iskarit

toyota

kuinka kallista noin yleisesti on iskareiden vaihdattaminen korjaamossa, kun ei olisi tuota aikaa, ja en ole itse koskaan vaihtanut...

5

728

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyllynreikä

...ja tietysti korjaamosta, sekä uusien iskareiden hinnasta.
      Yleisimpiin japseihin ja varmaan euroihinkin. Varaosamaailman yhteydessä oleva korjaamo kertoi minulle joskus, että uudet kaasuiskarit taakse vaihdettuina, uusien suojuskumien kanssa olisi 250-300 euroa. Etuiskareiden vaihto yleensä hiukan halvempi.

• Arska

että etuiskarit on kalliimmat. Sitten riippuu vielä mikä jousitus, esim. McPherson on työläämpi kun joutuu kierrejouset jännittämään että saa iskarin vaihdettua.

• vertailun vuoksi

Jos vanhat jouset on vielä käyttökelpoiset pelkät iskarit maksaa yksityiselle 40-50e/kpl alle kymmenen vuotiaaseen pienehköön ilman statuslisiä olevaan autoon. 80-luvun laitteeseen saattaa saada iskarit 20e/kpl. Lisäksi tarvit tuoreita kiinnityspultteja ruostuneiden tilalle (hinta max. muutama euro), jousipuristimet(hinta n. 15e/2kpl) - jos iskari ja jousi samassa tolpassa. Lisäksi ainakin yksi kulma on autosta kyettävä nostamaan turvallisesti ylös ja aikaa varattava ennen lauantain saunaa ensikertalaiselle 1.5-3 tuntia. Vaihdat itse iskarit reilulla satasella ja liikkeessä 250-350e:llä. Valinta riippuu lompakon paksuudesta ja miten lauantai-illan haluat kuluttaa.

• Anteeks joo

Etupäästä voit joutua purkamaan tavaraa vähän enemmän kuin takapäästä, jotta iskarin alapään saa irti ja uuden tilalle. Aika arvio onkin sitten ensikertalaiselle 1.5-3h per kulma ja lisäksi tarvit raidetangonpään ulosvetäjän minkä saa motoneteista, biltemoista yms. hintaan alle 10e. Ensikertalaiselle iskarinvaihto kannattaa harjoitella ensin takapään iskareille, näin tein itse aikoinaan. Kerrostalon parkkiksella ne silloin vaihtui.

• keio

maksoi kaikki 4 iskaria 2 uutta suojakumia vaihtotöineen 500e ,ei merkkiliike.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe