Kuka on tämä Jori Mäntysalo?

hämmästynyt

Kirjoittelee mimellään tänne, onko se ihan viisasta? Joku uskovainen vai?

15

1394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhahheijaaa

      Jori on uskonnottomien ihmisoikeus- ja kulttuurijärjestön Vapaa-ajattelijain liitton aktiivi, joka on ollut mm. perustamassa myös www.eroakirkosta.fi -palvelua 10 vuotta sitten. Jori mm. ylläptää www.uskonnonvapaus.fi -sivustoa.

      Kun ottaa huomioon tällä foorumilla olevan tökerön ja aggressiivisen vihapuheen ateisteja, vapaa-ajattelijoita ja kirkostaeroamispalvelun aktiiveja kohtaan, voi tietysti kysyä, onko itsensä altistaminen sille viisasta.

      Toisaalta kaikkienkin vapariaktiivien nimi on liiton nettisivuilla, joten ei oman nimen käyttöö foorumilla tuo paljoa lisää, paitsi että nimi voi näkyä. Ehkäpä monien muidenkin kannattaisi tuoda vain nimensä julki täälläkin.

      Esim. VA-liiton Vapaa Ajattelija -lehdessä ja Helsingin yhdistyksen Uskomaton-lehdessä ihmiset kirjoittavat omilla nimillään. Ve löytyvät netistä. Nimimerkin käyttö tällä foorumilla on foorumin normaalia kulttuuria, nimen käyttö lehdessä yms. on puolestaa normalia kulttuuria niissä

      • Kuinka kehtaat

        Kun nyt noin ylistät oman nimen käyttämistä, mikset itse käytä nimeä. Olisihan se kohtuullista, kun sinulle maksetaankin täällä trollaamisesta.

        Mutta vapari on kaksinaismoralisti. Vaatii muilta sitä, mitä itse ei tee.


      • kyllä kehdataan
        Kuinka kehtaat kirjoitti:

        Kun nyt noin ylistät oman nimen käyttämistä, mikset itse käytä nimeä. Olisihan se kohtuullista, kun sinulle maksetaankin täällä trollaamisesta.

        Mutta vapari on kaksinaismoralisti. Vaatii muilta sitä, mitä itse ei tee.

        Sanoo multinikki joka keskustelee itsensä kanssa :D


      • .????
        kyllä kehdataan kirjoitti:

        Sanoo multinikki joka keskustelee itsensä kanssa :D

        Minä siis olen Huhhahhheijaa?


    • FUCKIFUU

      Jori on rohkea ihminen, koska on aina vaarana kirkon kosto esim. eväämällä virka tai työsuhde julkisella puolella. Kirkon kätyrit ovat kunnostautuneet siinä mm. tapaus Voutilainen. Toisaalta jos on yksityisellä puolella töissä riittävän suuressa firmassa joka tekee vaikkapa ulkomaankauppaa niin siinä ei kristityn vinkuminen enää auta. Sitten toinen ongelma voi olla jos Jori tahtoisi tiettyä kaavoitusta omistamalleen kesämökkitontille niin kristitty kunnan virkamies voi tämän estää (en siis tiedä mitään Jorin omistuksista tämä on vain esimerkki). Myös kaikki tilanteet missä olet tekemisissä viranomaisen kanssa on vaaraksi sillä kristittyjen kätyreitä on johtopaikoilla liikaa kun ottaa huomioon heidän osaamisensa ja älykkyystasonsa.

      Mutta rohkeudesta 10 pojoa Jorille, toivottavasti jatkat valitsemallasi tiellä myös kun kristityt uhkaavat sinua murhaamisella.

      • auts...xD

        "Mutta rohkeudesta 10 pojoa Jorille, toivottavasti jatkat valitsemallasi tiellä myös kun kristityt uhkaavat sinua murhaamisella."

        Siis mitäh...?


      • Jori Mäntysalo
        auts...xD kirjoitti:

        "Mutta rohkeudesta 10 pojoa Jorille, toivottavasti jatkat valitsemallasi tiellä myös kun kristityt uhkaavat sinua murhaamisella."

        Siis mitäh...?

        Fuckifuulla menevät jutut aina pari kertaluokkaa yli, niistä ei kannata isommin välittää.

        Mutta toki tätäkin pohtia voi. Minulla on pysyvä työsuhde yliopistolla, asuntolaina lyhenee ja on lyhentynyt jo hyvän aikaa, ja ehkä oma osaamisaluekin sellainen mistä ei ole liikaa tarjontaa. Tilanne on siis sillä tavalla aika turvattu, että voisin ongelmitta kertoa kannattavani monenlaisia aatteita.

        Monella muulla on toki heikompi tilanne. Kai joku työpaikka voi jäädä saamatta siksi, että työnantaja ei pidä jos toinen kirjoittaa omalla nimellään vaikkapa Hommafoorumilla, Uskojaelama.netissä, tällä palstalla jne jne. Jonkinlainen tasainen harmaus lienee paras (tai vähiten haittaava) tausta työnhakuun.


    • Jori Mäntysalo

      Mäntysalo on dinosaurus, joka vielä muistaa sfnetin, jossa oman nimen käyttö oli normi. En muuten ole aivan ainoa omalla nimelläni kirjoittava: Jarmo Kokkonen kirkkohallituksesta on toisinaan kirjoittanut täällä.

      • sösselstöm

        Kiva että joku itseään muita älykkäämpänä pitävä esiintyy omalla nimellä.
        Rahvaskin saa tuta tieteellistä näkemystä.


      • Jori Mäntysalo
        sösselstöm kirjoitti:

        Kiva että joku itseään muita älykkäämpänä pitävä esiintyy omalla nimellä.
        Rahvaskin saa tuta tieteellistä näkemystä.

        ?? Minullahan on kotisivullankin (nuorisolle tiedoksi: se oli sellainen juttu ennen facebook-profiileja, joillakin muinaisjäänteillä on sellainen vielä ;=) ) teksti, jossa totean olevani keskimäärin lahjaton.


    • Anonyymi

      Mäntysalo on antanut itsestään ainakin hyvin negatiivisen kuvan vapaa ajattelijoiden Facebook ryhmän kirjoituksien mukaan.


      Olisi hienoa kuulla, että miten Mäntysalo suhtautuu siihen, että liiton ryhmässä kutsutaan kristittyjä. mm. Harhaisiksi, valehtelijoiksi jne.

      • Anonyymi

        Kristityt ovat harhaisia, valehtelijoita, jne.
        Faktojen toteaminen on normaalia, vaikka sen tekisi facebookissa, joka tosiaan on tullut tunnetuksi kristittyjen valheiden tyyssijana.

        Kristittyjen on täysin mahdotona puhua edes kerran elämässään totta.


      • Anonyymi

        Harhaisuus on ilmiselvää, joten mitä siitä vääntämään!

        Jos yksittäinen ihminen näkee ja/tai kokee harhoja, hänelle yritetään saada apua. Jos useampi ihminen näkee ja/tai kokee harhoja, on kyse uskonnollisesta kokemuksesta.

        Kun pappi kertoo raamatullisia kertomuksia tai selittää Raamatun tekstejä, valehtelee hän lähes aina. Hän nimittäin tietää, että se minkä hän joutuu uskoville/seurakuntalaisilleen kertomaan, lähes aina eroaa siitä, mitä kriittinen raamatuntutkimus on asiasta mieltä.


    • Anonyymi

      Mäntysalon julkinen toiminta on ollut erittäin positiivista. Ja hän on arvostettavasti asettanut itsensä alttiikzi myös epäasialliselle trölläykselle.

      • Anonyymi

        Kansa tahtoo kuitenkin tässä maailman tilanteessa tietää ovatko Vapaa-ajattelijat ja erityisesti Jori
        natoseksuaaleja vai putleristeja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe