On ollut aivan kauheita kipuja että koko kehoa särkee ja sain noritren 10 mg 1 kpl vrk ,kuulin että tämä olisi antidepression hoitoon auttaako se kipuun ,auttakaa pliis ?
NORITREN 10mg onko se kipulääke
65
92136
Vastaukset
- -SH-
on antidepressantti,sen pääindikaatio on nimenomaan depressio,mutta sitä,kuten monia muitakin antidepressantteja käytetään mm. kipukynnyksen nostamiseen.
Antidepressio-sairautta,sellaista ei ole olemassakaan.
Onko kipusi diagnosoitu mahdollisesti fibrokivuiksi vai mikä diagnoosi sinulla on?
Kivun syyhän pitää ennen lääkitystä selvittää.
Näin sinulle varmasti on tehtykin.
Noritren ei siis ole varsinainen kipulääke laisinkaan,mutta yhtenä indikaationa on myöskin kipu,toisilla se auttaa,toisilla ei,kokeilemalla sen vasta saa selville.
Itselläni on 2 vuotta sitten diagnosoitu fibro ja itse olen saanut avun pienestä annoksesta trisyklistä antidepr. nimeltään Triptyl.
Mutta,kaikki on niin poitilaskohtaista,toivon mukaan kyseinen lääke tuo sinulle avun.- Noritren
Kiitos kun valotit, nyt ymmärän paremmin mistä on kyse, kiitos sinulle
- Kova kipu
Lisäys, tätä kipua on jatkunut jo 2 vuotta ylikin ,aamulla se on niin kova että luita ja lihaksia ,ihoa särkee ja vielä siihen lisänä on niin kuin sähköiskut 3 sarjoissa koko kehossa kun astuu jalalla kipu tuntuu päässä asti ja kaikki on yhtä helvettiä(on mielessä ollut yksi helpompi tapa lopetta tämä) mutta ei voi on lapsi ym.. syön tramal 200 mg 2x vrk ja unilääkettä ,pyysin kipuklinikalle mutta sieltä tuli vastaus ei oteta vastaan ja ne määräsi noritreniä 1-2 kertaa illalla olen se nimimerkki blayboy jota neuvoit mutta en keskittynyt,lääke määrättiin ilman tutkimusta ,kannattaako sitä syödä
- Blayboy
katso em. viestit siinä minulla on kysymyksiä ,kiitos
- neuvo
Kova kipu kirjoitti:
Lisäys, tätä kipua on jatkunut jo 2 vuotta ylikin ,aamulla se on niin kova että luita ja lihaksia ,ihoa särkee ja vielä siihen lisänä on niin kuin sähköiskut 3 sarjoissa koko kehossa kun astuu jalalla kipu tuntuu päässä asti ja kaikki on yhtä helvettiä(on mielessä ollut yksi helpompi tapa lopetta tämä) mutta ei voi on lapsi ym.. syön tramal 200 mg 2x vrk ja unilääkettä ,pyysin kipuklinikalle mutta sieltä tuli vastaus ei oteta vastaan ja ne määräsi noritreniä 1-2 kertaa illalla olen se nimimerkki blayboy jota neuvoit mutta en keskittynyt,lääke määrättiin ilman tutkimusta ,kannattaako sitä syödä
Sinuna menisin yksityiselle kivunlievityksen erikoislääkärille. Sellaisia varmaankin on paikkakunnallasi, koska mainitsit kipupolin.
Maksaa tietysti, mutta nämä lääkärit ovat erikoistuneet kipulääkitykseen.
Voivat myös antaa eteenpäin lähetteen tarvittaessa.
Onko sinulla välilevynpullistuma(prolapsi)selässä, mainitsit että jalalla astuminen sattuu?
Sairaalaankin on mahd. päästä kivunlievitykseen.Ei ole tarkoitus, että ollaan kotona hampaat irvessä kivun kanssa.
ps.en ole sh jolta kyselit aiemmin neuvoa. - kipusi
Kova kipu kirjoitti:
diagnosoitu? Mistä kivut johtuvat?
- GLG
Fysiatri määräsi korvaamaan 4 x 2 /päivä Panacod lääkityksen (n. kolme vuotta jatkunut kipu lavassa, syytä ei löytynyt)
Seuraavan päivän iltana ihmettelin, onko kotona jokin kone jäänyt päälle, kuului matalaa aivan kuin ison dieselin ääntä. Ei löytynyt äänen lähdettä. Lisäksi alkoi kulua matalaa jyskytystä jonka lähdettä ei löytynyt. Lopulta huomasin että äänet tulivat korvistani tai verenkierrostani, hävisivät tilapäisesti pään asentoa vaihdettaessa.
Tästä huolestuneena mittasin verenpaineen: 170/110.
Sain lääkäriltä "luvan" lopettaa lääkkeen käytön, matalat äänet hävisivät parin päivän kuluttua, verenpaine jäi vielä koholle ja odottelen että sekin laskisi.
Viikon käytin tuota lääkettä, kipuun se ei tuossa ajassa vaikuttanut ollenkaan, olisi ehkä pitänyt vielä odottaa...
Onko muilla ollut samankaltaisia sivuvaikutuksia?- huimaus
Minä olen ilmeiseti saanut Noritrenistä sivuoireita, olen syönyt 10 mg ennen nukkumaan menoa päivässä. Lääke määrättiin kipukynnystä kohottamaan vaikka en kärsi kivuista vaan pistelystä ja puutumisesta jalassa ja kädessä sekä huimaus ja pahoinvointi taitavat olla pahimmat vaivat. Olen syönyt lääkettä nyt 2,5 vko enkä huomattavaa parannusta ole huomannut. Lääkärihän kyllä sanoi että menee aikaa kunnes lääke vaikuttaa 2-3 viikkoon mutta eilen kävin lääkärissä koska huimaus on lisääntynyt ja pää myös särkee. Lääkäri totesi että todennäkösesti kärsin sivuoireista koska lääke on alkanut vaikuttaa mutta sen pitäisi mennä ohi, jos ei mene niin sitten lopetetaan lääkitys. Onko jollain kokemusta tällaisesta?
- Anonyymi
huimaus kirjoitti:
Minä olen ilmeiseti saanut Noritrenistä sivuoireita, olen syönyt 10 mg ennen nukkumaan menoa päivässä. Lääke määrättiin kipukynnystä kohottamaan vaikka en kärsi kivuista vaan pistelystä ja puutumisesta jalassa ja kädessä sekä huimaus ja pahoinvointi taitavat olla pahimmat vaivat. Olen syönyt lääkettä nyt 2,5 vko enkä huomattavaa parannusta ole huomannut. Lääkärihän kyllä sanoi että menee aikaa kunnes lääke vaikuttaa 2-3 viikkoon mutta eilen kävin lääkärissä koska huimaus on lisääntynyt ja pää myös särkee. Lääkäri totesi että todennäkösesti kärsin sivuoireista koska lääke on alkanut vaikuttaa mutta sen pitäisi mennä ohi, jos ei mene niin sitten lopetetaan lääkitys. Onko jollain kokemusta tällaisesta?
Sama täällä kipu ei lähtenyt. Sivuvaikutuksia iha hirveesti, aion lopettaa.
- nightmare
Aivan tajuttomia painajaisia tuon lääkkeen annoksen noston jälkeen.. 25mg aamulla 25mg illalla. Tässä annoksen nostosta(oli 2x10mgvrk) on nyt 3 viikkoa ja painajaisia ollut yli kaksviikkoa niin että muistan joka unen(ennen en muistanut unia) ja ne ovat olleet säännöstään ahdistavia. Myös tuossa välissä kun annos nousi.. olin 3pvä ilman lääkettä kun odotin reseptiä uuteen.. Voi sitä vapinan ja hien määrää ja ne valveunet.. no näitä unia pitää kai kestää.
- ei masentunut,,,,,
Mutta olen ed.sitä mieltä , että sairauden syyn löytäminen on tärkeintä.!!!!!!!Fysioterapia ja voimistelu usein vähän auttaa ,joskus on syötävä vahvoja kipulääkkeitä, että jaksaisi työssä käydä.Joka taitaa olla tärkeää, että on ns.terveen kirjoissa.mielestäni psyykenlääkkeet, eivät ole kipuläkkeitä omalla kohdallani.Omalla kohdallani kys.lääkkeistä paljon ikäviä sivuvaikutuksia://///kyllähän lääkeeet voivat olla myös kivun syy!!!!!!ei silloin lisälääkitys hyväksi?????Elimistö luotu liikkumaan.Taidan kallistua luontaishoitojen pariin, toivottavasti apua sieltä löytyy,jokainen tuntee oman kehonsa parhaiten:))))Hyvä että nykyään saa hyvää hoitoa ja tutkitaan kuitenkin hyvin.Hampaat irvissä syksyä kohti!!!!!
- Markoi
Hei sinä jolla hirveitä kipuja ja koko keho särkee. Itselläni tuli kovia neuropaattisia kipua syöpäleikkauksesta, jossa jouduttiin katkaisemaan hermopäitä. Pääsin HYKS'in kipuklinikalle, jossa selvitettiin että pitkien tutkimuksien ja kokeiden tuloksena on voitu osoittaa että Noritren auttaa myös fyysisiin hermosärkyihin. Suostuin tähän lääkkeeseen ja nyt syötyäni tätä lääkettä vain 4 päivää tuloksia on jo nähtävissä ja kipu on huomattavsati helpottanut. Mitään sivuvaikutuksia ei ainakaan vielä ole näkynyt. Lääkettä on tietenkin syätäv pitempi aika, että lopullisesti näkyy kaikki vaikutukset mutta mielestäni sinun kannattaa ottaa tuota lääkettä ja toivon että saat siitä avun niinkuin minä olen saanut.
Terveisin
Maiju- Anonyymi
Minkä verranan otat 25mg vaiko 50mg
- Ikääntynyt
hyviä vastauksia, kiitos
- Ikääntynyt
Miten mahtaa olla apua värttinähemon katkeamisen ja sitä seuranneen leikkauksen jälkeisessä hoidossa Noritrenista apua?? Ainakin lääkkeen haittavaikutuslista on aika huolesteuttava. Ranteessa on koko ajan hermokipua!
Onkohan kilpirauhasen vajaatoiminnalla ja Noritrenin käytöllä haittavaikutuksia??
Jos kivun kanssa tulee jotenkin toimeen, pitäisikö jättää lääkkeen otto aloittamatta?
- Sattttuuuu
Moi. Mä sain Noritren 10 mg migreenin estolääkkeeksi ja samalla "ruokin" huonoa nukkumista. On tosi, että lääke on kehitetty enemmän psyyken hoitoon samoin kuin Triptyl, mutta näin nykyään lääkitään samoilla lääkkeillä koska Suomalaisilla on mitä ihmeellisempiä kiputiloja ja nuo vanhan sukupolven psyykenlääkkeet ovat todettu hyviksi kivun estoon.
- esh.
"ja nuo vanhan sukupolven psyykenlääkkeet ovat todettu hyviksi kivun estoon. "
Ei vaan kipukynnyksen nostoon. - ussh
Itselle määrätty joskus triptyliä, vei unet, mutta ei kipua ja sen jälkeen ei ole kipuun määrätty tämän tyyppisiä lääkkeitä, paitsi nyt. En haluaisi sanoa lääkärille, että masennuslääkkeistä on minulle enempikin haittaa, mutta kait täytyy kokeilla. En tiedä, ei nuo lääkäritkään taida tietää aina... Mulla on menossa uusintakierros lääkäriltä toiselle, arvioidaan leikataanko vai ei. Alkaahan tämä olla aika rasittavaakin.
- silvercerst2
mulle määrättiin noritren lääke polyneuropatiaan,onko kukaan kullut tälläsestä.samalla menee neurontin lääkitys ihmetetytää ko.lääkitys.nää tuli kipupolin lekurilta?
- neurootikko
samanlaiset on vaivat ja lääkkeet minullakin. Diagnoosin tein itse 5 vuotta sitten ja lääkäri vahvisti sen oikeaksi eli polyneuropatia. Yritän pärjätä pienellä lääkityksellä, koska autoakin pitäisi ajaa ja lääkkeillä on minuun vahva vaikutus.
- Anonyymi
Tulin nyt näitä kommentteja tutkimaan, ja hyvä niin, sillä olen aika ahdistunut ja huolissani. 85-vuotiaalle miehelleni määrättiin just tuohon polyneuropatiaan tätä Noritreniä vajaa vuosi sitten. Lääke on kyllä auttanut kipuihin, mutta sivuoireina on tullut aika kummallisia juttuja. Hän todellakin hikoilee tosi paljon, kuulee myös sellaisia erilaisia jumputtavia ääniä, näkee kummallisia painajaisia. Pahinta kuitenkin ovat hänelle ihan "toden" tuntuiset hallusinaatiot. Hän saattaa yöllä herätä siihen, että huone on täynnä erilaisia ihmisiä. Jotkut tulevat ihan hänen viereensä nukkumaan, jotkut lapset leikkivät hänen kirjoituspöydällään, jotkut aikuiset hommailevat kuka mitäkin.... Olen ajatellut, että ne menisivät ohi, mutta just tänä aamuna hän alkoi herätessään ihmetellä että miten tähän pitäisi suhtautua, kun näin koronan aikana pitäisi pitää isot välit ihmisiin, mutta nyt nämä "vieraat" tuppaavat ihan kylkeen kiinni. - Säikähdin niin paljon, että aloin tutkia täältä, onko kenelläkään toisella tullut tällaisia oireita. Nyt kehotin häntä välittömästi lopettamaan Noritrenin ottamisen. Toivottavasti siitä ei nyt aiheudu muuta harmia :-( Lääkkeen määrännyt neurologi on luvannut tasaisin välein soitella ja kysellä vointia, mutta nyt ei ole ainakaan kolmeen kuukauteen soittanut, että voisi hänelle näistä kertoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulin nyt näitä kommentteja tutkimaan, ja hyvä niin, sillä olen aika ahdistunut ja huolissani. 85-vuotiaalle miehelleni määrättiin just tuohon polyneuropatiaan tätä Noritreniä vajaa vuosi sitten. Lääke on kyllä auttanut kipuihin, mutta sivuoireina on tullut aika kummallisia juttuja. Hän todellakin hikoilee tosi paljon, kuulee myös sellaisia erilaisia jumputtavia ääniä, näkee kummallisia painajaisia. Pahinta kuitenkin ovat hänelle ihan "toden" tuntuiset hallusinaatiot. Hän saattaa yöllä herätä siihen, että huone on täynnä erilaisia ihmisiä. Jotkut tulevat ihan hänen viereensä nukkumaan, jotkut lapset leikkivät hänen kirjoituspöydällään, jotkut aikuiset hommailevat kuka mitäkin.... Olen ajatellut, että ne menisivät ohi, mutta just tänä aamuna hän alkoi herätessään ihmetellä että miten tähän pitäisi suhtautua, kun näin koronan aikana pitäisi pitää isot välit ihmisiin, mutta nyt nämä "vieraat" tuppaavat ihan kylkeen kiinni. - Säikähdin niin paljon, että aloin tutkia täältä, onko kenelläkään toisella tullut tällaisia oireita. Nyt kehotin häntä välittömästi lopettamaan Noritrenin ottamisen. Toivottavasti siitä ei nyt aiheudu muuta harmia :-( Lääkkeen määrännyt neurologi on luvannut tasaisin välein soitella ja kysellä vointia, mutta nyt ei ole ainakaan kolmeen kuukauteen soittanut, että voisi hänelle näistä kertoa.
Ei tuollaisessa tilanteessa ole oikein muita vaihtoehtoja kuin että se lääke pitäisi saada lopetettua, vaikka jotain muuta tilalle.
Luulisin kuitenkin että tätä lääkettä ei ole hyvä lopettaa ihan ykskaks.
Neuvon keskustelemaan lääkärin kanssa asiasta. Jos ei juuri tuo neurologi ole soitellut niin itse ottaisin yhteyttä vaikka yleislääkäriin alkuun. Tai jos pystytte itse soittamaan kyseiselle neurologille.
Psyykenlääkkeet eivät ole vanhemmille ihmisille paras vaihtoehto juuri sen takia kun voivat aiheuttaa sekavuutta tai kaatumisia ym. Nuoremmat kestävät hieman paremmin noita haittavaikutuksia.
Älkää lopettako sitä lääkettä kokonaan puhumatta ensin lääkärin kanssa koska siitäkin voi olla haittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anopillani oli tuonkaltaisia unen ja valvetilan välisiä hallusinaatioita ilman lääkkeitä. Voivat siis johtua pelkästään korkeasta iästä.
- kipeä kinttu
Välilevynpullistuman leikkauksen jälkeen jäi jalkaan hermovaurio. Sain Noritren 10mg 1tabl alkaen aina kolmeen kpl/vrk. En haluaisi syödä niitä, kun ne ummettaa vatsan, korva rahisee pahasti, ja pahat painajaiset silloin kun nukun. Olen ottanut vain 1 illalla tässä vaiheessa. Silti on jotain ikävää sivuvaivaa koko ajan.
Ei ole kiva lääke. Mutta sitä tuputettiin kovasti, pärjäisin kyllä ilmankin, olen hyvin lääkevastainen. En haluaisi olla kohta kuin tyypillinen psyykenpotilas, jolla tunne-elämä ja kyynelet kuivuu. - mummeli
Onko tänäpäivänä ko lääkkeen käyttäjiä ? Itselleni annettiin niska-pää-korvakipuun n kk sitten , lääkäri sanoi että tämä väsyttää , eli nukuisin paremmin, no ei ole siihen juurikaan auttanut, muuten tuntuu väsyneeltä, tuntuuko kenestäkään tululta?
- sopii minulle
Itse otan 50 mg iltaisin. Olen syönyt jo monta vuotta, kipukynnystä nostamaan. En huomaa mitään väsymystä, mutta unen laatuun lääkkeen pitäisi vaikuttaa siten, että uni on syvempää eikä niin katkonaista.
En tiedä tuosta unen laadusta, koska heräilen kyllä öisin, mutta aamulla nukun pitempään. Olen ollut välillä ilman lääkettä, ja silloin huomaan, että herään paljon aikaisemmin. Eli jotain vaikutusta lääkkeellä on, ja kipuihin se vaikuttaa siten, että jos olen ilman lääkettä, niin nämä "joka paikan kivut" kyllä tuntuu enemmän, eli jotain terää se kivuilta vie.
Olen yllättynyt näistä kommenteista, koska tämä lääke ei ole aiheuttanut minulle mitään sivuoireita, kun taas joku Cymbalta tekee tosi sairaaksi. - Anonyymi
sopii minulle kirjoitti:
Itse otan 50 mg iltaisin. Olen syönyt jo monta vuotta, kipukynnystä nostamaan. En huomaa mitään väsymystä, mutta unen laatuun lääkkeen pitäisi vaikuttaa siten, että uni on syvempää eikä niin katkonaista.
En tiedä tuosta unen laadusta, koska heräilen kyllä öisin, mutta aamulla nukun pitempään. Olen ollut välillä ilman lääkettä, ja silloin huomaan, että herään paljon aikaisemmin. Eli jotain vaikutusta lääkkeellä on, ja kipuihin se vaikuttaa siten, että jos olen ilman lääkettä, niin nämä "joka paikan kivut" kyllä tuntuu enemmän, eli jotain terää se kivuilta vie.
Olen yllättynyt näistä kommenteista, koska tämä lääke ei ole aiheuttanut minulle mitään sivuoireita, kun taas joku Cymbalta tekee tosi sairaaksi.Ketä voi syödä tuollaista lääkettä ja tehdä tarkkaa työtä, jossa ei voi olla aamuisin sekaisin. Noi lääkkeet "kipuanostava lääke" huh. Miksi ei anneta sellaistakin lääkettä että ihminen makaa sängyssä. Ei työelämään tuollaista lääkettä voi määrätä. 3 viikkoa kestää että alkaa vaikuttaa.. ei ei ja ei..
- kipukynnys
Kipukynnyksen nostoon ja unen syventämiseen 3 tablettia iltaisin (aloitin yhdellä, sitten kahdella), olen nyt syönyt reilut kolme viikkoa (käsi- ja selkäkipuja, varsinaisia syitä ei ole löytynyt, paitsi rasitusperäisyys).
Aluksi todella vetistä hikoilua, nyttemmin huimausta (varsinkin ylösnoustessa), kokopäiväistä väsymystä, uupumusta, itkuisuutta. Melko mölli olo. Ja saamaton, mihinkään asiaan ja tekemiseen ei oikein pysty itseään pakottamaan. Liikunnan harrastaminen on hemmetin väkinäistä (normaalistikin tökkii, mutta nyt siis todella työlästä), ruokahalut lähes lisääntyneet, paino kohonnut. Makeanhimo lisääntynyt.
Pitäisi parin viikon sisään mennä lääkäriin. En oikein tiedä, mitä ajattelisin tästä kokeilusta, minä myös olen lääkevastainen ja saan yleensä sivuoireita ja/tai lääke ei auta. Nyt alkaa tuntua siltä, että voin psyykkisesti jopa aiempaa huonommin, vaikken edes psyykkisten oireitten takia lääkäriin mennytkään. Toki stressi on pakko ollut myöntää itsellekin, sekä pessimismi ja ylikierrokset.
Outo olo. :(Mielenkiintoista keskustelua kivun hoidon lääkityksistä. Itse olen vuosien kroonisten kipujen aikana ehtinyt kokeilla lähes kaikki mahdolliset kipukynnyslääkkeet. Kipuklinikalle pääsin hoidettavaksi lukemattomien lääkekokeilujen jälkeen. Ensimmäinen jonka sivuvaikutukset kestin (rytmihäiriöt, painajaiset, hikoilu, huimaus) oli Noritren 10mg, isompaa annosta en kestänyt. Rytmihäiriöt, joita se edelleen puolen vuoden jälkeen aiheuttaa, olen saanut kuriin kun aloitin migreenin estoon uudelleen Bisoprololin. Silmien ja suun kuivuminen on hankalaa mutta kostutustipoin ja suihkein kestettävissä. Noritren ei siis minulla auta muuhun kuin käden tulipalokipuun, puukoniskukivut ja muurahaiset ym kummalliset tuntemukset jalka/lonkkakivut sekä migreenit jäivät vielä. Lääkkeen hyöty alkoi useamman viikon käytön jälkeen. Nyt aloitettiin Trileptal, se on epilepsialääke, niitäkin on kokeiltu monia. Kovasti väsyttää ainakin ja hieman äreyttä näyttäisi aiheuttavan. Toivottavasti ei aiheuta samanlaisia luonteenmuutoksia kuin Neurontin, meinasi mennä ystävyyssuhteita pilalle silloin. Lähetän kaikille kivuista kärsiville tsemppiä ja voimia! Tämä on erittäin raskasta ja vertaistukea tarvitaan. Itselleni paras vertaistuki löytyi kelan kivunhallintakurssilta. Suosittelen keskustelemaan lääkärin kanssa kuntoutuksesta, lääkärin lähetteellä kuntoutuksiin on mahdollisuus päästä.
- Matso12
Minulle määrättiin tänään kipupolilla Noritren 25 mg, puolikas tabletti iltaisin. Sairastan kahden kaularankaleikkauksen jälkeistä neuropatiaa, eli hermosärkyä hartiassa ja lavan alapuolella. Lisäksi Lyrica 2x300 mg ja Panacod tarvittaessa.
Noritrenin avulla yritän samalla päästä eroon Stella uni-/nukahtamislääkkeestä. Sitä olen käyttänyt vuosia. Lääkärin mukaan se aiheutta vanhemmiten sekavuutta ja muistikatkoksia. Olen kyllä huomannut jo nyt niitä oireita, vaikka olen viisikymppinen.
Noritren on lääkärin mukaan paljon käytetty lääke hermosärkyyn, vaikka se on alunperin tarkoitettu mielenterveydellisiin oireisiin.
Odottelen vaikutuksia a kerron sitten käyttökokemukseni.
Minulla ei ole ollut hirveästi huonoja kokemuksia lääkkeistä. Ainoastaan Cymbalta teki todella etovan olon (en kuitenkaan oksentanut) ja väsytti helkutisti. Sen käytön lopetin alkuunsa. Arcox taas sai sydämen tykyttämään kovin ja teki levottoman olon. Senkin käytön lopetin sivuoireiden vuoksi.- NuoriLikka
^^Ihan kuin mulla. Otan kyllä Noritreniä 25mg iltaisin, en tarvii enää Stellaa. Kipuihin ei Noritren ole kyllä auttanut. Ardinex on ollut hyvä tulehduskipulääke, liekö sen kodeiinin takia ;). Stellasta on kyllä aiheutunut muistikatkoksia, joten senkintakia pitäis varmaan siirtyä Noriin. Jatkan kokeilua,,,,
- kivulle syy?
Mistä olet saanut neuropatia-diagnoosin?
Itselläni oli kaularankaoperaatio 3/2012 välilevypullistuman vuoksi ja silloin neuraalirakenteita "putsattiin" eli hermojuurikanavan pinteen piti poistua, mitä se ei ilmeisemmin tehnyt. Alunperin hakeuduin tutkimuksiin kaksi ja puolivuotta sitten, kun oikean lavan alla oli ja on edelleen jatkuva yhtäjaksoinen jomottava ja pistävä kipu, mikä säteilee oikeaan käteen, puuduttaa sormiin asti ja hartiasta etupuolelta löytyy vastin kipukohta lavan aluselle. Oireet ovat pahentuneet ja oikeaan jalkaan säteilevä iskiastyyppinen kipu alkoi 2,5kk sitten. Nyt myös vasen käsi sormiin saakka puutuu.Syytä on arvuuteltu hermoperäiseksi kivuksi, koska magneettitutkimukset ja elokuussa suoritettu hermoratatutkimus ei ole osoittanut mitään uutta "aiemman oikean käden lievän hermovaurion lisäksi". Monet lääkekokeilut tehty ja niistä kärsitty miltei kaikkia vaivoja, mitä tässä ketjussa on jo luettavissa. Tällä hetkellä mulla on Norspan 20mikrg laastari, minkä lisäksi nyt nostetaan tuo Noritren 50mg saakka seuraavien viikkojen aikana (aiemman lääkityksen Triptylin 10-30mg lopetin 3vkon käytön jälkeen, kun siitä ei ollut kuin haittaa vrt. aiemmat kirjoitukset tässä ketjussa). Sain tuon Noritren lääkityksen ihan vasta kipupolilla vierailtuani. Fysioterapiaa on leikkauksen jälkeiseltä ajalta ainakin parikyt kertaa takana. Siellä on kokeiltu liikehoitojen lisäksi kylmä-, kuuma-, sähköhoidot, lymfat, akupunktiot, ultraäänet, mutta mistään ei ole apua löytynyt. Liikeratoja on yritetty hieman korjata, kun oikea puoli kehosta on vinksallaan ja pään asento poispäin kivusta. Jokainen hoitava taho on yrittänyt tarjota mielialavaihteluja ja masennusta oireeksi ilmeisimmin jo siksi, että niitä on niin helppo lääkitä ja unohtaa kaikki muu. Lähipiirini mielestäkin olen kuitenkin psyykkisesti ihan sama ihminen kuin ennen kipua ja osaisin kyllä hakea apua psyykkeen vaivoihin, jos niitä olisi. Surkeeta siis, jos nämä nykyiset lääkitykset pistää sitten pollan sekaisin, niin että saadaan viimein joku diagnoosi aikaiseksi! Hermoratahierontaa ja naprapaattia olen pohtinut, josko sieltä apua irtois. Ensimmäisestä mulla on hyviä kokemuksia vuosikymmenten takaa, kun nuorena kärsin tenniskyynärpäästä, mutta osaiskos joku kertoo, uskaltaisko tota naprapaattia kokeilla, vaikka k-ranka leikkaus onkin takana? Tosin täytyy nyt ekaks odotella, että jostain sais rahaa, kun tipuin jo tuolta kelan sairaspäivärahalta, eikä kuntoutus- tai työkyvyttömyys eläkerahoista tai liiton rahoista oo päätöstä. (Pitänee lähteä Romaniaan kerjäläiseks kulttuurivaihdon nimissä...no, niin huono vitsi, mutta jollain sitä on itseensä hauskutettava!) - Anonyymi
Minulla tuli Lyricasta hallusinaatioita enkä pystynyt sen kanssa nukkumaan.Lyrica muuten myös pitkään käytettynä vaikuttaa muistiin sanoi minulle kipuryhmän vetäjäni jossa käyn.Otan tällä hetkellä Noritren 10mg 2 tablettii illalla.Ei ole vielä aittanut kipuun mutta aika paljon se kyllä väsyttää sen oon huomannut.Saas nähhä että millä määrällä en tunne enään polvi enkä kulumakipuja selässäni.Oon jo vaikka mitä kokeillut ja tää on nyt vika kokeilu.Sit jos tääkään ei sovi niin kaitpa se on kivuissa pärjättävä.Minulla on myös fibromyalgia ja välillä oon niin kipeä että hyvä kun sängystä ylös pääsen
- Äly hei ja hoi
Lääkepakkauksissa on aina sellainen tuoteseloste. Ei aloittajalle tullut mieleen lukea sitä tai yksinkertaisesti kysyä lääkkeen määränneeltä lääkäriltä, mihin vaivaan lääke on?
Erikoista, että syödään pillereitä ja palleroita eikä välitetä ottaa selvää, mihin tarkoitukseen ne ovat. Onko siis tarkoituksena vaan mennä hakemaan ihan vaan joku lääke kipuihin oli se sitten, mikä vaan? Itse en söisi mitään lääkettä tietämättä, miksi se on minulle määrätty...- rivetinen
Minulle määrättiin tupakan vieroitukseen Noritren 25mg Eikö tämä ole mielialalääke
- Anonyymi
Pakko v***uilla? Moukkia tollaset besserwisserit, painukaa omaan kerhoonne kettuilemaan toisillenne. Viemäriverkostoon mieluiten, niin ettei teidän löyhkä saastuta ilmaa.
Kiitos.
- piipaapiipaauuaauuaa
Itse aloitin kyseisen lääkkeen alkuviikosta. Vielä ei ole suurempia sivuoireita tullut. Otan 10mg iltaisin ja on nukuttanut hyvin. Nukun kyllä muutenkin ihan hyvin, että uneen se ei ole mielestäni suuremmin vaikuttanut. Ainakaan tähän mennessä ei ole sen ihmeellisempiä unia tullut nähtyä, olen muutenkin aina ollut kova näkemään unia :D Ennen kuin aloitin noritrenin niin oli jatkuva kipu yläselkä/niska alueella. Nyt en ole tuntenut kipua tuolla juurikaan, välillä pientä juilimista lapojen seudulla, mutta pientä siihen nähden kuin esimerkiksi viikko sitten. Suuta on kyllä kuivannut tuo lääke, mutta apteekista sanoivatkin, että voi ostaa suuta kostuttavaa liuosta jos meinaa liikaa kuivua. Minulle nyt toistaiseksi riittänyt vesi suun kuivuuteen. Pahoinvointia ei ole lääkkestä tullut, mutta ei myöskään, ainakaan vielä, hirveää nälänhimoa. Ehkä hiukan toisinaan ruokahaluja siinä määrin vienyt kun suuta meinaa kuivata niin ei tee mieli syödä, muuten olis kyllä nälkä vaikka koko ajan :) Myös nenä ollut kuiva, mut mulla on kyllä allerginen nuha muutenkin. Aika hyvin oon tuota omasta mielestäni sietänyt siis. Oon aika herkkä lääkkeiden sivuvaikutuksille, joten tämä on ollu aika siedettävä lääke kuitenkin. Minä sain siis lääkkeen jännitysniskaan josta välillä tuli migreenityyppistä oireilua. On auttanut siihen mielestäni jo lyhyessä ajassa. Katsotaan viikon päästä voiko sanoa samaa, annoksen kun voi tarvittaessa nostaa 20mg.
- ei enää nuori
Kiitoksia kokemuksistanne ja käyttäjät jatkakaa tänne kirjoittamista kun itsekin pitäs aloittaa noritren 10 mg uneen ja kipuun. Triptyl väsytti rankasti joten toivottavasti tämä ei niinkään vaan toivon apua ibs suolikipuun sekä uneen johon käytän stilnoctia
- Keski-ikäinen?
Ei enää nuori: täysin sama kuvio eli ibs ja vaihto triptylistä noritreniin.
- torpan äijä
Oisko lisää noritren kokemúksia pienillä 5-20 mg annoksilla kipuun ja /tai uneen.
Poistaako muun kipulääketarpeen?
Entäs poistaako unilääke esim stilnoctin tarpeen? - ei enää nuori
Noritren 10 mg aloitus tehty illalla (vielä normi kipu/uunilääke kans)
Nyt aamulla sänkyyn ois halunnut jäädä
ja tahmo-oloa pystyssä mutta ei hirveesti
Monenkohan päivän päästä voisi olettaa tuloksia, oikeita vaikutuksia?- ei enää nuori
Viikko mennyt 10 mg ja nukkuminen heikkenee
ja verenpaine laskee enkä myöskää ole juurikaan
huomannut kipujen heikkenemistä, siis kipukynnys..
Taidan alkaa alasajon eli huomenna enää 5 mg kun en halua vaarantaa nukkumista
- Female46
Kolmena iltana olen nyt ottanut 10 mg Noritreniä, mikä minulle määrättiin kipuklinikalta sensoriseen polineuropatiaan Cabapentin Actavis 300mg x 3 lisäksi. Tarkoitus on nostaa kipukynnystä, tosin tutkimuksista huolimatta polineuropatian syytä ei tiedetä. Olen lääkevastainen, lisäksi reagoin kaikkeen uuteen melko voimakkaasti. Minulle kerrottiin että Noritren on parhaiten siedetty trisyklin lääke. Luin heti pakkausselosteen, josta käy ilmi sama kuin kaikista muistakin lääkeselosteista, että se on täyttä myrkkyä, ja sivuvaikutuksia on pitkä lista. Siis viisas jättäisi ottamatta, mutta kun vuosia jatkuneet kivut sen kun pahenevat, yritän antaa kaikelle mahdollisuuden.
Ekana yönä heräsin n. klo 04.00 aamuyöstä kovaan kimittävään ääneen päässäni, ja pää tuntui kireältä. Seuraavana päivänä oli tuntemuksia sydämmessä ja hieman outo olo. Toisena yönä sama kimeä ääni herätti, näin myös painajaisen. Toinen päivä sen sijaan oli melkein oireeton, ja pitkästä aikaa tunsin itseni 'normaaliksi'. Se ilo jäi lyhyeen; sillä viime yönä heräsin taas ääneen ja tänään olen nuokkunut koko päivän, ja ollut täysin vetämätön. Myös kivut ovat palanneet. Eli, varoen tästä eteenpäin.
Minulle kerrottiin, että ekat kaksi viikkoa on pelkkää kokeilua josko tulee sivuoireita, eikä vastetta tule ennenkuin kuukauden käytön jälkeen. Jos ei tule kestämättömiä sivuoireita, annosta voisi lisätä 20 mg, (mikä minulle olisi varmaan liikaa). Mutta siinä vaiheessa voisi kokeilla vähentää, ja ehkä lopulta lopettaa Gabapentin kokonaan. Tuskin, koska kyllä ne toimivat niin eri tavoin. Noritrenin pakkausselosteessa ei mainita kipulääkityksestä mitään, ainoastaan masennuslääkityksen käytöstä. Minulle myös tähdennettiin että kipuun Noritren otetaan aina kerta annoksena iltaisin noin tuntia ennen nukkumaan menoa.- ei enää nuori
9 pilleriä takana josta jo 3 vain 5 mg ja yö unet surkeat edelleen, painajaisia tms
ei kipuihin juurikaan alennusta edelleenkään?
ihmettellen miksi ottaa iltaisin koska noradrenaliinihan on piriste? - Female46
ei enää nuori kirjoitti:
9 pilleriä takana josta jo 3 vain 5 mg ja yö unet surkeat edelleen, painajaisia tms
ihmettellen miksi ottaa iltaisin koska noradrenaliinihan on piriste?Vaste tulee vasta noin kuukauden käytön jälkeen. Lue edellisen irjoittajan viimeinen kappale. Olet ehkä luopumassa ennenkuin olet edes kokeillut kunnolla. Minulla nyt neljäs päivä menossa, ja tänään oli ihan siedettävä päivä, ja yölläkin nukuin jo paremmin.
Ehkä Noritren ei sovi muun lääkitylksesi kanssa yhteen?
Onnea kokeiluun - Traitors
ei enää nuori kirjoitti:
ihmettellen miksi ottaa iltaisin koska noradrenaliinihan on piriste?Ei se mikään noadrenaliini ole vaan trigsyylinen masennuslääke kuten amitriptyyli hieman erinlainen kaava verrattuna triptyl lääkkeeseen. Lukekaa pakkausselosteenne mikä on lääkkeen vaikuttava aine😁
- Anonyymi
Traitors kirjoitti:
Ei se mikään noadrenaliini ole vaan trigsyylinen masennuslääke kuten amitriptyyli hieman erinlainen kaava verrattuna triptyl lääkkeeseen. Lukekaa pakkausselosteenne mikä on lääkkeen vaikuttava aine😁
Okei! Mitäs toi "trigsyylinen" masennuslääke sitten sisältää...
Trisyklisistä lääkkeistä on infoa, muttei tuosta mitä mainitset🤔
- vapina
Mulla takana viikko 10mg/vrk reilu toista viikkoa 20mg/vrk.Määrätty selkäkipuun, prolapsin aiheuttamaan hermokipuun. Otan lääkkeen pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Uni ei tahdo millään tulla mutta aamusta sitten nukuttaa ihan hirveästi. Paljon unia olen nähnyt, aikalailla negatiivisia. Aamupäivisin on pahoinvointia ja aika kovaa huimausta, ja käsien vapinaa. iltaa kohden nämä helpottavat. Olen ajatellut syöväni sitkeästi vielä kolmisen viikkoa jolloin menen lääkärille uudelleen. Silloin arvioidaan auttoiko tämä vai lähdetäänkö prolapsia leikkaamaan. Tosin niin ikäviltä nämä sivuoireet tuntuvat, että välillä ajattelen soittavani että mennään vaan siihen leikkausjonoon - en haluaisi syödä tätä loppuelämääni. Prolapsi ja lääkkeet pois vaan niin voisi jatkaa normaalia elämää.
- broken1
14 vuotta rankkoja hermokipuja ja 2 selkäleikkausta takana. Kokeilussa noritren 25 50 ja cabapentin 300mg kertaa 3 sekä norspan 20mg. Usko on mennyt, mut onnellinen oon kipuklinikan asiakkuudesta pitkän taistelun jälkeen. Liikuntakyvytön lähestulkoon olen ja pienen pojan isä. Tuloksia odotellen ja raportoin sit ja voimia kaikille sijaiskärsijöille.
- ei enää nuori
"Vaste tulee vasta noin kuukauden käytön jälkeen. Lue edellisen irjoittajan viimeinen kappale. Olet ehkä luopumassa ennenkuin olet edes kokeillut kunnolla. Minulla nyt neljäs päivä menossa, ja tänään oli ihan siedettävä päivä, ja yölläkin nukuin jo paremmin"
Yllä female -reppana kirjoittaa paskaa kun itse hädin tuskin maistanut lääkettää
Höpö höpö PYSYKÄÄ EROSSA trisykli- 50-luvun JÄTELÄÄKKEESTÄ johon alkuperäiseen hoitoon ne ei edes kelpaa ja nyt epäpätevät lääkefirmojen lekurit yrittää vaan jotain myrkkyä työntää mukamas kipulääkkeeks ja siinä sivussa saatte myrkystä 10 uutta vaivaa sivuvaikutuksista!!
Uskomatonta, ollaan 2010 -luvulla jo!!!
Etsikää OIKEA lääkäri ja terveellinen kivunpoisto vaikka leikkaus! - kipuonperseestä
Joo, neuropaattinen kipuni johtuu sarkoidoosista ja keuhkoleikkauksista. Lääkkeenä Noritren 100mg illalla ja aamulla 25mg, Cababentin 3x300mg, Panacod 4x2 ja Ardinex 4x1 sekä kortisonia 5mg per päivä. Mitään sivuoireita ei tästä satsista ole tullut. Ei huimauksia, pahoinvointeja, iho-oireita tms. Olo on niin normaali, kun se sarkkiksen kynsissä 12 vuotta olleena voi olla (Sisäelinkivut, keuhkokivut, rintakivut, hengenahdistus, väsymys vitutus). Väsymystä ja vitutusta ei lääkkeillä saa pois. Siihen auttaa liikunta ja muut harrastukset! Ja oon kipupolin asiakas. Lääkitystä seurataan ja säädetään tarpeen mukaan. Tuo Triptyli vaihdettiin viimeksi (½v sitten) just tuohon noritreniin ja olo kyllä parani. Ikävää niille, joille se ei sovi. Riittävän isolla annoksella kipu ei enään haittaa niin paljon...
- Summanmutikka
Olen syönyt viikon vaikeaan fibropuun 18/18 ja sellaiseen kipuun, joka tullut erilaisten vammmojen ja leikkauksien seurauksena.
Huomaan aavistuksen apua tulleen. Olen aina nähnyt painajaisia, joten en niitä'tämän lääkkeen piikkiin laita. Sivuoireena lievähköä hikoilua, joka on uutta.
Syön lisäksi puolikkaan imovanea yöksi ja buranaa tarpeen mukaan.. Jatkan kokeilua 10 mg:llä, en uskalla vielä lisätä annosta. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. Kipukynnyksen nostamiseen lääkken sain ja pidän lääkäriä hyvin luotettavana. - Elävienkirjoissa
Aloitin viikko sitten kokeilun 25 mg Noritrenia. Vaivana fibro, sekä hermosäryt käsissä. Joskus yli 10 vuotta sitten kokeilin Triptyliä, mutta en saanut siitä kipuihin juuri apua ja se kuivatti suun ja nenän niin että se häiritsi nukkumista. Siksi vähän skeptinen olin kun lääkäri käski tätä kokeilemaan.
Mutta ilokseni olen huomannut kipujen vähentyneen, se kaikkein terävin kärki kivulta on jo kadonnut. En myöskään herää yöllä (kipuun) niin usein kun ennen.
Sivuvaikutukset lähinnä lieviä. Hikoilen hieman herkemmin, ja aamulla vähän "tahmeeta" herääminen. Mutta eiköhän nää poistu muutamassa viikossa :)
Ja tosiaan kyseistä lääkettä käytetään myös depressiolääkkeenä, mutta silloin puhutaan ihan eri annostuksista, sadoista milligrammoista.
Kun kipujen kanssa on elänyt puolet elämästään (ja kivut pahenevat vuosivuodelta), alkaa oleen valmis kokeileen periaatteessa mitä vaan, jotta pystyisi normaaliin elämään. Mun vaivoihin ei ole leikkaushoitoa enää (käsiä kyllä leikelty, mutta ei enää hyödytä), vahvimmatkaan kipulääkkeet ei ole tuonut apua (vei kyllä toimintakyvyn kun olin "pilvessä" kaiket päivät), joten jos tämä nyt avun tuo, niin syön kiitollisena enkä mieti lääkkeen alkuperäistarkoitusta sen kummemmin. Kunhan pysyn toimintakykyisenä ja elämänlaatu paranee.
Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja voimia syksyyn! :) - Ennauti
Olen syönyt Noritrenia krooniseen kipuun puolen vuoden ajan. Aloitin 10mg annoksella ja nostin 50mg:aan. Kivut helpottivat heti ja pysyivät poissa. Aluksi huomasin lähinnä suun kuivumisen, mutta sitten alkoi hirveä närästys ja meinasin oksentaa aina syötyäni. Se lieventyi kun laskin 40mg:aan. Unen laatu on ollut erinomainen, mutta aamulla nouseminen on niin tuskaista että lähes mahdotonta. Pitäisi aina muistaa ottaa 12h ennen herätystä. Hiustenlähdöstä on tullut aivan mahdotonta tässä puolen vuoden aikana (en ole kaljuuntuva vanhus vaan nuori nainen). Uupumus on pahinta; ei vaan jaksa yhtään mitään ja energia loppuu totaalisesti puolessa välissä päivää. Näillä kamalilla sivuoireilla olisi pitänyt lopettaa tämä lääke jo ajat sitten, mutta sinnikkäästi olen tähän asti jatkanut, kun kerran kipuun auttoi. Nyt olen vahtamassa ilmeisesti Cymbaltaan.
- eikukaanjoopajoo
Millaisesta kivusta on kyse? Toivottavasti ei jää myrkyistä pysyviä haittoja.
- Hupsistasaatana
Mulla ei ole koskaan ollut säännöllistä lääkitystä muuhun kuin allergiaan läpi vuoden. 3 vkoa sitten olin fysiatrilla vuosia jatkuneiden fluktoivien epämääräisten nivel/jänne oireiden vuoksi. Fibroa ja EDSää ehdotteli ja pari magneetti kuvausta... No mutta lyhyestä virsi kaunis eli aloin 3vkoa sitten syömään iltaisin 10mg Noritrenia. Aion olla pitkäjänteinen tän kokeilun suhteen . Oireeni kun ei ole välttämättä jokapäiväisiä tai edes jokaviikkoisiakaan vaan tulevat jaksoissa useinmiten. Ekan viikon aikana hikoilutti selkeästi rusaammin. Myös muutamana päivänä oli päänsärkyä ja ajoittaista vihlontaa ohimolla. Huippaustakin koin sekä outoa näön hämärtymistä parinapäivänä. Ummetusta oli myös. Unia olen kyllä nähnyt nyt enemmän joita muistan ja aika sekavia (mutta niinhän ne aina taitavat olla :) ) lomalla kun olin niin uni toki maistui pidempään.Nyt toista päivää herätys ollut klo6 ....ei osaa viel sanoa. Polvi ja lonkkasärky on pitänyt hieman hereillä viimeisen viikon joten nostin eilen annosta 20mg koska noita ed mainittuja sivuvaikutuksia ei ole enää ollut yli viikkoon.
Mielenkiinnolla tutkailen mitä tää mun keho tästä sanoo.... - toistasamaaetsin
jasso, olen semmoinen keskiikäinen "painful legs and moving toes" syndroomin omaava nainen, otan oxycontinia 40 mg ja gabapentinia 1800 mg per pv, tk:n lääkari ehdotti kokeilemaan tätä noritrenia, tulin nyt siihen tulokseen etten ikinä ryhdy siihen, symbalta oli täyttä painajaista, joku lääke auttoi mutta itkin koko ajan kunhan avasin suutta, ei h... loppuu nämä kokeilut
- Anonyymi
onko sinulla todellakin just se syndrooma? lääkitys sama, ja sivuvaikutukset samat, hehe, minäkö sen on kirjoittanut? - vitsi - Mutta... olisi mukavaa keskustella tästä ikävästä syndroomasta ja tulevaisuudesta, mitä ei tällä hetkellä näytä hyvältä
- Partasankari
Moi. Täällä 33-vuotias mies. Kärsinyt jo kohta vuoden olkapää kipua jonka sain kun kaaduin työmatkalla olkapään päälle. Olkapää lähti sijoiltaan niinkuin jo monta kertaa ennen tätä kaatumista mutta tällä kertaa tuli pakottava kipu joka muuttumaton sekä välillä kipukohtauksia. Minulle kokeiltu Arcoxia eikä sille mitään vastetta. Muut apteekin kipulääkkeet ilman reseptiä eivät ole tuottaneet mitään vastetta.
Nyt olen syönyt Noritren 10mg x 1/vrk tunti ennen nukkumaan menoa. Ensin viikko 10mg ja nyt neljä päivää sitten nosto 20mg x 1/vrk. Lääkkeen noston jälkeen kipu ollut päivä päivältä vielä kovempi ja nyt siis tuli univaikeus kun tätä kirjoitan kun ei voi enää nukkua kivun takia. Itselläni en ole huomannut mitään muita sivuvaikutuksia kuin vasemman käden sormien tikkuilu. Vasen olkapää siis se kipeä. Aijon jatkaa kyllä lääkitystä mutta olen viikonlopun jälkeen kipupoliin yhteydessä kun kipua ei voi kohta sietää. En tiedä johtuuko nyt tästä lääkkeen nostosta mutta mitään muuta ei ole elämässä uutta kuin tämä lääkekuuri. Toivottavasti saatte muutkin apua kivunhoitoon. Itse en toivoisi tällaista kenellekkään. Over and out. - Anonyymi
Hei nyt kaikki akupunktioon jolla kipuja.Kiinalainen lääketiede hoitajat paikkakunta.Soita ja varaa aika.Suosittelen kaikille tätä hoitoa.
- Anonyymi
Noritren ja erektio-ongelmat, en jaksa lukea kaikkia kirjoituksia, kommentoikaa? Meneekö ohi lääkkeen aloittamisen jälkeen? Ei varmaankaan.
- Anonyymi
Kokemuksia noritren masennukseen, oliko pahoja sivuoireita?
- Anonyymi
Ei auta, oon just syöny ko n.3vko eikä mitään tehoa. Vain haittavaikutuksia, syke nousee pilviin,verenpaine myös ahdistus lisääntyy,iho reagoi hilseilee, hirve hiki,suu kuivuu,lihoo. Aion ite lopettaa,kun ei auta ja vie unet. En suosittele missään nimessä.
- Anonyymi
Auttaa. Olet syönyt liian vähän aikaa, kk vähintään ennenkuin vaikutuksen huomaa. Ei mulla ole noussut syke ja verenpainekin jopa hieman laskenut. Auttaa nukkumaan levollisemmin.
- Anonyymi
Tramadol kivut loppuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106