Zoely e-pillerit

Tyttö

Hei, onko normaalia että kuukautiseni alkoivat jo samana päivänä kun otin ensimmäisen lumepillerin? Olen syönyt nyt 3 liuskaa

15

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rggg

On? Miksei olisi?

• Tyttö

Joka paikassa lukee että normaalisti kuukautiset alkavat 3-4 lumepilleripäivänä joten halusin tietää käykö muilla näin. Kuukautiseni myös loppuvat ensimmäisenä päivänä kun syön oikean pillerin

• rggg
        Tyttö kirjoitti:

Joka paikassa lukee että normaalisti kuukautiset alkavat 3-4 lumepilleripäivänä joten halusin tietää käykö muilla näin. Kuukautiseni myös loppuvat ensimmäisenä päivänä kun syön oikean pillerin

Ainoa paikka, mistä sinun tulee asiasta lukea, on pillereittesi pakkausseloste, jossa sanotaan melko selvästi, että vuoto alkaa TAVALLISESTI 2-3 päivän kuluttua viimeisestä vaikuttavaa ainetta sisältäneestä pilleristä. Ymmärtänet, miksi siihen on painettu sana 'tavallisesti'. Siellä sen sijaan ei sanota, että olisi epänormaalia, jos vuoto alkaisi jossain muussa kohdassa lumepillerijaksolla.

• Tyttö
        rggg kirjoitti:

Ainoa paikka, mistä sinun tulee asiasta lukea, on pillereittesi pakkausseloste, jossa sanotaan melko selvästi, että vuoto alkaa TAVALLISESTI 2-3 päivän kuluttua viimeisestä vaikuttavaa ainetta sisältäneestä pilleristä. Ymmärtänet, miksi siihen on painettu sana 'tavallisesti'. Siellä sen sijaan ei sanota, että olisi epänormaalia, jos vuoto alkaisi jossain muussa kohdassa lumepillerijaksolla.

Ok, kiitos pikaisesta ja selventävästä vastauksesta.

• jossukka33

Itse otan tänään viimeisen lume tabletin (2h päästä) mutta menkkoja ei kuulu eikä näy, raskaustesti(t) ainakin näytti(vät) negaa. Voiko menkat alkaa vasta lumetablettien jälkeen vai onko normaalia että jää kokonaan? Eka liuska vasta menossa ja ihan ensimmäiset e-pillerit. Ainoa miinus on pienimuotoinen kuivuus (tapahtuu lähinnä pitkään jatkuneen yhdynnän aikana) ja muutama hirveä masennus kohtaus joista en ole varma johtuivatko pillereistä vai yleisesti koska minulla kuuluisi olla menkat ja saavat minut yleensä aika sekaisin :'D Muutoin tabletit ovat sopineet minulle aika hyvin, hieman kasvojen iho tuntuu rasvaisemmalta mutta finnejä ei ole tullut yhtäkään.

• 464684586

Mitäs siellä pakkausselosteessa sanotaankaan kuukautisten poisjäämisestä?

• jossukka33

Jos yhdet tai useammat kuukautiset jäävät tulematta

Zoely-tableteilla tehdyissä kliinisissä tutkimuksissa on todettu, että säännölliset, päivän 24 jälkeen esiintyvät kuukautiset voivat joskus jäädä tulematta.

Jos olet ottanut kaikki tabletit ohjeiden mukaisesti eikä sinulla ole ollut oksentelua tai voimakasta ripulia etkä ole käyttänyt muita lääkkeitä, on hyvin epätodennäköistä, että olisit raskaana. Jatka Zoely-tablettien ottamista normaalisti. Ks. myös kohta 3 "Jos oksennat tai sinulla on vaikea ripuli" tai kohta 2 "Muut lääkevalmisteet ja Zoely".
      Jos et ole ottanut kaikkia tabletteja ohjeiden mukaisesti tai jos kahdet peräkkäiset kuukautiset jäävät tulematta, saatat olla raskaana. Ota välittömästi yhteyttä lääkäriin. Älä aloita uutta Zoely-läpipainoliuskaa ennen kuin lääkäri on varmistanut, ettet ole raskaana.

ole hyvä. ei puhuta mitään onko haittaa jos menkat jäävät kokonaan tulematta tai voiko menkat alkaa lumetablettien jälkeen. siksi kysyn, minusta on ihan tyhmää että täällä mainostellaan hirveästi pakkausselostuksista jos ihminen kysyy jotain eiköhän kaikki kumminkin lue ne selosteet kun uudet lääkkeet määrätään.

• jossukka33

mutta yleisissä oireissa on akne ja muutokset kuukautisissa (poisjääminen mukaanlukien), mutta ei kerro onko siinä mitään haittaa.

• 5646854684684

Mitäpä luulet, jos tilanne olisi vaarallinen, siitä olisi jotain suurempaa haittaa, niin lukisiko se selosteessa vai jätettäisiinkö se kokonaan kirjoittamatta?

Minusta on ihan tyhmää, että ihmiset väittävät lukevansa niitä pakkausselosteita, mutta eivät joko lue tai sitten eivät ymmärrä yhtään lukemaansa.

• jossukka33
        5646854684684 kirjoitti:

Mitäpä luulet, jos tilanne olisi vaarallinen, siitä olisi jotain suurempaa haittaa, niin lukisiko se selosteessa vai jätettäisiinkö se kokonaan kirjoittamatta?

Minusta on ihan tyhmää, että ihmiset väittävät lukevansa niitä pakkausselosteita, mutta eivät joko lue tai sitten eivät ymmärrä yhtään lukemaansa.

oletpas kiukkuinen eikai pillerit vaikuta? :) minusta ihan normaalia kysyä näin kokemuksia, itse en ymmärrä sitä miksi ihmisten täytyy kirjoittaa töykeästi tuntuu että harva todella ymmärtää että ruudun toisella puolella on ihminen. jos ottaa päähän niin pidä tieto itselläsi :)

• 845614635
        jossukka33 kirjoitti:

oletpas kiukkuinen eikai pillerit vaikuta? :) minusta ihan normaalia kysyä näin kokemuksia, itse en ymmärrä sitä miksi ihmisten täytyy kirjoittaa töykeästi tuntuu että harva todella ymmärtää että ruudun toisella puolella on ihminen. jos ottaa päähän niin pidä tieto itselläsi :)

Mitkä pillerit? Kas, kun et käyttänyt sitä vanhinta "Onks sulla menkat?"

Se on katsos niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

• jossukka33
        845614635 kirjoitti:

Mitkä pillerit? Kas, kun et käyttänyt sitä vanhinta "Onks sulla menkat?"

Se on katsos niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

tietääkseni en ole ollut töykeä ja pyrin olemaan sitä harrastamasta :) minkäs minä voin jos tahdon tietää asiasta enemmän kuin mitä tuoteseloste kertoo, henk.kohtaiset kokemukset kertovat kumminkin enemmän. jos sinulla ei ole mitään vastaamista niin miksi laitat tuollaisia viestejä? tulee vain sellainen olo että yrität vaikuttaa viisaalta muttet tiedä asiasta mitään. minulla on ekat pillerit ja itselle oli iso harppaus hakea ne ja en kaipaa ihmisiltä sellaisia kommentteja jossa he sanovat että ottaa päähän jos joku ei lue tai ymmärrä lukemaansa. lisäksi se hämmentää että mikäli ihminen ei ymmärrä eikö ole oikein hakea tietoa näin? jos sellainen pännii niin kyllä on asiat huonosti :D enkä ymmärrä tuota sanontaa 'niin metsä vastaa niinkuin sinne huutaa' olenko loukannut sinua?

• jossukka33

Mitäs sitten kun tänään alkoi 2 liuska otin ensimmäisen vaikuttavan pillerin ja n. tunnin kuluttua alkoi pienoinen vuoto, tummaa ja todella vähän vain?

• 5463584685

Niinpä. Mitäs sitten? No eipä oikeastaan yhtään mitään.

• marreeeez

Se on normaalia, itelle tapahtui samoin :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe