Henki puhuu meissä

koettele

Seuraavan kerran kun saat yhteyden "henkeen", keskeytä hengen puhe ja kysy puhuvalta hengeltä ääneen: "Tunnustatko nyt minun kauttani puhuva henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi?"

Painota sanoja "lihaan tulleeksi". Toista kysymys tarvittaessa.

Kerro sitten, mitä tapahtui.

1.Joh.4:1-3

15

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlevainenOrginal

mitä tapahtui ?

• JuhaniOriginal

Kerrostalon rappukäytävässä näin kaksi jehovantodistajaa ja kysyin heiltä kysymyksyn; tunnustatteko Jeesuksen Herraksi, lihaan tulleeksi? Eivät tunnustaneet. Sanoin; antikristuksen henki ja he olivat hiljaa, lähtien pois.

• koettele

Henkien koettelussa ei kuitenkaan ole kysymys ihmisen koettelusta. Kysymystä ei esitetä ihmiselle. Kysy itsessäsi olevalta hengeltä esim. kielillä puhumisen yhteydessä, tunnustaako se henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi.

• OlevainenOrginal
        koettele kirjoitti:

Henkien koettelussa ei kuitenkaan ole kysymys ihmisen koettelusta. Kysymystä ei esitetä ihmiselle. Kysy itsessäsi olevalta hengeltä esim. kielillä puhumisen yhteydessä, tunnustaako se henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi.

äläkä pidä jännityksessä, mitä se sano ?

• koettele
        OlevainenOrginal kirjoitti:

äläkä pidä jännityksessä, mitä se sano ?

"Minä tunnustan Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi."

Minulla on oikea Pyhä Henki!

Mitä sinun sisälläsi oleva henki sanoo?

• koettele kirjoitti:

"Minä tunnustan Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi."

Minulla on oikea Pyhä Henki!

Mitä sinun sisälläsi oleva henki sanoo?

Minun henkeni ihmettelee ja kysyy edelleen, mikä henki sinussa oikein puhuu. Kenen lapsi olet?

• atri parkka
        koettele kirjoitti:

nyt hoopuile, kun kerrankin juhani sanoo asiat nappiin.

Ei siinä henkien koettelemuksessa tarvitse sen enempää mystiikkaa, kuin tervettä järkeä.

• Koettele
        atri parkka kirjoitti:

nyt hoopuile, kun kerrankin juhani sanoo asiat nappiin.

Ei siinä henkien koettelemuksessa tarvitse sen enempää mystiikkaa, kuin tervettä järkeä.

Johannes kehottaa kristittyjä kysymään heille puhuvan hengen alkuperää (rakkaani=seurakunta).

1.Joh.4:1-3

Antikristuksen henki pyrkii eksyttämään valitut (seurakunnan). Antikristuksen henki matkii Pyhää Henkeä ja etenkin helluntain tapahtumia.

• Uskis

Minä näen selvästi!että etsit mystiikkaa elämääsi?
      Kehottasin kuitenkin sinua etsimään:Jeesusta itseään!Nämä asiat ehkä eivät laisinkaan kuulu sinulle?kun noin tökerösti niitä heittelet;kuule siittä on leikki kaukana! kun henkivalloissa oleva-
      vangittu ihmis-poloinen; rukousten ja käsky-sanalla vapautetaan riivaajista.En kyllä näkisi
      terveellisesti

• Uskis

Että niin mielistelet! ja funtsit noita asioita.
        Jumala näkee kenelle lahjansa jakaa!Siis hänen armossaan on kyllin meille kaikille.Ola

• koettele
        Uskis kirjoitti:

Että niin mielistelet! ja funtsit noita asioita.
        Jumala näkee kenelle lahjansa jakaa!Siis hänen armossaan on kyllin meille kaikille.Ola

Kristityllä on velvollisuus koetella henget aina, kun ilmenee hengen ilmiöitä, kuten kielilläpuhumista tai hengen puhetta profetian muodossa.

Et taida tajutakaan, että on myös uskovia, joilla on sellaisia armolahjoja, että henget erotetaan jo kaukaa. Voit rukoilla itsellesi henkien erottamisen armolahjaa, samoin kuin kielilläpuhumisen ja profetoimisen armolahjaa. Tavoitelkaa armolahjoja, sanoo Paavali; unohtamatta kuitenkaan rakkautta, joka on suurin armolahja.

• Uskis
        koettele kirjoitti:

Kristityllä on velvollisuus koetella henget aina, kun ilmenee hengen ilmiöitä, kuten kielilläpuhumista tai hengen puhetta profetian muodossa.

Et taida tajutakaan, että on myös uskovia, joilla on sellaisia armolahjoja, että henget erotetaan jo kaukaa. Voit rukoilla itsellesi henkien erottamisen armolahjaa, samoin kuin kielilläpuhumisen ja profetoimisen armolahjaa. Tavoitelkaa armolahjoja, sanoo Paavali; unohtamatta kuitenkaan rakkautta, joka on suurin armolahja.

No miksi! hyvä ystävä sie kyselet sitten?Jos kaikki on sinulle päivän-selvää.Joo kyllä on hyvä koetella: (hengessä)Mutta jos nyt seurakunnankin -
        keskellä tämmöistä tapahtuu! niin kyllä siellä myöskin hengen; tutkaimetkin sitten vaikuttavat.
        Minä en nyt, kyllä ymmärrä mihinkä sinä pyrit?
        Taidat olla aivan nuori uskis niinkuin meikäkin!
        En halua nyt kerskata ainostaan (Herrassa)Että tunnen joskus tämän suuntaisia Hengen-vaikuksia.
        Minun kohdallani on vain niin: että ne tulevat silloin kun Jumala tahtoo, ei niinkuin itse tahdon!Enkä halua niillä pöyhkiä ja ylistellä.
        Koska kaikki on vain Jumalan suurta armoa. amen
        Kaikkea hyvää sinulle ystäväni. tvo: Ola

• koettele
        Uskis kirjoitti:

No miksi! hyvä ystävä sie kyselet sitten?Jos kaikki on sinulle päivän-selvää.Joo kyllä on hyvä koetella: (hengessä)Mutta jos nyt seurakunnankin -
        keskellä tämmöistä tapahtuu! niin kyllä siellä myöskin hengen; tutkaimetkin sitten vaikuttavat.
        Minä en nyt, kyllä ymmärrä mihinkä sinä pyrit?
        Taidat olla aivan nuori uskis niinkuin meikäkin!
        En halua nyt kerskata ainostaan (Herrassa)Että tunnen joskus tämän suuntaisia Hengen-vaikuksia.
        Minun kohdallani on vain niin: että ne tulevat silloin kun Jumala tahtoo, ei niinkuin itse tahdon!Enkä halua niillä pöyhkiä ja ylistellä.
        Koska kaikki on vain Jumalan suurta armoa. amen
        Kaikkea hyvää sinulle ystäväni. tvo: Ola

Jos olet kiinnostunut henkien erottamisesta enemmän, niin oheisesta linkistä löytyy hyviä neuvoja, kuinka henkien koettelu käytännössä tapahtuu.

http://www.niksula.cs.hut.fi/~ahuima/toronto/trust.html

• JuhaniOriginal
        koettele kirjoitti:

Rakkaus ei ole armolahja vaan hengen hedelmä.

• VARTIJA

Kannattaisi keskittyä vain kielillä puhumiseen.
      Tuo on niin mystistä hommoo. Tai katsella tv sarjafilmejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5930
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3319
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2541
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2125
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2075
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1639
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1232
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe