Miten mies kokee nalkutuksen

Zack

Lähde: IS 12.10.

"
Saksalainen mies on kieltäytynyt maksamasta muutaman kymmenen euron pysäköintisakkoa päästäkseen kymmeneksi päiväksi vankilaan. Izehoen poliisin mukaan 47-vuotias mies haluaa päästä muutamaksi päiväksi rauhaan vaimonsa jatkuvalta nalkutukselta.
"

Tämä vain esimerkiksi siitä, että kyllä se henkinenkin väkivalta saattaa vaikuttaa aika voimakkaasti ja johtaa käsittämättömiin ratkaisuihin.

42

1364

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorojukka-kukka

Nalkuttaminen syntyy myös mieheltä varsin helposti.

On huomioitava ero siinä, miksi ihminen joutuu tilanteeseen, että kysymykset pitää monta kertaa toistaa jne..

Aloituksesi on taas yksi naurettava stereotypia ja naisiin kohdistuva, vääristävä syytös.

• Zack

Pointti oli kuitenkin se, mihin nalkuttaminen saattaa johtaa. Eikö ole aika ihmeellistä, että mies menee mielummin vankilaan kuin jäisi kotiin.

"Aloituksesi on taas yksi naurettava stereotypia ja naisiin kohdistuva, vääristävä syytös."

Enhän minä tätä ole keksinyt :) Olen kylläkin kokenut asian niin, että useat naiset haluavat toimia kotioloissa opettajana miehilleen. Naisilla on usein tapana kertoa miehille, mitä heidän pitäisi tehdä ja mitä taas ei saa tehdä. Mistä tämä johtuu?

• helmi-y

stereotypiosta! Sinähän perustat niille paljon enemmän kuin minä!

• jorojukka-kukka
        Zack kirjoitti:

Pointti oli kuitenkin se, mihin nalkuttaminen saattaa johtaa. Eikö ole aika ihmeellistä, että mies menee mielummin vankilaan kuin jäisi kotiin.

"Aloituksesi on taas yksi naurettava stereotypia ja naisiin kohdistuva, vääristävä syytös."

Enhän minä tätä ole keksinyt :) Olen kylläkin kokenut asian niin, että useat naiset haluavat toimia kotioloissa opettajana miehilleen. Naisilla on usein tapana kertoa miehille, mitä heidän pitäisi tehdä ja mitä taas ei saa tehdä. Mistä tämä johtuu?

Edellinen viestisi sisälti kyllä muutakin kuin sen, mihin nalkuttaminen johtaa.

Nainen nalkuttaa, mies menee mieluummin vankilaan kuin kuuntelee naisen nalkutusta. Asiahan on ratkaistu tolla. Molemmat ovat tyytyväisiä.

Mutta kysymys, miksi nainen nalkuttaa, on keskustelun arvoinen, sillä nalkutus ei synny itsestään.

Nalkutus ei ole myöskään sukupuolisidonnainen ominaisuus.

Vai ovat naiset nalkuttaneet sinulle kotona? Itse olen ollut huomaavinani sinun, täällä palstalla, useinkin ojentavan naisia. Ehkä olen vain uutuuttani erehtynyt.

Miksi nainen neuvoo miestä? Pakko neuvoa, jos toinen ei osaa jotain tai on huolimaton. Syitä on monia.

• Zack
        helmi-y kirjoitti:

"stereotypiosta! Sinähän perustat niille paljon enemmän kuin minä!"

Jotta tuota "minä" ei kukaan ymmärtäisi väärin, alkuperäisen kirjoituksen olen kirjoittanut minä ja Helmi ilmeisesti viittaa johonkin muuhun omaan kirjoitukseensa.

Minä=Zack ja ?=Helmi ovat eri kirjoittajia.

• jorojukka-kukka
        helmi-y kirjoitti:

Jos keskustellaan, niin keskustellaan ja jätetään heitot väliin.

• Zack
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Edellinen viestisi sisälti kyllä muutakin kuin sen, mihin nalkuttaminen johtaa.

Nainen nalkuttaa, mies menee mieluummin vankilaan kuin kuuntelee naisen nalkutusta. Asiahan on ratkaistu tolla. Molemmat ovat tyytyväisiä.

Mutta kysymys, miksi nainen nalkuttaa, on keskustelun arvoinen, sillä nalkutus ei synny itsestään.

Nalkutus ei ole myöskään sukupuolisidonnainen ominaisuus.

Vai ovat naiset nalkuttaneet sinulle kotona? Itse olen ollut huomaavinani sinun, täällä palstalla, useinkin ojentavan naisia. Ehkä olen vain uutuuttani erehtynyt.

Miksi nainen neuvoo miestä? Pakko neuvoa, jos toinen ei osaa jotain tai on huolimaton. Syitä on monia.

Jos nainen nalkuttaa/kiusaa henkisesti, on ihan ok, jos mies lähtee pois kotoaan. Hyvä näin.

Entä, jos nainen jääkin nalkutettuaan alakynteen ja mies antaa turpiin ja nainen lähtee. Eikö tilanne ole silloin ihan sama.

"Vai ovat naiset nalkuttaneet sinulle kotona? Itse olen ollut huomaavinani sinun, täällä palstalla, useinkin ojentavan naisia. Ehkä olen vain uutuuttani erehtynyt."

Kyllä olet erehtynyt. Minä en kirjoittele tänne kiusatakseni ketään. Yritän lähinnä tuoda esiin muita näkökulmia kuin mitä feministit. Nalkuttaminen on monotoonista jankkausta ja toisen arvostelua henkilökohtaisella tasolla ja jos tässä nyt joku yrittää koko ajan mennä henkilökohtaisuuksiin, se olet kyllä sinä. Minä ehdotan, että pysytään vain asiassa, eikä yritetä arvioida toisten henkilökohtaisia ominaisuuksia.

"Miksi nainen neuvoo miestä? Pakko neuvoa, jos toinen ei osaa jotain tai on huolimaton. Syitä on monia."

Mikä se nainen on määrittelemään kuka on oikeassa? Naisella ja Miehellä saattaa vain olla asioista eri käsitys. Ihminen pitää hyväksyä sellaisenaan. Useilla naisilla tuppaa olemaan sellainen harhakäsitys, että he omistavat kodin ja voivat vapaasti määritellä kodin säännöt.

• helmi-y

Jos keskustellaan, niin keskustellaan ja jätetään heitot väliin.

pätemään MYÖS sinuun?

• helmi-y
        Zack kirjoitti:

Jotta tuota "minä" ei kukaan ymmärtäisi väärin, alkuperäisen kirjoituksen olen kirjoittanut minä ja Helmi ilmeisesti viittaa johonkin muuhun omaan kirjoitukseensa.

Minä=Zack ja ?=Helmi ovat eri kirjoittajia.

sentään saan edes minuuteni pitää?

• helmi-y
        Zack kirjoitti:

Jos nainen nalkuttaa/kiusaa henkisesti, on ihan ok, jos mies lähtee pois kotoaan. Hyvä näin.

Entä, jos nainen jääkin nalkutettuaan alakynteen ja mies antaa turpiin ja nainen lähtee. Eikö tilanne ole silloin ihan sama.

"Vai ovat naiset nalkuttaneet sinulle kotona? Itse olen ollut huomaavinani sinun, täällä palstalla, useinkin ojentavan naisia. Ehkä olen vain uutuuttani erehtynyt."

Kyllä olet erehtynyt. Minä en kirjoittele tänne kiusatakseni ketään. Yritän lähinnä tuoda esiin muita näkökulmia kuin mitä feministit. Nalkuttaminen on monotoonista jankkausta ja toisen arvostelua henkilökohtaisella tasolla ja jos tässä nyt joku yrittää koko ajan mennä henkilökohtaisuuksiin, se olet kyllä sinä. Minä ehdotan, että pysytään vain asiassa, eikä yritetä arvioida toisten henkilökohtaisia ominaisuuksia.

"Miksi nainen neuvoo miestä? Pakko neuvoa, jos toinen ei osaa jotain tai on huolimaton. Syitä on monia."

Mikä se nainen on määrittelemään kuka on oikeassa? Naisella ja Miehellä saattaa vain olla asioista eri käsitys. Ihminen pitää hyväksyä sellaisenaan. Useilla naisilla tuppaa olemaan sellainen harhakäsitys, että he omistavat kodin ja voivat vapaasti määritellä kodin säännöt.

ehkä hän peiasi itseään sinusta?
        ;))

• carma.
        Zack kirjoitti:

"Entä, jos nainen jääkin nalkutettuaan alakynteen ja mies antaa turpiin ja nainen lähtee. Eikö tilanne ole silloin ihan sama."

Ei helvata, en ikinä vertaisi turpiin vetoa nalkutukseen. Muuttaa pois voi kummassakin tapauksessa, mutta kuuntelisitko mielummin jatkuvaa nalkutusta vai ottaisitko mielummin jatkuvasti turpiin?

• mies
        carma. kirjoitti:

"Entä, jos nainen jääkin nalkutettuaan alakynteen ja mies antaa turpiin ja nainen lähtee. Eikö tilanne ole silloin ihan sama."

Ei helvata, en ikinä vertaisi turpiin vetoa nalkutukseen. Muuttaa pois voi kummassakin tapauksessa, mutta kuuntelisitko mielummin jatkuvaa nalkutusta vai ottaisitko mielummin jatkuvasti turpiin?

kerrasta oli puhe.

• Zack
        carma. kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000004968668

Eli oli syy mikä hyvänsä, niin se, että mies lähtee pois kotoaan on ok, mutta ei toisinpäin :)

• Zack
        carma. kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000004968668

Eli oli syy mikä hyvänsä, niin se, että mies lähtee pois kotoaan on ok, mutta ei toisinpäin :)

• Zack
        helmi-y kirjoitti:

sentään saan edes minuuteni pitää?

Tämän voisi joku tulkita niin, että minä olisin sen kirjoittanut, koska vastaat viestiin joka taas on vastaus minun kirjoittamaani viestiin. Tämä lähinnä siksi, ettei kenenkään tarvitse pohtia kirjoitanko useammalla nimellä. Ei sen kummempaa.

• jorojukka-kukka
        Zack kirjoitti:

Yritin valottaa sitä, että nalkutuksen SYY on se tärkein ja määräävin tekijä, miten nalkutukseen tulee suhtautua.

Kaikki nalkutus ei ole turhaa, vaan pelkkää asioiden toistamista, koska muuten ei jokin asia mene vastapuolelle perille. Nalkuttaja voi olla mies tai nainen. Kummankin nalkutus voi olla ymmärrettävää ja tarpeellista tai sitten todellakin se voi olla myös henkistä kiusaamista.

Henkinen kiusaaminen ei ole hyväksyttävää. Ei miehen eikä naisen suorittamana. Tämä selvä?

Ei ollut tarkotus mennä henkilökohtaisuuksiin. Kysyin vain, että ojenteletko naisia täällä. Hyvä jos et ojentele.

Noista kodin säännöistä olisi kylläkin parasta sopia yhdessä, mutta valitettavasti joskus käy niin, että mies ei välitä niinkään esim. siisteydestä, jolloin siitä on pakko huomauttaa. Tai vaikkapa ainainen kaljan kittaaminen, jota on myös vaikea naisen sulattaa. Nämä ovat nyt pari esimerkkiä vaan.

Itse kyllä arvostaisin aikuista miestä, joka kantaa yhdessä vastuuta kodin hoidosta naisen kanssa, eikä kummankaan osapuolen tarvitsis sortua jankuttamiseen.

• jorojukka-kukka
        helmi-y kirjoitti:

pätemään MYÖS sinuun?

Tästälähin en heittele sinulle mitään "yleishöpinää", vaan kirjoitan pelkkää asiaa. Se edellyttää tietenkin, että kirjoitat aina nikilläsi.

Muutenkin olen kyllä pyrkinyt asiallisuuteen.

• carma.
        mies kirjoitti:

kerrasta oli puhe.

No kuuntelisitkos kerran jankutusta vai ottaisitkos kerran mielummin turpaan?
        Saivartelua juu

• Zack

Yritin valottaa sitä, että nalkutuksen SYY on se tärkein ja määräävin tekijä, miten nalkutukseen tulee suhtautua.

Kaikki nalkutus ei ole turhaa, vaan pelkkää asioiden toistamista, koska muuten ei jokin asia mene vastapuolelle perille. Nalkuttaja voi olla mies tai nainen. Kummankin nalkutus voi olla ymmärrettävää ja tarpeellista tai sitten todellakin se voi olla myös henkistä kiusaamista.

Henkinen kiusaaminen ei ole hyväksyttävää. Ei miehen eikä naisen suorittamana. Tämä selvä?

Ei ollut tarkotus mennä henkilökohtaisuuksiin. Kysyin vain, että ojenteletko naisia täällä. Hyvä jos et ojentele.

Noista kodin säännöistä olisi kylläkin parasta sopia yhdessä, mutta valitettavasti joskus käy niin, että mies ei välitä niinkään esim. siisteydestä, jolloin siitä on pakko huomauttaa. Tai vaikkapa ainainen kaljan kittaaminen, jota on myös vaikea naisen sulattaa. Nämä ovat nyt pari esimerkkiä vaan.

Itse kyllä arvostaisin aikuista miestä, joka kantaa yhdessä vastuuta kodin hoidosta naisen kanssa, eikä kummankaan osapuolen tarvitsis sortua jankuttamiseen.

Eikö se ongelma ole juuri siinä, että toinen pyrkii määrittelemään mikä on siisteyden taso tai mikä on kaljan kittaamisen määrä? Miten ylipäänsä siistyden tasosta voidaan sopia? Tästä minulla on sen verran tuntumaa, että isoäitini oli lähes fanaattinen siivoaja. Tästä aiheutui ainaista kahnausta vaarin kanssa ja eipä siinä säästynyt oma äitinikään, joka sinänsä on hyvin siisti ihminen.

• jorojukka-kukka
        Zack kirjoitti:

Eikö se ongelma ole juuri siinä, että toinen pyrkii määrittelemään mikä on siisteyden taso tai mikä on kaljan kittaamisen määrä? Miten ylipäänsä siistyden tasosta voidaan sopia? Tästä minulla on sen verran tuntumaa, että isoäitini oli lähes fanaattinen siivoaja. Tästä aiheutui ainaista kahnausta vaarin kanssa ja eipä siinä säästynyt oma äitinikään, joka sinänsä on hyvin siisti ihminen.

Siisteydestä ja kaljan kittaamisesta pitää sopia yhdessä, niin ei tarvitse naisen nalkuttaa.

Ei se ole mitään sopimista, että mies tekee mitä tahtoo, ja miten usein tahtoo.

• helmi-y

Tästälähin en heittele sinulle mitään "yleishöpinää", vaan kirjoitan pelkkää asiaa. Se edellyttää tietenkin, että kirjoitat aina nikilläsi.

Muutenkin olen kyllä pyrkinyt asiallisuuteen.

että SINÄ käytät tuota nimimerkkia...sehän ei koske niitä muita...
        ;I

• jorojukka-kukka
        helmi-y kirjoitti:

että SINÄ käytät tuota nimimerkkia...sehän ei koske niitä muita...
        ;I

Tarkoitan tällä nimimerkkiasialla vain sitä, että osaan vastata juuri sinulle siten kuin haluat eli täysin asiallisesti, ilman heittoja.

Ja päädyin tähän, koska tuossa jokin aika sitten annoit ymmärtää, että teen heittoja sinulle, enkä ole asiallinen.

Yritän nyt olla suhteesi niin asiallinen kuin vain suinkin, jotta keskustelun sävymme pysyy hyvänä.

• helmi-y

Tarkoitan tällä nimimerkkiasialla vain sitä, että osaan vastata juuri sinulle siten kuin haluat eli täysin asiallisesti, ilman heittoja.

Ja päädyin tähän, koska tuossa jokin aika sitten annoit ymmärtää, että teen heittoja sinulle, enkä ole asiallinen.

Yritän nyt olla suhteesi niin asiallinen kuin vain suinkin, jotta keskustelun sävymme pysyy hyvänä.

mitä tarkoitat. Sulla on kuitenkin epäilyttävät asenteet.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000004973869

• Zack

Siisteydestä ja kaljan kittaamisesta pitää sopia yhdessä, niin ei tarvitse naisen nalkuttaa.

Ei se ole mitään sopimista, että mies tekee mitä tahtoo, ja miten usein tahtoo.

Ei nalkuttaja halua sopia. Hän haluaa hallita ja määrätä toisia (laittaa tossun alle). Usein nalkuttaminen liittyy sellaisiin asioihin, joilla ei sinänsä ole nalkuttajalle mitään todellista merkitystä. Nalkuttaja keksii sääntöjä, joita ei sitten itse noudata. Miten luulet lapsien kehittyvän nalkuttajan perheessä. Teki lapsi mitä hyvänsä, aina tulee arvostelua. Lapsi ei opi tekemään omia päätöksiään, koska nalkuttaja ei anna siihen mahdollisuutta. Lapsi välttelee omatoimisuutta, koska usein siitä seuraa nalkutusta.

• jorojukka-kukka

• jorojukka-kukka
        Zack kirjoitti:

Ei nalkuttaja halua sopia. Hän haluaa hallita ja määrätä toisia (laittaa tossun alle). Usein nalkuttaminen liittyy sellaisiin asioihin, joilla ei sinänsä ole nalkuttajalle mitään todellista merkitystä. Nalkuttaja keksii sääntöjä, joita ei sitten itse noudata. Miten luulet lapsien kehittyvän nalkuttajan perheessä. Teki lapsi mitä hyvänsä, aina tulee arvostelua. Lapsi ei opi tekemään omia päätöksiään, koska nalkuttaja ei anna siihen mahdollisuutta. Lapsi välttelee omatoimisuutta, koska usein siitä seuraa nalkutusta.

On varmaan tuokin, jota nyt kuvaat.

Itse ymmärrän nalkuttamisen monesta erilaisesta lähtökohdasta. Oikeastaan nalkuttaminen on vähän ikävä ja leimaava sana, jota myös *saman asian toistaminen* -terminä kuvaisi paremmin ja neutraalimmin.

• helmi-y

• Zack

On varmaan tuokin, jota nyt kuvaat.

Itse ymmärrän nalkuttamisen monesta erilaisesta lähtökohdasta. Oikeastaan nalkuttaminen on vähän ikävä ja leimaava sana, jota myös *saman asian toistaminen* -terminä kuvaisi paremmin ja neutraalimmin.

Se on saman asian toistamista, juuri näin. Minun käsittääkseni mukaan siihen kuitenkin sisältyy jokin vaatimus, komento tai vähättely. Nalkuttaja ei pyri neuvottelemaan, vaan hän monotoonisesti toistaa samaa mantraa, oli sillä vaikutusta tai ei. Mikäli nalkutus on toisen henkilökohtaisten ominaisuuksien toistuvaa arvostelua, siinä on täysin turha edes yrittää saavutta neuvottelemalla ratkaisua.

• jorojukka-kukka
        Zack kirjoitti:

Se on saman asian toistamista, juuri näin. Minun käsittääkseni mukaan siihen kuitenkin sisältyy jokin vaatimus, komento tai vähättely. Nalkuttaja ei pyri neuvottelemaan, vaan hän monotoonisesti toistaa samaa mantraa, oli sillä vaikutusta tai ei. Mikäli nalkutus on toisen henkilökohtaisten ominaisuuksien toistuvaa arvostelua, siinä on täysin turha edes yrittää saavutta neuvottelemalla ratkaisua.

Nalkuttajasta voi toki erota, jos neuvottelu ei auta. Uhriutuminen ei tässäkään asiassa auta.

• Nalk
        Zack kirjoitti:

Mistä saksalaisvaimon nalkutus johtui?
        Entisessäkin perheessä mies valitti, että vaimo ei ikinä opi, vaan jaksaa vuodesta toiseen nalkuttaa siitä, että eteisen lattia on täynnä miehen ja lasten kenkiä:
        "Miksi se ei opi korjaamaan niitä vaatenaulakon alle ilman muuta? Miksi tämä ainainen nalkutus tästä samasta asiasta?"
        Uskoitko muuten ihan oikeasti, että hän pakeni kotioloja vankilaan? Entä jos hän vain hämäsi ja olikin halukas katkaisuhoitoon halvalla?

• Zack
        Nalk kirjoitti:

Mistä saksalaisvaimon nalkutus johtui?
        Entisessäkin perheessä mies valitti, että vaimo ei ikinä opi, vaan jaksaa vuodesta toiseen nalkuttaa siitä, että eteisen lattia on täynnä miehen ja lasten kenkiä:
        "Miksi se ei opi korjaamaan niitä vaatenaulakon alle ilman muuta? Miksi tämä ainainen nalkutus tästä samasta asiasta?"
        Uskoitko muuten ihan oikeasti, että hän pakeni kotioloja vankilaan? Entä jos hän vain hämäsi ja olikin halukas katkaisuhoitoon halvalla?

Pintapuolisesti ottaen kysymys on juuri siitä, että eri perheenjäsenet näkevät asiat eri lailla ja myös toimivat eri lailla. Itse peruspointti onkin jo paljon syvemmällä, liittyen henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan, syihin ja seurauksiin.

"Mistä saksalaisvaimon nalkutus johtui?"

En tiedä. Voipi olla, että kaveri kaljotteli vaimon mielestä liikaa. No miksi näin. Jos se haki lohtua viinasta eukon alituiseen naputtamiseen jne. jne.

"Uskoitko muuten ihan oikeasti, että hän pakeni kotioloja vankilaan? Entä jos hän vain hämäsi ja olikin halukas katkaisuhoitoon halvalla?"

Näin siinä kirjoituksessa luki ja kyllä täytyy sanoa, että eihän kukaan jaksa alituista naputusta kuunnella. Se taitaa olla miehen kohtalo. Ensin naputtaa äiti ja myöhemmässä vaihessa vaimo. Pakko sitä on silloin lähteä pois. Kuka menee minnekin. Nykyäänhän on suosittua rakennella työhuoneita tai piharakennuksia, jonne on hyvä mennä eukkoa karkuun. Ei tarvitse välttämättä lähteä kalareissuun jos ei huvita. Suosittelen naisillekin, jos tulisi vaikka vastaavaa tarvetta.

• nalk
        Zack kirjoitti:

Pintapuolisesti ottaen kysymys on juuri siitä, että eri perheenjäsenet näkevät asiat eri lailla ja myös toimivat eri lailla. Itse peruspointti onkin jo paljon syvemmällä, liittyen henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan, syihin ja seurauksiin.

"Mistä saksalaisvaimon nalkutus johtui?"

En tiedä. Voipi olla, että kaveri kaljotteli vaimon mielestä liikaa. No miksi näin. Jos se haki lohtua viinasta eukon alituiseen naputtamiseen jne. jne.

"Uskoitko muuten ihan oikeasti, että hän pakeni kotioloja vankilaan? Entä jos hän vain hämäsi ja olikin halukas katkaisuhoitoon halvalla?"

Näin siinä kirjoituksessa luki ja kyllä täytyy sanoa, että eihän kukaan jaksa alituista naputusta kuunnella. Se taitaa olla miehen kohtalo. Ensin naputtaa äiti ja myöhemmässä vaihessa vaimo. Pakko sitä on silloin lähteä pois. Kuka menee minnekin. Nykyäänhän on suosittua rakennella työhuoneita tai piharakennuksia, jonne on hyvä mennä eukkoa karkuun. Ei tarvitse välttämättä lähteä kalareissuun jos ei huvita. Suosittelen naisillekin, jos tulisi vaikka vastaavaa tarvetta.

Olen kyllä itsekin ihan samaa mieltä nalkuttamisesta. Parempi mehevä riita kuin ainainen kitinä. Perheenäitinä olen aina ollut sitä mieltä, että asia sanotaan kerralla loppuun perheenjäsenten kesken niin huolellisesti, että ei tarvitse jatkuvasti samaa asiaa jauhaa. Voi tarpeen tullen sitten muistuttaa, että tästä asiasta on jo aikaisemmin puhuttu ja menettelytavat sovittu.
        Mutta kokemukseni on se, että ensin asia mainitaan, ilman tulosta, sitten asiasta keskustellaan, ilman tulosta, sitten asiasta muistutetaan, jolloin saa kuulla, että AINA SÄ PAASAAT TOSTA SAMASTA ASIASTA.
        Tämä on varmasti yleismaailmallista, eikä koske vain avioparin välejä, vaan on havaittavissa kautta linjan politiikasta lastenkasvatukseen.

• carma.

Jos mies kokee noin pahaksi vaimonsa nalkutuksen, niin miksei ota eroa tai muuta muualle. Tätä samaa ehdotustahan käytetään aina kun nainen kokee väkivaltaa miehensä kohdalta. Miksei vain muuta pois! Yksinkertaistettuna hyvin yksinkertaista (käytäntö tietenkin eri juttu)
      Näinhän se nalkutuksen kierrekin loppuisi.
      No joo, kaikkihan tietävät? että mies osaa nalkuttaa (eiku esittää rakentavia ehdotuksia) yhtälailla.

• Zack

Joskin vankilaan. Kyllä silloin nalkutus voidaan nähdä aika vakavana henkisenä kiusaamisena, jos mies vaihtaa oman kodin vankilaan. Jutun pointti kuitenkin oli, että henkinen väkivaltakin saattaa olla aika vakavaa. Mitenkäs asia olisi muuttunut jos mies olisi vetäissyt vaimoaan turpaan ja vaimo olisi joutunut lähtemään pois kotoaan. Joka asiassa täytyisi tutkia ja nähdä todellinen syy ja seuraus.

• mies

on roikkuvaaa ja peräksiantamatonta sorttia ja äijä meni sitä pakoon sinne vankilaan? Siis niin ku suojaan?

Mahtasko toi toimia täälläkin? Olis tarve.

• Man

Jospa hän tiesi, että mies kärsii aina erossa. Menettää lapsensa ja kotinsa. Mies on aina syyllinen ja nainen uhri.

• proffa

..löytyy jo sananlaskujen kirjasta: "Parempi asua katon kulmalla [alkuteksti on, luin jostain, tarkoittaa pientä ullakkohuonetta] kuin toraisan vaimon vaivattavana."

Onneksi oma rouvani ei nalkuta ainakaan sen enempää kuin minä itsekään. Nalkutus on karmeaa, kokemukseni mukaan ainakin meidän lähipiireissä sitä harrastavat enemmän naiset - miten sitten lie muualla.

Nalkutus = asioiden hokeminen ilman, että niihin tulee muutosta, puhuminen negatiivisesti ilman, että se aiheuttaa mitään käyttäytymistä itsessä tai toisissa... muuten kuin sitä, että siitä haluaa päästä rauhaan.

• proffa

...lienee mainittava, että eiköhän sama päde myös toisinkin päin :-)

• carma.
        proffa kirjoitti:

...lienee mainittava, että eiköhän sama päde myös toisinkin päin :-)

Nainen nalkuttaa, mies vain muistuttaa miten asiat pitäisi tehdä ja jos nainen ei ensimmäisellä kerralla opi, niin mies muistuttaa uudestaan ja uudestaan.

• Fem

Jos ei kestä vaimoaan niin kai sitä Saksassakin voi erota?

• Lotta

"Tämä vain esimerkiksi siitä, että kyllä se henkinenkin väkivalta saattaa vaikuttaa aika voimakkaasti ja johtaa käsittämättömiin ratkaisuihin. "

Tuo on kyllä aivan totta. Seurustelin joskus nuorempana pojan kanssa, joka jäkätti jatkuvasti ympäri kämppää jättämistäni vaatteista. Yritin kyllä aluksi parantaa tapojani ja kerätä koltut yhteen paikkaan, mutta ainahan niitä silloin tällöin jäi lojumaan ympäriinsä, ja taas alkoi jäkätys. Ajan kuluessa tämä jäkätys alkoi ärsyttämään minua niin, että aloin jättämään vaatteitani tahallani mitä ihmeellisempiin paikkoihin ja etenkin sellaisiin paikkoihin, joiden tiesin häntä erityisesti ärsyttävän kuten esim tietokoneen päälle tai keittiön pöydälle. Sinänsä varsin typerää käyttäytymistä omalta taholtani, osittain voin kyllä laittaa tuon nuoruuden typeryyden piikkiin, mutta kyllä osansa oli myös tuolla nalkuttamisen hulluksi tekevällä vaikutuksella.

• konstaapeli

Voi voi, nyt te unohditte kaikki ettei naisia tahi feministejä saa missään nimessä kritisoida tai syyllistää! Menkääpä nyt kaikki itseenne ja pyytäkää anteeksi, nainen kun on ai-na oikeassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13