pilleireitten lopettaminen

heipsan! Hankin pillerit aikoinaan kovien menkkakipujen hoitoon (n.3,5- vuotta sitten) mutta nyt on tullut aika lopettaa ne koska en jaksa enää näitä haittavaikutuksia, mielialavaihteluja, turvotusta, olen ollut seksuaalisesti täysin kuollut ainakin 3- vuotta, hiivatulehdus liki jokaisella taukoviikolla ja menkkakipuja on silti ollut, toki lievempiä kun ilman pillereitä mutta kuitenkin ärsyttäviä...
Olen kokeillut eri merkkejä mutta toisista tuli migreenejä ja toisista tiputtelua ja joistain finnejä tai oikeastaan paiseita päänahkaan. lähinnä käytin siis yasmin pillereitä koska niistä tuli vähiten oireita.
nyt on vasta ensimmäinen pilleritön päivä menossa, mutta kysyisinkin teiltä pillerit lopettaneilta mitä kuukautiskivuille kävi lopettamisen jälkeen? ja oliko seksihaluissa muutoksia, jos oli niin minkä ajan kuluttua? kuinka kauan kesti että ekat "luomu" menkart tulivat? luin netistä että joillain on mennyt puolikin vuotta.... ja oliko menkat epäsäännöllisiä? ennen pillereitä minulla alkoi kyllä aina päivälleen ajallaan...
kiitos kaikille vastauksista :)
253
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Hei! Seksihalut palas, kuukautiset runsaat ja kivuliaat, mutta melko lailla säännölliset. Ensimmäiset menkat pillerien jälkeen melko lailla normaalisti ajallaan. Suosittelen pillerittömyyttä kyllä! :)

Äänestä

Seksihalut normaalit. Puolisen vuotta meni molemmilla kerroilla et kuukautiset normaalisti.
Ilokseni menkat kestää ilman e-pillereitä vain 2-3 päivää kun e-pillereillä kesti 4-6 päivää!!! Olen kyl ihan pulassa jos sänkyyn hyppään..en halua lapsia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


typykkä91 kirjoitti:

heipsan! Hankin pillerit aikoinaan kovien menkkakipujen hoitoon (n.3,5- vuotta sitten) mutta nyt on tullut aika lopettaa ne koska en jaksa enää näitä haittavaikutuksia, mielialavaihteluja, turvotusta, olen ollut seksuaalisesti täysin kuollut ainakin 3- vuotta, hiivatulehdus liki jokaisella taukoviikolla ja menkkakipuja on silti ollut, toki lievempiä kun ilman pillereitä mutta kuitenkin ärsyttäviä...
Olen kokeillut eri merkkejä mutta toisista tuli migreenejä ja toisista tiputtelua ja joistain finnejä tai oikeastaan paiseita päänahkaan. lähinnä käytin siis yasmin pillereitä koska niistä tuli vähiten oireita.
nyt on vasta ensimmäinen pilleritön päivä menossa, mutta kysyisinkin teiltä pillerit lopettaneilta mitä kuukautiskivuille kävi lopettamisen jälkeen? ja oliko seksihaluissa muutoksia, jos oli niin minkä ajan kuluttua? kuinka kauan kesti että ekat "luomu" menkart tulivat? luin netistä että joillain on mennyt puolikin vuotta.... ja oliko menkat epäsäännöllisiä? ennen pillereitä minulla alkoi kyllä aina päivälleen ajallaan...
kiitos kaikille vastauksista :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu