**********************Devoit,
Sinulla on selkeästi historiasi Teuvon kanssa, johon minä en silti liity mitenkään. Noista tapahtumista on pitkä aika, jolloin moni asia voi muuttua. Teuvo voi tulla hengessään vahvemmaksi, sinä huonommaksi ja toisinpäin. (Huomaa etten puhu faktoina tapahtuneista muutoksista.) Koska pointtini on, etten usko vähääkään, että kaikki tulisi tapahtumaan samalla tavalla. Katson mielenkiinnolla mitä tapahtuu, koska en usko sattumiin. Tämä on Herran sallima seikka - hän on sen myös hyväksynyt sinun, minun ja Teuvon elämään. En usko että se kaikki on turhaa. Tapahtuipa mitä tapahtui.
"No etpä sinäkään näytä olevan niin fiksu."
Se, että sanot, ettn minäkään "näytä olevan niin fiksu" on sinulta aika merkillinen heitto. Anna kun perustelen. Minulta on yritetty viedy tilaa ajatella omin päin. Olen halunnut alusta pitäen luoda omat tulkinnat. Minulle on sanottu, että hän on riivattu, josta minun pitäisi ajaa paha henki - en ole tullut sellaiseen lopputulokseen. Joten saatatte erehtyä kaikessa muussakin. Mitä minä nyt tuolla kaikella tarkoitan, on se, että olen lähestynyt Teuvoa kaikella hyvyyttäni, enkä ole vain suostunut uskomaan, että hän on tuo s.aatanan opetuslapsi, josta minulle on maalattu oma kuva.
Joten, Devoit, oletko sinä haukkumassa minun hyviä tarkoituksiani? Koska olen selkeästi pistänyt kaikille lukioille selväksi, ettei minua kiinnosta, vaikka Teuvo kääntyisi minua vastaan (siis olisihan se harmin paikka, toki) ja pistäisi jok'ikisen viestin tänne, jokaisen yksityiskohdan minusta näytille. Ollaanko me päätytty oikeasti johonkin ala-asteeseen, missä jokainen asia minkä sanot toisien kuulemattomissa, olisi "salaisuus". Teuvo ja minä keskustellaan rakentavia - jaetaan ajatuksia. En vain osaa tulkita enkä ymmärtää teidän käyttäytymistä.
Me selkeästi uskotaan kaikki samaan Jumalaan - me ollaan kaikki veljiä. Jos meillä on erillaisia näkökulmia tietyistä raamatunhenkilöistä jne - ei aleta riitelemään niistä. Mutta senkin sanon, ettei me voida myöskään haukkua Jumalan sanaa. Minä henk. kohtaisesti en kyseenalaista Jumalan sanaa. Tiedän monia käännösvirheitä raamatussa. Heprean ja Kreikan kieli on tietyssä määrin mennyt sanoissaan joskus sekaisin, mutta eräs ystäväni joka opiskelee tooraa jne on osannut avata minulle totuuksia noista virheistä! Joka on avannut minulle sen tosiasian, että ateistit jotka marisevat noista ns puutteista, eivät olekaan puutteita. Pelkkiä käännösvirheitä, jotka on ymmärretty vain väärin, parin kirjaimen takia. **************************
Arvostan pyrkimystäsi objektiivisuuteen, mutta tarviiko kaikkia virheitä oppia oman kantapään kautta? On sanonta että viisas oppii virheistään ja oikein viisas oppii toisten virheistä. Toivoisin että olisit oikein viisas...
Olet jälleen yksi hyväksikäytettävä Teuvon ystäväketjussa. Joka herjaa sovitusverta saa,tanan vereksi, ei voi olla Jumalasta.
Kohta saamme lukea Teuvon aloituksista uutta tietoa, jonka hän on varastanut sinulta ja muokannut omaksi oivalluksikseen. Minulta hän oppi ja omi paljon Ellen whiteä mm pappien valehtelun, porttokirkot ja -papit.
Kahdenkesken Teuvo osaa näytellä täysin toista ihmistä mitä hän todella on, minuakin hän petti vuosia, kunnes tulimme nettiin ja täällä näin että hän valehtelee KAIKEN.
Pastorin_poika
13
102
Vastaukset
- Pitkään palstalla
Niin kyllä. Olisi tosi toivottavaa, ettei kaikkien tarvitsisi saada oppia kantapään kautta, mutta ihmiset ovat usein sellaisia, että oma turpa pitää tunkea sontaan, ennenkuin uskoo ihan varmasti, että se on sitä ihteänsä. Ompahan sitten oma kokemus ainakin.
Kylläpä sinulle - Jari, pitkäaikainen ystävän - nyt maailma hymyilee, kun Saa-ta-nan veren voima vei mennessään Saa-ta-nan pelon, ja lahjoitti sydämeen totuuden tilalle rakkauden valheeseen.
- Hämmästyttää?
Devoit kirjoitti:
Sinun todellinen ystäväsi on paha henkimaailma, joka teki sinut kaltaisekseen.
Mikähän siinä on kun riitelet tällä palstalla, samoin kuin vl-palstalla?
- Ex-lest
Hämmästyttää? kirjoitti:
Älä hämmästele!
Sehän on sitä samaa veren voimaa, kun kättä nostamalla saa kuulla tuon pedofiili-lahkon ilosanoman:
"Jeesuksen Kristuksen kalliissa sovintoveressä saat kaikki syntisi
anteeksi!" - Sovitettu mies
On vain Jeesuksen veri, sovitusveri, joka on voimassa vielä tänäkin päivänä, sillä sovitustyö ei menetä vaikutustaan, vaan kattaa jokaisen sukupolven, niin kauan kuin tällä ihminen multia tallaa.
- Valehtelet Teuvo
Ex-lest kirjoitti:
Älä hämmästele!
Sehän on sitä samaa veren voimaa, kun kättä nostamalla saa kuulla tuon pedofiili-lahkon ilosanoman:
anteeksi!"*****Älä hämmästele!
anteeksi!" ******
Et ole ex-lestadilainen, mutta sujut vaikka sudeksi kun Devoitia mollaat. - Isiesi uskossa
Valehtelet Teuvo kirjoitti:
*****Älä hämmästele!
anteeksi!" ******
Et ole ex-lestadilainen, mutta sujut vaikka sudeksi kun Devoitia mollaat.Näin siis pitkäaikainen ystävämme D...... Sinä taas olet ex ja nykyinen lestadiolainen
Hämmästyttää? kirjoitti:
****Mikähän siinä on kun riitelet tällä palstalla, samoin kuin vl-palstalla? ****
Sinähän et riitele kun vain kieli ruskeana nuoleskelet.Ex-lest kirjoitti:
Älä hämmästele!
anteeksi!"Hei, siis kenenkä toimintaa sinä haukut täällä "pedofiili-lahko ilosanomaksi"? Aika jyrkästi sanottu meinaan.
No, kuulehan Devoit.
Arvostan huoltasi. Olet oikeassa, kun raamatussa sanotaan, että "Viisas se mies joka oppii virheistään, mutta autuas se mies, joka oppii muitten virheistään." Mutta anna kun kerron sinulle.
En ole Teuvon suhteen ottanut mitään ratkaisevia askeleita. Sinä näytit antavasi todella paljon Teuvolle - minä en juuri mitään. Ollaan vain juteltu. Se, mitä hän voisi minusta pistää tänne - on minulle yksi haile. Enkä usko että hän alkaa nyt heti riehumaan. :)
Ymmärrän täysin huolesti, ja se on juuri sitä mitä kaipaan täällä nähdäkin. Hengellistä veljeyttä. Se on jotakin mitä täällä harvoin näen. Ja varsinkin jos puhutaan näistä ketjuista, jotka koskevat joko sinua, tai sitten "Teuvon purevia tekstejä" .. Ihan kamalaa minusta. Todella ikävää luettavaa, kun porukka haukkuu ja arvostelee.
Jumala ei kutsu meitä tekemään niin! Ei todellakaan! Jumala kyllä kutsuu meidät neuvottelemaan keskenään, muttei siitä, että kuka meistä on se paha, hyvä, huono, parempi, kokenut, kokeneempi.. Tuolla kaikella ei ole merkitystä. Vain sillä on merkitystä, että me voitaisiin toimia yhdessä, yhtenä aseena.
Se, että kaikki meistä ei voi toimia niin kuin raamatussa ohjeistetaan, osoittaa kyllä, että meidän keskuudessa on kaksi eri henkimaailmaa. Se on ikävää. Mutta pls, älkää osoitelko sormia, joohan. Koska, eihän tämä ole välttämättä meidän selvitettävissä.Ja jos Devoit sinusta tuntuu siltä, että haluat jutella syvemmin:
[email protected]
Me ollaan mielestäni kaikki, Teuvo, Devoit, samalla puolella. Mutta tässä sisäisessä porukassa on jotakin vikaa. Joten, toivoisin, että me kaikki, voitaisiin käyttäytyä kuin aikuiset. Näitä palstoja lukevat ulkopuoliset, epäuskovat jne. Me ollaan kaikki Jumalaan uskovia. Annetaan sellainen esimerkki.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422224- 241780
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271435- 1091264
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151229- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846