Hain tänään apteekista minulla jo pitkään olleet nukahduslääkkeet, Tenox 20mg, mutta ne olivatkin nyt erinäköisiä kun ennen! Purkki oli kyllä oikea mutta ennen ne ovat olleet kokovalkoisia 9mm halkaisijaltaan olevia tabletteja joissa on toisella puolella katkoviiva. Nyt ne olivat muuten samanlaisia mutta niissä lukee "ORN 74".
Apteekki on jo kiinni joten soitin Yliopiston Apteekkiin farmaseutille joka vastaa lääkekysymyksiin, ja hän sanoi ettei Tenox tableteissa lue mitään, ja minun tulee viedä ne pikimmiten takaisin apteekkiin jotta asia voidaan selvittää. Kuitenkin se pakkaus oli tosiaan oikea.
Yritin hakea netistä tuolla koodilla mitä tableteissa lukee muttei löytynyt mitään, vaikka kaikilla muilla lääkekoodeilla kyllä tulee vastaus. Voiko olla että tabletit olisivat muuttuneet hiljattain eikä farmaseutille ole vielä tieto kulkenut siitä? En tietenkään toki uskalla ottaa.
Joten: TIETÄÄKÖ KUKAAN MIKÄ LÄÄKE ON ORN 74 valkoinen melkein sentin halkaisijaltaan oleva tabletti jossa katkoviiva samalla puolella kuin teksti!? ORN 74!
APUA mikä lääke "ORN 74"!? Apteekista annettiin ehkä väärä lääke
25
14598
Vastaukset
- Pikkusaapas
Minulla sama huomio mutta siten, että purkissa vain yksi erilainen tabletti. Valkoinen pyöreähkö ulospäin ja ilman mitään katkasuviivoja tai kirjoituksia. Laitoin Orionille kyselyn lääke-erästä
- Pikkusaapas
Ja juuri noilla teksteillä joita kirjoitat. Olen ottanut, en ole huomannut eroa ennen kuin huomasin sen yhden erilaisen tabletin sieltä purkista tulevan.
Nukahtaa hyvin mutta en tiedä miksi :) ja minkä lääkkeen vuoksi.- Eikkis
Kyllä toi orn74 on tenox20mg. Ollut käytössä 30vuotta joten olen aivan varma asiasta
- Anonyymi
Eikkis kirjoitti:
Kyllä toi orn74 on tenox20mg. Ollut käytössä 30vuotta joten olen aivan varma asiasta
Niinpä tv Anja vaa
- Pikkusaapas
Kopioitu tuoteselosteesta:
Lääkevalmisteen kuvaus ja pakkauskoot
10 mg tabletti: Kellertävänvalkoinen tai valkoinen, tasainen, pyöreä, viistoreunainen, päällystämätön,
jakouurteellinen tabletti, halkaisija 7 mm, koodi ORN73.
20 mg tabletti: Kellertävänvalkoinen tai valkoinen, tasainen, pyöreä, viistoreunainen, päällystämätön,
jakouurteellinen tabletti, halkaisija 9 mm, koodi ORN74.
Pakkauskoot: 10, 30 ja 100 tablettia. - tuotekuvaus
Varmaa on, että Orionin tuote on kyseessä.
http://laakeinfo.fi/Company.aspx?c=70&i=ORION PHARMA
En alkanut selaamaan tuotenimikohtaisesti. Joissakin valmisteissa mainitaan tabletin näkö, joissakin ei.- Pikkusaapas
orionin tuote nimenomaan. Sekä lääkepullo, sekä tuoteseloste netissä. Minua kiinnostaa miksi minun purkissa oli yksi missä ei ollut mitään merkintöjä tai jakouria.
- Pakkaukset ja valmis
Pikkusaapas kirjoitti:
orionin tuote nimenomaan. Sekä lääkepullo, sekä tuoteseloste netissä. Minua kiinnostaa miksi minun purkissa oli yksi missä ei ollut mitään merkintöjä tai jakouria.
Pakkaukset ja valmisteen kuvaus:
Tenox 10 mg tabletti
10 tablettia: PVC/PVDC/alumiini läpipainopakkaus
30 ja 100 tablettia: ruskea lasitölkki (tyyppi III); alumiinikierrekorkki.
Tenox 20 mg tabletti
10, 30 ja 100 tablettia: ruskea lasitölkki (tyyppi III); alumiinikierrekorkki.
Valmisteen kuvaus: 10 mg tabletti: Kellertävänvalkoinen tai valkoinen, tasainen, pyöreä, viistoreunainen, päällystämätön, jakouurteellinen tabletti, halkaisija 7 mm, koodi ORN73.
20 mg tabletti: Kellertävänvalkoinen tai valkoinen, tasainen, pyöreä, viistoreunainen, päällystämätön, jakouurteellinen tabletti, halkaisija 9 mm, koodi ORN74.
- proviisori
Ne Tenoxit nyt vain ovat sattuneet saamaan varmuuden vuoksi "oman" ORN XXX -koodin joka löytyy tabletista kuten ylläolevista teksteistäkin tulee selväksi. Se, jos on jäänyt vaikka yksi "vanhannäköinen", niin sehän voi olla vain virhe että tuli vanhemmalla muotilla painettu nappi uusien sekaan.
LYHYESTI: Samaa tavaraa. Jos purkki on korkkaamaton ja sisällä on joko tekstillä tai ilman, se on se lääke mitä luvataankin. Omaa kokemusta paljonkin.
Eli syö ihan rauhassa, älä vain vie pois kuitenkaan tuhottavaksi.- paq
orn 74 on lääke aidsiin niitä on 2kpl jäljellä :) no joke
- Tarpeeseesi
AIDS-potilaana olet saanut muiden lääkkeiden ohella myös rauhoittavan lääkkeen ahdistukseen. Tässä lainaus netistä ao. lääkkeen pakkausselosteesta: Tenoxilla hoidetaan unettomuutta (erityisesti nukahtamisvaikeuksia) sekä tilapäistä ahdistuneisuutta ja jännittyneisyyttä.
- oletsiisaids
paq kirjoitti:
orn 74 on lääke aidsiin niitä on 2kpl jäljellä :) no joke
Ei ole aids-lääke.Tiedän vaikken ole potilaskaan.Tenox se on.
- paq
lääke aidsiin :) no joke
- googoogoo
Se on Tenox 20 mg. Ei auta aidsiin.
- poikuliini
20mg. 74 Tenox ja 10mg. 73.
- Vauhtisokeustako
Olet myöhässä! Vastaus on annettu jo viime vuoden heinäkuussa.
Kannattaa lukea aloituksen päivämäärä ja vastausketjukin ettei tule turhaa toistoa.
- Pahikk-aho33
Ihmettelin itsekin samaa.. Mutta kun rohkeesti maistat ja maistuu makeelta eli tennarilta.. Ne on tenoxeja.. 30vuoden kokemuksella voin sanoo et anna mennä vaa ääntä kohden
- Anonyymi
Pahikk-aho33 alkaako etunimesi J kirjaimella? Terv. Yst...
- Sann
Tenox 20mg niissä lukee orn 74 kun kirjoittaa googleen
- Anonyymi
Se on tenox 20mg
- Anonyymi
Uudet Tenoxit näyttävät tuolta.
- Anonyymi
20mg tenox
- Anonyymi
Se on Dolcontin.
- Anonyymi
50.mg Opamox,.. parempi kuin Tenox 20.mg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690