Todellinen toipumisaika?

Miettii1

Kuinka pitkä toipimusaika teillä on ollut faceliftin jälkeen, onko 4 viikkoa riittänyt? Mustelmat ja pahin turvotus ilmeisesti päättyy4 viikon aikana, mutta oletteko oikeasti olleet 4 viikon jälkeen "edustuskunnossa"?

15

169

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 kuukautta

      ainaki 3 kk kestää että on norminäkönen, 4 viikkoa on just minimi että arvaa ulos mennä - puoli vuotta on se realistinen aika että oot uuden ittes näkönen

    • 4kk leikkauksesta

      3kk, niin alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että leikkaus onnistui ja kannatti. Sitä ennen aivan turhaa edes arvostella...

      • 16+11

        Missä kävit leikkauksessa?
        Kuka leikkasi?
        Mikä leikkaus tehtiin?

        Kiitos, jos vaivaudut vastaamaan.


    • xxxXXXxxx

      Kulunut reilut 2 kk leikkauksesta ja vieläkin silmien alaluomet ovat hieman turvoksissa. Vasemman silmän ulkoreunassa pallukka, joka pienenee tosi hitaasti. Välillä "kiristää" ohimoita, mutta muuten ok. En kadu.

      • 16+11

        Missä kävit leikkauksessa?
        Kuka leikkasi?
        Mikä leikkaus tehtiin?

        Kiitos, jos vaivaudut vastaamaan.


    • mummeli59

      Kannattaa muuten kokeila esim mesolankoja ennenkuin menee kasvojenkohotukseen. Huomattavasti pienempi toimenpide ja auttaa kyllä! Itse olen käynyt tiina jylhän helsingin toimipisteessä tässä operaatiossa ja naama on sileä.

    • Hyvä toimenpide

      Mulle tehtiin facelift 1½ vuotta sitten puudutuksessa ja olin yön klinikalla ja aamulla pääsin kotiin. Ei ollut kuin muutama mustelma korvien takana, tietysti niitit olivat pahannäköiset ja tieteysti verestä ja suolaliuksesta takkuiset hiukset, mutta kun niitit poistettiin viikon kuluttua, kuljin jo ihan normisti ihmisten ilmoilla ja menin töihin. Kukaan ei huomannut yhtään mitään, paitsi sanottiin, että oli jotenkin niin levänneen näköinen ja freesi ;)

      • 17+3

        Missä kävit toimenpiteessä?
        Kai paraneminen riippuu myös toimenpiteen tekijän taidoista?


    • Hyvä toimenpide

      Kävin Helsinki clincissä, leikkaajana oli Peter Lilius.
      Lilius on todella ammattinsa osaava ja todella potilastaan ajatteleva lääkäri.

    • Vinkkejä

      Pari vinkkiä ennen leikkaukseen menoa; jos poltat lopeta tupakointi 6 kk ennen leikkausta, kasvata hiuksia ajoissa edestä pidemmiksi, käy kampaajalla ennen leikkausta (myös värjäys kulmakarvat), hae kirjastosta ISO läjä kirjoja, lymfa noin 3 kertaa ennen leikkausta, osta etukäteen Joe Blascon AURINKOsuojalla varustettu meikki ja apteekista punainen Bepanthen sekä särkylääkkeet ja varuille "haavaharsoja" (reseptit lääkkeisiin saa kyllä lääkäriltä, mutta jos ei ole ketään joka käy puolestasi apteekissa, niin on hyvä että ne ovat jo valmiina), tee pakkaseen ruokaa valmiiksi, kerro lapsillesi (ja kenen muun on tarpeen tietää), että tulet olemaan leikkauksen jälkeen tosi hurjan näköinen niin etteivät säikähdä turhaan, ja jos et halua että koko kaupunki tietää leikkauksestasi pyydä lapsiasi ja muita etteivät kerro asioitasi kaikille vastaantulijoille. Hoida asioitasi etukäteen niin paljon kuin mahdollista ja muista ottaa kuvia "ennen" ja "jälkeen", niitä on kiva verrata toisiinsa leikkauksen jälkeen. Ja ennen kaikkea, kärsivällisyyttä, leikkaus on iso ja toipuminen voi kestää - minulla meni reilut 2 kuukautta ennenkuin oli mukava fiilis olla muiden joukossa. Muuta ei tule mieleen, tsemppiä leikkaukseen menijöille!

      • ja kokemuksia2

        nukuin istuma-asennossa pari kuukautta koska ohimoilla olevat haavat olivat sen verran arkana ettei kylellään nukkuminen oikein onnistunut, eikä tullut mieleenkään laittaa silmämeikkiä edes ton 4 viikon jälkeen koska silmät olivat pikkasen turvoksissa ja hellinä, käytin myös silmätippoja koska mun silmät ovat muutenkin herkät ja niistä tuli sellasta rähmää. Myös pureminen sattui ohimohaavojen kohdalla jonku aikaa...älkää säikähtäkö näitä vinkkejä ja kokemuksia, "no pain no gain!" kyllä munkin mielestä kannatti, jotku näistä vaivoista osu mun kohdalle, ei välttämättä kaikille! Näistä mahollisista epämukavuuksista kun kirurgit eivät ilmeisesti kovin mielellään kerro ettei pelästytä meitä maksavia asiakkaita tiehensä ;)


      • Hyvä Suomi :)
        ja kokemuksia2 kirjoitti:

        nukuin istuma-asennossa pari kuukautta koska ohimoilla olevat haavat olivat sen verran arkana ettei kylellään nukkuminen oikein onnistunut, eikä tullut mieleenkään laittaa silmämeikkiä edes ton 4 viikon jälkeen koska silmät olivat pikkasen turvoksissa ja hellinä, käytin myös silmätippoja koska mun silmät ovat muutenkin herkät ja niistä tuli sellasta rähmää. Myös pureminen sattui ohimohaavojen kohdalla jonku aikaa...älkää säikähtäkö näitä vinkkejä ja kokemuksia, "no pain no gain!" kyllä munkin mielestä kannatti, jotku näistä vaivoista osu mun kohdalle, ei välttämättä kaikille! Näistä mahollisista epämukavuuksista kun kirurgit eivät ilmeisesti kovin mielellään kerro ettei pelästytä meitä maksavia asiakkaita tiehensä ;)

        Itse olin tosi tyytyväinen, että kävin Suomessa leikkauksessa - kävin parikin kertaa näyttämässä haavaani kun pelkäsin ettei se parane kunnolla. Huoli oli turha, mutta yhtäkaikki, oli tosi tärkeää että pystyin kipaisemaan vaikka ruokkiksella haavaani näyttämässä!


    • Hyvä toimenpide

      No, onneksi kaikilla ei ole tarvetta tollasiin juttuihin. Mä kävin kaupassakin ja apteekissa samana päivänä, huivi oli vaan päässä. Ja kuten jo kerroin edellisessä vastauksessani, menin töihin jo viikon kuluttua!
      Tässä huomaa, että jokainen toipuu erilailla.

    • Nyt kulunut 3 kk

      Nyt kulunut 3 kuukautta leikkauksesta. Leikkausta seuraavat päivät olin kyllä karsean näköinen; kasvot turvoksissa, silmien ympäriltä mustelmat levisivät pikkuhiljaa alas kasvoja (silmien ympärykset lilanpunaiset ja muualla mustelmat olivat kellertävät, söpöä ;), silmät olivat jotenkin vinot ja sirrillään, koska turvotus oli melkoinen. Päätä kiersi side myös leuan alta. Siteen poistin kotona 3 päivän kuluttua leikkauksesta (ihanaa oli pestä veri pois päästä!) ja tikit poistettiin viikon kuluttua. Ja heti siteiden poiston jälkeen alkoi haavojen tarkka hoitaminen; suihkutusta ja kuivaamista. Noin 3 viikkoa leikkauksen jälkeen pystyin jollain tavalla kulkemaan ulkosalla ja töihin menin 4 viikon loman jälkeen, mutta silloinkin kasvot olivat vielä hieman turvoksissa, etenkin silmien alta. Tässä vaiheessa ei kuitenkaan enää ollut mustelmia. Tästä eteenpäin alkoi turvotus hiljalleen laskea, ja silmätkin tuntuivat palaavat omaan kokoonsa ja muotoonsa. Eniten huolta yllättävästi aiheutti otsan haavan paraneminen, se märki eikä millään tuntunut sulkeutuvan! Nyt kolmen kuukauden jälkeen sekin on okei. Ehdottomasti kannatti, luonnollinen lopputulos (ei ole kukaan mitään sanonut = hyvä juttu!), mutta itse näen joka aamu, että karseat silmäpussit ovat kadonneet ja kulmakarvatkin ovat taas kohollaan kuten ennen :)

      • Syksyllä3

        jos menisin uudestaan leikkaukseen niin menisin ehdottomasti loppusykysystä, silloin on pimeää ja voi kääriytyä huiveihin ja vetää pipan silmille. kunhan varaa toipumisaikaa 3 kuukautta ennen joulua niin ettei pelästytä pukkia tiehensä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2403
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1921
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      141
      1371
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1224
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe