Avasin aamulla tv,n ja katsoin kun siinä oli ohjelmassa sateenkaari Jumalanpalvelus.
Voiko enää irvokkaampaa asiaa olla? Kirkko ei ole suinkaan sivuraiteilla Raamatun opetuksista, vaan se on rotkon pohjalla. Kirkko on täysin harhaoppinen laitos, josta kaikkien tulisi erota.
Sateenkaari Jumalanpalvelus
72
514
Vastaukset
- Huhhahheijaaa
Kirkko koittaa ajaa kaksilla rattailla. Toisaalta jotkut papit makeilevat tasa-arvoa vaativille, jopa homoille, mutta toisaalta - eli yhtäältä - virallinen kirkko koko koneistollaan vastustaa avioliittolain tasa-arvoitamista. Ja montaa muutakin yhdenvertaisuusasiaa pitääkseen kiinni edusitaan ja opin kirjaimesta.
Siksi oiva protesti kirkon toimille on kirkosta eroaminen. Kahdella pallilla istuessa voi jäädä jotain pappien väliin. Jokainen ero on pieni mutta tuntuva täräys tsa-arvoisuuden vastustajan varustuksiin.- *******
Tällä palstalla uskovaisten kuuluu paheksua vain vapaa-ajattelijoita.
Eikö niin kirkkofanit? - hieno kirkko!
Kyllähän sua ärsyttää se, että kirkko ei ole inkvisitio niin kuin toivoisit. Sinunlaisillesi ei ihmisten hyvinvointi tai tasa-arvo merkitse yhtään mitään. Päasia, että saat kirkkoa mollata. Yhteisössä, johon kuuluu reippaat 4 miljoonaa jäsentä, on monanlaisia näkemyksiä. Ylläri sulle. Jos kuitenkin tasa-arvo kiinnostaa, tästä voit lukea lisää:
http://www.lily.fi/blogit/oisko-tulta/pompi-ihan-homona - Erotkaa.
hieno kirkko! kirjoitti:
Kyllähän sua ärsyttää se, että kirkko ei ole inkvisitio niin kuin toivoisit. Sinunlaisillesi ei ihmisten hyvinvointi tai tasa-arvo merkitse yhtään mitään. Päasia, että saat kirkkoa mollata. Yhteisössä, johon kuuluu reippaat 4 miljoonaa jäsentä, on monanlaisia näkemyksiä. Ylläri sulle. Jos kuitenkin tasa-arvo kiinnostaa, tästä voit lukea lisää:
http://www.lily.fi/blogit/oisko-tulta/pompi-ihan-homonaLuterilainen kirkko on perkeleen hallussa.
- Anonyymi00013
hieno kirkko! kirjoitti:
http://www.lily.fi/blogit/oisko-tulta/pompi-ihan-homonaArtoTTT
Kummallista Tasa.arvoa ja yhdenvertaisuutta, kun vain samaa mieltä olevat on yhdenvertaisia, eri mieltä oleviin kohdistetaan p****myrsky ja aloitetaan some vainot. Anonyymi00013 kirjoitti:
ArtoTTT
Kummallista Tasa.arvoa ja yhdenvertaisuutta, kun vain samaa mieltä olevat on yhdenvertaisia, eri mieltä oleviin kohdistetaan p****myrsky ja aloitetaan some vainot.Uskovat ovat sitä mieltä, että kaikkien pitää ajatella homoseksuaalisista siten kuin he. Muuten saat kaikkea paskaa niskaan.
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
ArtoTTT
Kummallista Tasa.arvoa ja yhdenvertaisuutta, kun vain samaa mieltä olevat on yhdenvertaisia, eri mieltä oleviin kohdistetaan p****myrsky ja aloitetaan some vainot.Vastaat 2014 kirjoitettuun kommenttiin. 😂
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
ArtoTTT
Kummallista Tasa.arvoa ja yhdenvertaisuutta, kun vain samaa mieltä olevat on yhdenvertaisia, eri mieltä oleviin kohdistetaan p****myrsky ja aloitetaan some vainot.Hauskaa, kun määrittelet asiat omalla erikoisella tavallasi ja sitten kummeksut lopputulosta.
- Anonyymi00029
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hauskaa, kun määrittelet asiat omalla erikoisella tavallasi ja sitten kummeksut lopputulosta.
Paraskin puhumaan. Sinä kannatat jokaisen ihmisen oikeutta olla sellainen miksi on syntynyt paitsi oman lapsesi olisit valmis tappamaan kohtuun.
- Anonyymi00034
torre3 kirjoitti:
Uskovat ovat sitä mieltä, että kaikkien pitää ajatella homoseksuaalisista siten kuin he. Muuten saat kaikkea paskaa niskaan.
SauIikin veti roiskeet perääsi.
- Anonyymi00049
Huonosti onnistuu.
- 92525556
"Voiko enää irvokkaampaa asiaa olla?"
Naispappi.
- Nainen vaietkoon seurakunnassa. - Ahneus ensin
No jos Jeesuksen puheet kiinnostavat, niin tuo mammonan palvominen se taitaa kaikkein irvokkainta olla. Mutta se harvemmin teitä uskovaisia haittaa, kun itsekin niin kovin siitä omaisuudesta pidätte.
- Anonyymi00016
"Mutta se harvemmin teitä uskovaisia haittaa, kun itsekin niin kovin siitä omaisuudesta pidätte."
Miten niin?
- a.matsoni
Pelaa januskavoillaan kasinaamaista peliä. olis nyt edes jotain mmeiltä selkeesti. Nyt se nuoleskelee kaikkia.
Tässä vanha vitsi, uskoisin että tositarina kuitenkin. Kirkko on kuin tämän vitsin perunakauppias.
Asiakas kysyy myyjältä, ovatko nämä perunat kiinteitä? Myyjä sanoo, että ovat. No en minä sitten ota niitä, kun teen muusia, ja siihen tarvii olla jauhoisia perunoita, sanoo asiakas.
Tulee toinen asiakas, joka kysyy ovatko nämä perunat kiinteitä? Myyjä vastaa, ei ne ovat jauhoisia. No en minä sitten ota niitä, sanoo asiakas, kun teen keittoa ja siihen tarvitaan kiinteitä perunoita.
Kolmas asiakas kysyy. Hajoavatko nämä perunat keitettäessä?, johon myyjä: " Nämä perunat tekevät ihan mitä Rouva vaan ikinä tahtookin!" No ei se Raamattukaan kiellä sentään homoseksuaaleja käymästä kirkossa...
- Anonyymi00011
ArtoTTT
Mutta sanomakin pitäisi olla kaikille sama.... Anonyymi00011 kirjoitti:
ArtoTTT
Mutta sanomakin pitäisi olla kaikille sama....Olen ollut lukuisissa jumalanpalveluksissa, eikä tämän aamun sateenkaarijumalanpalvelus niistä poikennut.
- Anonyymi00026
Anonyymi00011 kirjoitti:
ArtoTTT
Mutta sanomakin pitäisi olla kaikille sama....Jokaisen saarnan ja kannanoton pitäisi olla kopio edellisestä.
- Nasse.
On irvokasta palvoa kamelikuskien keksimien nuotiotarinoiden jumalia, vielä irvokkaammaksi asian tekee että valtiollinen televisio on lailla pakotettu moisia loitsutuksia lähtteämään kansan nähtäväksi, kansan rahoilla!
Irvokkuuden huipentumana valtio ylläpitoo pseudotieteellisiä luulokuntia joissa kyseisen lahkon poppamiehiä ja -naisia koulutetaan, yhteiskunnan varoin.
Pahinta kaikessa on kuitenkin ajastaan jäljess oleva eduskunta joka nuoleskellessaan hihhuleiden ja vajakkien ääniä, sallii, hyväksyy ja tukee kyseiseen väkivaltauskontoon perustuvan ihmisoikeuksien poljennan.- Anonyymi00012
ArtoTTT
Tarkoitatko nyt eduskunnan säätämää translakia, jossa sukupuoltakin voi vaihtaa omalla ilmoituksella ilman mitään tieteellistä perustetta, kenenkähän edessä rähmällään se eduskunta on? - Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
ArtoTTT
Tarkoitatko nyt eduskunnan säätämää translakia, jossa sukupuoltakin voi vaihtaa omalla ilmoituksella ilman mitään tieteellistä perustetta, kenenkähän edessä rähmällään se eduskunta on?Kyselet henkilöltä, joka kommentoi 2014. 😂😂
- Anonyymi00010
menkää muualle pitämään teidän messunne kirkko ei ole se paikka ! itse suomen arkipiispa ei pysy raamatun sanassa kuulemani hänen haastattelun ! jos maailma muuttuu niin ei kait raamatun sana muutu . sehän olisi täysin mieletön ajatus opettaa toisin ! pappien olisi syytä pysyä raamatun sanassa piste !
Eivät papit hulluja ole.
Ei kukaan muukaan pysy Raamatun sanassa yhtään. Olen huomannut, että moni uskova ei tiedä mitä Raamatussa sanotaan.- Anonyymi00020
Tämän päivän lukijan on hyvä tietää, että tekstin kirjoittamisen aikaan ei ollut olemassa mitään yhdenvertaisia sukupuolisia vähemmistöjä eikä naisten asema yhteiskunnassa ollut tasa-arvoinen miesten kanssa.
Alkuperäisten tekstien kirjoittajat eivät tienneet, mitä ovat maanjäristykset, ukkosmyrskyt, auringonpimennykset tai komeetat.
Todellisen maailman tieto vaikuttaa tekstien ymmärtämiseen. - Anonyymi00021
Sinä reppana aloitit mesoamisen 2014 tehtyyn aloitukseen. 😂😂
- Anonyymi00027
torre3 kirjoitti:
Eivät papit hulluja ole.
Ei kukaan muukaan pysy Raamatun sanassa yhtään. Olen huomannut, että moni uskova ei tiedä mitä Raamatussa sanotaan.Suurinosa on pois poikennut ainakin.
Bäitän, että kristityille on tärkeää tietää Raamatusta ja ymmärtää myös sisältö.
Sinä sensijaan et ole koskaan ymmärtänyt Raamatusta mitään ja olisi suotavaa, ettet esiinny asiantuntijana.
Loppupeleissä olet täällä provosoimassa ateistien joukossa, joten itsehän siitä myös vastaat. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Suurinosa on pois poikennut ainakin.
Bäitän, että kristityille on tärkeää tietää Raamatusta ja ymmärtää myös sisältö.
Sinä sensijaan et ole koskaan ymmärtänyt Raamatusta mitään ja olisi suotavaa, ettet esiinny asiantuntijana.
Loppupeleissä olet täällä provosoimassa ateistien joukossa, joten itsehän siitä myös vastaat....Bäitän, siis väitän....
Anonyymi00027 kirjoitti:
Suurinosa on pois poikennut ainakin.
Loppupeleissä olet täällä provosoimassa ateistien joukossa, joten itsehän siitä myös vastaat.Olen perehtynyt Raamatuun perusteellisesti, tehden muistiinpanoja. Minua voi Raamatulla huijata.
Vaikka kuinka moni uskova ei tiedä edes mitä Jeesus on sanonut. Sekin on tullut selväksi.- Anonyymi00033
torre3 kirjoitti:
Olen perehtynyt Raamatuun perusteellisesti, tehden muistiinpanoja. Minua voi Raamatulla huijata.
Vaikka kuinka moni uskova ei tiedä edes mitä Jeesus on sanonut. Sekin on tullut selväksi.Takarassin nuohoamista taas siellä.
- Anonyymi00036
torre3 kirjoitti:
Olen perehtynyt Raamatuun perusteellisesti, tehden muistiinpanoja. Minua voi Raamatulla huijata.
Vaikka kuinka moni uskova ei tiedä edes mitä Jeesus on sanonut. Sekin on tullut selväksi.Vaikka tekisit muistiinpanoja, mutta kun et ymmärrä lukemaasi, koska et ole koskaan ollut uskossa, ei muistiinpanoillasi ole mitään merkitystä.
Jeesuksen sanoma on kristitylle täysin selvä. Anonyymi00036 kirjoitti:
Vaikka tekisit muistiinpanoja, mutta kun et ymmärrä lukemaasi, koska et ole koskaan ollut uskossa, ei muistiinpanoillasi ole mitään merkitystä.
Jeesuksen sanoma on kristitylle täysin selvä.Raamattua ei kannata vain lukea. Pitää perehtyä siihen mitä kaikkea siihen on kirjoitettu.
Siten Raamatusta saa selkeän kuvan.
Nimenomaan uskovilla ei ole täysin selvää Jeesuksen sanoma. Sen takia minusta tuli ateisti: uskovia ei seuraa Jeesuksen esittämät merkit, kuten parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen.- Anonyymi00043
torre3 kirjoitti:
Raamattua ei kannata vain lukea. Pitää perehtyä siihen mitä kaikkea siihen on kirjoitettu.
Siten Raamatusta saa selkeän kuvan.
Nimenomaan uskovilla ei ole täysin selvää Jeesuksen sanoma. Sen takia minusta tuli ateisti: uskovia ei seuraa Jeesuksen esittämät merkit, kuten parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen.Tässähän se tuli, luuletko tosiaan, että Jeesus tarkoitti asian noin, että jokainen, joka laittaa kädet sairaiden päälle, parantaa ???
Tai nostelee myrkkykäärmeitä, ne eivät pysty tappamaan ?
Olet pihalla, kuten lumiukko.
Uskon tulee olla vilpitön ja sitä et ole koskaan kokenut, mikäli olisit, et olisi ollut täällä uskovia herjaamassa. Anonyymi00043 kirjoitti:
Tässähän se tuli, luuletko tosiaan, että Jeesus tarkoitti asian noin, että jokainen, joka laittaa kädet sairaiden päälle, parantaa ???
Tai nostelee myrkkykäärmeitä, ne eivät pysty tappamaan ?
Olet pihalla, kuten lumiukko.
Uskon tulee olla vilpitön ja sitä et ole koskaan kokenut, mikäli olisit, et olisi ollut täällä uskovia herjaamassa.Ne ovat Raamatussa Jeesuksen puheita. Että hänen seuraajiansa merkkinä seuraa....
Mutta ei seuraa.- Anonyymi00053
torre3 kirjoitti:
Ne ovat Raamatussa Jeesuksen puheita. Että hänen seuraajiansa merkkinä seuraa....
Mutta ei seuraa.Se toinenkin Iihava samanlainen vaIehtelija kuin sinä.
- Anonyymi00014
Aamen!!
- Anonyymi00015
Itselleni kaikki jumalanpalelukset näyttäytyvät irvokkaina, kun aikuiset ihmiset hoilaavat jonkin fiktiivisen taikaolenon palvelusmenoissa.
"Voiko enää irvokkaampaa asiaa olla? "
Ainakin teoriassa voisi olla sellainen tilanne, että jotkut tahot kirkossa haluaisivat savustaa sateenkaariporukat pois tilaisuuksista. Se olisi irvokasta.- Anonyymi00024
Sateenkaari porukkaa ei tarvi savustaa pois kirkoista mutta heille tulee julistaa Jeesuksen käskyn mukaan Jumalan kirjoitettua tahtoa kuten se on kirjoitettu. Heille tulisi joka tilaisuudessa julistaa että seksi saman sukupuolen kanssa on synti kaikkien ihmisten, heteroiden ja homojen tekeminä, sillä vain näin heille suotaisiin mahdollisuus pelastua ja ottaa vastaan usko Jeesukseen!!
Tällainen julistus on sitä Jumalan rakkautta, ei se että epäsuoraan kirkko johdattaa näin toimien heitä helvettiin.
- Anonyymi00018
Yritin katsella sitä sateenkaarijotakin mutta en kyennyt. Pahan hengen valta siinä tuntui liian läpitunkevasti kaiken sen runollisen ja kauniiden sanojen ja kaikkinaisen uhriutumisen keskellä. Kesti pitkään että pääsin tuosta pahan hengen hyökkäyksestä eroon.
Minä olen ollut lukuisissa jumalanpalveluksissa, eikä tämän aamun sateenkaarijumalanpalvelus niistä poikennut.
Olet outo tyyppi.- Anonyymi00032
torre3 kirjoitti:
Minä olen ollut lukuisissa jumalanpalveluksissa, eikä tämän aamun sateenkaarijumalanpalvelus niistä poikennut.
Olet outo tyyppi.Kuutio vedellyt perääsi.
- Anonyymi00022
"ArtoTTT
Kummallista Tasa.arvoa ja yhdenvertaisuutta, kun vain samaa mieltä olevat on yhdenvertaisia, eri mieltä oleviin kohdistetaan p****myrsky ja aloitetaan some vainot."
Mikä olisi esim. helluntaisukovaisen tila tuossa tilaisuudessa? Saako hän on sellainen kuin on? Luoko kirkon papit hänelle turvallisen tilan? Täytyy tiedostaa että helluntaiuskovalla on Jeesuksen antama KÄSKY julistaa KAIKILLE Jumalan tahtoa sellaisena kuin se on kirjoitettu.- Anonyymi00025
torre3 kirjoitti:
Olen tiedostanut, että helluntailaiset valehtelevat minkä kerkiää. Karttakaa niitä.
Olisiko julistavalla helluntaiuskovalle turvallinen tila sateenkaarimessussa? Hehän sanovat että kaikki saa olla sellaisia kuin ovat eli saako julistava helluntaiuskova olla sellainen kuin on? Vai valehteleeko sateenkaarimessulaiset meille päin naamaa?
- Anonyymi00037
torre3 kirjoitti:
Olen tiedostanut, että helluntailaiset valehtelevat minkä kerkiää. Karttakaa niitä.
Olet järkyttävä vaIehtelija.
- Anonyymi00038
torre3 kirjoitti:
En minä, vaan helluntailaiset.
Juuri sinä ja se toinen Iäski siellä.
Anonyymi00038 kirjoitti:
Juuri sinä ja se toinen Iäski siellä.
Katso välillä mitä helluntailaiset puhuvat.
- Anonyymi00040
torre3 kirjoitti:
Katso välillä mitä helluntailaiset puhuvat.
VaIheesi ovat hyvin tiedossa.
- Anonyymi00045
torre3 kirjoitti:
Kerro ihmeessä joku vale.
99.9 prosenttia kirjoituksistasi.
- Anonyymi00052
torre3 kirjoitti:
Et taaskaan esittänyt yhtään.
Ymmärryskykysi on tosiaan nollatasoa.
Lähes kaikki kirjoituksesi ovat valetta, joten ei tarvitse eritellä. Anonyymi00052 kirjoitti:
Ymmärryskykysi on tosiaan nollatasoa.
Lähes kaikki kirjoituksesi ovat valetta, joten ei tarvitse eritellä.Edes se ei ole valetta, että Jumala ei ole koskaan kutsunut minua.
Et ymmärrä mikä on totta.- Anonyymi00054
torre3 kirjoitti:
Edes se ei ole valetta, että Jumala ei ole koskaan kutsunut minua.
Et ymmärrä mikä on totta.Ei tarvitse eritellä kun oikeastaan kaikki kirjoituksesi vaIetta.
- Anonyymi00030
Nämä sateenkaarimessut ovat jonkinlaisia syrjintä ja epätasa-arvo messuja koska helluntaievankelistoille ei anneta siellä tilaa julistaa. Hän ei saa näissä olla sellainen kuin on, hän ei riitä heille. Ja syrjintä on aina paholaisesta.
- Anonyymi00031
torre3 kirjoitti:
Kirkko ei taida kuulua helluntailaisille ollenkaan. He inhoavat sitä.
OIet kova ottamaan perääsi.
- Anonyymi00035
torre3 kirjoitti:
Kirkko ei taida kuulua helluntailaisille ollenkaan. He inhoavat sitä.
"Kirkko ei taida kuulua helluntailaisille ollenkaan."
Helluntaievankelistoille kirkon jäsenet on Suomessa eräs pääkohteista koska kirkon opetus johtaa sekä sateenkaari- että kirkollistaporukkaa suoraa päätä helvettiin. Anonyymi00035 kirjoitti:
"Kirkko ei taida kuulua helluntailaisille ollenkaan."
Helluntaievankelistoille kirkon jäsenet on Suomessa eräs pääkohteista koska kirkon opetus johtaa sekä sateenkaari- että kirkollistaporukkaa suoraa päätä helvettiin.Helluntailaiset puhuvat omilleen mitä halutaan kuulla. Enimmäkseen valheita.
- Anonyymi00041
torre3 kirjoitti:
Helluntailaiset puhuvat omilleen mitä halutaan kuulla. Enimmäkseen valheita.
Kuutio samanlainen vaIehteIija kuin sinäkin.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kuutio samanlainen vaIehteIija kuin sinäkin.
Lähinnä kyllä helluntailaiset.
- Anonyymi00046
torre3 kirjoitti:
Lähinnä kyllä helluntailaiset.
Kuutio ja sinä Iähinnä.
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kuutio ja sinä Iähinnä.
Minä olen jättänyt helluntailaiset, Patmoksen, TV7:n niiden valheiden takia.
- Anonyymi00055
torre3 kirjoitti:
Minä olen jättänyt helluntailaiset, Patmoksen, TV7:n niiden valheiden takia.
Juu, te kaksi vaIehtelijaa olette omilla teillänne.
- Anonyymi00039
Ajatella vuonna 2014 ja vieläkin olette järkyttyneitä.
- Anonyymi00042
No olemme järkyttyneitä kun kirkko edelleen epäsuoralla tavallaan johdattelee homoseksuaaleja kadotukseen rohkaisemalla homoseksuaaleja Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin.
Anonyymi00042 kirjoitti:
No olemme järkyttyneitä kun kirkko edelleen epäsuoralla tavallaan johdattelee homoseksuaaleja kadotukseen rohkaisemalla homoseksuaaleja Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin.
En ole sellaista kirkosta kuullut.
- Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
Aamen!
- Anonyymi00047
torre3 kirjoitti:
En ole sellaista kirkosta kuullut.
Ymmärryskykysi on noIIatasoa.
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ymmärryskykysi on noIIatasoa.
Olen käynyt kirkossa usein, eikä ole tullut tunnetta, että johdattelevat minua kadotukseen tekemään jotain tekoja.
- Anonyymi00050
torre3 kirjoitti:
Olen käynyt kirkossa usein, eikä ole tullut tunnetta, että johdattelevat minua kadotukseen tekemään jotain tekoja.
Sen toisen Iäskin kanssa.
Ette ole tervetulleita.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2293769S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi43208Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos622324Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt411753Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi651633- 1051387
Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti221265Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva101226Rakastan sitä
kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa511094LIEKSA - LUOVUIN JUORUILUSTA NÄIN SIINÄ KÄVI, KARU TOTUUS ÄÄNESTÄJÄN KOVA KOHTALO
Uusi vuosi ei olisi kukaan voinut ennustaa, maastamuuttoa ennustin, ei kuitenkaan massit riittäneet, jouduin tulemaan K661057