paras kahvi?

ZeireeNi

kahviakin on monenlaista.. mikäs on parasta? :)

9

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syvägurggu

      merkkiä, niin Brasil. Noin muuten cafe latte on hyvää.

      • ZeireeNi

        muuta tiiä, ku sen vaan, että just pistin kahvin tossa tippumaan.. jotain juhlamokkaa se kait on.. ja tavallisella keittimellä.. :D


      • Sepi
        ZeireeNi kirjoitti:

        muuta tiiä, ku sen vaan, että just pistin kahvin tossa tippumaan.. jotain juhlamokkaa se kait on.. ja tavallisella keittimellä.. :D

        Suomesta ei kylläö rehellisesti saa hyvää kahvia. Suosittelen ostamaan vaikkapa mokapotin (maksaa joku 15€), ja saat varmasti paremmat kahvit! Esim syväkurkun mainitseman latte kuuluu meikäläisen päivittäiseen kotikahviteluun.

        Melkein kaikista kaupoista löytyykin sitten mokapottiin sopivaa espressoa. Suosittelen hankkimaan esim. Lavazza (se mustapakettinen lav on ehkä hieman parempaa) tai sitten illyä (saa hienon metalliboksin samalla :)

        Niin, ja ikeasta saa muuten eurolla hyvän maidonvaahdottajan joka vaahdottaa sekunissa rasvattoman maidon esim. laten päälle.


      • MillaN

        ...vähän apuva? :D

        Olen nyt sitten kirjuuttamispoikotissa sättipalstalle, mutta ei kyllä Jermuxin kanssa ollut puhetta muista palstoista. *nauraa* :D

        Voiskos syvägurggu ystävällisesti viedä SättiSanomien Henkilökohtaista-palstalle ilmoitettavaksi seuraavaa:

        Rakas Seppojuhani!

        Minulla on alkanut kirjuuttamispoikotti chatpalstalle tänään klo 6.00 ja se päättyy pe klo 17. Pahoittelen etten voi antaa Sinulle lisäohjeita "vesiongelmaasi", mutta jos vähentäisit sauvakävelyä ja vedenjuontia
        pahimman yli, sillä liika kävely rasittaa ja suola kerää nestettä.

        Palaan perjantaina takaisin chatpalstalle, hyvää viikonjatkoa!

        Rakkain terveisin MillaN :D


        Muistan syvägurggua, Toimitusta ja SättiSanomia iltarukouksessa, kiitos! :D

        Ja vielä...minä tässä ihmettelen kaikkien kera, että mitä se massapostissa kurkkiminen oikein tarkoittaa, kun minua siitä syytetään?

        Mutta hei...kun kirjoittelen aika tiheään palstoille...hmmmm...niin joskus otsikko sattuu samaksi kuin aiemmin kirjoitettu otsikko ja eikös vaan ilmaannu heti ruutuun, että "Olet lähettänyt jo samanlaisen viestin...massapostitus on kielletty." Jotain tuohon suuntaan. Herttilei, eihän tuo ole massapostitusta jos otsikoita vahingossa kirjoittaa kaksi samanlaista. En siltikään vielä ymmärrä mitä tarkoittaa massapostissa kurkkiminen. :D

        No, eipä taida tietää se "eräskään".:D

        Mitäs vielä...niin Zeikulle voisin keittää kaffeet vaikkapas Presidentistä.:D


      • syvägurggu
        MillaN kirjoitti:

        ...vähän apuva? :D

        Olen nyt sitten kirjuuttamispoikotissa sättipalstalle, mutta ei kyllä Jermuxin kanssa ollut puhetta muista palstoista. *nauraa* :D

        Voiskos syvägurggu ystävällisesti viedä SättiSanomien Henkilökohtaista-palstalle ilmoitettavaksi seuraavaa:

        Rakas Seppojuhani!

        Minulla on alkanut kirjuuttamispoikotti chatpalstalle tänään klo 6.00 ja se päättyy pe klo 17. Pahoittelen etten voi antaa Sinulle lisäohjeita "vesiongelmaasi", mutta jos vähentäisit sauvakävelyä ja vedenjuontia
        pahimman yli, sillä liika kävely rasittaa ja suola kerää nestettä.

        Palaan perjantaina takaisin chatpalstalle, hyvää viikonjatkoa!

        Rakkain terveisin MillaN :D


        Muistan syvägurggua, Toimitusta ja SättiSanomia iltarukouksessa, kiitos! :D

        Ja vielä...minä tässä ihmettelen kaikkien kera, että mitä se massapostissa kurkkiminen oikein tarkoittaa, kun minua siitä syytetään?

        Mutta hei...kun kirjoittelen aika tiheään palstoille...hmmmm...niin joskus otsikko sattuu samaksi kuin aiemmin kirjoitettu otsikko ja eikös vaan ilmaannu heti ruutuun, että "Olet lähettänyt jo samanlaisen viestin...massapostitus on kielletty." Jotain tuohon suuntaan. Herttilei, eihän tuo ole massapostitusta jos otsikoita vahingossa kirjoittaa kaksi samanlaista. En siltikään vielä ymmärrä mitä tarkoittaa massapostissa kurkkiminen. :D

        No, eipä taida tietää se "eräskään".:D

        Mitäs vielä...niin Zeikulle voisin keittää kaffeet vaikkapas Presidentistä.:D

        viestin toimitukseen ja pyytää laittamaan sen heti liitteeksi iltapäiväpainokseen. Iltapainos saattaa viipyä, sikäli kun ilmestyy ollenkaan.

        Massapostituksen kurkkiminen ei ole vielä selvinnyt, kukaan ei ole osannut vastata.


      • MillaN
        syvägurggu kirjoitti:

        viestin toimitukseen ja pyytää laittamaan sen heti liitteeksi iltapäiväpainokseen. Iltapainos saattaa viipyä, sikäli kun ilmestyy ollenkaan.

        Massapostituksen kurkkiminen ei ole vielä selvinnyt, kukaan ei ole osannut vastata.

        ...kiitos, kiitos...*kumartaa oikein syvään* :D


    • Parasta kahvia sai aikoinaan Sotkussa, ja saa vieläkin. Kasarmin kahvi vastaavasti oli aikamoista myrkkyä. Eipä vain merkkiä koskaan tullut kysyttyä.


      Muutes..
      Miksi Jermu ei mortti aikana juonut kahvia? Oli kuullut "jarrua" sekoitettavan kahviin:)

    • NurinperiN

      kotona purkissa on Juhla mokkaa,
      siitä moccamaster oivan kahvin kokkaa,
      jos joskus oikein makeaa ja hyvää tekee mieli,
      niin sekaan suklaata murran, siitä meinaa mennä mukana kieli

      ameriikan pojat tarttis kahvinkeittoon apua,
      että ymmärtäisivät liottaa kauemmin papua,
      on heidän kahvi niin kamalaa litkua,
      ettei sitä meikäläinen juo ilman itkua

      lomalla kun kahvintuoksun katukahvilasta haistaa,
      on pakko mennä sisälle ja talon kahvia maistaa,
      espanjan cafe con leche muista voiton vie,
      sitä juomaan on vaan niin hiton pitkä tie

      mutta voiko kuitenkaan parempaa mikään olla,
      kun keittää porokahvit nuotiolla,
      sokeri suussa kuksasta siemaisten,
      ja päälle konjakki ryypyn nielaisten

      iltaisin en kahvia yleensä juo,
      muutoin UniJukka ei unta tuo,
      mutta jos tahdon myöhään hereillä pysyä,
      niin saatan kupposta expressoa kullaltani kysyä

      • NurinperiN

        huh, kerkesin ekana, piti olla espresso


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe