Tien päällä on yleistynyt törkeät ohitukset. Ei välitetä vaikka on vastaan tulijoita.
Muut saa väistää pientareelle, ettei tule nokkakolaria. Nopeusrajoituksia ei noudateta. Väkisin pitää päästä ohitse ja sitten keskaria näytellään ohittaessa.
Tähänkö sitä on tultu, kun poliiseja on vähennetty. Turvavälejä ei noudateta.
Huonot tavat
14
176
Vastaukset
- Surullista on
Asennevamma leviää kovaa vauhtia ja periytyy valitettavasti jälkikasvulle joka istuu takapenkillä katsomassa vahempien toilailua.
Ohituksiin on suurin syy hitaasti ajavat kuljettajat, jotka ei jousta yhtään. Se että jonon toinen joutuu kovan paineen alaiseksi, kun kaikki syyttävät vain häntä tuon vanhaaikaisen syytöksen vuoksi "ettei ensimmäinen tee jonoa vaan toinen" näin on jonon toinen pakoitettu jopa vaaralliseen ohitukseen. Ja odota vaan jos tulee ohituskaista osuus lisää tämä hidas kuljettaja välittömäst inopeutensa yli 100km/h
- ksnssa-autoilija
autoilija kirjoitti:
Ohituksiin on suurin syy hitaasti ajavat kuljettajat, jotka ei jousta yhtään. Se että jonon toinen joutuu kovan paineen alaiseksi, kun kaikki syyttävät vain häntä tuon vanhaaikaisen syytöksen vuoksi "ettei ensimmäinen tee jonoa vaan toinen" näin on jonon toinen pakoitettu jopa vaaralliseen ohitukseen. Ja odota vaan jos tulee ohituskaista osuus lisää tämä hidas kuljettaja välittömäst inopeutensa yli 100km/h
Minä en ole koskaan kokenut kenenkään syyttävän minua mistään ajaessani jonossa toisena, enkä ole koskaan tehnyt vaarallista ohitusta. Jos joskus teen, niin syy siihen on yksin minun.
Miksiköhän me koetaan tuo tilanne niin erilaisena? - yksin tiellä
autoilija kirjoitti:
" lisää tämä hidas kuljettaja välittömäst inopeutensa yli 100km/h"
Mikä hidas se sellainen on joka ajaa yli 100km/h kahdeksankympin/satasen alueella?
A.N.se on aina vaatimassa, että hänelle pitää aina tie olla auki "taivasta myöten" - Rajoituksia noudatan
autoilija kirjoitti:
"Ja odota vaan jos tulee ohituskaista osuus lisää tämä hidas kuljettaja välittömäst inopeutensa yli 100km/h"
Ajan aina nopeusrajoitusten mukaan. Mittarivirhe tiedossa ja siksi maanitiellä mittari näyttää 84 km/h 8-kympin alueella. Ohituskaistan kohdalla nostan nopeuden 104 km/h koska nopeusrajoitus muuttuu "satakseksi". Sille en voi mitään että joukko ylinopeusyrjöjä on muodostanut jonon perääni.
Sitten kun ylinopeusyrjöt pääsevät ohituskaistalla taas rikkomaan lakia luulee jo kolmantena ollut auto että minä nostin nopeuteni yli satasen vaikka todellisuus on toinen.
En muista, milloin olisin viimeksi moisia nähnyt. Sunnuntaina kotiin mennessä edellämenevän valitsemaa ohituspaikkaa ihmettelin, tuo kun odotti pitkään toisen perässä ja lähti ohitukseen vastaantulijan päästyä lähemmäs. Itsellä ei näkyvyys ollut niin hyvä, niin hetken näytti että vetää tiukalle, mutta jäihän siinä monta sekuntia vielä väliä vastaantulijaan...
Enemmän minua ihmetyttävät ne, jotka tuntuvat nauttivan kanssa-autoilijoiden kiusaamisesta. Samaisella reissulla ajelin hetken erään punaisen pikkukotteron perässään hinaamassa jonossa. Siinä sitä mentiin 100 km/h alueella kiltisti 80-85 km/h nopeutta, jota tuo piti hyvänä. Ohituskaistaosuden auetessa minä monien muiden tavoin lähdin ohittamaan. Ihmettely alkoi, kun ohi ei meinannut päästä 120 km/h nopeudella. Kuski naureskeli samalla tilanteelle. Itse onneksi en pistä pahaksi pientä ylinopeutta ohitustilanteessa, mutta säälin niitä jotka eivät moiseen jousta. Nopeus nimittäin tippui sellaiset 20-30 km/h heti ohituskaistan taas loputtua... Siinä sitä huonoa tapaa.- Kiusantekoa
Toinen ärsyttävä juttu on se kun suojatien vieressä seisoo joku ja sitten edessä oleva auto pysähtyy, vaikka suojatien vieressä seisovan toinen jalka ei ole suojatiellä.
- hohohohohoho
Piditkö sopivan turvavälin tuohon kotteroon? Jos ajoit takapuskurissa kiinni, niin olet toiminnallasi ärsyttänyt häntä ja hän maksoi potut pottuina. Toki jos haluaa ajaa hiljempaa niin sitten pitää antaa niitä ohitusmahdollisuuksia. Silti takapuskurissa ei pidä ajaa, sillä saa kummasti monen vihat niskoilleen.
Kummasti sitä osaa ajotavoillaan jotakuta ärsyttää. Se turvaväli on yksi juttu. Tai voihan siellä olla ihan täys joku rattiraivoaja liikenteessä.
Ja edellämainituista syistä itse en viitsi lähteä ajamaan kilpaa. Kotteroa eivät premium kuskit laske ohitseen. Uskokaa tai älkää, ei se ajotyyli ole sen sivistyneempää, olipa alla millanen auto tahansa. hohohohohoho kirjoitti:
Piditkö sopivan turvavälin tuohon kotteroon? Jos ajoit takapuskurissa kiinni, niin olet toiminnallasi ärsyttänyt häntä ja hän maksoi potut pottuina. Toki jos haluaa ajaa hiljempaa niin sitten pitää antaa niitä ohitusmahdollisuuksia. Silti takapuskurissa ei pidä ajaa, sillä saa kummasti monen vihat niskoilleen.
Kummasti sitä osaa ajotavoillaan jotakuta ärsyttää. Se turvaväli on yksi juttu. Tai voihan siellä olla ihan täys joku rattiraivoaja liikenteessä.
Ja edellämainituista syistä itse en viitsi lähteä ajamaan kilpaa. Kotteroa eivät premium kuskit laske ohitseen. Uskokaa tai älkää, ei se ajotyyli ole sen sivistyneempää, olipa alla millanen auto tahansa.Olin tuon kotteron vetämässä jonossa kolmantena, eli välissämme oli kaksi autoa. En lähde sanomaan metrimäärää, jota tuon takana ajava piti turvavälinä, mutten ainakaan pistänyt merkille sen olevan erityisen lyhyt. Ja luulisi että käytös olisi sitten parantunut tuon ohitettua kotteron...
> Kotteroa eivät premium kuskit laske ohitseen
Mikä sitten on premium... Itse ajelen "premiumkotterolla". Päällä on useimmiten vakionopeudensäädin, joten nopeus ei kyllä muutu tippaakaan ohituksesta johtuen. En jaksa leikkiä liikenteessä, ei minusta kuulu sinne.
- rimimerkki
Vai lisääntyneet teillä on vanhat autot mitkä keikkuu, uusissa ei meno tunnu ollenkaan ihmeelliseltä ja satasen vauhdissa joutuu pudottamaan neloselle.
- åååååäää
Totuus on se, että monikaan ei ansaitsisi minkäänlaista ajo-oikeutta. Yksi niistä on tämän palstan häirikkö "autoilija". Tuntuu siltä, että se ukko(?) ei elä tässä maailmassa. Sen kaltaisten toisista pittaamattomien kusipäiden takia liikenteessä tehdään jatkuvasti aivan uskomattoman vaarallisia suorituksia.
Liikenteeseen pitää saada enemmän valvontaa ja pian. Ihmetyttää miksi helvetissä niin moni kuljettaja kuvittelee olevansa taitava kuski. Taitavakin kuljettaja menettää joskus auton hallinnan tai autoon saattaa tulla jokin vika. Joku elukkakin voi juosta eteen.- hidastelijako
Kyllä hurjastelijoiden ajoluvat on löyhässä kuten on muutaman kerran nähty. Kiire ja kiilailu on saanut lopun.
- 17+16
Jos ihminen on kokovartalomulkku, niin se ei osaa olla liikenteessäkään muuta kuin kokovartalomulkku.
- an palsta pelle
"Jos ihminen on kokovartalomulkku, niin se ei osaa olla liikenteessäkään muuta kuin kokovartalomulkku."
Koskee nimenomaan autoilijaa alias AN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438038
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 684493
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363253Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella472808Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262765- 372523
- 412076
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807