Raamattu profetoi Sefanjan 2.kirjassa, että Herra hävittää palestiinalaiset ja Gazan
Tästä on profetia Sefanja 2:1-2,4-5,7
Tässä profetoidaan, että Herra tuhoaa kreetit = filistealaiset = palestiinalaiset ja pelastaa Juutalaiset.
Menkää itseenne, kootkaa ajatuksenne, te häpeämätön kansa, ennenkuin neuvopäätös on synnyttänyt - päivä kiitää pois kun akanat - ennenkuin teidän päällenne tulee Herran vihan hehku, ennenkuin teidän päällenne tulee Herran vihan päivä.
Sillä Gassa (Gaza) on oleva hyljätty ja Askelon autio, Asdod ajetaan pois keskipäivällä, ja Ekron hävitetään.
Voi meren rannikon asukkaita, kreettien kansaa! Herran sana on teitä vastaan, Kanaan, filistealaisten maa; ja minä hävitän sinut asujattomaksi.
Ja rannikko joutuu juudan heimon jäännökselle. Siellä he laiduntavat; Askelonin huoneisiin he asettuvat makaamaan illoin. Sillä Herra, heidän Jumalansa on pitävä heistä huolen ja kääntävä heidän kohtalonsa.
Sefanja 2 profetia - Herra hävittää Gazan ja "palestiinalaiset"
30
1499
Vastaukset
- jfgjfgj
Hellurei vaan, mikkihiiri
- Anonyymi
Äläpä nyt sentään.
- real täti
Kreetit=filistealaiset=palestiinialaiset on höpö höpöä. Palestiinialaiset ovat arabeja turkkilaisia ja sekakansaa. "Edom tulee autioksi erämaaksi väkivallan tähden, jota ne ovat tehneet Juudan lapsille, kun ovat vuodattaneet viatonta verta heidän maassansa."
- reak täti
Taas joku aivopesty kirjoittelee houreita. Aivopesty ei ole lukenut Raamattua.
"Ja Herra sanoi hänelle: "Kaksi kansaa on sinun kohdussasi, kaksi heimoa erkanee sinun ruumiistasi, toinen heimo on toista voimakkaampi, vanhempi palvelee nuorempaa". Ja Eesau alkoi vihata Jaakobia siunauksen tähden, jolla hänen isänsä oli hänet siunannut; ja Eesau ajatteli itsekseen: "Pian tulee aika, jolloin suremme isäämme; silloin minä tapan veljeni Jaakobin". Kyse on näistä kahdesta kansasta Aabrahamin jälkeläisistä, Jumalan siunauksesta ja luvatusta maasta.
- Hallerei.
Tässä Raamatun Jobin postia. Jer.15:5-6. Kuka säälii sinua, Jerusalem, kuka surkuttelee sinua, kuka poikkeaa kysymään vointiasi? Sinä olet hyljännyt minut, sanoo Herra, olet kääntynyt pois; niinpä minä olen ojentanut käteni sinua vastaan, ja minä hävitän sinut. En jaksa enää armahtaa.
- Pidä postisi
"Tässä Raamatun Jobin postia. Jer.15:5-6. Kuka säälii sinua, Jerusalem, kuka surkuttelee sinua, kuka poikkeaa kysymään vointiasi? Sinä olet hyljännyt minut, sanoo Herra, olet kääntynyt pois; niinpä minä olen ojentanut käteni sinua vastaan, ja minä hävitän sinut. En jaksa enää armahtaa."
Jahas, etpäs tuon vertaa tunne VT:n profeettoja; ainahan Herra omaa kansaansa Israelia lopulta aina armahtaa - joten pidä vaan Jobin posti itselläsi, älä tuo sitä juutalaisten päälle, saat siitä vaan kirousta itsellesi!
Tosiaan kun mennään Jeremian kirjan loppuun, niin niinpä Herra taas armahti omaa kansaansa kuten ennenkin, aina kun tekevät parannusta. Tämä sama kaava käydään läpi niin "pikku" kuin isojenkin profeettojen kirjoissa.
Ensin Israel on tottelematon ja palvoo muita jumalia, ja Jumalan täytyy sitten heitä kurittaa ja niin tässäkin taas kävi, mutta lopulta Herra heidät aina armahtaa ja Israelin viholliset tuhotaan.
Jer 50:33-35
Näin sanoo Herra Sebaot;
Sorrettuja ovat niin israelilaiset kuin Juudan miehet, ja kaikki heidän vangitsijansa pitävät heitä kiinni, he eivät tahdo päästää heitä irti,
Mutta heidän lunastajansa on väkevä, Herra Sebaot on hänen nimensä. Hän ajaa heidän asiansa, tuo rauhan maan päälle, mutta Baabelin asukkaille vavistuksen.
Miekka kaldealaisten kimppuun, sanoo Herra ja Baabelin asukasten kimppuun, sen ruhtinasten ja tietäjäin kimppuun! - Kupla puhkeaa.
Pidä postisi kirjoitti:
"Tässä Raamatun Jobin postia. Jer.15:5-6. Kuka säälii sinua, Jerusalem, kuka surkuttelee sinua, kuka poikkeaa kysymään vointiasi? Sinä olet hyljännyt minut, sanoo Herra, olet kääntynyt pois; niinpä minä olen ojentanut käteni sinua vastaan, ja minä hävitän sinut. En jaksa enää armahtaa."
Jahas, etpäs tuon vertaa tunne VT:n profeettoja; ainahan Herra omaa kansaansa Israelia lopulta aina armahtaa - joten pidä vaan Jobin posti itselläsi, älä tuo sitä juutalaisten päälle, saat siitä vaan kirousta itsellesi!
Tosiaan kun mennään Jeremian kirjan loppuun, niin niinpä Herra taas armahti omaa kansaansa kuten ennenkin, aina kun tekevät parannusta. Tämä sama kaava käydään läpi niin "pikku" kuin isojenkin profeettojen kirjoissa.
Ensin Israel on tottelematon ja palvoo muita jumalia, ja Jumalan täytyy sitten heitä kurittaa ja niin tässäkin taas kävi, mutta lopulta Herra heidät aina armahtaa ja Israelin viholliset tuhotaan.
Jer 50:33-35
Näin sanoo Herra Sebaot;
Sorrettuja ovat niin israelilaiset kuin Juudan miehet, ja kaikki heidän vangitsijansa pitävät heitä kiinni, he eivät tahdo päästää heitä irti,
Mutta heidän lunastajansa on väkevä, Herra Sebaot on hänen nimensä. Hän ajaa heidän asiansa, tuo rauhan maan päälle, mutta Baabelin asukkaille vavistuksen.
Miekka kaldealaisten kimppuun, sanoo Herra ja Baabelin asukasten kimppuun, sen ruhtinasten ja tietäjäin kimppuun!Ilmeisesi Jumalalla on jakomielisairaus. En jaksa enää armahtaa.
- Mitään kuplaa ei ole
Kupla puhkeaa. kirjoitti:
Ilmeisesi Jumalalla on jakomielisairaus. En jaksa enää armahtaa.
"Kupla puhkeaa.9.7.2014 18:53
Ilmeisesi Jumalalla on jakomielisairaus. En jaksa enää armahtaa."
Höpötät outoja - Oletko saanut liikaa aurinkoa?
Toisaalta tuollaista kummallista kirjoittelua on tällä palstalla liikkeellä; yksi käskee menemään päivällä nukkumaan, yksi kirjottelee aivan sekavia juttuja, mutta haukkuu toisia aivopestyksi hourupääksi ja vaikka miksi???
Jokatapauksessa kyllä Jumala armahtaa jokaista, joka häneltä armahdusta anoo. - Kupla puhkeaa.
Mitään kuplaa ei ole kirjoitti:
"Kupla puhkeaa.9.7.2014 18:53
Ilmeisesi Jumalalla on jakomielisairaus. En jaksa enää armahtaa."
Höpötät outoja - Oletko saanut liikaa aurinkoa?
Toisaalta tuollaista kummallista kirjoittelua on tällä palstalla liikkeellä; yksi käskee menemään päivällä nukkumaan, yksi kirjottelee aivan sekavia juttuja, mutta haukkuu toisia aivopestyksi hourupääksi ja vaikka miksi???
Jokatapauksessa kyllä Jumala armahtaa jokaista, joka häneltä armahdusta anoo.Lisää Raamatun ristiriitoja. Room.11:26. Ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on.. Room.9:27. Mutta Elias huudahtaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäänös. Ilmeisesti Raamattu on ottanut, liikaa aurinkoa.
- @@@
Lisää Raamatun ristiriitoja. Room.11:26. Ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on.. Room.9:27. Mutta Elias huudahtaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäänös. Ilmeisesti Raamattu on ottanut, liikaa aurinkoa.
Kupla on tainut kohdallasi puhjetakin, nimim.kupla puhkeaa. "ja niin kaikki Israel pelastuu" tarkoittaa JÄÄNNÖSTÄ(1/3), joka kääntyy ja ottaa Messiaansa Jeesuksen lopulta vastaan. Näin se on peladtuva. Raamatussa EI ole mitään ristiriitaa, nih.
- Anonyymi
Lisää Raamatun ristiriitoja. Room.11:26. Ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on.. Room.9:27. Mutta Elias huudahtaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäänös. Ilmeisesti Raamattu on ottanut, liikaa aurinkoa.
Paavali pisti omiaan sekaan, kun Roomalaisille kirjoitteli. Halusi olla kaikkien kaveri.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
- Siunatkaamme_Israelia
Käsitykseni on, että seuraavat profetiat toteutuivat jo Rooman vallan aikoina:
Jes 14:28-32: Profetia kuningas Aahaksen kuolinvuonna: Filistean tuomio.
Jer 47: Tulee päivä, joka tuhoaa kaikki filistealaiset. Tyyrolta ja Siidonilta häviävät kaikki jäljelle jäänee auttajat. Herra tuhoaa filistealaiset, Kaftorin saarelta tulleiden jäännöksen.
Hes 25:15-17: Koska filistealaiset/ kreetit ovat kostonhimoisesti ja halveksunta sielussaan kostaneet julmasti tuhotakseen, Herra ojentaa kätensä heitä vastaan, ja tuhoaa ne, jotka ovat jäljellä meren rannikolla.
--> (Iso Raamatun Tietosanakirja: Assyrian, Egyptin, Babylonian, Persian ja seleukidikuninkaiden valloitusretkien aikana filistealaisilla oli sama kohtalo kuin monilla muillakin itämaisilla kansoilla. Rooman vallan aikana maa liitettiin Syyrian provinssiin, ja vähitellen filistealaiset hävisivät olemattomiin.)
Mm. seuraavat profetiat osoittavat vastaansanomattomasti, että Herra on kansalleen uskollinen, armahtaa ja lunastaa Häneen turvaavat, ja tuo kaikki Jaakobin heimot takaisin Israeliin aikojen lopulla, joka on jo käsillä:
Jes 63:7-19: Herra oli ollut armollinen Israelia kohtaan, mutta he niskuroivat ja tekivät murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä. Niin hän muuttui heidän vihollisekseen, hän itse soti heitä vastaan. Lopulta Israel alkaa etsiä Herraa.
Jes 57:14-19: Herra armahtaa nöyrtyviä ja parantaa hajalleen lyödyn kansansa.
Jer 16:14-21: Herra tuo heidät takaisin omaan maahansa, mutta ennen sitä Hän kostaa 2-kertaisesti heidän pahuutensa ja syntinsä (Hitlerin juutalaisvainot?).
Jes 40:1-2: "Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani" sanoo teidän Jumalanne. "Puhukaa lempeästi Jerusalemille ja julistakaa sille, että sen vaivanaika on päättynyt ja sen syntivelka on sovitettu. Se on saanut Herran kädestä kaksin verroin kaikista synneistään."
Jes 14:1-2: Profetia Israelin valtion perustamisesta ja myös muukalaisten (pakanakristittyjen?) yhdistymisestä Jaakobin heimoon.
Jer 50:33-34: Näin sanoo Herra Sebaot: ”Sorrettuja ovat sekä Israel, että Juuda. Kaikki heidän vangitsijansa pitävät heistä kiinni eivätkä tahdo päästää heitä vapaiksi. Mutta heidän lunastajansa on väkevä, Herra Sebaot on hänen nimensä. Hän ajaa heidän asiansa antaakseen Israelin maalle rauhan.
Jes 18: Herran sana Kuusin lähettiläille siitä, miten he, tuo kookas ja kaukana pelätty kansa, väkevä sortajakansa, tuovat lahjan Herralle Sebaotille Siionin vuorelle. --> MTu: Viitannee Jes 11:11 profetiaan: Israelin kansan jäännös tuodaan Kuusista omaan maahansa ilmeisesti ennen Niilin kuivumista, sillä viitataan maahan, joka on tuolla puolen Kuusin jokien.
Jes 11:15-16 & Jes 19:5-8: Profetiat Niilin kuivumisesta aikana, jolloin Herra kokoaa kansansa Israeliin, ja jolloin mahdollisesti Islamin shiiat ja sunnit sotivat toisiaan vastaan Egyptissä. --> MTu: Niilin kuivuminen saatta johtua 3. ja 4. sinetin avaamiseen liittyvästä pahenevasta ilmastonmuutoksesta.
Jes 11:11-16: Herra kokoaa kansansa Israelin: Sinä päivänä Herra ojentaa kätensä toisen kerran hankkiakseen omakseen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa ja Egyptissä, Patroksessa, Kuusissa ja Eelamissa, Sinearissa Hamatissa ja meren saarilla. … Efraim ja Juuda ryntäävät rinta rinnan länteen filistealaisten maahan, yhdessä he ryöstävät idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen. ... Herra tuhoaa Egyptin merenlahden ja kohottaa vihansa hehkussa kätensä virtaa vastaan, lyö sen hajalle 7:ksi puroksi, niin että sen yli voi kävellä kengät jalassa.
Jes 35:7-10 & Jes 51:11-16: Profetia Israelin/ Jaakobin jälkeläisten paluusta omaan maahansa.
Jes 43:1-7: Herra kokoaa kansansa ja antaa sen lunnaiksi Egyptin, sen sijaan Kuusin ja Seban.
Jes 45:14-17: Näin sanoo Herra: "Egyptin vaivannäön tulos ja Kuusin kauppavoitto sekä sebalaiset, kookkaat miehet, tulevat sinun luoksesi, sinun omiksesi. ... astuvat kahleissa, ... sinua rukeilevat: 'Ainoastaan sinun keskuudessasi on Jumala, ...'."
Jes 42:10-17: Proferia ajasta, jolloin Herra tuo sokean kansansa takaisin omaan maahansa. Laulakaa Herralle uusi laulu, mm. autiomaa ja sen kaupungit, kylät, joissa Keedar asuu.
Jes 27:6-8 & 10-13: Herra kokoaa pois pyyhkäistyn Jaakobin suvun takaisin omaan maahansa: Israelilaiset kootaan kuin kypsät jyvät yksitellen Eufratvirrasta Egyptin puroon asti, Assurin maahan kadonneet ja Egyptin maahan karkotetut tulevat, ja kumartuvat Herran eteen pyhällä vuorella Jerusalemissa.
Hes 20:39-44: Israelin heimo on kuitenkin lopulta Herralle kuuliainen eikä enää häpäise hänen pyhää nimeään. Kaikki Herralle kuuliaiset israelilaiset asuvat omassa maassaan ja antavat Herralle lahjoja ja ensisatonsa antimia. Israelilaiset muistavat saastaisen vaelluksensa ja inhoavat itseään pahojen tekojensa tähden, mutta Herra on heille suosiollinen, eikä oman nimensä tähden tee heille heidän pahan vaelluksensa eikä kelvottomien tekojensa mukaan.
Jes 19: Profetia Egyptin alennutilasta, jolloin se kääntymisestä Herran puoleen. Tämän jälkeen Herran antaa siunaukse - Siunatkaamme_Israelia
Jatkoa edelliseen, kun tuli viestin rajoitin vastaan:
Jes 19: Profetia Egyptin alennutilasta, jolloin se kääntymisestä Herran puoleen. Tämän jälkeen Herran antaa siunauksesta Egyptille, Assurille (Assyria) ja Israelille: Valtatie Egyptin ja Assurin välillä, ja kaikki 3 palvelevat yhdessä Herraa, joka siunaa niitä näin: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani."
Jes 29:6: Herra etsii sinua ukkosen jylinässä ja maanjäristyksessä, kovassa pauhinassa, myrskyssä ja rajuilmassa, kuluttavan tulen liekissä.
Jer 50:4-7: Profetia paluusta isiensä maahan: Israelilaiset tulevat yhdessä Juudan kanssa itkien ja etsivät Herraa, Jumalaansa. 'Tulkaa, liittykäämme Herran kanssa iankaikkiseen liitton, joka ei unohdu!' Heidän ahdistajansa sanoivat: 'Emme tule syyllisiksi, sillä he ovat tehneet syntiä Herraa vastaan ...'
Jes 49:7-26: Herra kokoaa Israelin kansan pohjoisesta, lännestä ja siiniläisten maasta (Kiinasta). Israel käy silloin ahtaaksi asukkaiden paljoudesta, ja kaukana ovat ne, jotka sinua ahmivat. Kansakunnat tuovat Israelin pojat sylissään ja kantavat tyttäriä olallaan. Kansat ja niiden kuninkaat kumartuvat Israelin edeessä kasvoilleen maahan ja nulevat tomun heidän jaloistaan. Herra taistelee sitä vastaan, joka hyökkää Israelin kimppuun: "Kaikki liha saa tietää, että minä, Herra olen sinun pelastajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastajasi."
Jes 30:18-24: Profetia Siionin armahduksesta ahdistuksen jälkeen.
Val 4:21-22: Iloitse vain ja riemuitse, tytär Edom, sinä Uusin maan asujatar! Myös sinun kohdallesi tulee malja, sinä juovut ja paljastat itsesi. Sinun syntivelkasi on poissa, tytär Siion, Herra ei enää vie sinua pakkosiirtolaisuuteen. Mutta sinua, tytär Edom, hän rankaisee syntivelkasi tähden, hän paljastaa sinun syntisi. (--> MTu: Edomin yö/ Herran päivä [?])
Jes 41:17-20: Profetia kukoistavasta autiomaasta, jotta Israelin kansa näkisi ja oppisi tuntemaan, huomaisi ja myös ymmärtäisi, että Herran käsi on kaiken sen tehnyt, Israelin Pyhä sen luonut.
Jes 43:1-7: Herra kokoaa kansansa ja antaa sen lunnaiksi Egyptin, sen sijaan Kuusin ja Seban.
Jes 51:17-23: Herra otta Jerusalemilta pois vihansa maljan ja panee sen Jerusalemin ja Juudan kiusaajien käteen.
Jes 52:1-12: Ilosanoma Siionin pelastuksesta ja Herra kutsuu kansansa palaamaan omaan maahansa.
Jes 60:1-14: Siion on Herran kaupunki, jonne kansat vaeltavat, pojat tulevat kaukaa ja tyttäriä kannetaan sylissä. Midianin ja Eefan kameleiden paljous Sebasta kultaa ja suitsukkeita kantaen peittää sinut. Kaikki Keedarin laumat kokoontuvat luoksesi, Nebajotin pässejä uhrataan minulle mieluisina uhreina alttarillani, ja minä kirkastan kirkkauteni huoneen. Muukalaiset rakentavat Siionin muurit, ja sen portit pidetään aukia yötä päivää. Kansojen rikkaudet, kulta ja hopea, tuodaan Siioniin, etummaisina Tarsiin laivat. Libanonin kunnia tulee luoksesi. Mutta kansakunta tai valtakunta, joka ei palvele sinua, tuhoutuu, ja ne kansat hävitetään kokonaan.
Jes 66:18-21: Vähän ennen 1000-vuotista valtakuntaa Herra kokoaa kaikki kansat ja kielet. Herra tekee tunnusteon ja lähettää evankeliumin levittäjät kaikkialle, missä Hänestä ei ole vielä kerrottu eikä Hänen kunniaansa nähty. He tuovat kaikki viimeiset israelilaiset (ja pakanakristityt?) Jerusalemiin/ Israeliin. Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra.
Jes 66:7-14: Siionin/ Jerusalemin tuleva kunnia, kun Israelin kansa on palannut omaan maahansa: "Minä ohjaan hänen luokseen rauhan kuin virran ja kansojen rikkaudet kuin tulvivan joen. ..."
Jes 54: Israelin kansa on palannut omaan maahansa, ja he kaikki ovat Herran opetuslapsia. Herra Sebaot puolustaa kansaansa kaikkia sen mahdollisia vihollisia vastaan.
Jer 23:3-4 & 7-8: Minä kokoan laumani jäännöksen kaikista maista, joihin olen lampaani karkottanut. Minä tuon ne takaisin laitumelleen, ja niistä tulee hedelmällisiä, ja ne lisääntyvät. Minä herätän heille paimenia, jotka kaitsevat heitä, ..., eikä yhtäkään heistä tule puuttumaan, sanoo Herra.
Jer 30:3: Sillä katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon, sanoo Herra. Minä tuon heidät takaisin siihen maahan, jonka olen antanut heidän isilleen, ja he ottavat sen jälleen omakseen.
Jer 50:19-20: Minä tuon Israelin takaisin omille laitumilleen. Niinä päivinä etsitään Israelin rikosta, mutta sitä ei enää ole, ja Juudan syntiä, mutta sitä ei löydetä, sillä minä annan anteeksi niille, jotka minä jätän jäljelle.
Hes 11:14-21: Herra kokoaa koko Israelin heimon kaikista maista israeliin ja antaa heille yhden sydämen ja uuden hengen. Herra poistaa heiltä kivisydämen ja antaa lihasydämen. Silloin he ovat Herran kansa, mutta iljetyksien seuraajat saavat vaelluksensa mukaisen palkan. - Anonyymi
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009907199.html
Ainakin 22 kuollut ja 550 loukkaantunut yllätyshyökkäyksessä Israeliin, pääministeri Netanjahu: Olemme sodassa
Hamas on ampunut Israeliin tuhansia raketteja. Paikallismedioiden mukaan aseellisia taisteluita käydään ympäri Etelä-Israelia. - Anonyymi
Gojatti oli Filistealainen.
- Anonyymi
Matt6:24 🔥Jeesus on ikuinen asetus Sanansa mukaan.
Hold your head up - Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c256fd30-16e1-405d-a4b9-9cd78d2ef724
Ruotsissa juhlittiin Hamasin iskua
Helsingborgissa huudettiin väitetysti Hamasia tukevia iskulauseita. Malmössä ja Kristianstadissa liehutettiin Palestiinan lippuja autokulkueessa.
Tänään klo 16:48
Useammassa ruotsalaiskaupungissa juhlittiin viikonloppuna äärijärjestö Hamasin hyökkäystä Israeliin, uutisoivat ruotsalaismediat.
Ainakin 700 israelilaisen on kerrottu kuolleen Hamasin lauantaina käynnistämän hyökkäyksen jälkeen.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen tästä.
Ruotsalaislehti nostaa artikkelissaan esiin sanoituksia, joita kokoontumisessa on väitetysti lausuttu.
– Huomenna Hamas tulee – marttyyrihyökkäyksellä. Allahu Akbar ja voitto on käsissämme. Palestiinan kansa, kuka uskaltaa hyökätä kimppuumme?
Toisessa iskulauseessa puolestaan mainittiin Expressenin mukaan nimeltä Hamasin sotilaskomentaja Mohammad Deif.
– Ladatkaa ase ja vannokaa koston vala. Asettakaa miekat toistenne selkään – olemme Mohammad Deifsin miehiä, kuului väitetysti toinen Helsingborgin kaduilla esitetty iskulause.
Video poistettiin
Helsingborgin ruotsalais-palestiinalaisen keskuksen puheenjohtaja Ahmed Suleiman kiistää, että mielenilmauksessa olisi lausuttu Hamasia ylistäviä tai väkivaltaan kehottavia iskulauseita.
– Ei, he eivät ole sanoneet niin. Kukaan ei sano niin. Kukaan ei juhli, Suleiman väitti ruotsalaislehdelle.
Vain hetkeä sen jälkeen, kun Expressen oli keskustellut Suleimanin kanssa, video Helsingborgin mielenilmauksesta poistettiin ruotsalais-palestiinalaisen keskuksen Facebook-sivuilta.
Helsingborgin lisäksi Ruotsissa järjestettiin lauantain aikana myös autosaattueita, jotka liehuttivat Palestiinan lippuja, muun muassa Malmössä ja Kristianstadissa. Aftonbladetin mukaan Malmössä jopa 300 autoa osallistui mielenilmaukseen, jolle ei oltu myönnetty järjestämislupaa.
”Heidän tulisi hävetä”
Ruotsin juutalaisten seurakuntien keskusneuvoston puheenjohtaja Aron Verständig pitää ”vastenmielisenä”, että ihmiset Ruotsin kaduilla juhlivat Israeliin kohdistuneita hyökkäyksiä.
– Ymmärrän täysin, että voi kantaa kaunaa Israelin siirtokuntapolitiikkaa ja miehitystä kohtaan. Mutta sinä päivänä, jolloin terroristit vammauttavat ja tappavat lapsia, naisia ja vanhuksia sekä vangitsevat siviilejä. Jos ei kykene irtisanoutumaan siitä, niin jokin on uskomattomalla tavalla pielessä. Jos lisäksi lähtee kaupungille juhlimaan sitä, on sellaisen ihmisen päässä jokin todella pahasti vialla, Verständig sanoo.
Ruotsin pääministeri Ulf Kristersson tuomitsi niin ikään Ruotsissa viikonloppuna nähdyt tapahtumat jyrkästi.
– Se, että ihmiset Ruotsin kaduilla juhlivat viattomia ihmisiä Israelissa tappavia terroristeja, on irvokasta. Heidän tulisi hävetä, Kristersson sanoi sunnuntaina ruotsalaismedian mukaan.
Ruotsin vasemmistopuolueen puheenjohtaja Nooshi Dadgostar puolestaan kommentoi sen olevan ”kauheaa”, että iskuja on juhlittu Ruotsissa. Samoilla linjoilla oli maan entinen pääministeri, sosiaalidemokraattien Magdalena Andersson.
– Sen juhliminen, että viattomia murhataan, on hirvittävää, Andersson totesi.
Viikonlopun aikana vastaavankaltaisesta ”juhlinnasta” on raportoitu muuallakin länsimaissa, muun muassa Britanniassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa. Viranomaisten eri puolilla Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa on kerrottu tiukentavansa turvatoimia juutalaisille pyhien paikkojen läheisyydessä. - Anonyymi
Väkevä ennustustaja ei pystynyt näkemään millä välineillä 2000 vuoden päässä tapahtuvaa sotaa käydään.
Jousipyssyt, kivilingot sekä sapelit pyörivät näkyjen näkijän päässä. Räjähdysaineet eivät yltäneet profeetan mielikuviin. Saatikka lentävät laitteet, joissa on ihmisiä sisällä.
Tulevan ennustaminen on helvetin vaikeaa. Kannattanee kuitenkin välillä kurkistaa kahvinporoihin. - Anonyymi
Teepussejakaan ei kannata heittää menemään.
- Anonyymi
4. Mooseksen kirja 24
1 Kun Bileam näki, että Israelin siunaaminen oli Herralle otollista, ei hän enää mennyt niinkuin aina ennen ennusmerkkejä etsimään, vaan käänsi kasvonsa erämaahan.
2 Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen.
3 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
4 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan.
5 Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel!
6 Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloepuut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä!
7 Vettä läikkyy sen vesisangoista, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta.
8 Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa.
9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona-kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
10 Silloin Baalak vihastui Bileamiin ja löi kätensä yhteen. Ja Baalak sanoi Bileamille: "Minä kutsuin sinut vihollisiani kiroamaan, ja nyt sinä olet siunannut heidät jo kolme kertaa.
11 Mene tiehesi! Minä aioin sinua runsaasti palkita, mutta katso, Herra on sinulta palkan kieltänyt."
12 Bileam vastasi Baalakille: "Enkö minä jo sanonut sinun sanansaattajillesi, jotka lähetit luokseni:
13 'Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa, en sittenkään voisi rikkoa Herran käskyä, en tehdä mitään oman mieleni mukaan, en hyvää, en pahaa'. Minkä Herra puhuu, sen minäkin puhun.
14 Ja nyt minä lähden kansani tykö, mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
15 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
16 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan:
17 Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.
18 Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja.
19 Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."
20 Ja kun hän näki Amalekin, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Kansakunnista ensimmäinen on Amalek, mutta sen loppu on perikato".
21 Ja kun hän näki keeniläiset, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Järkkymätön on sinun asumuksesi, ja kalliolle on pesäsi pantu.
22 Mutta sittenkin Kain hävitetään: ei aikaakaan, niin Assur vie sinut vangiksi."
23 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Voi! Kuka jää enää elämään, kun Jumala tämän tekee!
24 Laivoja saapuu kittiläisten suunnalta, ja ne kurittavat Assurin ja kurittavat Eeberin. Hänkin on perikadon oma."
25 Senjälkeen Bileam nousi, lähti matkaan ja palasi kotiinsa; ja myöskin Baalak lähti tiehensä. - Anonyymi
No ei. Juutalaiset tappaa palestiinalaiset ja hävittää Gazan.
- Anonyymi
Nehemia 13
1 Sinä päivänä luettiin Mooseksen kirjaa kansan kuullen, ja siihen havaittiin kirjoitetun, ettei ammonilainen eikä mooabilainen koskaan pääse Jumalan seurakuntaan,
2 sen tähden että he eivät tulleet leipää ja vettä tuoden israelilaisia vastaan ja koska hän palkkasi heitä vastaan Bileamin kiroamaan heidät, vaikka meidän Jumalamme muuttikin kirouksen siunaukseksi.
3 Kuultuaan lain he erottivat kaiken sekakansan Israelista.
4 Mutta sitä ennen oli pappi Eljasib, Tobian sukulainen, joka oli asetettu meidän Jumalamme temppelin kammionhoitajaksi,
5 sisustanut hänelle suuren kammion, johon ennen oli pantu ruokauhri, suitsuke, kalut ja jyvä-,viini-ja öljykymmenykset, jotka olivat määrätyt leeviläisille, veisaajille ja ovenvartijoille, sekä papeille tuleva anti.
6 Tämän kaiken tapahtuessa en minä ollut Jerusalemissa; sillä Artahsastan, Baabelin kuninkaan, kolmantenakymmenentenä toisena hallitusvuotena minä olin mennyt kuninkaan luo. Mutta jonkun ajan kuluttua minä pyysin kuninkaalta lomaa
7 ja palasin Jerusalemiin. Ja kun minä tulin huomaamaan, minkä pahan Eljasib oli tehnyt Tobian eduksi, sisustaessaan hänelle kammion Jumalan temppelin esipihoissa,
8 pahastuin minä suuresti, ja minä heitin kaikki Tobian huonekalut ulos kammiosta.
9 Ja minä käskin puhdistaa kammiot ja panetin niihin takaisin Jumalan temppelin kalut, ruokauhrin ja suitsukkeen.
10 Vielä minä sain tietää, ettei leeviläisille oltu annettu heidän osuuksiaan, ja niin olivat leeviläiset ja veisaajat, joiden olisi ollut tehtävä palvelusta, vetäytyneet kukin maatilalleen.
11 Minä nuhtelin esimiehiä siitä ja sanoin: "Minkätähden on Jumalan temppeli laiminlyöty?" Ja minä kokosin leeviläiset ja veisaajat ja asetin heidät paikoilleen.
12 Ja koko Juuda toi kymmenykset jyvistä, viinistä ja öljystä varastohuoneisiin.
13 Ja minä asetin Selemjan, papin, ja Saadokin, kirjanoppineen, ja Pedajan, leeviläisen, valvomaan varastohuoneita ja annoin heidän apulaisekseen Haananin, Sakkurin pojan, Mattanjan pojanpojan; sillä heitä pidettiin luotettavina, ja heidän tehtävänään oli toimittaa jako veljiensä kesken.
14 Muista tämän tähden minua, Jumalani, äläkä pyyhi pois minun hurskaita tekojani, jotka minä olen tehnyt Jumalani temppelin ja siinä toimitettavan palveluksen hyväksi.- Anonyymi
15 Siihen aikaan minä näin Juudassa niitä, jotka sapattina polkivat viinikuurnaa ja jotka kuljettivat viljaa ja kuormittivat aaseja sillä sekä viinillä, rypäleillä, viikunoilla ja kaikenlaisella muulla kuormatavaralla. Ja he toivat niitä Jerusalemiin sapatinpäivänä; ja minä varoitin heitä, kun he myivät elintarpeita.
16 Sinne oli myös asettunut tyyrolaisia, jotka toivat kalaa ja kaikenlaista kauppatavaraa ja myivät Juudan kansalle sapattina ja Jerusalemissa.
17 Ja minä nuhtelin Juudan ylimyksiä ja sanoin heille: "Kuinka te teette näin pahasti ja rikotte sapatinpäivän?
18 Eikö Jumalamme juuri sen tähden, että teidän isänne näin tekivät, antanut kaiken tämän onnettomuuden kohdata meitä ja tätä kaupunkia? Ja te tuotatte nyt vielä suuremman vihan Israelin ylitse, kun rikotte sapatinpäivän."
19 Ja niin pian kuin oli tullut pimeä ennen sapattia Jerusalemin porteissa, käskin minä sulkea ovet ja kielsin avaamasta niitä ennen kuin sapatin jälkeen. Ja minä asetin palvelijoitani porteille, ettei yhtään kuormaa pääsisi kaupunkiin sapatinpäivänä.
20 Kauppiaat ja kaikenlaisen tavaran myyjät jäivät yöksi Jerusalemin ulkopuolelle, kerran ja toisen.
21 Mutta minä varoitin heitä ja sanoin heille: "Minkätähden te jäätte yöksi muurin edustalle? Jos vielä kerran teette sen, niin minä käyn teihin käsiksi." Sen jälkeen he eivät enää tulleet sapattina.
22 Ja minä käskin leeviläisten puhdistautua ja tulla vartioimaan portteja, että sapatinpäivä pyhitettäisiin. Muista minua, Jumalani, myös tämän tähden ja armahda minua suuressa laupeudessasi.
23 Siihen aikaan minä näin myös juutalaisia, jotka olivat naineet asdodilaisia, ammonilaisia ja mooabilaisia vaimoja.
24 Ja heidän lapsistaan puolet puhuivat asdodinkieltä tai jonkun muun kansan kieltä, eivätkä osanneet puhua juudankieltä.
25 Silloin minä nuhtelin heitä ja kirosin heidät, jopa löin muutamia heistä ja revin heitä parrasta; ja minä vannotin heitä Jumalan kautta: "Älkää antako tyttäriänne heidän pojillensa älkääkä ottako heidän tyttäriään vaimoiksi pojillenne tai itsellenne.
26 Eikö Salomo, Israelin kuningas, tehnyt juuri tuollaista syntiä? Ei yhdelläkään monien kansojen joukossa ollut hänen vertaistaan kuningasta; hän oli Jumalallensa rakas, ja Jumala asetti hänet koko Israelin kuninkaaksi. Kuitenkin muukalaiset vaimot saattoivat hänetkin tekemään syntiä.
27 Ja nytkö meidän täytyy kuulla teistä, että te olette tehneet kaiken tämän suuren pahan ja olleet uskottomat meidän Jumalaamme kohtaan, kun olette naineet muukalaisia vaimoja?"
28 Ja yksi ylimmäisen papin Eljasibin pojan Joojadan pojista oli hooronilaisen Sanballatin vävy; hänet minä karkoitin luotani.
29 Muista heidät, Jumalani, sillä he ovat saastuttaneet pappeuden sekä sekä pappeuden sekä pappeus-ja leeviläisliiton.
30 Niin minä puhdistin heidät kaikesta muukalaisuudesta. Ja minä järjestin virkatehtävät papeille ja leeviläisille, kullekin hänen toimensa mukaan,
31 niin myös halko-uhrilahjan määräaikoina ja uutislahjat. Muista, Jumalani, tämä minun hyväkseni.
- Anonyymi
Joosua 6
16 Ja kun papit seitsemännellä kerralla puhalsivat pasunoihin, sanoi Joosua kansalle: "Nostakaa sotahuuto, sillä Herra antaa teille kaupungin.
17 Kaupunki ja kaikki, mitä siinä on, vihittäköön tuhon omaksi Herran kunniaksi; ainoastaan portto Raahab jääköön henkiin, hän ja kaikki, jotka ovat hänen kanssaan hänen talossansa, sillä hän piilotti tiedustelijat, jotka me lähetimme.
18 Mutta karttakaa tuhon omaksi vihittyä, ettette vihi jotakin tuhon omaksi ja kuitenkin ota tuhon omaksi vihittyä ja niin tule vihkineiksi Israelin leiriä tuhon omaksi ja syökse sitä onnettomuuteen.
19 Ja kaikki hopea ja kulta sekä vaski-ja rautakalut olkoot pyhitetyt Herralle; ne joutukoot Herran aartehistoon."
20 Silloin kansa nosti sotahuudon ja pasunoihin puhallettiin. Kun kansa kuuli pasunan äänen, niin se nosti kovan sotahuudon; silloin kukistui muuri siihen paikkaansa, ja kansa ryntäsi ylös kaupunkiin, kukin suoraan eteensä. Niin he valloittivat kaupungin.
21 Ja he vihkivät miekan terällä tuhon omaksi kaiken, mitä kaupungissa oli, miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, vieläpä härät, lampaat ja aasit.
22 Mutta niille kahdelle miehelle, jotka olivat olleet vakoilemassa maata, Joosua sanoi: "Menkää sen porton taloon ja tuokaa nainen ja kaikki hänen omaisensa sieltä ulos, niinkuin olette hänelle vannoneet".
23 Silloin ne nuoret miehet, jotka olivat olleet vakoilemassa, menivät ja toivat ulos Raahabin sekä hänen isänsä, äitinsä, veljensä ja kaikki hänen omaisensa; kaikki hänen sukulaisensa he toivat ulos ja jättivät heidät Israelin leirin ulkopuolelle.
24 Mutta kaupungin ja kaikki, mitä siinä oli, he polttivat tulella; ainoastaan hopean, kullan sekä vaski-ja rautakalut he panivat Herran huoneen aartehistoon.
25 Mutta portto Raahabin sekä hänen isänsä perheen ja kaikki hänen omaisensa Joosua jätti henkiin; ja hän jäi asumaan Israelin keskuuteen, aina tähän päivään asti, koska hän oli piilottanut ne tiedustelijat, jotka Joosua oli lähettänyt vakoilemaan Jerikoa. - Anonyymi
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
------------
Matteus 10
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. - Anonyymi
Jer. 48:10
Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.- Anonyymi
Veri hyytynyt on sapeliin, ilakoivat jeesuksen morsiamet.
- Anonyymi
Jahvesta on moneksi.
On monessa mukana kuin ennen Hankkija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahvesta on moneksi.
On monessa mukana kuin ennen Hankkija.Hankkija sai sentään jotain aikaiseksi. Se teidän jahvenne seuraa vain tilannetta tumput suorana.
- Anonyymi
Pitäisiköhän ensin olla joku aito näky ja todiste siitä Jeesuksesta ennen, kuin aloittaa "kylvämään"?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1233982Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3142049Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481811- 1051727
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21710IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391661Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4431518Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531252Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4401218