Terve. Tässä ajattelin kysellä jos joku osaisi tiivisti valaistaa että mitä kyseisen auton ylläpitäminen maksaa.
BMW 330 Touring farmari siis kyseessä, 3.0 moottori, vuoden 00 tai uudempi diesel. En tiedä näistä asioista melkein mitään paitse että on joku diesel vero ja vakuutukset yms. Jotain kuulin kaverilta että diesel auto ei oo kannattavaa ellei aja tyylii 50k km/vuosi? Eikö siis ole mitään järkeä hankkia kyseistä autoa, jos ei aja tolkuttomia määriä sillä. Bensiini versio 330:sta on puolet kalliimpi, joten se siitä.. :/
Valaiskaa joku tietävä että paljonko tai mikä olisi realistinen hinta/vuosi ylläpitää moista autoa. Tiedän että muuttuija on paljon jne, mutta suuntaa antava hinta ois kiva tietää sisältäen verot/dieselverot/vakuutuksen sun muut.
Kiitän ja kumarran etukäteen avusta!
BMW 330 (Diesel Farmari)
10
11997
Vastaukset
- Koke Musta
Bemun N47 ja N57 moottoreissa pahoja ongelmia, lähinnä jakopäässä.
Rakennettu sillai fiksusti, ett kun jakopään ketjun uusinta tulee 150 000 km:n jälkeen niin joutuu vaihtamaan jakopään kilkkeitten lisäksi myös kampiakselin, koska jakopään kampuralla sijaitseva ratas on kiinteästi osa kampuraa eikä siis ole erikseen vaihdettavissa.
Kuluneelle rattaalle taas uutta ketjua ei kannata laittaa, se tuhoaa ketjun ennen aikojaan.
Meluavia bemun jakopäitä on myyntiremontoitu vaihtamalla niihin uusi ketju vanhan ketjun avulla vetämällä. Jakopää hiljenee vähäksi aikaa jotta autosta pääsee eroon.
Tässä vaiheessa ylläpitokulut pomppavat taivaaseen, Suosittelen välttämään ko. vekotinta. Sen takia ne on ilmaisia.
Osta 300 cdi mese 211 kopalla. pannulla ajaa yli miljoonan.- farmi-pekka
Et vastannut mun pääkysymykseen, mutta tämä on kyllä vähintään yhtä hyödyllinen tieto kyllä. Kuullostaa kyllä aika paskalta hommelilta. Onko tosiaan näin? Miten yleistä moinen kusetus mahtaa olla? Harmi sisnänsä kun oon rakastunut ko. autoon pienestä asti, ja kerrankin laittanut harkintaan hankkia ko. auto.
Mersu on ruma kuin marsu, mut sekin on taas mielipidekysymys, jotkut tykkää jotkut ei.
Onkohan BMW 320, 520, 318, samaa kastia sitten? Samat moottorit/viat siis? - Bmwst
farmi-pekka kirjoitti:
Et vastannut mun pääkysymykseen, mutta tämä on kyllä vähintään yhtä hyödyllinen tieto kyllä. Kuullostaa kyllä aika paskalta hommelilta. Onko tosiaan näin? Miten yleistä moinen kusetus mahtaa olla? Harmi sisnänsä kun oon rakastunut ko. autoon pienestä asti, ja kerrankin laittanut harkintaan hankkia ko. auto.
Mersu on ruma kuin marsu, mut sekin on taas mielipidekysymys, jotkut tykkää jotkut ei.
Onkohan BMW 320, 520, 318, samaa kastia sitten? Samat moottorit/viat siis?Nää on taas näitä höpöhöpö juttuja ja dieseli 3,0 on muuten m57n, itsellä 330d coupena ja mitään vikaa ollu ja parempaa autoo ei oo tullu vielä vastaan, sama auto siskolla mutta farmari ja nelikko, suosittelen lämpimästi e46 mieluiten manuaalia ja ohjelmoituna, Lapin reissulla vakionopeuden säädin 100km/h ja kulutus 3,8!! Kulutus,ajettavuus,vääntö ja kaikki,aivan upea laite!
- Koke Musta
Bmwst kirjoitti:
Nää on taas näitä höpöhöpö juttuja ja dieseli 3,0 on muuten m57n, itsellä 330d coupena ja mitään vikaa ollu ja parempaa autoo ei oo tullu vielä vastaan, sama auto siskolla mutta farmari ja nelikko, suosittelen lämpimästi e46 mieluiten manuaalia ja ohjelmoituna, Lapin reissulla vakionopeuden säädin 100km/h ja kulutus 3,8!! Kulutus,ajettavuus,vääntö ja kaikki,aivan upea laite!
M57 onkin toimiva moottori, mutta sen seuraaja N57 on susi, samallalailla kuin M47 seuraaja N47.
- Koke Musta
Koke Musta kirjoitti:
M57 onkin toimiva moottori, mutta sen seuraaja N57 on susi, samallalailla kuin M47 seuraaja N47.
http://www.justanswer.com/bmw/6fyve-bmw-730d-730-series-n57-engines-timing-chains.html
www.e90post.com/forums/showthread.php?t=771267
- keskustelu.suomi24.f
keskustelu.suomi24.fi/node/11829890
- osta pois
330 d on suoraan sanoen urheiluauto. Kulkee ja kiihtyy, ohituskiihtyvyys murskaavan hyvä, saa hymyn suupielille.Kulutus alhainen ja diiiselikone kestää tappiin asti. Osta pois.
- Ilo sekin
Vakuutusmaksuissa näkyy vahinkotaajuus...
- Bimmeristi
Hieno juttu kuitenkin, että vahingot aiheuttaa kuski eikä auto.
Itsellä nyt takana 40 rikkeetöntä vuotta, ei kolareita, ei sakkoja. reippaasti yli miljoona kilometriä siviiliajoa. Niistä yli puolet bemareilla.'
Nyt 530d, joka on miel3estäni uskomattoman hyvä auto ajaa ja omistaa. Joka tavalla. Takana tosin tällä yksilöllä vasta reilu 200 000 kilometriä, joten eihän tuohon nyt paljoa ongelmia voikaan sopia. - summa rum
Bimmeristi kirjoitti:
Hieno juttu kuitenkin, että vahingot aiheuttaa kuski eikä auto.
Itsellä nyt takana 40 rikkeetöntä vuotta, ei kolareita, ei sakkoja. reippaasti yli miljoona kilometriä siviiliajoa. Niistä yli puolet bemareilla.'
Nyt 530d, joka on miel3estäni uskomattoman hyvä auto ajaa ja omistaa. Joka tavalla. Takana tosin tällä yksilöllä vasta reilu 200 000 kilometriä, joten eihän tuohon nyt paljoa ongelmia voikaan sopia.Joo niin se kuski, mutta kun ko. merkin omistajat maksaa yhteisesti ko. kuskin bonussäädön lisäksi, kun mokia kertyy mallille keskimääräistä enemmän.
http://www.hs.fi/autot/a1406865083919
http://www.hs.fi/autot/Tässä on Suomen vaarallisin kuski/a1406865148893
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022186- 1021592
- 801285
- 1211283
- 1171226
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571044Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601024- 511007
- 36932
- 33814