Niin naurettavalta kun tämä kuullostaa niin asia on vakava ongelma enkä tiedä edes missä osiossa täällä sitä kysyisin niin laitoin tänne.
Juttu on se että en koskaan ole edes vahingossa röyhtäissyt mitä taas huomaa toisten tekevän tahallaan ja vahingossa. Kun ihminen syö tai juo tietyn tyyppistä ruokaa tai juomaa helpottaa röyhtäily ilmeisesti luontaisesti painetta tai turvotusta vatsassa mutta mulla se ei toimi.
Erityisen hauskan toisien mielestä ja minun mielestäni kiusallisen tilanteen tekee asia silloin jos olen viihteellä ja otamme kaverien kanssa olutta. Toiset röhisee joka tuopin tai tölkin jälkeen ja itselläni vatsan turvotus ja myöhemmin huono olo lisääntyy koska joku lukko tulee elimistööni enkä voi röyhtäistä. Ainoa keino on mennä vessaan tai ulos ja työntää sormi niin syvälle kurkkuun että tulee ns oksennus refleksi mutta en oksenna vaan sillä keinoin aikaan saan ns teko röyhtäisyn ja ilma poistuu näin tosin karhumaisella karjunnalla.
Onneksi tänne voi kirjoittaa nimettömänä sentään sillä asia hävettää. Joku on joskus luullut että en kestä viinaa paria kalja tölkkiä enemmän kun on kuullut tämän toimintani sivu korvalla eivätkä usko selittelyjäni että en oksenna vaan poistan ilmaa vatsastani tällä konstin.
Parille lähimmälle kaverille asia on tuttu enkä sitä häpeä vaan sanon suoraan että on pakko mennä "rykäsemään" ja he hymyillen ymmärtävät asian.
Kun kyseisen toimenpiteen suoritan helpottuu olo vatsassa aivan normaaliin tilaan ja voin jatkaa iltaa ilman ongelmia ja tuskan tunnetta.
Mutta kertokaa joku kärsiikö tällaisesta oikeasti kukaan muu maailmassa kun minä ja miten oppisin röyhtäisemään???
Olen yrittänyt milloin mitäkin konsteja mutta lukko kurkussani ei aukea muuten kuin edellä kuvailemallani tavalla. Kaikki muut yritykset muistuttavat lähinnä emolintua joka yrittää oksentaa poikasilleen ruokaa.
Kiitos!
Miten röyhtäistään???
5
2905
Vastaukset
- Anonyymi
Koita haukkoa ilmaa ja nielaista se
- Anonyymi
Mulle kävi hetki sitten että tuntu et nielasin nestettä väärään kurkkuun ja jäi sellanen ärsyttävä lukko kurkkuun että on kanssa vaikea nielasta. Eksyin tänne kanssa kun etsin miten sais röyhtäsyn aikaseksi paineen poistamiseksi kurkusta. Tuntuu painavan vähän rintaa myös.
- Anonyymi
Itsellä täysin sama ongelma ainut keino on juuri tuo rykäisy jonka olen keksinyt ja kun ei voi röyhtäistä niin se tekee välillä oikeasti kipeää kun vatsa turpoaa kiin paljon
- Anonyymi
Röyhtäse perseen kautta, olen huomannut sen auttavan.
- Anonyymi
Juu kyllä näitä on meikäläinenkin pohtinut .
Itse en liioin nuorempana kyennyt röyhtäisemään vaikka tuntui joskus syömisen jälkeen että se pitäisi osata. Mutta silloin kun tuntui oikein täysinäiseltä olo niin yritin hyppiä paikallani ja se saattoi auttaa että ilma tuli pihalle ,ei siis oikeana röyhtäisyä mutta jokin ” ligth varianttina.
Mutta kun tulin vanhemmaksi niin alkoi joskus tahattomasti tulemaan röyhtäisy , mutta ei usein sekään, mutta sen verran että tiedän millainen oikea röyhtäisy tuntuu.
Sattaa olla monia syitä siihen osaamattomuuden, ehkä nielussa jokin ali kehittyneisyys vika.
Muista kun kysyin äidiltäni että onko minua vauvana laitettu olkapäälle röyhtäisemään , kuten neuvolassa opetetaan , hän ei osannut siihen sanoa mitään.
Voisihan sitä ehkä mennä kysymään lääkäriltäkin,jos niillä olisi jokin selitys siihen.
Yksi työkaveri yritti aikoinaan minua opetetaan röyhtäisemään ja hän osasi sen taidon
Ihan vaan itse päätti koska röyhtäisi. Nyt iäkkäänä en sitä asiaa pahemmasti enää ole miettinyt , ajatellut että olen vaan sellainen joka sitä ei osaa, mutta vatsa kyllä kertoo milloin sen pitäisi osata .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029