Propral ahdistukseen

pihalla1

Mitähän helvettiä? Tajusin juuri, kun kävin hakemassa mulle kirjoitetun propral 10mg tarvittaessa ahdistuskohtauksien estoon. Siis eihän se edes vaikuta keskushermostoon, kun ei oo PKV-lääke, joten mitenhän se voisi vaikuttaa psyykkiseen ahdistukseen? Kun ongelmahan ei ole niissä fyysisissä oireissa. Tietääkö joku enempi propraalista ahdistuksen hoidossa?
Nyt tuli hiukan sellanen olo itelle, että ei oo näihin vaivoihin ihan oikeeta lääkettä määrätty.....

22

42104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile

      Itse käytin Propralia aikanaan rytmihäiriöihin. Nyt ollut Seloken jo monta vuotta, mutta mulla on kyllä muistikuva että jossain kohtaa siinä Propralin mukana tulleessa lappusessa olisi puhuttu paniikkikohtauksista. En tiedä onko sama asia kuin ahdistuskohtaus kun ei ole kokemusta kyseisistä asioista, mutta Propralhan hidastaa sydämen lyöntitiheyttä huomattavasti. Näin maallikon logiikalla voisi kuvitella, että ahdistuneella ihmisellä sydän lyö nopeammin ja sitä hidastamalla tulisi rauhoittava vaikutus. En tiedä, toisaalta kyllä kirjoitat ettei sulla ole fyysisiä oireita mutta voisiko sulla silti olla korkea pulssi? Propral laskee sitä ja jos se sitten auttaa. No, tämä nyt on tämmöistä arvailua, mutta kokeile nyt vähän aikaa. Sillähän se selviää auttaako.

    • ole hyvä
    • Auttava

      Mulla on propalia 10mg paniikkikohtauksia ja muihin tykytykiin ja toimii, eikä oo edes iso annos,,

      • Anonyymi

        Mene helvettiin mainostamasta täältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene helvettiin mainostamasta täältä.

        Mikäs sua on purrut? Perskärpänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene helvettiin mainostamasta täältä.

        painuha ite vittuu, mitä mainostamist tos o, toimii mulki iha hyvi ku napsii pari


    • 3033

      Kuusi ruoka-ainetta, jotka vaikuttavat aivoihin positiivisesti

      http://www.hs.fi/ruoka/Kuusi ruoka-ainetta jotka vaikuttavat aivoihin positiivisesti/a1404876603685?jako=d6828c3f24f8ecef91251c3e67250959&ref=mob-traf-isios-4

      Mitään uutta tässä ei ollut niille, jotka ovat edes jotenkuten perehtyneet ravitsemukseen ja sen tuomiin terveyshyötyihin.

      Tärkeä D-vitamiini tuosta puuttui kokonaan. Syökää D-vitamiinia 50-100 µg/vrk.

      http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/vitamiinitutkimuksen-pioneeri-suomalaiset-tarvitsevat-suosituksia-enemman-d-vitamiinia/?shared=42653-e373a8ad-999

    • parempikueimtn

      No ei se sun psyykkeeseen auta muuta ku sitä kaut et estää sydämetykytyst, punastumist ja hikoiluu ja sitä kaut ehk rauhottaa psyyketki, yleensä ku ahdistuskohtauksii liittyy noiki. Onha se astet rennompi olla ku ei hyperventiloi tai pumppu hakkaa tuhatta ja sataa. Olettaen et ahdistuskohtauksel tarkotit jtn paniikkikohtaukseen viittaavaa/tapasta?

    • Hyvälääke

      Vanha ketju, mutta kommentoin kutenkin. Propral on paljon käytetty lääke ahdistukseen, esiintymisjännitykseen, kiihtyneisyystiloihin yms. Se ei suoraan vaikuta keskushermostoon(aivot), mutta epäsuorasti noradrenaliinin kautta esimerkiksi kohdistuu sinnekkin. Joissain osastoilla työskennellessäni, se oli paljon käytetty lääke ahdistus,-sekä kiihtyneisyystiloihin. Paljon pukataan psykoosilääkkeitä ja muita mielialalääkkeitä. Syy miksi propralia ei käytetä, niin luulisin sen johtuvan lääkelinjauksista, joissa lääketehtaat ovat markkinoimassa uusia ja kalliita hyvällä katteella olevia lääkkeitä. Ongelma voi olla liiallinen verenpaineen lasku käytettynä säännöllisesti, monella tuntemallani naispuolisella toimii jopa 10 mg annos. Vaikeampaan ahdistukseen 10 mg×3 tai 20 mg×3 eli jaettuna kolmeen annokseen. Lääkettä on käytetty vaikeisiin kiihtyneisyystiloihin jopa 240 mg/vrk jaettuna kolmeen annokseen/vrk. Osa lääkäreistä suosii propralia lukuunottamatta psykiatreja, jollet sitä itse pyydä.

      • Anonyymi

        Ongelma voi olla myös se, että elimistö rentoutuu mutta mieli ei. Osastolla varmasti eri asia, kun ihminen voidaan vaikka sitoa sänkyyn kiinni eikä hänen tarvitse oikeasti esiintyä yhtään missään. Normaalissa elämässä kokonaisuuden pitää pelata suyrin piirtein sillä tavalla, ettei mene jalat alta. Itsellä se ei johdu verenpaineen liiasta laskusta vaan siitä, että se ei vaikuta itse ongelmaan.


    • Päihdyttävä

      Mielummin propral kuin pvk-lääke, jollet halua välttämättä saada riippuvuutta ja päihtymystä

      • Anonyymi

        Ja paskat, useasti tarvitset molempia. Riippuvuus tulee jos on tullakseen, käytit sitten mitä lääkettä tahansa. Sitten vain vieroitukseen. Siitä alkaa uusi elämä.


      • Anonyymi

        Eli korkeaan verenpaineeseen otetaan pamit ja ahdistukseen propraalit? Voihan sen niin tehdä, jos lekuri semmoisia kirjoittelee. Veikkaisin vain että eivät oikeasti ole vastaavia. Ei lääkäri anna pameja sellaisille, joilla on muuten vain paskan ruokavalion ja liikkumattomuuden takia paineet korkealla. Eihän niitä saa edes siihen vaivaan, johon lääkeyhtiö on ne alunperin valmistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paskat, useasti tarvitset molempia. Riippuvuus tulee jos on tullakseen, käytit sitten mitä lääkettä tahansa. Sitten vain vieroitukseen. Siitä alkaa uusi elämä.

        Vittu että oot tyhmä. Vituttaako muitten kysymykset ja lääkitys noin paljon. 🤣🤣🤣 Vössykkä. Riippuvuus tulee jos tulee.. vittu sinä oot idiootti. Ja joo tuu mulle sukomaan minä tiputan sinut kun rukkasen pelle


    • Anonyymi

      Ei se autakaan, et ole ainoa.

    • Anonyymi

      Propral laskee sykettä. Ei se ole psyykenlääke.

    • Anonyymi

      Propral on non-selektiivinen beetasalpaaja. Se tasaa mielialaa varsin hyvin. Itselläni kokemusta vuosien takaa.

      • Anonyymi

        Ei kyllä tasaa mieltä millän tavalla. Mulla ei toimi kunnolla edes vapinaan.


    • Anonyymi

      Propral 10 mg on aika pieni annos. Tavallinen annos on 40 mg.

      Propral ei ole varsinaisesti psyykenlääke, mutta se poistaa oireita, jotka liittyvät jännitykseen (psyykkiseen tai fyysiseen). Siihen tarkoitukseen se on hyvä lääke.

    • Anonyymi

      Kyllä Propral on ihan käypä lääke sekä ahdistuneisuuteen että paniikkihäiriöönkin. Erikoislääkäri sitä itselleni määräsi kun epäröin erittäin traumaatttisen tapahtuman myötä..sanoi ei ole haittaa. Eipä ole ollut ja riippuu toki ihmisen lääkevasteestakin miten auttaa ja missämäärin annoksista puhutaan. Nykypäivänä 1 kpl aamuĺla enää. Itse voi säätää ja koittaa olla ilmankin (mulla ei ihan ilman toiminut) ja alkuun sai ottaa 8kpl 10mg /pv mutten sentään ottanut. Mikäämn lääke ei ole pelastus ja asioita täytyy hoitaa muullakin tavoin mutta joskus se hätäapu varsinkin on pop🥰

    • Anonyymi

      Ahdistukseen auttaa vain siihen tarkoitetut lääkkeet. Propral ei ole sellainen.

    • Anonyymi

      Propral 40mg (itse otan puolikkaan kerralla) auttaa ahdistukseen, sydämen tykytykseen, paniikkikohtauksen tapaisiin, em. Kohtausten uusimisen pelkoihin jne.

      Hyvä lääke.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe