henki lihaan?

uhrien ystävä

Sikäli kun sydämellä tarkoitetaan rintakehän vasemmassa osassa olevaa nyrkin kokoista sisäelintä, joka pumppaa verta ihmisen verenkiertoon - ei voida sanoa, että Jumalan Pyhä Henki asettuisi jotenkin vain SYDÄMEEN asumaan.

"Sydämeen" on sanana vertauskuva, joka on minun ymmärryksessäni sama kuin "mieli" tai "asenne". Raamattu sitä paitsi käyttää Pyhän Hengen ohjauksesta muitakin kielikuvia, esim. että Pyhä Henki tulee jonkun "tykö" tai lepää jonkun "yllä" taikka että joku ihminen teki jotakin "Pyhässä Hengessä".

Pyhä Henki ei siis sillä tavalla tulee ELIMELLISESTI kenenkään lihaan, että se ihmisen lihan jotenkin pyhittäisi. Hengen olinpaikkaa ihmisen elämistössä ei voida myöskään SORMELLA osoittaa. Tämä kaikki on varmaankin viisaan Jumalan suunnitelmaa, niin ettei mikään liha( =yksikään kuolevainen ihminen) alkaisi kerskata OMISTAVANSA Pyhän Hengen. Sillä ei Pyhää Henkeä voi omistaa. Ei Pyhää Henkeä voi "saada", sikäli kuin saamisella tarkoitetaan omistussuhdetta objektiinsa ja väärää vallanhaluista "käsiinsä ja hallintaansa saamista". Ei Pyhää Henkeä voi käskeä. Eivät ne, jotka ovat sokaistuneet tästä "Pyhän Hengen saamisesta" sanokaan käskevänsä Pyhää Henkeä. Hehän käyttävät nyt Pyhää Henkeä keppinä omien mielihalujensa tueksi ja röyhkeästi he sanovat "tuovansa aina ja kaikessa ja kaikesta vain totuutta, kun ei muuta edes voi". Tuollainen asenne ei ole oikea. Jumalan Pyhä Henki ei tee kenestäkään ihmisestä tunnevammaista, joka kokee ylivertaisuutta kaikkiin muihin ympärillään oleviin ihmisiin. Ei Jumala laita myötäelämisen kykyä naftaliiniin. Pikemmin toive olisi niin, että Pyhä Henki saisi ihmisen omistaa, niin että varjeltuisi tässä maailmassa pahan vaikutuksilta. Tätähän Jeesuskin rukoili Isältä lahjaksi uskovaisille. Jumalan Henki ei ole monopolipeliä. Samoin ei Jumalan sanakaan ole otettavissa vain itselle, niin ettei siitä olisi ammentaa muidenkin.

Jumalan Henki kirkastaa Jeesuksen valtavaa sovitustyötä, evankeliumia. Jumala laittaa omansa viemään tätä ilosanomaa eteenpäin, ei suinkaan metsästämään ja paljastamaan "paadutettuja". Tällaista hullujen hommaa ovat vuosia palstalla tehneet ja ihmisten "sydämiä" muka Jumalalta saadulla valtuudella rikki repineet. Lopulta he rupesivat repimään toisiaankin. Kuinka surullista.

8

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuuden puolesta.

Olet väärässä. Jumalan Henki nimenomaan tuo valoon kaiken saastan, tekopyhien valheet, paatumuksen, kaltaistesi saarnamiesten ja naisten korvasyyhyoppien iljetyksen, joka kauhistus Pyhän Jumalan edessä.

• uhrien ystävä

Mitään et minusta tiedä ja kuitenkin muka "tiesit" antaa minusta tällaisen todistuksen "kaltaistesi saarnamiesten ja naisten korvasyyhyoppien iljetyksen---". Väärän todistuksen annoit "rinta rottingilla".

Minun käy todella sääliksi sinua.

• Tuo saatanallinen ilosanomasi on täydellisesti tämän Jeesuksen ilmoituksen mukainen:

"Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."

• Oli hyvin odotettavissa nuo Teuvon kaksi kommenttia.

• Totuuden puolesta.
        Devoit kirjoitti:

Oli hyvin odotettavissa nuo Teuvon kaksi kommenttia.

Kuulehan sinä asiain vääristelijä: Devoitti. Henki oli sama, mutta kyllä nuo kaksi totuuden viestiä lähti eri henkilöiden kirjoittamina. Näin Jumala vahvistaa sanomaansa kahden yhtäpitävän todistuksen avulla.

"Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."

• Totuuden puolesta. kirjoitti:

Kuulehan sinä asiain vääristelijä: Devoitti. Henki oli sama, mutta kyllä nuo kaksi totuuden viestiä lähti eri henkilöiden kirjoittamina. Näin Jumala vahvistaa sanomaansa kahden yhtäpitävän todistuksen avulla.

"Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."

Teuvo olet, sillä et hyväksy ketään muuta hiekkalaatikollesi.

• uhrien ystävä

Kun äiti imettää lastaan, tämä on ihmisten silmissä oikein ja arvokasta.

Onko se Jumalalle iljetystä?

Esimerkeistä ei ole pulaa.

• uhrien ystävä
        Devoit kirjoitti:

Teuvo olet, sillä et hyväksy ketään muuta hiekkalaatikollesi.

Voihan Teuvolla hetken, korostan sanaa hetken, uusi "ystävä". Valitettavasti pian tästä ystävästä tulee rikki revitty uhri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      90
      3474
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2857
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2366
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2308
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2261
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2246
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2133
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2067
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1964
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      114
      1956
    Aihe