Oletko täysin suomalaisen näköinen vai kuullaanko sinua herkästi jonkun toisen maan kansalaiseksi?
Minkä maan kansalaiseksi sinua luullaan?
48
266
Vastaukset
- Supisuomalainen-
Olen liian paljon suomalaisen näköinen. Lähes niin vaalea kuin löytyy olematta punatukkainen.
Ei ole mikään valttikortti suomalaisten naisten kanssa. Suomalaiset naiset haluavat yleensä tummahiuksisen ja ruskeasilmäisen miehen.
Vaaleat viikinkit kiehtovat enemmän jopa keski-eurooppalaisia naisia mm.
Tosin englanninkielentaitoisena minua on luultu ulkomaalaiseksi. Minua luullaan ulkomailla saksalaiseksi. Saksassakin kaikki aloittivat keskustelun saksaksi eikä englanniksi, kuten kaikkialla muualla ulkomailla.
- Kerrohan
Onko sulla viikset ja nahka-asu?
- Supisuomalainen-
Ratikkakuski kirjoitti:
Oletko aloitteleva koomikko?
Mutta tuo oli aika hyvä heitto näin sivusta sanottava.
- Kerrohan
Ratikkakuski kirjoitti:
Oletko aloitteleva koomikko?
No viikset kyllä on oltava, jos saksalaiseksi luullaan. Myönnetään, että nahka-asu meni komiikan puolelle.
Nyt vastaan minäkin eli minua luullaan ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi. Viime kesäkuussa tosin tullivirkailija Keski-Euroopassa veikkasi Tanskaa.
Sä voit siitä päätellä mun viikset ja muut.
Olen nainen :) - Toinen vitsi
Kerrohan kirjoitti:
No viikset kyllä on oltava, jos saksalaiseksi luullaan. Myönnetään, että nahka-asu meni komiikan puolelle.
Nyt vastaan minäkin eli minua luullaan ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi. Viime kesäkuussa tosin tullivirkailija Keski-Euroopassa veikkasi Tanskaa.
Olen nainen :)Onko sulla sitte utareet niinku lehmällä?
Kerrohan kirjoitti:
Olen nainen :)Katselen tässä samalla tuota Saksan ja Argentiinan peliä. Jostain syystä yhdelläkään saksan pelaajalla ei ole viiksiä eikä nahkahousuja. Tauollakaan ei kukaan näyttänyt nauttivan makkaraa, olutta eikä hapankaalia. Onko meitä huijattu?
- Kerrohan
Toinen vitsi kirjoitti:
Onko sulla sitte utareet niinku lehmällä?
Kyllä se arvaus tulee kasvojen perusteella, monesti Suomessa suomalaiset luulevat ruotsalaiseksi.
Eikö susta suominaisilla ole lehmän utarit vai miten sä niitä tanskalaisille tarjoat? :) - jf,m.
Saksalaiset ovatkin suunnilleen yhtä rumia kuin suomalaiset.
- palle & kalle
Kerrohan kirjoitti:
Kyllä se arvaus tulee kasvojen perusteella, monesti Suomessa suomalaiset luulevat ruotsalaiseksi.
Eikö susta suominaisilla ole lehmän utarit vai miten sä niitä tanskalaisille tarjoat? :)Är du svenska talande bättre folk?
- Ugrik
En tiedä minkä maan kansalaiseksi luullaan, mutta teini-ikäisenä sai yllättävän paljon kuulla tuota, että oonko ihan suomalainen. Saanut myös kuulla, että näytän venäläiseltä lätkäpelaajalta tai jtn. Oon geneettisesti ihan suomalainen mutta olisko tuolta karjalan puolelta sitten tullu jotain eksotiikkaa...
Omasta mielestä kuitenkin ihan perussuomalais miehen näkönen tai ainakin meen siis ihan suomalaisestakin :) Moni suomalaismies nyt muutenki näyttää aika itä-eurooppalaiselta tai joltain "muinaiselta" metsästäjältä. - anonyymi kurppa
Eipä ole koskaan varmaan ulkomaalaiseksi luultu..Hiuksia mulla on kyllä "epäsuomalaisen" paljon, kiitos vanhempieni. Suomalaisia hekin siis ovat mutta tuolta itäpuolelta Suomea missä kai on hiukan "venäläisempi" hiuslaatu kuin lännessä.
- ...
Ulkomailla on luultu usein aasialaiseksi (kiinalaiseksi ym), ja Suomessakin pari kertaa joku suomalainen urpo on aloittanut keskustelun englanniksi. Kerran joku ulkomaalainen kehui minun puhuvan hyvää suomea. No shit!
Hyvä keskustelu kerrankin täällä aloitettu. Mukava kun joskus näkee muitakin aiheita, kun näitä palstan vakiojuttuja.
Multa on usein kysytty, että olenko jostain etelä-Euroopasta, kuten esim. Italiasta tai Kreikasta. Helsingissä on usein luultu virolaiseksi tai venäläiseksi.- Kerrohan
Oletko mies vai nainen?
- ...
Kerrohan kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Nainen. Miksi kysyt?
- Kerrohan
... kirjoitti:
Nainen. Miksi kysyt?
No kun olen nähnyt jonkin verran aasialaisen näköisiä suomalaisia naisia, mutta en yhtään miestä. Sitä aloin miettimään, että kumpi mahdat olla.
- Jii007
Minua ei luulla minkään maalaiseksi. Minun tiedetään olevan kotoisin Ätmistaniasta.
Mikäs ihmeen maa sellainen on ja missäpäin maailmaa, kun en ole moisesta valtiosta koskaan kuullutkaan??
- Jii007
DarkFear kirjoitti:
Mikäs ihmeen maa sellainen on ja missäpäin maailmaa, kun en ole moisesta valtiosta koskaan kuullutkaan??
Ätmistania sijaitsee Pohjois-Korean pohjois puolella, ja se onkin entinen nimeltä mainitsematon kylä, joka naisettomuudesta johtuvien rajujen levottomuuksien seurauksena onnistui irtautumaan Pohjois-Koreasta.
Pohjois-Korean rakastettu ja suuri johtaja Kim Jong-un ei halua kertoa Ätmistanian tarkempaa sijaintia julkisuuteen johtuen suuresta häpeästä, joka aiheutui kun Ätmistania onnistui itsenäistymään. Edes Pohjois-Korean asukkaatkaan eivät ole tietoisia Ätmistanian itsenäistymisesta. Vain muutamat Kimin läheiset ystävät ja sukulaiset tietävät asiasta. Sekä tietysti Ätmistanialaiset itse.
Pohjois-Korea on jo moneen kertaan yrittänyt hyökätä Ätmistaniaan vallatakseen alueen takaisin itselleen, mutta Ätmistanian asukkaat ovat torjuneet raivoisat hyökkäykset heti alkuunsa.
Itse jäin Pohjois-Korealaisten vangiksi ensimmäisten hyökkäysten aikaan, mutta onnistuin muutaman muun vangin kanssa pakenemaan vankileiriltä. Pakoni jälkeen suuntasin Suomeen, koska kuulin luotettavilta lähteiltä, että täällä olisi hyvät oltavat ja paljon kauniita naisia.
Totuus oli kuitenkin aivan toinen ja kadun edelleen syvästi, että koskaan pakenin leiriltä jossa oli aina tarjolla niin herkullista riisiä matojen kera ja varsin hemaiseva vanginvartija Yum-Nam Nam.
Suomessa minulla ei ole työtä, ei rahaa, eikä naista. Kaunista naista en ole pakoni jälkeen edes nähnytkään. Siiderivalaita ja suomilutkia vain lyllertää kaduilla vastaan harvase päivä.
Luultavasti minua aletaan nyt etsiä Pohjois-Korean agenttien toimesta, koska paljastin internetissä koko maailman tietoisuuteen Ätmistanian kohtalon, josta ei olisi saanut puhua julkisesti ikinä. Ehkä jonain päivänä palaan vielä rakkaille kotiseuduilleni Ätmistaniaan. Jii007 kirjoitti:
Ätmistania sijaitsee Pohjois-Korean pohjois puolella, ja se onkin entinen nimeltä mainitsematon kylä, joka naisettomuudesta johtuvien rajujen levottomuuksien seurauksena onnistui irtautumaan Pohjois-Koreasta.
Pohjois-Korean rakastettu ja suuri johtaja Kim Jong-un ei halua kertoa Ätmistanian tarkempaa sijaintia julkisuuteen johtuen suuresta häpeästä, joka aiheutui kun Ätmistania onnistui itsenäistymään. Edes Pohjois-Korean asukkaatkaan eivät ole tietoisia Ätmistanian itsenäistymisesta. Vain muutamat Kimin läheiset ystävät ja sukulaiset tietävät asiasta. Sekä tietysti Ätmistanialaiset itse.
Pohjois-Korea on jo moneen kertaan yrittänyt hyökätä Ätmistaniaan vallatakseen alueen takaisin itselleen, mutta Ätmistanian asukkaat ovat torjuneet raivoisat hyökkäykset heti alkuunsa.
Itse jäin Pohjois-Korealaisten vangiksi ensimmäisten hyökkäysten aikaan, mutta onnistuin muutaman muun vangin kanssa pakenemaan vankileiriltä. Pakoni jälkeen suuntasin Suomeen, koska kuulin luotettavilta lähteiltä, että täällä olisi hyvät oltavat ja paljon kauniita naisia.
Totuus oli kuitenkin aivan toinen ja kadun edelleen syvästi, että koskaan pakenin leiriltä jossa oli aina tarjolla niin herkullista riisiä matojen kera ja varsin hemaiseva vanginvartija Yum-Nam Nam.
Suomessa minulla ei ole työtä, ei rahaa, eikä naista. Kaunista naista en ole pakoni jälkeen edes nähnytkään. Siiderivalaita ja suomilutkia vain lyllertää kaduilla vastaan harvase päivä.
Luultavasti minua aletaan nyt etsiä Pohjois-Korean agenttien toimesta, koska paljastin internetissä koko maailman tietoisuuteen Ätmistanian kohtalon, josta ei olisi saanut puhua julkisesti ikinä. Ehkä jonain päivänä palaan vielä rakkaille kotiseuduilleni Ätmistaniaan.No johan on sun kotimaallasi melkoinen historia:)
- 40 pillun AT-mies
Kerran minua luultiin (pimeässä) afrikkalaiseksi. Kyseessä oli kännin ruma junttimies jonka teinityttöystävä meinasi hävetä silmät päästään.
- Kerrohan
Olitko tuolloin kusella ja vehje esillä?
- näin se meni
Kerrohan kirjoitti:
Olitko tuolloin kusella ja vehje esillä?
Ei kun se taisi olla juuri penetroitumassa siihen kännisen rumaan junttiäijään. Junttiäijän tyttöystävä katseli häpeissään vierestä koko touhua.
Kasvonpiirteeni ovat joidenkin mielestä eksoottiset, hieman kissamaiset silmät ja korkeat poskipäät. Nuorena kun värjäsin hiuksiani tummaksi ja minulla oli "kleopatratukka", niin moni tuli kyselemään olenko jostain aasian suunnalta.
Nyt näin vaaleana nykyään minua pidetään ihan pohjoismaalaisen näköisenä. Kerran ulkomailla joku mies luuli minua etelä-afrikkalaiseksi (siellä kun on paljon vaaleita ihmisiä). Tämä tapahtui siis kaukana euroopan ulkopuolella ja kyseinen henkilö ei oikein edes tiennyt missä Suomi sijaitsee.- -consigliere-
Suomessa ei kukaan luule mitään. Sen verran olen kuitenkin valkoihoinen standardieurooppalainen, että periaatteessa aina paikalliset aloittavat omalla kielellään.
Saksalaiset kysyvät Saksassa ajo-ohjeita, Ranskassa kassalla kysytään kanta-asiakaskorttia, Hollannissa jotain muuta jne.
Atlantin takana arvaillaan norjalaiseksi, ruotsalaiseksi, saksalaiseksi - Jgfddgh
Kyllä multa on pari kertaa kysytty Suomessa...
Yks virolainen ja latvialainen on luullut mua virolaiseksi. Molemmat oli kyllä jurrissa. Se on musta hassua, koska olen vaalea.
Useimmat sanovat, että näytän ruotsalaiselta. Kai koska olen helposti ruskettuva blondi ja kulmakarvat palaa melko vaaleiksi. - Gammaromeo
Lontoossa käydessäni minua "luultiin" suomalaiseksi. Muutaman hengen suomalaismiesporukassa astuimme bussiin. Yllättäen bussissa takana istunut perusbrittimies alkoi englanniksi keskustella kanssani niitä näitä. Ei hän varmaankaan mikään kieli- tai väestötieteilljä ollut, mutta kuulemansa kielen meidän ulkonäön perusteella hän päätteli, että todennäköisesti olemme suomalaisia ja hän itse sanoi sen kommentin oma-aloitteisesti heti alkuun. Muutaman hengen joukosta ilman mitään näkyviä ylimääräisiä vihjeitä on henkilön kotimaa jo helpompi päätellä kuin yksittäisestä henkilöstä, vaikka puhettakaan ei kuulisi.
- Lappi-ninja
Ei minua ulkomaalaiseksi luulla, mutta lappalaiseksi kylläki. Tosin olen pieni ja tumma korkeilla poskipäillä ja todella tumman vihreillä silmillä varustettuna, joten ehkä siinä on jotain perää. Iso-iso-iso-iso-isäni oli kuulemma japanilainen, joten se voi selittää ulkonäköäni.
- ljahwjto
Eksotiskt. Naidaan pliiiiis ihan sama oletko nainen vai mies.
- shkyk
Kukaan ei ole koskaan luullut miksikään muuksi kuin suomalaiseksi. Mutta enhän minä olekaan muiden kanssa jutellut, kuin kaupan kassojen, sukulaisten ja parin kaverin kanssa.
- Netherland: istä
Ajat sitten euroopanreissulla muutamat paikalliset, olisivatko olleet Ranskalaisia tai Hispaniasta arvelivat että olen Hollannista. Se ei liittynyt mitenkään ulkonäkööni vaan tapaani puhua ja lausua englantia..
- onewoman
Mua on luultu ruotsalaiseksi, virolaiseksi, venäläiseksi tai joksikin keski-eurooppalaiseksi.
Aika monta kertaa on ihan Suomessa tapahtunut niin, että kaupan kassa on alkanut puhua minulle englantia ennen kuin olen mitään ehtinyt itse sanoa. Kerran sain selitykseksi tälle, että näytän jollain lailla britiltä tai saksalaiselta, vaikka en kyllä itse oikein tajua että miksi.
- Gregorios Aviorigos
Itseäni luullaan melkein aina Etelä-Amerikkalaiseksi tai Etelä-Eurooppalaiseksi. Etenkin kesällä, kun menen ravintolaan, kauppaan tai melkein mihin vaan, niin aina saan tervehdyksen englanniksi. Olen siis puoliksi suomalainen, mutta täällä syntynyt ja aina asunut. Sinänsä hassua, kun tuolla kadulla kävelee, niin ei itse tule ajatelleeksi asiaa. Moni yllättyykin, kun kuulee minun olevan suomesta ja suomalainen. Jos jotain oikein hauskaa pitää aiheesta repiä, niin välillä on ihan hauska esittää "turistia terassilla". Yllättyisitte, jos tietäisitte miten härskejä ehdotuksia suomalaisilta naisilta satelee huonolla englannilla muutaman minuutin tutustumisen jälkeen :D
- Kerrohan
Nonniin, sulla sitten on tilanteita. Hyvä, hyvä :)
Sä et sitten taida olla näitä palstan ÄTMejä? Anteeksi tunkeileva kysymys, mutta en ole ollut täällä niin paljon, että tunnistaisin nimimerkin perusteella. - ätmi
"Yllättyisitte, jos tietäisitte miten härskejä ehdotuksia suomalaisilta naisilta satelee huonolla englannilla muutaman minuutin tutustumisen jälkeen :D"
Ei, emme oikeastaan yllättyisi. - Kympin Nainen
ätmi kirjoitti:
"Yllättyisitte, jos tietäisitte miten härskejä ehdotuksia suomalaisilta naisilta satelee huonolla englannilla muutaman minuutin tutustumisen jälkeen :D"
Ei, emme oikeastaan yllättyisi.Yhtä lailla suomalaiset miehet ovat hyvin innokkaita harjoittelemaan “kielillä puhumista”, etenkin pienessä maistissa :D
Niin, ja siis aloittajan kysymykseen: olen sekoitus, joten alkuperäkseni on arvioitu Etelä-Amerikkaa, Kanadaa ja eri Keski- ja Etelä-Euroopan maita, myös Lähi-itää. - ,.,.,.
Kympin Nainen kirjoitti:
Yhtä lailla suomalaiset miehet ovat hyvin innokkaita harjoittelemaan “kielillä puhumista”, etenkin pienessä maistissa :D
Niin, ja siis aloittajan kysymykseen: olen sekoitus, joten alkuperäkseni on arvioitu Etelä-Amerikkaa, Kanadaa ja eri Keski- ja Etelä-Euroopan maita, myös Lähi-itää.Ätmin ideana oli kai se että naiset antavat sekunnissa ulkomaalaisille miehille. Miehethän nyt vonkaavat naiselta kuin naiselta etnisyydestä riippumatta.
- mixtuura
Kympin Nainen kirjoitti:
Yhtä lailla suomalaiset miehet ovat hyvin innokkaita harjoittelemaan “kielillä puhumista”, etenkin pienessä maistissa :D
Niin, ja siis aloittajan kysymykseen: olen sekoitus, joten alkuperäkseni on arvioitu Etelä-Amerikkaa, Kanadaa ja eri Keski- ja Etelä-Euroopan maita, myös Lähi-itää.Kuulostat kauniilta Kympin Naine, mikä sekoitus sitten oikeasti olet?
- Kympin Nainen
mixtuura kirjoitti:
Kuulostat kauniilta Kympin Naine, mikä sekoitus sitten oikeasti olet?
No meidän suvussa (siis useammassa sukupolvessa taaksepäin) on aina ollut liikkuvaista porukkaa, joten perimäni on aika monimuotoinen. En viitsi kaikkia suvun vaiheita selostaa, mutta pääpiirteissään siis kuuma Etelä-Amerikka kohdannut kylmän pohjolan.
- Kympin maantieto?
Kympin Nainen kirjoitti:
No meidän suvussa (siis useammassa sukupolvessa taaksepäin) on aina ollut liikkuvaista porukkaa, joten perimäni on aika monimuotoinen. En viitsi kaikkia suvun vaiheita selostaa, mutta pääpiirteissään siis kuuma Etelä-Amerikka kohdannut kylmän pohjolan.
Joo, Etelä-Amerikka kun etenkin eteläosastaan on niin kuuma. Huoh.
- Gregorios Aviorigos
Itse en näistä luokitteluista hirveästi perusta, mutta naisia on riittävästi ollut. Suurin asia on ollut se kiltti ja luotettava perussuomalainen luonne, mutta on siitä plussaa ollut, että se tarjotaan hieman eksoottisemmassa paketissa... Sama ehkä pätenyt myös työelämässä.
Tuli tuosta "sukunimestäsi" kyllä mieleen jotain muuta kuin kiltti ja luotettava perussuomalainen luonne... :D
- Kerrohan
Kuulostaa hyvältä!
- Gregorios Aviorigos
Tää on mun mielestä muuten vaan niin hauska kavereilta saatu lempinimi :D
- Uhmed
Minua luullaan aina Somalia kansalainen, Suomi on rasismi, mina Suomi kansalainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302845
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371244- 761165
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251064- 53972
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil221924Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall112875