Pulinalaisten mielenterveys

OCD-poika

Kertokaapas vaivanne/diagnoosinne. Itse kärsin pakko-oireista.

14

127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis nyt puhutaan melenterveys vaivoista????? Okkeiiii :DDD Mulla ei valitettavasti oo todettu mittään koska en oo tutkituttannu, mutta aika varmasti keskittymishäiriö on, jonkin sortin masennus. Mahollisesti viel lievää ylivilkkautta....

• Njah. Minulla ei ole diagnoosia, mutta varmaan ainakin masennusta on... Ei jatkuvaa. Välillä tulee sellaisia jaksoja. Isältä tulon jälkeen olen myös äärimmäisen hermoheikko.

Miten pakko-oireet vaikuttavat mielenterveyteen? Eikö ne ole vähän semmoisia... En minä tiedä...

• Aspergerin oireyhtymä, neurotiksit, taipumus pakko-oireisiin ja skolioosi. Kaikki ovat onneksi suhteellisen lieviä.

• ooce

Mulla on autismi,asperger,ADHD,skitsofrenia ja trolleriiosi

• Minulla ei ole minkäänlaisia (tai no, en sano minkäänlaisia, mutta ei mitää vakavaa ainakaan, jos on, liittyy ennemminkin ehkä nykyajan haluun saada kaikelle diagnoosi) mielenterveysongelmia, mutta surffailin kerran netissä ja luin tästä tyyppi-indikaattorista, jossa minä olen siis ISFP-persoonallisuus. Ja jos ISFP-persoonallisuus sairastuu persoonallisuushäiriöön, se on tyypillisesti heillä yleensä riippuvainen, huomionhakuinen tai välttelevä. Luin hieman noista persoonallisuushäiriöistä, ja tunnistin todellakin niistä itseni, melko paljonkin! Etenkin tuo välttelevä persoonallisuushäiriö tuntui miltei häiritsevän paljon minulta.

Välttelevä persoonallisuushäiriö: Välttelevät ovat taipuvaisia kääntymään sisäänpäin suojellakseen itseään koska he ovat äärimmäisen herkkiä hylkäämisille -- Vain sellaiset suhteet jotka todennäköisesti tulevat johtamaan täydellisen kritiikittömään hyväksymiseen luodaan -- Äärimmäinen herkkyys kritiikille perustuu voimakkaaseen huonommuuden tunteeseen, huonoon käsitykseen itsestä sekä huonoon itseluottamukseen -- Haastateltaessa he voivat olla melko avoimia jos tuntevat itsensä hyväksytyiksi. Tämä tapahtuu jos on luotu hyvä suhde, mikä on usein helpompaa kliinisissä kuin sosiaalisissa olosuhteissa. Kuitenkin sosiaalinen rajoittuneisuus vastaanoton ulkopuolella voi olla voimakasta. Välttelevät potilaat yleensä tuntevat häpeää monista asioista elämässään ja ovat kohtuuttoman itsekriittisiä, vaikka useimmat heidän ilmaisemistaan huolista näyttävät olevan turhia -- Potilaat joilla on välttelevä persoonallisuushäiriö kokevat itsensä kömpelöiksi ja riittämättömiksi sekä olettavat olevansa vastenmielisiä -- Pakeneminen todellisuudesta mielikuvitusmaailmaan on heidän tavallinen tapansa tyydyttää tarpeitaan ja lievittää turhautumistaan. JNE JNE, en nyt lainaa koko sivua.

Mutta en nyt usko, että minulla mitään persoonallisuushäiriötä on :D Perus teini-ikä.

• Mutta 15.v oli lievä masennus, mutta ei enää! Ja lukiossa kuraattori ja terkkari epäili minulla olevan epätyypillistä syömishäiriötä, muttei siitä menty sen pidemmälle. Haluan olla vain laiha, sekin oli tuollainen väkisin-yritetään-vääntää-diagnoosi -tilanne.

• Ei kai mitään.

• Siiliö

MiNäHäN oLeN TERRRRRWHEH!!!

Ei. Ei ole hajuakaan, mikä minun ongelmani on. Tai no... Ainakin minulla lienee asperger-oireita, muttei varmaankaan koko oireyhtymää tai miten helvetissä tämä asia nyt pitäisikään ilmaista.
      Sitten saattaisi olla jokin mielialahäiriö tai jotain ehkä.
      Ja sitten olen sadisti...
      Ja oikeastaan olen aika itsekeskeinen ainakin omasta mielestäni...
      Ja sitten olen tietenkin introvertti, mutta se ei ole mielisairaus.
      Lisäksi olen siilisti. (

• Olenkin aina ajatellut sinua ihmisenä joka näkee muut kärpäsenä! :)

(vitsivitsi)

• Ennen hyvinkin paljon tiksejä ja *************. Nyt terve, tai siis niin...

• Jejrrkkf

99% näistä taudeista on itsediagnosioituja ja enimmäkseen teinien luulosairautta

• Just. Luulosairautta. Ihan heti. Mutta hei, onhan sekin sairaus, jonka vuoksi kannattaa käydä terapiassa 6 vuotta!

• Valitettavasti ei ollenkaan noin suuri osuus. Nuorilla on tilastollisesti katsoen paljon mielenterveysongelmia.

http://johannesneittamo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/144294-nuorten-mielenterveysongelmat-hurjassa-kasvussa

Tuossa sanotaan, että joka viides on syönyt lääkkeitä tai ollut erikoissairaanhoidon piirissä. Sitten on nämä neurobiologiset poikkeavuudet (autismin spektri ja adhd), jotka eivät suoranaisesti ole mt-ongelmia, mutta liittyvät niihin usein.

Puhumattakaan fyysistä sairauksista, kotiongelmista, yksinäisyydestä tai koulukiusaamisesta eli väkivallasta eli joutumisesta rikoksen uhriksi pahimmillaan päivittäin. Summa summarum, miksi vähätellä?

Toki esim. Siiliö käytti tautien nimiä ikään kuin kaunokirjallis-kuvailevasti, mutta mitä siitäkään? Se toimi hyvin, ei ole keneltäkään pois.

Olen jo lopettanut yrityksen laskea, kuinka monta aspia täällä edes on. Ehkä on luonnollista, että rauhallisissa ympäristöissä viihtyvät aspit kirjoittelevat toistensa kanssa netissä sen sijaan, että notkuisivat ostarilla riehumassa. Siksikin voi odottaa tilastollista piikkiä palstalla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2198
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      189
      1807
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      56
      1432
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      168
      1222
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1198
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1016
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      912
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      887
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      874
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      831
    Aihe