Onko kokemuksia pienistä asuntovaunuista?
Kustannukset vuositasolla?
Reissailen vain yksin ni innosta isoa vaunua ostaa, hankinnassa pieni vaunu alle 4000e vaunu.
Mulla myös oma harrastus Keräilen kaikkea vanhaa tavaraa ni aattelin niitä voisi kanssa säilyttää vaunussa koska meidän taloyhtiön häkkivarasto on tosi pieni ja jo täynnä kaikenlaista tavaraa,
Oon reissannu vuosien saatossa paljon vaikka vaunua en oo ennen omistanu sen vetäminen tuskin tuo ongelmia, koska oon joskus vuokrannu asuntovaunun viikoksi.
Leirintäalueet on aikaisemmin olleet tuttuja telttailen ja mökin vuokrauksen osalta.
Miten asuntovaunun säilytys, kattelin hintoja joitain on ihan laidastalaitaan kannattaako talveksi vuokrata lämmin halli vaunulle vai riittääkö ihan kylmä mutta kuiva halli?
Toki oon nähny että säilytetään vaunuja ihan peressun/teltan alla.
Kosteus ilmeisesti vaunuissa on suurin ongelma?
Onko kokemuksia talvisäilytyksestä? Mikä siellä on systeemi? vai sillo ku huvittaa?saako silloin tällöin käydä katsomassa vaunua että kaikki on ja minun kohdalla jos siellä on tavaroita joita tarvitsen ni saako hakea vaunusta pois?
Kysymykseni kuullostaa varmaa että köyhä/pihi täällä kyselee että voisinha hyvin keräily tavaroille vuokrata varastonkin mutta oisi kätevää ku saisi omassa vaunussa säilytää tavaroita,
Tiedän että kysymykseni teille ammattiharrastajille kuulostaa itsestään selviltä mutta minulle uusia asioita. ja en ole mikään feikki vaa tosissaan haluan lisätietoa.
Yksin reissaajalle pieni asuntovaunu,kulut?säilytys?
10
280
Vastaukset
- ????????????????
Jäikö aamulääkkeet ottamatta?
- vakavasti
Ihan vakavissaa kyselen....
- halpaaa....
Asuntovaunu on huoleton ostos arvon puolesta koska arvo harvemmin tippuu iän myötä.
Kosteus on syytä tarkistaa ostaessa.
vuosipaikka leirintäalueella maksaa 600-1800e riippuu sijainnista.
talvisäilytys esim. palveluja tarjoavassa firmassa maksaa n. 400e (ei kesä)
sähkö silloin kun kulutat
sähkö maksat vain kulutuksesta vain eli vaikka asuisit ympäri vuoden.
Halpaa leikkiä.
muut kulut:
Vakuutus 20e vuosi
Katsastus 50e 2 vuoden välein.
sammutin 10e vuosi
sähkölaitteet kannattaa tarkistaa ostaessa kallista laittaa.
Kannattaa miettiä tosi tarkkaa missä säilytät ja kennelle maksat esim. talvipaikka 400e mutta haluatkin lähteä viikonloppu reissuun leirintäalueelle esim. sit maksat myös leirintäalueesta....
vaatii tarkkaa suunnittelua tosissaa missä säilytät....- Kahden tarve
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että mieti asiaa vähän pidemmällä aikajänteellä. Karavaanarit on kovin haluttua "kamaa", joten kumppani ilmestyy kartanlukijaksi pikapikaa. Siis varaudu heti kahden henkilön tarpeisiin.
- Osta kulta
" arvo harvemmin tippuu iän myötä "
Jos ostat uuden auton vaikka 80,000€;rolla niin kahden vuoden päästä saat siitä noin 50,000€. Sekö on harvoin tippuu arvo?
Jos ostat auton 15,000€;rolla niin remonttiin menee saman verran. - vastaa kysymykseen
Osta kulta kirjoitti:
" arvo harvemmin tippuu iän myötä "
Jos ostat uuden auton vaikka 80,000€;rolla niin kahden vuoden päästä saat siitä noin 50,000€. Sekö on harvoin tippuu arvo?
Jos ostat auton 15,000€;rolla niin remonttiin menee saman verran.Kysyjä kysyi asuntovaunuista ei autoista. Vaunut pitävät arvonsa eri hyvin kuin autot. Esim. osta solikks 2500€ katso mitä on arvo tippunut 5 vuoden päästä.
- solikalla
vastaa kysymykseen kirjoitti:
Kysyjä kysyi asuntovaunuista ei autoista. Vaunut pitävät arvonsa eri hyvin kuin autot. Esim. osta solikks 2500€ katso mitä on arvo tippunut 5 vuoden päästä.
Ei 2500 eur hintaisesta vaunussa ole enään mitä tiputtaisi 5 vuoden kulutta. Kaatopaikalle se on jo silloin vietävä. Rumatikki on poistettava vaan sitä ennen. Rumatikillä on käyttöä muuallekin tuuletukseen
- vakavasti
Pärjääkö rumatikillä talvella ?
- Hoppivaari
Meillä on Rumatikki irroitettu ja viety talveksi pirtinpuolelle,sillä on mukava puuhastella kaamosaikaan.
- hankkisivat elämän
Miksei tämäkään keskustelu mennyt ilman noita perskärpäsiä, eikö niillä todellakaan ole omaa elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733