Öljynvaihto öljyimurilla

Volvomies.

Öljyimurilla käy kätevästi öljynvaihto, noin10min ja ajaa saman asian kuin perinteinen, vanhat öljyt lähtee erittäin hyvin.

Kannatan.

30

2711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä

      Riippuu tekijästä, moottorista, ja imurista.

      • En kyllä suosittele. Perinteinen on paras. Pohja roppu auki ja tyhkäksi näin tyhjenee kaikki. Pohjalla olevat moskatkin.


        Talven yli ajettu öljy kannattaa aina keväällä vaihtaa myös suodatin eikä noudattaa mitään vw:n öljynvaihto välejä


      • ehkä
        autoilija kirjoitti:

        En kyllä suosittele. Perinteinen on paras. Pohja roppu auki ja tyhkäksi näin tyhjenee kaikki. Pohjalla olevat moskatkin.


        Talven yli ajettu öljy kannattaa aina keväällä vaihtaa myös suodatin eikä noudattaa mitään vw:n öljynvaihto välejä

        Tietyissä moottoreissa, jotka on suunniteltu öljynvaihtoon imurilla, tulee ne moskat pois imurilla paremmin kuin pohjapropusta, vaikka se olisikin.

        Longlife öljynvaihoväliä ei kyllä kannata käyttää, vaikka ajoa tulisi niin paljonkin että öljyt tulisi kerran vuoteen vaihdettua. Silti ne ovat jo erittäin huonoja vaihtovälin kohdalla.


      • Myös Autoilija
        ehkä kirjoitti:

        Tietyissä moottoreissa, jotka on suunniteltu öljynvaihtoon imurilla, tulee ne moskat pois imurilla paremmin kuin pohjapropusta, vaikka se olisikin.

        Longlife öljynvaihoväliä ei kyllä kannata käyttää, vaikka ajoa tulisi niin paljonkin että öljyt tulisi kerran vuoteen vaihdettua. Silti ne ovat jo erittäin huonoja vaihtovälin kohdalla.

        Epäilen kyllä vieläkin tuota yläimun tehoa!!! Mielestäni kaikki tulee paremmin pois pohjalta


      • ehkä
        Myös Autoilija kirjoitti:

        Epäilen kyllä vieläkin tuota yläimun tehoa!!! Mielestäni kaikki tulee paremmin pois pohjalta

        Vaan imuöljynvaitoon suunnitelluissa moottoreissa hyvällä imurilla tulee öljyt ja moskat paremmin pois kuin pohjapropusta.


      • ehkä kirjoitti:

        Vaan imuöljynvaitoon suunnitelluissa moottoreissa hyvällä imurilla tulee öljyt ja moskat paremmin pois kuin pohjapropusta.

        Minä kyllä edelleen vaihdan öljyt pohjaropusta, vaikka olisi kuinka suunniteltu imemistä varten


      • autoilija kirjoitti:

        Minä kyllä edelleen vaihdan öljyt pohjaropusta, vaikka olisi kuinka suunniteltu imemistä varten

        Tuota imuvaihtoa voisi kyllä sanoa koko vuosituhannen turhakkeeksi. En ymmärrä kun on erittäin yksinkertaista ja helppoa ja nopeata avata pohja roppu ja laittaa kiinni.


      • ehkä
        autoilija kirjoitti:

        Tuota imuvaihtoa voisi kyllä sanoa koko vuosituhannen turhakkeeksi. En ymmärrä kun on erittäin yksinkertaista ja helppoa ja nopeata avata pohja roppu ja laittaa kiinni.

        Monessa nykyautossa "pohjapanssari" tai siis pohjan (muovinen) ilmanohjain on moottorin alla, eikä sisällä mitän reikää öljynvaihtoa varten, joten se pitäisi poistaa, että öljynvaihto onnistuisi alakautta. Joissainautoissa, joissa on "pohjamuovissa"/ilmanohjaimessa luukku öljynvaihtoa varten, jää helposti jonkinverran öljyä sen päälle, joka sitten jättää öljylänttiä maahan öljynvaihdon jälkeen. Tämäntakia autonvalmistajat ovat ruvenneet suunnittelemaan moottorit imuvaihtoa varten, jopa niinkin paljon, ettei kaikissa enää ole edes ölproppua.


      • buhahaha
        ehkä kirjoitti:

        Monessa nykyautossa "pohjapanssari" tai siis pohjan (muovinen) ilmanohjain on moottorin alla, eikä sisällä mitän reikää öljynvaihtoa varten, joten se pitäisi poistaa, että öljynvaihto onnistuisi alakautta. Joissainautoissa, joissa on "pohjamuovissa"/ilmanohjaimessa luukku öljynvaihtoa varten, jää helposti jonkinverran öljyä sen päälle, joka sitten jättää öljylänttiä maahan öljynvaihdon jälkeen. Tämäntakia autonvalmistajat ovat ruvenneet suunnittelemaan moottorit imuvaihtoa varten, jopa niinkin paljon, ettei kaikissa enää ole edes ölproppua.

        Kyllä ne pohjapanssarit ruuvataan irti öljynvaihdon yhteydessä koska myös suodatin on irroitettava alakautta (joissain autoissa) ja samalla ne öljyt on helppo valutttaa pois propun irroittamalla. Että semmosta t: amis.


      • Jos ei sitten
        buhahaha kirjoitti:

        Kyllä ne pohjapanssarit ruuvataan irti öljynvaihdon yhteydessä koska myös suodatin on irroitettava alakautta (joissain autoissa) ja samalla ne öljyt on helppo valutttaa pois propun irroittamalla. Että semmosta t: amis.

        pohjapanssarissa ole irroitettavaa palaa öljyn tyhjennyspropun ja suodattimen kohdalla. Minun autossani, hienossa isossa japanilaishybridissäni on.


      • ehkä
        buhahaha kirjoitti:

        Kyllä ne pohjapanssarit ruuvataan irti öljynvaihdon yhteydessä koska myös suodatin on irroitettava alakautta (joissain autoissa) ja samalla ne öljyt on helppo valutttaa pois propun irroittamalla. Että semmosta t: amis.

        Aikamonessa autossa nykyään vaihdetaan suodatin yläkautta, autot kun on tuohon imuvaihtoon suunniteltu.


    • qwerty19+

      No, suodatin kannattaisi vaihtaa ehkä 90 000 km:n välein.

      • servisman

        Suodatinta ei ole tehty noille km, ja saattaa hajota, ja samalla tulee muutakin vahinkoa


      • Ei imua!
        servisman kirjoitti:

        Suodatinta ei ole tehty noille km, ja saattaa hajota, ja samalla tulee muutakin vahinkoa

        Perinteinen vaihto on paras! Ei mitään imuvaihtoja.


    • Passatin dieseli

      pihassa, jolla ajettu likemmäs 300 tkm. LL-öljyvaihdot n. 30 tkm välein eikä mitään ongelmia. Joskus oon tehny välivaihdot yläkautta 15 tkm välein, mutta harvoin sitä tulee tehtyä.

    • älä avaa öljypohjaa

      Ellei välillä vaihdeta alakautta, on öljypohja täynnä karseaa sontaa. Omaan autooni en vaihtaisi imurilla, mutta asiakkaille kyllä. Se on helppoa ja siistiä.

      • Asia tarkistettu

        Aikanaan vehon huollossa tarkistivat asian merusta. Tyhjensivät öljyt imurilla, ja sen jälkeen irroittivat öljypohjan. Ei pohjalle ollut jäänyt mitään, erittäin tarkasti oli tyhjentynyt. Olivat itsekin epäilleet tätä tyhjennys menetelmää, mutta oli erittäin hyvin toiminut.


      • jää sinne
        Asia tarkistettu kirjoitti:

        Aikanaan vehon huollossa tarkistivat asian merusta. Tyhjensivät öljyt imurilla, ja sen jälkeen irroittivat öljypohjan. Ei pohjalle ollut jäänyt mitään, erittäin tarkasti oli tyhjentynyt. Olivat itsekin epäilleet tätä tyhjennys menetelmää, mutta oli erittäin hyvin toiminut.

        Ainakin metallit öljyproppuun, aikansa kun kertyy, niin irtoaa öljyn mukaan. Vaikka eipä siihen kaikissa autoissa edes kerry, liekö mangeetiakaan, mutta joissakin aika paljon.


    • mikä imuri?

      Halvat imurit eivät ainakaan jaksa imeä ohuen putken kautta ja moneen autoon ei mittatikun reiästä mahdu kuin ohut letku.

    • 金曜金曜金曜

      Huomaa nimi on VOLVOMIES. Volvo V40 ei saa öljyproppua ehjänä auki ;)

    • Volvomies.

      Huoltamoilla on hyvät öljyimurit, adapteri putkenpäähän ja se imee, öljytikun putkihan menee pohjaan asti.

      Kyllä se noin 6l sieltä tulee pois, ei se valuttamalla sen paremmaksi tule.

      http://www.rvs.fi/diagnostic/page45.html

    • Volvomies.

      Mobil 1 ESP Formula 5W-30, siinä on kyllä hyvät öljyt autoon, liekö vastaavaa muilla merkeillä?

      Suosittelen.

    • Pölynimurikauppias

      Joo, tosi hyvä.
      Vaiha vaik pölynimurilla.

      • Rip Kirby

        Kirby taipuu myös tuohon hommaan.


      • .....

        Ammatinvalintakysymys vaikka myy pölynimureita.
        Syytön siihen muut on, myyjä...... halpa ammatti


    • TSI - DSG

      30 tkm vaihtovälin ajetussa TSI:ssä on öljypohja sellaisen vellin peitossa, ettei sitä millään imurilla sieltä ylös saa. Jos öljyt vaihdetaan 30 tkm välein alakautta, voisi väliöljynvaihdon tehdä imemällä. Alakautta on kuitenkin pakko päästää paksummat töhnät välillä ulos.

    • expert

      Asiantuntijoita liikkeellä!! jos haluatte töhnän pois joudutte irroittamaan öljypohjan, ei se sieltä tule valuttamallakaan, ja autoissa on öljyn suodattimet eli töhnät on öljypohjassa kiinni ja lujassa,on vaaan todella nopeampaa vaihtaa imulla ei tunkkia ei pukkeja alle,ja nykyaikaisissa autoissa öljynsuodatin vaihdetaan yläkautta ja pelkkä sisä patruuna,mutta aina on vanhoillisia asiantuntijoita olemassa.

    • masentaja

      Liian pitkät öljynvaihtovälit, taitaa parhaimmissa olla vaihtoväli 45000km ja öljyt on 15000km jälkeen jo ihan valmiit niin ei ihme että sitä töhnää sinne kertyy... Max 15000km öljynvaihtovälilä ei kerry vellejä koneeseen.

    • Bastrado

      Voi kiesus! Kas kun et pillillä ime öljyjä pois!

    • roeeen

      Citikassa öljyt tulee pakkasella automaattisesti pihalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9181
    2. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5682
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4800
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      39
      4154
    5. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      57
      3682
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3432
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      29
      3327
    8. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      45
      2520
    9. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34
      2112
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      35
      1826
    Aihe