Yksinäinen ja tarpeeton

täysi nolla

Mua vaivaa yksinäisyyden ohella yleinen tarpeettomuuden tunne. Suoritin n. 10 vuotta sitten maisterin tutkinnon, jolla en ole saanut päivääkään oman alani työtä. Työnhaun toivottomuuteen kyllästyneenä kävin myöhemmin amiksen, mutta sekin on johtanut vain muutamaan lyhyeen sijaisuuteen. Mulle kelpaisi mikä työ tahansa jota pystyn tekemään selkävaivojeni kanssa, mutta mitään ei ole tarjolla. Pelkkä työhaastatteluun pääseminen on työn ja tuskan takana, ja kerta toisensa jälkeen sekin paljastuu turhaksi ajanhaaskaukseksi.

En ole yhdellekään ihmiselle tärkeä. En kelpaa kenellekään kaveriksi eikä naiset suostu edes treffeille. Olen kouluttautunut hyvin, mutta en kelpaa edes minkään paskaduunin tekijäksi. Vuosikausien aherrus on valunut hukkaan. Miten sen tiedon kanssa voi elää, että olen täysin tarpeeton?

20

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällaisia ajatuksia

Jokaisella meillä on oma itseisarvo Jumalan luomina yksilöinä. Ei se arvo taida oppiarvojen ja titteleiden myötä enentyä tai vähentyä. On väärin jos ihminen arvostaa lähimmäistään jonkun oppineisuuden tai lahjakkuuden perustella.
      Se että pääsee työelämään, on monesta Tunnen monia tyyppejä, jotka tekevät töitä, joihin ei mitenkään oikeastaan heidän oppipätevyytensä riittäisi. Mieheni toimi esimiehenä pitkään keskisuuressa firmassa, kymmeniä työntekiöitä, vaikka oli vian käynyt kansakoulun ja levyseppä-hitsaaja- ilmastointiasentajakurssin noin 9 kuukautta. Oli jopa toimitusjohtajana jonkin aikaa ennen eläkkeelle pääsyään.
      Ei opiskelu hukkaan mene. On siitä ainakin itselle jotain hyötyä. Jos on henkilössä ainesta johonkin tehtävään, niin firma kouluttaa itselleen .
      Jospa olet kouluttautunut ammatteihin, joissa persoonasi ei pääse loistaan tai työmarkkinat ovat huonoja.

• palkkaa mut sit

Onko koulutuksesi sellainen että pystyisit toimimaan itsenäisenä yrittäjänä?

• 35 v kokemus

Älkää aina kehottako ihmisiä yrittäjiksi. Ei se ole mikään hokkus-pokkus- kosti.

• foobar1
        35 v kokemus kirjoitti:

Älkää aina kehottako ihmisiä yrittäjiksi. Ei se ole mikään hokkus-pokkus- kosti.

Tosi kuin vesi, 99% todennäköisyydellä joku virkamies keksii jäynän joka tekee yrittämisen mahdottomaksi.

• teet kait

Kai sä nyt jotain nytkin teet.

• Mr Bloke

Tuo "en kelpaa kaveriksi" kaipaisi hieman lisätietoa. Olet siis kysellyt kuulumisia ja ehdottanut osallistumista johonkin tapahtumaan, vai eikö kukaan ole pyytänyt sinua mukaan?

Itse "humoristina" (se mikä ei tapa korkeintaan ahdistaa) olen vitsimielessä kysynyt saanko tulla mukaan, ja aina yksi osallistuja oli tervetullut mukaan. Erillistä kutsua ei siis tullut. Parhaimmillaan tällaisesta "stand up -suunnittelusta" (olisi kiva mennä tuonne, sitten sinne ja lopuksi tätä kautta" seurasi kahden hengen reissu...

Oma "tieteellinen testini" 3 vuoden testini on osoittanut että kukaan ei soita tai kutsu facebook-kaveriksi, ja kun tututkin puhuttelevat aloitetaan se suunnilleen "anteeksi, saanko kysyä...".

Eli kokeile tehdä aloite, sitten aloite ja vielä yksi aloite.

• kiltti mies.

Joo kuule ei me terveetkään kelvata minnekkään duuniin eikä kaveriksi kenellekkään. Eikä sitä duunia vaan tule vaikkakuinka hakis. on paljon ihmisii jotka haluis duunia mutta eivät saa. Duuni tois jotain sisältöö elämään mut nyt on vaan oltava ilman töitä. Itse ostin veneen ja olen sitä kunnostanut et olis jotain tekemistä. Viel penkki valmiiksi ja sitten vene vesille.

• kuka teitä elättää

Miten työttömällä voi olla varaa ostaa vene??

• Nyt työssäkäyvä
        kuka teitä elättää kirjoitti:

Miten työttömällä voi olla varaa ostaa vene??

Kuulostaa ihan perusjollalta tuo "viel penkki valmiiksi", joten ei ole varmaan ollut käytettynä valtava investointi. Ja jos kunnostettavassa kunnossa ostaa niin sitäkin halvempi.

Ei tuomita heti kaikkia, jotka kykenevät jonkinlaiseen tavoitteelliseen toimintaan.

Täällä palstalla on jotenkin asenne, että köyhän tulee näyttää köyhältä ja käyttäytyä kuin köyhä eli olla tekemättä mitään tai hommassa on jotain vilunkia. Kadulle vaan voivottelemaan ja tuhkaa päälleen heittämään.

Lemmikitkin aina aiheuttavat kauhean aggression. Pitäisikö työttömäksi jäävän antaa lemmikkinsäkin pois? Se ei taatusti edistä jaksamista eikä henkistä hyvinvointia. Monien kirjoittajien mielestä varmaan lapsetkin pitäisi siinä tilanteessa myydä eniten tarjoavalle.

Työtönkin pärjää ihan hyvin jos ei käytä alkoholia eikä polta tupakkaa. Niihin sen rahan saa kyllä halutessaan palamaan ihan kiitettävästi. Harrastuksensa kullakin.

• Eiköhän jokainen ole olemassa ensisijaisesti itseään varten. Tietysti on hyvä bonus jos onnistuu olemaan hyödyllinnen jollekin tai jollekulle, mutta ei kai se ole se pääasia?

• Hei
      Myötätuntoa sulle.

Kysymyksesi on lohduton, pakko myöntää. Mutta siltikin haluaisin vielä kysyä, oletko aivan varma, että olet tarpeeton? Ymmärrän, että se on tämänhetkinen kokemuksesi, mutta toivottavasti jaksat uskoa, että tulevaisuudessa voit olla tärkeä ja tarpeellinen monelle.

Sä olet ollut ahkera ja sinnikäs opiskelija. Ja osaat ja tiedät siis paljonkin. Mistä sait energiaa ja voimia opiskella noin paljon ja monta vuotta? On varmasti lohdutonta yhä uudelleen huomata, että se toivo, mikä heräsi kun pääsi työhaastatteluun, sammui heti sen jälkeen. Mutta älä menetä toivoasi. Millaista työtä haluaisit tehdä? Miten sun päivät kuluvat, siis mitä teet kun niitä töitä ei ole? Voisitko tehdä mitään sellaista, jolla voisit osoittaa, mitä kaikkea osaat? Millaisella paikkakunnalla asut, onko sulla mitään mahdollisuutta etsiä töitä jostain muualta? Opiskelu ei mene koskaan hukkaan, usko huviksesi. Ja jossain on nainen, joka mielellään lähtisi treffeille kanssasi.

Siunausta sun elämällesi

Päivi-pappi Hämeestä

• foobar1

Asiantuntija vai? Olet vaan kalastelemassa Jeesuksellesi uutta morsianta, eikö niin? Sun kaltaiset haaskalinnut on aina paikalla kun joku asia menee pieleen - mitäs jos selittäosit kuinkanse sun kaikkivaltias luo kiven jota ei pysty nostamaan.

• Erikoinen ratkaisu

Mitenkään tuomitsematta kirkkoa tai uskontoa ihmettelen kyllä tuota "asiantuntija"-statusta. Eikö esimerkiksi saman kokenut ole vielä parempi asiantuntija? Aika halventava tuo jako "kaikkiin vastauksiin" ja "asiantuntijavastauksiin". Minulla on ainakin huonoja kokemuksia kaikista eri alojen ammattilaisista, jotka eivät ole itse kokeneet samaa. Ääni kellossa on heti aivan eri, jos taustalla on samoja kokemuksia.

Kaikkein pahin "asiantuntija" on sellainen, joka kuvittelee kokeneensa saman, eli luulee esimerkiksi jotakin hetkittäistä tarkoituksettomuuden tunnetta sunnuntai-iltapäivänä samanlaiseksi kokemukseksi kuin koko elämää sävyttävää tyhjyyden, epäonnistumisen, yksin jäämisen ja tarkoituksettomuuden kokemusta.

• kaksin kaunihimpi

Tuu kuule mulle yksinäiselle naiselle kotimieheksi. Vaatimuksia ei ole muita kuin että et ole alkkisriippuvainen, absolutisti ei tarvii olla. Ottaisin sinut avosylin vastaan.
        Talouskin on kunnossa.

• älä ihmeessä
        kaksin kaunihimpi kirjoitti:

Tuu kuule mulle yksinäiselle naiselle kotimieheksi. Vaatimuksia ei ole muita kuin että et ole alkkisriippuvainen, absolutisti ei tarvii olla. Ottaisin sinut avosylin vastaan.
        Talouskin on kunnossa.

Tarjous voi olla houkuttava mutta se tuhoaisi itsetunnon lopullisesti. Ja tietynlaisella osittaisella tyytyväisyyden tunteella tekisi entistä vaikeammaksi löytää keinoja oman taakkansa kantamiseen. Ja miehen pitäisi oikeastaan kantaa hieman muidenkin taakkaa, muuten mieliala on herkästi kuin AP:llä.

Kouluttaudu uudelleen, kuntouta selkää tai kestä ne kivut ja mene vaikka siivoojaksi (tiedä vaikka se parantaisi niitä), jos koulutuksesi on sellaista että voit toimia yksityisyrittäjänä niin perusta yritys. Tai älä. Ihan sama mulle. Oikeastaan parempi jos et, vähempi kilpailuhan on minun etu.

• kaksin kaunihimpi
        älä ihmeessä kirjoitti:

Tarjous voi olla houkuttava mutta se tuhoaisi itsetunnon lopullisesti. Ja tietynlaisella osittaisella tyytyväisyyden tunteella tekisi entistä vaikeammaksi löytää keinoja oman taakkansa kantamiseen. Ja miehen pitäisi oikeastaan kantaa hieman muidenkin taakkaa, muuten mieliala on herkästi kuin AP:llä.

Kouluttaudu uudelleen, kuntouta selkää tai kestä ne kivut ja mene vaikka siivoojaksi (tiedä vaikka se parantaisi niitä), jos koulutuksesi on sellaista että voit toimia yksityisyrittäjänä niin perusta yritys. Tai älä. Ihan sama mulle. Oikeastaan parempi jos et, vähempi kilpailuhan on minun etu.

Ai jos kotimieheksi alkais tuhoaisi muka itsetunnon, ja pasttaa, se on asenteista kiinni. Kotimieshän sä olet nytkin, niin mikä muuttuis. En ymmärrä.
        Ja se on elämässä niin, että kun yksi asia elämässä on kunnossa, niin ne muutkin asiat loksahtavat kohdilleen ennen pitkää, niin se vaan on!
        Miten se nyt miehen itsetuntoa söis, en ymmärrä? Saishan sitten mennä töihin jos haluaa, pakko ei ole, mutta jos haluaa toteuttaa itseään, niin siitä vaan. Voi tarttua mihin tarjoukseen mikä itseä miellyttää.
        Se mikä ei nykyisessä paikkassa onnistu voi onnistua vallan mainiosti jossakin toisessa paikassa. Tässähän sitä vois vaikka rauhassa vaikka yrittäjäksikin alkaa, kun toimeentulohuolia ei olis eikä putoais mihinkään toimeentulokuiluun, ja kiirettäkään ei olis, sais vapaasti toteuttaa itseään. Rupeet vaikka vapaaksi kirjailijaksi.
        Tyytyväisenähän sitä vasta parhaat keinot keksii ja pääsee parempiin tuloksiin. Asennevamma toi on mun mielestä. Kaikki on korvien välistä kiinni.
        Tarjottu on, jos ei kelpaa niin ei voi mitään.
        Ei parane sitten ruikuttaa kurjaa tilaansa, jos ei tartu tilaisuuksiin mitä eteen tulee.

• kaksin kaunihimpi
        kaksin kaunihimpi kirjoitti:

Ai jos kotimieheksi alkais tuhoaisi muka itsetunnon, ja pasttaa, se on asenteista kiinni. Kotimieshän sä olet nytkin, niin mikä muuttuis. En ymmärrä.
        Ja se on elämässä niin, että kun yksi asia elämässä on kunnossa, niin ne muutkin asiat loksahtavat kohdilleen ennen pitkää, niin se vaan on!
        Miten se nyt miehen itsetuntoa söis, en ymmärrä? Saishan sitten mennä töihin jos haluaa, pakko ei ole, mutta jos haluaa toteuttaa itseään, niin siitä vaan. Voi tarttua mihin tarjoukseen mikä itseä miellyttää.
        Se mikä ei nykyisessä paikkassa onnistu voi onnistua vallan mainiosti jossakin toisessa paikassa. Tässähän sitä vois vaikka rauhassa vaikka yrittäjäksikin alkaa, kun toimeentulohuolia ei olis eikä putoais mihinkään toimeentulokuiluun, ja kiirettäkään ei olis, sais vapaasti toteuttaa itseään. Rupeet vaikka vapaaksi kirjailijaksi.
        Tyytyväisenähän sitä vasta parhaat keinot keksii ja pääsee parempiin tuloksiin. Asennevamma toi on mun mielestä. Kaikki on korvien välistä kiinni.
        Tarjottu on, jos ei kelpaa niin ei voi mitään.
        Ei parane sitten ruikuttaa kurjaa tilaansa, jos ei tartu tilaisuuksiin mitä eteen tulee.

Ja etkös sinä neuvoa tänne tullut kysymään. Siinä sinulle ehdotus. Ota tai jätä, itestäs on kiinni.

• toinen yksinäinen

Sulla on sentään MAISTERIN tutkinto!

Monella työnhakijalla ei ole kun työkokemusta peruskoulu/ammattikoulu!

• ihminen on mätö

Mä en omaa kans kuin peruskoulutaustan, sekä n. 1 ½ vuotta muuta sen
      jälkeistä kouluttautumista. Eli erittäin heikolla pohjalla tässä mennään.
      Silti olen lähes ympärivuorokautisessa seurannassa, jos esim. kirjoitan
      tänne jonkin puolipilailu mielessä kirjoitetun viestin, koskien joitain juttuja
      mitä te näette vaikkapa töllöstä lähes viikoittain, kohtalaisen useasti
      isohkoilta korporaatioiden edustajilta tulee heti seuraavana päivänä
      julkisuuteen toimitettuna juttu, mikä käsittelee kirjoittamiani asioita heidän
      laisellaan tavalla, heidän haluamalleen mallille, ja se on suoranaista
      seurausta omasta kirjoittelustani se vastareaktio sieltä käsin.

Kotioloissa tietokone vierellä nettiyhteys auki jollekin uutissivustolle,
      kommentoidessani ääneen samaan aikaan katsomaani tv ohjelmaa,
      sanomani saatetaan ottaa sanasta sanaan irvailun kohteeksi myöhemmin
      kansainvälisessä levityksessä miljoonien katsojien levikkiin yltävässä
      ohjelmassa, se toistetaan siellä lähes sanasta sanaan siihen ympärille
      pykätyn pienois sketsin merkeissä, jopa huoneeni ja ulkonäköni kopioidaan
      hyvin lähelle näköisekseni, ihan vaan osoittaakseen että näinkin he voivat
      tehdä, etkä sä mahda meille mitään. Tää siis Lontoontan kielellä, kuten myös
      kommentointini.

Tää paskhanetti ja paskhateknologia jättää näille kriminaaleille mahdollisuuden
      toimia noin, eikä ne saa toimistaan myöskään käytännössä mitään rangaistusta.
      Vuosikymmenien lähes totaaliyksinäisyyden jälkeen mulla on vielä
      tuollaiset kansainväliset toimijat niskassani, tässä maassa olis jo ihan riittävästi
      muhun kohdistuvaa vastaavaa toimintaa aivan riittävästi, mut vielä nuokin
      pitää olla siihen lisäksi. Enkä mä välitä enää edes minkään psykopaattien
      seurasta, insestitausta paskhoja kaikki.

• helppo kiertää

Ainahan voit laittaa tietokoneen pois päältä. Ottaa vaikka varmuuden vuoksi töpselin seinästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6431
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5868
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      136
      5165
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4055
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3915
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3329
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      73
      3138
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68