Mulla on päänahassa hilseilyn tapaista oireilua. Mikä auttais? Kutittaa kovasti, enkä voi olla raapimatta ( tähän liitty myös se ällöttävä nautinto siitä kun saa revittyä ihoa/rupia yms.). Toinen ongelma on kuiva iho, mulla on ympäri vartaloa kuivia kohtia, sääret on pahimmassa kunnossa. Rasvaaminen ei tunnu auttavan vaikka sitä tekis kaks kertaa päivässä. Alkaa jo ärsyttää.
ihon kuivuminen ja päänahka
4
1780
Vastaukset
Oletko käynyt valohoidoissa?Käy kysymässä lääkäriltä lisätietoa!
- LilJ
Minulla on hieman samanlaisia ongelmia, tosin olen ollut atoopikko jo usemman vuoden ja enää en saa ihoani kokonaan kuntoon. Päänahan hoitoon autta kun käyt apteekista ostamassa rasvaa(shampoon tyylistä) mikä on tarkoitettu ns. karstan poistoon. Tämä hoito kyllä toimii ja ei edes maksa paljon. Muistaakseni sen nimi oli joku kelual... tosin ihan varma en ole mutta kyllä ne siellä sen nimen tietää :)
- a-tooppinen
Itse atoopikkona koko ikäni eläneenä, joskus nuorempana kutisi ja hilseili myös itsellä päänahka, ethän pese tukkaa ihan päivittäin, se jos mikä kuivattaa päänahkaa.. Hajusteeton shampoo olisi myös hyvä olla.. Lisäksi itse sain lääkäriltä määrättynä kortisoni liuosta päänahkaan joka lopulta lopetti tuon hilseilyn päänahassa.. Tämä siis jos se nimenomaan johtuupi kuivasta ihosta eikä sienestä niinkun perinteisessä hilseessä on kyse..
- Raps
a-tooppinen kirjoitti:
Itse atoopikkona koko ikäni eläneenä, joskus nuorempana kutisi ja hilseili myös itsellä päänahka, ethän pese tukkaa ihan päivittäin, se jos mikä kuivattaa päänahkaa.. Hajusteeton shampoo olisi myös hyvä olla.. Lisäksi itse sain lääkäriltä määrättynä kortisoni liuosta päänahkaan joka lopulta lopetti tuon hilseilyn päänahassa.. Tämä siis jos se nimenomaan johtuupi kuivasta ihosta eikä sienestä niinkun perinteisessä hilseessä on kyse..
olen kärsinyt samaisesta vaivasta jo vuosia, ja tunnustan osittain itse syyllistyneeni tuohon raapimiseen. päänahan kutinaanhan ei tuo raapiminen auta(kuin hetkeksi), se vaan pahentaa ärsytystä ja saa aikaan tulehduksen.
helpottaakseni vaivaa olen käyttänyt päähän kortisoni liuosta ja pessyt mitä erilaisemmilla hilseshamppoilla, myös rasvapesu on tullu kokeiltua.
Sehän tässä on, kun pää välillä paranee ja ärtyy uudestaan. Ja näin kierre on valmis...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701409
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3231008- 43875
- 35673
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html147672- 38607
- 52561
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521- 107508