.A. kirjoitti:
Vääristelyä on sellainen, jos esittää jonkun sanat aivan toisessa valossa kuin mitä ne on sanottu.
Lisäksi tulkitset täysin väärin sen, että herätys ja voitelu Selkomaan sanojen mukaan EDELLYTTÄISIVÄT kovaa meteliä ja muuta epäjärjestystä. Laitat asiat väärään järjestykseen.
Mutta totuus on, että herätykset eivät välttämättä ole siistejä, sivistyneitä ja hillittyjä. Kun ihmiset vapautuvat siteistään, niin ei kaikki tapahdu välttämättä aivan hiljaa!Näksi vain niitä herätyksiä.
Heräys ei tule muuten kuin totisella rukouksella ja parannuksella sekä Jeesuksen veren evankeliumin julistamisella, siihen loppuu jokaisen kerskaaminen ja ihmisten nostaminen korokkeille.
Näitä herätyksen- ja ylistyksen julistajia näyttää riittävän, mutta kuka julistaa parannusta syntien anteeksisaamiseksi Jeesuksen nimiessä?
- Valitettavaa
Nythän Kuusmaa toimi oikein rakkauden hengessä. Tulipahan "Valitettavaa" lyötyä lättäjalaksi.
Tämä on usein tyylinä täällä: Pilkataan toisia tai sitten revitään.
Jos Kuusmaan aivokapasiteetti olis korkeissa lukemissa, niin ei sitä tuolla tavalla uskonveljiä käsiteltäis.
En usko, että uskovainen pyhällähengellä täytetty voi käyttäytyä tuollatavoin muutenkaan. (ehkä et olekaan)
Nää palstat tuntuu enemmän ja enemmän Laodikean paatuneelta touhulta..- Support Kuusmaa
Kuusmaa on oikeassa. Valitettavaa nimimerkki on kyllä todella surkuteltava tapaus kun lähtee tuolle linjalle kun ei enää asia argumentteja löydy. Edellyttääkö se aina jonkinlaisen sekoamisen jos huomaa olleensa väärässä? Lähdet vielä toisella nimimerkillä itseäsi puolustelemaan, hyi sinua häpeä! Vielä yrität uskonnollisesta perustella käytöstäsi. Kannattas vähän ajatella.
Selvästi sellainen henkilö joka hermostuu jos lähdetään raamatun pohjalta keskustelemaan asioista. Kaltaisensa henkilön kanssa keskustelu on ajanhaaskausta.
Tuon kanssa ei kannata jatkaa keskustelua. Hän on tiensä valinnut hän on
niitä selkomaan opetuslapsia.
- Valitettavaa
Niin, "Valitettavaa" olen käyttänyt kokoajan. En edes käy Selkomaan kokouksissa, mutta tunnen hänet. Sinä siis syytät täällä väärin .
Jumala on ylpeitä vastaan, mutta..... Nostat itseäsi painamalla muita matalaksi.
Samaan lankesi Lucifer ja ilman parannusta teillä on sama päämäärä.
OVER! - Valitettavaa
Ylösotto on lähellä! Jos emme vaella Rakkaudessa, emme myöskään pääse siihen mukaan. Luin jostakin, että vain pieni osa tämänpäivän kristityistä on todella valmiita. Oletko sinä? Pystytkö vastaamaan?
Finally over...for sure.- näin se on
Tää porukka (mazdelsi, Docktor ja co, vaihtoivat nikkiä loppuketjuun) nyt herjaavat jokaista, joka julistaa Jeesusta Kristusta ylösnousseena ja elävänä syntisten Vapahtajana ja Pelastajana.
Ovat saatanan asialla!
Jumala heidät tuntee ja tietää ja aikanaan kukin heistä saa tekojensa mukaan.
Ei heidän kanssaan kannata keskustella edes asiallisesti, ettei likaa käsiään moiseen saastaan, sillä saastaiset ne kädet ovat, jotka vastustavat evankeliumin julistusta.
Samat ihmiset tätä ovat tehneet täällä niin kauan kuin jaksan muistaa ja tää Mazdels on oikein tuohotyöläinen täällä, jolla ei ole koskaan mitään muuta annettavaa foorumille, kuin pahaa puhetta Herran omista.
Itse ei koskaan julista evankeliumi tai puhu hyvää edes Jumalasta. näin se on kirjoitti:
Tää porukka (mazdelsi, Docktor ja co, vaihtoivat nikkiä loppuketjuun) nyt herjaavat jokaista, joka julistaa Jeesusta Kristusta ylösnousseena ja elävänä syntisten Vapahtajana ja Pelastajana.
Ovat saatanan asialla!
Ei heidän kanssaan kannata keskustella edes asiallisesti, ettei likaa käsiään moiseen saastaan, sillä saastaiset ne kädet ovat, jotka vastustavat evankeliumin julistusta.
Samat ihmiset tätä ovat tehneet täällä niin kauan kuin jaksan muistaa ja tää Mazdels on oikein tuohotyöläinen täällä, jolla ei ole koskaan mitään muuta annettavaa foorumille, kuin pahaa puhetta Herran omista.
Itse ei koskaan julista evankeliumi tai puhu hyvää edes Jumalasta.* Miten olisi, jos luetaan pari Raamatun lukua, ja sovelletaan niitä Selkomaan julistukseen, täyttääkö hänen tapansa evankelioida nämä Raamatun kriteerit ?
* 1Kor.13. "< 1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. >" ?
* Voidaanko siis sanoa, että Selkomaa puhuu rakkauden vaikuttaman ja Kristuksen ensirakkauden vallassa, eli Pyhän Hengen voitelussa ?
* Raamattu kehoittaa tutkimaan henget. Paavalikaan ei ollut kiinnostunut sanoista, vaan voimasta, jolla hänen vastustajat kävivät häntä vastaan.
* Väärässä hengessä voidaan julistaa evankeliumia, ja ihmeet ja merkit voi silti ilmetä.
* Jeesus puhuu: Matt. 7: "< 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. >" !
* Jeesuksen nimeä siis voidaan käyttää väärin, itsekkäässä ja rakkudettomassa, oman voiton tavoittelussa, omaa kunniaa etsien, ja Jeesus nimeä käytetään ikään kuin voima sanana !Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miten olisi, jos luetaan pari Raamatun lukua, ja sovelletaan niitä Selkomaan julistukseen, täyttääkö hänen tapansa evankelioida nämä Raamatun kriteerit ?
* 1Kor.13. "< 1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. >" ?
* Voidaanko siis sanoa, että Selkomaa puhuu rakkauden vaikuttaman ja Kristuksen ensirakkauden vallassa, eli Pyhän Hengen voitelussa ?
* Raamattu kehoittaa tutkimaan henget. Paavalikaan ei ollut kiinnostunut sanoista, vaan voimasta, jolla hänen vastustajat kävivät häntä vastaan.
* Väärässä hengessä voidaan julistaa evankeliumia, ja ihmeet ja merkit voi silti ilmetä.
* Jeesus puhuu: Matt. 7: "< 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. >" !
* Jeesuksen nimeä siis voidaan käyttää väärin, itsekkäässä ja rakkudettomassa, oman voiton tavoittelussa, omaa kunniaa etsien, ja Jeesus nimeä käytetään ikään kuin voima sanana !Kaikenkaikkiaan, joka julistaa evankeliumia, tulisi hänen tehdä se tältä pohjalta, ja tältä perustalta, tunte tämä Jeesus Jumalan Poika.
* Raamattuopiston rehtori, Jouko Ruohomäki sanoi kerran puheessaan. " Hän kipuili saarnan rakentamisen kanssa, sitten Pyhä Henki ilmaisi hänelle koko saarnaamisen ydinasian. " Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.", ja tämän jälkeen hän ei ole koskaan julistanut muuta kuin Jeesusta ristiinnaulittuna."
* Siksi koko evankeliumin ilosanoma perustuu Jes. 53: likuun !
* "< 1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta. >" !Mohikaani_27 kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan, joka julistaa evankeliumia, tulisi hänen tehdä se tältä pohjalta, ja tältä perustalta, tunte tämä Jeesus Jumalan Poika.
* Raamattuopiston rehtori, Jouko Ruohomäki sanoi kerran puheessaan. " Hän kipuili saarnan rakentamisen kanssa, sitten Pyhä Henki ilmaisi hänelle koko saarnaamisen ydinasian. " Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.", ja tämän jälkeen hän ei ole koskaan julistanut muuta kuin Jeesusta ristiinnaulittuna."
* Siksi koko evankeliumin ilosanoma perustuu Jes. 53: likuun !
* "< 1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta. >" !* Ja kun tätä Jeesusta saarnataan, tapahtuu mitä Markus kirjoittaa, ja siitä selviää, mitä Pyhä Henki pääasillisesti antaa kun ensin Julistetaan hyvää sanomaa Jumalan Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta.
* Mark: 16: 15. Ja hän sanoi heille: "< Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."> !
* Pyhän Hengen vuodatuksen jälkeen apostolit ilmoittivat mitä muita ominaisuuksia Pyhän Hengen kasteessa saadaan. Tärkeimpänä oli Hengen hedelmät. Eikä näistä apostolien opetuksista voi poiketa omiin ihmeisiin, ei voi lisätä mitään , mitä Raamatussa ei ole ? Kaikki mikä menee Kirjoitusten yli, on epäraamatuliista, mitään uutta ilmoitusta ei voi kukaan saada, mikä eroaa Raamatun kirjoituksista.näin se on kirjoitti:
Ovat saatanan asialla!
Itse ei koskaan julista evankeliumi tai puhu hyvää edes Jumalasta."Näin se on" -nimimerkille:
Minä kirjoitan tälle palstalle aina Mazdels -nimimerkilläni ja nykyisin aina myös kirjautuneena. Millä asialla itse olet, kun väität että olisin "vaihtanut nikkiä loppuketjuun"? Etkö tiedä, että täällä on paljon muitakin, jotka eivät hyväksy Selkomaan äärikarismaattista ja epäramatullista opetusta Doctorin ja minun kanssani.
"Näin se on" -nimimerkki kirjoittaa yllä:
""Ei heidän kanssaan kannata keskustella edes asiallisesti, ettei likaa käsiään moiseen saastaan, sillä saastaiset ne kädet ovat, jotka vastustavat evankeliumin julistusta""
Onko tuo raamatunmukainen kehoitus? Mielestäni tällä ja muillakin keskustelupalstoilla tulee ja pitääkin keskustella asiallisesti muiden kanssa.
Olen kirjoittanut helluntailaisuudesta tällä palstalla ja kertonut oman rehellisen käsitykseni, jonka olen helluntailiikkeestä saanut, sen piirissä eläneenä ja liikettä tiiviisti seuranneena. Käytät minusta nimitystä "tuhotyöläinen". Nimittelysi vahvistaa edelleen sitä kuvaa, mikä minulla helluntaiuskovista ja Helluntaiherätyksestä on.- mieti sitä
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miten olisi, jos luetaan pari Raamatun lukua, ja sovelletaan niitä Selkomaan julistukseen, täyttääkö hänen tapansa evankelioida nämä Raamatun kriteerit ?
* Jeesuksen nimeä siis voidaan käyttää väärin, itsekkäässä ja rakkudettomassa, oman voiton tavoittelussa, omaa kunniaa etsien, ja Jeesus nimeä käytetään ikään kuin voima sanana !Mohikaaani olet sokea ! Täytätkö ITSE nuo antamasi R-kohdat ?
Et. Miksi sitten vaadit toista ne täyttämään ?
Sano yksikin kohta missä Selkomaa puhuu Raamatun vastaisesti.
Pyydät ihmeitä ja merkkejä, mutta samallla kumoat, että Selkomaalla ne tekee saa nan vaikutus ?
Ps. Niinhän Jeesustakin syytettiin samasta asiasta.
Evankeliumi Luukkaan mukaan 11
7. Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille:
"Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.
18. Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
19. Mutta jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia,
kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Sentähden he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
20. Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..
23. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. - tee parannus
mazdels kirjoitti:
"Näin se on" -nimimerkille:
Minä kirjoitan tälle palstalle aina Mazdels -nimimerkilläni ja nykyisin aina myös kirjautuneena. Millä asialla itse olet, kun väität että olisin "vaihtanut nikkiä loppuketjuun"? Etkö tiedä, että täällä on paljon muitakin, jotka eivät hyväksy Selkomaan äärikarismaattista ja epäramatullista opetusta Doctorin ja minun kanssani.
"Näin se on" -nimimerkki kirjoittaa yllä:
""Ei heidän kanssaan kannata keskustella edes asiallisesti, ettei likaa käsiään moiseen saastaan, sillä saastaiset ne kädet ovat, jotka vastustavat evankeliumin julistusta""
Onko tuo raamatunmukainen kehoitus? Mielestäni tällä ja muillakin keskustelupalstoilla tulee ja pitääkin keskustella asiallisesti muiden kanssa.
Olen kirjoittanut helluntailaisuudesta tällä palstalla ja kertonut oman rehellisen käsitykseni, jonka olen helluntailiikkeestä saanut, sen piirissä eläneenä ja liikettä tiiviisti seuranneena. Käytät minusta nimitystä "tuhotyöläinen". Nimittelysi vahvistaa edelleen sitä kuvaa, mikä minulla helluntaiuskovista ja Helluntaiherätyksestä on.Ihan sama millä nikillä sitä pask aasi suollat !
- pehmopappa
mieti sitä kirjoitti:
Mohikaaani olet sokea ! Täytätkö ITSE nuo antamasi R-kohdat ?
Et. Miksi sitten vaadit toista ne täyttämään ?
Sano yksikin kohta missä Selkomaa puhuu Raamatun vastaisesti.
Pyydät ihmeitä ja merkkejä, mutta samallla kumoat, että Selkomaalla ne tekee saa nan vaikutus ?
Ps. Niinhän Jeesustakin syytettiin samasta asiasta.
Evankeliumi Luukkaan mukaan 11
7. Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille:
"Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.
18. Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
19. Mutta jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia,
kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Sentähden he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
20. Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..
23. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.Ei tarvitse olla näin mustavalkoista, sillä uskova ja julistaja voi niellä väärän hengen tai mennä ns. sielunvoimien puolelle. Olemmehan nähneet vaikka mitä viimeisen 30 vuoden aikana, eräät ovat jo mullan alla.
En uskalla tai viitsi juosta juuri kenenkään julistajan perässä,
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2632738#comment-13418117-view tee parannus kirjoitti:
Ihan sama millä nikillä sitä pask aasi suollat !
"tee parannus"
Onko kielenkäyttösi sopivaa uskossa Jeesukseen olevalle henkilölle?- tee parannus
mazdels kirjoitti:
"tee parannus"
Onko kielenkäyttösi sopivaa uskossa Jeesukseen olevalle henkilölle?" Onko kielenkäyttösi sopivaa uskossa Jeesukseen olevalle henkilölle? "
Onko tämä parempi:
Evankeliumi Matteuksen mukaan 23
Te käärmeet , te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
1. Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
2. sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
3. Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö,
sillä he sanovat, mutta eivät tee.
- tode*
jaahas, vai niin...
Odottelen mielenkiinnolla Mohikaanin arviota, hän lienee ollut ihan paikan päällä ko. farkkutakinheittotilaisuudessa.
Voimaasi tarviin -laulu ei ole niitä ainoita oikeita vanhoja helluntailauluja, vaan niitä uusia ylläribiisejä, niitä ensimmäisiä, joita D. Sterling lanseerasi Suomeen.Tode, Voimaasi tarviin oi Jumalani -laulua laulettiin jo 1970-luvulla helluntailaisten lastenleireillä, jossa minäkin opin kyseisen laulun. Toki se silloin oli uusia hengellisiä lauluja, joista käytettiin siihen aikaa nimitystä "nuorten hengellistä musiikkia".
Mutta etkö Tode ole aikaisemmin sanonut juuri noita aikoja vanhoiksi ajoiksi? Olen kertonut palstalla myös helluntailaisten tekemisistä tuolta ajalta ja niissä yhteyksissä olet antanut ymmärtää, että ne olivat vanhoja aikoja ja että enää ei niin ja näin menetellä helluntaissa.- pehmopappa
mazdels kirjoitti:
Tode, Voimaasi tarviin oi Jumalani -laulua laulettiin jo 1970-luvulla helluntailaisten lastenleireillä, jossa minäkin opin kyseisen laulun. Toki se silloin oli uusia hengellisiä lauluja, joista käytettiin siihen aikaa nimitystä "nuorten hengellistä musiikkia".
Mutta etkö Tode ole aikaisemmin sanonut juuri noita aikoja vanhoiksi ajoiksi? Olen kertonut palstalla myös helluntailaisten tekemisistä tuolta ajalta ja niissä yhteyksissä olet antanut ymmärtää, että ne olivat vanhoja aikoja ja että enää ei niin ja näin menetellä helluntaissa.Nämä ns. uudet laulut ovat ilman Jeesus nimeä ja yhtä saman mantran toistoa.
Ei voida puhua enää herätyskokouksista, sillä kaikki kokoukset ovat näitä ylistyskokouksia, eikä edes loppuun laiteta mitään kutsu laulua parannuksen tekoon.
Sitten ollaan niin ylpeitä, että on niin valtava ylistysryhmä, mutta tuliko syntiset esille, se ei juuri taida kiinnostaa?
- DoctorT
DoctorT on aina DoctorT!! Minun ei ole tarvinnut merkkejäni vaihtaa.
Raamatunlainaukset ovat turhia keskustelupalstalla!! Todella turhia.Pysytään asiassa, siteeraukset eivät tarpeellisia meille, jotka Sanan tunnemme!!- kollaa -14
Ei apostoli Paavali jäänyt rukoilemaan Jumalaa, että hänen perustamiinsa seurakuntiin pesiytyneet valheopettajat sieltä katoaisivat tai sydämet kääntyisivät totuuteen.
Paimenkirjeen Paavali kirjoitti ja ilmoitti olevansa tilanteesta tietoinen, tulevansa paikan päälle ja ottavansa selvää näiden opetuksista ja " voimasta".
Yleisen pappeuden nimissä täällä tiedustellaan, millä " voimalla " näitä ihmeitä tehdään. Kysymys on aiheellinen ja aina ajankohtainen. Varsinkin, kun tämä kaikki on jo nähty aiemmin.
Latter-rain-liikkeen kapinakenraalit työnnettiin pelastusveneeseen 40-luvulla, kun eivät taipuneet Sanan alle. Takaisinsolutusta ovat suorittaneet siitä asti.
Apujoukkoja ovat saaneet yllättäviltä tahoilta- ekumeeninen infiltraatio on jo pitkällä.
Ja kun linjat vedetään suoriksi, huomataan, että vihollinen on selustassa.
Päiväkäsky kuuluukin; taktiset joukot vedettävä pois. Miracle-linja hylättävä Uudelleenjärjestäytyminen kohteessa Bible.
5. Moos.12:29-30
Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joita sinä menet karkoittamaan tieltäsi, ja kun olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän maahansa,
niin varo, sittenkuin he ovat hävitetyt sinun tieltäsi, ettet kietoudu heidän pauloihinsa, heitä seuraamaan, ja ettet etsi heidän jumaliansa ja kysy: 'Miten oli näiden kansojen tapana palvella jumaliansa, että minäkin tekisin niin?' - näin se on
Jumalan Sana ei koskaan tyhjänä palaja vaan tekee tehtävänsä.
Uskon että sinun mielestäsi kaikki muu löpinä on arvokkaampaa kuin Raamatunlainaukset, mutta ei meidän kaikkien mielestä, sillä me uskomme Raamattuun Jumalan Sanana.
- pehmopappa
Eihän kaloja (uskoon tulleita) saa laskea ennen kuin ne ovat paistetut?
Torontolaisuus oli hyvin vaihtoehdotonta, mutta sitä itseään ei saanut arvostella.
Perinteet roskakoppaan?
miutta yhdessä perinteisessä hengellisessä laulussa on 1000 kertaa enemmän sanomaa kuin näissä ylistys- ja rock lauluissa yhteensä. - kaunista kuultavaa
Kyllä Vianlaulut olivat parasta antia tuossa kokouksessa. Vanhanajan evankeliumi niin kirkkaana kuului lauluissa.
- kiinnostunut kuulema
Hei.
Voisiko joku lähettää linkin josta tuon aloittajan kertoman M. Selkomaan saarnan voisi kuunnella. Kiitos etukäteen ystävällisyydestä.Tuo saarna saattaa löytyä Usko-Tv:n arkistosta. Luulisin, että konferenssitaltioinnit ovat siellä vielä katsottavissa.
- tyytväinen
mazdels kirjoitti:
Tuo saarna saattaa löytyä Usko-Tv:n arkistosta. Luulisin, että konferenssitaltioinnit ovat siellä vielä katsottavissa.
Minä ainakin ostin 20,00e passin, jolla pitäisi voida katsella arkistosta konferenssia.
- hyvä niin
Jahka saamme ne tänne nähtäviksi, voimme tuoda esille senkin, että Marko ei puhunut sellaista mitä mazdels aloituksessa väitti hänen puhuneen.
hyvä niin kirjoitti:
Jahka saamme ne tänne nähtäviksi, voimme tuoda esille senkin, että Marko ei puhunut sellaista mitä mazdels aloituksessa väitti hänen puhuneen.
Helluntaikirkon Usko-Tv on keksinyt rahastaa konfferenssitaltioinneilla. Tarkistin juuri asian tuon kyseisen tilaisuuden kohdalta ja se on maksullinen, kuten näyttää muutkin konferenssiohjelmat olevan. On siis ostettava 20 € maksava katseluoikeus konferenssin ohjelmiin.
Ehkäpä "hyvä niin" nimimerkki maksaa tuon summan mielellään ja pääsee tarkistamaan aloituksessani kertomani asiat.- hyvä niin
mazdels kirjoitti:
Helluntaikirkon Usko-Tv on keksinyt rahastaa konfferenssitaltioinneilla. Tarkistin juuri asian tuon kyseisen tilaisuuden kohdalta ja se on maksullinen, kuten näyttää muutkin konferenssiohjelmat olevan. On siis ostettava 20 € maksava katseluoikeus konferenssin ohjelmiin.
Ehkäpä "hyvä niin" nimimerkki maksaa tuon summan mielellään ja pääsee tarkistamaan aloituksessani kertomani asiat.Olen jo kuunnellut sen ja TIEDÄN että valehtelit!
- ei köyhille.
Ikävää että nämä saarnat ovat menneet maksullisiksi netissäkin....Helluntaiusko on näköjään vain rikkaita varten. Tälläisellä köyhällä yksinhuoltajalla ei ole varaa maksaa noista nettilähetyksistä , ja konffaan ei sinnekään pääse kalliiden kyyti kustannusten takia.
Uskon voi nykyään näköjään ostaa rahalla.- Kenen tulisi maksaa?
Tietty herää kysymys, että kenelle evankeliumi on tarkoitettu. Jos on jo uskossa, niin maksun voisi ajatella olevan paikallaan, koska kaikki maksaa, ilmaiseksi ei usko tv:kään nimittäin pysy pystyssä, uskovaisena maksaisin siitä, että evankeliumia levitetään tavalla tai toisella, jotta joku sen kuulisi, mutta, jos uskosta osaton haluaisi etsiä vastauksia usko tv:n kautta, on kyllä kohtuutonta ajatella, että hänen pitäisi siitä maksaa. Aika ikävää, jos etsivä jättää usko tv:n evankelioivat tilaisuudet katsomatta sen takia, että se on maksullista.
- DoctorT
Ilman konfenssia pärjää ihan hyvin ja voi paljon paremmin!
Tämän vuotinen osoitti selkeästi, että lavat ja keulan ovat ottaneet nämä liberalisoituneet ja menestysteologiaansa sotkeutuneet korvakorusällit.
Laulut ovat ryysyläisten käsissä.Kammottavaa katseltavaa ja mitähän näistä huonosti ja rumasti pukeutuneista ajattelevat eripuolilla maailmaa olevat katselijat?
Nimittäin oletan, että juhlien ja Jumalan kunnioitusta on vielä tämän Suomi-nimisen peräkylän ulkopuolella!! - XY..
Ei kaikki mene konffaan tuollaisessa arvostelun hengessä kuin DoctorD. On vielä ihmisiä jotka haluavat mennä sinne "Jumalan sanan kuuloon" niin kuin ennen sanottiin. Kuten itse olisin mennyt.
Suomalaiset tunnetaan maailmalla metsäläiskansana joten tuosta "ryysyläisyydestä" ei varmaan kovin suuria ihmettelyjä aiheudu missään päin maailmaa.- ryysy
Kylmä ilma myös aiheutti varmaan "ryysyläisyyttä". Ei ole fiilistä pukeutua, kun on kylmä.
- fuego=tulta
Luin selkomaan kirjoittaman kirjan: askeleet yliluonnolliseen ja siinä hän itse paljastaa jumalansa ja torontolaisen tuli-voimansa. Herra armahda tätä kuritonta sukupolvea!
Tässä yksi kirjan luku, lukekaa ja ymmärtäkää tekin totuus hänen voimastaan joka EI OLE HERRAN HENKI koska Jumalan Pyhä Henki ei taatusti satuta eikä häpäise ketään: http://files.kotisivukone.com/cuttingedgefinland.kotisivukone.com/fuego_selkomaa.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152121Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842058- 1011367
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1431165Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791122Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249846- 61818
- 59811