Yksin reissaajalle pieni asuntovaunu,kulut?säilytys?

pieni vaunu

Onko kokemuksia pienistä asuntovaunuista?
Kustannukset vuositasolla?
Reissailen vain yksin ni innosta isoa vaunua ostaa, hankinnassa pieni vaunu alle 4000e vaunu.

Mulla myös oma harrastus Keräilen kaikkea vanhaa tavaraa ni aattelin niitä voisi kanssa säilyttää vaunussa koska meidän taloyhtiön häkkivarasto on tosi pieni ja jo täynnä kaikenlaista tavaraa,

Oon reissannu vuosien saatossa paljon vaikka vaunua en oo ennen omistanu sen vetäminen tuskin tuo ongelmia, koska oon joskus vuokrannu asuntovaunun viikoksi.
Leirintäalueet on aikaisemmin olleet tuttuja telttailen ja mökin vuokrauksen osalta.

Miten asuntovaunun säilytys, kattelin hintoja joitain on ihan laidastalaitaan kannattaako talveksi vuokrata lämmin halli vaunulle vai riittääkö ihan kylmä mutta kuiva halli?
Toki oon nähny että säilytetään vaunuja ihan peressun/teltan alla.

Kosteus ilmeisesti vaunuissa on suurin ongelma?
Onko kokemuksia talvisäilytyksestä? Mikä siellä on systeemi? vai sillo ku huvittaa?saako silloin tällöin käydä katsomassa vaunua että kaikki on ja minun kohdalla jos siellä on tavaroita joita tarvitsen ni saako hakea vaunusta pois?

Kysymykseni kuullostaa varmaa että köyhä/pihi täällä kyselee että voisinha hyvin keräily tavaroille vuokrata varastonkin mutta oisi kätevää ku saisi omassa vaunussa säilytää tavaroita,
Tiedän että kysymykseni teille ammattiharrastajille kuulostaa itsestään selviltä mutta minulle uusia asioita. ja en ole mikään feikki vaa tosissaan haluan lisätietoa.

10

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????????

Jäikö aamulääkkeet ottamatta?

• vakavasti

Ihan vakavissaa kyselen....

• halpaaa....

Asuntovaunu on huoleton ostos arvon puolesta koska arvo harvemmin tippuu iän myötä.
      Kosteus on syytä tarkistaa ostaessa.
      vuosipaikka leirintäalueella maksaa 600-1800e riippuu sijainnista.
      talvisäilytys esim. palveluja tarjoavassa firmassa maksaa n. 400e (ei kesä)
      sähkö silloin kun kulutat
      sähkö maksat vain kulutuksesta vain eli vaikka asuisit ympäri vuoden.
      Halpaa leikkiä.
      muut kulut:
      Vakuutus 20e vuosi
      Katsastus 50e 2 vuoden välein.
      sammutin 10e vuosi
      sähkölaitteet kannattaa tarkistaa ostaessa kallista laittaa.
      Kannattaa miettiä tosi tarkkaa missä säilytät ja kennelle maksat esim. talvipaikka 400e mutta haluatkin lähteä viikonloppu reissuun leirintäalueelle esim. sit maksat myös leirintäalueesta....
      vaatii tarkkaa suunnittelua tosissaa missä säilytät....

• Kahden tarve

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että mieti asiaa vähän pidemmällä aikajänteellä. Karavaanarit on kovin haluttua "kamaa", joten kumppani ilmestyy kartanlukijaksi pikapikaa. Siis varaudu heti kahden henkilön tarpeisiin.

• Osta kulta

" arvo harvemmin tippuu iän myötä "

Jos ostat uuden auton vaikka 80,000€;rolla niin kahden vuoden päästä saat siitä noin 50,000€. Sekö on harvoin tippuu arvo?

Jos ostat auton 15,000€;rolla niin remonttiin menee saman verran.

• vastaa kysymykseen
        Osta kulta kirjoitti:

" arvo harvemmin tippuu iän myötä "

Jos ostat uuden auton vaikka 80,000€;rolla niin kahden vuoden päästä saat siitä noin 50,000€. Sekö on harvoin tippuu arvo?

Jos ostat auton 15,000€;rolla niin remonttiin menee saman verran.

Kysyjä kysyi asuntovaunuista ei autoista. Vaunut pitävät arvonsa eri hyvin kuin autot. Esim. osta solikks 2500€ katso mitä on arvo tippunut 5 vuoden päästä.

• solikalla
        vastaa kysymykseen kirjoitti:

Kysyjä kysyi asuntovaunuista ei autoista. Vaunut pitävät arvonsa eri hyvin kuin autot. Esim. osta solikks 2500€ katso mitä on arvo tippunut 5 vuoden päästä.

Ei 2500 eur hintaisesta vaunussa ole enään mitä tiputtaisi 5 vuoden kulutta. Kaatopaikalle se on jo silloin vietävä. Rumatikki on poistettava vaan sitä ennen. Rumatikillä on käyttöä muuallekin tuuletukseen

• vakavasti

Pärjääkö rumatikillä talvella ?

• Hoppivaari

Meillä on Rumatikki irroitettu ja viety talveksi pirtinpuolelle,sillä on mukava puuhastella kaamosaikaan.

• hankkisivat elämän

Miksei tämäkään keskustelu mennyt ilman noita perskärpäsiä, eikö niillä todellakaan ole omaa elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe