Mitä tapahtui silloin, kun sätti tuli elämääsi?
1.Muistatko vielä eka kertasi sätissä?
2.Tapahtuiko merkittäviä asiota, jotka saivat sinut kiinnostumaan?
3.Entäpä ensi-ihastumisesi,johtiko se tapaamiseen?
4.Kiinnyitkö enenemmän sättäilyyn vai ihmisiin,joiden kanssa kirjoittelit?
5.Millätavoin sättääminen vaikutti kielelliseen ilmaisuusi/ vaikuttiko mielestäsi ollenkaan?
6.Käytitkö monia nikkejä vai ainoastaan yhtä?
7.Mikä sinut sai valitsemaan jonkun tietyn nikin ja mitä nikki sinusta itsestäsi kertoo?
8.Miten sättäily mielestäsi vaikutti muihin ihmissuhteisiisi?
9.Mikä on oleellisinta sättäilyyn ja sätti-keskusteluihin osallistumiseksi?
10.Miksi haluat kirjoittaa ja mitä kirjoittaminen sinulle merkitsee?
Sättiä ja elämää
26
1797
Vastaukset
- Ano-Nyymi
1.Muistan eka kerran. Olin ystäväni luona , joka käski kokeilla ja nikkini valitsin hyvin provosoivan ja sain aikaan melkoisen "hässäkän".
Suututin varmasti monia ja leikin omaa näytelmääni sydämeni kyllyydestä.Että se olikin hauskaa:-)
2.Tapahtui ja paljon. Olin hypännyt, kuin sukelluksiin ja tätä uutta maailmaa oli lähdettävä tutkimaan.Seikkailu oli alkanut.
3.Heti alussa tapahtui se suuri* ihastuminen, joka johti tapaamiseen ja draamaan.
4.Olin kiintynyt tiettyyn ihmiseen , mutta halusin jatkaa tutkimusmatkaani ja kaikki oli välillä enemmän ja vähemmän, kuin kaaoksessa.Minäkuvani sai uusia ulottuvuuksia ja samalla mietin millaisen vaikutelman haluan antaa, ja olinko sitä, mitä muut kuvittelivat ja olivatko muut sitä, mitä itse kuvittelin.
5.Kielelliseen ilmaisuunkin vaikutti.Oli nopeasti ja pienillä lauseilla ilmaistava suuriakin juttuja, ja samalla havainnoitava ymmärisikö toinen niitä ja ymmärsikö itse toisen kirjoittamaa. Kiinnostuin tutkimaan kieltä taas uudenlaisesta näkökulmasta.
6.Aluksi käytin yhtä ja sitten vaihdoin ja sitten niitä olikin useita ja jokaisella nikilläni oli joku ajateltu tarkoitus.
7.Käytin joitain nikkejä ainoastaan tiettyjä ihmisiä varten.Nikkini kertoivat paljonkin ja valitsin ne huolelliseti ja tarkoituksellisesti.
8.Uskoaksen jollain tavalla vaikutti sen aktiivisemman vaiheen aikana.Osa ystävistäni olivat kiukkuisia, kun eivät saaneet aikaani, niin paljoa kun olivat tottuneet saamaan.Tilanne on korjantunut nyt.
9. Sätti kiinosti tutkimusmatkana* ja niiden harvojen hyvien keskustelujen takia. Sätti-keskusteluissa on toisenlainen sävy ja keskustelu toimii viiveellä.Vähän kuin mailaamista.
10.Kirjoittaisin ilman tätä chattiakin, joten tämä on yksi mahdollisuus ja hyvinkin kiinnostavaa ja kehittävää. Moikka sinulle ja mukava kun taas muistit meitä avauksella! Tässä ovat sitten vastaukset:
En ihan tarkkaan. Ekakerralla muistaakseni puhtaasti ihmettelin, mikä mahtaa olla homman nimi.
Lähes heti alussa törmäsin mielenkiintoiseen ihmiseen, jonka kanssa edelleenkin jutellaan sillointällöin.
Johti, tosin se tapaaminen ei sitten taas johtanutkaan mihinkään! Mutta muuten oli kiva nähdä ihminen, jonka kanssa oli pitkään jutellut.
Ihmisiin ehdottomasti. Pidemmän päälle tietyt tuttavuudet ovat olleet ainoa syy, miksi olen jatkanut.
5.Millätavoin sättääminen vaikutti kielelliseen ilmaisuusi/ vaikuttiko mielestäsi ollenkaan?
Sätissä kehittyy helposti flirttaava juttelutyyli. Pidemmissä sättituttavuuksissa flirttauksen osuus pienenee. Ennenkaikkea olen aina pyrkinyt olemaan puhdas oma itseni ja säilyttämään oman tyylini.
Aluksi käytin useampaakin nikkiä, mutta melko nopeasti otin käyttöön nykyisen nikkini.
7.Mikä sinut sai valitsemaan jonkun tietyn nikin ja mitä nikki sinusta itsestäsi kertoo?
Halusin persoonallisen ja muista erottuvan nikin.
Ajallisesti ehkä alkuaikona rajoitti niitä.
Säilyttää oma tyyli ja persoonallisuus.
Kirjoittaminen on mukavaa vaihtelua ja eräs tapa kommunikoida muiden kanssa.- Ano-Nyymi
..on toki väkiselläkin:-) Minä kylläkin kokeilin tyylilajejakin...tiedä miten sitten olen onnistunut.
Nikin vaihdossa on tietty viehätyksensä ja sillä välttyi saamasta leimaa* itseensä.Eri nikkeillä sai aivan erilasia keskusteluja
Yksi nikki, jolla sain todella hauskaa , ainakin itselleni oli :"Kengät hukassa".... että niitä kenkiä etsittiinkin vaikka miten ja vain yksi ihminen oivalsi sen syvällisemmän terkoituksen. Ano-Nyymi kirjoitti:
..on toki väkiselläkin:-) Minä kylläkin kokeilin tyylilajejakin...tiedä miten sitten olen onnistunut.
Nikin vaihdossa on tietty viehätyksensä ja sillä välttyi saamasta leimaa* itseensä.Eri nikkeillä sai aivan erilasia keskusteluja
Yksi nikki, jolla sain todella hauskaa , ainakin itselleni oli :"Kengät hukassa".... että niitä kenkiä etsittiinkin vaikka miten ja vain yksi ihminen oivalsi sen syvällisemmän terkoituksen....on oma viehätyksensä. Toi kengät hukassa oli kyllä hyvä oivallus :))) Mutta mitäs sitten teet, kun joku vanha tuttusi tulee tapaamaan sinua uutena ihmisenä?
- Ano-Nyymi
norMix kirjoitti:
...on oma viehätyksensä. Toi kengät hukassa oli kyllä hyvä oivallus :))) Mutta mitäs sitten teet, kun joku vanha tuttusi tulee tapaamaan sinua uutena ihmisenä?
...en ole tainnutkaan huijata ,kuin yhtä ihmistä.
Pidin muuten niin tiukan linjan anonyymisyydestäni, etten paljastanut mitään elämääni kuuluvia tosiasiota,kuin hyvin verhotusti. Yksi ystävä, joka tietää elämästäni, niin häntä ei ole edes ollut tarvetta huijata ja hän ei kylläkään näihin tutkimus* nikkeihini koskaan vastannutkaan. Yhtä ihmistä kiusin": tätä dramaamaattisempaa suhdetta ja annoin jutun jatkua aina, niin kauan kunnes hän itse oivalsi kenen kanssa keskustelee. Hänellä on syytäkin olla vihainen:-) Muilla ei mielestäni ollut niin väliä,että olivatko kirjoittaneet ennen tai ei, koska he eivät minua todellisuudessa tunteneetkaan ja eivätkä siten elämästäni mitään tienneetkään.Tiedän olevani hankala* sättääjä.Toki mailia ja kuviakin muutamia olen vaihtanut, mutta nimeäni en paljastanut ja säilytin anonyymisyyteni. Mielenkiintoni pitemmälle menemiseen vain lopahti.... en osaa sanoa syytä. Ano-Nyymi kirjoitti:
...en ole tainnutkaan huijata ,kuin yhtä ihmistä.
Pidin muuten niin tiukan linjan anonyymisyydestäni, etten paljastanut mitään elämääni kuuluvia tosiasiota,kuin hyvin verhotusti. Yksi ystävä, joka tietää elämästäni, niin häntä ei ole edes ollut tarvetta huijata ja hän ei kylläkään näihin tutkimus* nikkeihini koskaan vastannutkaan. Yhtä ihmistä kiusin": tätä dramaamaattisempaa suhdetta ja annoin jutun jatkua aina, niin kauan kunnes hän itse oivalsi kenen kanssa keskustelee. Hänellä on syytäkin olla vihainen:-) Muilla ei mielestäni ollut niin väliä,että olivatko kirjoittaneet ennen tai ei, koska he eivät minua todellisuudessa tunteneetkaan ja eivätkä siten elämästäni mitään tienneetkään.Tiedän olevani hankala* sättääjä.Toki mailia ja kuviakin muutamia olen vaihtanut, mutta nimeäni en paljastanut ja säilytin anonyymisyyteni. Mielenkiintoni pitemmälle menemiseen vain lopahti.... en osaa sanoa syytä.Yksi maanvaiva lähestyi minua alkuaikoina usealla nikillä. Kirjoitustyyli ja jutut suhteellisen nopeasti paljastivat, että kyseessä on sama henkilö. Lopulta hän uskoi, etten halua jutella hänen kanssaan. Sinäkö se olit ;-) Pitkälti tämän kokemuksen myötä harvemmin enää juttelen rekkaamattomien nikkien kanssa.
- Ano-Nyymi
norMix kirjoitti:
Yksi maanvaiva lähestyi minua alkuaikoina usealla nikillä. Kirjoitustyyli ja jutut suhteellisen nopeasti paljastivat, että kyseessä on sama henkilö. Lopulta hän uskoi, etten halua jutella hänen kanssaan. Sinäkö se olit ;-) Pitkälti tämän kokemuksen myötä harvemmin enää juttelen rekkaamattomien nikkien kanssa.
...nauran kaksinkerroin:-))))
Minä se en varmasti ole ollut, koskapa tuo toinen ihminen oli se osapuoli, joka aloitti keskustelun,,,,, ja pariin kertaan sattui niin, että hän oli vaihtanut nikkiään, jota en siis minäkään tunnistanut.........
Olinko siis tuhma, kun annoin hänen vongata**** hauskaahan se oli ja sitäpaitsi paljasti, että hän vonkaa ilmeisestikkin kaikkia naisia .....siispä se en ollut erityisesti minä....vaan, joku kuka tahansa. Tälläinen oli tietysti hyvin opettavaa ja luultavammin se suututtikin häntä itseään enemmän. Minähän oli vain joku nikki, jota vongattiin:-)))) - Ano-Nyymi
norMix kirjoitti:
Yksi maanvaiva lähestyi minua alkuaikoina usealla nikillä. Kirjoitustyyli ja jutut suhteellisen nopeasti paljastivat, että kyseessä on sama henkilö. Lopulta hän uskoi, etten halua jutella hänen kanssaan. Sinäkö se olit ;-) Pitkälti tämän kokemuksen myötä harvemmin enää juttelen rekkaamattomien nikkien kanssa.
...dramaa on näyttänyt sinullekin tapahtuneen chatissa:-) Tosin ihan laiffissakin näitä kummallisia "näytelmiä" tapahtuu.
Mietinpä nyt tätä suurta rakkauttani, jonka eka kerran tapasin kauan kauan sitten ja viimeisestä näkemisestäkin oli kulunut jo kahdeksan vuotta.
Nyt sitten viimeinkin sain sanotuksi istuessani häntä vastapäätä ja katsoessani syvälle hänen silmiinsä, sen kuinka mielettömästi ja tosissani olin häneen rakastunut jo silloin kauan sitten.
Kummallista kuinka helppoa nyt oli olla hänen seurassaan ja kuinka vaikeaa se monesti silloin aikaisemmin oli ja mitä kaikkia temppuja* pitikään tehdä, ettei vain liiaksi olisi paljastanut tunteitaan.Rakastunut ihminen käyttäytyy ihan merkillisesti.Nyt tuntuu uskomattoman upealle puhua kaikesta siitä, mitä ei silloin muka voinut. Kohtalolla* on omat keinonsa järjästää asiat ja kaikki selviää silloin, kun aika on valmis. Sieluillamme* ei ole kiirettä mihinkään, me ihmiset itse vain sen kiiremme teemme. Ano-Nyymi kirjoitti:
...nauran kaksinkerroin:-))))
Minä se en varmasti ole ollut, koskapa tuo toinen ihminen oli se osapuoli, joka aloitti keskustelun,,,,, ja pariin kertaan sattui niin, että hän oli vaihtanut nikkiään, jota en siis minäkään tunnistanut.........
Olinko siis tuhma, kun annoin hänen vongata**** hauskaahan se oli ja sitäpaitsi paljasti, että hän vonkaa ilmeisestikkin kaikkia naisia .....siispä se en ollut erityisesti minä....vaan, joku kuka tahansa. Tälläinen oli tietysti hyvin opettavaa ja luultavammin se suututtikin häntä itseään enemmän. Minähän oli vain joku nikki, jota vongattiin:-))))...kunhan vaan vähän lämpimikseni kiusasin ;-))
Niin, sätätä nyt voi monellakin tyylillä, ei siinä mitään. Kaikki on OK niin kauan kuin molemmilla osapuolilla on suurin piirtein sama käsitys homman luonteesta.
PS Mikset sinä muuten rekkaa nikkiäsi tänne keskustelupuolelle?Ano-Nyymi kirjoitti:
...dramaa on näyttänyt sinullekin tapahtuneen chatissa:-) Tosin ihan laiffissakin näitä kummallisia "näytelmiä" tapahtuu.
Mietinpä nyt tätä suurta rakkauttani, jonka eka kerran tapasin kauan kauan sitten ja viimeisestä näkemisestäkin oli kulunut jo kahdeksan vuotta.
Nyt sitten viimeinkin sain sanotuksi istuessani häntä vastapäätä ja katsoessani syvälle hänen silmiinsä, sen kuinka mielettömästi ja tosissani olin häneen rakastunut jo silloin kauan sitten.
Kummallista kuinka helppoa nyt oli olla hänen seurassaan ja kuinka vaikeaa se monesti silloin aikaisemmin oli ja mitä kaikkia temppuja* pitikään tehdä, ettei vain liiaksi olisi paljastanut tunteitaan.Rakastunut ihminen käyttäytyy ihan merkillisesti.Nyt tuntuu uskomattoman upealle puhua kaikesta siitä, mitä ei silloin muka voinut. Kohtalolla* on omat keinonsa järjästää asiat ja kaikki selviää silloin, kun aika on valmis. Sieluillamme* ei ole kiirettä mihinkään, me ihmiset itse vain sen kiiremme teemme....ja kertakaikkiaan upea tuo viimeinen lause. Lähinnä vain jäin miettimään, että onko edelleenkin naiselle kiellettyä ensimmäisenä puhua tunteistaan vai kokeeko nainen asian vain niin?
- Ano-Nyymi
norMix kirjoitti:
...kunhan vaan vähän lämpimikseni kiusasin ;-))
Niin, sätätä nyt voi monellakin tyylillä, ei siinä mitään. Kaikki on OK niin kauan kuin molemmilla osapuolilla on suurin piirtein sama käsitys homman luonteesta.
PS Mikset sinä muuten rekkaa nikkiäsi tänne keskustelupuolelle?...rekattu nikki....mutta nyt kun aloitin tänne kirjoittelun niin valtsin tämän Anonyymin...
Pitäisi luopua entisestä rekatustaan tai alkaa käyttämään sitä täällä. Samaa anonyymistä sähköpostiani en siis voisi käyttää (tietääkseni) jos nyt vaihtaisin uuden rekatun nikin.
Toisaalta taas en haluasi käytää sitä rekattuakaan täällä. Ano-Nyymi kirjoitti:
...rekattu nikki....mutta nyt kun aloitin tänne kirjoittelun niin valtsin tämän Anonyymin...
Pitäisi luopua entisestä rekatustaan tai alkaa käyttämään sitä täällä. Samaa anonyymistä sähköpostiani en siis voisi käyttää (tietääkseni) jos nyt vaihtaisin uuden rekatun nikin.
Toisaalta taas en haluasi käytää sitä rekattuakaan täällä....erikseen rekatut nikit sekä sättiin että keskusteluun. Toivottavasti en vaan joskus sekoa näiden välillä!
- NurinperiN
Ano-Nyymi kirjoitti:
...rekattu nikki....mutta nyt kun aloitin tänne kirjoittelun niin valtsin tämän Anonyymin...
Toisaalta taas en haluasi käytää sitä rekattuakaan täällä.rekata vanhan nikkisi lisäksi tätä uutta ja avata uutta sähköpostia uudelle , säilyttäen kuitenkin edelleen vanhan nikkisi ja osoitteesi?
- Ano-Nyymi
NurinperiN kirjoitti:
rekata vanhan nikkisi lisäksi tätä uutta ja avata uutta sähköpostia uudelle , säilyttäen kuitenkin edelleen vanhan nikkisi ja osoitteesi?
..luulin ettei niin voisi tehdä. Pitääkin kokeilla.
- Ano-Nyymi
norMix kirjoitti:
...ja kertakaikkiaan upea tuo viimeinen lause. Lähinnä vain jäin miettimään, että onko edelleenkin naiselle kiellettyä ensimmäisenä puhua tunteistaan vai kokeeko nainen asian vain niin?
...silloin tälle parkettien partaveitselle* mennä tunnustamaan ihastukseni?Ota huomioon,että kysymyksesä oli sentään mies, joka sai naisten pöksytkin kastumaan jo pelkästään, kun katsoi kuinka huikeaa ja upeaa oli hänen tanssimisensa.
Mies, joka sai naiset syömään kädestään ja huokailemaan rinta väristen. Taivas armahtakoon, sitäkin tunnetta ,minkä hän sai aikaan, kun tapasimme elokuun kuumassa yössä ja hän juoksi vastaani shortseissa auringon kultaama iho välkehtien hikipisaroista ja tukka hulmuten. Silloin menin eka kerran hänen luokseen ja istuin nojatuolissa sydän pakahtumaisillani ja puhuin itseni pyörryksiin uskaltamatta edes liikahtaa paikaltani.Silloin kun istui hänen kanssaan jossain kahvilassa juttelemassa , niin naisten päät kääntyivät melkein nurin ja ystäväni, jotka näkivät minut hänen seurassaan kysyivät kuola valuen suupielistä:Kuka on tuo mies?
Kuitenkin itse olin rakastunut eniten hänen sieluunsa(valehtelenkohan vieläkin näin taitavasti itselleni....:-)))
- hyvin
se oli keväällä -99 kun kansa yritti vielä hienosti lausahdella "chat".."chät"..jne..yritin puhua sätistä ja sättäilemisestä..ei ottanut oikein tulta..noo, nyt näyttää tilanne muuttuneen.
- A...N...
...jo vuosien kokemus takanasi.Tuolloin tuskin tiesin sättiä edes olevan olemassakaan ...saatika chattia:-)
- Ano-Nyymi
...kaikkien muiden lukijoiden vastauksest viipyvät?
Eivätkai niin vaikeita kysymyksiä olleet?
Vai jäittekö muistelemaan itseksenne menneitä? - NurinperiN
Kyllä, vaikka haluaisin unohtaa sen
ei, vaan lopettamaan
en ihastunut, ei johtanut
en kumpaankaan sätissä, palsta on eri juttu
5.Millätavoin sättääminen vaikutti kielelliseen ilmaisuusi/ vaikuttiko mielestäsi ollenkaan? sätti ei kerinnyt vaikuttamaan mitenkään, mutta en ollut kirjoittanut lorun lorua, ennen kuin stone antoi kipinän loruiluun palstalla
6.Käytitkö monia nikkejä vai ainoastaan yhtä? yhtä
jos tarkoitat nykyistä, niin se kertoo eron laiffi/palsta
ei mitenkään
palstoja voi seurata vaikkei huvita kirjoittaa mitään, sätistä lentää ulos jos ei kirjoita. Palstaa voi käydä vilkaisemassa silloi tällöin, en yleensä viivy pitkään yhtäjaksoisesti.
10.Miksi haluat kirjoittaa ja mitä kirjoittaminen sinulle merkitsee? rentouttaa, ajanviete, ei pahemmin merkitse se mitä itse kirjoittaa, enemmänkin se mitä muut kirjoittavat - MillaN
...tähänkin kyselyyn.:D
Muistan, erittäin elävästi:)
Tuli mies kaappiini ja totesi "hohhoijjaa" :)
No, jaa-a :)
Ihmisiin joiden kanssa kirjoittelin :)
Siinä mielessä vaikutti, että koska olen tottunut ilmaisemaan itseäni keskimäärin kirjallisesti 20 sivun verran ja nyt täytyi opetella kirjoittamaan asiat lyhyemmin :)
Käytin pitkään yhtä nikkiä, vaihdoin ja kirjoitan muutamalla muulla, siis sätissä en palstalla :)
Nikkini kertoo minusta 99 %:n tarkkuudella :)
Ei vaikuttanut mitenkään eikä vaikuta vieläkään.
Sätissä hyvät keskustelut ihanien ihmisten kanssa ja palstalla, vertaan vaikkapa hyvään komediaan, hervotonta ajanvietettä tai dokumenttiin, asiallista keskustelua ja tietenkin ihanien erilaisten ihmisten kanssa :)
Kirjoittaminen on aina ollut minulle terapiaa, jolla pääsee (tai ei) irtautumaan raadollisesta, todellista elämästä. :) - A...N...
Osaan sättäily ei näytä vaikuttaneen juuri millään tavoin .....useimpia vastauksia olisi kiva saada, että voisi jotenkin arvioda, mikä siellä sätissä on kivaa tai miksi se ei tunnu missään.....
Täällä keskusteluissa näyttäisi kirjoittaminen kuiteskn olevan kivaa... - ihastumiseen
...
- Ano-N...
...siiskö..ihan näinkö, että ihan sama kuka se sattui olemaankaan, kunhan vain ihastui?
...miettii käsi poskella.....
- Ano-N....
Kysymyksiin saa edelleenkin vastata.
Vai onko näin, etteivät muut kaffeelaiset ole koskaan sätännetkään, tai jos ovatkin, niin mitään kokemisen arvoista ei ole tapahtunut, tai sitten on niin rankkoja kokemuksia, ettei uskalla kirjoittaa....
.....ei voi näin nynnyä porukkaa olla........ - LadyGrue
1.muistan hyvinkin ekan chattailukerran.sormet täristen ujuttauduin seinäruusukkeeksi.hiljaa kökötin ja olin ihan pihalla keskusteluista.
2.mitään merkittävää ei tapahtunut.uteliaisuus vei kuitenkin voiton pelkuruudesta.ihailin toisten rohkeaa ja tuttavallista jutustelua.
3.ihastumisia en ole chatissa kokenut.muutan ihan mielenkiintoisen ihmisen kanssa kyllä jutellut,mutta..
4.chattailuun jäin hetkeksi koukkuun.nyt en juurikaan käy enään.keskustelupalstoilla on mukavampaa.
5.jaa-a, chatin vaikutus kielelliseen ilmaisuun.varmaankin siitä jotain tarttuu.ihan huomaamatta.
6.chatissa käytin eri nikkejä.oliko sitten pelkuruutta vai yksityisyyden turvaamista..??keskutelupalstalla olen tällä nikillä.
7.chattailuun keksin nikit ihan hihasta.tämä nykyisen historiikin selvitin jo jossain.eli kaikki naiset ovat mielestäni Ladyjä ja loppuosa tuli..mmm...elämäntilanteesta.
8.alkuhuuma meinasi hieman haitata reaalia.nyt kurkkailen keskustelupalstoille, kun aikaa on.
9.kiinnostus aiheeseen ja avarakatseisuus.
10.pidän kirjoittamisesta.kirjoittaminen on eräs tapa ilmaista itseään.täällä,näissä keskusteluissa kuitenkin erilaiset mielipiteet ja kannanotot muilta keskustelijoilta rikastuttavat palstaa paljon enemmän,kuin omat kirjoitukseni:)- Ano-Nyymi
...sinäkin näytit sattailusta selvinneen.
Totta, että tämä keskustelu-palsta on kiinnostavampaa juuri näiden kirjoitusten kannalta ja samalla myös omaan kirjoittamiseenkin vaikuttavaa, koska voi suodattaa ja ajatella enemmän, mitä tänne kirjoittaa. Taitaapa olla aikaa siitä, kun viimeksi sättäilin. Kivempaa on keskustella täällä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332172Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601436Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611075
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832