Makasiinista löytyi Vedette. Onko kunnostamisen arvoinen, vai paalaanko. Pellit suhteellisen hyväkuntoiset.
Ford Vedette
36
3518
Vastaukset
- Seppo Sepon Seppo
Rahallisesti minkään entisöinti ei täällä kannata kukaan ei tiedä sitä työmäärää.Myynnissä lukematon määrä keskeneräisiä projekteja.Kattoja madalletaan ja innolla puretaan auto.Mattamusta väri pintaan ym. Nyt on tarjolla ehjääkin harrastusautoa että halvemmaksi tulee senkin hankinta.
- Ranskan pikku V8
Tarttis tietää vähän enempi tyyliin onko 4 ovinen tolppa,2 ovinen ,ihan avomalli vaiko joku muu?
Neliovinen kaikista arvottomin harrastemielessä,mutta mikäs siinä jos malli miellyttää.
Arvoa noilla ei kummemmin ole edes entisöitynä,paitsi avomallilla.
Nokalla pieni V8 ja Ranskassa tehty ihan laadukas menopeli johon osiakin löytyy Suomesta kuin maailmaltakin.
Kovin huonoa neliovista jos 2 ovistakaan ei ainakaan tienisti mielessä kannata entisöidä,ei mikään himoittu malli=liian tavallinen.
Avomalli eri juttu tai joku erikoiskoritettu,muutenhan nuo ennenvanhaan menivät jenkkiautojen korvikkeeksi kun aitoja ei pahemmin ollut kohtuuhintaan tarjolla.- ööhöhö2D
Miksi neliovinen on arvottomin harrastemielessä? Kyllä se on kätevää kun autoon pääsee useammasta ovesta eikä penkkejä käännellen. Toki kaksiovinen sopii teinirassiksi.
- Anonyymi
ööhöhö2D kirjoitti:
Miksi neliovinen on arvottomin harrastemielessä? Kyllä se on kätevää kun autoon pääsee useammasta ovesta eikä penkkejä käännellen. Toki kaksiovinen sopii teinirassiksi.
Jenkeissä on tuo hardtop fasismi jota yritetään tunkea eurojenkkeihinkin yleisön pyynnöistä huolimatta euroopassa oli tärkeää riittävä määrä istumapaikkoja ja ovia joista kulkea istumapaikkoihin vaivattomasti
- Audisti
Kuten edellisetkin jo sanoivat: ei kannata säästää, paaliin vaan saman tien.
- vedetteford
4 ovinen se on. Antaa olla sitten vaan.
- Autoharrastaja
vedetteford kirjoitti:
4 ovinen se on. Antaa olla sitten vaan.
Erittäin harvinainen se on joka tapauksessa (milloin näin viimeksi Vedetten liikenteessä?) ja osien saanti varsin hankalaa. Harrastajalle kelpaa varmasti ainakin varaosiksi. Tarjoa vaikka tuonne:
http://simca.munfoorumi.com/index.php
Tältä palstalta ei saa muuta, kuin päivystävien idioottien vittuilua ja paalausohjeita, jos auto ei satu olemaan vähintään sadan tonnin arvoinen. Tosin sittenkin neuvotaan varmuuden vuoksi paalaamaan, jos auto on jenkki, itäauto, japanilainen, saksalainen, britti tai ihan muuten vaan. - vedettekiittää
Autoharrastaja kirjoitti:
Erittäin harvinainen se on joka tapauksessa (milloin näin viimeksi Vedetten liikenteessä?) ja osien saanti varsin hankalaa. Harrastajalle kelpaa varmasti ainakin varaosiksi. Tarjoa vaikka tuonne:
http://simca.munfoorumi.com/index.php
Tältä palstalta ei saa muuta, kuin päivystävien idioottien vittuilua ja paalausohjeita, jos auto ei satu olemaan vähintään sadan tonnin arvoinen. Tosin sittenkin neuvotaan varmuuden vuoksi paalaamaan, jos auto on jenkki, itäauto, japanilainen, saksalainen, britti tai ihan muuten vaan.Nimim vedette kiittää asiallisista vastauksista. KIITOS.
- tarjoa mobilistilehd
vedettekiittää kirjoitti:
Nimim vedette kiittää asiallisista vastauksista. KIITOS.
.
Tarjoa vaikka mobilisti-lehdessä kyllä vedettelle ostaja löytyy on se niin harvinainen
. - Ford33v
tarjoa mobilistilehd kirjoitti:
.
Tarjoa vaikka mobilisti-lehdessä kyllä vedettelle ostaja löytyy on se niin harvinainen
.Meillä oli v 1951 mallinen (se Popedaperäinen) V8koneella. Silloin se piti antaa 2 vuodeksi taksikäyttöön, ennekuin sai yksityiskäyttöön.
Vain itäblokin romuja sai ostaa jonottamatta, mihin mekin retkahdimme, kun olimme kyllästyneet 3v jonottanmaan VW kuplaa. Se oli virhe, sillä saamallamme Wartburgilla ei tehnyt yhtään mitään. Jos sillä päivän ajoi, niin seuraavat 2 viikkoa se seisoi remontissa ja taas sama jatkui päivän ajon jälkeen. Jo vuoden vanhana tippui värit ja pellit oli läpireikiä täynnä. Männät suli pyttyihin 10000 km ajon jälkeen. Neitsytmatkalla piti vaihtaa kaikki sytytyspuolat Länsi-Saksalaisiin Bosheihin, koska alkuperäiset paloivat jo 200 km ajon jälkeen sököiksi. Vedette oli hyvä auto, muttei kestänyt jatkuvaa kovaa ajoa kampiakselin puutteellisen voitelun takia. - vedette
vedettekiittää kirjoitti:
Nimim vedette kiittää asiallisista vastauksista. KIITOS.
Minulla sellainen on museokilvissä 1954 soittele 0500 239313
- Anonyymi
Ford vedette oli Ranskan Fordin valmistamista malleista suurin.
Harvinainen se aivan varmasti on, harvinaisuus nostaa arvoa.
Auto on mahdollista konservoida. säilyttäminenkin on asiokasta.
Mikäli auto entisöidään kunnollinen entisointi usein vaatii työtä.
Kateutta harvinaisen auton omistaminen varmasti aiheuttaa.
Harmi että aloitus on tehty vuosia sitten yllyttäjät ovat saaneet tahtonsa läpi.
- Seppo Sepon Seppo
Huutokaupat sivulla myynnissä Fiat Multipla on 4 ovinen taas keskeneräinen projekti.5100 e nyt tarjottu.Jos Vedette olisi huutokaupassa niin kyllä menisi kaupaksi. Auto muuttuu heti paremmaksi kun on huutokaupassa.Jos omistaisin samanlaisen Fiatin ja kauppaisin netissä niin mitään ei tarjottaisi.Hulluna pidettäisiin jos sanoisin hinnaksi 5000 e puretusta autosta.Laita Vedette myyntiin.Romuna siitä saa korkeintaan 100-200 e
- Ranskan pikku V8
Enpähän mielestäni kettuillut kysyjälle enkä myöskään antanut mitään ruusuisia harhakuvia Vedetten arvosta rikastumisen toivossa.
Kaikki vanhat autot on yksilöitä ja kun näin vanhoista puhutaan niin vielä enempi.
Kun en ole nähnyt edes kuvaa saati livenä niin vastaus on tämä ns varman päälle.
Mikäli kyseessä olisi todella hienokuntoinen ja minimaalisesti ajettu niin se on ihan eri asia,vaikka 4 ovisena tolppana.
Erittäin harvinainen se varmasti on jos kriteerinä liikenteessä näkemisen harvinaisuus.
Noh,tuo vastaaja kertonee meille mitkä tuon ikäiset ei ole harvinaisia liikenteessä?
Tuolla kriteerillä kaikki 80-lukuiset ja vanhemmat kansanautot ovat erittäin harvinaisia ja siihen päälle ne jo uutena harvinaiset niin on harvinaisuuksia pihanperät täynnä eli liekö ne sitten oikein himoittuja rahasampoja omistajilleen ja vielä parempia jos vie huutokauppaan.
Vaikka sille huutokauppakeisarille!
Osien saanti vaikeaa?
Noh,varmasti ei löydy Biltemasta tai Motonetista mitään,eikä kyllä siitä keskustan varaosaliikkeestäkään,se on varmaa.
Maailmalta löytyy eikä moinen massatuotantomalli ole edes vaikea osien suhteen.
Tarvii vaan sitä "kädestä lähtevää"luottokortin muodossa ja osata auttavasti Englantia,siinä kaikki.
Mikäli malli miellyttää niin ei kait arvo tai arvostus tarvi olla se ainoa kriteeri kunnostukseen moisen harrastamiseen,vai?
Myyntihinnat eri juttu eli löytyykö ostajia,mistä,koska ja hinta myydessä ilman vaihdossa otettavaa krääsää tyyliin halot-painepesuri tai soutuvene yms.
Maailma on nykyään pussihousuille ihan eri planeetta kuin vielä 90-luvullakin jolloin kunnostettiin sitä mitä nyt löytyi Suomesta,oli kunto tai korimalli mitä oli.
Nyt voit ostaa unelmiesi auton mistä tahansa,valitset merkin-mallin korimalli mukaanlukien ja vaikka sopivan värisen sinulle .
Ei tarvi rupisten lahoromujen kanssa enää tuskailla,Kaliforniassa tms kuivilla seuduilla moiset yhä umpilujia yleensä ja huonommatkin muualtapäin10 kertaa parempia kuin ns Suomi autot.- vedettekiittää2
Et kettuillut lainkaan. Hemmetin hyviä vastauksia saanut teiltä. Vedette kiittää edelleen ja säästää sen. Suunnitellaan miten edetään. Komee auto kyllä.
- Autoharrastaja
Vedettejä nyt ei näe alan tapahtumissakaan. Yhden ole nähnyt, kun olen kokoontumisajoja ym. kinkereitä parikymmentä vuotta kiertänyt. Kannattaa myös muistaa, että kyseessä kuitenkin 50-luvun alkupuolen suhteellisen iso ja kallis auto, ei 80-luvun kansanauto.
Sitä en myöskään ymmärrä, miksi vain ne autot, joilla on mahdollista tehdä iso tili ovat säästämisen arvoisia. Jos tuo otetaan mittaapuuksi, kannattaa 98% Suomen museo- ja harrasteautoista toimittaa saman tien paaliin. Harraste on haarraste, ei kai sillä ole tarkoituskaan tehdä bisnestä, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Ja osien saanti Vedetteen on harrasteautomittapuullakin varsin vaikeaa. Kyseessä kuitenkin suhteellisen vähän valmistettu auto, jonka tuotanto päättyi lähemmäs 60 vuotta sitten. Uustuotantona tuohon tuskin tehdään mitään. Tekniikan osia varmasti saa helposti, moottoria valmistettiin muihin tarkoituksiin pitkään Vedetten tuotannon päättymisen jälkeen. Ranskasta toki löytyy merkin haarrastajia ja jossain määrin osiakin, mutta on turha kuvitella saavansa tuohon osia samalla tavalla, kuin vaikkapa saman aikakauden jenkkeihin tai Kuplavolkkareihin.
Mutta kaipa sitä pitää itsekin toimittaa kaikki nurkkiin jääneet vanhat varaosat ja aihiot toimittaa Kuusakoskelle, valmiin auton kuin auton kun saa ulkomailta tilattua parilla tonnilla kotiovelle. Sen voi sitten ensimmäisen vian ilmaantuessa paalauttaa ja tilata uuden.
- MKV
Minä olen Vedetteä värkännyt n.13 vuotta ja nyt se alkaa olemaan hienon auton näköinen. Ei niitä liikoja missään näy. Vaikka sen nyt myisikin niin eihän siitä saisi kuin muutaman prosentin niistä menoista mitä siihen on mennyt. Mutta, kuten vaimoni on sanonut, että mieluummin hän näkee ukkonsa tallissa värkkäävän kuin että se juoksisi baarissa kaljoilla. Autossa näkee kätensä jälki!!!!
- Ranskan pikku V8
Juuri tätä ajoin takaa vastauksillani enkä mitenkään ota kantaa millaista autoa jonkun pitäisi harrastella.
Kukin makunsa ja kukkaronsa mukaan,kunhan halusin "tosiasiat"tuoda julki missä mennään mikäli rahanteko mielessä ja osapuolen tilannetta näin nettiaikana.
Kaikki harrastukset parempia kuin viinanjuonti,siinä ei tarvi mitään osata!
Ennenvanhaanhaan ei saanut mihinkään mitään ja jos jonkun käytetyn osan huhun perusteella jäljitit niin voi onnea vaikka olisi ollut miten huono...tai sitten huhu ihan väärä taas kerran.
Olihan se sentään aito osa eikä tarvinnut ns soveltaa taas kerran tyyliin NL ym itäblokin maat joihin Suomi kyllä kuului ja kuuluu kohta vielä enempi... - MKV
Jos joku sattuu tietämään Vedetteen ehyen äänimerkkipainikkeen (ratin keskellä) niin olisin valmis ostamaan.
- Seppo Sepon Seppo
Osia kannattaa kysyä Markku Pönkäseltä asuu Riihimäellä.Puh tied.saa numeron.Olen löytänyt sieltä kuorma-autoprojektiin osia.Herra kerännyt tavaraa 40v On myös entisöinyt monta autoa.Ei ole mikään poskimobilista.On Mobilisti lehdessä ollut hänestä juttua.Myy asevelihintaan. ja osat uusia vanhaa varastoa.
- Onneksi olkoon!
Oikeasti museoautoja tuntevat tietävät, että Vedetteen saa ihan kohtuullisesti osia. Automallihan jakaa samaa tekniikkaa muutaman muun ranskalaismallin kanssa.
Korin osia voi saada käytettyinä Ranskasta. Voi olla uusiakin, mutta lähinnä lokasuojatavaraa voi etelämpää löytyä ilman ikäviä ruostevaurioita.
Jokaisessa museoautossa on konstikkuutensa. Varmaan jotain osaa voi joutua hakemaan parikin tuokiota. Mutta en nyt pitäisi Vedetteä ollenkaan vaikeana.
Ja Vedetten kunnostaminen tosiaan kulttuuriteko. On sen verran harvinainen. Oli kuitenkin ihan hyvä auto.
Museoautoihin upotetuilla rahoilla ei muuten ole merkitystä, ellei ole aikomus oitis myydä. Yleensä ovat valmiina niin nättejä katsella, että sijoitukset tulevat sitä kautta takaisin.
- Teuvo-
Vedettejä tuotiin Suomeen melko paljon. Vaikka oli pula-aika.
- MKV
Ostetaan -52 Vedetteen sivuikkunan "karvatiivistettä". Tarve on 8 kpl 70cm mittaista palaa, tai n. 6 metriä nauhaa.
Terv. MKV puh. 0440109512 - Vedettemies
Vedettejä oli kyllä 50 -luvulla runsaasti liikenteessä ja muitakin merkkejä. Syy miksi ne on hävinneet on se, että 50 -luvulla oli kova polttoainepula, yksityiset ihmiset eivät saaneet polttoainetta mistään. Valtiohan sitten osti autoja, kun autoistakin oli kova pula. Tämän jälkeen autot meni loppuun ajettuna romuttamolle. Olihan noita Vedetten raatoja vielä metsissä parisenkymmentä vuotta sitten nyt niistä on haettu kaikki osat pois, mitkä kelpasivat.
- KaverillaVedette
Miten niin 50-luvulla oli kova polttoainepula? Käsittääkseni bensaa ja kaasuöljyä sai ostaa ihan vapaasti 50-luvulla, en ole kuullut keneltäkään, etteikö polttoainetta olisi saannut ostaa. Meillä oli 50-luvun alussa auto, moottoripyörä ja traktori, isoisäni kirjanpito on vielä jäljellä kaikista bensiin ja kaasuöljyn ostoista ja isäni muistaa vielä tuon ajan hyvin.
Vedettejä oli tosiaan 50-luvulla runsaasti liikenteessä ja ei ole mitenkää erityisen harvinainen, etteikö osiakin löytyisi. Riittävän harvinainen, että kannattaa säilyttää ja entisöidä. Kaverillani on heillä uudesta asti ollut Vedette vielä tallella, jonka hänen isoisänsä osti uutena aikoinaan.
- Vedättäjä
Mahtaako Suomessa näkyä sitä pyöreämuotoista vanhan korin Vedetteä vai onko ne kaikki niitä Simcan näköisiä eväautoja?
- bealieu
Niitä eväautoja on ne harvat raadot mitä täällä on. Pyöreät jäi tuontilisensseihin.
- Ranskan-pikku-v8
Kyllä niitä pyöreitäkin on erittäin paljon Suomessa, oli kuitenkin yleisimpiä autoja 50-luvulla. Nykyäänkin suosittu ja yleinen harrastekohde helppoutensa vuoksi: osia on helposti saatavilla ja halvalla.
- pidähhuolta
Kyllä on tosi vähissä vanhan korin Vedettet. Kellä sellainen on ja kunnostuskelpoisena, pitäkööt huolta. Ehkä Vedettellä ei pääse rikastumaan, mutta joka tavalla kelpo autoharrastuskohteeksi. Ei tule olemaan liikoja samanlaisia vaivoina.
- vedette
minulla vedette 1954 museokilvissä porrasperäinen ( ei Simka )
- MesseväPeli
Vedette on ihan kiva mobiili. Ja ei tule montaa samanlaista vastaan.
- TuumaaTarkasti
Niinpä joo,moni tuossa hienoja omia mielipiteitään esiin tuonutkin ja omalta osaltani ajatuskulmana että jos joku merkki,malli tai tyyppi miellyttää ja on vielä KOHTUU tai suht HYVÄSSÄ kunnossa niin ok,siitä vaan ja muutamaksi talveksi puuhastelua.
Koska 70-luku jäänyt taakse ja tultu nykyaikaan tuontiautojen,osien ja kanavien niihin avautuessa,ei liene enää järkeä uhrata "suolöytöihin"aikaa tai rahaa ellei nyt ihan maailmanluokan ihme löydy.
Maailmalta tai lähempääkin löytyy ehjiä aihioita jopa ajokuntoisia niin edullisesti ettei lyö leiville mitenkään kun ottaa huomioon sen rytöläjän vaatimat uhraukset eikä niitä voi verrata jos näet jonkun hienokuntoisen yksilön nettihinnan että tästähän tulee kuulkaa vielä arvopeli!
Pyynti kuin myyntihinnat eri asioita ja mikäli löytyy erittäin hieno ruosteeton orkkisyksilö jostain arkisemmasta mallista niin tokihan se harvinainen ja arvokas on mutta onko se senkummemmin haluttu tai meneekö kaupaksi eri juttu.
Tyhmähän se ei ole joka ei pyydä,vaan....
Rahaa ei saisi sotkea näihin arvostus ja myyntiasioihin...paitsi sen joka joutuu oikeasti laskemaan hintoja ja maksamaan laskut.
Meinaan että kun rojektin todelliset osa ja työkustannukset rupeavat kukkarolle lankeamaan (oliko se sittenkin näin huono...)niin siihen se puolivalmiiksi jää , terveisin nimimerkki "kokemusta valitettavasti on" - Mutzibur
Nettiautossa myynnissä Vedette.
- J.J.S
Onkohan kellään tietoa, mihin ukkini Vedette päätyi, kun mummista aika jätti 2005 ja kaikki meni myyntiin? Auto oli valkoinen neliovinen malli, jossa nokkapiikki ja "vauhdikas" säleikkö. Vedette oli aikanaan Karjalohjalla Länsi-Uudellamaalla suurperheen käytössä, jonne se myös jäi pihalle talliin jotenkin purettuna, kunnes joku sen osti. Seuraaja perheessä oli sininen Ford Comet (ei Comète) vm. 1961, jonka kyydissä itsekin sain joitain kertoja olla lapsena (ukin kuoltua osti Cometin joku aikoinaan Ouluun, muistaakseni v. 1988 ja olisi hienoa tietää, olisiko sekin vielä olemassa). Isoisäni oli dipl. autoinsinööri, joka työskenteli aikoinaan myös Fordilla Hernesaaressa.
- Rautavedenkatu
Isällä oli 1960 luvun alussa Vammalassa.. Muutama komea valokuva. Pitäisikö laittaa projekti pystyyn ihan muistojen vuoksi...
- Anonyymi
Jos jollakin on tarvetta Vedetten takapenkkiin selkänojan kansa, niin semmoinen olisi saatavilla Oulusa. Ollut viininpunaisessa autossa. Verhoilu suhteelllisen ehyt, mutta melko lailla haalistunut.l
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086