Keskustelijat huomio.

Älkää vastatko massapostaajalle, joka suomenlakia , sekä lars leevi lestadiuksen samoja postauksia tänne jatkuvasti tuottaa, koska mielipiteenne lähtevät automaattisesti poistoon, mikäli niihin vastaatte.

Teen asiasta ylläpidolle ilmoituksen ja olen tallentanut poistamani viestit ylläpitoa varten.
Tulen jatkossakin poistamaan vastaavanlaiset massapostaukset, koska ne rikkovat palstan sääntöjä, jotka ylläpito on asettanut.

20

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynen

Poistatko suomenlakia ja Lestadiuksen tekstejä postaavan kirjoitukset? Asetetaanko hänelle banni, koska ei hän lopeta noita kopsaamisiaan.

• Tietsikka ja modeemi hajosivat , joten en pysty ehkä vastaamaan viesteihin.

• Sama tietenkin koskee kaikkia herjaavia viestejä.

Palstalla on automaatti, joka poistaa myös kaikki massapostaukseen ja herjausviesteihin vastattuihin viesteihin, joten niihin ei kannata vastata, vaikka asia olisi asiallisesti muuten kirjoitettu.
      Ts. asiallinenkin vastaus poistuu, poistetun em. viestin alta.

Toivon hyvät keskustelijat, että teemme tästä yhdessä keskustelupalstan, jossa voi rauhassa jakaa mielipiteitä, sitähän moni on toivonut ?

Mitä mieltä olette siitä, että tänne kirjoittaminen, edellyttäisi rekisteröitymistä ?

• Evita

Minusta rekisteröinti olisi hyvä asia. Vähenisi puskista huutelu, ja mahdollisesti saataisiin uusia asiallisesti kirjoittavia. Nyt asiallisestikin kirjoittavat eivät rekisteröidy, kun tänne pääsee kuka tahansa puskista huutelemaan.

• kysynen

Mielestäni rekisteröinti karkoittaa osan kirjoittajista, myös ne asialliset kirjoittajat, jotka ei halua rekisteröityä, syystä tai toisesta. Itse en halua rekisteröityä, syy ei ole se, että pääsisin puskista huutelemaan kun en sitä tee. En pidä niin tärkeänä näitä keskusteluita itselleni, että rekisteröityisin suomi24:n. Olen kirjoittanut aiemmin vakinikillä, mutta palstan epävakaa aines kävi kiinni nikkiini ja häiriköi lapsellisesti. Kertanikillä viestinsä kirjoittajat ovat niitä, jotka hyvin kärkkäästi arvostelee eri vakinikkejä nimeltä mainiten. Sitä estää juuri se, ettei rekisteröidy ja vaihtelee nikkinsä joka ketjuun. Katsoin, että se on yksi tapa saada keskustella jotakuinkin häiriintymättä näillä palstoilla. Ei tarvitse olla jatkuvasti poistattamassa asiattomia viestejä, kun niitä ei automaatti poistanut eikä myöskään sen hetkinen luotsi.

Ei rekisteröintipakko häiriköijiä estäisi, onhan siitä yksi rekisteröitynyt hyvinkin hyvä esimerkki jo palstalla. Keinona on juuri se, että luotsi varoittaa ja jos se ei johda toivottuun tulokseen, alkaa poistaa systemaattisesti häirikköviestit, kirjoittajan napinoista välittämättä. Ja banni on yksi hyvä keino sääntöjä halveksiville.

• vaihtuva nikki

Samoilla linjoilla olen. Saa keskustella paljon paremmassa rauhassa, jos ei käytä vakinikkiä, silloin jos keskusteluttaa. Itsekään en pidä näitä palstoja sellaisina, että tänne kannattaisi rekisteröityä.

Tänne ei edes voisi panna rekisteröitymispakkoa, koska sellainen ei kuulu Suomi24-keskustelupalstojen sääntöihin, eikä täällä voi sooloilla vastoin Suomi24:n linjauksia.

Rekisteröitymispakko ei myöskään tekisi palstasta "kunnollista". Tiedän yhden vakiotrollin, joka on kirjoittanut näille palstoille vuosia yhteensä kymmenillä eri rekisteröidyillä nimimerkeillä. Sellaisten luominen on ilmeisesti helppoa eikä vaadi suuria nörttitaitoja.

• kysynen
        vaihtuva nikki kirjoitti:

Samoilla linjoilla olen. Saa keskustella paljon paremmassa rauhassa, jos ei käytä vakinikkiä, silloin jos keskusteluttaa. Itsekään en pidä näitä palstoja sellaisina, että tänne kannattaisi rekisteröityä.

Tänne ei edes voisi panna rekisteröitymispakkoa, koska sellainen ei kuulu Suomi24-keskustelupalstojen sääntöihin, eikä täällä voi sooloilla vastoin Suomi24:n linjauksia.

Rekisteröitymispakko ei myöskään tekisi palstasta "kunnollista". Tiedän yhden vakiotrollin, joka on kirjoittanut näille palstoille vuosia yhteensä kymmenillä eri rekisteröidyillä nimimerkeillä. Sellaisten luominen on ilmeisesti helppoa eikä vaadi suuria nörttitaitoja.

Rekisteröintihän tapahtuu helposti kun seuraa vaan ohjeita. Oikeaa nimeäänkään ei tarvitse ilmoittaa vaan voi keksiä eri nimiä ja siten todellakin rekata vaikka kuinka monta nikkiä itselleen. Tämän kuulin ateisteilta, noilta moraalin perikuvilta! Tosin kirjoitustyyli varmasti paljastaa ja jos palstalla on toimiva luotsi, voi saada selville, tulevatko samalta koneelta.

• Evita
        kysynen kirjoitti:

Rekisteröintihän tapahtuu helposti kun seuraa vaan ohjeita. Oikeaa nimeäänkään ei tarvitse ilmoittaa vaan voi keksiä eri nimiä ja siten todellakin rekata vaikka kuinka monta nikkiä itselleen. Tämän kuulin ateisteilta, noilta moraalin perikuvilta! Tosin kirjoitustyyli varmasti paljastaa ja jos palstalla on toimiva luotsi, voi saada selville, tulevatko samalta koneelta.

Niin kyllähän vaihtuva Nikki antaa mahdollisuuden keskittyä itse asiaan paremmin, kun taas vakinikki saa herkästi lokaa päällensä, mutta onhan täällä noita vaihtuviakin, joita ei voi olla tunnistamatta.
        Ehkä kuitenkin ne laiskimmat suunsoittajat saataisiin tällä tavoin eliminoitua, jotka eivät viitsi vaivautua rekisteröitymään.

• vaihtuva nikki
        kysynen kirjoitti:

Kirjoitustyyli ei paljasta tuollaista trollia kuin niille harvoille, jotka ovat oppineet tuntemaan ko. trollin metkut ja aatosmaailmat ja tyylin. Siksi tuollainen huijaaminen onnistuu niin hyvin. Kukapa tulisi ajatelleeksi, että tuon fundamentalistikristittynä esiintyvän ja tuon ateistina esiintyvän nimimerkin takana on yksi ja sama ihminen.

Harjaantunut trolli ei myöskään ole niin tyhmä, että kirjoittaisi pysyvällä ip:llä. Nimittäin vain silloin luotsi voi nähdä, tulevatko viestit samalta koneelta, jos siinä on pysyvä ip. Vaihtuvia ip-numeroita saa helposti eri konstein, ja usein ne tulevat luonnostaan, kun ottaa nettiyhteyden. Ainakin Saunalahdella on ollut joskus vaihtuva ip, en tiedä onko vielä, vaikka tässäkin koneessa on nykyään Saunalahden nettiyhteys. Jokainen lähetetty viesti voi ilmoittaa eri ip:n, vaikka ne on lähetetty samalta koneelta.
        On myös järeämpiä keinoja häivyttää jälkensä kuin vaihtuvan ip:n hankkiminen. Niille jäljille ei poliisikaan pääse, koska niitä on käytännössä täysin mahdotonta tavoittaa, mutta ne keinot häilyvät laillisuuden rajamailla, ja niihin turvautuessaan voi joutua tukemaan rikollisuutta kuten huumekauppaa tai pedofiliaa. Ne sivustot kun ovat rikollisten käyttämiä ja osittain ylläpitämiä sekä maksullisia, eikä voi tietää mihin rahat ohjataan. Sieltä saa viesteilleen sellaiset kulkureitit, että niiden jäljille ei "vainukoiratkaan" pääse. Tuollaiseen turvautuu ehkä trolli, jonka maine ja asema ovat vaarassa, jos hänen henkilöllisyytensä paljastuu. Hänessä voi olla esim. niin suuri viha, että hänellä on kova tarve kirjoittaa ja trollata netissä.

Nuo tietoni ovat muutaman vuoden takaisia ja saattavat olla jo osittain vanhentuneita, nettimaailman tekniikka kun muuttuu niin nopeasti.
        Ei kuitenkaan tarvitse edes ip:n suojausta, jos kirjoittaa eri laitteilta. Yhdellä nikillä työpaikan koneelta, toisella pöytäkoneelta kotoa, kolmannella kännykällä jne.

• vaihtuva nikki

Kirjoitustyyli ei paljasta tuollaista trollia kuin niille harvoille, jotka ovat oppineet tuntemaan ko. trollin metkut ja aatosmaailmat ja tyylin. Siksi tuollainen huijaaminen onnistuu niin hyvin. Kukapa tulisi ajatelleeksi, että tuon fundamentalistikristittynä esiintyvän ja tuon ateistina esiintyvän nimimerkin takana on yksi ja sama ihminen.

Harjaantunut trolli ei myöskään ole niin tyhmä, että kirjoittaisi pysyvällä ip:llä. Nimittäin vain silloin luotsi voi nähdä, tulevatko viestit samalta koneelta, jos siinä on pysyvä ip. Vaihtuvia ip-numeroita saa helposti eri konstein, ja usein ne tulevat luonnostaan, kun ottaa nettiyhteyden. Ainakin Saunalahdella on ollut joskus vaihtuva ip, en tiedä onko vielä, vaikka tässäkin koneessa on nykyään Saunalahden nettiyhteys. Jokainen lähetetty viesti voi ilmoittaa eri ip:n, vaikka ne on lähetetty samalta koneelta.
        On myös järeämpiä keinoja häivyttää jälkensä kuin vaihtuvan ip:n hankkiminen. Niille jäljille ei poliisikaan pääse, koska niitä on käytännössä täysin mahdotonta tavoittaa, mutta ne keinot häilyvät laillisuuden rajamailla, ja niihin turvautuessaan voi joutua tukemaan rikollisuutta kuten huumekauppaa tai pedofiliaa. Ne sivustot kun ovat rikollisten käyttämiä ja osittain ylläpitämiä sekä maksullisia, eikä voi tietää mihin rahat ohjataan. Sieltä saa viesteilleen sellaiset kulkureitit, että niiden jäljille ei "vainukoiratkaan" pääse. Tuollaiseen turvautuu ehkä trolli, jonka maine ja asema ovat vaarassa, jos hänen henkilöllisyytensä paljastuu. Hänessä voi olla esim. niin suuri viha, että hänellä on kova tarve kirjoittaa ja trollata netissä.

Nuo tietoni ovat muutaman vuoden takaisia ja saattavat olla jo osittain vanhentuneita, nettimaailman tekniikka kun muuttuu niin nopeasti.
        Ei kuitenkaan tarvitse edes ip:n suojausta, jos kirjoittaa eri laitteilta. Yhdellä nikillä työpaikan koneelta, toisella pöytäkoneelta kotoa, kolmannella kännykällä jne.

Tässä tietoa maksuttomasta ja siististä keinosta kirjoittaa netissä paljastumatta. Tuosta Torista olen kyllä kuullut aika likaisia juttuja, mutta periaatteessa se on kai ihan siisti.
        Nämä asiat menevät jo ketjun aiheen ohi, mutta panenpahan tähän nyt kumminkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tor_(ohjelma)

• kysynen

Joo totta varmaan tuo, mutta heitä tuskin nyt niin monia on tälläkään pienellä luterilaisuus-palstalla. Tiedätkö, kirjoittaako tuo tyyppi vielä palstoilla? Tosin saahan se yksikin häirikkö pahaa jälkeä aikaan.

Ne tyhmemmät on varmasti helppo nakki jäljittää, kun eivät tiedä ip-jutuista sun muista hienouksista mitään. Paras olla vaan hissun kissun eikä pahemmin paljastella palstoilla kikka-kolmosia häiriköille.

• Nakit rillaa

Mitäs jos kaikki vain kirkkoon kuuluvat saisivat rekisteröityä tänne, ja heillekin anntettaisiin oikein omat ja erikoiset logot, ja kaikki joiden toivottaisiin kirjoittavan tänne tulisi sitoutua myös luterilaisiin tunnustuksiin, sekä oppeihin oikein valaentoisesti?

Eikös se tekisi palstasta sellaisen "rakentavan" ihan ilman mitään automaattipoisteluakin, eli ne joilla ei olisi oikeutta kirjoittaa aiheesta luterilaisuus voisivat täydennllä rakentavasti ikääkun "kofirmoiden" toistensa rakentavia näkemysiä, ja ennenkaikkea tietysti niiden näkemyksiä, jotka niitä valaehtoisestikin ovat sitoutuneet opettamaan ihan jo virkaansa valaehtoisesti sidottuina ?

• johan jotakin

No mihin sä balttis sitten kirjoittelisit ?

• Näin minusta

Ei pastan valvoja saa kehoittaa ketään "boikotoimaan ketään yksilödysti", vaan hänen tehtävänsä on vain valvoa tasapuoisesti palstaa, eikä hän oikeuksiinsa kuulu "liitoutuminen", joihinkin ryhmiin vaan ainoastaa palstan asiallinen ja tasapuolinen valvonta.

• shrink, ei kirj

Missä kohtaa olen liittoutunut kenenkään puolelle ?

Mikäli olet nimerkki josta puhutaan, voin kehottaa sinua lopettamaan massapostauksen ja olen tekemässä ilmoituksen ylläpidolle juuri sinusta.

Otathan huomioon, että ip- ositteesi on jo ylläpidon tiedossa.

Valvon palstaa sääntöjen puitteissa ja niin tulen vastakin tekemään.

• En ole "se" nikki
        shrink, ei kirj kirjoitti:

Missä kohtaa olen liittoutunut kenenkään puolelle ?

Mikäli olet nimerkki josta puhutaan, voin kehottaa sinua lopettamaan massapostauksen ja olen tekemässä ilmoituksen ylläpidolle juuri sinusta.

Otathan huomioon, että ip- ositteesi on jo ylläpidon tiedossa.

Valvon palstaa sääntöjen puitteissa ja niin tulen vastakin tekemään.

En ole "se" nimimerrki jota vastaan nyt kamppanjoit, mutta epäasiallinen toimintasi ihmetyttää minua. Näytät myös käyttävän luotsin asemaasi painostukseen ja uhkailuun enneminkin kuin että vain hoitaisi tehtäviäsi tasapuolisesti sivuston sääntöjen noudattamista valvoen. Sinä joka muita valvot näytät minusta itse rikkovan sivuston sääntöjä.

• En ole "se" nikki kirjoitti:

En ole "se" nimimerrki jota vastaan nyt kamppanjoit, mutta epäasiallinen toimintasi ihmetyttää minua. Näytät myös käyttävän luotsin asemaasi painostukseen ja uhkailuun enneminkin kuin että vain hoitaisi tehtäviäsi tasapuolisesti sivuston sääntöjen noudattamista valvoen. Sinä joka muita valvot näytät minusta itse rikkovan sivuston sääntöjä.

Kerrotko miten ?

• jagoff
        shrink kirjoitti:

Kerrotko miten ?

shrink!

Pitäisikö kaikkien rekisteröityä, vai ei? Asialla on puolensa, jos toisensakin. Joku viestintäteoreetikko sanoi takavuosina. "väline on viesti", tarkoittaen, että sillä millä areenalla viesti julkaistaan,, on itsessään merkitystä! Sanoisin myös, että nikillä, samana pysyneenä on yhtä suuri, jos ei suurempi merkitys, kuin itse mielipiteellä. Kaivetaan esiin oma, värittynyt mielikuva kirjoittajasta ja hänen sanomisistaan ja annetaan niiden varjostaa,
        Tämän ovat saaneet kokea varmaan kaikki vakikäyttäjät: sanoit vaikka "hyvää päivää!", niin pyyhkeitä tulee vanhojen sanomisten ja kaunojen perusteella.
        Myönnän toki, että on jotenkin suoraselkäisempää kärsiä näin, kuin livahtaa aina uuden nikin varjoon,
        Kaikkein reiluinta olisi esiintyä kokoiaan omalla nimellä- ainakin kokeilla rohkeille yksistään selkaisia palstoja. Joihin nimettömänä ei olisi asiaa. Nikkikalstat saisivat säilyä omassa kastissaan.
        Olen joillekin "urhoille" törkeimmille ja suulaimmile, m.m. Balttikselle ehdottanut oman nimen julkaisemista merkkinä, että seisoo sanojensa takana, oman nimeni jopa paljastaen, osoitteita myöten. Keltään en ole saanut vastakaikua, Balttiskin hiljeni kuin virtsa kenkään. Joku oli tosin kaivellut joitakin katalogeja, ja väitti, ettei minua olekaan.p iti oikein nipistää itseään ja kysyä peilin ääressä : " olenko minä olemassa, vai en!"
        Itse vaihdan nikkä, kuin kimalainen kukkaa- valitettavasti!

• shrink.
        jagoff kirjoitti:

shrink!

Pitäisikö kaikkien rekisteröityä, vai ei? Asialla on puolensa, jos toisensakin. Joku viestintäteoreetikko sanoi takavuosina. "väline on viesti", tarkoittaen, että sillä millä areenalla viesti julkaistaan,, on itsessään merkitystä! Sanoisin myös, että nikillä, samana pysyneenä on yhtä suuri, jos ei suurempi merkitys, kuin itse mielipiteellä. Kaivetaan esiin oma, värittynyt mielikuva kirjoittajasta ja hänen sanomisistaan ja annetaan niiden varjostaa,
        Tämän ovat saaneet kokea varmaan kaikki vakikäyttäjät: sanoit vaikka "hyvää päivää!", niin pyyhkeitä tulee vanhojen sanomisten ja kaunojen perusteella.
        Myönnän toki, että on jotenkin suoraselkäisempää kärsiä näin, kuin livahtaa aina uuden nikin varjoon,
        Kaikkein reiluinta olisi esiintyä kokoiaan omalla nimellä- ainakin kokeilla rohkeille yksistään selkaisia palstoja. Joihin nimettömänä ei olisi asiaa. Nikkikalstat saisivat säilyä omassa kastissaan.
        Olen joillekin "urhoille" törkeimmille ja suulaimmile, m.m. Balttikselle ehdottanut oman nimen julkaisemista merkkinä, että seisoo sanojensa takana, oman nimeni jopa paljastaen, osoitteita myöten. Keltään en ole saanut vastakaikua, Balttiskin hiljeni kuin virtsa kenkään. Joku oli tosin kaivellut joitakin katalogeja, ja väitti, ettei minua olekaan.p iti oikein nipistää itseään ja kysyä peilin ääressä : " olenko minä olemassa, vai en!"
        Itse vaihdan nikkä, kuin kimalainen kukkaa- valitettavasti!

On tietenkin puolensa ja kyllähän nikillä on luonut itsestään jonkinlaisen kuvan, vaikkei sitä halunnutkaan.

En ole rekisteröitymisen kannalla, siksi en sitä kysynyt, nykyisin selviää nopeasti, kuka mahdollinen palstahäirikkö on.

Onhan siinä tosiaan puolensa, kun kirjoitat samalla nikillä.....

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3374
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      16
      2505
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      364
      2454
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1700
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1385
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1060
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      69
      966
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      73
      906
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      25
      742
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      694
    Aihe