Leivoin sämpylöitä

köyhäää

Sämpylät on niin kalliita kaupassa että jouduin leipomaan niit äitse.

12

226

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lorupussista

Laitoitko porkkanraastetta sekaan? Eihän itse tekeminen ole huono juttu jos maku on kohdallaan.

"Leivon, leivon leipäsiä,
      makoisia maitoisia.
      Leivon, leivon leipäsiä,
      makoisia maitosia!
      Silitän… Silitän…
      nakkaan, nakkaan uunihin
      ja suuhun!"

• valivalivalivali

Sähän voit perustaa leipomoyrityksen ja nousta köyhyydestä.

• Mitä ihmeellistä tuossa on? Minä leivon aina leipää jaksaessani. Kaupasta en osta leipää koskaan. Kaupan leivän kilohinta on jopa yli 5€, itseleivotun alle euro.

• en kyl tiiä saako

Ja leipäjonosta saa ilmaiseksi!

• en kyl tiiä saako kirjoitti:

Ja leipäjonosta saa ilmaiseksi!

Leipominen on mukavampaa kuin jonottaminen.

• Niinpä!
        outsider1 kirjoitti:

Leipominen on mukavampaa kuin jonottaminen.

Lisäksi itse tehty leipä maistuu paljon paremmalta kuin leipäjonojen kuivettuneet käntyt. Siitä on myös helppo tehdä terveellisempää ja täyttävämpää.

• zzzä

miten sen nyt ottaa, musta itse tehdyt uunituoreet sämpylät on maailman parhaita :)

Joskus ne onnistuu, joskus ei, niin kuin tänään en jaksanut vaivata eikä ollut heittää sekaan mitään muuta kuin vehnäjauhoja niin jäi surkeiksi lätyiksi, mutta oli ne kuitenkin ihan hyviä heti tuoreeltaan.

Niistä kaupan kumipullista/sahajauhosämpylöistä en tykkää yhtään. Muhkusämpylät on ihan ok, en tiedä onko niitä vielä.

• ....................

Minä en leivo, koska en jaksa. Mutta ostinpa juuri sämpyläpussin, kymmenen rouhesämpylää hintaan yks nelkytjotain.

• Suomalainen mies

Et varmaan sitten jaksa nousta sängystäkään. Leipominen, yksi maailman helpoimmista harrastuksista. Palkitsee vielä tekijänsä mitä maukkaimmin. Tyydy sinä vain kumipalloihin.

• vai kumipalloihin
        Suomalainen mies kirjoitti:

Et varmaan sitten jaksa nousta sängystäkään. Leipominen, yksi maailman helpoimmista harrastuksista. Palkitsee vielä tekijänsä mitä maukkaimmin. Tyydy sinä vain kumipalloihin.

Leivän syöminen on turhaa.

• ....................
        Suomalainen mies kirjoitti:

Sängystä nouseminen ja leipominen kaksi hyvin erilaista asiaa, hei. Minä en viihdy sisällä vaivaamassa jotain pirun taikinaa, kun voi olla ulkonakin, siellä kun voi törmätä ihmisiin, toisin kuin jauhopussin vierellä jäkittäessä. Toisin sanoen, en ehdi leipoa, kokata, tai tehdä muita kotiaskareita, koska on hirveä tarve löytää seuraa, eikä sitä tasantarkkaan löydy jotain imuria edestakaisin nykiessä.

Sitäpaitsi, et ole suomalainen mies, vaan ruotsalainen, leipominen kun on katsos naisten puuhaa.

• uunituore

Mikään ei voita uunituoretta leipää, johon voi sulaa ja jonka kullanruskea kuori on rapea ja sisus pehmeän repeilevä. Uunituoreen leivän syömishetkeen kuuluu myös leipomisen tuoksu.

Itse kuulun siihen koulukuntaan, että tykkään vain uunituoreesta leivästä, joka on edellä kuvaamani kaltaista. Kun itse leivottu leipä on viilentynyt ja useamman kuin neljän tunnin ikäistä, en enää halua syödä sitä, koska se on minusta muuttunut pahan makuiseksi tai mauttomaksi, myös rapeus on kärsinyt sen ikäisessä leivässä. En huoli sitä enää.

Edellä kerrotusta voi jo päätelläkin, etten ikinä osta leipää. Kaikkein viimeisimmäksi hakisin leipää leipäjonosta.

Olen siis erittäin nirso leivän suhteen enkä juuri syö leipää. Joskus harvoin leivon, ja silloinkin vain esim. 1/4 kokoisesta taikinasta, koska en ehdi syödä uunituoreena kuin esim. viisi sämpylää (20:5), ja jos olisin leiponut isomman satsin, joutuisin heittämään loput roskikseen, ja sitä en halua tehdä.

Tässä leivättömyydessä on se hyvä puoli, että pysyn hoikkana, kun saan ruokavaliostani niin vähän hiilihydraatteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      225
      8514
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      6187
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5692
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3980
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      68
      3868
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      30
      3038
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2793
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2755
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2717
    10. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      47
      2650
    Aihe