Renkaiden puhkoja nalkkiin, mutta miten?

iipsi

Ystäväni on joutunut ilkivallan kohteeksi! Tekijästäkin ollaan melko varmoja, mutta miten saisimme ko. henkilön kiinni itse teiosta?
Ystävältäni on nyt kaksi kertaa puhkottu autosta rengas, puukolla. Ja tämä ei ole sattumaa, kerrostalon parkkipaikalla ei muiden autojen rennkaita ole puhkottu. ilkivalta tapahtuu yleensä arki-iltana/yöllä, kun ystäväni on poikaystävänsä luona yötä(auto siis poikaystävän pihassa, ystäväni ei asu samaisessa talossa).
Asiasta on tehty rikosilmoitus ja ajatuksia riistakamerasta on ollut mielessä. MUTTA! kun rikosilmoitus oli tehty, poliisista soitettiin ja sanottiin että tekijä pitäisi saada kiinni itse teosta ja että kamera on laiton autoon laitettavaksi koska kyseessä ei ole omakotitalo tai muu vastaava. Laiton kuvaaminen voi johtaa siihen, että ilkivallan tekijä voi kiistää olevansa kuvassa ja sen jälkeen ystävälleni nostettaisiin todennäköisesti syyte laittomasta kuvaamisesta...

mikä siis neuvoksi, NYT APUJA!

12

4388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sher lokki

Se puhkoja on sen naisen ex-poikaystävä.

• 16+15

Sun täytyy siirtää kirjat venäjälle, siellä ajoneuvokamera on jo melkein joka autossa. Kun on viidakonlaki liikenteessä niin on parempi kun on dokumentti mitä oikeasti tapahtui. Tämä on täysin sallittua jopa suositeltavaa venäjällä. Konffaa kamera käynistämään nauhoitus kun kuvassa näkyy liikettä. Puttin on jossain asiassa fiksumpi kun suomen päättäjät.

• suomi on paska

Millä perusteella kojelautakamera (eli dash cam) on laiton Suomessa? Itse olen monessa autossa jo nähnyt.

• mustasukkaisuus

Hyvä putiini saa vallata suomen pårkele, että saadaan rosvot kiinni hoideltuu ladon takana!

• Testattu konsti

Täytä renkaat jollakin väriaineella.

• kuvaaja..

jos ja kun ko. henkilön ikkunat p-paikalle päin, niin eikun vaan hyvälaatuinen, yökuvaukseen kykenevä videokamera kuvaamaan autoa.
        tai sitten jos mahdollista, niin p-paikan vieruspuuhun ( jos sellainen on ), hirvikamera ottamaan kuvia.

• neuvoja sam

Se mitään laitonta kuvaamista ole, julkisella paikalla.
      Eri asia mihin kuvaa käyttää, rikostutkintaan varmaan laki sallii että kuvaa saa käyttää. Toki kuvaan joutunut voi kiistää olevansa kuvassa, siitä voikin sitten miettiä että tunnistaako kuvasta kuvassa olevaa, onko se edes mahdollista. Todella korkealaatuisellakaan kameralla ei hämärässä olosuhteissa saa kovin hyvää kuvaa ja ei tarvitse olla paljoa huonoa tuuria että kuvaan ei vaan osu sellaista materiaalia että siitä kykenee tunnistamaan ihmistä varmuudella.

Neuvonkin että, jätä auto niin kauaksi muualle että jos joku nyt varta vasten puhkoo teidän auton renkaita niin ehkä se sitten loppuu. Jätä auto puolen kilometrin päähän jonnekkin ihan muualle ja kävele sieltä kyläilemään, Se on taajamassa kerrostaloalueella ainakin jo aika kaukana, liikunta tekee ihan hyvää.

• kiiinni

Riistakameralla

• Anonyymi

Nuo ryökäleet seinälle ja tikkuja silmiin niin eiköhän opi

• Anonyymi

Tuo on auton seksuaalista häirintää

• Anonyymi

Noita nuoria tyttöjä kannattaa kiusattujen tönittyjen ei ratioiden ja ilkivallaksi tulleiden jahdata ja kiusaajat ja paremmin palkatut vastuuseen

• Anonyymi

Ja kaikki kohta vankilaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5197
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3179
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2096
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1901
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      30
      1833
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1813
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1653
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19