Pyhä Ehtoollinen, Raamatun kaataja.

alartta 12.

Tämäkö on pyhä Ehtoollinen?

Ehtoollinen, Raamatun ristiriitana on ns. Pyhä ehtoollinen. Ensin kirja kieltää veren juomisen ja ihmislihan syömisen ja sitten ehtoollispöydässä kuitenkin juodaan Jeesuksen verta ja syödään hänen lihaansa????????

Ymmärrätkö sinä mitä on Pyhä Ehtoollinen, muuta, kun noituutta?
Ehtoollis oppi kaataa koko RAAMATUN!

Ja tämä:
Esimerkiksi tämän tekstin tarkoitusta: Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä.

Prusperiaatteena on pakkottaminen uskomaan, ettet vain itse omaa järkevää ajatteluasi saisi asettaa oppikirjan seurantaan, Arvostelun kieltäminen on tuon lauseen periaate, alistaminen auktoriteetille, joka on kirjan esityksen aikaan saama illuusion tarve, kaikille painostamiseksi, hymionäärisen uskon alaisuuteen asettamiseksi, vailla oman järjen käyttöä.

Raamatun ristiriitana on ns. Pyhä ehtoollinen. Ensin kirja kieltää veren juomisen ja ihmislihan syömisen ja sitten ehtoollispöydässä kuitenkin Juodaan Jeesuksen verta ja syödään hänen lihaansa????????

14

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1Kor.15:50.

Ja Raamattu kieltää myös sielun syömisen. 5Moos.12:23. Ole vain luja, siinä ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua ei sinun pidä syömän lihan kanssa. Siis ei herkutella sielupaistilla.

• kallara

Sielu on henki, siis oma minuus.

• älä trollaa
        kallara kirjoitti:

Sielu on henki, siis oma minuus.

Raamattu kieltää ELÄIMEN VEREN käyttämisen.Koska eläimen sielu on sen veressä.
        Jeesuksen antama ehtoollinen: On täysin eri asia.
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 6

50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.

51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti.
        Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53. Niin Jeesus sanoi heille:
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

• Raamattu kutsuu elävää ihmistä tai eläintä sieluksi.

• Terve, lappix veli,! Tarkkaan ottaen Raamattu kutsuu lihan verta lihan sieluksi, siis lihan elämäksi.

5. Mooseksen kirja 12
        23 "Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä - v e r i - o n -
        s i e l u, = (lihan elämä) ja sielua = (lihan elämää) sinun ei pidä syödä lihan kanssa."

Roomalaiskirje 8
        5 "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha";

Jo näistä esimerkeistä Raamatun lukijoiden pitäisi huomata että tässä hengellisiä asioita yritetään selittää symboliseti ja kuvaannollisesti metaforaa käyttäen.

Ehtoollisleivän ja viinin nauttiminen ovat esikuvaa hyvän tai pahan tekemisestä. Pahan tekijätkin nauttivat nauttivat omalla tavallaan ehtoollista pahoilla ja väkivaltaisilla teoillaan:

Sananlaskut 4
        17 "Pahat ihmiset - s y ö v ä t - l e i p ä n ä ä n -
        j u m a l a t t o m u u t t a, - juovat - v i i n i n ä ä n -
        v ä k i v a l l a n - t e k o j a."

• ekivaari kirjoitti:

Terve, lappix veli,! Tarkkaan ottaen Raamattu kutsuu lihan verta lihan sieluksi, siis lihan elämäksi.

5. Mooseksen kirja 12
        23 "Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä - v e r i - o n -
        s i e l u, = (lihan elämä) ja sielua = (lihan elämää) sinun ei pidä syödä lihan kanssa."

Roomalaiskirje 8
        5 "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha";

Jo näistä esimerkeistä Raamatun lukijoiden pitäisi huomata että tässä hengellisiä asioita yritetään selittää symboliseti ja kuvaannollisesti metaforaa käyttäen.

Ehtoollisleivän ja viinin nauttiminen ovat esikuvaa hyvän tai pahan tekemisestä. Pahan tekijätkin nauttivat nauttivat omalla tavallaan ehtoollista pahoilla ja väkivaltaisilla teoillaan:

Sananlaskut 4
        17 "Pahat ihmiset - s y ö v ä t - l e i p ä n ä ä n -
        j u m a l a t t o m u u t t a, - juovat - v i i n i n ä ä n -
        v ä k i v a l l a n - t e k o j a."

Terve vaan Ekivaari. Joo, sen takia jumala kielsi VT:ssa syömästä verta koska siinä oli sielu. Uhritoimituksissa eläin uhrattiin jumalalle ja sen sielu kuului jumalalle. Siksi ihminen ei saanut syödä jumalalle kuuluvaa.

Hyvää vointia ja kesää.

• Ehtoollinenhan on leipää ja viiniä - ei lihaa ja verta. Se on vertauskuvallinen.

• Se on vertauskuvallinen, sillä Ilmestysmajaa selittäessään Heprealaiskirjeen kirjoittaja sanoo:

9 "Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niin kuin - r u u a t -, j u o m a t - j a -
        erilaiset - p e s o t k i n, - ovat ainoastaan lihan sääntöjä, (Ehtoolliset ja vesikasteet), jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti." [Hepr. 9:9,10]

• Sillä lailla.

Matt.13:34. Ja kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Siis tämäkin Raamatun paikka on vain vertaus. Luuk.13:32. Niin hän sanoi heille: Menkää ja sanokaa sille ketulle: Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomena, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän.

• kerettiläinen

>>>Siis tämäkin Raamatun paikka on vain vertaus. Luuk.13:32fariseuksiakansakuntana< kristittyihin nähden.

• Pasi Toivonen

>>Ensin kirja kieltää veren juomisen ja ihmislihan syömisen ja sitten ehtoollispöydässä kuitenkin juodaan Jeesuksen verta ja syödään hänen lihaansa???????? >>

Vertauskuvallisesti Jeesuksen verta saa sitten syödä?

Saako muutakin syntiä tehdä vertauskuvallisesti?

• talloo kuitenkin

Ottakaahan lääkkeenne. Pyhää Sanaa ei heitetä sikakaukaloihin.

• Pasi Toivonen

Vertauskuvallisesti saa tehdä huorin jos käyttää pumpattavaa Barbaraa...

• — ja tulee yhdeksi lihaksi sen barbaaransa kanssa? [1.Kor.6:16]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      39
      2955
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      63
      2334
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2294
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1988
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      17
      1352
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1346
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1343
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1224
    9. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      22